Lapsikaste ja aikuiskaste molemmat Raamatullisia, uudestaan ei

kokis

heistä sanoi ,että uskovien kaste. Jokin tuossa jäi vaivaamaan minua ja kun pääsin kotiin otin Raamattuni jolloin Pyhä Henki antoi erään Raamatun kohdan kautta ymmärryksen.kohta kuuluu näin:ap.t.8:9”Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samariankansaa sanoen olevansa joku suuri:ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat”Tämä mies in se Jumalan voima jota kutsutaan ”suureksi” Ja he kuuntelivat häntä sen tähden, että hän kauanaikaa oli Kasteesta kiistellään paljon onko lapsikaste vai aikuiskaste oikea.Samana iltana, kun ajoimme kahden uskovaveljen kanssa, yksi noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta jae13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa;ja nähtyään suuria ja voimallisia tekoja hän hämmästyi…18Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa ja sanoi”Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen se saa Pyhän Hengen-20”Mutta Pietari sanoi hänelle:”Menkööt rahasi sinn kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan koska sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.22.Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi.Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä” 24.Niin Simon vastasi ja sanoi”Rukoilkaa
te minun edestäni ettei minulle tapahtuisi mitään siitä
mitä te olette sanoneet.
-Eli Herra näytti minulle sanastaan että lapsikaste on mahdollista todistaa Raamatulla vedenpitävästi oikeaksi. JA se pystytään tekemään yksinkertaisesti näillä jakeilla.Ajattelin ,että jos lasten kaste on oikea niin onhan se pakko pystyä todistamaan Raamatulla.Mutta en ollut koskaan lukenut tai kuullut mitään näin aukotonta paikkaa jolla se pystytään tekemään.
todistus:ELI Simon noita sai kasteen vaikkei ollut uskossa ja sen jälkeen häntä kehoitettiin tekemään parannus ja kääntymään pahuudestaan.Noita pyysi katuen että Apostolit rukoilisivat hänen puolestaa Herraa.Eli noita kääntyi pois pahuudestaan ja sana sanoo”Että joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon,” Eli tuli uskoon, mutta nyt onkin jännä kohta mistään emmelöydä mainintaa, että Simon olisi kastettu uudestaan vaikka hänellä ei ollut uskoa.Eli koska Jumala hyväksyy kasteen aikuisen kohdalla oikeaksi ilman uskoa, niin se osoittaa että kaste on oikea ja pätevä vaikkei kastettavalla ei olisikaan uskoa. Ja sittenhän se että lapsikasteen peruste ettei lapsella ole uskoa on väärä, kun Jumalakaan ei sitä vaadi edes aikuiselta niin miksi Jumala vaatisi sitä lapseltakaan.Eli Lapsikaste ja aikuiskaste ovat molemmat oikeita.Mutta uudestaan kastaminen on väärin.Eli vaikkei sinulla olisi uskoa ja olet saanut kasteen olet silti saanut kasteeen jonka Jumala hyväksyy ja koska Jumala näiden perusteiden mukaan hyväksyy myös lapsena saadun kasteen niin ei tarvitse mennä uudestaan kastettavaksi vaikka se kuinka ns,Raamatulla yritettäisiin kumota.Ensin pitäsi pystyä kumoamaan miksi Simonin kaste hyväksyttiin vaikkei ollut uskossa
No.Raamattu on ihmeellinen kirja ja on ihmeellistä kun sen kirjoittaja Pyhä Henki näytti minulle kohdan jonka perusteella lapsi ja aikuikaste ovat molemmat oikeita, mutta uudestikastaminen on väärin.
EN ole sanakiistojen kipeä ja toivon ettei kukaan käyttäsi kohtaa lyömäaseena toisessa ymmärryksessä olevaa veljeä tai siskoa, Siunausta
Ja tähän vielä Sana joka tuli Herralta jonkin aikaa sitten:Miksi kerskaatte seurakunnista, nehän ovat vain palvelijoita joiden kautta olette uskovksitulleet, Nyt ihmiset eivät näe Jeesusta vaan kirkkokunnat.
SAA ja pitää Arvostella

47

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos noita Simon ei

      ollut uskossa kastettaessa, niin ei Jumalan tahto olisi ollut että hän kastetta vedessä saakaan. Näin on myös vauvakasteiden osalta, sillä kaste vedessä kuuluu Jumalan tahdossa vain parannuksen tehneille ja sydämessään Jeesukseen uskoville pyhille ja myös suullaan uskonsa tunnustaville. Jumala tahtoo tehdä eron pyhien ja ilman Jeesusta seuraamaan lähtevien välille. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Jumalan tahto ei ole uskosta osattomia kastettaman alkuunkaan, kuten näemme että vain ne kastettiin jotka ottivat sanan vastaan eli siis evankeliumin ja todistuksen Jeesuksesta uskoivat.

      Jumala tahtoo että hänen tahtoaan tehdään eikä kasteta kaikkia ilman erotusta.

      Voiko sitten vauvakastetta pitää Jumalan tahdon mukaisena kasteena? Ei.

      Voiko sitten vauvakastetta pitää riittävänä vaikka ei ole Jumalan tahdon mukainen kaste? Ei, koska siihen liitetty opetus on valheellista Jumalan tahtoon nähden ja siten on ihmisestä eikä Jumalasta.

      Näin joka tulee uskoo, hänen kannattaa ottaa kaste Jeesukseen oman tahtonsa ja ymmärryksensä mukaan. Tietysti voi olla ottamattakin, jos uskoo sen olevan Jumalan tahdon mukaista tai tietysti voi tehdä Jumalan tahdon vastaisestikin.

      Autuaat ne, jotka rakastavat Israelin Pyhää Herraa tekemällä tahtoaan.

      • toinen Hega

        >>Jos noita Simon ei ollut uskossa kastettaessa, niin ei Jumalan tahto olisi ollut että hän kastetta vedessä saakaan.>>

        Tämä Raamatun kohta vielä selventänee uskoa ilman parannuksen tekoa:

        Jaakobin kirje:
        2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

        Riivaajatkin siis uskovat, mutta kuuliaisuudessa tehdyt rakkauden teot heiltä puuttuvat.

        Kasteen ottaminenkin on kuuliaisuutta, (niiltä jotka kuulevat Hänen äänensä):

        22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on VALINNUT SINUT tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, HUUDA AVUKSI HÄNEN NIMEÄNSÄ JA ANNA KASTAA ITSESI JA PESTÄ POIS SYNTISI'
        22:17 Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        22:18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'


    • toinen Hega

      Älä sekoita vauvakastetta ja lapsikastetta:
      Lapset voivat uskoa toisin kuin vauvat, koska kuulevat ja ymmärtävät Sanan, mutta vauvat eivät.

