Kolme askelta orjaksi

serenafinn

Näin köyhyysloukkuun ja orjaksi.

Askeleet:

1.Työtön työnhakija
Työmarkkinatuki

2.työelämävalmennus/Työharjoittelu
-nimikkeellä 9€ pv.rahalla kuudeksi kuukaudeksi
hommiin josta siirretään seuraavaan vaiheeseen.

3.Palkkatuelle.
Tähän orjatyöllistämiseen laitan mukaan ihan MOL-in ympäripyöreän sepityksen jonka perusteella voidaan pitää ihmistä orjana jopa kaksi vuotta samassa työssä.
-Tämän jälkenne on mahdollista siirtää sama henkilö toiseen esim: saman säätiön
kohteeseen jossa tuo sama ympyrä toistetaan, jne.

http://mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/06_julkaisut/05_esitteet/tme0014s_palkkatuki.pdf

Työelämävalmennusta kuvaava linkki

http://www.kylatoiminnantuki.fi/wiki/index.php?title=Työharjoittelu_ja_työelämävalmennus

Wikipedia linkki työmarkkinatuesta v. 2008 ehkä löytyy tuorempaakin tietoa?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Työmarkkinatuki

Wikipedia linkki vähimmäispalkasta eli minimi-palkasta jota ei Suomessa ole
täten yllälueteltut mahdollisesti luettavissa rikoksiksi ihmisyyttä vastaan ovat mahdollistettuja.

Viimeinen linkki on ylen blogeista henkilö joka kutsuu itseään toimittajaksi, mutta
hänen tulisi kuulua työttömien joukkoon koska ei kykene jäljittämään näin räikeää
ja helposti havaittavissa olevaa epäkohtaa jonka käsittääkseni itse on ottanut työkseen.

http://blogit.yle.fi/mot/aktivointia-vai-orjatyota

MIksi näin? en tiedä
Mitä tällä haen?
Haen tällä oikeutta Suomessa asuville Suomalaisille ja ulkomaalaisille jota ovat
tässä jamassa.
Miten kun ei ole liittoa joka ajaa näinkin suuren kansalaismäärän oikeuksija?
Voimme aina olla netinkautta yhteydessä ja sopia asia siten että menemme
työmaalle istumalakkoon. Niillä joilla ei netti-mahdollisuuksja ole saavat tiedot suullisesti "työtovereiltaan". Jokainen Suomessa asuva on työstään työpalkan arvoinen.

15

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unknown now
    • Sano EI orjuudelle

Tehdään palkaton työ kannattamattomaksi teettäjälle, muuten se ei lopu. Rahan tulon loppuminen tehoaa loispummiyrittäjiin, lyödä ei saa ja puhe ei auta.

Työmarkkinatoimenpiteissä, joita ovat työharjoittelu, työelämävalmennus, kuntouttava työtoiminta ja työkokeilu, joutuu tekemään työtä ilman palkkaa vaikka missään laissa tai sopimuksessa ei ole mainittu sanallakaan siitä että työtä pitäisi tehdä. Myös kansainväliset ihmisoikeussopimukset kieltävät pakottamisen palkattomaan työhön. Työntekovaatimus noissa toimenpiteissä on siis paitsi laiton ja moraaliton niin myös ihmisoikeusrikos. Kun tuo työntekovaatimus esitetään niin silloin kannattaa tarjota työnantajalle työsopimuksen tekoa, silloin ei kieltäydy töistä, vaan on jopa valmis tekemään työsopimuksen ja työtä.

Tosin tuon työntekemisvaatimuksen todistaminen on jo vaikeampi juttu vaikka työn tekemistä pidetäänkin jostain ihmeen syystä itsestäänselvyytenä, sitä se ei todellakaan ole. Yksi keino tuon työhön pakottamisen toteennäyttämiseksi on varustautua aina jollain ääntä tallentavalla laitteella esim. mp3-soitin ja aika usein kännykässäkin on tallennusmahdollisuus. Tuo työhön pakottaminenhan tapahtuu yleensä kovalla äänellä karenssiuhkauksia (=laiton uhkaus) kirosanoilla höystettynä huutaen. Ja sitten vaan äänitys päälle kun rähinä alkaa.

Lisäksi noista työmarkkinatoimenpiteissä ei kerry vuosilomaa eikä eläkettä, myös esim. työterveyshuoltoa ei ole vaikka noissa työmarkkinatoimenpiteissä tehdään ihan tuottavaa työtä josta on taloudellista hyötyä vain työn teettäjälle. Työmarkkinatoimenpiteissä saatava 9 euron ylläpitokorvaus päivältä ei riitä työssäkäyntikuluihin joihin sisältyy matkat vaatetus ja työmarkkinatoimenpiteen vuoksi kohoavat ruokailukustannukset, saati sitten että se olisi jotain ylimääräistä rahaa tai peräti palkkaa työstä.

Viime aikoina on kovasti vaahdottu työttömyysturvan vastikkeellisuudesta mutta tosiasia on että työttömyysturva on tarkoitettu työnhakijoille työttömyysajan työnhaku- ja elinkustannusten korvaamiseksi vaikka se ei nykyisellä hintatasolla siihen edes riitä. Työttömyysturva ei ole tarkoitettu yrittäjien kilpailua vääristäväksi työttömien työllistämiseksi ilman palkkaa. Tuo vastikkeellisuus ei missään tapauksessa voi tarkoittaa 40 h työviikkoa ja jopa vuosia ilman lomia. Jos lasketaan työttömyysturva jotenkin ”palkaksi” niin viikkotuntimäärä olisi tehtävästä riippuen korkeintaan 8 h/viikko. Tuossa on huomioitu myös lomakorvaus ja -raha sekä se että eläkettä ei kerry. Jonkinlainen arvio tuo on koska se tosiaan vaihtelee tehtävän mukaan.

Jos oikeasti haluaa tehdä työtä noissa työmarkkinatoimenpiteissä niin se on kai sallittua mutta sen työn tekemisen pitää olla oikeasti vapaehtoista . Motiivina voisi olla tosiaan se, että siitä saattaa olla jotain hyötyä joskus tulevaisuudessa. Tämä kai on ollut noiden työmarkkinatoimenpiteiden alkuperäinen tarkoitus mutta tuossa suhteessa on ”mopo karannut” jo aikoja sitten.

Mutta jos sattuu sen tyyppinen ”työnantaja” jolla ei ole mitään aikomustakaan ikinä maksaa palkkaa kenellekään vaan ainoastaan hyväksikäyttää työmarkkinatoimenpiteessä olevaa niin eipä juuri kannata tehdä mitään. Eli ei työsopimusta, ei työpanosta, ei palkkaa; kaikki nuo kolme pitää toteutua, muuten homma on silkkaa hyväksikäyttöä eikä sellaiseen pidä suostua.

Ja jos, tai kun nuo päättäjät joskus saadaan oikeasti vastuuseen asiasta niin aivan varmasti viime kädessä väittävät että ei kukaan ole pakottanut tekemään työtä; ”ihan vapaehtoisesti olet työtä tehnyt”. Ja yrittävät vierittää syyn noiden työhön pakottajien niskoille, ja ihan oikeaan osoitteeseen nuo syytökset silloin menevät. Samoin noihin työmarkkinatoimenpiteisiin pakottamissyytteistä selviävät sillä että; ”itse olet hyväksynyt nuo työmarkkinatoimenpiteet allekirjoittamalla, työnhaku- /aktivointisuunnitelman”. Niin ovelaa ja pirullista touhua tuo on.

Miksi sitten tällainen yhä lisääntyvä palkattoman työn teettäminen on sallittu ja vieläpä poliitikkojen ja viranomaisten suosiollisella myötävaikuttamisella? Siksi, koska kun köyhältä ei voida enää mitään viedä niin varastetaan sitten vaikka työpanos. Ja tämähän on sallittua korruptoituneessa Suomessa ja on ns. ”maan tapa”. On paljon mahdollista ja jopa erittäin todennäköistä että tuokin ”maan tapa” on saanut alkunsa jostain työnantajapiireistä jotka ovat antaneet vaalirahaa ja poliitikot ovat sitten säätäneet lain jolla nuo ihmisoikeusrikokset on tehty ”laillisiksi”.

• en mene uudestaan

Olen ollut 6 kk työelämävalmennuksessa, ja se oli juuri sitä hyväksikäyttöä, vaikka työ sinänsä ei mitään raskasta/erityisen vaativaa ollutkaan.

Vaikka kauniissa puheissa tavoitteena on ollut että työelämävalmennettava sitten ehkä työllistyy kys. yritykseen, oli alusta pitäen selvä, että yritys vain halusi ILMAISEN TYÖNTEKIJÄN projektiluontoiseen työhön.

Yritykset käyttävät härskisti tätä hyväkseen.

