Olin Stockmannilla työhaastattelussa n kuukausi sitten tehtävään, johon oli hakemuksia pari sataa ja hakijoista oli valittu muutama haastatteluun.
Tehtävä oli vaativa, mutta minulla oli käsissäni hyvät kortit päästä jatkoon.
Haastattelu meni hyvin, vaikkakin haastattelijoiden (HR:stä) asiantuntemattomuus alaan oli ilmeinen.
Minulle kerrottiin, että päätökset jatkosta tehdään n 1,5 vkon kuluttua. Jäin odottelemaan, mutta mitään ei kuulunut. Yritin soittaa toiselle haastattelijoista, mutta eipä vastannut, joten jätin siis soittopyynnön. Siihenkään ei vastattu. Mitään ei kuulunut.
Tein omat johtopäätökseni, että rekrytointiprosessi oli osaltani ohi. Firma ei todellakaan arvosta työnhakijoitaan, joten mitenhän mahtaa olla työntekijöiden laita !
Ymmärrän että hakijoita oli paljon ja että vastaaminen jokaiselle on vaikeaa, mutta olisin toivonut, että EDES HAASTATELLUILLE olisi ilmoitettu, missä mennään.
Stockmannin työhaastattelun jälkeen
6
773
Vastaukset
- nappula koneistossa
Isoilla yrityksillä yleensä paremmin nämä asiat.
- haamujuoksutettu
Toi on niin tavallista. Olen itse työtä hakiessa todennut, että 70% yrityksistä EI vastaa mitään, jos et tule valituksi.
Ei liikuta edes yhden puhelinsoiton/sähköpostin vertaa. EI, vaikka hakija olisi ajanut autolla 100km kahdesti, kertonut koko elämänsä haastattelussa jne.
Todella raivostuttavaa.
Lisäksi vielä hiuppuna firmat, jotka mainostavat näitä haamutyöpaikkoja. Eli ilmoittelevat, vaikka mitään työpaikkaa ei ole edes tarjolla! - ddddaaaaajsi
sama siis etteivät vastaa.. Parhainpia on ollut että kesäksi on hakenut ja marraskuus on tullu viesti ettei valita -.- ja eipä tuo hr ulkoistettu haku kummonen ole kokeiltu on useaan otteeseen
- SammaHärNär
Moro
Vastauksena alkuperäiselle, niin sama juttu mullakin. Kävin yhden keskisuuren yrityksen haastattelussa 1kk sitten, ja olin heidän "4 parhaan joukossa". En ole haastattelun jälkeen kuullut firmasta yhtään mitään, joten se siitä. Onneksi uusi haastattelu nyt torstaina eri firmaan. - Juoksutettu
Samat on kokemukset.... Millähän perusteella haastattelut "ulkoistetaan" HR:lle ? Tämähän tarkoittaa sitä, että työntekijä ei saa tarvitsemiaan tietoja tehtävästä, kun haastateltavat eivät tiedä asioista riittävästä ? Onko eka haastattelukierros pärstäkertoimen tarkistusta, vai mitä varten ?....
- fdsvcxvxc
Sama ärsyttää minuakin. Minulle on olennaisen tärkeää missä työpaikka sijaitsee, koska kuljen sinne bussilla tai pyörällä. Rekrytoivaa firmaa ei nykyään enää ilmoiteta, joten osoitteesta ei ole mitään käsitystä. Aina eivät kerro yritystä edes kun heille soittaa.
En ymmärrä miten voi olla yritykselle kannattavaa ulkoistaa rekrytointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701