En jaksa enää. Yhteiskunnan mukaan en varmaan olisi syrjäytynyt nuori. Minulla on opiskelupaikka, oma asunto ja työ. Mutta nyt on voimat menny viime aikoina niin pahasti, että saan itkukohtauksia asunnollani. Syytä ei tarvitse kauaa etsiä: yksinäisyys. Mulla katkesi lukion jälkeen kaikki yhteydet. Kaikilla on poikaystävä, lapsia, asunnot ja ystäviä. Eikä mulla mitään! Oon 24v. Mulle varmasti sanotaan, että älä huoli olet nuori. Löydän sen oikean. Mutta ongelmana onkin se, että mulle on hoettu pienestä pitäen, mun elämäni paranevan jos teen kaiken oikein. Eikä se ikinä ole menny parempaan suuntaan. Koko ajan alaspäin. Mulla teetätetään yliopistolla 10 sivuiset ryhmätyöt enkä ikinä saa paria. Mua pallotellaan 200 joukossa ja olen aina se friikki joka ei ikinä saa paria. Joka on aina yksin ja joku snobi joutuu tyytymään muhun?
Mä en oikeasti jaksa enää. Tiedän, että kun moikkaan jotain yliopistolla. mun ohi kävellään eikä moikata ollenkaan. Mä oon varmana yrittäny. Tiedän, että oon hieman poikkeavanlainen ulkonäöltäni mutta mä oon vaan niin turhautunu.
Kuulostaa tyhmältä, mutta olen miettinyt vakavasti itsemurhaa. Mä olen todella tullut siihen tulokseen, että en oikeasti ala elämään veroja maksaen yhteiskunnalle. Yksin vanhapiikana. Mä luonteeltani olen varmasti normi, mutta en nyt vaan halua vaan oikeesti tarviin jonkin muun elämän tarkoituksen kuin työ. Työ ja vanhemmat eivät käy elämisen syyksi.
Kauanko oikeasti pitää jaksaa ja odottaa sitä oikeaa? Ja mistä helvetistä tällänen epävarma ja sanoihin kaatuva tyttö vois löytää poikaystävän? Poikaystävän pitäis oikeesti sietää hieman poikkeavanlainen tyttö ulkonäöltään ja riittää ymmärrystä sorsittuun luonteeseen. Takana oikeasti kiltti tyttö. Baarit vaan ei ooo mun paikka.
Mutta kauanko pitää oikeasti jaksaa elää ja yrittää ennen kuin saa tappaa itsensä? (Unilääkkeet löytyy jo, että vaikeata ei tuu olemaan.) Milloin toivon voi heittää pois?
milloin saa luovuttaa? itsemurha?
61
1448
Vastaukset
- Jokujostain
Asiat ovat kohdallasi hyvin. Rukoilen puolestasi. Kyllä asiat siitä selviävät;=))
- b00l
Hmm oisko toi mielenterveyspalsta parempi tälle avaukselle? :P
No ei vaa, mitä tohon kumppanin hankintaan tulee niin baarit on oikeastaan melko huono paikka tavata ihmisiä ja eivät nyt oikein sovi monelle muullekkaan, esim minulle. Voi tosin olla, että siksi myös minä olen yksin...
Olin itse melkolailla vastaavanlaisessa tilassa psyykkisesti noin 4kk sitten kun olin armeijassa, enkä tullut toimeen kenenkään kanssa ja kaikki enemmän tai vähemmän vihasivat, välttelivät ja/tai vähättälivät minua ja kaikkea mitä tein enkä päässyt pois tilanteesta mitenkään kasarmilla. Olin ihan lamaantunut ja halusin vain pois kokoajan. Jotenkin kuitenkin selvisin kokonaisen vuoden sitä roskaa.
Ja noi ryhmätyöt kuulostaa aika tutulta, samaa minä jouduin kestämään lukiossa joitain vuosia sitten. Nyt olen kuitenkin aloittamassa tammikuussa AMK:ssa pk-seudulla ja yritän ottaa positiivisen asenteen mukaan ja kokeilla tutustua ainakin yhteen toiseen "yksin" eli ei kavereiden kanssa opiskelemaan tulleeseen tyyppiin niin ettei lukio/armeija 2.0 alkaisi heti uudestaan!
There's still hope! Eriävä tai poikkeava ulkonäkö ei merkitse oikeasti niin paljoa kuin kuvittelet, ja monen mielestä se voi olla hyväkin asia! Ei kannata luovuttaa, muista, että yleensä negatiiviset asiat kasaantuvat yhteen ajanjaksoon, mutta samaten tekevät myös positiiviset asiat :)
Ja heitä ne unilääkkeet pois...
Vaikka et halunnut kuulla tätä niin olet tosiaan vasta 24v ja sulla on periaatteessa kuitenkin pullat uunissa huomattavasti paremmin kuin vaikkapa minulla. Lyön nimittäin aika tehokkaasti huteja tolla sun "syrjäytymisskaalalla" (työ asuntu opiskelupaikka yms). Olen tosin vasta 21.- ai kui nen
"Olin itse melkolailla vastaavanlaisessa tilassa psyykkisesti noin 4kk sitten kun olin armeijassa, enkä tullut toimeen kenenkään kanssa ja kaikki enemmän tai vähemmän vihasivat, välttelivät ja/tai vähättälivät minua ja kaikkea mitä tein enkä päässyt pois tilanteesta mitenkään kasarmilla."
Kuulostaa tutulta. Itse olin samassa tilanteessa ja yksinkertaisesti totesin, että olen täällä (armeijassa) vaan ikäänkuin valtion palveluksessa ja käytettävissä. Jos hommat ovat mitä ovat, niin ... no, eipä haittaa. Olin myös sangen vanhana intissä, enkä noiden teinien kanssa niin hyvin juttuun tullut. Tuolloin ajattelin vain, ettei noiden kanssa sitten vaan tule juttuun ja sitten puuhailin omia juttujani. Lopulta intti oli ohi ettei huomannutkaan.
milloinkaan ei saa luovuttaa sillä sinulla on vielä voimia olla tekemättä itsemurhaa
- elämäntapa
oletko harkinnut lemmikkieläimen ottamista? itse olen saanut ystäviä tästä harrastuksesta.
- kakkish
Tää oli hyvä idea, olen erakoitumiseen taipuva ihminen ja poikaystäväni hankki koiran jota yhdessä kusetamme ulkona. Ja arvatkaas mitä tapahtui? kännykkä täynnä uusien ihmisten numeroita. Uusia ystäviä tulee ovista ja ikkunoista.
Ja koira itsessään tuo PALJON iloa. Älä tapa ittees, ei tätä elämää tarvi ikuisuutta kestää ja toisaalta silloin kun ei ole mitään menetettävää voi heittäytyä elämään täysillä välittämättä siitä mitä muut sanoo tai ajattelee. Mut hanki ap koira
- gabbagabbaheyhey
Käy lähiseurakunnassa. Kokeile, menet istumaan kirkon penkkiin vaikka jumikseen sunnuntaina. Voimia. Periksi ei kannata antaa. Olet vielä nuori ja paljon kaikkea edessä. Valitettavasti kukaan ei tule sua kotoa hakemaan (no paitsi ehkä jehovat, mutta niiden matkaan ei kannata lähteä). Eli aktivoi itsesi: uusi harrastus jossa voi tavata ihmisiä. Vapaaehtoistyö jne. Rohkeutta!
- adele-adele
Ei mikä tahansa ole parempi kuin itsemurha. Ei niin. Mutta hyvin monet päätyvät itsemurhaan tavallaan turhaan: ei jakseta katsoa ja odottaa seuraavan päivän mahdollisuuksia.
Pienemmistäkin syistä on itsemurhia tehty kuin mitä keskustelun aloittajalla on. Mutta melko vähäisiltä nuo syyt kuulostavat tällaisesta elämän kolhimasta. Ja minulla on ikääkin yli kaksi kertaa enemmän kuin tällä keskustelun avaajalla.
Jos kirjoittaisin tähän elämäntilanteeni, ei kukaan teistä edes uskoisi selllaista voivan kenelläkään olla. Siiispä en kerro. Mutta en myöskään tee itsemurhaa,
ei se onnistuisi kuitenkaan.
Vaikka tähän keskusteluketjuun ei sovikaan, niin minuakin kiinnostaisi, miten heliumilla voi tehdä itsemurhan?
Jatketaan elämää, hitaasti taivaltaen. - k
heitä toiveetbpois
- 16+6
Heikot kuolevat ja vahvat elävät, se on luonnon laki.
Itsemurhaajat tekevät palveluksen maailmalle, täysin turhaa sakkia joka joutaakin mennä.- henriks727
baarissa on täynnä täysin turhaa sakkia olut lasi kädessä.
ei etes armeijaa ole käynny - henriks ijas
henriks727 kirjoitti:
baarissa on täynnä täysin turhaa sakkia olut lasi kädessä.
ei etes armeijaa ole käynnytuollaqset baari ihmiset pitäis pakottaa käymään armeijan.
krhk 94 95 hikkavaara 8kk - henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
tuollaqset baari ihmiset pitäis pakottaa käymään armeijan.
krhk 94 95 hikkavaara 8kkarmeijan käymättämät ne juttelee vain.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
armeijan käymättämät ne juttelee vain.
höyrypäitä kaikkialla
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
tuollaqset baari ihmiset pitäis pakottaa käymään armeijan.
krhk 94 95 hikkavaara 8kkbaari henkilökunta tuskin käynny armeijaa ollenkaan.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
baari henkilökunta tuskin käynny armeijaa ollenkaan.
pitäis ne pakottaa armeijaan mun mielipide
salovaaran timokin. - henriks ijäs
henriks ijas kirjoitti:
pitäis ne pakottaa armeijaan mun mielipide
salovaaran timokin.juopot pakotettais armeijaan mun mieleipide.
- henriks ijas
henriks ijäs kirjoitti:
juopot pakotettais armeijaan mun mieleipide.
kaikki jotka baarissa asio useesti sais laittaa armeijaan.
- jk
teeitsemurha
- henriks ijas
no no no
- henriks ijas
ootko jk tyhmä
- henriks ijas
elä tee itrsaria se ei kannata siitä ole mitään hyötyä.
- helpotusta
näistä höyrypäistä ei kannata välittää, jotka ei osaa edes sanojen välille väliä laittaa
- Apua sinulle
Ota meihin yhteyttä niin autamme sinua ja läheisiäsi. [email protected]
Meihin voi ottaa anonyymisti yhteyttä kaikki jotka painivat samankaltaisten ongelmien kanssa. Kerromme mistä voit hakea apua.- VARO VARO !!!
Älä anna sähköpostiosoitettasi tuollaiselle tuntemattomalle taholle, joka käyttää hotmail-osoitetta! Jos aiot ottaa niihin, yhteyttä, perusta sitä varten oma hotmail-tili ja kirjoudu sille esim. kirjaston koneelta, ettei sinua pystytä jäljittämään. Muuten saattaa käydä niin, että ovellasi on kohta jos ei valkotakkisten partiota niin ainakin "hyväntekijöitä" Raamattu kainalossa.
En väitä, että tuo osoitteen haltija olisi liikkeelä pahoissa aikeissa, mutta kannattaa vain olla varuillaan kaikkien tuntemattomien kanssa varsinkin näin arkaluonteisissa asioissa. - saimerej
VARO VARO !!! kirjoitti:
Älä anna sähköpostiosoitettasi tuollaiselle tuntemattomalle taholle, joka käyttää hotmail-osoitetta! Jos aiot ottaa niihin, yhteyttä, perusta sitä varten oma hotmail-tili ja kirjoudu sille esim. kirjaston koneelta, ettei sinua pystytä jäljittämään. Muuten saattaa käydä niin, että ovellasi on kohta jos ei valkotakkisten partiota niin ainakin "hyväntekijöitä" Raamattu kainalossa.
En väitä, että tuo osoitteen haltija olisi liikkeelä pahoissa aikeissa, mutta kannattaa vain olla varuillaan kaikkien tuntemattomien kanssa varsinkin näin arkaluonteisissa asioissa.minulla on hieman sama ongelma kuin kirjoittajalla... Minulle on pienestä asti hoettu että kaikki selvii aikanaan joka ei TODELLAKAAN pidä paikkaansa minun elämässä... Olen miettinyt itsemurhaa vuoden kohta enkä ole kertonut kenellekkään... Pelkään että minut vaan teljettäisiin neljän seinän sisään.. Kaikki alkoi kun poika jonka kanssa säädin, pisti vain poikki.. Tämä ehkä kuullostaa säälittävältä teini angstista, mutta vietämme päivittäin n. 5 tuntia aikaa kahdestaan... Enkä saa minkäänlaista kontaktia...
- Surun_murtama
Älkää ikinä tehkö itsemurhaa, aina on jokin muu ratkaisu!