      Huomaa, että noita Simon meni kasteelle omasta tahdostaan - ei pakotettuna.
      Koska hän meni vapaaehtoisesti, hän suostuu kasteessa hautaamaan lihansa:

      Kolossalaiskirje:

      ..Kristuksen ympärileikkauksella:
      2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
      2:13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
      2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

      Jos ihminen on yhä kiinni vääryyden siteissä mennessään kasteelle, hän pilkaa Armon Henkeä, jolloin hän ei synnykkään uudesti kasteen jälkeen Pyhästä Hengestä, vaan ainoastaan hänen lihansa haudataan. Tällöin kaste merkitsee kastettavalle tulevaa lihan kuolemista. Näinhän juuri kävi noita Simonille.

      Hän sai puhtaan omantunnon kasteessa, mutta ei pitänyt sitä minkään arvoisena, vaan ryhtyi tekemään kauppaa luullen Pyhän Hengen olevan rahalla ostettavissa.

      Hän ei siis pysynyt Jeesuksessa:

      Johanneksen evankeliumi:
      15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
      15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
      15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
      15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
      15:9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
      15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.


      Ilman parannusta vesi hukuttaa - ei pelasta!

      Uskossa tehty parannus on se pelastusrengas, mikä pelastaa sielun.
      Syntinen liha ei voi pelastua, vaan se hukutetaan kasteessa.

      Ilman parannusta ei ole mitään pelastettavaa. Silloin Jeesus ei kastakaan Pyhällä Hengellä, vaan hän kastaa tulella!:

      Luuk
      3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
      3:17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

    • kokis

      Tekikö Jumala vanhanliiton puolella hirveätä vääryyttä, kun käski ympärileikata 8päiväiset pienet vauvat.Eivät he voineet ymmärtää mitä ympärileikkaus merkitsee eivätkä he olleet koskaan kuulleet opetusta jonka perusteella he olisivat voineet itse valita haluavatko tulla uskoon ja Jumalan yhteyteen.Miksi jos Jumala ei vanhan liiton joka on esikuvallista uudestaliitosta Jeesukisesta.Salli liittoon ottamisen näin löyhin ja mielestänne epäraamatullisin perustein niin miksi nyt Jumala uuden liiton puolella vaatii vauvoilta Jumalan Sanan kuulemista ja ymmärtämistä ennenkuin heidät voidaan kastaa?EIkö Jumala ole sama ja muuttumaton joka on kirjoittanut kokoraamatun.
      Vaaditte nyt sellaista lapselta jota Jumala ei vaatinut edes Vanhanliiton aikana.No joku tietysti vääntää että kaste ja ympärileikkaus ovat eriasioita.Mutta täytyyhän teidän rueta oikomaan vanhanliiton puolella tapahtunut vastaava vääryys, kus sen teette niin innokkaasti kasteenkin kohdalla, joka on uudenliiton uskovan tunnusmerkki ja jos se ei sitä ole niin näytä mikä se on,kun kaikki uudenliiton seurakunnan asiat löytyvät vanhalta puolelta.Eli kun vanhanliiton puolella se oli näkyvä ympärileikkaus niin mikä näkyvä toimenpide se on uudenliitonpuolella?

      • eepu*

        Luehan kokis Raamattua Oikein, äläkä vääristele sitä:

        Jumala teki Aabrahamin kanssa liiton ja Jumala antoi Aabrahamille Liiton merkiksi ”ympärileikkauksen”, joka tehtiin vain miespuolisille!

        Ja Jumala sanoi: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton. Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti. "Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, OLLAKSENI sinun ja sinun jälkeläistesi JUMALA, ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän JUMALANSA."
        Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.

        Ja tämä on minun LIITTONI sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.” (Ks.1.Moos.17.Luku)

        -- Jotkut sanovat kasteen olevan ympärileikkauksen jatke?

        David Pawson sanoo mm. näin:
        ” UT:ssa on yksi jae, jossa sanoja 'ympärileikkaus' ja 'kaste' käytetään yhdessä. Se on Kol. 2:11. Jotkut ovat väittäneet tämän jakeen perusteella, että kaste ja ympärileikkaus vastaavat toisiaan. Kun jakeen lukee huolellisesti, kyseessä ovatkin vastakohdat.
        Paavalin mukaan (Kristuksen) ympärileikkausta ei ole tehty ihmiskäsin. Kyseessä on sisäinen ympärileikkaus. Sydämen ympärileikkauksessa syntinen luonto riisutaan pois. Se on Kristuksen ympärileikkaus. Jopa Vanhan testamentin profeetat julistivat, että tarvitaan myös sydämen ympärileikkausta. Vanhassa testamentissakin puhutaan toisenlaisesta ympärileikkauksesta.
        Kol. 2:11:ssa kaste nähdään siis toisenlaisena ympärileikkauksena, joka on nimenomaan sisäinen tapahtuma, ei ulkoinen teko.

        Toinen merkittävä seikka on se, että ympärileikkaus oli Uuden testamentin suurin kiistakysymys. Kiisteltiin siitä, pitäisikö Messiaaseen uskova pakana ympärileikata. Tämän vuoksi neuvosto kutsuttiin koolle Jerusalemiin. Siitä kerrotaan Ap.t.15:ssa ja Galatalaiskirjeessä.
        -- Tuossa keskustelussa kukaan EI SANONUT: "Emme tarvitse ympärileikkausta, sillä meillä on kaste." Kukaan ei siis verrannut niitä keskenään. Sehän olisi ollut hyvä puolustus. Minusta se osoittaa, etteivät Uuden testamentin uskovat rinnastaneet ympärileikkausta ja kastetta. Tämä siis Vanhasta testamentista.”

        David Pawson sanoo:
        ”Monet ovat yrittäneet perustella lapsikastetta UT:n valossa. Kaikki lapsikasteen kannattajat myöntävät, ettei lapsikastetta mainita Uudessa testamentissa.
        Missään kohdassa ei sanota: "Hän ja hänen vauvansa kastettiin." UT:ssa ei myöskään erikseen käsketä kastamaan imeväisiä. Se myönnetään auliisti.

        Lapsikastetta perustellaan hiljaisuudella eli uskotaan mieluummin siihen, mitä Raamatussa EI sanota. Tällainen peruste vaikuttaa kahdella tavalla. He sanovat esimerkiksi: >>"Raamatussa ei kehoteta kastamaan lapsia, mutta se ei merkitse, ettei lapsia kastettu."


      • toinen Hega

        >>Tekikö Jumala vanhanliiton puolella hirveätä vääryyttä, kun käski ympärileikata 8päiväiset pienet vauvat.Eivät he voineet ymmärtää mitä ympärileikkaus merkitsee eivätkä he olleet koskaan kuulleet opetusta jonka perusteella he olisivat voineet itse valita haluavatko tulla uskoon ja Jumalan yhteyteen.Miksi jos Jumala ei vanhan liiton joka on esikuvallista uudestaliitosta Jeesukisesta.>>

        Mietippä Kokis, toimiko vanha liitto ihmisten? Ainoastaan Jeesus pystyi täyttämään käskyt.

        Jumala halusi osoittaa, että kaikkia ihmisiä ei vaan voi pelastaa, koska he eivät itse halua pelastua. Kaikki ihmiset eivät ole mielistyneet totuuteen.

        Vanha sanonta kuluu:
        EI KANNETTU VESI KAIVOSSA PYSY

        Samoin on Jumalan rakastamisenkin laita: Osoitat rakkautesi Jumalaa kohtaan rakastamalla lähimmäistäsi.
        Rakkaus ei synny itsestään ja usko ei ole pysyvää ilman rakkautta:

        1.Korinttolaiskirje:
        13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Jumala ei halua pakottaa rakkauteen, koska se ei olisi pysyvää!:

        Korkea Veisu:
        2:7 Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.


        Ilman ihmisen omaa tahtoa, ei edes Jumala voi häntä pelastaa!

        Mietippä hemmoa, joka menee lääkärille tuntiessan itsensä sairaaksi.
        Lääkäri tutkii hänet ja toteaa että kaveri on sairas ja hän tarvitsisi leikkauksen.
        Tyyppi ei kuitenkaan tule leikkaukseen, koska ei luota lääkäriin.
        Miten lääkäri voi parantaa kaverin, jos tämä ei suostu hoidettavaksi?

        Vanha liitto perustui Jumalan valintaan - valittuun kansaan ja heidät ympärileikattiin sen merkiksi.

        Hebrealaiskirje:
        10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.


        Uudessa liitossa ympärileikkaus tehdään ihmisen sydämeen - Jumalan toimesta - ei ihmisen:

        Jeremia:
        31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Uuden liiton lupauksen mukaan ihminen siis pelastuu, koska rakastaa Jumalaa ja hänen tahtoaan Jeesuksen sovitustyö tähden,
        mutta vanhan liiton kautta se ei ole meille mahdollista, koska ilman rakkautta emme voi vaeltaa Jumalan yhteydessä ja hänen tahdossaan.

        Olemme oppineet vanhasta liitosta ainakin sen ettei: "Kannettu vesi kaivossa pysy"

        :-)


      • jallu4
        eepu* kirjoitti:

        Luehan kokis Raamattua Oikein, äläkä vääristele sitä:

        Jumala teki Aabrahamin kanssa liiton ja Jumala antoi Aabrahamille Liiton merkiksi ”ympärileikkauksen”, joka tehtiin vain miespuolisille!

        Ja Jumala sanoi: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton. Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti. "Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, OLLAKSENI sinun ja sinun jälkeläistesi JUMALA, ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän JUMALANSA."
        Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.

        Ja tämä on minun LIITTONI sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne. Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän. Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.” (Ks.1.Moos.17.Luku)

        -- Jotkut sanovat kasteen olevan ympärileikkauksen jatke?

        David Pawson sanoo mm. näin:
        ” UT:ssa on yksi jae, jossa sanoja 'ympärileikkaus' ja 'kaste' käytetään yhdessä. Se on Kol. 2:11. Jotkut ovat väittäneet tämän jakeen perusteella, että kaste ja ympärileikkaus vastaavat toisiaan. Kun jakeen lukee huolellisesti, kyseessä ovatkin vastakohdat.
        Paavalin mukaan (Kristuksen) ympärileikkausta ei ole tehty ihmiskäsin. Kyseessä on sisäinen ympärileikkaus. Sydämen ympärileikkauksessa syntinen luonto riisutaan pois. Se on Kristuksen ympärileikkaus. Jopa Vanhan testamentin profeetat julistivat, että tarvitaan myös sydämen ympärileikkausta. Vanhassa testamentissakin puhutaan toisenlaisesta ympärileikkauksesta.
        Kol. 2:11:ssa kaste nähdään siis toisenlaisena ympärileikkauksena, joka on nimenomaan sisäinen tapahtuma, ei ulkoinen teko.

        Toinen merkittävä seikka on se, että ympärileikkaus oli Uuden testamentin suurin kiistakysymys. Kiisteltiin siitä, pitäisikö Messiaaseen uskova pakana ympärileikata. Tämän vuoksi neuvosto kutsuttiin koolle Jerusalemiin. Siitä kerrotaan Ap.t.15:ssa ja Galatalaiskirjeessä.
        -- Tuossa keskustelussa kukaan EI SANONUT: "Emme tarvitse ympärileikkausta, sillä meillä on kaste." Kukaan ei siis verrannut niitä keskenään. Sehän olisi ollut hyvä puolustus. Minusta se osoittaa, etteivät Uuden testamentin uskovat rinnastaneet ympärileikkausta ja kastetta. Tämä siis Vanhasta testamentista.”

        David Pawson sanoo:
        ”Monet ovat yrittäneet perustella lapsikastetta UT:n valossa. Kaikki lapsikasteen kannattajat myöntävät, ettei lapsikastetta mainita Uudessa testamentissa.
        Missään kohdassa ei sanota: "Hän ja hänen vauvansa kastettiin." UT:ssa ei myöskään erikseen käsketä kastamaan imeväisiä. Se myönnetään auliisti.

        Lapsikastetta perustellaan hiljaisuudella eli uskotaan mieluummin siihen, mitä Raamatussa EI sanota. Tällainen peruste vaikuttaa kahdella tavalla. He sanovat esimerkiksi: >>"Raamatussa ei kehoteta kastamaan lapsia, mutta se ei merkitse, ettei lapsia kastettu."

        Luukkaan evankeliumissa kun lapsia tuotiin Jeesuksen luo niin siinä käytetään vauva sanaa Luuk 18:15-17, jae 15 on vauva kreikaksi


