Moi!
Vastaa omilla mielipiteillä seuraaviin asioihin:
1. Mitä on itsenäistyminen
2. Mitä pitäisi olla kunnossa jotta voisit muuttaa omaan asuntoon? Miksi?
3. Mitä tarkoittaa toimeentulo?
4. Mitä sinun tulee tehdä jotta pärjäät omillasi?
5. Mitä muuta kuin toimeentulo pitää olla kunnossa jotta voit itsenäistyä?
6. Vapaa kommentti
KIITOS KAIKILLE VASTANNEILLE!!
KYSELY ITSENÄISTYMISESTÄ NUORILLE (:
3
132
Vastaukset
- 13v.
1.esim. et rupee ottaa sitä vastuuta ja käyttäytyy suhkot fiksusti vanhempiaan kohtaan..
2.koulu ja pää.. masentuneena en mä ainaskaa lähtis yksi.. tulis vaan pahempi olo
3.et saa tiettyinä aikoina rahaa, jolla pystyy elättää itteensä
4.ottaa oikee asenne ;)
5.jaa =) no riippuu ihmisestä
6. =) - Rahamies
Olen tehnyt paljon töitä, mutta kaikista helpoin rahan saanti väline on "Varolo"
Käykää katsomassa ja rahan tuloa ei voi estää. http://www.varolo.com/village/Jilwar - Itsenäinen 91
1. itsenäistyminen tarkoittaa sitä, että osaa huolehtia omista asioistaan, varata lääkäriajat, laskujen maksamiset, asunnon vuokran ja tulee toimeen omillaan ilman että jokaisen pikkuasian kanssa ei tarvitse juosta äidin ja isän luokse. itse muutin 16 vuotiaana omaan asuntoon poikaystäväni kanssa, ja silloin oli järkytys tajuta että miten paljon vastuuta itsenäinen asuminen ja eläminen tuo tullessaan. pyykkien/tiskien hoito, ruuan laitto ym.
2. ensimmäisenä pitää miettiä onko RAHAA muuttaa omaan asuntoon, maksaa itse vuokra, vesilasku, sähkölaskut, puhelinlaskut, nettilaskut, ostaa huonekaluja, vuodevaatteita ja muuta jokapäiväiseen elämään tarvittavaa tavaraa. lisäksi se, että osaa huolehtia jo itsestään, kuten tuossa edellä mainitsinkin.
3. Toimeentulo tarkoittaa periaatteessa sitä että on vara ruokaan, vaatteisiin, hygieeniaan ym. vastaavaan.
4. Se, että tulen toimeen omillani, ei ole helppoa, enää eden 20 vuotiaana, hommaa ensin esimerkiksi iltatyö/viikonlopputyö, jos opiskelet, mutta suosittelen että jos vain mahdollista, asut ainakin opiskeluajan vanhempiesi luona, tai koulun asuntolassa.
5. tuossa yllä taisikin tulla tähänkin jo vastauksia. yksi mitä itse pidän tärkeänä, on pitää välit vanhempiin kunnossa, ja keskustella kunnolla ja ajan kanssa tästä itsenäistymisestä ja omaan asuntoon muutossa.
Vanhempien kanssa voi esimerkiksi sopia että jo kotona ollessasi alat ostamaan itsellesi ruokasi/maksamaan puhelinlaskusi/pesemään vaatteesi/tiskaamaan jälkesi/laittamaan ruokaa.
6. Vaikka tietyssä iässä haluaa muuttaa jo omaan asuntoon, pois vanhempien valvovan silmän alta, ei se ole juhlaa. Opiskeluvaiheessa kannattaa ottaa KELA:lta selvää saatko opintotukea, koska ei se aina ole itsestäänselvyys että sitä saa, vaikka asuisin omassa asunnossa, vanhempiesi tulot vaikuttavat 20 vuotiaaksi asti opintotukeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412470Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211098Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40959Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864