Aloitin nyt tänä syksynä yläasteen. Menin eri kouluun kuin muut koska vanhemmat pelottelivat lähikoulustani. En kerta kaikkiaan viihdy täällä. Koulumatkaa minulla on lähemmäs 20 kilometriä enkä jaksa joka aamu sitä tunnin koulumatkaa. Pari mun kaveria on siinä lähikoulussa eikä se kuulema ole ollenkaan niin hirveä koulu kuin vanhempani sanoivat. Mulla on hirveä ikävä niitä ja haluaisin sinne samaan kouluun niiden kanssa. Mitään sen suurempia syitä minulla ei ole, mutta haluaisin vain niin kovasti sinne. Onko mahdollista vaihtaa koulua tässä tilanteessa?
Koulun vaihto?
1
97
Vastaukset
- hempsantuu
Hei,
Ehkä et nyt voi vaihtaa, mutta ensi syksynä. Tai sitten voit kokeilla josko pikapikaa saisi vaihdettua kevätlukukaudelle. Todennäköisesti ei mikään helppo homma ja ainakaan koulut ei suhtaudu myönteisesti. Aloita puhumalla koulukuraattorille, opolle tai vaikka suoraan rehtorille. Kysy mihin pitäisi ottaa yhteyttä, koska he eivät siitä siirrosta päätä. Ota yhteyttä siihen kouluun johon haluaisit ja kysy ensin mahtuuko heille ja kerro ihan avoimesti miksi haluat sinne. Painota sitä, että et viihdy nykyisessä koulussasi, koska kaverisi ovat muualla ja kerro pitkästä koulumatkasta ja väsymyksestäsi. Yläasteikäiselle kaverisuhteet ovat tärkeitä itsetunnon ja aikuistumisen kannalta. Kukaan ei halua jäädä sosiaalisten suhteiden ulkopuolelle. Kerro tämäkin. Ja jos olet hyvä kirjoittamaan tee jo etukäteen vapaamuotoinen esittely itsestäsi, jossa kerrot itsestäsi oppijana ja ihmisenä, kaverisuhteista ja harrastuksista. Jos tämä koulun vaihtaminen on sinulle tärkää niin ota se asiaksi. Älä anna periksi vaan kysy kaikilta, jos joku ei tiedä niin kysy joltain muulta. Jos sinulle vastataan, että ei onnistu tai en tiedä niin kysy, että kuka tietää ja kuka päättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole472498Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742487Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.572145Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841695Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211153Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886