    • kokis

      "Voiko sitten vauvakastetta pitää riittävänä vaikka ei ole Jumalan tahdon mukainen kaste? Ei, koska siihen liitetty opetus on valheellista Jumalan tahtoon nähden ja siten on ihmisestä eikä Jumalasta."
      Jos pystytte hyväksymään oikeaksi Simonin kasteen vaikka hän oli täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryydensiteissä niin mikä Simonin uskossa oli sitten erilaista, kun samoissahan maailman ihmisetkin ovat kiinni ja jos he eivät saa mielestänne oikeaa kastetta kun täytyy olla ensin uskossa ja saa vasta sitten oikean kasteen eli vaikka pelastumaton ihminen saa mielestänne ja tämän opetuksen mukaan oikean kasteen niin vauva joka on syntynyt perisynninalaisuuteen ei saa oikeaa kastetta vaikka hän saa kasteen Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Jumalan Sanan käskyn mukaan.Jeesus sanoi kastakaa kaikki kansat JA OPETTAKAA HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI MITÄ MINÄ OLEN TEITÄ KÄSKENYT PITÄÄ..."
      Eli Kristillistä kastetta ei saisi käyttää ilman Jumalan Sanan opetusta Sanan mukaan. Näyttäkää minulle yksikin kansa jossa ei ole vauvoja ja pieniä lapsia ja Jeesus ei sanassaan rajannut ketään käskyn ulkopuolelle.Älkää ymmärtäkö väärin sillä en puolustele kirkon väärää opetusta kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä tai että kaste ilman uskoa pelastaisi, mutta jos riittää että on täynnä vääryyden sappea ja kiinni vääryyden siteissä niin eihän kaste silloin voi perustus ihmisen uskoon vaan Jumalan sanaan.EIhän ihmiselle joka menee ehtoolliselle väärin sanota ettei hän ole saanut ehtoollista.Ihminen joka menee sille saa oikean ehtoollisen vaikkei ole pisaraakaan uskoa, koska se ei perustu ihmisen uskoon vaan Jeesuksen asetukseen ehtoollisesta sama on kasteessa ihminen saa oikean kasteen koska se on myös Jumalan Sanassa asetettu samoinkuin ehtoollinen.Mutta se ei häntä hyödytä kun hänellä ei ole uskoa.Eli ei ihmisen usko tee Jumalan Sanaa oikeaksi, mutta vasta sen uskovaa se hyödyttää.
      Enkä löydä että Raamattu opettaisi kastetta uskovan tunnustuksena Jumalalle.Raamattu puhuu ainoastaan suun tunnustuksesta.Kaste on Jumalan teko ei jokin ihmisen suoritus jossa yritetään miellyttää Jumalaa tai tulla kelvolliseksi, koska ainoa kelvollisuus joka kestää on Jumalan edessä Kristuksen veri ja lunastus työ.

      • Oletko edes kastettu

        Puhut harhaoppisesti?!

        "Joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
        "sillä kaikki, mikä ei tapahdu uskosta, mikä ei ole uskosta, on SYNTIÄ."
        "Sillä ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
        "Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        Joka USKOO Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." jne....

        Mutta; Onko sinut jo kastettu Herran Jeesuksen (Apt.2:38) Nimeen ja Pyhän Hengen ja syntien anteeksi saamiseksi ?

        Sillä; "Kirjoituksista ei löydy jaetta eikä historiallista tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Se on roomalaiskatolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.

        Sanon tämän syvästi murheellisena, mutta katsantokantani mukaan et ole kastettu ollenkaan, jos ylläsi on lausuttu nuo kolme arvonimeä. Jeesus ei koskaan sanonut: 'Käyttäkää näitä nimiä.' Niin ei ole tehty ainoassakaan Raamatussa kerrotussa kastetilaisuudessa. Ne hyväksyttiin Nikaian kirkolliskokouksessa (v.325). He ottivat nimen sijasta arvonimet. Siis sinä olet joko kastettu roomalaiskatoliseen opinkappaleeseen tai Herran Jeesuksen nimeen."

        "Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyyn tehtiin muutos vuonna 325 Nikean kirkolliskokouksessa, jossa oli läsnä yli kolmesataa piispaa ja keisari Konstantinus. Mukana oli historioitsija Eusebius, joka kirjasi muistiin tapahtumat. Konstantinus suri sitä, että pakanoiden näyttämöilläkin pilkattiin uskovien riitoja Jeesuksen jumaluudesta. Toiset väittivät, että Jeesus on Jumalan vertainen ja toiset olivat sitä mieltä, että Jeesus on alempiarvoinen kuin Jumala. Poistaakseen erimielisyydet, kirkolliskokous päätti muuttaa Matteuksen evankeliumin sanamuotoa luvussa 28:19,20 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää". - - Tässä vaiheessa tuli Jeesuksen tilalle Isä, Poika ja Pyhä Henki - kolminaisuus."


      • opetusta!

        Kokis ei lukenut huolellisesti tuota noita Siimonin tapausta.
        Ap 8:13 kertoo selvästi, että "Noita Siimonkin uskoi..."
        joten Siimonin kaste oli USKOVAN KASTE!!!

        Siimon uskoi,kun Filippus saarnasi Jeesuksesta, joten hänen uskonsakin
        oli oikea. Mutta ihminenhän voi langeta. Näinhän kävi Juudaksellekin!

        Se, että hän lankesi ylpeyteen ja ahneuteen ei tee hänen saamaansa
        kastetta vääräksi!
        Eihän kenestäkään tule täydellistä kasteessaan!!

        Kokis:
        Eli Kristillistä kastetta ei saisi käyttää ilman Jumalan Sanan opetusta Sanan mukaan."

        Miksihän kirkko ei noudata tätäkään Raamatun ohjetta, vaan odottaa, että
        vauva kasvaa ymmärtävään ikään, ennenkuin alkaa opettamaan häntä.
        UT:ssa opetus seurasi heti kastetta!

        Vauvat rajautuvat pois jo seuraavan Raamatun kohdan perusteella:
        Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin..
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

        Eihän ehtoollisellekaan ketään kanneta väkisin. Miksi näin menetellään
        vauvakasteessa?
        Kyllä Raamattu antaa selvät ohjeet, kuka on kelvollinen ehtoollisen viettoon:
        1. Kor 11

        "Koetelkoon ihminen itseänsä ja niin syököön tätä leipää ja..."

        Joka ei sitä tee, syö ja juo tuomioksensa, 1. Kor 11:29

        Samoin, kaste, ilman henkilökohtasita uskoa, hukuttaa sellaisen, joka
        luottaa kasteen armoon!


      • toinen Hega

        >>Jos pystytte hyväksymään oikeaksi Simonin kasteen vaikka hän oli täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryydensiteissä niin mikä Simonin uskossa oli sitten erilaista, kun samoissahan maailman ihmisetkin ovat kiinni ja jos he eivät saa mielestänne oikeaa kastetta kun täytyy olla ensin uskossa ja saa vasta sitten oikean kasteen eli vaikka pelastumaton ihminen saa mielestänne ja tämän opetuksen mukaan oikean kasteen niin vauva joka on syntynyt perisynninalaisuuteen ei saa oikeaa kastetta ...>>

        Et voi perustella vauvakastetta noita Simonin kasteella - hänhän oli aikuinen ja meni itse kasteelle.

        Huomaa että noita Simonin kastajat eivät ole vastuussa hänen kastamisestaan, koska hän meni kasteelle omasta tahdostaan.
        Vauvakastajien laita on toisin. He rikkovat Jumalaa vastaan, koska eivät kunnioita kastettavan omaa tahtoa.
        Vauva ei ole vastuussa omasta kasteestaan, joten miksi kenenkään tulisi noteerata toisten tahdosta tehtyä kastetta mitenkään.
        Jokaisella on oikeus omaan parannuksen tekoon - myös vauvana kastetuilla, joten miksi ei vauvana kastettu voisi mennä omasta tahdostaan parannuksen kasteelle?

        Eihän parannusta voi tehdä toisen puolesta?:
        7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

        Kaste ei pelastanut noita Simonia, koska hän ei ollut tehnyt parannusta!
        Hän uskoi, että Jumala on olemassa, mutta ei kääntynyt. Kaste oli hänen kohdallaan hyödytön. (en tiedä oliko tuomio lopullinen, koska uutta omasta tahdosta otettua kastetta syntien anteeksi saamiseksi ei voi saada).

        Vauvojen kohdalla kaste on hyödytön siksi, että kasteessa ihminen ilmaisee syntisyytensä Jumalle, ja halunsa kääntymiseen.
        Vauva ei voi kääntyä (edes kyljelleen), koska hän ei ole tehnyt syntiä. Syntisestä sen sijaan pitäisi tulla hänen kaltaisensa.


    • okassahuut

      Kokiskin siinä jutelee ilman päätä ja häntää kasteasiasta.
      Ympärileikkausta ei voi pitää kasteen esikuvana, jos pidettäisiin, tyttövauvoja ei saisi kastaaa, kosa heitä ei ympärileikattu.

      Hukassa oot

    • Raamatussa opetetaan

      ympärileikkaus kaikille Aabrahamin jälkeläisille kahdeksan päivän ikäisenä, mutta ei opeteta kastamaan vauvoja heidän synnyttyään uskoville vanhemmille, sillä ajallaan etsikkoajassa Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin kautta ja myöntävästi vastaava sydämen uskolla voi kasteen ottaa niinkuin on kirjoitettu ja opetettu kastamaan ne, jotka uskovat, siis ei kaikkia erotuksetta.

      Jumalan siunausta opinnoissasi kasteesta, ano Jeesuksen nimessä Pyhän Hengen opetusta ja tutki Raamatusta asiaa.

    • kokis

      En ala kiistelemään asiasta eikä minun tarvitse todistaa asiaa oikeaksi.Jo se on turmioksi että uskovat kiistelevät keskenään näistä asioista keskenään ja maailma nauraa ja vähät välitän siitä että ihmiset minut tuomitsevat.
      ja väitteeseen että Kirjoituksista ei löydy jaetta eikä historiallista tietoa siitä, että joku elävän Jumalan seurakunnassa olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Se on roomalaiskatolinen opinkappale eikä Raamatun opetusta.
      Matt.28:19-20."Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää ja katso minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti.
      Jokainen joka haluaa tietää oikeasti totuuden voi mennä Jeesuksen eteen ja pyytää häneltä ja varmasti Jeesus vastaa ,sillä jokainen anova saa.Jo se että uskovat kiistelevät asiasta keskenään osoittaa että se ei ole Herrasta .Miksi ette pysty luottamaan että Jeesus voi johdattaa kysyvää?Nyt kiistelette sanoista ja opista jotka eivät ole miksikään hyödyksi vaan niiden turmioksi jotka kuulevat.

      • toinen Hega

        >>En ala kiistelemään asiasta eikä minun tarvitse todistaa asiaa oikeaksi.Jo se on turmioksi että uskovat kiistelevät keskenään näistä asioista keskenään ja maailma nauraa ja vähät välitän siitä että ihmiset minut tuomitsevat.>>

        Olet viisas koska et ala kiistelemään. Olen kanssasi samaa mieltä ja näin Raamattukin meitä opettaa että emme alkaisi käymään oikeutta Jumalattomien edessä.
        Se ei edistä heidän pelastumistaan millään tavalla.

        Syy miksi koen, että näistä on pakko kirjoittaa, on se että Raamatussa kehoitetaan tukkimaan suut niiltä jotka eksyttävät etsiviä:

        Tiituksen kje
        1:7 Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
        1:8 vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
        1:9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        1:10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        1:11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
        1:12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa."
        1:13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
        1:14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
        1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
        1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sille he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

        Koska näitä kasteen harhaoppeja levitetään julkisesti, tulee ne opit myös kumota julkisesti. Ei jää muuta vaihtoehtoa. (valitettavasti)

        Siunausta sinulle ja rukoilkaamme yhdessä, että Jumala avaa Pyhän Henkensä kautta Sanansa sinulle, koska rehellisin mielin näitä tutkit.


      • eepu*

        Kylläpä kokis olet leväperäinen Totuusasioiden suhteen, etkö ole koskaan lukenut Raamatusta:

        Sillä Vapahtaja on sanonut: "Jokainen ISTUTUS (väärä oppi), jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on JUURINEEN REVITTÄVÄ POIS."!!

        Joten tee parannus: Aloita lukemalla seuraava luja Perustus: Lue: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11
        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
        JAHSHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        *
        eepu
        *
        Jk. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakuntamme: http://www.adventist.fi/seurakunnat
        -- Antakaa siis pelastaa/kastaa (Apt.2:38) itsenne niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan; Voiman syntiä vastaan!
        *
        ♥ MARANATA! ♥


    • toinen Hega

      Täytyy ymmärtää Jumalan olemusta voidakseen ymmärtää mitä kaste on.

      Jumala ei halua pakottaa ketään:

      Korkea Veisu:
      2:7 Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.

      Miksi siis Jumala haluaisi pakottaa ketään kihlautumaan, ennen kuin tämä itse haluaa?

      Noita Simon halusi itse, silloin vastuu ei ole kastajalla, vaan kastettavalla.

      Miksi joku haluaisi kastaa ketään ilman parannuksen tekoa?
      Siksikö että kastettava joutuisi kadotukseen?:

      Apt
      8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
      8:19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen."
      8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
      8:21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
      8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
      8:23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."


      Eihän se ole koskaan Jumalan tahto!

      Ei ole älyä kastaa ketään, ennen kuin ihminen haluaa pelastua (synnistä).

      Miten kävi noita Simonin? Hän kyllä katui, mutta saiko hän enää puhdasta omaatuntoa, koska ei voinut mennä uudestaan kasteelle.

      Vaikka ihminen menee kasteelle, Jumala näkee ihmisen sydämeen: onko hän oikeasti kääntymässä.

      Huomaa mitä Pietari sanoi:
      8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

      Jos noita Simon olisi uudestisyntynyt vesikasteessa, hänellä ei olisi ollut enää mahdollisuutta parannuksen tekoon! Hän olisi joutunut suoraa päätä kadotukseen seuraavan perusteella:

      Hebrealaiskirje:
      6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

      Mutta hän ei uudestisyntynyt, koska apostolit eivät panneet käsiään hänen päälleen, ja rukoilleet Pyhää Henkeä.

      Hänelle jäi siis mahdollisuus vielä tehdä parannus.

      Jos hän ei tehnyt parannusta, hän kyllä joutui kuolemaan kasteen haudassa yhdessä Kristuksen kanssa, mutta jäi silloin osattomaksi uudestisyntymästä Hengessä:

      Roomalaiskirje:
      6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

      Uskovakin voi tehdä syntiä, mutta sanokaapa: voiko uskova saada tuolloin uudelleen puhdasta omaatuntoa, joka annetaan kasteessa?:

      1.Timoteuksen kje
      1:18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
      1:19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.

      1. Piet kje
      3:13 Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
      3:14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
      3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
      3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.

      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      • jallu4

        Jeesuksen puheet lapsista kertovat, että he ovat samankaltaisia kuin Taivaan Asukkaat ja joka ei olta Valtakuntaa vastaan kute lapsi, ei sinne pääse sisälle. Käsittääkseni Jeesuksen luo tuotiin vauvoja ja melko nuoria lapsia Luuk 18:15 on vauva kreikaksi


      • jallu4
        jallu4 kirjoitti:

        Jeesuksen puheet lapsista kertovat, että he ovat samankaltaisia kuin Taivaan Asukkaat ja joka ei olta Valtakuntaa vastaan kute lapsi, ei sinne pääse sisälle. Käsittääkseni Jeesuksen luo tuotiin vauvoja ja melko nuoria lapsia Luuk 18:15 on vauva kreikaksi

        Joka ei ota Valtakuntaa vastaan kuten lapsi, ei sinne pääse, Jeesuksen lapsipuheet pitää huomioida kasteasiassa myös


      • jallu4
        jallu4 kirjoitti:

        Joka ei ota Valtakuntaa vastaan kuten lapsi, ei sinne pääse, Jeesuksen lapsipuheet pitää huomioida kasteasiassa myös

        Justin Barret , tiedemies , Englanti, Oxfordin Yliopisto, on kertonut, että lapset uskoo luonnostaan Luojaan


      • jallu4
        jallu4 kirjoitti:

        Justin Barret , tiedemies , Englanti, Oxfordin Yliopisto, on kertonut, että lapset uskoo luonnostaan Luojaan

        Elisabetin ja Marian keskustelussa hypähti vauva siksi koska vauva kuuli Marian ja Elisabetin keskustelun ja Johannes Kastaja sai Hengen äitinsä kohdussa,Pyhän Hengen ja Raamatussa on monissa kohtaa kuten Psalmi 8, että Luoja puhuu imeväisgten ja lasten kautta


      • ihmeellistä
        jallu4 kirjoitti:

        Justin Barret , tiedemies , Englanti, Oxfordin Yliopisto, on kertonut, että lapset uskoo luonnostaan Luojaan

        Ihanko jo siittiö- ja munasolu-asteella?


      • todejk
        ihmeellistä kirjoitti:

        Ihanko jo siittiö- ja munasolu-asteella?

        jep!


    • zsxdftgyui

      Sen minä vaan sanon, että "uskovien kaste" -oppi on harhaoppi!

      • Sinä se saat sanoa..

        Sinä se saat sanoa edelleenkin ihan mitä vain sinun harhan vallassa
        olevaan ajatusmaailmaasi suinkin juolahtaa.

        Totuus ei sinun ajatuksistasi ja sanomisistasi puoleen eikä toiseen
        miksikään muutu.


    • tosiaan!

      Kiitos Kokis, ymmärsin pointin: Jos ei-uskovaa ei tarvinnut kastaa uudestaan, uudestikastamista ei tarvitse tehdä.

      Aloin itsekin miettiä sitä, että ei Jeesus tosiaan tehnyt eroa vauvojen ja aikuisten välillä vaan sanoi: "Menkää ja tehkää KAIKKI kansat minun opetuslapsekseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen ja opettamalla heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa." Yksinkertaisesti vain sanotaan, että kaikki kansat.

      Onhan se ajatus tosiaan hieman hullu, että 1500-luvulla Lutherin uskonpuhdistuksen seurauksena spiritualistien ryhmä löytääkin sen oikean uskon. Sehän tarkoittaa, että Jeesuksen seurakunta olisi ollut apostolisista ajoista lähtien lähes 1500 vuotta harhassa. Kuitenkin yhtä pitävästi apostoliset kirkot (ortodoksit ja katoliset) kannattavat lapsikastetta.

      Ilmeisesti vauvallakin voi olla Pyhä Henki, koska Johannes Kastaja ja äitinsä kohdussa sen koki. Sekä kun Jeesuksen luo tuotiin lapsia siunattavaksi, alkukielen sanaa käytetään myös joissain yhteydessä syntymättömästä lapsesta (joka on äidin vatsassa vasta).

    • mathetes

      Vastaus Aloitukseen!

      Kirjoituksesi on tiivis kuin tiiliskivi, mutta koitan jotain saada kommentoitua!

      Kirjoitit:
      >>todistus:ELI Simon noita sai kasteen vaikkei ollut uskossa

    • ???

      Raamatussa myös sanotaan, että perhekuntia kastettiin, mutta erikseen ei mainittu "paitsi vauvat ja lapset". Toki voi olla, että sattui olemaan ettei perhekunnassa siinä kohtaa ollut lapsia. Mutta ei sitä tiedä. Olen itse saanut vauvana kasteen ja elänyt lapsen uskossa nuoreksi asti ja vasta 18 vuotiaana otin kunnollisesti Jeesuksen vastaan, niin että päätin seurata Häntä koko sydämmestäni. Mutta en ole käynyt uudestaan kasteella sen jälkeen vaikka uskossa olen ollut jo semmoisen 6 vuotta. Vähän kastekysymys on välillä mietityttänyt, että pitäisikö käydä aikuisenakin, mutta olen vähän epävarma ollut siitä, kuinka se sitten tulee muuttamaan asioita vai muuttaako ollenkaan ja riittääkö se että on kerran kastettu, vaikkei siitä muista mitään. Lisäksi olen aika epävarma siitäkin mitenkä ajattelen kasteen, että menenkö sinne sen takia että mielyttäisin Jumalaa tai että se jotenkin vahvistaisi pelastumiseni vaikka pelastus pitäisi olla yksin armosta tuleva.

      • Bud Spencer!

        Ja minäkin olen saanut vauvana kasteen, ollut 20 ikävuoden molemmin puolin epäilevä ja jopa ateisti, ja 23 vuotiaana otin kunnollisesti Jeesuksen vastaan, niin että päätin seurata Häntä koko sydämmestäni. Minäkään en ole käynyt uudestaan kasteella ja uskossa olen ollut viimeiset 25 vuotta.

        Mitä enemmän olen kastekysymystä tutkinut, sitä selvemmäksi on tullut, että uudestikaste on turha. Monet uuden kasteen tuputtajat ovat ihmisinä myös ilkeämielisiä kaikkitietäviksi itseään luulevia fariseuksia. Runsaasti esimerkkiä löytää tämänkin palstan jokaisesta ketjusta. Uuden kasteen hedelmä on puoluemielisyys, riita, kateellisuus, eriseurat, lahkot, juonet... (Gal.5:20)


      • mathetes

        Sinulle nimim - ???

        Kirjoitit:
        >> Olen itse saanut vauvana kasteen ja elänyt lapsen uskossa nuoreksi asti ja vasta 18 vuotiaana otin kunnollisesti Jeesuksen vastaan, niin että päätin seurata Häntä koko sydämmestäni. Mutta en ole käynyt uudestaan kasteella sen jälkeen vaikka uskossa olen ollut jo semmoisen 6 vuotta. >Vähän kastekysymys on välillä mietityttänyt, että pitäisikö käydä aikuisenakin, mutta olen vähän epävarma ollut siitä, kuinka se sitten tulee muuttamaan asioita vai muuttaako ollenkaan ja riittääkö se että on kerran kastettu, vaikkei siitä muista mitään.


      • voipimeyttä
        Bud Spencer! kirjoitti:

        Ja minäkin olen saanut vauvana kasteen, ollut 20 ikävuoden molemmin puolin epäilevä ja jopa ateisti, ja 23 vuotiaana otin kunnollisesti Jeesuksen vastaan, niin että päätin seurata Häntä koko sydämmestäni. Minäkään en ole käynyt uudestaan kasteella ja uskossa olen ollut viimeiset 25 vuotta.

        Mitä enemmän olen kastekysymystä tutkinut, sitä selvemmäksi on tullut, että uudestikaste on turha. Monet uuden kasteen tuputtajat ovat ihmisinä myös ilkeämielisiä kaikkitietäviksi itseään luulevia fariseuksia. Runsaasti esimerkkiä löytää tämänkin palstan jokaisesta ketjusta. Uuden kasteen hedelmä on puoluemielisyys, riita, kateellisuus, eriseurat, lahkot, juonet... (Gal.5:20)

        älä puhu tuollaista ropaskaa!...uuden kasteen...eikö se jo järkikin sano että kaikki temput mitä ihmiselle tehdään ilman omaa uudestisyntymää ovat lapsellista tyhjänpäiväistä temppuilua!

        mikä suomalaisia oikein vaivaa kun ei päästä lapsenkengistä irti eikä tuosta hoioposta lutterin sakramentista josta Raamattu ei tiedä yhtään mitään!

        ihan samaa kuin koko kansa vänkäisi että oikea kenkä aamulla sitten vasenpaan jalkaan, nin se on oikein..!


    • Raamattu sanoo, että yksi kaste kuuluu Hengen luomaan ykseyteen. Se tapahtuu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Muut kasteet ovat silkkaa omavanhurskautta ja hurmahengen luomia.

    • kjhgfd

      Väärennetty raamattus sanoo
      mutta
      JUMALA, JEESUS JA PYHÄ HENKI EI KÄSKE ketään ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskannneen jne rikollisen kristinuskon kasteelle!

      Opette ymmärtämään kristillisten ja rikollisten kristittyjen väliset erot!

      kuulut kristityt ryhmään ja olet Paavalin ja sen aikaisten hallitsijoiden perustaman rikollisen kristinuskon uskovainen!

      KRISTILLISET ovat Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalallisuuden tietoudessa olevia ihmisiä.

      ---------------

      Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saatanasta eroa saanut joten tunnet herrasi!

      Yritä tosissasi oppia ymmärtämään kristillisten ja kristittyjen ryhmien väliset erot! Ymmärrän sen ettei se ole uskontunnustuksen kaltaiselle helppoa mutta tiedä vaikka onnistuisit! Menestystä!

      Kun näyttelet Jumala ja Jeesusta palvelevaa niin tavallasi osoitat Jumala, Jeesusta ja Pyhää Henkeä SYYLLISEKSI rikollisen kristinuskon rikoksiin ja synteihin. MONTAKO SUOMALAISTA, PIKKU LASTAKIN JUMALA, JEESUS JA PYHÄ HENKI ON KÄSKENYT POLTTAA NOITAROVIOILLA?
      Ellei yhtään niin kuka niitä rikoksia teetti HEIDÄN NIMIISSÄ?

    • nbhgty775f

      Todistappas Jeesuksen evankeliumilla, että ihmisiä, lapsiakin pitää kastaa lapsikin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen uskovaisiksi?
      Ellet onnistu Jeesuksen evankeliumien tuella kastetta osoittamaan Jumalallisuuden kasteiksi, niin on selvääkin selvempää, että kaste on yksi monista rikollisen kristinuskon rituaaleista niinkuin noitarovioilla ihmisten tappamiset ja tapattamiset vielä 2000 luvulla!

      JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

    • Lainauksia

      Löysin hyviä lainauksia asiaan liittyen Leo Koukun kirjoituksista. Lukekaahan! Siunausta.

      Opetuslapsia ei voida tehdä kastamalla

      Kastaminen edellyttää ensin opetuslapseksi tulemista. Pienestä sylivauvasta ei voi tulle opetuslasta eikä hänelle voida saarnata. Jeesus sanoi: Matt. 28:19: ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. Hän käski tehdä heidät ensin opetuslapsiksi ja sitten kastaa heidät. Opetuslapseksi tuleminen edellyttää kuulemista ja sanan vastaan ottamista. Room. 10:17 mukaan: ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta”. Usko ei tule kastamalla. Tämä oli vaikea asia Lutherille, koska hän ei tahtonut hyväksyä katolisen kirkon lapsikasteoppia, jonka teologiaan kuului sellainen käsitys, että sakramentit antavat armon sen vastaanottajalle ”tehdyn teon perusteella” (ex opere operato). Lutherin käsitys oli, ettei sakramentti voi vanhurskauttaa ketään, vaan ainoastaan usko. Lopulta Luther päättyi periaatteessa samaan käytäntöön tässä asiassa, vain sillä erotuksella, että lapsi saa uskon häntä kastettaessa.

      2. Oppi kasteen armosta

      Raamatussa ei ole mainintaa kasteen armo, eikä siellä puhuta missään paikassa kasteen armosta, Jumalan armosta sen sijaan kyllä. ”Armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja. Ef.2:8-9. ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo” (Room. 5:1-2).
      ”Kasteen armo” on nukuttanut ihmisiä väärään rauhaan. Monet ihmiset elävät Jeesuksen ristin vihollisina, huolimatta siitä, että heidät on lapsena kastettu. Käytäntö on osoittanut selvästi sen, ettei kastamalla voida tehdä ihmisistä Jumalaan uskovia, sillä saadaan aikaan vain kastettua pakanuutta.
      Apostoli Paavali (ja myös toiset apostolit) ei julistanut ihmisille ”kasteen armoa”, vaan hän julisti heille pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Hän sanoi: ”Vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu” (Gal. 1:8).

    • Toistan

      Room. 10:17 mukaan: ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta”. Usko ei tule kastamalla. Tämä oli vaikea asia Lutherille, koska hän ei tahtonut hyväksyä katolisen kirkon lapsikasteoppia, jonka teologiaan kuului sellainen käsitys, että sakramentit antavat armon sen vastaanottajalle ”tehdyn teon perusteella” (ex opere operato). Lutherin käsitys oli, ettei sakramentti voi vanhurskauttaa ketään, vaan ainoastaan usko. Lopulta Luther päättyi periaatteessa samaan käytäntöön tässä asiassa, vain sillä erotuksella, että lapsi saa uskon häntä kastettaessa.

      2. Oppi kasteen armosta

      Raamatussa ei ole mainintaa kasteen armo, eikä siellä puhuta missään paikassa kasteen armosta, Jumalan armosta sen sijaan kyllä. ”Armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se on Jumalan lahja. Ef.2:8-9. ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo” (Room. 5:1-2).

      • lisäätietoa

        Hyviä kirjoituksia.
        Missä noita Leo Koukun kirjoituksia on saatavilla?


      • toistoa

        Toistetaan vielä


      • Uudelleenkastajat menevät metsään ajatuksineen ja oppeineen. Se, että usko tulee kuulemisesta, sopii hyvin kasteeseen, sillä onhan kasteessa Jumalan sanan kuuleminen ja siis Jumalan sana ja asetus. Kun yleensäkin Julistetaan Jumalan sanaa pelastusta, on se oman kasteen sisällön julistamista (Room.6:3). Raamatussa puhutaan monin kohdin kasteen armosta, vaikka sokeat henget eivät sitä tunnusta ja näe. Katso vaikka juuri tuo (Room.6:3)


      • kentietää
        weha kirjoitti:

        Uudelleenkastajat menevät metsään ajatuksineen ja oppeineen. Se, että usko tulee kuulemisesta, sopii hyvin kasteeseen, sillä onhan kasteessa Jumalan sanan kuuleminen ja siis Jumalan sana ja asetus. Kun yleensäkin Julistetaan Jumalan sanaa pelastusta, on se oman kasteen sisällön julistamista (Room.6:3). Raamatussa puhutaan monin kohdin kasteen armosta, vaikka sokeat henget eivät sitä tunnusta ja näe. Katso vaikka juuri tuo (Room.6:3)

        Weha: "Se, että usko tulee kuulemisesta, sopii hyvin kasteeseen, sillä onhan kasteessa Jumalan sanan kuuleminen"

        Mikähän noissa papin liturgioissa ja höpinöissä on niin erinomaista, että siinä usko tulee vauvaan automaattisesti?
        Raamatun aikaan kun ei edes apostolien tai Jeesuksen puheet synnyttäneet kuulijoissa uskoa, vaan useat lähtivät kotiinsa muuttumattomana.
        Johtuisikohan se lipereistä?


    • UK: "Opetuslapsia ei voida tehdä kastamalla".
      weha: "Milläs muulla opetuslapsia tehtäisiin, kuin kastamalla? Eihän opetuslapsia tehdä opettamalla, vaan syntymällä Jumalan lapseksi, tulee opetuslapseksi".
      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt.28:19).

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan" (Joh.3:5).


      Ef.5:25"...Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,"

      • korjataantaas

        Eikö tuo Weha ressu ole vieläkään lukenut Raamattua:
        "Eihän opetuslapsia tehdä opettamalla, "?????

        Apostoli Paavali ei varmaan tiennyt Wehan neuvoa, kun julisti evankeliumia: Ap 14
        21. Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan "

        Samoin Jeesus taisi erehtyä: Joh 4
        1. Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -"

        Jeesus teki opetuslapseksi ja apostolit kastoivat näitä uusia opetuslapsia!!!


      • gwågew
        korjataantaas kirjoitti:

        Eikö tuo Weha ressu ole vieläkään lukenut Raamattua:
        "Eihän opetuslapsia tehdä opettamalla, "?????

        Apostoli Paavali ei varmaan tiennyt Wehan neuvoa, kun julisti evankeliumia: Ap 14
        21. Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan "

        Samoin Jeesus taisi erehtyä: Joh 4
        1. Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -"

        Jeesus teki opetuslapseksi ja apostolit kastoivat näitä uusia opetuslapsia!!!

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

        Jeesus ei ainakaan tiennyt siitä että opetuslapsia tehtäisiin vain opettamalla.


    • Siis kun "mukulana" kastetaan, saa Pyhä Hengen ja Jumalan lapseuden, eli synnytään opetuslapseksi. Sitten opetuksen tulee seurata, että usko voisi säilyä ja tulla äänellisesti tunnustavaksi uskoksi.

      Jos taas on menty tuhlaajapojan tiellä tai lahkojen ojaan, ja saa sitten sanan kautta palaamisen armon taivaan tielle, kasteen armoon, palaa siihen samaan syntymiseen, jonka on kerran kasteessa saanut.

      Jos ei ole lapsena kastettu, aikuisena taas kuullaan edeltävää Jumalan sanaa, tullaan synnintuntoon (lain kautta tulee synnin tunto), kastetaan Jumalan lapseksi ja saa omakseen kasteen lupauksen, uskon kautta.

    • Siis edelleen, ei mielen ja tahdon uudistus ole sama asia kuin kasteen sakramentissa tapahtuva uudestisyntyminen. Kaste on kertakaikkinen toimitus (aoristi) ja sana jatkuvasti uudistuva (perfekti). Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6). Ainoastaan kasteessa Kristus puetaan päällemme (Gal. 3:27). Uskonpuhdistaja hieman valaisee nyt: "Sanomme silloin näin: "Olen kuitenkin kastettu, ja jos minut kerran on kastettu, minulle on myös luvattu, että minä pelastun, että sieluni ja RUUMIINI saavat iankaikkisen elämän." Juuri sen vuoksi kasteessa tehdään nämä kaksi: ruumis valellaan, koska se ei voi ottaa vastaan muuta kuin veden, ja samalla lausutaan sana, jotta myös sielu saisi, mihin tarttua. Mutta koska vesi ja sana yhdessä ovat yksi kaste, niin täytyy myös RUUMIIN ja sielun yhdessä pelastua JA ELÄÄ IANKAIKKISRESTI. Sielu pelastuu sanan tähden, johon se uskoo, ruumis taas siksi, että se on yhdistynyt sieluun ja ottaa kasteen vastaan sillä tavoin kuin ruumille on mahdollista. Ruumiimme ja sielumme eivät sen vuoksi voi omistaa tätä suurempaa aarretta. Sen vaikutuksesta me näet tulemme kokonaan PYHIKSI ja autuaiksi. Tällaista ei muutoin ikinä voitaisi saavuttaa, ei minkäänlaisella elämänvaelluksella eikä millään teoilla."

    • Matteus28.19

      " Lapsikaste ja aikuiskaste molemmat Raamatullisia, uudestaan ei "

      - kumpikaan kastetapa ei ole raamatullinen.

      Lapsikastetta, eikä aikuiskastetta ei ole raamatussa opetettu.

      On vain yksi (1) tapa kastaa:
      Uskonsa Jeeesukseen Kristukseen tunnustavat kastettiin Jeesuksen nimeen, ei Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Matteuksen ev. loppussa on katolinen väärennös. Matteus 28: 19

      • tiedäntänveljet

        "Matteuksen ev. loppussa on katolinen väärennös"

        Näin juuri uudestikastajien on pakko uskoa. Muuten heidän oppinsa kaatuu tuohon yhteen jakeeseen.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe