Epävirallinen adressi

addressi

kiusaamista vastaan.

Olen entinen koulukiusaamisen uhri. Olen nyt 21 vuotias, mutta kiusaaminen jätti minuun pysyvät jäljet. Lähes kaikki sosiaaliset suhteeni kuolivat viiden vuoden sisällä kiusaamisen takia. Minusta tuli yksinäinen puurtaja, jolle koulutyö oli koko elämä. Nyt on kulunut 10 vuotta, enkä ole vieläkään unohtanut. Pahimmat pelot ja ahdistukset ovat jääneet taakse, mutta jännitän yhä sosiaalisia tilanteita. Painajaiset valvottavat öisin ja tunnen itseni iloiseksi kun huomaan että ne ovat vain unia. Hereillä ei tarvitse palata ikäviin aikoihin. Koko kiusaaminen alkoi pienistä asioista, kuten siitä että aloitin koulun 6 vuotiaana. Olin muita nuorempana helppo uhri. Koska annoin kiusaajille takaisin, seurasi koston kierre joka paheni vuosi vuodelta. Minut hakattiin monta kertaa ja minusta levitettiin juoruja. Lopulta kierre katkesi kun siirryin yläasteelle. Kaikkein eniten harmittaa se, ettei koko touhulla ollut mitään tarkoitusta. Kaikki oli täysin turhaa typeryyttä, jota ihmiset tekevät ymmärtämättömyydessään. Olisin päässyt itse helpommalla kun olisin kääntänyt vasemman posken. Se ei kuitenkaan ole luontaista ihmiselle, jonka täytyy puolustaa itseään. Jos haluat tukea hyvää asiaa, lähetä nimesi (tai nimimerkkisi) vastauksena tähän viestiin. Tekemällä niin osoitat vastustavasi koulukiusaamista sen kaikissa muodoissa. Osoitat myös että haluat opettajien suhtautuvan koulukiusaamiseen nykyistä vakavammin. Itse puhuin monta kertaa opettajille, mutta tiiliseinällekin puhuminen olisi ollut hyödyllisempää. Toivon että mahdollisimman moni vastaisi, koska silloin palstalla vierailevat ihmiset näkevät että tahtoa vastustaa koulukiusaamista on olemassa.

7

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VÄÄRÄ PALSTA!

      Mene tuonne politiikkapalstoille vastustamaan... Ei ole mitään hyötyä vastustaa täällä asiaa, kun Stubbin kaltaiset koulukiusaajat istuvat ministereinä.

    • Kiusattu opettaja

      Opettajat ovat itse olleet lapsuudessaan kouluvuosinaan koulukiusaajia ja tietävät kyllä mistä puhutaan. Heidän virkataitonsa tulee kyseenalaiseksi, jos koulukiusaamisesta meuhkataan liikaa. Samoin kaikki hienoilta kuulustavat kiusaamisen vastaiset projektit, toimikunnat, mietinnöt, tutkimukset, tutkimuslaitokset ja poliittiset vaalipuheet joutuisivat kriittisen tarkastelun alle, ja eikä se mitään vaan sitten joutuisivat kaikki nämä rahapulaan kun määrärahahanat kiristettäisiin kiinni. Ja viime kädessähän se kiusattu lapsi on ihan sivuseikka ja jää yksin loppuiäkseen ongelmiensa kanssa työllistämään myöhemmin julkista sektoria jos ei mielisairaanhoitajia niin poliisia ja kirkkoa.

    • http://vihaajat-tule
    • requiemofadream

      koulukiusattu olen itsekkin, se mikä eniten on itseä auttanut on ollut se kun oppi antamaa anteeks kiusaajille! sen takia että ne oli myös silloin lapsia/tietämättömiä ja haki paikkaansa mun kustannuksella.. huono mulle mutta jos ne ei sitä vieläkää oo ite tajunnu ni vielä huonompi niille..

      • vanhemmat herätkää!

        Kuunnelkaa vanhemmat lapsianne, antakaa heille aidosti aikaanne. Jos lastanne kiusataan, ei häntä pidä jättää yksin selviytymään, vaan teidän on oltava varauksetta lapsenne puolella. Välittäkää lapsistanne. Myös kiusaajien vanhempien tulee herätä ja etsiä apua lapselleen. Aikuinen määrittelee minkä sallii lapselleen tapahtuvan.

        Joku puhui kostamisesta, joku toinen anteeksiantamisesta. Jokaisella meistä on perustuslain mukaan oikeus koskemattomuuteen. Sen puolustaminen ei saa eikä voi olla pelkästeen siitä kiinni, pystyykö kiusattu antamaan anteeksi, olemaan uhri kenties vuosikymmenet, tai mättämään samalla mitalla.
        Kiusaajillakin on äiti ja isä, heidän on pdettävä huoli, että kiusaamisesta seuraa rangaistus,sitä ei katsota läpi sormien, vaan sen on loputtava. Välipitämättömät silmät kannattaa avata näkemään.


    • addressi

      Vastatakaa tähän viestiin, jos haluatte näyttää ettei kiusaaminen ole in.

      • ...

        Voisiko tuonne adressit.comiin tehdä ihan virallisenkin adressin ainakin joskus myöhemmin? Hyvä, että uskalsit purkaa taas sydäntäsi. En ihmettele, että on sosiaalisia pelkoja, kun tietää etteivät ihmiset ole miksikään muuttuneet. Vaistoaan kannattaa kuunnella. Kuulostaa siltä, että jäit lapsena todella yksin. Uskotko kuitenkin, että kun puolustit itseäsi ja yritit ainakin hakea apua, se auttoi ja auttaa sinua selviytymään henkisesti paremmin kuin jos olisit täysin alistunut, mitä et ole nytkään? Minä uskon. Toivottavasti löydät hyvän kuuntelijan, oli hän sitten terapeutti, sielunhoitaja tai ystävä. Taputetaanpa tätä ystävää olkapäälle näin netin kautta, ja halatakin saanee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe