se esine joka noin parikymmentä minuuttia sitten -eli noin klo5.40- kulki taivaalla pohjoisesta itäänpäin suurella nopeudella noin 1/3 kuvitellusta taivaan keskipisteestä alaspäin.
Ensin luulin sitä tähdenlennoksi, mutta harvemmin sellainen tapahtuu vaakasuunnassa ja niin pitkää aikaa kuin nyt, eli seurasin valoa noin minuutin verran kunnes se katosi pilvien taakse näkymättömiin.
Mikään lentokone se ei voinut olla, sillä niin kauaksi maasta sitä ei voi sijoittaa, ja niin nopeasti kone ei voi lentää.
Jos paikkatieto mitään hyödyttää, niin kirjoitan on Keski-Karjalasta.
Mikä mahtoi olla
5
92
Vastaukset
- ...
Satelliitit yleensä viilettää suoraan kääntyilemättä ja menevät joskus aika haipakkaa.
Oon niitä itse joskus seuraillut.- etRRW
Mitä matalampi rata, sen nopeammalta näyttää satelliitin meno.
- ?
Niinpä, tuossa aamu-unisena en osannut kirjoittaa selvästi, sillä tarkoituksenani oli kysyä minkä laatuisesta satelliitista mahdollisesti oli kyse, sillä se vaikutti kulkevan todella vauhdikkaasti ja juuri sen vuoksi luulin sitä ensin tähdenlennoksi.
Jossain varmaan olisi tarkempaa tietoa erilaisten satelliittien radoista, mutta en tähän hätään jaksa käydä niitä etsimään joten antaisitteko joitain hyviä vihjeitä.- aika ja poika
"...eli seurasin valoa noin minuutin verran kunnes se katosi pilvien taakse näkymättömiin."
"...juuri sen vuoksi luulin sitä ensin tähdenlennoksi."
Tähdenlennoissa puhutaan sekunnin suuruusluokista, ei minuutin. Matalalla kiertoradalla oleva satelliitti on todennäköisin selitys.
Tai sitten Siriukselta tullut alienalus :D
- eipäs nyt
aleta..
Harvempi se jaksaa aina sanoja sovittaa niin etteikö jälkikäteen niillä voisi viisastella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701