AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Skitsofreenikot ovat vaarallisia
21 Vastausta 953 Lukukertaa

Skitsofreenikot ovat vaarallisia

Skitsofreenikot ovat myös selvästi aggressiivisempia kuin väestö keskimäärin: sairaus lisää vakavan väkivallanteon riskin n. 10-kertaiseks). Samoin itsemurhat ovat yleisiä etenkin pitkässä laitoshoidossa olevilla potilailla.
Sekä muihin ihmisiin että itseen kohdistuvia väkivaltapurkauksia on usein vaikea ennakoida.
Erittäin vakavaa paranoidisuutta kutsutaan vainoharhaisuudeksi, sen takia, että muihin ihmisiin kohdistuva vihatuksi tulemisen tunne on jo johtanut epätodellisen voimakkaisiin johtopäätelmiin.
Paranoidin persoonallisuus häiriön diagnoosissa tämä piirre on otettu eniten esille, ehkä sen takia, että paranoidin on vaikeinta kätkeä sitä muilta ihmisiltä, vaikka onnistuisi kätkemään sen itseltään.
Vihatuksi tulemisen tunne johtaa helposti tilanteiden väärin tulkintoihin ja sillä tavalla vahvistaa itse itseään. Ihminen, joka tuntee olevansa ei toivottu, sekä uhattu yleensä alkaa miettiä pahinta, sekä keinoja selviytyä siitä. Niinpä epäluuloinen voi käyttäytyä herkästi loukkautuvasti, suuttuen, takaiskujen muistuttaessa pahimmista ajatuksista.
Entisiä ihmissuhde ongelmia on jatkuvasti vihatun ihmisen vaikea unohtaa, ja se on tuskallista, aiheuttaen ehkä masennusta, puhumattakaan taipumuksesta kostaa asioita tavalla tai toisella.
Puhutaan kaunan kantamisesta, myöskin koko maailman tuntuessa epävakaalta, toimivat nämä yksittäistapaukset kulmakivinä koko epäluuloisuus häiriölle.
Mielestäni skitsofreenikot eivät ole vaarallisia, vaan pelokkaita juuri tällaisten "äänten" hallitessa skitsofreenikon mieltä. On totta, että moni skitsofreenikko on terve ja hyväntahtoinen ihminen ja vielä Jeesukseen uskovaisia, rakastumaan herkkiä, mutta maailmanmeno: raha ja työ sekä parisuhde, vaativia kumppaneita, täydellisyyteen pyrkiviä ja jos kaikki ei suju odotusten mukaan, saavat "kohtauksen". Äänetkin ovat kovaa kilvoittelua hyvien ja pahojen ajatusten kanssa. Äänet voivat tehdä syntiä, mutta uskontoa hallitsee "ankara yliminä", ettei skitsofreenikko itse saa tehdä vastaavanlaista syntiä edes ajatuksin ja seuraa masennusvaiheita epäåonnistumisesta. Minusta maailma on paljon suvaitsevaisempi ja sallivampi paikka, missä synti on kasvanut suureksi armo ylenpalttinen, mutta sairas mieli ei kykene tuntemaan armoa ja saa aikaan mahdollisesti vihaa muita syntisiä kohtaan, joka voi ilmetä skitsofreenian oireina itsemurhiin tai agressiivisena käytöksenä muita kohtaan.
Niinpä,että skitsofrenia kokee oman vääryyden ja toisten vääryyden ja skitsofreenikko tavallaan ajautuu Jumalaksi rankaisijaksi tässä siis eli skitsofreenikko näkee pahat teot selkeämmin sekä itsessä ja muissa?No itse kyllä koen,että skitsot luimistelee omia tekojaan eivätkä toisia ole rankaisemassa kovin aktiivisesti...
Luin jostain, että se, että skitsofreenikko vaikka kävisi tuntemattoman kimppuun, on erittäin epätodennäköistä, tod.näköisyys: 1/13 000 000, niin siis yhden suhde 13 miljoonaan. Joten tuskin tarvitsee oman turvallisuutensa vuoksi pelätä.
Skitsofreenikot ei ole muita vaarallisempia ja vaikka oisivatkin niin se ei oikeuta yhteiskunnan sortotoimia heitä vastaan.
Olen parisuhteessa skitsofreenikon kanssa, enkä todellakaan pelkää häntä, eikä hän tee pahaa kenellekään...eikä ole mitenkään väkivaltainen. Hänellä on paranoidinen skitsofrenia ja olemme oppineet tulemaan toimeen asian kanssa.
Hienoa Mirri62 .pojallani on n 2v ollut sairaus ja tyttökaverikin jo on...Lääkitys kohdallaan ym muu elämä niin nyky hoidoin pärjää...Ei ole koskaan ollut mielisairaalassa kun sai alussa hyvän hoidon.Väsynyt voimaton välillä on...ei ole mielihalua elää..ja välillä sitten kaikki ok...eli ei toisille koskaan ole pahaa tehnyt--itseään kohtaan oli paha 2v sitten ja sitten saikin lääkityksen ja apua..Itse olisin hoitoon halunnut hänet mutta lääkärin mielestä ei niin vaikea tapaus...Ihmisillä väärä luulo skitsofreenikoista...Ennen kun ei ollut kunnon lääkitystä eikä hoitoa varmaan olikin näitä ja ihmiset pelkäsi heitä..Tänä päivänä sairaus sairauksien joukossa...mielenterv sairauksia niin paljon ja erilaisia..EI SAA LEIMATA...se voi sattua omalle kohdalle....poikani kavereista 4 eril sairautta tai masennusta.Hoidolla on selvitty ja lääkityksellä...Ottakaa selvää enneko puhutte asiasta mistä ette tiedä.
Veljeni kuoli,koska sivulliset puuttuivat hänen "harhaisuuteen" Hälyttivät ambulanssin ja veljeni lähti heitä karkuun. Kaatui ja iski pääsä kuolettavasti. Olisivatpa ohikulkijat jättäneet hänet rauhaan.
Olisi elossa vielä.
Sisareni on ollut skitsofrenikko parikymmentä vuotta. Valitettavasi hän on aika-ajoin agresiivinen, arvaamaton ja hyökkäilevä lähimpiään kohtaan. Pohjimmainen syy ei ehkä ole itse sairaus, vaan sisareni perusluolle. Sairauden mukanaan tuomat harhat yhdistettynä tuliseen persoonaan on valitettavasti huono yhdistelmä.
Skitsofrenia ei automaattisesti tarjoita väkivaltaisuutta, mutta on naivia väittää, ettei se joidenkin kohdalla lisäisi väkivaltaisuutta.
pitää paikkansa agressiivisyys johtuu kun ei ymmärrä itseänsä miksi ei mikään onnistu ja eisaa itsestään mitään irti ja muilla kaikki onistuu ja tuntuu etie voimia edes ole mihikään niin siloin purkaa raivonsa johokin , se johtuu tusvatto muuden tunteesta kun ei ole ketään ohjaamassa . aj sitten tulee joskus pelkotiloja ja ahdistuksia silloin voi tehdä mitä tahansa.muuten voi olla luonteeltaan ikuinen lapsi. mutta oikea henkilö voi saada itselleen parhaan ja lojaalin kaverin. skitsofreniko ei ole aina tyhmä osa on neroja ja oppi asiat helposti ja myös tunne herkkiä .tunne elämämme ristiriitaisuus johtaa joskus raivoon ja osalla on meistä psykoosi lisänä .itse mpainin tämän ongelman kanssa ,mutta minulla on hyvä ystävä joka auttaa.raivoa kyllä välillä enkä tiedä miksi.
skitsot ovat vaarallisia olet paska läjä jolla on ongelma mene lekuriin kylä hullu
HE OVAT VAARALISIA
Pelokkaat ihmiset agressiivisia? Ei skitsofreenikko uskalla hyökätä kenenkään kimppuun. Tiedä vaikka joutuisi puukotetuksi.
Itse epäilen,että skitsofreenikkojen vaarallisuus perustuu johonkin muuhun kuin heidän diagnoosiin.Luulen,että moni skitsofreenikko on tosi ahtaalle ajettu,loppuun kulutettu ilman toivoa paremmasta ja nimenomaan siksi heidän käytös on arvaamatonta.Itse en ihan saa kiinni tästä vaikka skitsofrenia diagnoosi on minunkin painolastina,en ole ikinä uhannut tai lyönyt hoitajaa enkä lääkäriä.No okei olen läimäyttänyt avokämmenellä sovinisti poikakaveria,joka on halventanut ulkonäköäni ja naiseuttani,sen tunnustan,mutta poikaystävä löi takas ja lujempaa,Pirkkaperkele...
Ja niissä tapauksissa,joissa skitsofreenikko on vaarallinen tai tehnyt väkivaltaa,saattaa teko johtua jostain muusta tekijästä kuin skitsofreniasta.Ihminen on kuitenkin monta eri asiaa samaan aikaan.Skitsofreniankin on aina ns. luonut diagnosoiva lääkäri eli tavallaan siinä häilytään lääkärin mielikuvituksen rajoilla.Totta kuitenkin on minun tuntemilla skitsofreenikoilla,että heillä paljon pelkotiloja ,mutta harvalla uhkaavaa käytöstä toisia kohtaan.Mielikuvitusmurha päivässä pitää psykiatrin loitolla sanoi psykiatrinikin,joten kuvitelmia ei lasketa.Vihaa on pelkästään hyvä käsitellä mielessään.
Skitsofrenia ei ole oikea sairaus. Kaikki "sairauden" oireet johtuu lääkityksestä ja "terapiasta". Joillakin voi olla neurologisia ongelmia, mutta tällä ei ole MITÄÄN tekemistä mielisairauden kanssa eikä sitä pitäsi hoitaa sellaisena.

Skitsofreenikoiden agressiivisuus ei ole sen suurempaa kuin niiden, jotka on väärin diagnosoitu skitsofreenikoiksi. => Agressiivisuus johtuu diagnoosista ja hoidosta, ei alkuperäisestä sairaudesta.

Agressiivisuus on hoidon tulos. Ensin hoidetaan ja tiedetään että tämä aiheuttaa väkivaltaisuutta ja sen jälkeen syytetään potilasta väkivaltaisuudesta vaikka tätä on juuri hoidolla haluttu aiheuttaa.

Psykiatria tästä pitää syyttää. Psykiatri lisää väkivaltaa, itsemurhia ja tuhoa yhteiskunnassa tietoisesti.
Lisäys vielä tähän.

Skitsofreenikot eivät ole vaarallisia.

Psykiatria (ja erityisesti lääkkeet) ovat vaarallisia.

Psykiatria tekee ihmisistä skitsofreenikoita.
Voi miten symppis tulkinta, pitäisikö mun julistautua yli-immeiseks,kun mulla on diagnoosi,mutta en ole väkivaltainen.Olen mä aika mimmi!!No joo vitsit sikseen,onhan nuo tropit kauheita.Ei ole kauan aikaa kun Harjavallassa vielä oli karmiva "taso-osasto",jossa kirosanasta sai yhden varoituksen ja kolmella varoituksella taso laski.Nollatasolla ei ollut omia vaatteita,ei oikein mitään ja kummastelin,miten kukaan jaksaa moista höykytystä,kiroilusta menetät kaikki oikeudet vaikka täällä ulkomaailmassa saa kiroilla vaikka kuinka.Siitä vois suuttua pahasti,jos kiroilusta vietäis ihmisoikeudet...
Voi olla ettei kaikilla ole puolustusta ihan kaikkiin päähänpistoihin. Kuten,otanpa keittiöveitsen ja teen sillä sipulista silppua ja pilkon muita ruokatarpeita kun se on sitä varten kehitetty ja pysyn päätöksessäni. Ei ole kuitenkaan pakko hypätä kaivoon jos joku semmoista ehdottaa. Lähden ennemmin lenkille ja tarkkailen sykettä sekä mietiskelen ruokavaliota. Mitä hyvää ja terveellistä tänään saan syödäkseni. Kuntosalillakin tulee treenattua. En sano ettteikö niitä typeriäkin päähänpistoja olisi mutta se on varmaan vaan tyhmyyttä jos ei osaa oikein menetellä lakia ja muita säännöksiä noudattaen. Kyllä kai niistä paloittelumurhista saa vieläkin Alibista lukea.
Skitsofreenikot eivät ole väkivaltaisia, tunnen muutamia ja voin sanoa että eivät tekisi pahaa kärpäsellekkään... päinvastoin!! Skitsofreenikot pelkäävät muita ihmisiä, eivät satuta heitä!
Useimmiten skitsofreenikot ovat syrjääsä ja ujoja ja kärsivät ihan itse väkivaltaisista tunteista peläten mitä tapahtuu kun he tuntevat pahoja tunteita,harvemmin ovat tekijöitä vaan ovat ahdistuneita aiheesta ja jäykistyvät pelkoonsa.
 /   /  /  / Skitsofreenikot ovat vaarallisia

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua