Lasten suojeleminen THL:ltä

Neuvoja.

THL ja sen lobbarit ovat saaneet läpi ns pakkorokotuslain joka mahdollistaa THL:lle laajammankin lasten myrkyttämisen


Jos joskus tulee se tilanne että THL pyrkii pakkorokottamaan taas "erittäin turvallisella" rokotteella, niin ainoat keinot joita vanhemmat voivat käyttää lapsensa suojeluun ovat

1) yrittäkää lahjoa neuvolan hoitaja pistämään rokote tyynyyn. Näin tilastoissa näkyy rokotettu, mutta oikeasti rokote on jätetty ottamatta

2) Siirtäkää lapsenne nimellisesti kirjoille ulkomaille. Tämä sopii vain rikkaimmille perheille

Osa ihmisistä ei tule kykenemään välttämään rokotuksia, vaan joutuvat ottamaan riskin erilaisista autoimmuunisairauksista

18

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D325OH

      Onneksi lapseni eivät VIELÄ ole saaneet yhtään rokotusta. Jos joskus yhden saavat, ovat paremmassa asemmassa kuin muut, koska elimistö on " myrkytön".

      • asdcs

        Moni ei varmaan ees aattele tai älyvä, että rokotteiden käyttö on tietoinen valinta jonka seurauksista on sitoutunut vastaamaan itse. Ikään ku siihen vain huomaamatta, tahtomatta ja tietämättä ajauduttaisiin eikä sairauksien välttelyyn ois muuta keinoa. Niin kuin rokotteiden käyttö ois terveeksi tulemiselle sama asia ku syöminen on kylläiseksi tulemiselle ja juominen janon sammuttamiselle eli ainoa edellytys ja vaadittava toimenpide.
        Minusta on suoratumpulointia semmoinen ettei keksi muuta terveenäpysym,istapaa kuin monipuolinen rokotteidenkeräily. Mielikuvitusta vähän peliin, ei terveenä pysymisen sentään terveydelle vaarallista tarvi olla.


      • xcgvbcfn

        Rokottamattomat lapset ova Suomessa melkoinen keräilyharvinaisuus, muttahienoa jos uskallat tehdä niin


      • antiTHL
        xcgvbcfn kirjoitti:

        Rokottamattomat lapset ova Suomessa melkoinen keräilyharvinaisuus, muttahienoa jos uskallat tehdä niin

        Ei tässä ole vaihtoehtoina rokottamattomuus vs rokotteen ottaminen

        vaan

        omaehtoinen rokkottaminen vs pakkorokotus



        Ihmisiä ei tarvitse pakottaa rokotuksiin koska jos niistä on hyötyä ja ne on turvallisia niin ihmiset ottaa ne ilman pakkoa.

        Silloin kun pakkoon turvaudutaan taustalla usein on jokin muu syy kuin auttaminen, nimittäin poliittinen mielivalta, lahjukset, raha tms

        Haluan kyllä rokottaa, mutta en lieviä tauteja vastaan, en usein, enkä THL:n ohjeiden mukaan. Sikainfluenssarokotteelle oli adjuvantiton vaihtoehto mutta sitä THL ei kenelläkkään tarjonnut


      • asdff
        antiTHL kirjoitti:

        Ei tässä ole vaihtoehtoina rokottamattomuus vs rokotteen ottaminen

        vaan

        omaehtoinen rokkottaminen vs pakkorokotus



        Ihmisiä ei tarvitse pakottaa rokotuksiin koska jos niistä on hyötyä ja ne on turvallisia niin ihmiset ottaa ne ilman pakkoa.

        Silloin kun pakkoon turvaudutaan taustalla usein on jokin muu syy kuin auttaminen, nimittäin poliittinen mielivalta, lahjukset, raha tms

        Haluan kyllä rokottaa, mutta en lieviä tauteja vastaan, en usein, enkä THL:n ohjeiden mukaan. Sikainfluenssarokotteelle oli adjuvantiton vaihtoehto mutta sitä THL ei kenelläkkään tarjonnut

        Onko se rokote (vaikka jäykkis-tikku) sitten terveellisempi jos sen ottaa vapaaehtoisesti ????
        Kyllä kai rokottamattomuuskin on vaihtoehto, sillä eihän rokotukset pakollisia oo. Ei valtiolla sellaiseen ois varaakaan koska pakottaja ois velvollinen korvaamaan maholliset rokotevahingot


      • antiTHL
        asdff kirjoitti:

        Onko se rokote (vaikka jäykkis-tikku) sitten terveellisempi jos sen ottaa vapaaehtoisesti ????
        Kyllä kai rokottamattomuuskin on vaihtoehto, sillä eihän rokotukset pakollisia oo. Ei valtiolla sellaiseen ois varaakaan koska pakottaja ois velvollinen korvaamaan maholliset rokotevahingot

        ei pakottaja ole velvoitettu korvaamaan mitään, eihän sillä ole alunperinkän oikeutta pakottaa, joten ei pakottaja lakia lue. Sitäpaitsi lapsiin kohdistettin ehkä laitonta painostusta. on syytä tutkia uhattiinko vanhempia huostaan ottamisella, työpaikan menetyksellä, opiskelupaikan menetyksellä tai muulla laittomalla syrjinnällä tai oikeusmurhalla,

        Uhkailko THL lääkerejä?

        vapaaehtoisesti otettu piikki ei vältämättä ole sen terveellisempi, mutta onpahan ainakin oma vika.

        Kuten sanottua, en vastusta rokottamista aina/kategorisesti, vain ainoastaan THL:n rokotteita, THL:llää instituutiona ja THL:n epätieteellistä hoitooppia

        Hyväksyn ja sallin vapaaehtoisen rokottamisen, mutta enpä pidä monia tuotteita markkinoilla turvallisina. Toisaalta joihinkin vakaviin tauteihin saattaisin rokotetta harkita jäykkis, polio


      • Höpö höpö...
        antiTHL kirjoitti:

        Ei tässä ole vaihtoehtoina rokottamattomuus vs rokotteen ottaminen

        vaan

        omaehtoinen rokkottaminen vs pakkorokotus



        Ihmisiä ei tarvitse pakottaa rokotuksiin koska jos niistä on hyötyä ja ne on turvallisia niin ihmiset ottaa ne ilman pakkoa.

        Silloin kun pakkoon turvaudutaan taustalla usein on jokin muu syy kuin auttaminen, nimittäin poliittinen mielivalta, lahjukset, raha tms

        Haluan kyllä rokottaa, mutta en lieviä tauteja vastaan, en usein, enkä THL:n ohjeiden mukaan. Sikainfluenssarokotteelle oli adjuvantiton vaihtoehto mutta sitä THL ei kenelläkkään tarjonnut

        Pakkorokotus on paikallaan, jos ihmisiä uhkaa riittävän vaarallinen rokotteilla hoidettavissa oleva tauti. Osa ihmisistä ei mene rokotettavaksi laiskuuttaan ja osa siksi, että heidät on peloteltu tällaisten palstojen toimesta olemaan menemättä. Täälläkin joku on uhonnut aseellisella vastarinnalla, jos pakkorokotuksia tulee. Mielisairas vai vaan kakara?
        Adjuvantiton sikarokote on käsitelty jo noin sata kertaa. Vai onko sinulla annettavana aiheeseen jotain uutta valoa?


      • antiTHL
        antiTHL kirjoitti:

        Ei tässä ole vaihtoehtoina rokottamattomuus vs rokotteen ottaminen

        vaan

        omaehtoinen rokkottaminen vs pakkorokotus



        Ihmisiä ei tarvitse pakottaa rokotuksiin koska jos niistä on hyötyä ja ne on turvallisia niin ihmiset ottaa ne ilman pakkoa.

        Silloin kun pakkoon turvaudutaan taustalla usein on jokin muu syy kuin auttaminen, nimittäin poliittinen mielivalta, lahjukset, raha tms

        Haluan kyllä rokottaa, mutta en lieviä tauteja vastaan, en usein, enkä THL:n ohjeiden mukaan. Sikainfluenssarokotteelle oli adjuvantiton vaihtoehto mutta sitä THL ei kenelläkkään tarjonnut

        kausi-influenssaa vastaan ei ole perusteltua rokottaa lääketieteellsisesti

        eriasia on mitä humpuukia/pseudotiedettä THL sanoo, tosiasia on että vaarattomiin tauteihin ei kannata ottaa rokotetta

        Lääketieteen mukaan rokotteita tulee ottaa vähän elämänsä aikana, koska niihin liittyy riski autoimmuunisaurauksista, ja niitä tulee ottaa vain vaarallisiin tauteihin (influenssa ei ole vaarallinen) ja jotka ovat muuten vaikeita hoitaa. Mitä vähemmän tikkuja, sitä vähemmän komplikaatiota kuten allergiat, narkolepsia, ja näitä harvinaisempi kuten GBS


      • akateeminen 1
        antiTHL kirjoitti:

        kausi-influenssaa vastaan ei ole perusteltua rokottaa lääketieteellsisesti

        eriasia on mitä humpuukia/pseudotiedettä THL sanoo, tosiasia on että vaarattomiin tauteihin ei kannata ottaa rokotetta

        Lääketieteen mukaan rokotteita tulee ottaa vähän elämänsä aikana, koska niihin liittyy riski autoimmuunisaurauksista, ja niitä tulee ottaa vain vaarallisiin tauteihin (influenssa ei ole vaarallinen) ja jotka ovat muuten vaikeita hoitaa. Mitä vähemmän tikkuja, sitä vähemmän komplikaatiota kuten allergiat, narkolepsia, ja näitä harvinaisempi kuten GBS

        Riskiryhmien kannattaa ottaa rokotus.

        Autoimmuunia aiheuttaa itse virukset ja enterokokit.


    • Jotain häpyä sentään

      Mitä tarkoitat?

      Kyllä omaan kehoon ja lapsen kehoon on oltava itsemääräämisoikeus?

      Jos on niin hätä, voin mielelläni perheineni mennä pandemiaeristykseen, jottei muille aiheudu vaaraa rokottamattomuudesta;)

      • höpö höpö...

        Lasesi kehoon sinulla ei ole määräysoikeutta asioissa, jotka saattavat vaarantaa lapsen turvallisuuden. Huostaanottoja tehdään Suomessa runsaasti.


      • sdvsdfvbsdf
        höpö höpö... kirjoitti:

        Lasesi kehoon sinulla ei ole määräysoikeutta asioissa, jotka saattavat vaarantaa lapsen turvallisuuden. Huostaanottoja tehdään Suomessa runsaasti.

        Kumpi on pahempaa, se ettei vanhempi salli laitettavan lapseensa jotain rokotetta vai vaikkapa lapsen raiskaaminen eli perheseksi eli insesti. Kyllä kai raiskailu enempi terveyttä vaarantaa ku rokottamatta jättäminen. Aika kohtuutonta uhata vanhempaa lapsenryöstöllä eli huostaanotolla, jos joku turha rokote on unohtunut ottaa


      • tyfdto7tud5
        sdvsdfvbsdf kirjoitti:

        Kumpi on pahempaa, se ettei vanhempi salli laitettavan lapseensa jotain rokotetta vai vaikkapa lapsen raiskaaminen eli perheseksi eli insesti. Kyllä kai raiskailu enempi terveyttä vaarantaa ku rokottamatta jättäminen. Aika kohtuutonta uhata vanhempaa lapsenryöstöllä eli huostaanotolla, jos joku turha rokote on unohtunut ottaa

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Kyse on vaan siitä, ettei sinulla tai kenellakään ole itsemääräämisoikeutta lapsesi kehoon, kuten väitit. Ei kukaan ole mitään uhkaillut. Ei rokottamattomuuden takia vielä huostaanottoa tehdä, jos rokottamattomuus ei suoraan vaaranna lapsen terveyttä.


      • asdvse
        tyfdto7tud5 kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Kyse on vaan siitä, ettei sinulla tai kenellakään ole itsemääräämisoikeutta lapsesi kehoon, kuten väitit. Ei kukaan ole mitään uhkaillut. Ei rokottamattomuuden takia vielä huostaanottoa tehdä, jos rokottamattomuus ei suoraan vaaranna lapsen terveyttä.

        Kyllä sitten on itsemääräämisoikeus lapsen kehoon? Ei vissiin muilla ku lapsella itellä.


    • asdfasdfdsfgdsfg

      Tuli tässä mieleen se Töhlön muinainen uhkaus: Sikainfluenssa voi etsiä rokottamattomat ensi talvena. No tuohon tekisi mieleni panna jatkoksi, että: Narkkis etsii rokotettuja vielä vuosien ajan

      • höpö höpö

        Jakaltaisesi älykääpiöt eivät lopu palstoilta ikinä.


      • niin.-..
        höpö höpö kirjoitti:

        Jakaltaisesi älykääpiöt eivät lopu palstoilta ikinä.

        mutta tuohan on ihan totta, viive rokotteesta narkolepsiaan voi THL:nkin mukaan olla yli vuosi


    • zsvcsd

      Nättejä nuo TÖHLÖN loskatikutuksiin yllyttävät julisteet taas. Yhessäkin niistä töröttää mummo jonka toine silimä o sininen ja toinen musta. Minkä lie sikatikkukaihin saanu...
      Töhlön sivujen materiaalipankki-osastolta löytyy nuo viisi tai kuusi julistetta joita ryhtynee ilmestyilemään kauppojen ilmoitustauluille ja neuvoloiden venttaushuoneisiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe