Sapatti on Jumalan asettama (IV) Käsky! Ja tämän Sapattikäskyn Jumala MUISTUTTI heille erämaavaelluksen yhteydessä, Koska siellä Egyptissä ORJUUDESSA he Eivät Voineet Viettää Sapattia, oli Jumala nyt muistuttamassa tästä Sapattilaista, että heidän tulee viettää sitä jälleen!!!
”Katsokaa, Herra on antanut teille SAPATIN”! ( -- noudatettavaksi jälleen)
”Ja he kokosivat mannaa joka aamu sen verran, kuin kukin tarvitsi; mutta kun aurinko alkoi paahtaa, niin se suli.
Mutta kuudentena päivänä he kokosivat sitä leipää kaksinkertaisesti, kaksi goomeria kullekin. Ja kaikki kansan päämiehet tulivat ja ilmoittivat sen Moosekselle.
Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
Ja he panivat sen talteen huomiseksi, niinkuin Mooses oli käskenyt, eikä se ruvennut haisemaan, eikä siihen tullut matoja.
Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole."
Kuitenkin muutamat kansasta lähtivät seitsemäntenä päivänä kokoamaan sitä, mutta he eivät löytäneet mitään.
Niin Herra sanoi Moosekselle: "KUINKA KAUAN AIOTTE KIELTÄYTYÄ NOUDATTAMASTA MINUN KÄSKYJÄNI ja LAKEJANI?
Katsokaa, Herra on antanut teille SAPATIN; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.” (2.Moos.16.Luku)
Jumala sanoo: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
eepu
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
♥ MARANATA! ♥
Sapatti on Jumalan asettama (IV) Käsky! Kaikille uskoville!
32
137
Vastaukset
- odottanut selitystä
Miksi, jos asia oli tärkeä, Israelaiset tappoivat vastaansa tulleita kansoja kertomatta heille sapatin kuuluvan joka kansalle?Eihän kukaan voi viettää jos ei ollut saarnaajaa?
Ja miksi tappamisen syyksi aina sanotaan jokin muu synti kuin sapattisi vietto?
Et mistään kohden Raamattua löydä väiteellesi tukea!
Kerro perustelut kun uskosi perustetta kysytään äläkä kieroile!- onko se noin
Miksi Uusi Testamentti ei opeta lainkaan sapatinviettoon tapakasvatusta?
Eikä mikään Jeesuksen opetuksista liippaa likikään sapattielämää.
Tästä haluaisin asiantuntevia vastauksia palstan kirjoittajilta.
Eikö olisi ollut luonnollista, että pakanuudesta kääntyneille löytyisi eniten juuri lepopäivänviettovinkkejä mikäli sapattia korottavat kirkkokunnat ovat oikeassa? - niinkö?
tässä.. kirjoitti:
http://chooselord.apostolicnetwork.com/
Sapattihelluntalaiset.Et siis suostu vastaamaan?
- eepu*
>>>”Miksi, jos asia oli tärkeä, Israelaiset tappoivat vastaansa tulleita kansoja kertomatta heille sapatin kuuluvan joka kansalle?”>”Eihän kukaan voi viettää jos ei ollut saarnaajaa?”>”Ja miksi tappamisen syyksi aina sanotaan jokin muu synti kuin sapattisi vietto?”>”Et mistään kohden Raamattua löydä väiteellesi tukea!”>”Kerro perustelut kun uskosi perustetta kysytään äläkä kieroile!”
- toinen utelias
eepu* kirjoitti:
>>>”Miksi, jos asia oli tärkeä, Israelaiset tappoivat vastaansa tulleita kansoja kertomatta heille sapatin kuuluvan joka kansalle?”>”Eihän kukaan voi viettää jos ei ollut saarnaajaa?”>”Ja miksi tappamisen syyksi aina sanotaan jokin muu synti kuin sapattisi vietto?”>”Et mistään kohden Raamattua löydä väiteellesi tukea!”>”Kerro perustelut kun uskosi perustetta kysytään äläkä kieroile!”
ÄLÄ KIERRÄ VASTAAMASTA.
Mikset oikeasti vastaa kysymyksiin?
Mikä sen tekee noin vaikeaksi?
Etkö ymmärrä mitä kysyttiin? - toinen utelias
niinkö? kirjoitti:
Et siis suostu vastaamaan?
Sellaiseen kirkkoon en liity missään tapauksessa jossa ei anneta vastauksia kysyttyihin hengellisiin asioihin.
Se on täyskäännös ja pois!
Suoraan vastaava on suora kaikessa muussakin. onko se noin kirjoitti:
Miksi Uusi Testamentti ei opeta lainkaan sapatinviettoon tapakasvatusta?
Eikä mikään Jeesuksen opetuksista liippaa likikään sapattielämää.
Tästä haluaisin asiantuntevia vastauksia palstan kirjoittajilta.
Eikö olisi ollut luonnollista, että pakanuudesta kääntyneille löytyisi eniten juuri lepopäivänviettovinkkejä mikäli sapattia korottavat kirkkokunnat ovat oikeassa?"Onko se näin"
"Sapatti elämää? " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh. 3:36.
Sapatti (laki) ei anna elämää, mutta Vapahtajalta sen voi saada armosta. Sapatin Herra on Jeesus, ylösnoussut Vapahtaja ja hän on lahjoittanut sapattinsa ihmistä varten siunaamalla ja pyhittämällä sen luomistyön päätteeksi. Hänessä on vapautus ja pelastus.
Tämän päivän tapakasvatus perustuu lepopäivän suhteen Laudikean kirkolliskokouksen käskyyn v. 364 jKr, jota uudet lait ovat muokanneet ajan saatossa, mutta päivä pysyy samana.
Vuonna 321 jKr. Konstantinus teki auringonpäivästä eli sunnuntaista lepopäivän.
Konstantinus Suuri sääti vuonna 321 ensimmäiset lait koskien sunnuntaita ja teki siitä valtakunnallisen lepopäivän. Sunnuntaina ei saanut suorittaa mitään oikeustoimia eikä sotilasharjoituksia. Vuoteen 800 mennessä sunnuntai oli täysin samastunut raamatun sapattiin. Eli oli korvannut Herran sapatin suurimmalla osalla "kristittyjä".
Laodikean kirkolliskokous antoi käskyn v. 364: "Kristittyjen ei tule olla juutalaisten mukaisia eivätkä he saa levätä sapattina, vaan heidän pitää tehdä töitä sinä päivänä ja kunnioittaa Herran päivää (sunnuntai); ja jos he voivat, niin levätköön kristittyinä. Mutta jos heidät havaitaan seuraavan juutalaisuutta, heidät tulee sulkea pois Kristuksesta."
Raamatusta emme löydä Jeesus Herran sunnuntain pyhyyttä, joten kyseessä on muun herran päivä. Laudikean kokouksessa ei otettu käytäntöön Jeesus Herran päivää. Tätä herraa kutsutaan paaviksi.
Olen huomannut, että tapakasvatus on hyvin mennyt perille suurimalle osalle suomalaisista sunnuntain pyhyyden suhteen. Useimmat käyttävät sanaa pyhä ja tarkoittavat sillä sunnuntaita.
Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagogaan.
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. (Gal. 3:24)
Uskosta vanhurskauttaminen tapahtuu Jeesuksen tekojen kautta. Jeesus on lain täyttäjä ja sovittaja. Sunnuntailakia ei ole Jeesus täyttänyt. Jeesuksen sovitus koskee tietysti kaikkea syntiä, tottelemattomuutta paitsi ei Pyhän Hengen pilkkaa. Kaikilla on mahdollisuus käydä rohkeasti tämän armoistuimen eteen ja kääntyä pois syntielämästä/tehdä parannus. Laki kasvattaa meidät Kristukseen. Lain tuomiovalta ei koske Kristuksen omia.
Pietari kirjoittaa: Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. (2. Piet. 3:17-18)
Kunnia sapatin Herralle, Vapahtajalle, Jeesukselle Kristukselle, joka on luonut taivaan ja maan.- olis kivaa tietää
jaspis_1 kirjoitti:
"Onko se näin"
"Sapatti elämää? " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh. 3:36.
Sapatti (laki) ei anna elämää, mutta Vapahtajalta sen voi saada armosta. Sapatin Herra on Jeesus, ylösnoussut Vapahtaja ja hän on lahjoittanut sapattinsa ihmistä varten siunaamalla ja pyhittämällä sen luomistyön päätteeksi. Hänessä on vapautus ja pelastus.
Tämän päivän tapakasvatus perustuu lepopäivän suhteen Laudikean kirkolliskokouksen käskyyn v. 364 jKr, jota uudet lait ovat muokanneet ajan saatossa, mutta päivä pysyy samana.
Vuonna 321 jKr. Konstantinus teki auringonpäivästä eli sunnuntaista lepopäivän.
Konstantinus Suuri sääti vuonna 321 ensimmäiset lait koskien sunnuntaita ja teki siitä valtakunnallisen lepopäivän. Sunnuntaina ei saanut suorittaa mitään oikeustoimia eikä sotilasharjoituksia. Vuoteen 800 mennessä sunnuntai oli täysin samastunut raamatun sapattiin. Eli oli korvannut Herran sapatin suurimmalla osalla "kristittyjä".
Laodikean kirkolliskokous antoi käskyn v. 364: "Kristittyjen ei tule olla juutalaisten mukaisia eivätkä he saa levätä sapattina, vaan heidän pitää tehdä töitä sinä päivänä ja kunnioittaa Herran päivää (sunnuntai); ja jos he voivat, niin levätköön kristittyinä. Mutta jos heidät havaitaan seuraavan juutalaisuutta, heidät tulee sulkea pois Kristuksesta."
Raamatusta emme löydä Jeesus Herran sunnuntain pyhyyttä, joten kyseessä on muun herran päivä. Laudikean kokouksessa ei otettu käytäntöön Jeesus Herran päivää. Tätä herraa kutsutaan paaviksi.
Olen huomannut, että tapakasvatus on hyvin mennyt perille suurimalle osalle suomalaisista sunnuntain pyhyyden suhteen. Useimmat käyttävät sanaa pyhä ja tarkoittavat sillä sunnuntaita.
Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagogaan.
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme. (Gal. 3:24)
Uskosta vanhurskauttaminen tapahtuu Jeesuksen tekojen kautta. Jeesus on lain täyttäjä ja sovittaja. Sunnuntailakia ei ole Jeesus täyttänyt. Jeesuksen sovitus koskee tietysti kaikkea syntiä, tottelemattomuutta paitsi ei Pyhän Hengen pilkkaa. Kaikilla on mahdollisuus käydä rohkeasti tämän armoistuimen eteen ja kääntyä pois syntielämästä/tehdä parannus. Laki kasvattaa meidät Kristukseen. Lain tuomiovalta ei koske Kristuksen omia.
Pietari kirjoittaa: Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. (2. Piet. 3:17-18)
Kunnia sapatin Herralle, Vapahtajalle, Jeesukselle Kristukselle, joka on luonut taivaan ja maan.Pyyntööni ei vastattu!
Mikset todista pyydettyjä asiota Raamatusta?
Kyllähän näitä ominsanoin selttäjiä on joka lähtöön.
Mutta kun Raamattu opettaa selkeästi asioista toisinkuin te.
MIKSI TEILLE ON KAUHEA ASIA KUN IHMISET USKOVAT RAAMATTUUN EIKÄ TEIHIN? olis kivaa tietää kirjoitti:
Pyyntööni ei vastattu!
Mikset todista pyydettyjä asiota Raamatusta?
Kyllähän näitä ominsanoin selttäjiä on joka lähtöön.
Mutta kun Raamattu opettaa selkeästi asioista toisinkuin te.
MIKSI TEILLE ON KAUHEA ASIA KUN IHMISET USKOVAT RAAMATTUUN EIKÄ TEIHIN?olis kivaa tietää
Mitä haluat tietää?
Jos uskot raamattuun, niin mitä muuta sitten haluat tietää?
Ei ihmisiin tarvitse uskoa, vaan raamatun Sanaan!
Kristuksen laki on vapauden laki, eli kymmenen käskyn laki täytettynä/sovitettuna.
Pakanuudessa oleville pitää kertoa koko pelastussuunnitelma, pelastus sanoma Jeesuksen Kristuksen kautta. Eli laki ja evankeliumi.- nyt meni mutkille
eepu* kirjoitti:
Heidän syntikuormansa on ollut ylen suuri, se on ollut se syy!???????????
Israelilaistenko?
???- No siksi kun se on ollut jokin muu syy!???
Kuka noille pakanoille oli sapatinvieton opettanut ja noudattivatko he sitä, mutta muita asioitako rikkoivat, kuten mitä? - huomattu
jaspis_1 kirjoitti:
olis kivaa tietää
Mitä haluat tietää?
Jos uskot raamattuun, niin mitä muuta sitten haluat tietää?
Ei ihmisiin tarvitse uskoa, vaan raamatun Sanaan!
Kristuksen laki on vapauden laki, eli kymmenen käskyn laki täytettynä/sovitettuna.
Pakanuudessa oleville pitää kertoa koko pelastussuunnitelma, pelastus sanoma Jeesuksen Kristuksen kautta. Eli laki ja evankeliumi.Pakanuudessa oleville voi totuutta opettaa vain totuudessa itse oleva eikä näinollen adventismissa oleva!
Adventismin opetus ei opeta ketään totuuteen.
Ja kunhan jättää adventistin opetuksen noudattamatta voi varsin hyvin silti noudattaa totuutta.
Adventismi ei opeta Evankeliumia, sillä se ei itsekään tunne sitä.
Joten kun hylkää heidän opetuksensa se ei ole Jumalan hylkäämistäkään.
- totuuden puolesta
Lainaat kaikkia niitä kohtia, joilla on todistus siitä, että laki on annettu Israelille.
Et ole missään osoittanut Jeesuksen muuttaneen lakia niin, että sen kohde olisi muuttunut. Sopimusta ei siirretä toisille kuin joille se alunperin tuli annetuksi.
Epärehellisyytesi oikein huokuu kirjoituksestasi.
13. Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14. Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Raamattu kieltää pilkkuakaan siirtämästä Jumalan Sanassa.
Te teette itsenne Jumalaakin viisaammaksi kun kumoatte selvän Raamatun ilmoituksen teidän korvasyyhyynne sopimaan. Niinkuin väärillä onkin tapanaan.
9. Noudattakaa siis tämän liiton sanoja ja täyttäkää ne menestyäksenne kaikessa, mitä teette.
10. Te seisotte tänä päivänä kaikki Herran, teidän Jumalanne, edessä: teidän päämiehenne, sukukuntanne, vanhimpanne ja päällysmiehenne, kaikki Israelin miehet,
11. teidän lapsenne ja vaimonne sekä muukalainen, joka on leirissäsi, jopa puunhakkaajasi ja vedenkantajasikin,
12. käydäksenne Herran, teidän Jumalanne, liittoon, siihen valaliittoon, jonka Herra, sinun Jumalasi, tänä päivänä tekee sinun kanssasi,
13. että hän tänä päivänä korottaisi sinut kansaksensa ja tulisi sinun Jumalaksesi, niinkuin hän on sinulle puhunut ja niinkuin hän on vannonut sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille.
14. Enkä minä tee tätä liittoa, tätä valaliittoa, ainoastaan teidän kanssanne,
15. vaan niinhyvin niiden kanssa, jotka tänä päivänä ovat tässä meidän kanssamme seisomassa Herran, meidän Jumalamme, edessä, kuin niidenkin kanssa, jotka eivät ole tänä päivänä tässä meidän kanssamme.
16. Sillä te tiedätte, kuinka me asuimme Egyptin maassa ja kuinka me kuljimme niiden kansojen keskitse, joiden kautta te olette kulkeneet.
Miksi luulet, ettemme osaa lukea ja päätellä, milloin petät puheillasi??
Olet jäänyt kiinni kuin nakkivaras ja puheesi ovat nakkivarkaan pyristelyä.
PUHUT saadaksesi itsesi näytettyä oikeassaolijaksi???
Käytät Raamattua itsestäsi ja opistasi todistamiseen.
VOI MAHOTONTA!- eepu*
Jumalan UUSI LIITTO kuuluu kaikille, sen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, se tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta, tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.”
”Teemmekö siis LAIN mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN.
Sillä Jumalan VANHURSKAUS [Jumalan vanhurskaus on Jumalan Laki, joka on nyt kirjoitettuna sydämessämme (Heb.8:7-10)], joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.” (Room.3:22; 10:12)
”Ja tämä (Jumalan) VALTAKUNNAN (”Minä panen LAKI heidän MIELEENSÄ, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”) EVANKELIUMI pitää SAARNATTAMAN kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Ja missä he eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."
”Ja Hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka sen uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
… ja he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti Evankeliumisanan sitä seuraavien tunnustekojenmerkkien kautta.” (Matt.24:14; Luuk. 9:5; Mark.16:15-20)
Mutta mathetes, hän on kietoutunut/eksynyt saata-nan petokseen/valheeseen ja puhuu lohikäärmeen kieltä sillä; ”lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja joilla on Jeesuksen TODISTUS.”
”Ja monta VÄÄRÄÄ profeettaa (niin kuin tämä mathetes) nousee, ja he EKSYTTÄVÄT MONTA. Ja sentähden, että LAITTOMUUS (Jumalan Laki hyljätään) PÄÄSEE VALTAAN, kylmenee useimpien rakkaus.
Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” ”Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja USKON Vapahtajaan.”
Sillä; ”Minä panen LAKI heidän MIELEENSÄ, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat MINUN KANSANI.” ..ja näin he tuntevat Jumalan ja Jumala tuntee heidät, myös seuraavasta, Sillä; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät. " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot MERKKINÄ välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
Sillä Jumalan Käskyt ovat aina Voimassa, niitä ei ole poistettu, vaikka se matheteksen harhaoppi muuta sanoisi, muuta väittää!!!
*
Tee siis parannus, sillä; Vapahtaja kutsuu kaikkia PARANNUKSEEN, Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥ - epätietonen
eepu* kirjoitti:
Jumalan UUSI LIITTO kuuluu kaikille, sen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, se tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta, tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.”
”Teemmekö siis LAIN mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN.
Sillä Jumalan VANHURSKAUS [Jumalan vanhurskaus on Jumalan Laki, joka on nyt kirjoitettuna sydämessämme (Heb.8:7-10)], joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.” (Room.3:22; 10:12)
”Ja tämä (Jumalan) VALTAKUNNAN (”Minä panen LAKI heidän MIELEENSÄ, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”) EVANKELIUMI pitää SAARNATTAMAN kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Ja missä he eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."
”Ja Hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille, joka sen uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
… ja he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti Evankeliumisanan sitä seuraavien tunnustekojenmerkkien kautta.” (Matt.24:14; Luuk. 9:5; Mark.16:15-20)
Mutta mathetes, hän on kietoutunut/eksynyt saata-nan petokseen/valheeseen ja puhuu lohikäärmeen kieltä sillä; ”lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja joilla on Jeesuksen TODISTUS.”
”Ja monta VÄÄRÄÄ profeettaa (niin kuin tämä mathetes) nousee, ja he EKSYTTÄVÄT MONTA. Ja sentähden, että LAITTOMUUS (Jumalan Laki hyljätään) PÄÄSEE VALTAAN, kylmenee useimpien rakkaus.
Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” ”Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja USKON Vapahtajaan.”
Sillä; ”Minä panen LAKI heidän MIELEENSÄ, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat MINUN KANSANI.” ..ja näin he tuntevat Jumalan ja Jumala tuntee heidät, myös seuraavasta, Sillä; ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät. " .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot MERKKINÄ välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)!
Sillä Jumalan Käskyt ovat aina Voimassa, niitä ei ole poistettu, vaikka se matheteksen harhaoppi muuta sanoisi, muuta väittää!!!
*
Tee siis parannus, sillä; Vapahtaja kutsuu kaikkia PARANNUKSEEN, Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥MIKSI SINÄ VIHAAT SITÄ, ETTÄ IHMISET SINUN SIJASTASI USKOISIVAT RAAMATTUA?
Et mitenkään osoita niitä asioita vääriksi, joilla teidän oppinne on todistettu mädäntyneeksi.
Mistä se johtuu?
Pitäähän siihen joku syy olla, mikä?
Motto;Haggai:
2:5 Sen liiton sana, jonka minä tein teidän kanssanne, kun te läksitte Egyptistä, ja minun Henkeni pysyy teidän keskellänne.
Kerroppa missä kohden Raamattua tuo liitto on peruttu?
Missä kohtaa Raamattua tuo samainen liitto kerrotaan tehdyn koko Mooseksenaikaisen ihmiskunnan kanssa?
Näinhän te väitätte.
Miten voi uskoa sellaiseen jota te ette kykenekään selittämään? eepu* kirjoitti:
*
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥KOVASTI on eepu* stressaantunut Jumalan lahjasta - Sapatista !!!
Koetapa hiukan välillä levähtää! Edes kuudeksi päiväksi viikossa.
Sapatinpäivänä sitten voit räyhätä mielin määrin, mutta huomaa, että
silloin sinulla ei ole kuulijoita, kun kaikki lepuuttavat korviaan, sillä on sapatti.
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon.
1. Moos. 2:2
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
1. Moos. 2:3
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
2. Moos. 16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
Lepo!- avk:lle
AnttiVKantola kirjoitti:
KOVASTI on eepu* stressaantunut Jumalan lahjasta - Sapatista !!!
Koetapa hiukan välillä levähtää! Edes kuudeksi päiväksi viikossa.
Sapatinpäivänä sitten voit räyhätä mielin määrin, mutta huomaa, että
silloin sinulla ei ole kuulijoita, kun kaikki lepuuttavat korviaan, sillä on sapatti.
Matt. 11:28
Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon.
1. Moos. 2:2
Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
1. Moos. 2:3
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
2. Moos. 16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
Lepo!Oliko sinulla avk jotain asiaakin kun kirjoitit? Ei, eipä niin mutta herjaamista sitäkin enemmän?!!
Vapahtaja sanoo:
"Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua VAINONNEET ja herjanneet, niin he teitäkin VAINOAVAT ja herjaavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne."
- eepu*
Sinä epätietoinen kysyt:
>>>”Sen liiton sana, jonka minä tein teidän kanssanne, kun te läksitte Egyptistä, ...” (Haggai:2:5)
Kerroppa missä kohden Raamattua tuo liitto on peruttu?”- kummaa vatkaamista
TE väitätte kivenkovaan, että sapattia on kaikkien ihmisten pitänyt viettää alusta asti. Mutta et näytä sitä millään Raamatunkohdalla toteen, mikset?
Jos kerran väität, sen väitteen tulee perustua Raamattuun!
Raamattu nimenomaan kertoo selvin sanoin, ettei muille oltu opetettu.
Miksi te sitten valehtelette? Onko siihen joku syy?
Eikä Istaelilekaan ennen Siinaita!
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä (Mooses).
Jos et kerro minkälainen VANHA LIITTO oli, et kykene kertomaan mitään uudestakaan liitosta. Kaiken olisit voinut kertoa heti ensimmäisellä kyselyllä. - eepu*
kummaa vatkaamista kirjoitti:
TE väitätte kivenkovaan, että sapattia on kaikkien ihmisten pitänyt viettää alusta asti. Mutta et näytä sitä millään Raamatunkohdalla toteen, mikset?
Jos kerran väität, sen väitteen tulee perustua Raamattuun!
Raamattu nimenomaan kertoo selvin sanoin, ettei muille oltu opetettu.
Miksi te sitten valehtelette? Onko siihen joku syy?
Eikä Istaelilekaan ennen Siinaita!
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä (Mooses).
Jos et kerro minkälainen VANHA LIITTO oli, et kykene kertomaan mitään uudestakaan liitosta. Kaiken olisit voinut kertoa heti ensimmäisellä kyselyllä.kirjoittelet:
"Jos et kerro minkälainen VANHA LIITTO oli, et kykene kertomaan mitään uudestakaan liitosta. Kaiken olisit voinut kertoa heti ensimmäisellä kyselyllä."
eepu:
Kerrottu on mutta Eihän tuo näytä menevän ensimmäisellä kerralla sinulle perille?!!
Vanha Liittokin perustui uskollisuuteen Jumalalle ja Lain noudattamiseen!
Tässä seuraavassahan tämän asian on sanottu:
”MINÄ tein (Mooseksen välityksellä) heidän kanssa liiton silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.”
2.Mooseksen kirja:
19:8 Niin koko kansa vastasi yhtenä miehenä ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme." Ja Mooses vei kansan vastauksen Herralle.
24:3 Ja Mooses tuli ja kertoi kansalle kaikki Herran sanat ja kaikki hänen säädöksensä. Niin koko kansa vastasi yhteen ääneen ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme."
24:7 Ja hän otti LIITON KIRJAN ja luki sen kansan kuullen. Ja he sanoivat: "Kaikkea, mitä Herra on puhunut, me noudatamme ja tottelemme."
Kirjoittelet:
”TE väitätte kivenkovaan, että sapattia on kaikkien ihmisten pitänyt viettää alusta asti. Mutta et näytä sitä millään Raamatunkohdalla toteen, mikset?
Jos kerran väität, sen väitteen tulee perustua Raamattuun! Raamattu nimenomaan kertoo selvin sanoin, ettei muille oltu opetettu. Miksi te sitten valehtelette? Onko siihen joku syy? Eikä Istaelilekaan ennen Siinaita!
eepu:
Tämän Jumala sanoi ennen Lain antamista kiveen kirjoitettuna: ”Niin Herra sanoi Moosekselle: "KUINKA KAUAN AIOTTE KIELTÄYTYÄ NOUDATTAMASTA MINUN KÄSKYJÄNI ja LAKEJANI?
Katsokaa, Herra on antanut teille SAPATIN; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.” (2.Moos.16.Luku)
… joten Laki oli jo ennen Siinaita annettu Jumalan kansalle! Mutta koska kansa yhä rikkoi sitä, niin Jumala kirjoitti Lakinsa muistutukseksi kansalleen!
*
Mutta Herää sinäkin, sillä Nyt on UUDEN LIITON AIKA:
”Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
VAAN TÄMÄ ON SE LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa NIIDEN PÄIVIEN TULTUA, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.” (Jer.31:30-34)
Ja tämä Liitonmuutoksenaika tuli Kristuksessa, katso, sijaan on tullut PAREMPI LIITTO, sillä Jumala (Apt.2:38; 4:12) tekee nyt meidän kanssamme UUDEN LIITON - KRISTUKSESSA!!!
Jumala sanoo: En sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani”!
Nyt tämä Jumalan ”UUDEN LIITON” -kutsu kuuluu kaikille ihmisille, sen uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, se tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta, tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.”
”Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON, (niin että me palvelemme Jumalaa Hengen UUDESSA TILASSA emmekä kirjaimen vanhassa.) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen LAKI heidän MIELEENSÄ, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.”(Heb.8:7-10)
*
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
♥ MARANATA! ♥
eepu* (epä)normaali :
### Sapatti on Jumalan asettama (IV) Käsky! ###
Vai on Sapatti tiukka käsky (iv-käsky vaiko roomalainen käsky) ?
Minä olisin parempi jumala kuin eepu*, sillä minä tahdon lahjoittaa sapatinlevon. EN sapatinpäivälle lisää käskyä arjen raskauden päälle.
Sapattina en käskisi sinne tänne, vaan vapauttaisin käskyistä.
SAPATINPÄIVÄ ON LUOJAN LAHJA IHMISELLE, EIKÄ SUINKAAN IHMISEN TYÖLÄS KUROTTAUTUMINEN KÄSKYJEN TÄYTTÄMISEN KAUTTA EKSTAASIIN.
Sapatinlepo voidaan saada vain lahjana, sitä ei ansaita töin ja toimin.
http://www.ksurugby.com/video/TiN9glyanwE/Tänään-häneen-uskon-Mirja-Poikkeus.html- mathetes
eepulle !
Kirjoitit tuolla ylempänä eräälle toiselle minusta näin!
>>Mutta mathetes, hän on kietoutunut/eksynyt saata-nan petokseen/valheeseen ja puhuu lohikäärmeen kieltä sillä; ”lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja joilla on Jeesuksen TODISTUS.”- eepu*
”Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette SYNTIÄ TEKISI;"
Sillä; "En MINÄ ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan SYNTISIÄ PARANNUKSEEN." Sillä; "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan SAIRAAT. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan SYNTISIÄ (LAIN rikkojia PARANNUKSEEN)."
"Katso, sinä olet tullut TERVEEKSI; älä ENÄÄ SYNTIÄ TEE, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
”Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes ENÄÄ SYNTIÄ TEE."
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.”
”Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että SYNNIN RUUMIS KUKISTETTAISIIN, niin ettemme ENÄÄ SYNTIÄ palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois SYNNISTÄ.”
*
Jotkut teistä opettavat ja sanovat, ettei Lakia enää ole? .. Mutta Vapahtaja sanoo kyllin selvästi: ”ÄLKÄÄ LUULKO, että MINÄ olen tullut LAKIA tai profeettoja KUMOAMAAN; EN MINÄ ole tullut KUMOAMAAN, vaan TÄYTTÄMÄÄN.
Sillä TOTISESTI MINÄ SANON TEILLE: ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään LAIN PIIRTO HÄVIÄÄ, kunnes taivas ja maa katoavat, ei LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, EI AINOAKAA PIIRTO, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä KÄSKYISTÄ ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Sillä minä sanon teille: ellei teidän VANHURSKAUTENNE (Lain noudattamisenne) ole paljoa SUUREMPI kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.”
*
MUTTA tämä mitään ymmärtämätön mathetes, joka on joutunut saata-nan pettämäksi (poltin merkki huulessa), puhuu lohikäärmeen kieltä/syntiä/laittomuutta sillä; ”lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät JUMALAN KÄSKYT ja joilla on Jeesuksen TODISTUS.”
On kaksi ihmisryhmää; toinen kunnioittaa Jumalaa ja Hänen Käskyjä, ja heillä on Jumalan Sapatti Merkkinä:
Jumala sanoo: ".. SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että MINÄ olen HERRA, joka PYHITÄN heidät.
" .. pyhittäkää MINUN SAPATTINI; ne olkoot merkkinä välillämme, MINUN ja teidän, että tulisitte tietämään, että MINÄ olen HERRA, teidän JUMALANNE." (ks. Hes.20.Luku)
Sitten on se toinen ryhmä, johon tämä matheteskin kuuluu, he palvelevat petoa, eikä heillä ole Jumalan käskyjä ja heidän/pedon merkki on sunnuntai!
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Jumalan asettama Sapatti/Lepopäivä alkaa kesäaikana; pe. illasta klo 19.00 - la. iltaan klo 19.00!
"Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan." "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;" (1.Joh.5:3; Joh.15:10)
*
♥ MARANATA! ♥
- huyomattu
On VAIN KAKSI puolta; Toisella puolella täydellinen JUMALA ja toisella puolella epätäydelliset ihmiset.
Mitään eepu* n kertomaa rajaa ei ole jossa hän eepu* on ja naapurin Kössi ei ole!
Eihän eepu* itsekään noudata käskyjä täydellisesti ja epätäydellinen on lain rikkomista yhtähyvin eepu*lla kuin Kössilläkin.
Raamattu ei kerro mistään tasoituspisteistä, joita epätäydelliselle eepulle annettaisiin.
eepu* korottaa itse itseään. Eikä ollutkin eepu* tarkka havainto?- eepu*
Niin minä NOSTAN käteni Herran istuinta kohden, sillä Herra sotii pahaa "amalekilaisia" vastaan sukupolvesta sukupolveen!
"Minä kohotan pelastuksen maljan ja HUUDAN avukseni Herran nimeä. Minä kohotan käteni sinun KÄSKYJESI puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi."
Minä ojennan käteni Pelastajani puoleen ja saan avun ....Onneni on olla Herraa lähellä, turvata voin yksin Jumalaan, tahdon laulaa hänen teoistaan…
http://www.youtube.com/watch?v=ywtKhdQrWrc&feature=related
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
*
♥ MARANATA! ♥ - mnvb
eepu* kirjoitti:
Niin minä NOSTAN käteni Herran istuinta kohden, sillä Herra sotii pahaa "amalekilaisia" vastaan sukupolvesta sukupolveen!
"Minä kohotan pelastuksen maljan ja HUUDAN avukseni Herran nimeä. Minä kohotan käteni sinun KÄSKYJESI puoleen, jotka ovat minulle rakkaat, ja tutkistelen sinun säädöksiäsi."
Minä ojennan käteni Pelastajani puoleen ja saan avun ....Onneni on olla Herraa lähellä, turvata voin yksin Jumalaan, tahdon laulaa hänen teoistaan…
http://www.youtube.com/watch?v=ywtKhdQrWrc&feature=related
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
*
♥ MARANATA! ♥28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
24. Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
Täällä on väsymykseen asti pyydetty sinulta
tuota samaa johon Paavali mieluusti ryhtyi.
Mutta tuloksetta!
eepu ja adventistisaarnaajat kuuluu noihin jotka eivät uskoneet.
Muuten hän olisi heti ensimmäisessä kyselyssä innokkaasti opettanut asiohin perusteet. - eepu*
mnvb kirjoitti:
28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
24. Niin se, mitä sanottiin, sai toiset vakuutetuiksi, mutta toiset eivät uskoneet.
Täällä on väsymykseen asti pyydetty sinulta
tuota samaa johon Paavali mieluusti ryhtyi.
Mutta tuloksetta!
eepu ja adventistisaarnaajat kuuluu noihin jotka eivät uskoneet.
Muuten hän olisi heti ensimmäisessä kyselyssä innokkaasti opettanut asiohin perusteet.28:23 Ja he määräsivät hänelle päivän, ja silloin tuli heitä vielä useampia hänen luoksensa majapaikkaan. Ja näille hän aamuvarhaisesta iltaan saakka selitti ja todisti Jumalan valtakunnasta, lähtien Mooseksen laista ja profeetoista, saadakseen heidät vakuutetuiksi Jeesuksesta.
"Täällä on väsymykseen asti pyydetty sinulta tuota samaa johon Paavali mieluusti ryhtyi. Mutta tuloksetta! eepu ja adventistisaarnaajat kuuluu noihin jotka eivät uskoneet.
Muuten hän olisi heti ensimmäisessä kyselyssä innokkaasti opettanut asiohin perusteet."
eepu:
Mielestäni olen vastailut minulle esitettyihin kysymyksiinne, mutta mihin kysymykseen vielä tahdot että minä sinulle vastaisin?
*
minulle niin Rakkaassa
*
eepu
*
Jk. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
-- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan; Voiman syntiä vastaan!
Tehkää siis parannus ja kääntykää kastettaviksi, sillä; Vapahtaja kutsuu kaikkia PARANNUKSEEN, Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
*
♥ MARANATA! ♥
- mnvb
Mielestäsi olet vastannut mutta kysymykset ja vastaukset eivät ole kohdanneet toisiaan.
Miten vain sinä et sitä huomaa?
Miksi minäkin olen tuon huomannut?
Ja itseasiassa aina kun olen adventistilta jotain arkaa asiaa kysynyt, hän vastaa ohi kysymysten kuin politikko konsanaan.
Ja se ei lisää luottamusta sellainen.
Ja osoittaa vastaajan tarpeettomaksi opettamaan muitakaan asioita ellei vastaa joku siihen mikä kysyjällä oli täsmälleen mielessään kysyä.
Olet osoittanut sen, että toimintaasi johtaa omat tarpeesi eikä muiden tarpeet.
Mutta minulla ei ole aihetta enempään joten jatkakaa harjoitusta.- eepu*
Eihän sitä sinun korvasyyhyysi/laittomuuteesi meiltä löydykään sopivaa vastausta, joka sinua miellyttäisi, meiltä sinä saat vain totuuden korvatillikan parannukseksi, ja sehän ei tietenkään sinunlaistasi miellytä, :( valitettavasti!
eepu* kirjoitti:
Eihän sitä sinun korvasyyhyysi/laittomuuteesi meiltä löydykään sopivaa vastausta, joka sinua miellyttäisi, meiltä sinä saat vain totuuden korvatillikan parannukseksi, ja sehän ei tietenkään sinunlaistasi miellytä, :( valitettavasti!
eepu*
_____
Miten sinä vietät lepopäivää - siis lauantaita käytännössä?
Minä kyllä lämmitän saunan ja kastelen pienen kasvihuoneeni.
- rkana
Minusta Eepun vastaukset olivat oikein hyviä ja vastasi jokaiseen kysymykseen. Ja sinulle joka kysyit että miksei Jeesus sapatista puhu niin tuli mieleen ainakin yks raamatunpaikka jossa Jeesus sanoo näin:
"Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut - huomatkoon lukija tämän !
Silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille.
Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitäään tavaroita talostaa,
eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa.
Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät!
RUKOILKAA, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai SAPATTINA.
matt.24:15-20 Mielestäni eepu* syöksyy ojasta allikkoon jo tässä aloituksen otsikossaan;:
## Sapatti on Jumalan asettama (IV) Käsky! Kaikille uskoville! ##
Onhan näet niin, ettei ihminen käskyä tarvitse lepopäivän pitämiseksi, vaan LUVAN ja oikeuden. Ammattijärjestöt ihmiskunnalle lepopäivän ovat taistelleet. Ja mitä tuo NELJÄS (IV) on olevinaan, sillä ei ainakaan Raamatussa ole numeroitu käskyjä laisinkaan. Johtuu muuten, viime mainittu siitä, että käskykonaisuus on yhtä. Muistammehan tämän sanankohdan nääs :
Jaak. 2:10
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan,
se on syypää kaikissa kohdin.
Meillä Turussa ken meneepi juutalaiseen synagoogaan vierailemaan, aistii pian, ettei ainakaan juutalaisia tarvitse käskeä sapatinviettoon. Siellä iloitaan ja levätään Jumalan huomassa ja halleluja on lähellä. Juutalaiset eivät vielä tiedä, että heidän Jumalansa, Jahve, on Jeesus Kristus, mutta osaavat he silti levätä Herrassa. Kun haastattelee synagoogan juutalaista, tämä toteaa, ettei sapatti ole käskyjä tai kieltoja, vaan levollista arkihuolista vapaata iloitsemista.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462