Uskon, että Jeesus Kristus=Jumalan Poika.

Sirkka-Iita

Jeesuksen Jumaluus on Isästä, he ovat yksimielisiä kaikessa, Senvuoksi Jumala luottikin Jeesukselle kaiken vallan taivaassa ja maanpäällä.

17:1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:

"Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi s i n u t ;

17:2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka y k s i n olet totinen Jumala, ja hänet, jonka s i n ä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

17:4 Minä olen kirkastanut s i n u t maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka s i n ä annoit minun tehtäväkseni.

17:5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

17:6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.

17:7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on s i n u l t a.

17:8 Sillä ne sanat, jotka s i n ä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että s i n ä olet minut lähettänyt.

100

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäystä edelliseen:

      17:25 "Vanhurskas Isä, maailma ei ole s i n u a tuntenut, mutta minä tunnen s i n u t, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että s i n ä olet minut lähettänyt.

      17:26 Ja minä olen tehnyt s i n u n nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla s i n ä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

      Johannes 17: 1- 8 ja lisäksi vielä 25- 26

      Ehdottaisin että jokainen lukisi tämän Johanneksen evankeliumin KOKONAISUUDESSAAN omasta Raamatustaan.

      • ei nimmaria

        Johannes 1
        Johannes 2

        Jeesus on niin yhtä Isän kanssa, että Häet ilmoitetaan meille Pyhässä Kirjoituksessa Jumalana. Isä, Poika ja Pyhä Henki = JUMALA. Jumalan Poika on siis Jumala, yhtä Isän ja Pyhän Hengen kanssa.

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


    • Älkää sotkeko SIrkka-Iitan aloitusta, joka on Jeesuksen sanan ja opetuksen mukainen. Aamen.

    • ei nimmaria

      Jumala todella lähetti Sanansa tänne. Johannes, joka sai nojata Jeesuksen rintaan ja olla lähellä Häntä, todistaa siitä meille jäljessä kulkeville. Hän kertoo saaneensa katsella ja kosketella tuota ELÄMÄN SANAA. Silloin, kun Johannes katseli ja kosketteli Jeesusta, hän kosketteli tuota Sanaa, joka lähti Jumalan suusta ja tuli tänne valmistetussa ruumiissa.

      • "Johannes lepää
        Mestarin sydäntä vasten.
        Hän tietää:
        En ole orpo.
        Kun yö on ohi,
        tulee uusi päivä.
        Lepään häntä vasten
        tänä yönä
        ja kaikkina öinä,
        kunnes saan nähdä valon.
        Hänen valonsa."

        Kirj: Jörk Zink. Suomentanut Anna-Maija Raittila


      • ei nimmaria
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        "Johannes lepää
        Mestarin sydäntä vasten.
        Hän tietää:
        En ole orpo.
        Kun yö on ohi,
        tulee uusi päivä.
        Lepään häntä vasten
        tänä yönä
        ja kaikkina öinä,
        kunnes saan nähdä valon.
        Hänen valonsa."

        Kirj: Jörk Zink. Suomentanut Anna-Maija Raittila

        Jumala valjasti Johanneksen, kuten jokaisen työhönsä valitseman. Nuorena miehenä Johanneskin sai tehdä mitä mieli teki, mutta opittuaan Jumalalta hänen piti antaa sitä oppia eteenpäin. Opetuslasten täytyi kärsiä paljon. Sekin, että ensin he saivat katsella ja kosketella Elämän Sanaa ja sen jälkeen he eivät saaneet Häntä vähään aikaan nähdä. Jeesus palasi kuitenkin heidän elämäänsä aika pian, sinä päivänä, kun Hän antoi (puhalsi) Pyhän Henkensä heihin. Sen jälkeen Pyhä Henki muistutti ja kirkasti heissä Jumalan Sanaa ja näin opetuslapset saivat nähdä luokseen palanneen Jeesuksen. Sen jälkeen yksikään opetuslapsi ei ole ollut koskaan yksin.


    • yksinkertainen mies

      Onneksi Jumala ei ole siunannut minua liialla järjellä.En ymmärrä mistä väänätte,kai se on jokin oma näkemys joka tässä on kysymyksessä.On Isä, Poika ja Pyhähenki,niin aina ollut ja niin tulee aina olemaan.

    • Näin on!

      Isää, Poikaa, ja Pyhää Henkeä ei voi ykseydestään repiä. Jumala on on se, joka Hän on, ja Hän on itsessään kaiken luonut ja pelastuksen meille valmistanut.
      Hänen on viisaus , voima ja kaikki kunnia. Jumalamme on Kaikkivaltias ja siihen kaikkivaltiuteen kuuluu niin Isä, Poika kuin Pyhä Henkikin!

      • Isää Jumalaa ei ei voi kaikkiyhteydestään kukaan kolmeen osaan repiä, sillä

        1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala,
        joka - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."

        1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin
        alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi - k a i k k i - k a i k i s s a."

        Kolminaisuusopin mukaan Jumala on - v a i n - kolmiyhteinen, mutta Jumalan sana todistaa hänen olevan - k a i k k i - k a i k i s s a -
        eikä vain kolmessa persoonassa!


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        Isää Jumalaa ei ei voi kaikkiyhteydestään kukaan kolmeen osaan repiä, sillä

        1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala,
        joka - k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."

        1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin
        alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi - k a i k k i - k a i k i s s a."

        Kolminaisuusopin mukaan Jumala on - v a i n - kolmiyhteinen, mutta Jumalan sana todistaa hänen olevan - k a i k k i - k a i k i s s a -
        eikä vain kolmessa persoonassa!

        Kaikki kaikissa.

        Aivan "ekivaari".

        Jeesus Kristus on kaikissa uskovissa "kaikki ja kaikissa".

        10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        Kol. 3.

        Osaatko "ekivaari" sanoa, kuka on Hän, joka vielä on kaikissa uskovissa?

        Isä, Poika ja ........... ?

        Vastaus löytyy esim. Joh. 14

        23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Jae 17. ....mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

        Kuka on Hän?

        Yksi, kaksi , ...... .


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        Kaikki kaikissa.

        Aivan "ekivaari".

        Jeesus Kristus on kaikissa uskovissa "kaikki ja kaikissa".

        10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
        11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
        Kol. 3.

        Osaatko "ekivaari" sanoa, kuka on Hän, joka vielä on kaikissa uskovissa?

        Isä, Poika ja ........... ?

        Vastaus löytyy esim. Joh. 14

        23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

        Jae 17. ....mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

        Kuka on Hän?

        Yksi, kaksi , ...... .

        Iso Raamatun Tietosanakirja kertoo, että kolminaisuusopin mukaan "Jumala on korkea, ja Hän takaa luomakunnan jatkuvan olemassaolon, vaikuttaa siinä ja elähdyttää kaiken elämänhengellään, - m u t t a
        L u o j a - ja - l u o t u - o v a t - e r i l l ä ä n." (IRT, 1972, Osa I, palsta 1947)

        Sen sijaan Jeesus sanoi opetuslastensa myös olevan
        "t ä y d e l l i s e s t i - y h t ä - m e i s s ä", siis Isässä ja pojassa täysin samalla tavalla yhtä, niin kuin Isä ja poika yhtä ovat, [Joh.17:21-23]

        Sitä varten kolminaisuusoppi yrittää selittää Jeesuksen tulleen eri tavalla osalliseksi lihasta ja verestä, jotta voisi selittää Jeesuksen lihan ja veren luomakuntaan kuulumattomaksi. Raamattu kuitenkin selittää Jeesuksenkin tulleen "lihasta ja verestä - y h t ä l ä i s e l l ä - t a v a l l a
        o s a l l i s e k s i - k u i n - m e k i n:

        Heprealaiskirje 2
        14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen",


    • pakanoille tiedoksi

      Se on totta. Jumala on suurempi kuin poikansa Jeesus. Raamattu sen kertoo, sillä lopussa poikakin alistetaan Jumalan tahtoon.

      • Ei Poikaa alisteta Jumalan tahtoon. Hän on siinä koko ajan.
        Niinkuin tuleekin aina olla isän ja pojan suhteessa,
        että isä on suurempi kuin poika, ja poika kunnioittaa isää.


      • pakanoille tiedoksi
        kalamos kirjoitti:

        Ei Poikaa alisteta Jumalan tahtoon. Hän on siinä koko ajan.
        Niinkuin tuleekin aina olla isän ja pojan suhteessa,
        että isä on suurempi kuin poika, ja poika kunnioittaa isää.

        Tottakai on alisteinen koko ajan mutta maanpäällä ollessaan Isä antoi pojalleen kaiken vallan. Taivaassa Isänsä luona poika on alamainen isälleen.


      • pakanoille tiedoksi kirjoitti:

        Tottakai on alisteinen koko ajan mutta maanpäällä ollessaan Isä antoi pojalleen kaiken vallan. Taivaassa Isänsä luona poika on alamainen isälleen.

        Kyllä Poika oli maan päälläkin koko ajan Isälle alamainen.
        Mitä Hänen Valtaansa tulee, niin se ei koskaan lakkaa.


      • kalamos kirjoitti:

        Ei Poikaa alisteta Jumalan tahtoon. Hän on siinä koko ajan.
        Niinkuin tuleekin aina olla isän ja pojan suhteessa,
        että isä on suurempi kuin poika, ja poika kunnioittaa isää.

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Eli ei oikein sovi pohdintasi yksiin Raamatun ilmoituksen kanssa. Jumala antoi kaiken vallan Pojalleen , että Poika kukistaisi ja polkisi kaikki viholiset jalkojensa alle ja tämän tehtyään toteutuu tuo 1 Kor, 15:28 ilmoitus.

        Niin, tietenkin Poika tekee kaikessa Isänsä JUMALAN tahdon, koska koko pääsuunnittelija kaikessa on JUMALA, mutta taas valta on toinen asia. JUMALAHAN juuri antoi vallan Pojalle tehtävän suorittamiseen liittyen.Lopussa Jumala alistaa Pojankin valtansa alle, jotta JUMALA olisi kaikki kaikissa.


      • ml213 kirjoitti:

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Eli ei oikein sovi pohdintasi yksiin Raamatun ilmoituksen kanssa. Jumala antoi kaiken vallan Pojalleen , että Poika kukistaisi ja polkisi kaikki viholiset jalkojensa alle ja tämän tehtyään toteutuu tuo 1 Kor, 15:28 ilmoitus.

        Niin, tietenkin Poika tekee kaikessa Isänsä JUMALAN tahdon, koska koko pääsuunnittelija kaikessa on JUMALA, mutta taas valta on toinen asia. JUMALAHAN juuri antoi vallan Pojalle tehtävän suorittamiseen liittyen.Lopussa Jumala alistaa Pojankin valtansa alle, jotta JUMALA olisi kaikki kaikissa.

        Tarkoittane tätä, kun kirjoitin, että Pojan Valta ei koskaan lakkaa.
        Mutta sehän sanotaan Raamatussa! Eikä missään sanota toisin.
        Tuossa lainaamassasi Jumalan Sanan kohdassa ei puhuta
        mitään mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".


      • ml213.
        kalamos kirjoitti:

        Tarkoittane tätä, kun kirjoitin, että Pojan Valta ei koskaan lakkaa.
        Mutta sehän sanotaan Raamatussa! Eikä missään sanota toisin.
        Tuossa lainaamassasi Jumalan Sanan kohdassa ei puhuta
        mitään mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

        JUMALAHAN nimenomaan antoi vallan Jeesukselle Kristukselle tehtävää varten ja tällä vallalla hän polki viholiset jalkojensa alle.

        Tietysti kaikki on uskonasioita eli uskooko vai ei ihminen, mutta tämä asia ja asioiden kulku on selkeästi ilmoitettu.

        "ja sitten tulee loppu, kun hän......a-n-t-a-a......valta/kunnan JUMALAN ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä ...h-ä-n-e-n....p-i-t-ä-ä......h-a-l-l-i-t-s-e-m-a........ s-i-i-h-e-n........a-s-t-i....... kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä.Kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo," kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Lue kokonaisuutena tuo 1 Kor. 15:22........28 ilmoitus ja tule ymmärtämään, miten kyse on vallansaamisesta ja vallan käyttämisestä tehtävän aikana. Valta ja vallan saaminen siis liittyy tehtävään ja tehtävän lopussa tässä tulee muutos suhteessa vallan ...a-n-t-a-j-a-a-n....... JUMALAAN.
        Tuossahan kuvataan juuri Jumlan ja Pojan valistä valta suhdetta. Toki Pojan valta ei lakanne muihin. Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia.


      • ml213. kirjoitti:

        JUMALAHAN nimenomaan antoi vallan Jeesukselle Kristukselle tehtävää varten ja tällä vallalla hän polki viholiset jalkojensa alle.

        Tietysti kaikki on uskonasioita eli uskooko vai ei ihminen, mutta tämä asia ja asioiden kulku on selkeästi ilmoitettu.

        "ja sitten tulee loppu, kun hän......a-n-t-a-a......valta/kunnan JUMALAN ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä ...h-ä-n-e-n....p-i-t-ä-ä......h-a-l-l-i-t-s-e-m-a........ s-i-i-h-e-n........a-s-t-i....... kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä.Kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo," kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Lue kokonaisuutena tuo 1 Kor. 15:22........28 ilmoitus ja tule ymmärtämään, miten kyse on vallansaamisesta ja vallan käyttämisestä tehtävän aikana. Valta ja vallan saaminen siis liittyy tehtävään ja tehtävän lopussa tässä tulee muutos suhteessa vallan ...a-n-t-a-j-a-a-n....... JUMALAAN.
        Tuossahan kuvataan juuri Jumlan ja Pojan valistä valta suhdetta. Toki Pojan valta ei lakanne muihin. Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia.

        Ml213.

        Selvityksesi oli täysin raamatun mukainen. Ei siihen mitään lisättävää ole, ellei nyt sitten kaiva raamatunjakeita lisätodistukseksi.

        Onhan niitä jo täällä esitettykin. Mutta kun ei mene perille, niin ei mene.
        Haukkuvat vain meitä totuuden vastaanottaneita saa-tanan kätyreiksi.

        Käsittämätöntä.


      • ml213. kirjoitti:

        JUMALAHAN nimenomaan antoi vallan Jeesukselle Kristukselle tehtävää varten ja tällä vallalla hän polki viholiset jalkojensa alle.

        Tietysti kaikki on uskonasioita eli uskooko vai ei ihminen, mutta tämä asia ja asioiden kulku on selkeästi ilmoitettu.

        "ja sitten tulee loppu, kun hän......a-n-t-a-a......valta/kunnan JUMALAN ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä ...h-ä-n-e-n....p-i-t-ä-ä......h-a-l-l-i-t-s-e-m-a........ s-i-i-h-e-n........a-s-t-i....... kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.

        Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        Sillä.Kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo," kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Lue kokonaisuutena tuo 1 Kor. 15:22........28 ilmoitus ja tule ymmärtämään, miten kyse on vallansaamisesta ja vallan käyttämisestä tehtävän aikana. Valta ja vallan saaminen siis liittyy tehtävään ja tehtävän lopussa tässä tulee muutos suhteessa vallan ...a-n-t-a-j-a-a-n....... JUMALAAN.
        Tuossahan kuvataan juuri Jumlan ja Pojan valistä valta suhdetta. Toki Pojan valta ei lakanne muihin. Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia.

        ml213

        Viimeinen virkkeesi oli osin ihan oikein,
        mutta toisaalta sisälsi kauhean harhan:
        "Toki Pojan valta ei lakanne muihin.
        Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia."

        Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan!

        Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.
        Ehkä tästä, jota aiemmin lainasit:
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
        joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi kaikki kaikissa".
        Mutta tuossa jakeessa ei puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

        Mutta niissä kohdin Raamattua, missä puhutaan Pojan
        - Vallasta
        - Valtakunnasta
        - Hallitsemisesta
        sanotaan nimenomaan, että ne ovat ikuisesti kestäviä.

        Siis Pojan Valta on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hänen Valtakuntansa on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hän Hallitsee Raamatun mukaan ikuisesti.

        Mutta sitä hallitsemista, joka kohdistuu Kristuksen vihollisiin,
        ja josta hallitsemisesta nyt esille ottamasi jakeet puhuvat,
        ei tietenkään enää tarvita, kun pahuus on jo eliminoitu.

        Vaan kun tuo hetki koittaa, että kaikki pahuuden
        hallitukset vallat ja voimat on kukistettu,
        tulee Poika Isänsä tykö, ja sanoo:
        Tässä olen Minä ja tässä on minun Morsiameni,
        jota hallitsi kuninkaana tämän maailman ruhtinas,
        mutta minä vapautin kuolemallani heidät tuon kuninkaan vallasta.
        Minä vapautin heidät avioliitosta pahuuden kanssa.
        Minä kuolin heidän puolestaan, ja niin he olivat vapaat
        menemään toiselle. Ja he tulivat Minun omikseni.

        Tässä on minun Vaimoni. Ja sitten Hän kääntää katseensa meihin,
        ja sanoo: Tässä on Minun Isäni ja teidän Isänne.
        Ja sitten Hän jatkaa. Minä olen valmistanut teille sijaa Minun Isäni kotiin.
        Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta,
        joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Ja sitten aivan lopuksi Raamattu sanoo:
        "Ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti".
        Ja tuo tarkoittaa meitä Kristuksen omia, Kristuksen ruumista.
        Mutta Kristus on edelleen tuon ruumiin pää.
        Me hallitsemme koko Jumalan luomakuntaa.
        Mutta Kristus hallitsee meitä. Ja Hän on alamainen Isälle,
        niinkuin on aina ollut ja on aina oleva.


      • kalamos kirjoitti:

        ml213

        Viimeinen virkkeesi oli osin ihan oikein,
        mutta toisaalta sisälsi kauhean harhan:
        "Toki Pojan valta ei lakanne muihin.
        Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia."

        Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan!

        Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.
        Ehkä tästä, jota aiemmin lainasit:
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
        joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi kaikki kaikissa".
        Mutta tuossa jakeessa ei puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

        Mutta niissä kohdin Raamattua, missä puhutaan Pojan
        - Vallasta
        - Valtakunnasta
        - Hallitsemisesta
        sanotaan nimenomaan, että ne ovat ikuisesti kestäviä.

        Siis Pojan Valta on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hänen Valtakuntansa on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hän Hallitsee Raamatun mukaan ikuisesti.

        Mutta sitä hallitsemista, joka kohdistuu Kristuksen vihollisiin,
        ja josta hallitsemisesta nyt esille ottamasi jakeet puhuvat,
        ei tietenkään enää tarvita, kun pahuus on jo eliminoitu.

        Vaan kun tuo hetki koittaa, että kaikki pahuuden
        hallitukset vallat ja voimat on kukistettu,
        tulee Poika Isänsä tykö, ja sanoo:
        Tässä olen Minä ja tässä on minun Morsiameni,
        jota hallitsi kuninkaana tämän maailman ruhtinas,
        mutta minä vapautin kuolemallani heidät tuon kuninkaan vallasta.
        Minä vapautin heidät avioliitosta pahuuden kanssa.
        Minä kuolin heidän puolestaan, ja niin he olivat vapaat
        menemään toiselle. Ja he tulivat Minun omikseni.

        Tässä on minun Vaimoni. Ja sitten Hän kääntää katseensa meihin,
        ja sanoo: Tässä on Minun Isäni ja teidän Isänne.
        Ja sitten Hän jatkaa. Minä olen valmistanut teille sijaa Minun Isäni kotiin.
        Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta,
        joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Ja sitten aivan lopuksi Raamattu sanoo:
        "Ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti".
        Ja tuo tarkoittaa meitä Kristuksen omia, Kristuksen ruumista.
        Mutta Kristus on edelleen tuon ruumiin pää.
        Me hallitsemme koko Jumalan luomakuntaa.
        Mutta Kristus hallitsee meitä. Ja Hän on alamainen Isälle,
        niinkuin on aina ollut ja on aina oleva.

        ""Toki Pojan valta ei lakanne muihin. Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia. "" (ml213)

        >>>Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.


      • kalamos kirjoitti:

        ml213

        Viimeinen virkkeesi oli osin ihan oikein,
        mutta toisaalta sisälsi kauhean harhan:
        "Toki Pojan valta ei lakanne muihin.
        Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia."

        Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan!

        Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.
        Ehkä tästä, jota aiemmin lainasit:
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
        joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi kaikki kaikissa".
        Mutta tuossa jakeessa ei puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

        Mutta niissä kohdin Raamattua, missä puhutaan Pojan
        - Vallasta
        - Valtakunnasta
        - Hallitsemisesta
        sanotaan nimenomaan, että ne ovat ikuisesti kestäviä.

        Siis Pojan Valta on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hänen Valtakuntansa on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hän Hallitsee Raamatun mukaan ikuisesti.

        Mutta sitä hallitsemista, joka kohdistuu Kristuksen vihollisiin,
        ja josta hallitsemisesta nyt esille ottamasi jakeet puhuvat,
        ei tietenkään enää tarvita, kun pahuus on jo eliminoitu.

        Vaan kun tuo hetki koittaa, että kaikki pahuuden
        hallitukset vallat ja voimat on kukistettu,
        tulee Poika Isänsä tykö, ja sanoo:
        Tässä olen Minä ja tässä on minun Morsiameni,
        jota hallitsi kuninkaana tämän maailman ruhtinas,
        mutta minä vapautin kuolemallani heidät tuon kuninkaan vallasta.
        Minä vapautin heidät avioliitosta pahuuden kanssa.
        Minä kuolin heidän puolestaan, ja niin he olivat vapaat
        menemään toiselle. Ja he tulivat Minun omikseni.

        Tässä on minun Vaimoni. Ja sitten Hän kääntää katseensa meihin,
        ja sanoo: Tässä on Minun Isäni ja teidän Isänne.
        Ja sitten Hän jatkaa. Minä olen valmistanut teille sijaa Minun Isäni kotiin.
        Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta,
        joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Ja sitten aivan lopuksi Raamattu sanoo:
        "Ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti".
        Ja tuo tarkoittaa meitä Kristuksen omia, Kristuksen ruumista.
        Mutta Kristus on edelleen tuon ruumiin pää.
        Me hallitsemme koko Jumalan luomakuntaa.
        Mutta Kristus hallitsee meitä. Ja Hän on alamainen Isälle,
        niinkuin on aina ollut ja on aina oleva.

        ""Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan! ""

        Jos ajattelet tosissasi mitä tuossa pohdit, niin ethän edes ymmärrä mihin ja miksi Jumala antoi tämän vallan ja jonka Poika sai JUMALALTA.
        YMMÄRRÄ, miten JUMALA on KAIKEN aivoittaja,- mutta taas JUMALA käyttää toisia tahoja toteuttaessaan aivoituksiaan. Esim. VT aikana puhui profeettojen kautta ja UT aikana Pojan kautta eli "ukko" ei itse lausunut sanaakaan,- vaan puhui muiden kautta.

        Sama pätee valtaan. Muut tekivät, mitä Jumala suunnitteli ja tähän hän antoi vallan. Mutta, erkkikin tajuaa, miten lopussa tämä valta siirtyy Jumalalle,- koska eihän enää edes ole mitään viholisia JUMALAA vastaan.Pojan tehtävä on suoritettu.


      • ei nimmaria
        kalamos kirjoitti:

        ml213

        Viimeinen virkkeesi oli osin ihan oikein,
        mutta toisaalta sisälsi kauhean harhan:
        "Toki Pojan valta ei lakanne muihin.
        Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia."

        Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan!

        Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.
        Ehkä tästä, jota aiemmin lainasit:
        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
        silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
        joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
        että Jumala olisi kaikki kaikissa".
        Mutta tuossa jakeessa ei puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

        Mutta niissä kohdin Raamattua, missä puhutaan Pojan
        - Vallasta
        - Valtakunnasta
        - Hallitsemisesta
        sanotaan nimenomaan, että ne ovat ikuisesti kestäviä.

        Siis Pojan Valta on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hänen Valtakuntansa on Raamatun mukaan ikuinen.
        Hän Hallitsee Raamatun mukaan ikuisesti.

        Mutta sitä hallitsemista, joka kohdistuu Kristuksen vihollisiin,
        ja josta hallitsemisesta nyt esille ottamasi jakeet puhuvat,
        ei tietenkään enää tarvita, kun pahuus on jo eliminoitu.

        Vaan kun tuo hetki koittaa, että kaikki pahuuden
        hallitukset vallat ja voimat on kukistettu,
        tulee Poika Isänsä tykö, ja sanoo:
        Tässä olen Minä ja tässä on minun Morsiameni,
        jota hallitsi kuninkaana tämän maailman ruhtinas,
        mutta minä vapautin kuolemallani heidät tuon kuninkaan vallasta.
        Minä vapautin heidät avioliitosta pahuuden kanssa.
        Minä kuolin heidän puolestaan, ja niin he olivat vapaat
        menemään toiselle. Ja he tulivat Minun omikseni.

        Tässä on minun Vaimoni. Ja sitten Hän kääntää katseensa meihin,
        ja sanoo: Tässä on Minun Isäni ja teidän Isänne.
        Ja sitten Hän jatkaa. Minä olen valmistanut teille sijaa Minun Isäni kotiin.
        Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta,
        joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

        Ja sitten aivan lopuksi Raamattu sanoo:
        "Ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti".
        Ja tuo tarkoittaa meitä Kristuksen omia, Kristuksen ruumista.
        Mutta Kristus on edelleen tuon ruumiin pää.
        Me hallitsemme koko Jumalan luomakuntaa.
        Mutta Kristus hallitsee meitä. Ja Hän on alamainen Isälle,
        niinkuin on aina ollut ja on aina oleva.

        Kalamos, aivan oikeassa olet. Jumalan Sanan valta ei lakkaa koskaan. Jumala on yksi. Jumala lähetti Sanansa, sen saman Sanan, jolla kaikki näkyiväiset ja näkymättömät on luotu, pelastamaan hätään ja eksymykseen joutuneet luodut. Tuo Sana ei lakkaa koskaan.
        Taivaan pilvissä tuo Sana saapuu Lähettäjän luokse, Hänen luokseen, josta Pyhä Henki virtaa tulen tavalla. Tuo taivaan pilvissä saapuva, ihmisen muotoinen, on saanut silloin kaiken vallan ja vihollinen on poljettu jalan alle. Silloin on jäljellä vain Jumala ja Sanan kuuliaiset.
        Jeesus on Jumalasta tullut Jumalan Sana. Täällä Hän eli 33-vuotta ihmisen Poikana ja sinä aikana Hän puhui tänne pelastavan Sanan ja lähetti Voiman heille, jotka tahtovat elää tuon Sanan mukaan. Entiset synnit Jeesus sovitti ihmisenä ollen. Hän sovitti ja poisti ensimmäisen ihmisen synnit meidän kohdaltamme, jotka seuraamme Häntä. Jumalan Sanaa seuraavat ovat tulleet pelastuksenlähteelle.


      • ml213 kirjoitti:

        ""Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
        Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
        kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
        Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan! ""

        Jos ajattelet tosissasi mitä tuossa pohdit, niin ethän edes ymmärrä mihin ja miksi Jumala antoi tämän vallan ja jonka Poika sai JUMALALTA.
        YMMÄRRÄ, miten JUMALA on KAIKEN aivoittaja,- mutta taas JUMALA käyttää toisia tahoja toteuttaessaan aivoituksiaan. Esim. VT aikana puhui profeettojen kautta ja UT aikana Pojan kautta eli "ukko" ei itse lausunut sanaakaan,- vaan puhui muiden kautta.

        Sama pätee valtaan. Muut tekivät, mitä Jumala suunnitteli ja tähän hän antoi vallan. Mutta, erkkikin tajuaa, miten lopussa tämä valta siirtyy Jumalalle,- koska eihän enää edes ole mitään viholisia JUMALAA vastaan.Pojan tehtävä on suoritettu.

        Pojan Valta on iankaikkinen eikä se lakkaa.
        Vaikka Hän luovuttaa valtakunnan Isälle, ei Isä ala sitä hallitsemaan.

        Hyvä ja uskollinen palvelija oli saanut 5 talenttia, voitti toiset viisi.
        Luovutti kaikki 10 Herralleen. Ja sai ne kaikki takaisin.
        Plus vielä yhden talentin. Ja vielä lisäksi 5 kaupunkia hallittavaksi.


      • ml213 kirjoitti:

        ""Toki Pojan valta ei lakanne muihin. Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia. "" (ml213)

        >>>Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
        että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.

        Jos sinulla on kieliongelmia,
        niin sitten haluan selvittää yhtä viestissäsi ollut Raamatun ilmaisua.

        Poika kunnioittaa Isää, ja Isä rakastaa Poikaa,
        ja on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä Pojalle,
        joka on hallitseva aina ja iankaikkisesti.

        Eikä Poika tietenkään koskaan ikinä Isäänsä hallitse ja vallitse,
        vaan on aina alamainen Isälleen, joka aina Rakastaa Poikaansa
        ja haluaa antaa tälle parasta mitä taivas tarjoaa.

        Ja niin Isä halusi lahjoittaa Pojalleen morsiamen.
        Ja kun ihmislapsi oli Pojan kautta ja Poikaa varten Jumalan kuvaksi luotu,
        ja hänen kylkisiivustaan muotoiltu yhteensopiva apu,
        katselee Poika heitä ja sanoo: Ihastukseni ovat ihmislapset.

        Koko maailmankaikkeus oli luotu Poikaa varten,
        mutta Hän kiinnittää sydämensä aivan erityisellä ihastuksella ihmislapsiin.
        Ja niinkuin jo ennen maailman perustamista oli päätetty,
        että Jeesus on meidän Ihmislasten Elämä, että Elämä on Hänessä,
        oli tuo Hänessä oleva Elämä tarjolla
        Elämän puun hedelmän lihassa ja sen rypäleen veressä.

        Synti kuitenkin katkaisee tiemme Elämän puun luokse.
        Mutta iankaikkisen rakkautensa tähden meitä ihmislapsia kohtaan
        Jeesus otti pois meidän syntimme päällensä ja kantoi ne ristinpuuhun.
        Ja nyt mekin, jotka tuo käärme eli synti on pettänyt ja tappanut,
        voimme saada tuon ihanan ikuisen elämän Hänessä,
        kun nostamme katseemme puuhun ripustettuun
        synnittömään (vaski) mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn (käärmeeseen).

        Ja kun me syömme tuohon kärsimyksen puuhun ripustetun
        Pelastajamme veren ja lihan, on meissä tuo Hänessä oleva Elämä.
        Ja vanha kalmamos on kuollut ja uusi on sijaan tullut.
        Sillä te olette kuolleet,
        ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy,
        silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa (Kol 3:3).

        Paavalin seuraavat sanat "Kuolettakaa siis ..." paljastavat kuitenkin,
        ette emme ihan kuolleita vielä ole,
        mutta Paavalin johtopäätös tuossa katkelmassa kuitenkin on:
        KAIKKI JA KAIKISSA KRISTUS.

        Ajattele tuota lausetta. Ajattele: kaikki ... ja kaikissa ... Kristus.
        Me kaikki yhdessä muodostamme Kristus-ruumiin.
        Kun Kristuksen ruumis on tullut kokonaiseksi,
        kun viimeinenkin solu on liitetty siihen,
        se temmataan ylös taivaaseen.

        Ja nyt ole erittäin tarkkana,
        jos ymmärrät suomea huonosti.

        Kun sitten lopuksi saatana, kuolema ja tuonela
        ja kaikki, jotka eivät olleet yhtä Jeesuksen kanssa,
        heitetään tulijärveen, niin silloin kaikki on alistettu Jeesukselle,
        joka on tuon ruumiin pää. Ei siis ole enää jäljellä ketään,
        joka ei olisi alistunut Kristukselle, kun nuo alistumattomat ovat poissa.

        Ja silloin me kaikki, jotka kerran otimme Hänet vastaan,
        olemme täydellisesti yhtä Jeesuksen kanssa.
        Vasta silloin Kristus on minussakin kaikki. Siis 100 %.
        Ja Hän on sitä silloin kaikisa, koska ne,
        joissa Hän ei asu, ja jotak eivät ole Hänessä, ovat poissa.

        Ja kosk Isä ja Poika ovat yhtä niin silloin ja vasta silloin
        mekin Jeesuksessa ollen olemme kaikki myös Isässä.
        Eli me olemme Pojassa ja Poika on Isässä.
        Ja silloin on totta se, että Jumala on kaikki eli 100 % kaikissa.


      • ml213.
        kalamos kirjoitti:

        Jos sinulla on kieliongelmia,
        niin sitten haluan selvittää yhtä viestissäsi ollut Raamatun ilmaisua.

        Poika kunnioittaa Isää, ja Isä rakastaa Poikaa,
        ja on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä Pojalle,
        joka on hallitseva aina ja iankaikkisesti.

        Eikä Poika tietenkään koskaan ikinä Isäänsä hallitse ja vallitse,
        vaan on aina alamainen Isälleen, joka aina Rakastaa Poikaansa
        ja haluaa antaa tälle parasta mitä taivas tarjoaa.

        Ja niin Isä halusi lahjoittaa Pojalleen morsiamen.
        Ja kun ihmislapsi oli Pojan kautta ja Poikaa varten Jumalan kuvaksi luotu,
        ja hänen kylkisiivustaan muotoiltu yhteensopiva apu,
        katselee Poika heitä ja sanoo: Ihastukseni ovat ihmislapset.

        Koko maailmankaikkeus oli luotu Poikaa varten,
        mutta Hän kiinnittää sydämensä aivan erityisellä ihastuksella ihmislapsiin.
        Ja niinkuin jo ennen maailman perustamista oli päätetty,
        että Jeesus on meidän Ihmislasten Elämä, että Elämä on Hänessä,
        oli tuo Hänessä oleva Elämä tarjolla
        Elämän puun hedelmän lihassa ja sen rypäleen veressä.

        Synti kuitenkin katkaisee tiemme Elämän puun luokse.
        Mutta iankaikkisen rakkautensa tähden meitä ihmislapsia kohtaan
        Jeesus otti pois meidän syntimme päällensä ja kantoi ne ristinpuuhun.
        Ja nyt mekin, jotka tuo käärme eli synti on pettänyt ja tappanut,
        voimme saada tuon ihanan ikuisen elämän Hänessä,
        kun nostamme katseemme puuhun ripustettuun
        synnittömään (vaski) mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn (käärmeeseen).

        Ja kun me syömme tuohon kärsimyksen puuhun ripustetun
        Pelastajamme veren ja lihan, on meissä tuo Hänessä oleva Elämä.
        Ja vanha kalmamos on kuollut ja uusi on sijaan tullut.
        Sillä te olette kuolleet,
        ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
        kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy,
        silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa (Kol 3:3).

        Paavalin seuraavat sanat "Kuolettakaa siis ..." paljastavat kuitenkin,
        ette emme ihan kuolleita vielä ole,
        mutta Paavalin johtopäätös tuossa katkelmassa kuitenkin on:
        KAIKKI JA KAIKISSA KRISTUS.

        Ajattele tuota lausetta. Ajattele: kaikki ... ja kaikissa ... Kristus.
        Me kaikki yhdessä muodostamme Kristus-ruumiin.
        Kun Kristuksen ruumis on tullut kokonaiseksi,
        kun viimeinenkin solu on liitetty siihen,
        se temmataan ylös taivaaseen.

        Ja nyt ole erittäin tarkkana,
        jos ymmärrät suomea huonosti.

        Kun sitten lopuksi saatana, kuolema ja tuonela
        ja kaikki, jotka eivät olleet yhtä Jeesuksen kanssa,
        heitetään tulijärveen, niin silloin kaikki on alistettu Jeesukselle,
        joka on tuon ruumiin pää. Ei siis ole enää jäljellä ketään,
        joka ei olisi alistunut Kristukselle, kun nuo alistumattomat ovat poissa.

        Ja silloin me kaikki, jotka kerran otimme Hänet vastaan,
        olemme täydellisesti yhtä Jeesuksen kanssa.
        Vasta silloin Kristus on minussakin kaikki. Siis 100 %.
        Ja Hän on sitä silloin kaikisa, koska ne,
        joissa Hän ei asu, ja jotak eivät ole Hänessä, ovat poissa.

        Ja kosk Isä ja Poika ovat yhtä niin silloin ja vasta silloin
        mekin Jeesuksessa ollen olemme kaikki myös Isässä.
        Eli me olemme Pojassa ja Poika on Isässä.
        Ja silloin on totta se, että Jumala on kaikki eli 100 % kaikissa.

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Niin, ei tämän enempää, mutta jos et usko miten Poikakin alistetaan JUMALAN vallan alaisuuteen, niin olet vapaa uskomaan miten tahdot. Lukiessani viestejäsi, niin onko sinun vaikea kirjoittaa Jumala oikealle paikalle. Jotenkin ymmärrän viesteistäsi, ettet usko miten tämä JUMALA on Pojan Isä.

        Tämä ongelma lie monen ihmisen ongelma,- koska heille/teille Jeesuskin on Jumala ja näin puhutte vain Isäsästä,- joka vääristää juuri Pojan ja Jumalan suhdetta. Niin, erkkikin todella ymmärtää, miten JUMALA on antanut vallan Pojalleen ja tehtävän suoritettuaan JUMALA alistaa Pojankin valtansa alaisuuteen. Siis 1 Kor. 15:22...........28 ilmoituksen uskomisesta on kysymys. Sinäkin ymmärrät tämän ilmoituksen;

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        ,,,,,Poikakin alistetaan sen valtaan eli JUMALAN jne...


      • kalamos kirjoitti:

        Pojan Valta on iankaikkinen eikä se lakkaa.
        Vaikka Hän luovuttaa valtakunnan Isälle, ei Isä ala sitä hallitsemaan.

        Hyvä ja uskollinen palvelija oli saanut 5 talenttia, voitti toiset viisi.
        Luovutti kaikki 10 Herralleen. Ja sai ne kaikki takaisin.
        Plus vielä yhden talentin. Ja vielä lisäksi 5 kaupunkia hallittavaksi.

        Jeesus tulee hallitsemaan kuninkaana Jumalan kuningaskunnassa maan päällä, eikä hänen kuninkuusvaltansa lakkaa. Hän tulee kuninkaana hallitsemaan iankaikkisesi, mutta Hän on vain kuningas - ei Isä Jumala.

        Ilm.5.
        8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ

        Luuk.1.

        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen KUNINGAS iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        ".


      • ml213. kirjoitti:

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        Niin, ei tämän enempää, mutta jos et usko miten Poikakin alistetaan JUMALAN vallan alaisuuteen, niin olet vapaa uskomaan miten tahdot. Lukiessani viestejäsi, niin onko sinun vaikea kirjoittaa Jumala oikealle paikalle. Jotenkin ymmärrän viesteistäsi, ettet usko miten tämä JUMALA on Pojan Isä.

        Tämä ongelma lie monen ihmisen ongelma,- koska heille/teille Jeesuskin on Jumala ja näin puhutte vain Isäsästä,- joka vääristää juuri Pojan ja Jumalan suhdetta. Niin, erkkikin todella ymmärtää, miten JUMALA on antanut vallan Pojalleen ja tehtävän suoritettuaan JUMALA alistaa Pojankin valtansa alaisuuteen. Siis 1 Kor. 15:22...........28 ilmoituksen uskomisesta on kysymys. Sinäkin ymmärrät tämän ilmoituksen;

        "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

        ,,,,,Poikakin alistetaan sen valtaan eli JUMALAN jne...

        Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika.
        Mutta Hän on Jumalan Poika.
        Raamattu nimeomaan käyttää ilmaisua,
        että Hän on Isän synnyttämä.
        Siis todella synnyttämä (lisääntymällä).
        Hän on Jumala Jumalasta. Samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
        Toinen ilmaisu, jota Raamattu käyttää, on tämä,
        että Isä on saanut Pojan,
        jolloin käytetään samaa ilmaisua, kun käytetään esimerkiksi silloin,
        kun Eeva oli synnyttänyt ja saanut pojan.
        Eikä Jumalan Sanassa tietenkään voi olla eikä myöskään ole
        tämän kanssa ristiriitaista kohtaa, joka sanoisi,
        että Poika olisikin luotu olento.
        Eli minä totisesti uskon Jumalan Sanan aivan niin kuin on kirjoitettu.
        Ja kun olen Jumalan kuva, niin ei minulle isäni poikana ole
        millään tavoin ongelmallista ymmärtää, mitä tarkoittaa yhdistelmä
        isä ja poika. Ei myöskään, mitä tarkoittaa yhdistelmä Isä ja Poika.

        Et ole muuten osoittanut mitään mielenkiintoa sille tosiasialle,
        että Raamattu sanoo monin paikoin,
        että Poika hallitsee iankaikkisesti,
        että Pojan Valtakunta on iankaikkinen,
        että Pojan Valta on iankaikkinen.

        Eikä tässäkään asiassa, missään sanota päinvastoin,
        että Poika lakkaisi hallitsemasta,
        että Hänen valtansa loppuisi,
        tai Hänen Valtakuntansa lakkaisi.

        Et ilmeisesti suostu millään uskomaan sitä,
        että 1 Kor 15:22-28 ei sisällä ollenkaan sanaa "VALTA".
        Siinä ei siis puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siinä puhutaan asiasta, jota olen tässä ketjussa jo kuvaillut.

        Mutta ei se mitään, uskon että sinä kuitenkin olet jo
        antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle. Olet antautunut Hänelle.
        Tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki sinussakaan
        niinkuin ei minussakaan.
        Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
        jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
        mutta ei vielä olekaan.
        Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
        Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa.
        KAIKKI eli 100 % jokaisessa.
        Sillä ne, jotka eivät ole antautuneet Hänelle,
        on eliminoitu toiseen paikkaan.
        Ja siksi Kristus on KAIKISSA.
        Ja kun Kristus silloin vihdoin voi heittää pois
        sen rautaisen valtikan, jolla joutui lyömään kansoja,
        jotka eivät Hänelle koskaan antautuneet,
        voi Hän itsekin rauhassa asettua Isän jalkojen
        juureen niinkuin me Marian lailla Pojan jalkojen juureen.
        Ja koska me olemme Pojan jalkojen juuressa
        ja Poika Isän jalkojen juuressa,
        niin me olemme Pojan kautta myös Isässä.
        Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
        ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
        niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
        Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
        niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAISISSA.

        Ja silloin toteutuu se,
        että me hallitsemme aina ja iankaikkisesti
        Jumalan luomakuntaa.
        Mutta me oleme Kristuksessa, ja Kristus on Isässä.


      • kalamos kirjoitti:

        Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika.
        Mutta Hän on Jumalan Poika.
        Raamattu nimeomaan käyttää ilmaisua,
        että Hän on Isän synnyttämä.
        Siis todella synnyttämä (lisääntymällä).
        Hän on Jumala Jumalasta. Samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
        Toinen ilmaisu, jota Raamattu käyttää, on tämä,
        että Isä on saanut Pojan,
        jolloin käytetään samaa ilmaisua, kun käytetään esimerkiksi silloin,
        kun Eeva oli synnyttänyt ja saanut pojan.
        Eikä Jumalan Sanassa tietenkään voi olla eikä myöskään ole
        tämän kanssa ristiriitaista kohtaa, joka sanoisi,
        että Poika olisikin luotu olento.
        Eli minä totisesti uskon Jumalan Sanan aivan niin kuin on kirjoitettu.
        Ja kun olen Jumalan kuva, niin ei minulle isäni poikana ole
        millään tavoin ongelmallista ymmärtää, mitä tarkoittaa yhdistelmä
        isä ja poika. Ei myöskään, mitä tarkoittaa yhdistelmä Isä ja Poika.

        Et ole muuten osoittanut mitään mielenkiintoa sille tosiasialle,
        että Raamattu sanoo monin paikoin,
        että Poika hallitsee iankaikkisesti,
        että Pojan Valtakunta on iankaikkinen,
        että Pojan Valta on iankaikkinen.

        Eikä tässäkään asiassa, missään sanota päinvastoin,
        että Poika lakkaisi hallitsemasta,
        että Hänen valtansa loppuisi,
        tai Hänen Valtakuntansa lakkaisi.

        Et ilmeisesti suostu millään uskomaan sitä,
        että 1 Kor 15:22-28 ei sisällä ollenkaan sanaa "VALTA".
        Siinä ei siis puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siinä puhutaan asiasta, jota olen tässä ketjussa jo kuvaillut.

        Mutta ei se mitään, uskon että sinä kuitenkin olet jo
        antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle. Olet antautunut Hänelle.
        Tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki sinussakaan
        niinkuin ei minussakaan.
        Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
        jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
        mutta ei vielä olekaan.
        Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
        Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa.
        KAIKKI eli 100 % jokaisessa.
        Sillä ne, jotka eivät ole antautuneet Hänelle,
        on eliminoitu toiseen paikkaan.
        Ja siksi Kristus on KAIKISSA.
        Ja kun Kristus silloin vihdoin voi heittää pois
        sen rautaisen valtikan, jolla joutui lyömään kansoja,
        jotka eivät Hänelle koskaan antautuneet,
        voi Hän itsekin rauhassa asettua Isän jalkojen
        juureen niinkuin me Marian lailla Pojan jalkojen juureen.
        Ja koska me olemme Pojan jalkojen juuressa
        ja Poika Isän jalkojen juuressa,
        niin me olemme Pojan kautta myös Isässä.
        Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
        ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
        niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
        Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
        niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAISISSA.

        Ja silloin toteutuu se,
        että me hallitsemme aina ja iankaikkisesti
        Jumalan luomakuntaa.
        Mutta me oleme Kristuksessa, ja Kristus on Isässä.

        Jeesus ei ole Jumala, eikä Hänestä koskaan tulee Jumalaa. Hän on ja pysyy Jumalan Poikana aina ja iankaikkisesti. Se, että Isä antaa Hänelle uusia tehtäviä, ei myöskään tee Hänestä Isää eikä jumalaa. Ei ole kahta jumalaa vaan yksi.

        Jumalan valtakunta tulee olemaan maan päällä, jonka kuninkaaksi on nimetty Poika.
        Ps. 37:29
        Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.


      • koetus..
        kalamos kirjoitti:

        Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika.
        Mutta Hän on Jumalan Poika.
        Raamattu nimeomaan käyttää ilmaisua,
        että Hän on Isän synnyttämä.
        Siis todella synnyttämä (lisääntymällä).
        Hän on Jumala Jumalasta. Samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
        Toinen ilmaisu, jota Raamattu käyttää, on tämä,
        että Isä on saanut Pojan,
        jolloin käytetään samaa ilmaisua, kun käytetään esimerkiksi silloin,
        kun Eeva oli synnyttänyt ja saanut pojan.
        Eikä Jumalan Sanassa tietenkään voi olla eikä myöskään ole
        tämän kanssa ristiriitaista kohtaa, joka sanoisi,
        että Poika olisikin luotu olento.
        Eli minä totisesti uskon Jumalan Sanan aivan niin kuin on kirjoitettu.
        Ja kun olen Jumalan kuva, niin ei minulle isäni poikana ole
        millään tavoin ongelmallista ymmärtää, mitä tarkoittaa yhdistelmä
        isä ja poika. Ei myöskään, mitä tarkoittaa yhdistelmä Isä ja Poika.

        Et ole muuten osoittanut mitään mielenkiintoa sille tosiasialle,
        että Raamattu sanoo monin paikoin,
        että Poika hallitsee iankaikkisesti,
        että Pojan Valtakunta on iankaikkinen,
        että Pojan Valta on iankaikkinen.

        Eikä tässäkään asiassa, missään sanota päinvastoin,
        että Poika lakkaisi hallitsemasta,
        että Hänen valtansa loppuisi,
        tai Hänen Valtakuntansa lakkaisi.

        Et ilmeisesti suostu millään uskomaan sitä,
        että 1 Kor 15:22-28 ei sisällä ollenkaan sanaa "VALTA".
        Siinä ei siis puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siinä puhutaan asiasta, jota olen tässä ketjussa jo kuvaillut.

        Mutta ei se mitään, uskon että sinä kuitenkin olet jo
        antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle. Olet antautunut Hänelle.
        Tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki sinussakaan
        niinkuin ei minussakaan.
        Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
        jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
        mutta ei vielä olekaan.
        Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
        Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa.
        KAIKKI eli 100 % jokaisessa.
        Sillä ne, jotka eivät ole antautuneet Hänelle,
        on eliminoitu toiseen paikkaan.
        Ja siksi Kristus on KAIKISSA.
        Ja kun Kristus silloin vihdoin voi heittää pois
        sen rautaisen valtikan, jolla joutui lyömään kansoja,
        jotka eivät Hänelle koskaan antautuneet,
        voi Hän itsekin rauhassa asettua Isän jalkojen
        juureen niinkuin me Marian lailla Pojan jalkojen juureen.
        Ja koska me olemme Pojan jalkojen juuressa
        ja Poika Isän jalkojen juuressa,
        niin me olemme Pojan kautta myös Isässä.
        Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
        ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
        niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
        Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
        niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAISISSA.

        Ja silloin toteutuu se,
        että me hallitsemme aina ja iankaikkisesti
        Jumalan luomakuntaa.
        Mutta me oleme Kristuksessa, ja Kristus on Isässä.

        >>>Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika


      • lappix kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala, eikä Hänestä koskaan tulee Jumalaa. Hän on ja pysyy Jumalan Poikana aina ja iankaikkisesti. Se, että Isä antaa Hänelle uusia tehtäviä, ei myöskään tee Hänestä Isää eikä jumalaa. Ei ole kahta jumalaa vaan yksi.

        Jumalan valtakunta tulee olemaan maan päällä, jonka kuninkaaksi on nimetty Poika.
        Ps. 37:29
        Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        Ps 37:29 ei sisällä sanaa iankaikkisesti.
        Tuo psalmi oli syntynyt sen seurauksena,
        kun Daavid oli omin silmin nähnyt tapahtuvan sen,
        mikä innoitti hänet kirjoittamaan tuon psalmin.

        Ja mitä Daavid oli nähnyt. Hän oli nähnyt tämän:
        Jumalattomalta ei jäänyt edes jälkeläistä,
        mutta vanhurskaan lapset saivat asua perimässään maassa
        koko elinaikansa. Siis tarkoin määrätyn ajan (ad)
        ei suinkaan ikuisuutta (olam).


      • koetus.. kirjoitti:

        >>>Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika

        Ei juutalaisilla ollut minkäänlaisia ymmärtämisvaikeuksia.
        He ymmärsivät 100 % täydellisesti,
        mitä Jeesus tällä tarkoitti:
        "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä,
        vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."


      • kalamos kirjoitti:

        Ei juutalaisilla ollut minkäänlaisia ymmärtämisvaikeuksia.
        He ymmärsivät 100 % täydellisesti,
        mitä Jeesus tällä tarkoitti:
        "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä,
        vaan jumalanpilkan tähden,
        ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi."

        Kyllä juutalaiset varmasti ymmärsivät, mikä ero on luonnostaan olevalla Jumalalla ja "tehdyllä jumalalla", sillä niiden tekeminen oli kiellettyä puuhaa! Eivät he luonnollista Jumalaa voi kivittää, [Jaak.1:13] mutta tehtyjä jumalia kylläkin.


      • kalamos kirjoitti:

        Jos Poika ei ole Jumala,
        niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika.
        Mutta Hän on Jumalan Poika.
        Raamattu nimeomaan käyttää ilmaisua,
        että Hän on Isän synnyttämä.
        Siis todella synnyttämä (lisääntymällä).
        Hän on Jumala Jumalasta. Samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
        Toinen ilmaisu, jota Raamattu käyttää, on tämä,
        että Isä on saanut Pojan,
        jolloin käytetään samaa ilmaisua, kun käytetään esimerkiksi silloin,
        kun Eeva oli synnyttänyt ja saanut pojan.
        Eikä Jumalan Sanassa tietenkään voi olla eikä myöskään ole
        tämän kanssa ristiriitaista kohtaa, joka sanoisi,
        että Poika olisikin luotu olento.
        Eli minä totisesti uskon Jumalan Sanan aivan niin kuin on kirjoitettu.
        Ja kun olen Jumalan kuva, niin ei minulle isäni poikana ole
        millään tavoin ongelmallista ymmärtää, mitä tarkoittaa yhdistelmä
        isä ja poika. Ei myöskään, mitä tarkoittaa yhdistelmä Isä ja Poika.

        Et ole muuten osoittanut mitään mielenkiintoa sille tosiasialle,
        että Raamattu sanoo monin paikoin,
        että Poika hallitsee iankaikkisesti,
        että Pojan Valtakunta on iankaikkinen,
        että Pojan Valta on iankaikkinen.

        Eikä tässäkään asiassa, missään sanota päinvastoin,
        että Poika lakkaisi hallitsemasta,
        että Hänen valtansa loppuisi,
        tai Hänen Valtakuntansa lakkaisi.

        Et ilmeisesti suostu millään uskomaan sitä,
        että 1 Kor 15:22-28 ei sisällä ollenkaan sanaa "VALTA".
        Siinä ei siis puhuta mistään vallansiirrosta.
        Siinä puhutaan asiasta, jota olen tässä ketjussa jo kuvaillut.

        Mutta ei se mitään, uskon että sinä kuitenkin olet jo
        antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle. Olet antautunut Hänelle.
        Tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki sinussakaan
        niinkuin ei minussakaan.
        Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
        jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
        mutta ei vielä olekaan.
        Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
        Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa.
        KAIKKI eli 100 % jokaisessa.
        Sillä ne, jotka eivät ole antautuneet Hänelle,
        on eliminoitu toiseen paikkaan.
        Ja siksi Kristus on KAIKISSA.
        Ja kun Kristus silloin vihdoin voi heittää pois
        sen rautaisen valtikan, jolla joutui lyömään kansoja,
        jotka eivät Hänelle koskaan antautuneet,
        voi Hän itsekin rauhassa asettua Isän jalkojen
        juureen niinkuin me Marian lailla Pojan jalkojen juureen.
        Ja koska me olemme Pojan jalkojen juuressa
        ja Poika Isän jalkojen juuressa,
        niin me olemme Pojan kautta myös Isässä.
        Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
        ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
        niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
        Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
        niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAISISSA.

        Ja silloin toteutuu se,
        että me hallitsemme aina ja iankaikkisesti
        Jumalan luomakuntaa.
        Mutta me oleme Kristuksessa, ja Kristus on Isässä.

        "Sama" ja "samaa" eivät ole sama olemus. Litra Atlannin valtamerta on samaa valtamerta kuin itse meri, mutta se ei kuitenkaan ole meri. Jumalan poika on samaa Jumalaa kuin Isä itse, mutta se ei sama kuin Isä Jumala!

        Isä itse on säteilyn lähde, poika on sen säteily, [Hepr.1:3 "olemuksen kuva." Kalamos, onko sinun kuvasi sama kuin sinä?


      • ekivaari kirjoitti:

        "Sama" ja "samaa" eivät ole sama olemus. Litra Atlannin valtamerta on samaa valtamerta kuin itse meri, mutta se ei kuitenkaan ole meri. Jumalan poika on samaa Jumalaa kuin Isä itse, mutta se ei sama kuin Isä Jumala!

        Isä itse on säteilyn lähde, poika on sen säteily, [Hepr.1:3 "olemuksen kuva." Kalamos, onko sinun kuvasi sama kuin sinä?

        Aivan samoin kuin tuo litra Atlantin vettä
        on samaa vettä kuin itse valtameri,
        on Poikakin samaa Henkeä kuin Isä.
        Ja ainoa, jolla on tämä Isänsä Kirkkaus.


    • Isä on kaikkivaltias aina. Mutta vallan luovuttaminen Pojalle tehtävää varten oli toimenpide, jota Hän tarvitsi.
      Pitää ottaa huomioon, että myös taivaassa on joukko Jumalan alamaisia, joita Poika voi saamallaan vallan käyttää tarvittaessa.
      Silti ylipäällikkönä kaikessa oli Isä.

    • Jeesus on Jumala
      • Mikäs totuuden torvi joku petripaavola on? Kun ihminen uskoo jonkun ihmisen teorioita, niin metsässä ollaan....


    • Petri Paavola opettaa tuon linkin ensimmäisessä kappaleessa:

      >"Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala,
      m u t t a - J e e s u s - e i - o l e - k u i t e n k a a n - I s ä."<

      Niinpä Jeesus ei voi olla myöskaan Jumala, koska
      Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan vain ja ainoastaan Isä yksin on Jumala:

      "I s ä - y k s i n - o n - t o t i n e n - J u m a l a." [Joh.17:3] ja -

      1.Korinttolaiskirje 8
      6 "niin on meillä kuitenkin - a i n o a s t a a n - y k s i -
      J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
      6 " y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

      • >>>Niinpä Jeesus ei voi olla myöskaan Jumala, koska
        Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan vain ja ainoastaan Isä yksin on Jumala:

        "I s ä - y k s i n - o n - t o t i n e n - J u m a l a." [Joh.17:3] ja -

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin - a i n o a s t a a n - y k s i -
        J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
        6 " y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."


      • 1 Kor 8 ei suinkaan opeta,
        että Poika ei ole Jumala, ja Isä ole Herra.
        Tuo jae ei erota Isää ja Poikaa toisistaan
        vaan yhdistää heidät.

        Joh 17:3 ei sisällä lausetta:
        "I s ä - y k s i n - o n - t o t i n e n - J u m a l a"
        Alkutekstisä on tuossa kohden vain puolikas objektia,
        ei lausetta.

        "Tämä nyt/siis on ikuinen elämä,
        että tuntevat sinut ainoan totisen Jumalan ja lähettämäsi/valmistamasi Pelastuksen Messiaan".


      • ml213 kirjoitti:

        >>>Niinpä Jeesus ei voi olla myöskaan Jumala, koska
        Jeesuksen ja apostolien todistuksen mukaan vain ja ainoastaan Isä yksin on Jumala:

        "I s ä - y k s i n - o n - t o t i n e n - J u m a l a." [Joh.17:3] ja -

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin - a i n o a s t a a n - y k s i -
        J u m a l a, - I s ä, - j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
        6 " y k s i - J u m a l a - ja - k a i k k i e n - I s ä, - joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on myös kaikkien meidän Jumalasta syntyneiden Jumala ja Isä:

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä,
        j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Poika ei ole Isän Jumalan yli, mutta Isä Jumala on pojan yli ja myös kaikkien muiden yli.


      • ekivaari kirjoitti:

        Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä on myös kaikkien meidän Jumalasta syntyneiden Jumala ja Isä:

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä,
        j o s t a - k a i k k i - o n - ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Poika ei ole Isän Jumalan yli, mutta Isä Jumala on pojan yli ja myös kaikkien muiden yli.

        Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". Sen tähden,
        että Jumala on Hänen Isänsä, sillä perusteella,
        että Poika on syntynyt Isälle. Hän on siis Iäsn ainosyntyinen.
        Mutta me olemme otetut Jumalan lapsiksi.

        Tuota 1 Kor 8 kommentoin ja alempana.

        Efesolaiskirjeen luvusta 4 on luettava vähintää kolme jaetta
        eli jakeet 4-6, jotta voimme ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
        Ja silloin me näemme, että jae kuusi kokoaan yhteen
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.


      • kalamos kirjoitti:

        Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". Sen tähden,
        että Jumala on Hänen Isänsä, sillä perusteella,
        että Poika on syntynyt Isälle. Hän on siis Iäsn ainosyntyinen.
        Mutta me olemme otetut Jumalan lapsiksi.

        Tuota 1 Kor 8 kommentoin ja alempana.

        Efesolaiskirjeen luvusta 4 on luettava vähintää kolme jaetta
        eli jakeet 4-6, jotta voimme ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
        Ja silloin me näemme, että jae kuusi kokoaan yhteen
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Jeesuskin "lihan puolesta" on valitsema ja herättämä juutalaisten veljiensä keskuudesta; [5.Ms.18:15,18; Jes.42:1]

        Matteuksen evankeliumi 12
        18 "Katso, minun - p a lv e l i j a n i, - jonka minä olen
        v a l i n n u t, - minun - r a k k a a n i, - johon minun sieluni on
        m i e l i s t y n y t; - minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille."

        Emme ole vain Jumalan ottolapsia, vaan olemme Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia;

        1.Johanneksen kirje 5
        1 "Jokainen, - j o k a - u s k o o, - että Jeesus on Kristus, - o n
        J u m a l a s t a - s y n t y n y t; - ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."


      • kalamos kirjoitti:

        Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". Sen tähden,
        että Jumala on Hänen Isänsä, sillä perusteella,
        että Poika on syntynyt Isälle. Hän on siis Iäsn ainosyntyinen.
        Mutta me olemme otetut Jumalan lapsiksi.

        Tuota 1 Kor 8 kommentoin ja alempana.

        Efesolaiskirjeen luvusta 4 on luettava vähintää kolme jaetta
        eli jakeet 4-6, jotta voimme ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
        Ja silloin me näemme, että jae kuusi kokoaan yhteen
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Kalamos kirjoitteli:

        ""Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". """

        Päinvastoin, Jeesus korosti että Jumala on kaikkien Isä, niin Hänen kuin ihmistenkin.
        Matt. 6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä MEIDÄN, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

        Matt. 23:9
        Ja isäksenne ÄLKÄÄ KUTSUKO ketään maan päällä, sillä YKSI on teidän
        Isänne, hän, joka on taivaissa.

        Mikä tarve sinulla Kalamos on opettaa eri tavalla kuin Jeesus ? Vai oliko Hänellä eri Isä ja Jumala kuin ihmisillä?
        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Muista Kalamos, joka opettaa muuta evankeliumia ... jne..


      • lappix kirjoitti:

        Kalamos kirjoitteli:

        ""Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". """

        Päinvastoin, Jeesus korosti että Jumala on kaikkien Isä, niin Hänen kuin ihmistenkin.
        Matt. 6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä MEIDÄN, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

        Matt. 23:9
        Ja isäksenne ÄLKÄÄ KUTSUKO ketään maan päällä, sillä YKSI on teidän
        Isänne, hän, joka on taivaissa.

        Mikä tarve sinulla Kalamos on opettaa eri tavalla kuin Jeesus ? Vai oliko Hänellä eri Isä ja Jumala kuin ihmisillä?
        Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Muista Kalamos, joka opettaa muuta evankeliumia ... jne..

        Ja näin tuli vahvistetuksi se, mitä kirjoitin.

        > Rukoilkaa siis TE näin: Isä MEIDÄN
        (Jeesus ei sanonut: rukoilkaamme me näin)

        > yksi on TEIDÄN Isänne,
        (Jeesus ei sanonut: yksi on meidän Isämme)

        > MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö
        (Jeesus ei sanonut: meidän Isämme tykö)

        Eli Jeesus teki todellakin aina määrätietoisesti tämän pesäeron.


      • kalamos kirjoitti:

        Ja näin tuli vahvistetuksi se, mitä kirjoitin.

        > Rukoilkaa siis TE näin: Isä MEIDÄN
        (Jeesus ei sanonut: rukoilkaamme me näin)

        > yksi on TEIDÄN Isänne,
        (Jeesus ei sanonut: yksi on meidän Isämme)

        > MINUN ISÄNI tykö ja TEIDÄN ISÄNNE tykö
        (Jeesus ei sanonut: meidän Isämme tykö)

        Eli Jeesus teki todellakin aina määrätietoisesti tämän pesäeron.

        Saivartelua, mutta se on hyvin tyypillistä niille, jotka haluavat katsoa ylen Jeesusta ja totuutta.


      • lappix kirjoitti:

        Saivartelua, mutta se on hyvin tyypillistä niille, jotka haluavat katsoa ylen Jeesusta ja totuutta.

        Tarkoitatko, että Jeesus saivarteli.

        Vai miksi Jeesus ei koskaan sulkenut itseään
        samaan joukkoon opetuslasten kanssa sanoen
        "meidän Isämme" vaan aina teki tämän pesäeron:
        "Minun Isäni ja teidän Isänne".

        Etkö sinä todellakaan ymmärrä,
        vai etkö vain halua ymmärtää,
        että Hän on Isän ainosyntyinen Poika.


      • kalamos kirjoitti:

        Jeesus teki kuitenkin aina selvän pesäeron
        Hänen Isä-suhteensa ja meidän Isä-suhteemme välille.
        "Minun Isäni ja teidän Isänne". Sen tähden,
        että Jumala on Hänen Isänsä, sillä perusteella,
        että Poika on syntynyt Isälle. Hän on siis Iäsn ainosyntyinen.
        Mutta me olemme otetut Jumalan lapsiksi.

        Tuota 1 Kor 8 kommentoin ja alempana.

        Efesolaiskirjeen luvusta 4 on luettava vähintää kolme jaetta
        eli jakeet 4-6, jotta voimme ymmärtää, mitä siinä sanotaan.
        Ja silloin me näemme, että jae kuusi kokoaan yhteen
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

        Sanoilla saivartelua tuollainen. Vai luuletko todellä, kalamos, että taivaissa olisi meillä eri Jumala ja Isä kuin Kristuksella ?

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Me olemme samasta Isästä Jumalasta kuin Kristuskin ja olemme sekä elämme samassa Isässä Jumalassa kuin Kristuskin:

        Apostolien teot 17
        26 "Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, 27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Sanakiistojen esille nostamiset ovat tyypillisiä niille, jotka eivät pysy Kristuksen tterveessä opissa, vaan pyrkivät opettamaan sellaista, mitä eivät itsekään ymmärrä. [1.Kor.4:6; 1.Tim.6:4]


      • ekivaari kirjoitti:

        Sanoilla saivartelua tuollainen. Vai luuletko todellä, kalamos, että taivaissa olisi meillä eri Jumala ja Isä kuin Kristuksella ?

        1.Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        Me olemme samasta Isästä Jumalasta kuin Kristuskin ja olemme sekä elämme samassa Isässä Jumalassa kuin Kristuskin:

        Apostolien teot 17
        26 "Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, 27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niin kuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.'

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Sanakiistojen esille nostamiset ovat tyypillisiä niille, jotka eivät pysy Kristuksen tterveessä opissa, vaan pyrkivät opettamaan sellaista, mitä eivät itsekään ymmärrä. [1.Kor.4:6; 1.Tim.6:4]

        No ymmärrätkö sinä ekivaari sen,
        että Jumalalla on ainokainen Poika.
        Siis ainosyntyinen (monogene) Poika.

        Tuo alkutekstin ilmaisu (monogene) tarkoittaa nimenomaan
        ainoaa perheeseen syntynyttä lasta.
        Ottolapsia saattoi olla vaikka kuinka paljon.

        Ja juuri tämän tähden Jeesus aina teki tuon pesäeron.
        Hän on Isänsä ainokainen.


      • kalamos kirjoitti:

        No ymmärrätkö sinä ekivaari sen,
        että Jumalalla on ainokainen Poika.
        Siis ainosyntyinen (monogene) Poika.

        Tuo alkutekstin ilmaisu (monogene) tarkoittaa nimenomaan
        ainoaa perheeseen syntynyttä lasta.
        Ottolapsia saattoi olla vaikka kuinka paljon.

        Ja juuri tämän tähden Jeesus aina teki tuon pesäeron.
        Hän on Isänsä ainokainen.

        En pidä Johanneksen evankeliumin sanomaa kaikilta osilltaan täysin luotettavana, sillä siinä on niin paljon ristiriitaisuuksia muiden evankeliumien ja luotettavan asiakokonaisuuden kanssa.

        Raamattu puhuu paljonkin myös muista Jumalan pojista ja Jumalasta syntyneistä Jumalan lapsista kuin luomakunnnan esikoispojasta:

        Hoosea 1
        10 "Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'"

        Johanneksen evankeliumi 11
        52 "eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset."

        Filippiläiskirje 2
        15 "että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,"

        1.Mooseksen kirja:
        6:2 "huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."

        6:4 "Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita. "

        Job 1
        6 "Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa."

        Job 2
        1 "Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen."

        Job 38
        7 "kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?"

        Psalmit 29
        1 "Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys"


      • ekivaari kirjoitti:

        En pidä Johanneksen evankeliumin sanomaa kaikilta osilltaan täysin luotettavana, sillä siinä on niin paljon ristiriitaisuuksia muiden evankeliumien ja luotettavan asiakokonaisuuden kanssa.

        Raamattu puhuu paljonkin myös muista Jumalan pojista ja Jumalasta syntyneistä Jumalan lapsista kuin luomakunnnan esikoispojasta:

        Hoosea 1
        10 "Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'"

        Johanneksen evankeliumi 11
        52 "eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset."

        Filippiläiskirje 2
        15 "että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,"

        1.Mooseksen kirja:
        6:2 "huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat."

        6:4 "Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita. "

        Job 1
        6 "Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa."

        Job 2
        1 "Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen."

        Job 38
        7 "kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?"

        Psalmit 29
        1 "Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle kunnia ja väkevyys"

        Enkelijoukkoa kutsutaan kollegionaalisesti Jumalan pojiksi.
        Mutta enkelit ovat luotuja olentoja.
        Heistä nimenomaan sanotaan, että ne eivät ole synnytettyjä.

        Kun taas ainokainen Poika on Isän synnyttämä. Isän ainokainen.
        Kirjaimellisesti kääntäen "ainosyntyinen Poika".


      • kalamos kirjoitti:

        No ymmärrätkö sinä ekivaari sen,
        että Jumalalla on ainokainen Poika.
        Siis ainosyntyinen (monogene) Poika.

        Tuo alkutekstin ilmaisu (monogene) tarkoittaa nimenomaan
        ainoaa perheeseen syntynyttä lasta.
        Ottolapsia saattoi olla vaikka kuinka paljon.

        Ja juuri tämän tähden Jeesus aina teki tuon pesäeron.
        Hän on Isänsä ainokainen.

        Onko Poika nuorempi kuin Isä ?


      • kalamos kirjoitti:

        Tarkoitatko, että Jeesus saivarteli.

        Vai miksi Jeesus ei koskaan sulkenut itseään
        samaan joukkoon opetuslasten kanssa sanoen
        "meidän Isämme" vaan aina teki tämän pesäeron:
        "Minun Isäni ja teidän Isänne".

        Etkö sinä todellakaan ymmärrä,
        vai etkö vain halua ymmärtää,
        että Hän on Isän ainosyntyinen Poika.

        Hypit asiasta toiseen Kalamos. Eiköhän tehdä niin, että mennään yksi asia kerralla läpi, ja katsotaan sitten toista.

        Kalamos, kuinka tyhmänä sinä minun pidät , sano suoraan ?


      • lappix kirjoitti:

        Onko Poika nuorempi kuin Isä ?

        Kumpikin on ikuisuudesta, ennen kuin aikaa oli.


      • lappix kirjoitti:

        Hypit asiasta toiseen Kalamos. Eiköhän tehdä niin, että mennään yksi asia kerralla läpi, ja katsotaan sitten toista.

        Kalamos, kuinka tyhmänä sinä minun pidät , sano suoraan ?

        Siis kuka hyppäsi asiasta toiseen.


    • kuka on tämä kirjoitti 17.11.2011 klo 13:51 mm. näin:

      Kirjeestä Hebrealaisille,

      Luku 1:8,9
      8. POJASTA TAAS: JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iäti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

      9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit vääryyttä.
      Sen tähden JUMALA SINUN JUMALASI, on voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin osaveljiäsi.

      Se raamatunkohta, jossa kerrotaan Jumalan noin sanoneen, on 2.Sam.7. luku, mutta siinä Jumala ei sano poikaansa Jumalaksi, vaan sanoo olevansa hänen isänsä, ja "hän on minun poikani."

      Silloin kun Heprealaiskirjeen käsikirjoitus on kirjoitettu, ei ollut vielä käytössä isoja eikä pieniä alkukirjaimia, ei välimerkkejä, kaksoispisteitä, ei pilkkuja eikä pisteitä, vaan niiden kielioppisäännöt tuli vasta paljon myöhemmin. Heprealaiskirjeen kääntäjät ovat sijoittaneet kaksoispisteen väärään kohtaan. Oikea kohta pitäisi olla näin:

      Heprealaiskirje 1
      8 mutta Pojasta Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."

      Näin käännettynä tämä kohta olisi Jumalan tahdon mukainen ja yhdenmukainen myöskin 2.Sam.7. luvussa Daavidin suvulle annetun pysyvän valtaistuimen lupauksen kanssa!

      Heprealaiskirjeen 1:9 jae jo paljastaa, että lupaus on annettu sellaiselle, jolla on yläpuolellaan todellinen Jumala, "sinun Jumalasi", joka on voidellut sinut.

    • Hepreankieliseen kirjoitukseen lisättiin vokaalimerkinnätkin vasta 700-luvulla.
      Alunperin niitä ei ollut, kirjoitus oli konsonanttikirjoitusta.

      Masoreettien, juutalaisten oppineiden toimesta tehtiin tämä vokalisaatio eli merkittiin vokaalit pisteillä ja viivoilla. Tosin heprea ei ollut silloin enää elävä kieli eli ei ollut puhekieli.

      Mitähän lienee sekin aiheuttanut alkuperäiseen raamatun tekstiin.

      • Ihmiset ovat kääntäneet ja vääntäneet kirjoituksia omiin oppiehinsa sopiviksi, jopa tahattomat musteroiskeet on tulkittu sellaisiksi, jotka tukevat uskonnollista teologiaa ja teoriaa.


    • Myöskin meidän Jumalasta syntynyt minämme, (jumaluutemme) on Jumalasta:

      1.Johanneksen kirje 3
      9 "Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

    • tyhmän tyhmyys

      Kyllä teillä on oikeesti annettu viisautta vastata viisaasti. Minä en edes osaa kysyä tai keskustella mistään uskon asioista. Sydämellä risteilee usko, uskoon tulo ja vaikka mitä mutta olen todella yksinkertainen enkä tunne yhtään uskovaista jolta kysyä mitään ja enkä osaisikaan.Olen rukoillut ymmärrystä Jumalalta mutta en ole saanut. Hirmuinen hätä sisaruksista ja lapsestani kun eivät uskossa eikä heitä edes kiinnosta uskonasiat ja tietysti omakin kohtaloni että onko se kadotus kun en taida löytää sitä oikeata uskoa, en osaa edes sanoa oikein.

    • Älähän turhaa hätäile. Jeesus sanoi:

      Matt.11.
      27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
      28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
      29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe