Karppaus leviää kuin kulovalkea

Tampesterista

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194702194177/artikkeli/is karppaus leviaa - vanhemmat vaativat jo lapsilleen vahahiilihydraattista kouluruokaa.html

Karppaamisen eli vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamisen suosio näkyy nykyään myös kouluissa,

Ilta-Sanomat uutisoi, että vanhemmat pyytävät kouluja tarjoamaan lapsilleen vähähiilihydraattista kouluruokaa. Osa on pyytänyt kouluja poistamaan lasten aterioista liki kaikki hiilihydraatit ja tarjoamaan vain lihaa, kalaa ja vihreitä kasviksia.

Ilmi on noussut esille eri puolilla Suomea ja myös Tampereella karppaajan ruokavalion perään on kyselty.

Koulut eivät kuitenkaan tällä hetkellä suostu tarjoamaan lapsille vähähiilihydraattista ruokaa ainoastaan vanhempien toiveiden perusteella. Yleensä kouluissa huomioidaan vain etniset ja eettiset ruokavaliot sekä lääkärin määräämät erikoisruokavaliot.

11

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ___________________.

      siis maailmassahan on kaikenlaisia vanhempia, osa antaa juoda nuorena viinaa ja polttaa tupakkaa. osa kieltäytyy ottamasta rokotteita vastaan. osa vaatii hiilihydraattien karsimista. olemme siinä vaiheessa, että syntyvyyttä pitäisi alkaa säätelemään ja mm. tällaisilta ihmisiltä vanhemmuus ehottomasti evätä.

      normaali lapsi voi aivan hyvin syödä hiilihydraatteja ja kuuluukin syödä. ei lapsen elimistö kestä sellaista stressiä, minkä hiilihydraatittomuus aiheuttaa. etenkin kun lapset ovat vielä usein fyysisesti aktiivisia. sitten jos lapsi röyhöttää toppasotalla tupakkaa ja ajaa pappiksella ympäri kyliä, niin sitten vhh lienee paikallaan.

      tuollaiset vanhemmat pitäisi vetää pappatunikan ali pari kertaa ja ampua niskalaukaus

    • rasvaista menoa
    • .

      Onko karppauksen kasvulla yhteyksiä perussuomalaisuuden kasvuun?

    • Niinpäniin!

      Tätä sama olen minäkin miettinyt. Jotenkin näissä ilmiöissä on hätkähdyttävästi yhteisiä piirteitä. Molemmat samaa junttikapinaa asiantuntijoita ja koulutettuja vastaan...

    • ___________________.

      puskalaisuus on syynä ylipainoon, diabetekseen ja muuhun ylipainosta johtuviin sairauksiin.


      rotanmyrkylläkin laihtuu ja säästäkää rahanne lääkkeisiin älkää ostako vitamiineja sekä ravintolisiä.

      lautasmallin köyhdytetty ruoka syy ykipainoon ja diabetekseen.

      eikö puska/uusitupa/fogelholm triolta ole tullut uusia kuolemattomia "viisauksia"

    • Heh !

      Iltasanomien selvityksen mukaan 24% kansasta karppaa eli noin miljoona suomalaista.

      • -___________________

        Kun vielä muistetaan, että vauvat ja nuoret eivät vastaa gallupeihin, niin päätelmä on väkisinkin, että joka toinen aikuinen karppaa.

        Ei huono saavutus kansalta ja kansan valistajilta.

        Mahtaa Pekka, Foogeli ja Uusitupa olla katkeria itkupillejä näinä mullistuksen päivinä.


      • -___________________

        http://www.hs.fi/talous/Lähes puolet kuluttajista vähentänyt leivän syöntiä/a1305549383307

        HS vaihteeksi avomielisenä:

        "Lähes puolet kuluttajista on jo vähentänyt leivän syöntiä."


      • rasvaista menoa
        -___________________ kirjoitti:

        http://www.hs.fi/talous/Lähes puolet kuluttajista vähentänyt leivän syöntiä/a1305549383307

        HS vaihteeksi avomielisenä:

        "Lähes puolet kuluttajista on jo vähentänyt leivän syöntiä."

        Ja onko tähän syynä jokin muu kuin halu vähentää hiilihydraatteja?

        Ei tietenkään.


    • rasvaista menoa

      "Karppaus leviää kuin kulovalkea"

      Hehe...peräti 6%:a karppaa...
      12%:a on kokeillut karppaamista ja lopettanut todettessaan sen turhaksi/tehottamaksi/epäterveelliseksi/jojoiluksi/huuhaaksi/muoti-ilmiöksi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe