Voiko niistä joskus poikia jotain oikeasti hyödyllistäkin, vai onko se vain sitä että mennään tekemään ilmaiseksi työtä firmaan jolla ei ole varaa palkata ketään, mutta joka tarvitsee lisäkäsiä`?
Saahan siitä todistuksen, mutta katsooko kukaan työnantaja noita harjottelutodistuksia edes vakavasti? ainakaan koulussa niistä ei saa hyväksilukuja, koska niissä ei näy tuntimääriä.
Työkkäri yrittää saada minua harjoitteluun, tuntuu tyhmältä mennä harjoittelijaksi sellaiselle alalle jota olen aiemmin tehnyt oikeasti työkseni. Jos hankkisin toiselta alalta, josta minulla ei ole koulutusta tai kokemusta, harjoittelupaikan niin näinköhän ne jaksaa alkaa opettamaan siellä ketään, kun ilmaista työntekijää kuitenkin kaipaavat eikä jotain jota voisi opettaa?
Onko kukaan kieltäytynyt menemästä harjoitteluun, millä perusteilla ja saitko karenssia? toisaalta saisi siinä tekemistä 40 tunniksi viikossa, mutta kyllä minulla tehtävää ja projektia ja vapaaehtoistyötä olisi muutenkin.
työharjoittelu
4
154
Vastaukset
- Jy
Itse olen ollut koulun jälkeen yhdessä työpaikassa jonka sain työkkärin harjoittelun kautta. Olin paikassa ensin 2kk harjoittelussa ja loppuvaiheessa minua kysyttiin määräaikaiseksi töihin.
Parin kuukauden harjoittelu 6h päivässä ei ole rankkaa. Töitä saa sitä kautta 100 kertaa paremmin kuin sähköpostihakemuksia lähettelemällä ja tukien määräkin kasvaa. - 18
Riippuu ihan siitä mihin olet suostunut, eli mitä olet allekirjoittanut työnhakusuunnitelmassa.
Mene johonkin kaverisi firmaan "paperilla" "harjoittelijaksi"
Jos teet töitäkin, niin kaverisi maksaa pimeästi.
Semmoista lakia ei ole, että harjoittelijan pitäisi tehdä töitä (palkatta) työpaikalla. - Enpä suosittele
Minulla on pari kaveria, jotka ovat juurikin työkkärin kautta menneet tuollaiseen ns. työharjoitteluun. Kukaan heistä ei ole saanut sieltä työpaikkaa vaikka jokainen on ollut ihan normaali, hyväkäytöksinen nuori! Kaikille ollaan sanottu harjoittelun lopussa, että "tällä hetkellä ei töitä ole tarjolla, mutta katsellaan josko myöhemmin olisi". Niin, että kyllä ilmainen apu aina kelpaa, mutta siihen se sitten jääkin. Törkeää mielestäni. Siksi ihmettelen miksi jotkut tuollaiseen "orjatyöhön" haluavat - en minä ainakaan. Jotkut onnekkaat toki saavat hyvistä harjoittelupaikoista töitä, mutta tämä ei tod. koske jokaista. Tässä sitä HYVÄKSIKÄYTTÖÄ parhaimmillaan!
- firmojen kikkailua
Sillä tavalla firma saa sinut halvemmalla töihin, vaikka osaat jo työn. Kun he ottavat sinut harjoitteluun ei tarvi maksaa palkkaa, vaan palkkatukea, jossa firma ei maksa mitään.
Itse olin vuoden työharjoittelijana palkkatukipaikalla, tein omaa ammattiani josta olen tehnyt 8 v aiemmin, eli ammattitaitoinen. Mutta harjoittelijana ei firmamaksanut palkkaa vaan piti 4 h päivässä, joten olin heille ilmainen ammattitaitoinen harjoittelija.
En kuitenkaan näyttänyt osaamistani, enkä tehnyt mitään sellaista missä se olisi näkynyt, vasta viimeisinä päivinä sanoin että olen toiminut itsenäisesti 8 v kirjanpitäjänä, ja siinä suut loksahtivat. Mutta jos ei palkkaa ei myöskään täyttä työpanosta ja osaamista ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole472498Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.572145Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211143Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886