"Herra -titteli esiintyy Martin Lutherin Testamentissa sekä Gustaf Wasan Testamentissa (Gustav Vasas Bibel, Vasabibeln, Biblia, Thet är All then Helgha Scrifft, På Swensko 1526-1541) 1500 -luvulla. Herra -titteli kopioitiin Ruotsalaisen Mikael Agricolan toimesta Suomen kieliseen Mikael Agricolan Testamenttiin (Se Wsi Testamenti 1548). Mikael Agricolan Testamenttin on käytetty Gustaf Wasan Testamenttia, Martin Lutherin Testamenttia, sekä Katolisen kirkon Vulgataa (Versio vulgata, Julkinen versio 1546).
Katolinen kirkko yritti alunperin kääntää Septuagintan tekstin Latinan kielelle, mutta kun Alexandrian, Kreikan ja Rooman kirjastot oli poltettu ja tiedemiehet tapettu, ei ollut ketään joka kykeni tekemään oikeaoppisen käännöksen Septuagintasta. Sen sijaan Katolinen kirkko päätyi Juutalaisen uskonnon tekemään Hebreankieliseen käännökseen Septuagintasta.
Rasismin historiassa, Herra -titteli yhdistetään näennäistieteellisiin uskomuksiin, saagoihin 'kuninkaallisesta puhtaasta rodusta' sekä kansallissosialismin ja natsismin 'herra rotuun'. 1500 -luvulla siirryttiin vanhoollisrasismin aikakaudesta 100-1500 varhaisrasismin aikakauteen 1500-1800, joka päättyy modernin rasismin aikakauteen alkaen 1900 -luvulla, ja kulmioituu toiseen maailmansotaan."
Uutta tietoa Raamatun historiasta
6
61
Vastaukset
- kuukelttaja
" Septuaginta 2012 5 Mooses 32:7-9
Ajattele tästä päivästä taaksepäin, ajatellen ensin kaikkia tänään eläviä ihmisiä, jotka ovat mahdollistaneet sinun olemassaolosi tänään, esimerkiksi äitiäsi ja isääsi sekä heidän vanhempiaan - isovanhempiasi. Yhdistä perimätietosi taaksepäin ajassa, elävään sielulliseen sukulinjaasi, kaikkiin edesmenneisiin ihmiskunnan historiassa.
Ajattele vanhempia, joista jokainen omalla ajallaan ihmiskunnan historiassa, ovat mahdollistaneet sinun olemassaolosi tänään, seuraten sielullista sukulinjaasi taaksepäin ajassa sukupolvesta toiseen. Ja vastauksen sinulle suo kaikista vanhimmat sinun omassa sukulinjassasi. He kertovat sinulle;
Kun korkeimman Luojan sielu, energia, jakoi kahteen sielulliseen elämän muotoon etnisten Kansain Jumalain sielut, hän jakoi perimänsä lapsilleen, ja Maallisissa Aadameissa asetettiin raja kaikkien Kansojen etniselle perimälle, tänään tunnettujen etnisten Kansojen luvun mukaan, jotka sinä tänään todistat Maailmassa.
Ja etnisten Kansojen Jumalat, antoivat jokaiselle etniseen Kansaan kuuluvalle henkilölle lähettilään valtuudet, jokaiselle etniselle Kansalle etnisen Kansan Äidin kielellä, opettaa etnisen Kansan pyhästä perimästä, samalla tavalla niin kuin Jakob opettaa Siionismin koulukunnassa, etnisen Israelin Kansan pyhästä perimästä lapsille.
Jumalallinen kronologia
Luojan sielu (Teos), on tuntematon Avaruutemme ulkopuolella oleva elämän muoto, energia joka on kaiken lähde mitä yleensä on olemassa Avaruudessa, jossa myös Maailmamme on (Teos). Luojan sielu, energia tekee kaikesta minkä ymmärrämme olevan elävä elävän (Teos).
Jumalat (Teos), ovat osa Luojan sielua (Teos). Jumalain sielut ovat energia, elämän muotoja, Miehiä ja Naisia jotka ovat eri etnisten Kansojen Ensimmäisen Äidin ja Ensimmäisen Isän, A D A Min (Teos) alkuperä. Johdonmukaisesti ADAMit ilmestyivät Maailmaan sen jälkeen, kun Maailma (Teos) oli olemassa. Ihmisen sielu, energia mikä tekee ihmisestä elävän, on identtinen kopio (kuva) ihmisen fyysisestä olemuksesta, sellainen kuin ihminen on syntyissään (Teos).
Etniseen Kansaan kuuluva henkilö (Teos) ja koko etninen Kansa (Teos), edustaa tänään omassa sukulinjassaan kaikkia ihmisiä ihmiskunnan historiassa, jotka ovat mahdollistaneet hänen ja heidän olemassaolonsa tänään (Teos), hänen ja heidän omaa Ensimmäistä Kansan Äitiään ja Kansan Isäänsä (Teos), heidän omia Jumaliaan (Teos), ja Korkeinta Luojaa (Teos) joka on kaiken mitä yleensä on olemassa (Teos) alkuperä.
Raamattu 1933/1938, Matteus 19:4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
"
siis "Jumala" on väärin käännetty..... kronologiaa ei ole otettu huomioon käännöstä tehdessä: 1 on Luoja (sielu, elämä, elävä), 2 Luoja loi jokaisen kansan Jumalat (sielu, elävä, elämä) jotka ovat miehiä ja naisia, 3 Jumalat loi jokaisen etnisen kansan ensimmäisen maallisen ja sielullisen äidin ja isän (sielu, elävä, elämä), eli ADAMIT (useita, pareittain, mies ja nainen), joiden perisiilisä mm Suomen suku/kansa olemme (sielu, elävä, elävät)- viikunapuun lehti
noniin, nyt alkaakin asiat selviämään
- samikar
"Raamattu 1933/1938, Matteus 19:4 Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'"
Luoja loi Jumalat, ja Jumalat loi Aatamit!- viikunapuun lehti
yhtä jumalaa ei ole, vaan on 1 luoja
jumalia on useita, jokaisella kansalla on omat jumalansa, mies ja nainen, joista kansanisä ja kansanäiti, joilta on peritty kansankieli eli äidinkieli, kansan mieli ja kansan sielu - ai ai ai kun minä yhtäkkiä rakastan ISÄN maata ja ÄIDIN kieltä SUOMEA
- viikunapuun lehti
""19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ei tuossa lue että "Menkää ja tehkää kaikki kansat paavalin/paavin, lutherin, lestadion y. m. v. opetuslapsiksi, ja opettakaa heidt syntisiksi (mielenvikaisksi, rikollisiksi, alempiarvoisiksi), järjettömiksi, ymmärtämättömiksi, tietämättömiksi, vailla lakia Jumalaa herjaaviksi/pilkkaaviksi (uskontunnustus)" ""
Siis uskontunnustuksessa, eli USKONTO TUNNUSTAA, että se on harhaoppi, ja siksi mm. Jumalan ja Jeesuksen tuntemus pysyy uskovaisille salassa. Siksi uskovaiset eivät tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706774
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323688- 613057
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271636- 171630
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest481366