Eilen se tapahtui, läheinen kuoli, hän teki itsemurhan. Kamalimpia asioita mitä ihminen voi kokea ja mitä läheiset joutuvat kokemaan. Kotoa hän löytyi sängystä makaamasta, ambulanssi kävi mutta ei hän enää palannut takaisin. Sitä kuvaa ei ikinä saa pois mielestä, lattialla makaava ihminen, silmät ja suu auki. Musta auto vei hänet sitten pois. Nyt vuode on tyhjä ja tuttuja ääniä ei kuulu, hän ei enää ikinä kävele ovesta sisään. Ei tätä asiaa voi tajuta, kaikki on sekaisin!
Toivon, ettei kukaan joudu kokemaan samaa. Aina on ratkaisu vaikka olisi kuinka vaikeaa.- Äiti <3
Hei surun muratama, ehkä tää on sivuseikka mutta, mua jäi vähän häiritsemään että kummassa hän nyt sitten oli, omassa sängyssä makaamassa vai siellä lattialla silmät ja suu auki?
Muutoin otan osaa jos tämä on oikeesti totta - henriks ijas
kuinka pienestä oli kiinni että hän olisi voinut oekastautua ja olla meidän kanssaan.
- JonesHenry
Miten hän oikein teki itsemurhan, jos saan kysyä?
- Äiti <3
Hei Kaisa...mulla on vähän kaltaisesi poika. aivan ihana ja kiltti luonteeltaan. Hän on eronnut ja hänellä on jo kolmelastakin, mutta tuntuu välillä ettei lapsetkaan voi antaa hänelle iloa ja elämisen riemua. Hän ei pyöri kapakoissa joten hänenkin on todella vaikea löytää ketään. Hän on ja yksinäinen vailla kavereita. 1,5 vuotta sitten hän menetti veljensä ja parhaan ystävänsä samassa paketissa. Minäkin äitinä ain joka päivä toivon ja rukoilen että hän öytäisi elmäänsä sisältöä, ja toisaalla pelkään koska tulee vastaan se päivä kun hän ei enään jaksa taistella vaan päättää luovuttaa :(
Uskon kuitenkin että niin sinulla kuin pojallanikin on vielä toivoa paremmasta huomisesta. Sinulla on sentään oma asunto ja työpaikka ja jopa vielä opsikelupaikkakin...pojallani ei ole niitäkään. Hänellä on kuitenkin äiti joka rakastaa häntä ja lapset jotka rakastaa ja tarvii häntä vielä monta vuotta- Lopettakaa
Hahahahhaaa sanoit hän ei pyöri kapakoissa
Hänen on vaikea löytää ketään! Ihan niinku se baari on se ainut paikka mistälöytää.kyllä silloinkin ihminen voi löytää kumppanin vaikka olisi yksinkin.inhottaa tälläset ihmiset jotka kerjää itsesääliä ja jankuttaa itsemurhasta.voin sanoa että minunkin elämä on ollut tota itsemurha paskaa!. Muistaakseni suunnittelin itsemurhaa joskus ja oli vakava masennus kokoaja-kuitenkin nykyään olen selvinnyt masennuksesta ja ihan tyytyväinen elämään ja sen sanon että ei minullakaan juuri ole paljoa kavereita mutta minulla onkin mukava työ mitä rakastan ja harrastukset. Ja se vielä että ei se parisuhde ole mikään maailman tärkein asia! Minun mielestä tämä aloittaja ei ole syrjäytynyt vaikka kavereita ei ole
- henriks ijas
onhan sulla musiikki ja elokuvat joten ei kannata hankita itsemurhaa.
pyöräilyä voisit harrastaa tai kävelyö juoksua.- henrik747
mistäpäin tulee signaaleja tänne etelästä pohjosesta lännestä vai idäst.
- henriks ijas
henrik747 kirjoitti:
mistäpäin tulee signaaleja tänne etelästä pohjosesta lännestä vai idäst.
syö riisipuuroa se pitäis vähän auttaa.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
syö riisipuuroa se pitäis vähän auttaa.
hylamaitoa ja puuroriisiä.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
hylamaitoa ja puuroriisiä.
veä itsemurhapillerit vessasta alas.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
veä itsemurhapillerit vessasta alas.
sun pitää urheilla pävässä 6-7km niin alkaa sun olo paranee.
- henriks ijas
sulla on paha pä'ivä ei sen vuoksi kannata itsemurhaa tehdä urheilisit mieluummin.
- henriks ijas
jos baarissa ei viihdy ei ole baari ihmisiä.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
jos baarissa ei viihdy ei ole baari ihmisiä.
tuleepa kylmää ilmaa pohjosesta on kylmää.
oho syyttäjä - henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
tuleepa kylmää ilmaa pohjosesta on kylmää.
oho syyttäjäoikeudessa on syyttäjä ja puolustaja ja mun mielestä karhukulman rakennus sias purkaa ja rakentaa uudestaan. isommin asunnoin.
- henriks ijäs
henriks ijas kirjoitti:
oikeudessa on syyttäjä ja puolustaja ja mun mielestä karhukulman rakennus sias purkaa ja rakentaa uudestaan. isommin asunnoin.
tein muuttoilmotuksen kerran ja yleltä tulöi tarkastaja vaikka olin ruksittanu kaikki rastit en tienny että pitää soittaa sinne.
- henriks ijas
henriks ijäs kirjoitti:
tein muuttoilmotuksen kerran ja yleltä tulöi tarkastaja vaikka olin ruksittanu kaikki rastit en tienny että pitää soittaa sinne.
tv lupatarkastaja tuli ovelle ja anto pienet sakot koska en ollu soittanut ylelle.
muuttoilmotusta eikö osaa lukea jossa sanotaan ylelle myös . - henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
tv lupatarkastaja tuli ovelle ja anto pienet sakot koska en ollu soittanut ylelle.
muuttoilmotusta eikö osaa lukea jossa sanotaan ylelle myös .vaadin takasin sakot mitkä maksanu ylelle.
- henrik ijäd
henriks ijas kirjoitti:
vaadin takasin sakot mitkä maksanu ylelle.
tein muuttoilmoituksen rantakastellin postista.
- henrik ijäs
henrik ijäd kirjoitti:
tein muuttoilmoituksen rantakastellin postista.
uudessa vanhass ailmoituklsesa oli kaikki tiedot iota yhteyttä kaikille kun ruksitat
- henrik ijäs
henrik ijäs kirjoitti:
uudessa vanhass ailmoituklsesa oli kaikki tiedot iota yhteyttä kaikille kun ruksitat
henrik voittaa aina
- henriks ijas
henrik ijäs kirjoitti:
henrik voittaa aina
joukkosekoilua laskutuksen suhteen.
- henriks ijas
henriks ijas kirjoitti:
joukkosekoilua laskutuksen suhteen.
onko liian kylmä kun alkaa sekoilla pää
- temetsos20
Mul ei oo duunia, työtä eikö opiskelupaikkaa, mulla on velkoja kelalle jota en pysty maksamaan. Oon 20v ja armeijassa tällä hetkellä. Tyttöystävä löytyy ja se on ainoa asia mistä välitän tällä hetkellä. Jos sen menettäisin mul ei olis mitään menetettävää ja luultavasti olisin haudassa tai vankilassa.
- huhhuh!
no huhhuh! jokaisella on huonojakin aikoja joskus! ei niitä heikoille anneta! mitä sitten vaikka ei ole poikaystävää? on paljon ihmisiä jotka eivät edes halua puolisoa ikinä! ei se elämää pelasta,että saa poikaystävän! hanki ennemmin vaikka harrastus ja tutustu ihmisiin sitä kautta. ystäviä sä ennemmin tarvitset,kun vielä jotain sydänsuruja! ja jos todella harkitsee itsemurhaa,sitä ei todella poraa missään keskustelupalstoilla! olen itse sen kokenut,ja pelastunut. suosittelisin sinulle lääkärillä käyntiä ja masennus/mielialalääkkeitä.
- Les Problemos
Moi
Pyörin täällä vähän siinä samassa mielentilassa kuin mitä sinulla on mietteissä. En itse ole kovin yksinäinen, seurustelenkin, asun yksiössä, mutta on sitten tusina jos toinenkin muita ongelmia. Kyllähän tota itsemurhaa päätyy väkisinkin miettimään ja kokeilemaankin. Olenhan minä sinua reilusti nuorempi henkilö, kun oon ysinelonen lukiolainen, mutta älä silti katso tätä oudosti.
Omasta mielestä tuntuu etten ole kenellekkään tarpeeksi hyvä juuri missään. En tee mitään oikein, tarpeeksi riittävästi. Vaikka panostaa kaikkensa, niin silti, silti tulee haukut, vittuilut ja lopuksi vielä vihat niskaan. Kuitenkin nämä ihmiset ovat semmoisia joiden puolesta voisin jopa heittää henkeni. Mutta tuntuu että olen enemmän vain taakkana täällä.. (tässä yksi lukuisistan angsteistani/ongelmistani).
Uskon että en omalla koulumenestykselläni juuri tulevaisuutta rakenna. Loppujenlopuksi suhteeni ystäviin, perheeseen ja lopulta tyttöystävääni katkeaa - se nyt on varmaa kun on tämmöinen tyhjätasku ja riittämätön. Miksi vetää paksulla langalla isoa kiveä perässään kun sen voi pudottaa pois? kaikille helppoa.
Sinun ongelmasi on kuitenkin eri laatua. OOtahan joku kerta paperia ja kynä :) ratkot vähän pääsi sisällä pyöriviä ajatuksia, listaat ne ylös. Sitten mietit mitä voisi tehdä missäkin toisin ja/tai missä voisit parantaa jotahin juttua.
Käy vähintään kahteen kertaan läpi, ja mieti, onko itsemurha lopullinen ratkaisusi? Minä näen sinussa tulevaisuutta, enkä nyt sano vain miellyttääkseni, mutta tuon laatuisiin ongelmiin löytyy ratkaisu vain lähtemällä katsomaan tuota ulkomaailmaa ja tekemään hieman "juttuja" :) nimim. kokemusta on (olin ujo, mutta nykyään menevä ja kauniin tytön oon saanu, habahaba). Omat ongelmani vain ovat itsestäni johtuvia, enkä halua olla taakkana. Mutta kuitenkin annan ajan näyttää mihin tämä johtaa.
Päivä kerrallaan.
Piristystä, vointia ja parhainta talvea Kaisa, t. eräs Mikko! - JonesHenry
Suomen lain mukaan itsemurha ei ole rikos. Samoin ei myöskään itsemurhassa neuvon antaminen tai avustaminen(käytännössä välineiden tarjoaminen)Myöskään esim toisen murhan suunnitteleminen tai naapurin palkkamurhan tilaaminen ei vielä nykyään Suomen lain mukaan ole rikos. Myöskään Raamattu ei erikseen mainitse itsemurhaa syntinä tai rikkomuksena!
http://www.gotquestions.org/Suomi/raamattu-kristitty-itsemurha.html
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa
http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1302673952797
Kysyt siis;milloin saan luovuttaa, tehdä itsemurhan? Ei kukaan sinua siihen erikseen kiellä tyttö hyvä.
Puhtaasti OMA MIELIPITEENI aiheeseen on, ettei sinun tulisi tehdä itsemurhaa, koska asiasi ovat silti niin hyvin. On paljon ihmisiä jotka kuumeisesti HALUAISIVAT pois, jotka eivät useimmiten voi liikuttaa kuin yhtä kättä koko ruumiissaan. Mutta heitä ei yksinkertaisesti PÄÄSTETÄ pois! Hoitajana olet ehkä törmännytkin heihin. Sinulla sen sijaan on etuoikeutettu asema. Hoitajana tiedät lääkkeet. Tunnet niiden vaikutukset. Olet nuori ja kaunis "Kiltti tyttö" Voit valita. Kuvittele kaikkiea niitä ihmisiä jotka tässä elämässä EIVÄT VOI VALITA! - ai kuin en
"Mulla katkesi lukion jälkeen kaikki yhteydet. Kaikilla on poikaystävä, lapsia, asunnot ja ystäviä. Eikä mulla mitään! Oon 24v."
On melko luonnollista, että lukion jälkeen katkeavat yhteydet entisiin kavereihin. En minäkään ole noita lapsuuden ystäviä juurikaan lukion jälkeen nähnyt, vaikka osan kanssa vietin koko lapsuutenikin.
Ystävien hankkiminen on aina vaikeata, vaikka tietysti jossain TV-sarjoissa toisin väitetään. Jos kerran yksin hoitelet jotain yliopiston ryhmätöitä, niin ehkä en hirveästi olisi huolissani tulevaisuudesta. Siis siitä, että miten töissä tms pärjäät.
Olet myös melko nuori. Tämä aikuisten elämä on välillä tälläistä armotonta ja tylyä, muttei tätä kannata kovin vakavasti ottaa. Mitä poikkeavaan ulkonäköön tulee, niin nykyään on niin paljon eri tavalla "poikkeavia", että sulaudut hyvin joukkoon. - hekayat
Kai olet jo päästänyt itsesi päiviltäsi?
Eiköhän sitä ihminen itse saa päättää, jos haluaa päättää päivänsä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502