Tulipa se turha valvontamaksu 50 euroa sitten hankittua, kävin apteekissa ja naps oli lappu ikkunassa terveisin 24 P partner. Miksi ylipäätään pitää maksaa parkkimaksu jos asioita palveluissa jotka on julkisia ja joihin on kaikilla oikeus.
Esimerkiksi apteekista voisi saada luvan pysäköidä ilmaiseksi kun asioi apteekissa tai vaikka terveusasemalla niin miksi ihmeessä sellaisesta pysäköinnista ylipäätään pitää maksaa. Täälläkin on isossa sairaalassa hus niin maksullinen pysäköinti joka paikassa, siis minkä ihmeen takia.
Rahaa tuosta ei varmaan oikeasti tule niin ruhtinaallisesti että sen takia olisi tarve maksattaa pysäköinnistä.
Tätä saisi hieman kehittää ja juuri sellaiseksi että asioilla asioiville varsinkin
julkissa palveluissa ei pitäisi olla tarvetta maksaa pysäköinnistä.
Sama myös että omaan asuinalueensa alueella pitää olla ainakin
yksi ruokakauppa jossa ei tarvitse maksaa pysäköinnistä,
niin kuin varmaan onkin.
Tekisi mieli laittaa apteekille reklamaatiota asiasta mutta eihän se ns heidän
asia suoranaisesti ole ja ajattelen heidän näkökulmasta myös että
heitä suorasta v...taa jos pitää kesken kiireisen päivän jonkun
juntin p-maksuja selvitellä.2
Julkisien alueiden- ja palveluiden yks.pysäköinninvalvonta
20
631
Vastaukset
- Älä maksa
Mutta et kai sinä aio tuota maksua maksaa?
- mitäitket?
Eihän Tapiolassa asioivalla ole mitään tarvetta maksaa pysäköintimaksuja. Sinne pääsee, lasketaas... monellako bussilla... yli 20 linjaa siitä menee...
Oikeasti, jos kaivattujen julkisten palveluiden käyttäjille kaikille varattaisiin parkkiruutu, _mikään_ tila ei riittäisi. Ainakaan Espoossa. Siksi niissä on maksullinen pysäköinti, että paikkoja olisi edes joskus myös vapaana.
Tapiola on myös siitä hyvä esimerkki, että siellä kaupanteko ja alueen liikennejärjestelyt ovat ihan erillään. Kaikki parkkialueet ovat periaatteessa yksityisiä, joten niille ei tarvitsisi olla pääsyä ollenkaan jos ollaan ihan tarkkoja. Mitäs sanoisit jos siellä olisi maksuautomaatin sijaan puomit?> Mitäs sanoisit jos siellä olisi maksuautomaatin sijaan puomit?
Ainakin minä kannatan tuollaista muutosta. Ei oikein vahingossa voisi lappu unohtua... :)- Teppo. K
Niin käytät asian hoitamiseen 2h kun omalla autolla se hoituu 20 minuutissa.
En mä huvikseen aja autolla juurikaan, maksan tästä ilosta sen takia että
mun ei tarvitse venyttää työpäivää työmatkan takia, toiseksi kauppareissut, harrastukset niin minulla kuin perheella ja muut reissut niin siinä
se päivä menisi istua julkisissa liikennevälineissä mutta kai se jollain
on harrastus sekin.
Edes Espoossa ei toimi niin hyvin julkinen liikennettä että
sitä kannattaisi käyttää. Mun työmatka on autolla 10min, fillarilla 15min, kävellen 1h ja busseilla 2h kävelymatkoineen. Metro ei auta asiaan yhtään, en käy hesassa töissä vaan ihan Espoossa.
- Muka Sopimus
Joissakin paikoissa pysäköiminen nyt vain maksaa. Jokainen harkitkoon itse milloin kannattaa maksaa ja milloin taas mieluummin asioida siellä missä tarjolla on ilmainen pysäköinti. Jos pysäköinti on maksullista, tulee maksu suorittaa. Maksulliselle paikalle pysäköinnistä säädettu rangaistus on pysäköintivirhemaksu. Jos olisit moisen saanut, olisi se ollut aivan oikeutettu ja se on maksettava. Tosin tuommoisen lapun kirjoittamiseen tarvittaisiin joko poliisi tai ihan aito ja oikea kunnallinen pysäköinninvalvoja. Tuolloinhan rahatkin menisivät yhteiskunnan kassaan.
Tuo saamasi valvontamaksu on ihan toinen juttu. Se on vain yksityistä rahastusta.. Jos jätät maksamatta saat varmasti muutaman maksumuistutuksen ja paljon uhkailua luottotietojen menetyksestä, suurista perintäkuluista tai oikeudenkäsittelystä. Uhkailu on kuitenkin vain uhkailua. Jos he haluavat rahansa väkisin, pitää heidän ensin haastaa sinut oikeuteen. Siellä heidän ensimmäinen tehtävä on osoittaa pysäköinnin suorittanut henkilö. Auton omistajan osoittaminen ei riitä. Seuraava ongelma on selvittää että kyseinen henkilö on nähnyt sopimusehdot ja hyväksynyt ne. Sitten vielä maksun peruste pitää löytyä sopimusehdoista. Kaiken tämän jälkeen pitää vielä taklata perustuslaki. Ei siis ihme jos kaikki jää vakuuttavan uhkailun varaan. Parkkisokkofirmoilla ei ole ollut intoa viedä näitä oikeuteen.- Laiton maksu
Valvontamaksu on AINA vapaaehtoinen lakiin perustumaton maksu, jota EI kannata maksaa.
- Mitä olisit tehnyt?
"Seuraava ongelma on selvittää että kyseinen henkilö on nähnyt sopimusehdot ja hyväksynyt ne. Sitten vielä maksun peruste pitää löytyä sopimusehdoista."
Itse taannoin kiitsin valvontafirmalle ajaneeni ja pyysin valvontafirmaa kertomaan minulle ajoneuvon kuljettajan, eli sopimuksen tekijän. Vastineeksi sain valvontakameralla otetun kuvan itsestäni...Päätin maksaa valvontamaksun ja jättää taistelun 50e takia. Kenelläkään vastaavia kokeuksia? Aika röyhkeää moinen salakuvaaminen!- ooooo...
Julkisella paikalla ei määritelmän mukaan voi salakuvata. Siellä kaikenlainen kuvaaminen on täysin sallittua.
Yksityisellä alueella pitää olla merkintä kameravalvonnasta jos sellainen on käytössä. Sen jälkeen sen ottamat kuvat ovat täysin päteviä kaikenlaiseen käyttöön. Menemällä alueelle suostut kuvattavaksi. ;-) - just jooooo
hah hah onko tää joku provo. Eivät tuommoista kuvaa laita.
Olisit laittanut takaisin että kuka on tuossa kuvassa? Eivät he sinua tunne naamalta ja todennäköisyys että lähtevät oikeuteen on aika minimaalinen. - Buha haha
Syntyy herkullisia tilanteita raastuvassa. Luikuri vakuuttelee totuusvakuutuksen alaisena ettei ole autolla ajanut. Ja sitten kantajapuoli livauttaa tuomarin pöydälle kuvan tilanteesta, jossa esiintyykin tuttu hahmo vastaajan penkiltä.
- ja myös
Buha haha kirjoitti:
Syntyy herkullisia tilanteita raastuvassa. Luikuri vakuuttelee totuusvakuutuksen alaisena ettei ole autolla ajanut. Ja sitten kantajapuoli livauttaa tuomarin pöydälle kuvan tilanteesta, jossa esiintyykin tuttu hahmo vastaajan penkiltä.
Totuusvakuus ei ole jokaisessa oikeudenkäynnissä käytettävä juttu ja lisäksi totuusvakuudenkin alaisen voi kieltäytyä vastaamasta laissa määritellyin edellytyksin. Nekin on tällä ppalstalla lakitekstiä lainaten ja siihen linkittäen ollet nähtävillä.
MUTTA sama totuusvakuus jos on käytössä koskee myös paavoja. "Onko haastettu sopimuskumppaninne?". "Ööö. tuota, emme tiedä"
- Espoon Tapiola
Kiitos vastauksista ja aion maksaa koska en ole
lukenut kovin uskottavia kirjoituksia siitä että
se valvonta olisi laitonta ja voisit vaan viitata asialle kintaalla.
Ei jaksa riidellä moisesta, pitää välttää Tapiolaa kuten ennenkin :)- candid camera
Ei sinun tarvitse riidellä. Odotat että he todistavat sinun ajaneen autoa ja tehneen sopimuksen kanssaan. Se että laittavat kuvan ilman että kertovat kuka on kuvassa ei vielä tarkoita mitään.
Ja totta, itse en kävisi moisessa Apteekissa enää ja kertoisin sen heille. - ei koskaan maksanut
Nämä firmat olisivat jo kaatuneet jos kaikki ymmärtäisivät olla maksamatta! No, jos sinulla on ylimääräistä rahaa ja haluat tukea onnetonta parkkifirmayrittäjää niin mikäpäs siinä.
Mutta kyllä sille toiminnalle VOI viitata kintaalla!
- älä maksa.
"Ei jaksa riidellä moisesta, pitää välttää Tapiolaa kuten ennenkin :)"
Siihen se homma perustuukin. Ei muuhun. - Hämmästynyt
Tämä 24 P partner -yrityksen toiminta on täysin käsittämättömän ala-arvoista. Ensiksikin on tämä kyttäämismentaliteetti; hienoista avolavamaastureista kytätään sopivaa uhria ja ilmeisesti myös valvontakameralla. Näin juuri Tapiolan Kaupinkalliontiellä. Sain virhemaksun kun kävin kysymässä rahan särkemistä kolikoiksi apteekilla. Maasturi pöllähti paikalle ja hävisi yhtä nopeasti. Toisen kerran tulin paikalla katsomaan touhua. Parkkipaikka oli täysin autio, kunnes yksi poloinen ajoi hiekkakentälle ja meni apteekkiin asioille. Noin 3 minuuttia siitä paikalle syöksyi valvonta-auto ja kolmessa minuutissa asia oli ohi. Eli parkkialuetta seurataan kameralla ja rahastajat ovat paikalla alle aikayksikössä. Mukava paikka mennä kiusaamaan... Toisaalta itse en enää jalallanikaan astu tapiolaan; eiköhän kauppaait jossakin vaiheessa tajua, että nykyisenkaltaisella meiningillä Tapiolan keskusta kuolee lopullisesti.
- vilpit kuriiiin
Laittakaan yhtiöihin kysely mihin turvakameran kuvia käytetään, missä niitä säilytetään ja kuka niitä saa katsoa.
Lisäksi reklamoikaa tuosta maksullisesta palvelunumerosta. - Älä maksa koskaan
Julkisia / yleisiä paikkoja ohjaa mm. järjestyslaki, joka kieltää yksityisten parkkifirmojen valvonnan. Kyseessä on siis laiton/vapaaehtoinen maksu, jota ei kannata maksaa.
- Heh heh,
menisit pyörällä tai kävellen. Sulaisi vähän ihratkin.
Nyt sitten kipin kapin maksamaan tai ostamaan pukua, pieneksi käyneen hääpuvun tilalle, joka päällä mennään pian raastupaan. - Paawo huiputtaa
Raastuvassa ei juttuja ole. Paawo mene lenkille ja hae työkkäristä jotain tekemistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192196Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392085Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471396- 741336
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56812Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708