• Tiiveli Yrittäjä

No minulla oli daami juuri työelämävalmennuksessa osakeyhtiössämme ja kyllä hän sitten loppujenlopuksi omaksui työmoraalia ja normaalit työssäkäynnin yleiset säännöt. Alussa näytti siltä ettei työntekijää ainakaan siitä ihmisesta saa kun oli ollut jo vuosia ilman työtä eikä huvittanut työntekoa opetellakaan. Onneksi hänellä oli mies joka kyllästyi siihen ettei vaimo tee yhtään muuta ( kuin ruokaa kotona) ja miehen myötävaikutuksella perusteettomien sairaslomien hakeminen työaikana ja kaikenlainen muunlainen lusmuilu loppui lähes täysin. Alussa ajattelin ettei tule mitään mutta nyt ajattelen että kyseinen henkilö voi vaikka jäädä eläkkeelle firman työpaikasta. Mutta kyllä matkanvarrella on tullut nähtyä vaikka mitä. On ikävää ettei työntekijät saa muuta kuin Kelasta rahaa mutta kyllä nämä ilmaistyöt ovat ainoita tapoja työllistyä suomessa. Ja oppii tuntemaan jo ennakkoon tulevan työpaikan.

• serenafinn

Kiitän ensimmäistä vastaajaa siitä, että olen vähäsen vakuuttuneempi etten ole ihan täysin seonnut. Vaan tämä systeemi on sieltä jostain...persian kielellä..
      Kakkos vastaaja on kohtalontoverini:)
      Ja kolmatta vastaajaa siitä, että tietää oleansa herra talossa jos vaimo niin määrää.

1. TE-toimisto eikä työelämävalmennuspaikan tarjoaja kertonut minulle, että työ onkin 2-vuorotyötä ja että siihen sisältyy lisäksi yksi lauantaivuoro joka kuukausi. Ilta- ja lauantaivuorot menevät periaatteella ”tunti tunnista”. Eikö tällainen ole työlainsäädännön vastaista? 2. Alkaa potuttaa tää laillistettu hyväksikäyttö niin etten saa kovinkaan hyvin unta öisin ja niin edes.

Tehdään palkaton työ työelämävalmennuksen tarjoajalle kannattamattomaksi.
      Kannatan ehdotusta. Miten me voimme jatkaa konkreettisesti kun vastassa on mahdollisesti kuntien ja/tai hyväntekeväisyys säätiöt ja yhdistykset.
      -.Joilla ei ole aikomustakaan palkata juuri ketään orjistaan koska toimintansa tuottavuus muuttuisi miinuspuoliseksi.

Palkkatukeen tämän säätiön tapauksessa ei mielestäni pitäisi olla oikeutta. Palkkatuen myöntämisen edellytys TE-toimiston yleisohjeen mukaan on, ettei palkkatuen hakija ole irtisanonut henkilöstöä tuotannollista ja taloudellisista syistä. Yhdistys kuitenkin irtisanoo eli ei palkkaa orjaa kun tämän palkkatukijakso päättyy. Kyllä tää on minusta irtisanominen tuotannollisista ja taloudellisista syistä. TE-toimiston sivuilta voit lukea seuraavankin tekstin. -Sosiaaliselle yritykselle voidaan myöntää kerrallaan palkkatukea työttömän vajaakuntoisen palkkaamiseen 36 kuukaudeksi, pitkäaikaistyöttömän palkkaamiseksi 12 kuukaudeksi tai vaikeasti työllistyvän palkkaamiseen 24 kuukaudeksi.
      Jonka jälkeen tarjotaan toinen mahdollisesti saman yhdistyksen omistama kohde.

Minulle tarjotun työelämävalmennuspaikassa ymmärtääkseni on kaksi toistaiseksi tehtyä työsopimusta. Yllätys, yllätys, toiminnanjohtaja ja sihteeri ovat saaneet tällaisen hyvän työsopimuksen? Ja he saavat nauttia pitkäaikaista, säännöllistä ja hyvää palkkaa, kesäloma-edut ja tietysti vanhuuseläkekassaankin kertyy jotakin näkyvää. Mainitsemani kierrätyskeskus on ollut toiminnassa jo Markka ajoilta.

Kaikki me muut olemme joko työelämävalmennus/työharjoittelu - nimikkeellä
      ja muutama henkilö palkkatuella. Mainitsemallani yhdistyksellä tuskin on varaa palkata viittä työntekijää yllämainittujen lisäksi. -Mutta ilmais/pakotettua talkooväkeä siellä on useita kymmeniä tässä pisteessä, pisteitä on ymmärtääkseni useampa.

”Työpaikkani ” on kierrätystoimintaan liittyvä yhdistys. Yhdistys ei maksa saamistaan kierrätystavaroista mitään, myy ne hyvällä voitolla asiakkaille, ei joudu maksamaan voitosta veroja (yleishyödyllinen toiminta) eikä joudu maksamaan palkkoja suurimmalle osalle työntekijöistään. Poikkeaako orjatyövoima tästä mitenkään?
      Mikäli joku Unioni on valmis ottamaan tämän työvoima ryhmän orjat omakseen ja mahdollisesti onnistuu saamaan Suomessa kierrätetyille orjille , heille kuuluvan palkan, kesä/talvilomat ja eläkekassaan puuttuvat varat niin uskallan väittää että, tähän tulee loppu nopeammin kun jaksan usko. Itse en ansaitsisi mitään sillä olen sairasteleva orja

• Yosemite

Minua yritettiin patistaa työharjoittelijaksi kinteistövälitysfirmaan joka itse asiassa välitti vuokra kämppiä muutamaksi kuukaudeksi venäläisille naisille. Muuten tämä firma on Hesassa ja jolla ei ole yhtään työntekijää palkattuna. Käyttäkää esim. Kauppalehdin yrityspalveluja, niin näette ainakin sen, että onko yritys esim. työantajarekisterissä.

• Arpaix

Tiedän Kuopion seudulla monet kirpputorit, Serenafinn, jotka harjoittavat saamaa toimintaa. Ottavat vaan ja ainoastaan työntekijöiksi ilmaista työvoimaa nimikkeellä " työharjoittelu, työelämävalmennus, kuntouttava työtoimintaa, tai palkkatuella muutaman henkilöt". Ne yritykset eivät palkkaa ketään, vaan heillä on vaikka 10 työelämävalmennuksessa, harjoittelussa..kunnon palkkaa ei saa niistä kukaan. lomaan ei oikeutta, ei eläke kerry, ei työterveyshuolto, ei mitään. EI PALKKAA. Työ on ihan täyspainoista vaikka 2 vuorotyö, täysin ilman palkkaa. Tämä pitää olla Suomessa lailla kieletty. Olin kirjoittanut tästä monille kansainedustajille, mutta en saanut edes vastausta.

• Työstä palkkaa!

Siis tollaiset työharjottelut sun muut valmennukset on siis täyttä huuhaa hommaa! Siis aivan sairasta touhua miten tuollainen voi olla mahdollista sellaisessa yhteiskunnassa mitä kutsutaan hyvinvointiyhteiskunnaksi.Kysynkin onko sellainen hyvää elämää että saadaan Kelalta työmarkkinatuki 9 euron ylläpitokorvaus työstä?Miten tuollaisella touhulla voi elättää vaikka perhettä ja lapsia minä vaan kysyn! Olen kuullut monia tapauksia todella paljon missä aikuisia miehiä ja naisia tungetaan tuollaiseen jonniinjoutavaan skeidaan! Muut saa noin 2000 tuhatta euroa palkkaa joku ammatti-ihminen aikuinen esim 55 vuotias mieshenkilö saa kelan työmarkkinatuen vaikka on ammatit ja työkokemukset taustalla! Siis aivan sairasta touhua! Oletko Arpaix joutunut tollaiseen sairaaseen työhön mistä ei ole mitään taloudellista hyötyä? Olen todella pahoillani kaikkien niiden ihmisten puolesta jotka joutuu kestämään tälläistä taloudellista eri arvoisuutta yhteiskunnassa.

• serenafinn

Kiitän osanotosta.

Kysymykseni on kuitenkin mikä liitto ottaisi näin laajaksi levinneen moraalittomuuden hoitaakseen?

Mikäli lukijoilla on suhteita johonkin liittoon esim:PAM-iin niin voisitteko vaikkapa lähettää tämän linkin heille luettavaksi http://keskustelu.suomi24.fi/node/10250196

Tahi laittaa tähän keskusteluun tiedot keneen kannattaa olla sähköpostilla yhteydessä?

Tämä tehdään saadaksemme mahdollistettua Suoessa työskenteleville ihmisille ansaitsemansa palkka ensisijassa.

• Arpaix

Olin tästä kirjoittanut PAMiin mutta en saanut edes vastausta. Monet kunnat ja ns. "hyvätekeväisyysjärjestöt", kuten kirpputorit harjoittavat sellaista toimintaa. Työpaikalla voi olla vaikka 10 työntekijät, mutta kaikki työelämävalmennuksessa, kuntouttavassa työtöminaassa tai vaikka palkkatuella, mutta ei kukaan saa ouikea palkkaa, eläke ei kerry, ei lomia, ja työntekijä ei saa palkkaa.
      Sellaista toimii vuosia, ja aina kun 1 orjan jaakso loppuu, ulos vaan ja ottavat toisen ilamsen orjan. Olin kirjoittanut monille kansanedustajille, ja PAM liittoon, ei kukaan edes vastanut. itse TE minulle ehdotti sellaista paikkaa että " tuttustusin suomalaisten työelämä", koska puhun suomea ika murteella. Niin minua nauratti, en menisi sellaiseen paikkaan. Nyt minulla työ on osaaikainen ja kurssi jolukuun asti..etsin työpaikkaa vaikka vienttiyrityksessä talvella,

• aikaa akt.vartti

Kun kerta Suomalaiset ovat kuuroja tälle orjuuttamiselle, ehkä EU-unionista
      löytyy joku joka kuulee ja toimii. -Suosittelen kovasti Suomalaisten hoitavan "hyvinvointinsa itse". Eli toimeksi vaan!

• tzc

Suomessa paljon itsemurhia.
      Rikollisuutta
      Korkeat verot(kurssitus, palkkatuki työnantajille) miljardiluokkaa
      Harmaatalous

Nämä kaikki selittyy pakkokurssituksella ja pakkotyöllä, joka on kielletty kansainvälisissä laissa. Tarja h tosin kumosi kansainväliset ihmisoikeuslait omilla lakiteksteillään.

SDP ja Kokoomus yhdistyi 10v sitten nat,zipuolueeksi, jonka ohjelmaan kuuluu heikkojen poistaminen yhteiskunnasta.

• 35

Turha liittoihin on vedota kun liitot ovat olleet osallaan heikentämässä pitkäaikaistyöttömän palkan määrää. Liitot ovat laadituttaneet lisäpykäliä työehtosopimuksiin, joissa pitkäaikaistyöttömille ei tarvitse maksaa työehtosopimuksen alkaisintakaan palkkaa. Sitten kun päälle vielä rajoitetaan työaikaa, niin ollaan siellä 1000 euron bruttopalkan tasolla. Näin ovelasti asiat ovat nykyisin liiitoissakin.

• Arpaix

Alkää ota vastaan mitään " työharjoittelua, työelämävalmennusta, kounouttava työtoimintaa!!! Se on vaan nimikke nykyaikaisille orjuudelle, työlle ilman kunnollista TES mukaista palkkaa /vaan työttömyystuella/, ilman että on oikeutta palkatun lomaan, eläke ei kerry!!!!
      Parempi on työttömänä vaikka opiskella. Opiskelustakin saa päivärahaa ylläpitokorvausta. Mutta alkää ota vastaan mitään ilmaista työtä.
      Opiskelu on eri asiaa, se on vapampaa, voi opiskella etäisesti, on etäpäiviä, on kotitehtävät, ja saa opiskelusta täsmää samaa rahaa kun ilmaisesta 5 pv viikossa täyspainoisesta töistä ilman lomaa.
      Kannataa opiskella, käydä kaikenläiset kursit, mutta EI ORJATYÖLLE!!

• Arpaix

Tunnen Kuopion seudulla monet kirpputorit jotka "työllistävät" pelkästään harjoitelioitta, työelämävalmennuksessa, kuntouttavassa työtoiminnassa. Kirpputorilla voi olla vaikka 10 työntekijää, jotka tekee töitä 5pv viikossa, päiviä jopa 7tuntia, ILMAN PALKKAA. Vaan työmarkkinatuella 9 euro pv.
      Ei lomia, eläke ei kerry, ja kun puoli vuotta menee, yrittäjä taas ottaa uutta harjoittelijaa! Tunnen yrityksiä, jotka harjoittavat sellaista toimintaa montta vuotta. Kirjoitin monille kansanedustajille, kunnille- ja kunta vielä sellaista hyväksyy ja tukee!! Uskomattonta. Sellainen ei autta kenellekään työllistimiseen ja yrittäjät eivät työllistä, kun on viellä lailinen mahdollisuus ottaa orjatyövoimaa. Miksi kukaan ei tee mitään sellaista rikollista toiminta vastaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe