Usko Herraan Jeesukseen!

Semper.Fidelis

Muuan vanginvartija Filippin kaupungista kysyi kerran hädissään: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Apt.16:30.

Paavalin ja Silaan suora vastaus kuului: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Ainoa Pelastajamme on sama tänäänkin; Herra Jeesus Kristus.

Raamattu-palstalla on hyvä muistuttaa tärkeimmästä asiasta, joka meillä kaikilla on ratkaistavanamme: tulla vapaaksi synneistämme, päästä irti saatannan kahleista.

Tällä palstalla näyttää olevan melko niukasti kirjoittajia, joille Raamatun keskeisin sanoma on pelastuminen sen sovituksen kautta, joka meille on valmistettu Kristuksessa Jeesuksessa.

Mitään muuta nimeä ei ole annettu, jossa voisimme löytää pelastuksen. Olkaamme kuuliaisia, seuratkaamme Jeesusta.

249

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olisit Jumalan valittu ollut, eikä Jeesus Kristus olisi vielä sinulle lupauksensa mukaan ilmestynyt:

"Joka on ottanut vastaan minun käskyni, ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Iäsni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Hän olisi varmasti varjellut sinut tuolta Saatanan uusiokasteelta, kuten varjeli minutkin:

Kun elin 40 vuotta, 48 vuotiaaksi saakka Jumalan vihan alla, en ollut minkään uskon, enkä minkäänlaisen kasteen kannattaja. Kasteesta tiesin sen, että minut oli keväällä 1937 kastettu: "Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

Luterilaisen opin mukaan, kuten maassa tapana on ollut.

Elämä muuttui täysin, kun Jumala vihan pitonsa päätteeksi näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä 11.8.1985, parantaa menneisyyden haavat, ja johdattaa Raamatun ääreen hänen totuuttaan tutkimaan.

Ja totuus johdatti minut lopulta siihen paikkaan, missä Kristus omansa synnistä puhdistaa, ja puhdistettuun sydämeen iankaikkisuuden sinetiksi Pyhän Henkensä antaa, ja näin toteutui elämässäni tämä Jumalan ilmoitus:

"Yksi on Herra, yksi Henki, yksi usko, yksi kaste."

Kun Pyhä Henki sitten johdatti luterilaisen seurakunnan kaikkiin toimintoihin viideksi vuodeksi, näyttääkseen vain toteen sen, ettei tämäkään mikään Jumalan seurakunta ole, niin eräänä päivänä ajattelin mennä Raaheen katsomaan minkälaista uskoa se helluntailaisten usko oikein on. Istuin autoon, ja kun oli pihatieltä kääntymässä vasemmalle kohti Raahea, sanoi Pyhä Henki:

"Sinut on jo kastettu!" Eikä autoni suostunut kääntymään vasemmalle kohti Raahea, vaan minun oli vastakkaista tiehaaraa hyväksi käyttäen käännyttävä oikean U-käännöksen kautta takaisin kotiin.

Tuo auto oli muuten ranskalaisvalmisteinen, väriltään valkoinen ja rekisterinumero OPH-374, jonka ostin 7.1.1989 käytettynä, kun ensin pitkään mietin, otanko tämän vaiko kokonaan uuden, kunnes Pyhä Henki Saarnaajan sanoin hylkäsi uuden hankinnan:

"Kun omaisuus karttuu, karttuvat sen syöjätkin. Mitä iloa siitä on omistajalleen, paitsi, että saa nähdä sen kuluvan."

O = on
      P = paimenena
      H = Herra
      374 = virsi: "Mitä silloin multa puuttuu, kun Herra huolen kantaa?"

Joten sen pituinen se.

Ja ota huomioon, ettei tälläkään palstalla ole tähän päivään mennessä ilmestynyt ainuttakaan ihmistä, ei miestä eikä naista, joka tuon saatanallisen upotuskasteen jälkeen olisi vielä päässyt ahtaasta portista sisälle ja saanut Pyhän Hengen.

Eikä tässä kaikki, tämän lisäksi Pyhä Henki olisi varjellut sinut niin, ettet olisi koskaan alkanut hänen Henkeään rienata noilla listasi rienauksilla.

• eräs palstalainen

Lista, josta mainitset on pitkä, mutta sitä sinä et ole kuitenkaan huomannut, että se on suurimmalta osin totuudenmukainen. Sellainen sinä vaan olet Teuvo! Muistahan, että sinä itse olet sitä sorvannut, jotta hamuamasi marttyyrikaapu sädehtisi hiukan paremmin. Mutta eräs asia. Jos koet, että lista ei sinua kohtele oikeudenmukaisesti, niin oletko koskaan kuullut Isä meidän rukouksesta sitä osaa, kuin että: "Anna meille meidän syntimme anteeksi, NIINKUIN MEKIN ANNAMME ANTEEKSI NIILLE, JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET" Nehän ovat itsensä Jeesuksen opettamia sanoja, joten jos luulet arvostavasi Jeesusta, niin kai sinä hänen sanojaan kin arvostat ja noudatat?

• Sananl. 20:3

Sananl. 20:3

On kunniaksi miehelle riitaa karttaa, mutta kaikki hullut riitaa haastavat.

• aamenn!
        Sananl. 20:3 kirjoitti:

Sananl. 20:3

On kunniaksi miehelle riitaa karttaa, mutta kaikki hullut riitaa haastavat.

aamenn!

• palstadiagnoosi
        eräs palstalainen kirjoitti:

Lista, josta mainitset on pitkä, mutta sitä sinä et ole kuitenkaan huomannut, että se on suurimmalta osin totuudenmukainen. Sellainen sinä vaan olet Teuvo! Muistahan, että sinä itse olet sitä sorvannut, jotta hamuamasi marttyyrikaapu sädehtisi hiukan paremmin. Mutta eräs asia. Jos koet, että lista ei sinua kohtele oikeudenmukaisesti, niin oletko koskaan kuullut Isä meidän rukouksesta sitä osaa, kuin että: "Anna meille meidän syntimme anteeksi, NIINKUIN MEKIN ANNAMME ANTEEKSI NIILLE, JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET" Nehän ovat itsensä Jeesuksen opettamia sanoja, joten jos luulet arvostavasi Jeesusta, niin kai sinä hänen sanojaan kin arvostat ja noudatat?

Teuvo ei yksinkertaisesti KYKENE antamaan anteeksi.

• puoskarintunnistaja

On liian paljon sellaisia uskovia, jotka toimivat puoskarin tavoin ja rikkovat ihmisiä yhä enemmän lisää ohjeillaan ja käskyillään. Puoskarin ongelma on se, että hän on itse monessa kohtaa eksyksissä ja opettaa puolitotuuksia sekä raadollista ja kovaa totuutta, jossa ei oteta huomioon missä kasvun vaiheessa toinen on. Puoskari ei tunne armoa eikä ymmärrä hengellisen elämän kasvuprosessia, siksi hän vaati muilta enemmän kuin mihin he pystyvät. Puoskari on usein myös hyvin ylpeä sekä omavanhurskas, joka ylenkatsoo ja halveksuu muita. Puoskari hyvin usein myös opettaa vastoin Jumalan sanaa ja sitä kautta rikkoo ihmisen sisimmän.

Koska puoskarin oma sisin on rikkinäinen ja hän on sokea omalle huonolle tilallensa, niin hän omasta ylpeydestään käsin koittaa väkisin opettaa toisen toimimaan juuri niin kuin hän uskoo ja ymmärtää. Puoskarin kova sydän on armoton ja vaativa, siksi hän ei ole koskaan toiseen tyytyväinen, ei mihinkään, vaan hän vaatii toista koko ajan suurempiin suorituksiin.

Puoskari luulee olevansa Jumalan äänitorvi ja hän luulee, että kaikki asiat tapahtuvat kaikille juuri siten kuin hän uskoo. Siksi puoskari sanoo, että sinä et tiedä, mutta minä tiedän että tämä mitä minä sanon on Jumalan tahto. Sen tähden puoskari ei koskaan voi asettua toisen asemaan ja ymmärtää toista ihmistä, koska hän mittaa kaiken oman itsensä kautta, jonka hän tekee vielä väärässä hengessä.

Useat puoskarit toimivat siten, että he asettuvat jumalaksi toisen ihmisen elämään. Tästä jumalan asemasta käsin he kontrolloivat ja hallitsevat uhriaan. Jumalaksi asettumisella tarkoitan sitä, että puoskari tuo esille sen kuinka Jumala on antanut hänelle auktoriteetin, voiman, vallan ja viisauden toimia suoraan Jumalan suuna sekä Jumalan voiman toteuttajana. Tämä tarkoittaa sitä, että hän opettaa uhreilleen, että vain hänen kauttaan Jumala toimii sekä auttaa ja muut ovat enemmän tai vähemmän harhassa ja heitä tuleekin karttaa ja varoa. Itse asiassa puoskarin auktoriteetti, voima, valta ja viisaus nousee hänen lihastaan, jota henkivallat höystävät kaikella valheenvoimalla.

Joskus käy niin onnellisesti, että puoskari tekee parannuksen ja tervehtyy terveeseen ja kypsään uskoon. Liian usein puoskari kuitenkin jatkaa eksyttävää ja muita hajottavaa toimintaansa.

• niisevaanon.
        palstadiagnoosi kirjoitti:

Teuvo ei yksinkertaisesti KYKENE antamaan anteeksi.

Niin se vaan on.

• Kommentti Teuvo Sunille. Et malttanut pysyä aloituksen aiheessa. Se tuskin oli kenellekään yllätys. Sinun elämäsi lohdutonta leipää on lähimmäisten ja varsinkin Jeesuksen seuraajien pilkkaaminen.

Mitä tulee Pyhään Henkeen niin Hänen kanssaan sinulla on yhtä vähän tekemistä kuin on Beliarilla Kristuksen kanssa. Sinulla on toinen henki ja toinen 'evankeliumi'. Lue tarkoin Gal.1:8-9.

Valitettavasti sinun "evankeliointisi" tähtää vain ja ainoastaan oman heiveröisen ja avuttoman nimesi korottamiseen - ja saat'anan esille tuomiseen kaikilla sen inhottavilla ilmenemismuodoilla.

Kehotan sinua vakavasti, Teuvo Suni, hylkää pimeyden teot, luovu ylpeydestäsi ja ota vastaan pelastuksen puhdas evankeliumi. Jospa Herra sen armossaan sinulle vielä avaa, sitä rukoilkaamme.

Pysähdy miettimään tätä, minkä kirjoitin. En aio sinun kanssasi jatkaa jauhamista. Jos vielä vastaan, niin teen sen lakonisesti ja pelkistetysti, Jumalan Sanaan pitäytyen.

• ved.2

Ei toisen uskon vakaumuksen lyttyyn lyöminen auta henkilöä itseään, eikä ketään muutakaan. Ei henkilön pimeyden tekoihiin vetoaminen auta henkilöä itseään. Hän vain yltyy riitelemään kanssasi. Mikset tätä seikkaa voi ymmärtää ja tajuta.

Sen sijaan ota huomioon positiivsia seikkoja hänestä. Ja jos et kykene hänen kanssaan rauhan evankeliumin myötä keksustelemaan, niin jätä koko projekti.

Itse hylkäät pimeyden teot käymättä keskustelua hänen kanssaan. Ei minulla ole mitään tuomitsemista sinun evankeliumin sanoman suhteen. Ihan samoilla linjoilla. Älä tulkitse väärin. Ymmärrätkö, älä mene itse "Jorvin" puolelle!

• ved.2 kirjoitti:

Ei toisen uskon vakaumuksen lyttyyn lyöminen auta henkilöä itseään, eikä ketään muutakaan. Ei henkilön pimeyden tekoihiin vetoaminen auta henkilöä itseään. Hän vain yltyy riitelemään kanssasi. Mikset tätä seikkaa voi ymmärtää ja tajuta.

Sen sijaan ota huomioon positiivsia seikkoja hänestä. Ja jos et kykene hänen kanssaan rauhan evankeliumin myötä keksustelemaan, niin jätä koko projekti.

Itse hylkäät pimeyden teot käymättä keskustelua hänen kanssaan. Ei minulla ole mitään tuomitsemista sinun evankeliumin sanoman suhteen. Ihan samoilla linjoilla. Älä tulkitse väärin. Ymmärrätkö, älä mene itse "Jorvin" puolelle!

Sinulla on edelleen jossain määrin puurot ja vellit sekaisin, ved2.

Kirjoitat: >>Sen sijaan ota huomioon positiivsia seikkoja hänestä. Ja jos et kykene hänen kanssaan rauhan evankeliumin myötä keksustelemaan, niin jätä koko projekti.

• Ved.2
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Sinulla on edelleen jossain määrin puurot ja vellit sekaisin, ved2.

Kirjoitat: >>Sen sijaan ota huomioon positiivsia seikkoja hänestä. Ja jos et kykene hänen kanssaan rauhan evankeliumin myötä keksustelemaan, niin jätä koko projekti.

Minusta tuntuu, että joko ymmärtämättömyyttäs tai tahallisesti käsität edelleen väärin. Jos ei ole aiheena keskustella Sunin kanssa, niin älä myöskään harrasta sitä! Pidä itse kynäsi erossa hänestä.

Itsellä ei ole ongelmaa siitä, kuka täällä kirjoittelee. Mutta kun näyttää olevan ilmeistä, että kyseinen henkilö päivystää täällä ja dominoi kirjoituksillaan. Niin on kuitenkin mielenkiintoista mainita tietystä näkökulmasta hänen kirjastaan; "Älä heitä pelkää" .

Ongelmana on tietysti aina se, että kuinka lähellä Raamattua kunkin kirjoitus on olevinaan. Itse en ole missään muistamassani kohdin ollut edes eri mieltä Raamattua siteeratessasi. En oikein ymmärrä miksi et itse ymmärrä näkökulmaani suhteessa näihin muihin kirjoittajiin. Muutkin uskovat ovat kiinnittäneet huomiota kirjoituksesi hengen ilmenemiseen.

Jossain suhteessa olemme eri mieltä, jossain samaa mieltä. Siksihän tässä keskustellaan. Itse en kirjoita siinä mielessä, että olisin yksin vaan oikeassa. Vaan etsin vastausta erittäin mielenkiintoisiin kysymyksiin. Siis myönnän lähtökohtaisesti, että olen tietämätön ja etsin vastausta. Riitelemään ja panettelemaan en ole motivoitunut. Joten siinä mielessä voi kanssani olla turvallisella mielellä, Semperikin. Mutta pelkkien Raamatun säkeiden jakaminen ei mielestäni vielä riitä mielenkiinnon herättämiseen.

Jos herra Semper vaikkapa lukaisisi Sunin teoksen ihan ilman vihaa ja ennakkoluuloja, niin sieltä saattaisi paljastua ihan uusia näkökulmia tutkia Raamatun totuuksia Raamatun totuuden kirjana pitämänään. Eikä edes tarvitsisi ottaa kantaa koko sunismiin sinänsä.

Ota mallia vaikkapa minusta. En provosoidu sen enempää sinusta kuin Sunistakaan. Ja hänkin näyttää jättävän minut rauhaan. Eikä minua edes mainita sunismin oppilaiden joukossa. Koskapa olen vapaa Jeesuksessa Kristuksessa. Ja sitä rauhaa ei minulta kukaan voi ottaa pois. Olen myös vapaa ilmaisemaan mielipiteeni, vaikkei se sinua miellyttäisikään. Ja saatan jatkossakin ilmaista käsityksiäni.

• Ved.2 kirjoitti:

Minusta tuntuu, että joko ymmärtämättömyyttäs tai tahallisesti käsität edelleen väärin. Jos ei ole aiheena keskustella Sunin kanssa, niin älä myöskään harrasta sitä! Pidä itse kynäsi erossa hänestä.

Itsellä ei ole ongelmaa siitä, kuka täällä kirjoittelee. Mutta kun näyttää olevan ilmeistä, että kyseinen henkilö päivystää täällä ja dominoi kirjoituksillaan. Niin on kuitenkin mielenkiintoista mainita tietystä näkökulmasta hänen kirjastaan; "Älä heitä pelkää" .

Ongelmana on tietysti aina se, että kuinka lähellä Raamattua kunkin kirjoitus on olevinaan. Itse en ole missään muistamassani kohdin ollut edes eri mieltä Raamattua siteeratessasi. En oikein ymmärrä miksi et itse ymmärrä näkökulmaani suhteessa näihin muihin kirjoittajiin. Muutkin uskovat ovat kiinnittäneet huomiota kirjoituksesi hengen ilmenemiseen.

Jossain suhteessa olemme eri mieltä, jossain samaa mieltä. Siksihän tässä keskustellaan. Itse en kirjoita siinä mielessä, että olisin yksin vaan oikeassa. Vaan etsin vastausta erittäin mielenkiintoisiin kysymyksiin. Siis myönnän lähtökohtaisesti, että olen tietämätön ja etsin vastausta. Riitelemään ja panettelemaan en ole motivoitunut. Joten siinä mielessä voi kanssani olla turvallisella mielellä, Semperikin. Mutta pelkkien Raamatun säkeiden jakaminen ei mielestäni vielä riitä mielenkiinnon herättämiseen.

Jos herra Semper vaikkapa lukaisisi Sunin teoksen ihan ilman vihaa ja ennakkoluuloja, niin sieltä saattaisi paljastua ihan uusia näkökulmia tutkia Raamatun totuuksia Raamatun totuuden kirjana pitämänään. Eikä edes tarvitsisi ottaa kantaa koko sunismiin sinänsä.

Ota mallia vaikkapa minusta. En provosoidu sen enempää sinusta kuin Sunistakaan. Ja hänkin näyttää jättävän minut rauhaan. Eikä minua edes mainita sunismin oppilaiden joukossa. Koskapa olen vapaa Jeesuksessa Kristuksessa. Ja sitä rauhaa ei minulta kukaan voi ottaa pois. Olen myös vapaa ilmaisemaan mielipiteeni, vaikkei se sinua miellyttäisikään. Ja saatan jatkossakin ilmaista käsityksiäni.

Kuten monet palstalla tietävät sinä olet osallinen Sunin joutumiseen siihen tilaan, missä hän tänäkin päivänä on. Olet moneen kertaan kertonut vierailleesi Sunin luona ja viettäneesi paljon aikaan yhdessä hänen kanssaan. 'Veljet' ovat kehitelleet Sanan vastaisia teorioitaan väkevästi yhdessä eksyen.

Luuleeko Ved2 olevansa tuon käsittelyn jälkeen vapaa Sunissa olevan hengen vaikutuksesta? Luuleeko tosiaan? Kirjoituksesi todistavat kauttaaltaan siitä, että olet edelleen saman hengen alaisuudessa kuin Suni, enemmän tai ainakin vähemmän.

Ehkä tässä tuli lisää rautaisannosta sen ymmärtämiseen, miksi minä en tule milloinkaan ottamaan sinulta vastaan minkäänlaista ohjausta. Et tule saamaan minulta pienintäkään mukautumista sunihengen salaisuuksiin tai mihinkään muihinkaan Kristuksen puhtaalle opille vieraisiin pimeyden henkivoimiin.

Sinun sidoksesi entiseen oppi-isääsi ja sankariisi Suniin ovat niin ilmeisiä, ettei sinun ole tarpeen niitä minulle enempää vakuutella. Näkisin mielelläni, että sinäkin saisit tehtyä ratkaisevan pesäeron siihen antikristilliseen henkeen, jonka vaikutuksessa olet ollut. Auttakoon sinua siinä Hän, joka yksin auttaa voi, Kristus Jeesus.

• Sepä siitä????

Kuten monet palstalla tietävät sinä olet osallinen Sunin joutumiseen siihen tilaan, missä hän tänäkin päivänä on. Olet moneen kertaan kertonut vierailleesi Sunin luona ja viettäneesi paljon aikaan yhdessä hänen kanssaan. 'Veljet' ovat kehitelleet Sanan vastaisia teorioitaan väkevästi yhdessä eksyen.

Luuleeko Ved2 olevansa tuon käsittelyn jälkeen vapaa Sunissa olevan hengen vaikutuksesta? Luuleeko tosiaan? Kirjoituksesi todistavat kauttaaltaan siitä, että olet edelleen saman hengen alaisuudessa kuin Suni, enemmän tai ainakin vähemmän.

Ehkä tässä tuli lisää rautaisannosta sen ymmärtämiseen, miksi minä en tule milloinkaan ottamaan sinulta vastaan minkäänlaista ohjausta. Et tule saamaan minulta pienintäkään mukautumista sunihengen salaisuuksiin tai mihinkään muihinkaan Kristuksen puhtaalle opille vieraisiin pimeyden henkivoimiin.

Sinun sidoksesi entiseen oppi-isääsi ja sankariisi Suniin ovat niin ilmeisiä, ettei sinun ole tarpeen niitä minulle enempää vakuutella. Näkisin mielelläni, että sinäkin saisit tehtyä ratkaisevan pesäeron siihen antikristilliseen henkeen, jonka vaikutuksessa olet ollut. Auttakoon sinua siinä Hän, joka yksin auttaa voi, Kristus Jeesus.

Aika epäadekvaattia kirjoitusta. Otappa tuosta nyt selvää??? En ymmärtänyt Semper kirjoituksestasi juuri mitään.

• Sepä siitä???? kirjoitti:

Aika epäadekvaattia kirjoitusta. Otappa tuosta nyt selvää??? En ymmärtänyt Semper kirjoituksestasi juuri mitään.

Vastaan sinulle, Ved.2, vaikka säikähtäen puskaan menitkin:

Viestini oli niin suorasukainen ja avoin, ettei sinulle voinut jäädä mitään epäselvää sen sisällöstä. Haluan korostaa, että minulla ei ole mitään sinua vastaan. Olemme samalla viivalla; vain Jumalan armoon turvautuen ja uskollisina kilvoitellen me voimme päästä perille. Seuraava varoitus on hyvä pitää joka päivä mielessä:

6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?" 2.Kor.6

• Sepä siitä???

Vastaan sinulle, Ved.2, vaikka säikähtäen puskaan menitkin:

Viestini oli niin suorasukainen ja avoin, ettei sinulle voinut jäädä mitään epäselvää sen sisällöstä. Haluan korostaa, että minulla ei ole mitään sinua vastaan. Olemme samalla viivalla; vain Jumalan armoon turvautuen ja uskollisina kilvoitellen me voimme päästä perille. Seuraava varoitus on hyvä pitää joka päivä mielessä:

6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?" 2.Kor.6

Sepä siitä???- nimmari on kyllä mun eikä kenenkään muun. En ole puskalainen enkä sen kummempikaan.

Joskus kirjoitat asiallisesti, mutta toisinaan menee "alta lipan", kuten sanotaan.

• Sepä siitä??? kirjoitti:

Sepä siitä???- nimmari on kyllä mun eikä kenenkään muun. En ole puskalainen enkä sen kummempikaan.

Joskus kirjoitat asiallisesti, mutta toisinaan menee "alta lipan", kuten sanotaan.

Sinun varmaan kannattaisi rekisteröidä nimimerkkisi ('Sepä siitä???). Jos sen tekisit, niin en yhdistäisi sinua toiseen kirjoittajaan.

Annoit 29.11.2011 22:55 kirjoittamaani viestiin "epäadekvaatti" -kommenttisi, joka vaikutti ved2:n tekstiltä. Mikäli erehdyin, olen pahoillani.

Palstalla on jokunen Sunin hapatusta myötäilevä kirjoittaja ja heille annan herkästi kehotuksia kunnon irtiottoon eksyttävästä opista.
        Ved2 -nimimerkin takana on monella tavalla myötätuntoa herättävä ihminen. Soisin hänelle täyden vapauden siitä takiaisen tavoin vaikuttavasta eksyttävästä hengestä, jota maistamaan hän edelleen maanittelee tämän palstan lukijoita. Hän tekee sen niin viekkaasti, ettei vedätystä edes huomaa, jollei ole perillä hänen vedättävästä tyylistään. Itse haluan kirjoittaa ilman kommervenkkejä niin suoraan, että asia tulee ymmärretyksi.

Niinpä niin nimimerkki Sepä siitä???, ellet todella ole ved2, niin lepo vaan :) toivoo SF

• osakekurssi alas

lainaus: "---miksi minä en tule milloinkaan ottamaan sinulta vastaan minkäänlaista ohjausta. Et tule saamaan minulta pienintäkään mukautumista sunihengen salaisuuksiin tai mihinkään muihinkaan Kristuksen puhtaalle opille vieraisiin pimeyden henkivoimiin."

Ensinnäkin, minulle ei ole syntynyt vaikutelmaa, että Ved.2 olisi Sunin kannattaja(?) Sen sijaan hän käsittääkseni vihjaa asettamaan Sunin persoonan ja kirjoitukset oikeaan kontekstiin ja mittasuhteisiin. Näin kykenee paremmin erottamaan, mikä mistäkin johtuu ja mikä mihinkin vie. Kenties myös välttyy kiihkolta ja ylilyönneiltä ja turhilta demonisoinneilta, joihin Semper näyttää nyt Ved.2:n kohdalla sortuneen. Ved.2 vaikuttaa kristityltä, jota ei Semperillä eikä kenelläkään ole oikeutta demonisoida ja nimitellä "pimeyden henkivoimiksi". Tuo arvio(?) ei mielestäni niinkään vakuuttanut mitään Ved.2:sta mutta enemmänkin Semperistä itsestään. Ei väite vielä totuutta tee.

Kiivaus aina kuluttaa. On myös suuri vaara, että kiivaus ja kiihko ei teekään Jumalalle kunniaa vaan tulee "rumaa jälkeä". Yllä oleva Semperin sitaatti, jonka mukaan hän kieltäytyy milloinkaan ottamasta vastaan ohjausta toiselta, unohtaa, että monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Ehkä jo sen vuoksi kannattaisi kuitenkin suhtautua lähimmäiseen tasaveroisena kilvoittelevana kristittynä, kun hänen suunsa kuitenkin Jeesuksen Herraksi todistaa.

Semperkin on kristitty mutta ei nyt valitettavasti käyttäytynyt kristitylle ja evankeliumin arvolle sopivalla tavalla (Paavalin vetoomus).

• osakekurssi alas kirjoitti:

lainaus: "---miksi minä en tule milloinkaan ottamaan sinulta vastaan minkäänlaista ohjausta. Et tule saamaan minulta pienintäkään mukautumista sunihengen salaisuuksiin tai mihinkään muihinkaan Kristuksen puhtaalle opille vieraisiin pimeyden henkivoimiin."

Ensinnäkin, minulle ei ole syntynyt vaikutelmaa, että Ved.2 olisi Sunin kannattaja(?) Sen sijaan hän käsittääkseni vihjaa asettamaan Sunin persoonan ja kirjoitukset oikeaan kontekstiin ja mittasuhteisiin. Näin kykenee paremmin erottamaan, mikä mistäkin johtuu ja mikä mihinkin vie. Kenties myös välttyy kiihkolta ja ylilyönneiltä ja turhilta demonisoinneilta, joihin Semper näyttää nyt Ved.2:n kohdalla sortuneen. Ved.2 vaikuttaa kristityltä, jota ei Semperillä eikä kenelläkään ole oikeutta demonisoida ja nimitellä "pimeyden henkivoimiksi". Tuo arvio(?) ei mielestäni niinkään vakuuttanut mitään Ved.2:sta mutta enemmänkin Semperistä itsestään. Ei väite vielä totuutta tee.

Kiivaus aina kuluttaa. On myös suuri vaara, että kiivaus ja kiihko ei teekään Jumalalle kunniaa vaan tulee "rumaa jälkeä". Yllä oleva Semperin sitaatti, jonka mukaan hän kieltäytyy milloinkaan ottamasta vastaan ohjausta toiselta, unohtaa, että monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi. Ehkä jo sen vuoksi kannattaisi kuitenkin suhtautua lähimmäiseen tasaveroisena kilvoittelevana kristittynä, kun hänen suunsa kuitenkin Jeesuksen Herraksi todistaa.

Semperkin on kristitty mutta ei nyt valitettavasti käyttäytynyt kristitylle ja evankeliumin arvolle sopivalla tavalla (Paavalin vetoomus).

Viestistäsi päätellen et ole paljonkaan seurannut palstan keskustelua viime vuosina. Itse olen noin neljä vuotta ollut mukana keskusteluissa tällä palstalla. Se on ollut tarpeeksi pitkä aika minulle oppiakseni karttamaan sitä harhaoppia ja Sanan herjausta, joka täällä yhä rehottaa.

Voit noteerata minun 'osakkeeni' aivan miten itse haluat. Se ei vaikuta minun arviointiini siitä, mikä on Sunin ja hänen nykyisen 'opetuksensa' arvo Jumalan sanalla mitattuna. Osaat varmaan itsekin päätellä, millaiseen roskaluokkaan minä ehdottoman varmasti sijoitan tuon antikristillisen eksytyksen.

Mitä tulee nimimerkki Ved.2:een, niin olen ns. kantapään kautta oppinut tunnistamaan hänen petollisen vedätyksensä, jolla hän erityisesti minua on työntämässä haistelemaan sunihengen höyryjä. Käytän voimakasta ilmaisua ja teen sen siitä syystä, että näillä asioilla ei kenenkään pidä leikitellä. Yhtä vähän kannattaa osoittaa muodollista kohteliaisuutta tmv. siihen perke.leelliseen ohjaukseen, jolla ihmisille yritetään syöttää tutustumistarjousta Sunin harhaoppeihin. Sitähän ved2 tässäkin ketjussa nimenomaan harrastaa. Hän esittelee mielin kielin valkeuden enkeliksi tekeytyen sitä, miten mielenkiintoisia näkemyksiä Sunilla on kirkkopolitiikasta.

Kristityn arvolle on mitä sopivinta torjua pois ja tuomita kaikki sellainen eksytys, joka röyhkeästi tarjoaa väärää evankeliumia sielujen turmioksi. Lue galatalaiskirjeen 1. luku jakeet 8-10.

Toivottavasti sait selvää siitä, mitä tarkoitan.

Ystävällisesti ja sinua kunnioittaen
        SF

• Jumala näkee&tietää

Viestistäsi päätellen et ole paljonkaan seurannut palstan keskustelua viime vuosina. Itse olen noin neljä vuotta ollut mukana keskusteluissa tällä palstalla. Se on ollut tarpeeksi pitkä aika minulle oppiakseni karttamaan sitä harhaoppia ja Sanan herjausta, joka täällä yhä rehottaa.

Voit noteerata minun 'osakkeeni' aivan miten itse haluat. Se ei vaikuta minun arviointiini siitä, mikä on Sunin ja hänen nykyisen 'opetuksensa' arvo Jumalan sanalla mitattuna. Osaat varmaan itsekin päätellä, millaiseen roskaluokkaan minä ehdottoman varmasti sijoitan tuon antikristillisen eksytyksen.

Mitä tulee nimimerkki Ved.2:een, niin olen ns. kantapään kautta oppinut tunnistamaan hänen petollisen vedätyksensä, jolla hän erityisesti minua on työntämässä haistelemaan sunihengen höyryjä. Käytän voimakasta ilmaisua ja teen sen siitä syystä, että näillä asioilla ei kenenkään pidä leikitellä. Yhtä vähän kannattaa osoittaa muodollista kohteliaisuutta tmv. siihen perke.leelliseen ohjaukseen, jolla ihmisille yritetään syöttää tutustumistarjousta Sunin harhaoppeihin. Sitähän ved2 tässäkin ketjussa nimenomaan harrastaa. Hän esittelee mielin kielin valkeuden enkeliksi tekeytyen sitä, miten mielenkiintoisia näkemyksiä Sunilla on kirkkopolitiikasta.

Kristityn arvolle on mitä sopivinta torjua pois ja tuomita kaikki sellainen eksytys, joka röyhkeästi tarjoaa väärää evankeliumia sielujen turmioksi. Lue galatalaiskirjeen 1. luku jakeet 8-10.

Toivottavasti sait selvää siitä, mitä tarkoitan.

Ystävällisesti ja sinua kunnioittaen
        SF

Sinun kirjoituksesi eivät ole kovin kristillisellä mielenlaadulla kirjoitettuja (semper). On hassua, kun selvästi käännät asioita aivan ylösalaisin ja nurinpäin. Näytät halveksivan oikeita kristittyjä ja jopa demonisoivan heitä. Kuinkahan vakavasta pilkasta lie kyse? Todellisesta synnistä ainakin. Kenelläkään ei ole varaan tuollaiseen.

• Jumala näkee&tietää kirjoitti:

Sinun kirjoituksesi eivät ole kovin kristillisellä mielenlaadulla kirjoitettuja (semper). On hassua, kun selvästi käännät asioita aivan ylösalaisin ja nurinpäin. Näytät halveksivan oikeita kristittyjä ja jopa demonisoivan heitä. Kuinkahan vakavasta pilkasta lie kyse? Todellisesta synnistä ainakin. Kenelläkään ei ole varaan tuollaiseen.

Me emme voi toistemme sisintä mielenlaatua ja sydämen tilaa mennä luotettavasti arvioimaan palstakirjoittelun perusteella. Se pätee niin minuun ja sinuun kuin kaikkiin toisiinkin. Siksi olen aina halunnut jättää viimeisen sanan sanomatta siitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Tämän pitäisi olla sanomattakin selvää, eikö totta?

Voisitko tarkentaa syytettäsi halveksunnasta ja demonisoinnista?
        Olen valmis keskustelemaan, kunhan täsmennät, mistä kohdasta aloitamme. Yleisellä tasolla tekemiesi viittausten perusteella ei ole viisasta lähteä vastaamaan tämän ihmeellisemmin.

1.Pietarin kirje:
        3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

• Ved.2

Sinun varmaan kannattaisi rekisteröidä nimimerkkisi ('Sepä siitä???). Jos sen tekisit, niin en yhdistäisi sinua toiseen kirjoittajaan.

Annoit 29.11.2011 22:55 kirjoittamaani viestiin "epäadekvaatti" -kommenttisi, joka vaikutti ved2:n tekstiltä. Mikäli erehdyin, olen pahoillani.

Palstalla on jokunen Sunin hapatusta myötäilevä kirjoittaja ja heille annan herkästi kehotuksia kunnon irtiottoon eksyttävästä opista.
        Ved2 -nimimerkin takana on monella tavalla myötätuntoa herättävä ihminen. Soisin hänelle täyden vapauden siitä takiaisen tavoin vaikuttavasta eksyttävästä hengestä, jota maistamaan hän edelleen maanittelee tämän palstan lukijoita. Hän tekee sen niin viekkaasti, ettei vedätystä edes huomaa, jollei ole perillä hänen vedättävästä tyylistään. Itse haluan kirjoittaa ilman kommervenkkejä niin suoraan, että asia tulee ymmärretyksi.

Niinpä niin nimimerkki Sepä siitä???, ellet todella ole ved2, niin lepo vaan :) toivoo SF

Sinulla on Semper sellainen psykologinen ongelma päällänsä. Ensinnäkin kuvittelet, että minulla olisi jokin pimeä tarve käydä keskustelua puskien takaa. Ei vois vähempää kiinnostaa kommunikoida jossain piilosilla. Erittäin lapsellista.

Itse olet osallinen palstalla käytyyn vihakeskusteluun. Jos tuollaista keskustelua haluaa käydä, niin täytyy siinä omassa päässä olla todella jotain vikaa, niinkuin palstan ylläpitäjillä, että yleensä sallivat Raamattupalstalle jatkuvaa häiriköintiä. Asialliset keskustelijat häipyvät pois saastaisen ilmapiirin vuoksi.

Jos Sunista jotain pitäisi vängällä jotain repiä irti, niin on hänen kirjassaan esiintyvät hänen vastaisensa vihapuheet. Ne puolestaan kertoo jotain heistä. En puolestaan kylläkään koe Semperin kirjoituksia kovin hurskaina, vaikkakin raamatullisesti hyvin ansioikkaina. Mutta tuo häiriköivä riitaisa henki vesittää sen hengellisen sisällön.

• epudedikvaatteri
        Sepä siitä???? kirjoitti:

Mitä? Epdedukvaattia? Mitä siis? En ymmärrä, käytä suomen kieltä.

• Ved.2

Me emme voi toistemme sisintä mielenlaatua ja sydämen tilaa mennä luotettavasti arvioimaan palstakirjoittelun perusteella. Se pätee niin minuun ja sinuun kuin kaikkiin toisiinkin. Siksi olen aina halunnut jättää viimeisen sanan sanomatta siitä, kuka pelastuu ja kuka ei. Tämän pitäisi olla sanomattakin selvää, eikö totta?

Olen valmis keskustelemaan, kunhan täsmennät, mistä kohdasta aloitamme. Yleisellä tasolla tekemiesi viittausten perusteella ei ole viisasta lähteä vastaamaan tämän ihmeellisemmin.

1.Pietarin kirje:
        3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Kirjoitustesi perusteella et vaikuta kovin rehelliseltä. Hengellisen työn alueelta löytyy paljon tällaisia feikkejä, jotka kyllä lukevat Raamattua ja puhuvat hyvin hurskaasti. Mutta sitten kun joku huomaa heidän valheensa, niin alkaa älytön moppaaminen. Minulle ja monelle muulle tuolainen persoona paljastuu aika pian.
        On monia viattomia sieluja, joihin tuollainen manipulointi saattaa upota. Mutta on myös palstalla paljastunut, että jotkut ovat sen huomanneet ja maininneetkin siitä.

Verbaliikan takaa paljastuu kuitenkin myös monille palsta-aktiiveillekin tuollainen feikkiuskonnollisuus, ja ikäänkuin vakuudeksi jokin Raamatun jae lisähöysteenä . Hän ratsastaa näennäiseti jollain Sunivastaisuudella keräten sitten myötätuntopisteitä itselleen. Tämä jos jokin on narsismia , ja ennenkaikkea Raamatulla pilailua pahimmassa määrin.
        Liekkö tuo nimetön aloituskin hänen käsialaansa, missä vihjaillaan nimimerkkini perään? Kaikki on mahdollista em. arvion mukaan. Sopii hyvin henkilön
        persoonan kuvaan.

• Palstaa seurannut
        Ved.2 kirjoitti:

Kirjoitustesi perusteella et vaikuta kovin rehelliseltä. Hengellisen työn alueelta löytyy paljon tällaisia feikkejä, jotka kyllä lukevat Raamattua ja puhuvat hyvin hurskaasti. Mutta sitten kun joku huomaa heidän valheensa, niin alkaa älytön moppaaminen. Minulle ja monelle muulle tuolainen persoona paljastuu aika pian.
        On monia viattomia sieluja, joihin tuollainen manipulointi saattaa upota. Mutta on myös palstalla paljastunut, että jotkut ovat sen huomanneet ja maininneetkin siitä.

Verbaliikan takaa paljastuu kuitenkin myös monille palsta-aktiiveillekin tuollainen feikkiuskonnollisuus, ja ikäänkuin vakuudeksi jokin Raamatun jae lisähöysteenä . Hän ratsastaa näennäiseti jollain Sunivastaisuudella keräten sitten myötätuntopisteitä itselleen. Tämä jos jokin on narsismia , ja ennenkaikkea Raamatulla pilailua pahimmassa määrin.
        Liekkö tuo nimetön aloituskin hänen käsialaansa, missä vihjaillaan nimimerkkini perään? Kaikki on mahdollista em. arvion mukaan. Sopii hyvin henkilön
        persoonan kuvaan.

Semper palasi tälle palstalle hyvin sovinnollisilla aloituksilla, Usko Herraan Jeesukseen! ja "voita sinä paha hyvällä". Eipä aikaakaan, kun sinä liityit keskusteluun ja heti oli täysi rähinä päällä. Muistaakseni sinä olet peräänkuuluttanut "rakentavaa keskustelua", miten olet asiaa edistänyt.

• DrHook

1.Pietarin kirje:

"Me emme voi toistemme sisintä mielenlaatua ja sydämen tilaa mennä luotettavasti arvioimaan palstakirjoittelun perusteella. "

Sydämen tilan arviointiin vaaditaan sydänlääkärin pätevyys.

• DrHook
        Palstaa seurannut kirjoitti:

Semper palasi tälle palstalle hyvin sovinnollisilla aloituksilla, Usko Herraan Jeesukseen! ja "voita sinä paha hyvällä". Eipä aikaakaan, kun sinä liityit keskusteluun ja heti oli täysi rähinä päällä. Muistaakseni sinä olet peräänkuuluttanut "rakentavaa keskustelua", miten olet asiaa edistänyt.

"Me emme voi toistemme sisintä mielenlaatua ja sydämen tilaa mennä luotettavasti arvioimaan palstakirjoittelun perusteella. "

Mielenlaadun arviontiin vaaditaan psykiatrin pätevyys.

• Ved.2
        osakekurssi alas kirjoitti:

Täytyy nyt kuitenkin jatkoksi kommentoida em. kirjoitusta. Kristityn ON käyttäydyttävä evankeliumin arvon mukaisesti. Jos itse esiintyy kristittynä ja sitten demonosoi toisia kristittyjä, niin on aika kummallista esiintyä edes kristittynä.

Puolustan Paavalia ja koko Raamattua, niinkuin Jeesus sanoi eräässä kohdin. Käsittääksen Semper on juuri kyseisissä seikoissa samaa mieltä?? Olen siis Sunin kanssa täysin eri mieltä Paavalista. Mutten monessa muussakaan mielessä en näe mitään järkeä lähteä TS.n kanssa jatkamaan saman kiistan ympärillä, jos ei ole uusia argumentteja..

Hedelmällisen ja Raamatun ohjeen mukaisen keskustelun kannalta olisi hyvä käydä keskustelua siitä, mikä olisi rakentavaa ja hurskaasti Raamatun hengen mukaista. Vähimmäisvaatimuksena olisi välttää henkilökohtaisuuksiin meneminen, jollei ole ystävällisellä aikeella. Mikä tässä on niin vaikeaa sisäistää?

En itsekään näe aloituksessa sinänsä mitään vikaa. Mutta tulee vaan mieleen, että "aloitetaan joskus raamatullisesti, mutta lopetetaan niinkuin piru lukisi Raamattua!

"Aloitetaan Hengessä, lopetetaan lihassa." Näin käy monelle valitettavasti, ja vielä Raamatun mukaan.

• antiprovokaatio
        Palstaa seurannut kirjoitti:

Saman huomannut. Provokaatio on ollut valtaisa.

• Hyvä!
        epudedikvaatteri kirjoitti:

Mitä? Epdedukvaattia? Mitä siis? En ymmärrä, käytä suomen kieltä.

Hyvä!

• Saatanan vaikutuksesta sinä vain tutkit kirjoituksia, ja kärkyt kunniaa toisilta Saatanan kastamilta, kun et enää Kristuksen luokse pääse:

"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytyvän
      iankaikkisen elämän - ja nehän juuri todistavat minusta.

Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
      En minä ole ihmisten kiitosten tarpeessa. Minä tunnen teidät:
      teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
      Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä
      olette vastaanottavaisia.

Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne
      ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ainoalta Jumalalta."

Saat jatkaa keskustelua apulaistesi kanssa.

• Eräs palstalainen

Kovuutesi ja katkeruutesi kertovat siitä, etteivät sinun asiasi ole kunnossa Jumalan kanssa. Anteeksiantamaton ihminen ei saa itse anteeksi Jumalalta.

14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. Matt.6

• uskottava uskova
        Eräs palstalainen kirjoitti:

Kovuutesi ja katkeruutesi kertovat siitä, etteivät sinun asiasi ole kunnossa Jumalan kanssa. Anteeksiantamaton ihminen ei saa itse anteeksi Jumalalta.

14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. Matt.6

Teuvo pitää Jeesuksen sanoja tärkeänä, mutta tässäkään kohtaa hänen uskottavuutensä ei ole uskottava.

• Nyt puhutaan Teuvo

Kiusaajasta ja kiusaamisesta puheenollen.

Nyt puhutaan Teuvo eri asioista. Käsitit jälleen täysin väärin. kiusaus syntiin on aivan eri asia kuin se, että jotakuta kiusaa joku toinen henkilö. Tässä yhteydessä, josta aloittaja puhuu, tarkoitetaan sitä, että joku toinen aiheuttaa ilkeämielisellä ja pahansuopaisella käytöksellään toiselle kärsimyksiä. Miettisit joskus, mitä kirjoittelet, niin et niin usein nolaisi itseäsi, ok?

• 24 Ja jos vanhurskas

24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

• Ainoastaan Herran

Jeesuksen nimessä ja Hengessä voimme pelastuksen sieluillemme saada, pysymällä armoliitossa, ja sitä ennen siihen syntymällä totuuteen tulemalla ja anomalla pelastusta ja samoin saamme tunnustaa suullamme sydämen uskomme.

Herra Jeesus on hyvä ja nimessään kaikki kunnia ja kiitos Isälle.

• aamenn!

aamenn!

• Pelastuksemme ei ole

meistä itsestämme ihmisinä ettemme kerskaisi vaan kunnia Isälle Jeesuksessa.

• Jeesusta korottava

Raitis ja tervehenkinen Jeesusta korottava kirjoitus. Tällaisia lisää.

• wizardii

juu, en usko sinua, enkä paavalia, vaan sanantarkasti jeesusta, ja jeesus on sanonut että lakia on noudatettava sanantarkasti, ja näin jeesus pelastaa uskonnoilta

• Jeesus käskee meitä uskomaan Häneen: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." Joh.14:1.

Lisäksi Jeesus kehottaa meitä olemaan Hänen seuraajiaan ja ottamaan ristimme joka päivä:

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen."
        Luuk.9:23,24

Lain tekoihin ja kuolleisiin kirjaimiin Jeesus ei meitä halua kiinnittää. Tärkeintä on sydämen usko ja kuuliaisuus Hänen ja Isän tahdolle.

Paavalin opetus ei missään kohdassa ole ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa, vaan noudattaa tarkoin sitä evankeliumia, jonka Jeesus meille toi.

• Ved.2

Jeesus käskee meitä uskomaan Häneen: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." Joh.14:1.

Lisäksi Jeesus kehottaa meitä olemaan Hänen seuraajiaan ja ottamaan ristimme joka päivä:

Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen."

Lain tekoihin ja kuolleisiin kirjaimiin Jeesus ei meitä halua kiinnittää. Tärkeintä on sydämen usko ja kuuliaisuus Hänen ja Isän tahdolle.

Paavalin opetus ei missään kohdassa ole ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa, vaan noudattaa tarkoin sitä evankeliumia, jonka Jeesus meille toi.

Tulee vaan mieleen, että nimenomaan Teuvo on alunperinkin penännyt juuri Semperin mainitsemia "totuuksia". Semperhän kirjoittaa juuri Raamatun totuutta.
        Minusta te juuri alunperin olisitte olleet juuri saman totuuden airut.

Teuvohan tässä juuri on poikennut totuudesta. Ja vielä aika jyrkästi.Teuvolla oli alkuaikoina hallussaan totuuden prinsiipit. Mutta menetti ne hyvin pian.

Onhan näitä asioita vatvottu jo loputtomiin. Onko muuten mitään uutta sanottavaa? Ainoa mitä itselle jäi käteen, niin oli nuo Teuvon kirjeenvaihdon paljastamat. Semperkään ei edes tiedä, koska on jo ennakkoon varautunut Sunin osallisuuteen niihin. Kannattaisi siis lukea sen vastapuolen reaktioihin huomiota kiinnittäen. Ne ovat siis kirjeenvaihtoa toisilleen vihamielisten tahojen suhrteen.

Siinä vaan se toinen osapuoli on arvostettua kristillistä valtakunnallista eliittiä.
        Semperiltä vaan penäisin tutustumista Teuvon lähtökohtiin. Voisit silloin ehkä suhtautua asioihin vähän syvällisemmin.Mutta näyttää siltä, että tätä "Jorvin" puolen ymmärrys puuttuu.

• paqqiiri

Jeesus käskee meitä uskomaan Häneen: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." Joh.14:1.

"Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen."
        Luuk.9:23,24"

alkuperäisessä kirjoituksessa ei ihan tuolla tavalla lue

• paqqiiri

"Lain tekoihin ja kuolleisiin kirjaimiin Jeesus ei meitä halua kiinnittää. Tärkeintä on sydämen usko ja kuuliaisuus Hänen ja Isän tahdolle. "

valhtelet

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden,

joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

mutta

joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

• paqqiiri

"Paavalin opetus ei missään kohdassa ole ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa, vaan noudattaa tarkoin sitä evankeliumia, jonka Jeesus meille toi. "

valhtelet, jeesus todistaa paavalin valehtelijaksi

25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

jeesus ei omien sanojensa mukaan (27) ilmesty yhdelle ihmisille k. e. paavalille vaan kaikille ihmisille yhtäaikaa,paavali valehteli

• tuo-maan-evankeliumi
        paqqiiri kirjoitti:

"Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen."

Totta. Alkuperäinen teksti mistä tuo on kopioitu Raamattuun, on Tuomaan evankeliumi.

• tuo-maan-evankeliumi
        tuo-maan-evankeliumi kirjoitti:

Totta. Alkuperäinen teksti mistä tuo on kopioitu Raamattuun, on Tuomaan evankeliumi.

siis tämä

on väärennetty

• tuo-maan-evankeliumi
        paqqiiri kirjoitti:

"Lain tekoihin ja kuolleisiin kirjaimiin Jeesus ei meitä halua kiinnittää. Tärkeintä on sydämen usko ja kuuliaisuus Hänen ja Isän tahdolle. "

valhtelet

18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sentähden,

joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman;

mutta

joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Totta. Lakia on noudatettava sanantarkasti. Lakia ei saa rikkoa, se on jumalan pilkkaamista, ja jeesuksen pilkkaamista.

• paqqiiri kirjoitti:

Jakeet ovat sanasta sanaan Luukkaan evankeliumista, UT1938.

Sinun olisi löydettävä väiteellesi jokin peruste, nimim. paqqiiri.

Samansisältöiset jakeet ovat myös Matteuksella ja Markuksella.

8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen." (Markuksen evankeliumin mukaan)

• tuo-maan-evankeliumi kirjoitti:

Tuomaan "evankeliumi" on Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn. Käytän jyrkkää ilmaisua siitä syystä, että Raamatun kirjojen alentaminen epämääräisten kirjoitelmien tasolle tai jopa niiden alapuolelle, kuten sinä näytät tekevän, on pilkantekoa Jumalan sanaa kohtaan.

>>Tuomaan evankeliumi sisältää lähes pelkästään erillisiä lyhyitä lauselmia, joiden sanotaan olevan Jeesukselta peräisin. Niitä lukiessa tulee pikemminkin vaikutelma, että lauseet on lähinnä kuulopuheiden pohjalta kerännyt joku mystiikkaan taipuvainen, jolla ei ole ollut käsitystä Jeesuksen todellisesta opetuksesta. Hän on siksi muotoillut lauseita omien (gnostilaisten) mieltymystensä tai uskomustensa mukaisiksi. Tekstin koptinkielelle kääntäjäkään ei ilmeisesti ole kunnolla ymmärtänyt kreikankielisen alkutekstin sisältöä. Niinpä teksti on täynnä kummallisuuksia, joiden arvellaan johtuvan mm. kopiointivirheistä.

• paqqiiri kirjoitti:

"Paavalin opetus ei missään kohdassa ole ristiriidassa Jeesuksen sanojen kanssa, vaan noudattaa tarkoin sitä evankeliumia, jonka Jeesus meille toi. "

26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

jeesus ei omien sanojensa mukaan (27) ilmesty yhdelle ihmisille k. e. paavalille vaan kaikille ihmisille yhtäaikaa,paavali valehteli

Paavalin leimaaminen valehtelijaksi osoittaa, että sinulta puuttuu Pyhän Hengen antama johdatus Sanan totuuteen.

Jeesus ilmestyi Paavalille juuri sillä tavalla kuin Raamattu ilmoittaa. Ota sana vastaan niinkuin se on kirjoitettu; Jumalan sanana.

Apostolien teot:

22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

• tuo-maan-evankeliumi

Tuomaan "evankeliumi" on Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn. Käytän jyrkkää ilmaisua siitä syystä, että Raamatun kirjojen alentaminen epämääräisten kirjoitelmien tasolle tai jopa niiden alapuolelle, kuten sinä näytät tekevän, on pilkantekoa Jumalan sanaa kohtaan.

>>Tuomaan evankeliumi sisältää lähes pelkästään erillisiä lyhyitä lauselmia, joiden sanotaan olevan Jeesukselta peräisin. Niitä lukiessa tulee pikemminkin vaikutelma, että lauseet on lähinnä kuulopuheiden pohjalta kerännyt joku mystiikkaan taipuvainen, jolla ei ole ollut käsitystä Jeesuksen todellisesta opetuksesta. Hän on siksi muotoillut lauseita omien (gnostilaisten) mieltymystensä tai uskomustensa mukaisiksi. Tekstin koptinkielelle kääntäjäkään ei ilmeisesti ole kunnolla ymmärtänyt kreikankielisen alkutekstin sisältöä. Niinpä teksti on täynnä kummallisuuksia, joiden arvellaan johtuvan mm. kopiointivirheistä.

"Kaikki Tuomaan Evankeliumin sanonnant löytyvät Raamatusta, hajotettuna Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan evankeliumeihin. " (vapaasti käännettynä)

Osan löytää suhteellisen helposti, toiset taas on vaikeampi löytää.

Jeesus sanoi: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä"
        Gnosis/Gnostic tarkoittaa: Tie, Totuus, Elämä."
        Parantaja, tekee dia-GNOSTIIKKAA (GNOSIS) kun hän arvioi potilaan terveydentilan ja hoidon tarpeen.

• tuo-maan-evankeliumi
        paqqiiri kirjoitti:

valhtelet

19 Sentähden,

mutta

On siis törkeää valehtelua.

• tuo-maan-evankeliumi

"Tuomaan "evankeliumi" on Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn. "

Merkillistä että Tuomaan Evankleliumin sanonnat löytyvät Raamatusta Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan Evankeliumeist, jos ne ovat "Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn". pikemminkin te olette "Raamatun ulkopuolista aineistoa", ja mitä selitätte on tietämättömän hölynpölyä.

• tuo-maan-evankeliumi

"Tuomaan "evankeliumi" on Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn. Käytän jyrkkää ilmaisua siitä syystä, että Raamatun kirjojen alentaminen epämääräisten kirjoitelmien tasolle tai jopa niiden alapuolelle, kuten sinä näytät tekevän, on pilkantekoa Jumalan sanaa kohtaan."

Missä kohtaa raamattua sanotaan

"1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:" = JUMALAN SANAT

lue sen alapuolelta mitä Jumala sanoi. Se on Jumalan sana, Jumalan laki, Jumalan testamentti, ensimmäinen kirjattu Raamattu.

• Jumala puhui

"Tuomaan "evankeliumi" on Raamatun ulkopuolista aineistoa, jonka arvo on verrattavissa hölynpölyyn. Käytän jyrkkää ilmaisua siitä syystä, että Raamatun kirjojen alentaminen epämääräisten kirjoitelmien tasolle tai jopa niiden alapuolelle, kuten sinä näytät tekevän, on pilkantekoa Jumalan sanaa kohtaan."

Missä kohtaa raamattua sanotaan

"1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:" = JUMALAN SANAT

lue sen alapuolelta mitä Jumala sanoi. Se on Jumalan sana, Jumalan laki, Jumalan testamentti, ensimmäinen kirjattu Raamattu.

""1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:" = JUMALAN SANAT"

Niimpä. Mitä paavali on raamattuun aikanaan kirjoitellut ei ole Jumalan sana.

Ja joka ei noudata Jumalan sanaa, eli lakia, eli 10 käskyä, pilkkaa Jumalaa ja Jeesusta.

• Jumala puhui

On siis törkeää valehtelua.

On Jeesuksen ja Jumalan pilkkaamista,

12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

ja "Maan jonka Jumala on antanut" ja sen kansan pilkkaamista, k. e. Suomen ja Suomalaisten.

19 Sentähden,

mutta

• Jumala puhui
        Jumala puhui kirjoitti:

On Jeesuksen ja Jumalan pilkkaamista,

12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

ja "Maan jonka Jumala on antanut" ja sen kansan pilkkaamista, k. e. Suomen ja Suomalaisten.

19 Sentähden,

mutta

Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti, niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä". Ja joka teitä vastaan sen jälkeen rikkoo, tuomitsee itsensä helvettiin.

Luukas 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Noudattakaa sanantarkasti Jumalan lakia, ja Jumala on teissä.

• tuo-maan-evankeliumi
        Jumala puhui kirjoitti:

Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti, niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä". Ja joka teitä vastaan sen jälkeen rikkoo, tuomitsee itsensä helvettiin.

Luukas 17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Ja sen jälkeen otlette vapaita rasistisista uskonnoista.

1. Johannes 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

=)

• tuo-maan-evankeliumi
        Jumala puhui kirjoitti:

"Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" (Jeesus) = Joka opettaa lapsia väärin, tuomitsee itsensä helvettiin.

Jeesus sanoi Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Lapset pitää kasvattaa sanantarkasti JEESUKSEN OPPIEN ja JUMALAN LAIN mukaisesti, ei paavalin, lutherin, Gustaf Wasan, Lestadion tai muun sekopäisen rasistisen hihhulin lakien ja oppien mukaisesti mielenvikaiseksi.

Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

• widowofwasa

Paavalin leimaaminen valehtelijaksi osoittaa, että sinulta puuttuu Pyhän Hengen antama johdatus Sanan totuuteen.

Jeesus ilmestyi Paavalille juuri sillä tavalla kuin Raamattu ilmoittaa. Ota sana vastaan niinkuin se on kirjoitettu; Jumalan sanana.

Apostolien teot:

22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

"22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;"

Tuon paavali keksi tästä "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa" - mutta ei tajunnut että samalla paljasti itsensä, koska "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." = Jeesus ilmestyy kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa yht'aikaa - ei yhdelle k. e. paavali.

• widowofwasa

Ja sen jälkeen otlette vapaita rasistisista uskonnoista.

1. Johannes 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

=)

Tämä onkin hieno ilosanoma kaikille uskovaisille:

Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa".

• pakarinenx
        paqqiiri kirjoitti:

Siinä on todisteet Jeesuksen ennustamiskyvyistä,ja varmasti "niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus" tukin pitää sitten paikkansa.

• pakarinenx
        widowofwasa kirjoitti:

Tämä onkin hieno ilosanoma kaikille uskovaisille:

Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa".

"Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa". "

Kannatetaan - E H D O T T O M A S T I.

• pakarinenx
        pakarinenx kirjoitti:

"Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa". "

Kannatetaan - E H D O T T O M A S T I.

"tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"

Hieno tunne, olla yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa, totuudessa puhdasmielinen maassa jonka Jumala on antanut, eikä rypeä saastassa, pimeydessä, kyykkiä jonku tietämättömän ulkomaalaisen mielenvikaisen rasistin lakien ja oppien mukaan.

• pakarinenx
        pakarinenx kirjoitti:

"tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"

Hieno tunne, olla yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa, totuudessa puhdasmielinen maassa jonka Jumala on antanut, eikä rypeä saastassa, pimeydessä, kyykkiä jonku tietämättömän ulkomaalaisen mielenvikaisen rasistin lakien ja oppien mukaan.

ps

lähettäkää tämä

kaikille uskovaisille kaikkialla

ds

• mistähän?
        Ved.2 kirjoitti:

Tulee vaan mieleen, että nimenomaan Teuvo on alunperinkin penännyt juuri Semperin mainitsemia "totuuksia". Semperhän kirjoittaa juuri Raamatun totuutta.
        Minusta te juuri alunperin olisitte olleet juuri saman totuuden airut.

Teuvohan tässä juuri on poikennut totuudesta. Ja vielä aika jyrkästi.Teuvolla oli alkuaikoina hallussaan totuuden prinsiipit. Mutta menetti ne hyvin pian.

Onhan näitä asioita vatvottu jo loputtomiin. Onko muuten mitään uutta sanottavaa? Ainoa mitä itselle jäi käteen, niin oli nuo Teuvon kirjeenvaihdon paljastamat. Semperkään ei edes tiedä, koska on jo ennakkoon varautunut Sunin osallisuuteen niihin. Kannattaisi siis lukea sen vastapuolen reaktioihin huomiota kiinnittäen. Ne ovat siis kirjeenvaihtoa toisilleen vihamielisten tahojen suhrteen.

Siinä vaan se toinen osapuoli on arvostettua kristillistä valtakunnallista eliittiä.
        Semperiltä vaan penäisin tutustumista Teuvon lähtökohtiin. Voisit silloin ehkä suhtautua asioihin vähän syvällisemmin.Mutta näyttää siltä, että tätä "Jorvin" puolen ymmärrys puuttuu.

Mistäs sinä siihen tupsahdit?

• vähempi ei riitä
        Jumala puhui kirjoitti:

Käsi sydämelle. Noudatatko itse? 100%? Vähempi ei riitä, jos Jeesuksen armon aiot ohittaa.

• roskaposkiropotti
        vähempi ei riitä kirjoitti:

Käsi sydämelle. Noudatatko itse? 100%? Vähempi ei riitä, jos Jeesuksen armon aiot ohittaa.

olen samaa mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa, kuten myös suomen perustuslain kanssa joka kumpuaa edellisistä, ellet sinä ole, mene sellaiseen maahan jossa niitä ei ole

• 15vbitch

Jakeet ovat sanasta sanaan Luukkaan evankeliumista, UT1938.

Sinun olisi löydettävä väiteellesi jokin peruste, nimim. paqqiiri.

Samansisältöiset jakeet ovat myös Matteuksella ja Markuksella.

8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
        8:35 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen." (Markuksen evankeliumin mukaan)

Tilasin käännöksen Matteus 16:24:sta ja

τοτε ο : siihen aikaan
        ιησους : Jeesus
        ειπεν τοις : sanoi, kun hän eli ja
        μαθηταις : opetti
        αυτου : itse
        ει τις : "jos joku
        θελει : haluaa
        οπισω : jälkeen
        μου : minun
        ελθειν : tulla (jälkeen minun tulla : seurata minua)
        απαρνησασθω : hän unohtaa
        εαυτον : kaikki muut (kaikkien muiden opit)
        και : ja
        αρατω : kieltää
        τον σταυρον : ristin
        αυτου : itse (henkilökohtaisesti)
        ακολουθειτω : on opetuslapseni
        μοι : minun"

Jeesus sanoi Matt. 28:19 : Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Käännös on oikein tehty.

• 15vbitch
        roskaposkiropotti kirjoitti:

olen samaa mieltä Jumalan ja Jeesuksen kanssa, kuten myös suomen perustuslain kanssa joka kumpuaa edellisistä, ellet sinä ole, mene sellaiseen maahan jossa niitä ei ole

Maan jonka Jumala (Jumalan sana/laki/10 käskyä) on antanut: Suomi ja Suomen perustuslaki.

• ne paljastuvat
        paqqiiri kirjoitti:

valhtelet

19 Sentähden,

mutta

Valehtelijat, Jumalan pilkkaajat, paljastuvat aina siitä etteivät noudata Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, eikä Suomen perustuslakia!

• 15vbitch kirjoitti:

Tilasin käännöksen Matteus 16:24:sta ja

Jeesus sanoi Matt. 28:19 : Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Käännös on oikein tehty.

Matt. 16:24 (Textus Receptus)

τοτε ο = Sitten
        ιησους = Jeesus
        ειπεν = sanoi
        τοις μαθηταις = opetuslapsille
        αυτου = hänen
        ει = jos
        τις = joku
        θελει = tahtoo
        οπισω = perässä
        μου = minun
        ελθειν = tulla
        απαρνησασθω = kieltäköön
        εαυτον = itsensä
        και = ja
        αρατω = nostakoon
        τον σταυρον = ristin
        αυτου = hänen
        και = ja
        ακολουθειτω = seuratkoon
        μοι = minua.

Yllä näet oikean käännöksen suoraan kreikan kielestä (lähde: Novum). Sinun käännöksesi näyttää ikävä kyllä epäluotettavalta. Joka tapauksessa hyvä, että haluat selvittää oikean käännöksen.

Otetaan vielä tukeva ja turvallinen saksalainen Lutherbibel 1912:

Matt.16:24
        "Da sprach Jesus zu seinen Jüngern: Will mir jemand nachfolgen, der verleugne sich selbst und nehme sein Kreuz auf sich und folge mir."

• paqqiiri

τοτε ο = Sitten
        ιησους = Jeesus
        ειπεν = sanoi
        αυτου = hänen
        ει = jos
        τις = joku
        θελει = tahtoo
        οπισω = perässä
        μου = minun
        ελθειν = tulla
        απαρνησασθω = kieltäköön
        εαυτον = itsensä
        και = ja
        αρατω = nostakoon
        τον σταυρον = ristin
        αυτου = hänen
        και = ja
        ακολουθειτω = seuratkoon
        μοι = minua.

Yllä näet oikean käännöksen suoraan kreikan kielestä (lähde: Novum). Sinun käännöksesi näyttää ikävä kyllä epäluotettavalta. Joka tapauksessa hyvä, että haluat selvittää oikean käännöksen.

"Da sprach Jesus zu seinen Jüngern: Will mir jemand nachfolgen, der verleugne sich selbst und nehme sein Kreuz auf sich und folge mir."

Kerroppa meille kaikille, onko tekemäsi käänns NYKYISTÄ kreikan kieltä, kielioppia ja sanastoa, tai 2000 VUOTTA SITTEN käytettyä kreikan kieltä, kielioppia JA SANASTOA?

jos NYKYISTÄ niin kärähdit jälleen kerran valehtelemisesta

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10286641

• muahahahhh

τοτε ο = Sitten
        ιησους = Jeesus
        ειπεν = sanoi
        αυτου = hänen
        ει = jos
        τις = joku
        θελει = tahtoo
        οπισω = perässä
        μου = minun
        ελθειν = tulla
        απαρνησασθω = kieltäköön
        εαυτον = itsensä
        και = ja
        αρατω = nostakoon
        τον σταυρον = ristin
        αυτου = hänen
        και = ja
        ακολουθειτω = seuratkoon
        μοι = minua.

hihhuli ei nähnyt että tämä

"Jeesus sanoi Matt. 28:19 : Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

todistaa että

"Käännös on oikein tehty. "

• paqqiiri kirjoitti:

Kerroppa meille kaikille, onko tekemäsi käänns NYKYISTÄ kreikan kieltä, kielioppia ja sanastoa, tai 2000 VUOTTA SITTEN käytettyä kreikan kieltä, kielioppia JA SANASTOA?

En ole itse tehnyt mitään käännöstä, mistä niin päättelit?

Kuten viestissäni kerroin sinulle käytin lähteenä Novum-teosta (Uusi Testamentti selityksin). Tuo teos sisältää interlineaarin kreikka-suomi tekstin, josta jokainen voi verrata sana sanalta alkukieltä ja suomen kieltä.

Kuten edellisestä viestistä myös tuli ilmi Novum-teos käyttää pohjatekstinä Textus Receptus'ta, joka perustuu vanhoihin ja luotettavimpiin käsikirjoituksiin. Nykykreikasta ei luonnollisesti silloin ole lainkaan kysymys.

PS.
        Muuten, missä olen kärähtänyt valehtelemisesta?
        Heitit semmoisenkin piikin, mahdoitko huomata :)?

• Käsi sydämelle.

Samaa mieltä on eri asia.
        Kysyinkin:Käsi sydämelle. Noudatatko itse? 100%? Vähempi ei riitä, jos Jeesuksen armon aiot ohittaa.

• Käsi sydämelle.
        ne paljastuvat kirjoitti:

Valehtelijat, Jumalan pilkkaajat, paljastuvat aina siitä etteivät noudata Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja, eikä Suomen perustuslakia!

• Käsi sydämelle.
        Jumala puhui kirjoitti:

• paqqiiri

Kuten viestissäni kerroin sinulle käytin lähteenä Novum-teosta (Uusi Testamentti selityksin). Tuo teos sisältää interlineaarin kreikka-suomi tekstin, josta jokainen voi verrata sana sanalta alkukieltä ja suomen kieltä.

Kuten edellisestä viestistä myös tuli ilmi Novum-teos käyttää pohjatekstinä Textus Receptus'ta, joka perustuu vanhoihin ja luotettavimpiin käsikirjoituksiin. Nykykreikasta ei luonnollisesti silloin ole lainkaan kysymys.

PS.

"Muuten, missä olen kärähtänyt valehtelemisesta?
        Heitit semmoisenkin piikin, mahdoitko huomata :)? "

Semper.Fidelis 29.11.2011 08:16 "Lain tekoihin ja kuolleisiin kirjaimiin Jeesus ei meitä halua kiinnittää. Tärkeintä on sydämen usko ja kuuliaisuus Hänen ja Isän tahdolle."

Onko teillä Alzheimerin tauti? Kirjoitatte jotain ja unohditte heti mitä olette kirjoittaneet? Ja tuohon esittämäänne valheeseen, on teille vastattu Jeesuksen sanoin, joka kumoaa valheenne.

• "Viesti on poistettu
        paqqiiri kirjoitti:

"Viesti on poistettu."

siinä sen näkee, kirkko ei hyväksy Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä, eikä Jeesuksen oppeja, eikä Suomen perustuslakia = herjaa/pilkkaa Jumalaa, Jeesusta, Suomea ja suomen kansaa julkisesti.

• juppe
        Käsi sydämelle. kirjoitti:

Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen noudattaa ihmisille säädettyä lakia. Oletko normaalijärkinen, tai noudatako elikkojen lakia?

• juppe

Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen noudattaa IHMISILLE säädettyä lakia. Oletko normaalijärkinen, tai noudatako elukkojen lakia?

• käsi lain päällä

oletko raiskannut 4 vuotiaan alaikäisen lapsen jonku ulkomaalaisen mielenvikaisen rasistisen saarnaajan lakien ja oppien mukaan, ja saanut "ripillä" (mitä ei edes lue raamatussa = pakanallinen) ihmiskuntaa, jumalaa, jeesusta ja suomen kansaa vasteen tehdyn rikoksen anteeksi?

"Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta"

• käsi lain päällä
        käsi lain päällä kirjoitti:

oletko raiskannut 4 vuotiaan alaikäisen lapsen jonku ulkomaalaisen mielenvikaisen rasistisen saarnaajan lakien ja oppien mukaan, ja saanut "ripillä" (mitä ei edes lue raamatussa = pakanallinen) ihmiskuntaa, jumalaa, jeesusta ja suomen kansaa vasteen tehdyn rikoksen anteeksi?

"Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta"

"osa raiskatuista lapsista on ottanut henkensä, itsemurha on oire lapselle/ihmiselle tuotetusta ruumiillisesta ja/tai henkisestä traumasta"

mitä sinä teet lapselle, saman saa tehdä sinulle - on uskontosi mukaan oikein ?

• en usko vaan tiedän
        widowofwasa kirjoitti:

"22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;"

Tuon paavali keksi tästä "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa" - mutta ei tajunnut että samalla paljasti itsensä, koska "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus." = Jeesus ilmestyy kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa yht'aikaa - ei yhdelle k. e. paavali.

paavali on valehtelija, väärä apostoli joista mainitaan ilmestyskirjassa

• en usko vaan tiedän
        "Viesti on poistettu kirjoitti:

"Viesti on poistettu."

siinä sen näkee, kirkko ei hyväksy Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä, eikä Jeesuksen oppeja, eikä Suomen perustuslakia = herjaa/pilkkaa Jumalaa, Jeesusta, Suomea ja suomen kansaa julkisesti.

Erosin kirkosta. Minä en hyväksy rasismia enkä epäsivistyneitä ulkomaalaisten mielenvikaisten henkilöiden levittämiä Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisia oppeja.

• en usko vaan tiedän

joo, ne löytyvät raamatusta, minä ainakin löysyn toistakymmentä "hajotettuna matteuksen, markuksen ja luukkaan evankeliumeihin"

• Tä?
        en usko vaan tiedän kirjoitti:

Tä?

• no et todella
        juppe kirjoitti:

Jokainen normaalijärjellä varustettu ihminen noudattaa ihmisille säädettyä lakia. Oletko normaalijärkinen, tai noudatako elikkojen lakia?

Kyllä laki hyvä on, niinkuin Paavalikin on sanonut. Mutta et sinäkään sitä 100% täytä, etkä pidä.

• Hä?

Hä?

• PsyOp
        no et todella kirjoitti:

Kyllä laki hyvä on, niinkuin Paavalikin on sanonut. Mutta et sinäkään sitä 100% täytä, etkä pidä.

jeesuksen mukaan jos esittää syytteen on esitettävä näyttö, ja ellei näyttöä ole, on jumalan lain, jeesuksen sekä suomen perustuslain mukaan syyllistynyt rikokseen, toisinsanoen kunnian, omatunnon, itsetunnon, ihmisoikeuksien, vakaumuksen sekä ihmisarvon loukkaamiseen

laita tähän lista rikoksista mitä yksi ja/tai kaikki ihmiset ovat tehneet, sekä näyttö siitä että mitä olet esittänyt on totta, ellet pysty sitä tekemään, suosittlen keskustelemaan kuvitelmistasi psykiatrin kanssa

laita tähän yhteystietosi

• tuo-maan-evankeliumi
        "Viesti on poistettu kirjoitti:

"Viesti on poistettu."

samanlaisia testejä eripuolilla maailmaa

• 20bucks&counting

PS.

annoin sulle syystä että ottasit oppia, minä en usko että valehtelit tietoisesti, vaan että olet harhaanjohdettu niinku kaikki muutkin

• ilmestyskirja (2)

1 "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
        2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

Kukaan, joka ei noudata Jumalan sanaa, eli lakia, eli 10 käskyä sanantarkasti opeissaan, eikä Jeesuksen oppeja sanantarkasti opeissaan, ei ole Jeesuksen opetuslapsi.
        *-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.

4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.

Ensimmäinen rakkaus, on Jumalan Testamentti, Jumalan sana, Jumalan laki, jonka Jeesus on vahvistanut, ja sanonut, että sitä on (opetuslasten) noudatettava sanantarkasti, ja että lapset on kasvatettava niiden mukaisesti, sillä "Lasten kaltaisten on Jumlan valtakunta", ja "Jumala on sisällisesti teissä".

5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Palatkaa alkuperäiseen uskontoon, mitä pikemmin, sitä parempi.

• Testamentit
        ilmestyskirja (2) kirjoitti:

1 "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:

2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;

Kukaan, joka ei noudata Jumalan sanaa, eli lakia, eli 10 käskyä sanantarkasti opeissaan, eikä Jeesuksen oppeja sanantarkasti opeissaan, ei ole Jeesuksen opetuslapsi.

3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.

4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.

Ensimmäinen rakkaus, on Jumalan Testamentti, Jumalan sana, Jumalan laki, jonka Jeesus on vahvistanut, ja sanonut, että sitä on (opetuslasten) noudatettava sanantarkasti, ja että lapset on kasvatettava niiden mukaisesti, sillä "Lasten kaltaisten on Jumlan valtakunta", ja "Jumala on sisällisesti teissä".

5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Palatkaa alkuperäiseen uskontoon, mitä pikemmin, sitä parempi.

Jumalan Testamentti: Jumalan sana, jumalan laki, 10 käskyä
        Jeesuksen Testamentti: Jeesuksen opit

(Jumalan Testamentti ja Jeesuksen Testamentti ovat ainoat oikeat testamentit , joita Suomen perustuslaki (perusoikeudet) tukee. )

Niitten jälkeen on kaikki erilaiset uudet testamentit joita historiassa on väsätty , jokainen sisällöltää erilainen , on paavalin vulgata , lutherin testamentti , king jamesin testamentti , gustaf wasan testamentti , ja kaikki erilaiset suomalaiset testamentit - kaikki väärennöksiä alkuperäisistä kirjoituksista (Simon Pietari) , ja niitten lisäksi kaikki uskonnot , lahkot , kultit ja sektit jotka "tulkitsevat" väärennöksistä eri tavalla jokasen perustajan mielenlaadun ja koulutustason mukaan - täydellinen sekamelska ilman minkäänlaista yhteyttä Jumalaan .

• tee itse ensin
        PsyOp kirjoitti:

jeesuksen mukaan jos esittää syytteen on esitettävä näyttö, ja ellei näyttöä ole, on jumalan lain, jeesuksen sekä suomen perustuslain mukaan syyllistynyt rikokseen, toisinsanoen kunnian, omatunnon, itsetunnon, ihmisoikeuksien, vakaumuksen sekä ihmisarvon loukkaamiseen

laita tähän lista rikoksista mitä yksi ja/tai kaikki ihmiset ovat tehneet, sekä näyttö siitä että mitä olet esittänyt on totta, ellet pysty sitä tekemään, suosittlen keskustelemaan kuvitelmistasi psykiatrin kanssa

laita tähän yhteystietosi

Laitapa itse tietosi ensin.

• totuus esiin

Niinpä.
        Saarn. 7:20
        "Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä".

• aha.
        Testamentit kirjoitti:

Jumalan Testamentti: Jumalan sana, jumalan laki, 10 käskyä
        Jeesuksen Testamentti: Jeesuksen opit

(Jumalan Testamentti ja Jeesuksen Testamentti ovat ainoat oikeat testamentit , joita Suomen perustuslaki (perusoikeudet) tukee. )

Niitten jälkeen on kaikki erilaiset uudet testamentit joita historiassa on väsätty , jokainen sisällöltää erilainen , on paavalin vulgata , lutherin testamentti , king jamesin testamentti , gustaf wasan testamentti , ja kaikki erilaiset suomalaiset testamentit - kaikki väärennöksiä alkuperäisistä kirjoituksista (Simon Pietari) , ja niitten lisäksi kaikki uskonnot , lahkot , kultit ja sektit jotka "tulkitsevat" väärennöksistä eri tavalla jokasen perustajan mielenlaadun ja koulutustason mukaan - täydellinen sekamelska ilman minkäänlaista yhteyttä Jumalaan .

aha.

• ex-rekisteröitynyt

Apostolien teot:

Hyvää ja siunattua uutta vuotta 2012!
        Älä lannistu!

• kysymys hyvä
        vähempi ei riitä kirjoitti:

Hyvä kysymys.

• ex-rekisteröitynyt kirjoitti:

Hyvää ja siunattua uutta vuotta 2012!
        Älä lannistu!

Kiitos! Siunausta myös sinulle tulevana vuonna!

• 13 Ja teidät, jotka

13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

• tuo-maan-evankeliumi

"22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' "

Jeesus ei ollut hänen ominen sanojensa mukaan Nasaretilainen. Paavali valhtelee.

Jeesus on ilmoittanut "minkä maalainen hän oli" ja se lukee Raamatussa.

Etteköte osaa lukea? Oletteko te lukihäiriöinen?

"27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

jeesus ei omien sanojensa mukaan (27) ilmesty yhdelle ihmisille k. e. paavalille vaan kaikille ihmisille yhtäaikaa,paavali valehteli "

on 100% totta.

"Totuus on teidät vapauttava".

• check-ing

Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Mark. 10:47 Ja kun hän kuuli, että se oli Jeesus Nasaretilainen, rupesi hän huutamaan ja sanomaan: "Jeesus, Daavidin poika, armahda minua".

Luuk. 4:34 "Voi, mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Joh. 19:19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".

Ap. t. 6:14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut".

Ap. t. 22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Ei ainakaan noissa kohin Jeesus sano että hän on Nasaretilainen.

• paqqiiri
        check-ing kirjoitti:

Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Mark. 10:47 Ja kun hän kuuli, että se oli Jeesus Nasaretilainen, rupesi hän huutamaan ja sanomaan: "Jeesus, Daavidin poika, armahda minua".

Luuk. 4:34 "Voi, mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."

Joh. 19:19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".

Ap. t. 6:14 sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut".

Ap. t. 22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Ei ainakaan noissa kohin Jeesus sano että hän on Nasaretilainen.

"Ap. t. 22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'. "

Paavali väärensi "Jeesuksen sanoman". Paavali ei yksinkertaisesti tajunnut että MUUT kutsuivat Jeesusta "Nasaretilaiseksi".

• "Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia." 1.Kor.7:23

Usein ihmiset yrittävät eri tavoin saattaa meitä orjuutetuiksi, kuka mistäkin syystä. Jumalan tahto ei ole, että meidän uskoamme saisi kukaan ihminen kahlita. Meidän tulee olla sydämessämme yli kaiken kuuliaisia Jumalan tahdolle ja Hänen sanalleen.

Tämä kannattaa pitää mielessään näissä keskusteluissa ja keskellä omaa arkielämää; "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä", Apt.5:29.

Paavali antaa hyvän esikuvan siitä, että lähimmäisinä meidän tehtävämme auttaa toisiamme vapauteen ja iloon Herrassa:

"ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat." 2.Kor.1:24

• tuo-maan-evankeliumi

Paavalin kirjeet ovat alunperin Jeesuksen opetusslasten kirjaitä joita paavali on väärentänyt (Simon Pietari, Raamattu)

Lisäksi Jeesus ennusti ja on siten todistanut että paavali on valehtelija. Eli paavalin kirjeet saa heittää raamatusta roskiksiin, Jumalan sanan/lain/10 käskyn ja Jeesuksen oppien, sekä Suomen perustuslain mukaisesti.

• lopeta höpötys

Paavalin kirjeet ovat alunperin Jeesuksen opetusslasten kirjaitä joita paavali on väärentänyt (Simon Pietari, Raamattu)

Lisäksi Jeesus ennusti ja on siten todistanut että paavali on valehtelija. Eli paavalin kirjeet saa heittää raamatusta roskiksiin, Jumalan sanan/lain/10 käskyn ja Jeesuksen oppien, sekä Suomen perustuslain mukaisesti.

Tuollaiseen höpöttelyyn voi sanoa vain että: HÖPÖ HÖPÖ.

• pakarinenx
        lopeta höpötys kirjoitti:

Tuollaiseen höpöttelyyn voi sanoa vain että: HÖPÖ HÖPÖ.

vaan niin se lukee raamatussa,selevällä suomen kielellä, edellyyttäen tietenki että osaa lukea ja ymmärtää lukemansa

"27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

jeesus ei omien sanojensa mukaan (27) ilmesty yhdelle ihmisille k. e. paavalille vaan kaikille ihmisille yhtäaikaa,paavali valehteli "

• Konteksti hoi!
        pakarinenx kirjoitti:

vaan niin se lukee raamatussa,selevällä suomen kielellä, edellyyttäen tietenki että osaa lukea ja ymmärtää lukemansa

Ymmärrys hoi! Jeesus puhui jakeissa, jotka otit esiin takaisin tulostaan.

• roskaposkiropotti
        Konteksti hoi! kirjoitti:

Ymmärrys hoi! Jeesus puhui jakeissa, jotka otit esiin takaisin tulostaan.

onko sul vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa, Jeesus ei "tullut takaisin" paavalille, vaan kaikille ihmisille yht'aikaa maailmassa

• roskaposkiropotti

onko sul vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa, Jeesus ei "tullut takaisin" paavalille, vaan kaikille ihmisille yht'aikaa maailmassa

piti olla "onko sul vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa, Jeesus ei "tullut takaisin" paavalille, vaan ilmestyy kaikille ihmisille yht'aikaa maailmassa "

• vaan niin se lukee
        pakarinenx kirjoitti:

Eipäs tullut todisteita. Sinun lauseesi voisi tarkentaa näin:
        vaan niin se lukee raamatussa,selevällä suomen kielellä, edellyyttäen tietenki että osaa lukea ja ymmärtää kuin piru lukemansa.

• oletko puoskari?

piti olla "onko sul vaikeuksia lukemisen ymmärtämisen kanssa, Jeesus ei "tullut takaisin" paavalille, vaan ilmestyy kaikille ihmisille yht'aikaa maailmassa "

On liian paljon sellaisia uskovia, jotka toimivat puoskarin tavoin ja rikkovat ihmisiä yhä enemmän lisää ohjeillaan ja käskyillään. Puoskarin ongelma on se, että hän on itse monessa kohtaa eksyksissä ja opettaa puolitotuuksia sekä raadollista ja kovaa totuutta, jossa ei oteta huomioon missä kasvun vaiheessa toinen on. Puoskari ei tunne armoa eikä ymmärrä hengellisen elämän kasvuprosessia, siksi hän vaati muilta enemmän kuin mihin he pystyvät. Puoskari on usein myös hyvin ylpeä sekä omavanhurskas, joka ylenkatsoo ja halveksuu muita. Puoskari hyvin usein myös opettaa vastoin Jumalan sanaa ja sitä kautta rikkoo ihmisen sisimmän.

Koska puoskarin oma sisin on rikkinäinen ja hän on sokea omalle huonolle tilallensa, niin hän omasta ylpeydestään käsin koittaa väkisin opettaa toisen toimimaan juuri niin kuin hän uskoo ja ymmärtää. Puoskarin kova sydän on armoton ja vaativa, siksi hän ei ole koskaan toiseen tyytyväinen, ei mihinkään, vaan hän vaatii toista koko ajan suurempiin suorituksiin.

Puoskari luulee olevansa Jumalan äänitorvi ja hän luulee, että kaikki asiat tapahtuvat kaikille juuri siten kuin hän uskoo. Siksi puoskari sanoo, että sinä et tiedä, mutta minä tiedän että tämä mitä minä sanon on Jumalan tahto. Sen tähden puoskari ei koskaan voi asettua toisen asemaan ja ymmärtää toista ihmistä, koska hän mittaa kaiken oman itsensä kautta, jonka hän tekee vielä väärässä hengessä.

Useat puoskarit toimivat siten, että he asettuvat jumalaksi toisen ihmisen elämään. Tästä jumalan asemasta käsin he kontrolloivat ja hallitsevat uhriaan. Jumalaksi asettumisella tarkoitan sitä, että puoskari tuo esille sen kuinka Jumala on antanut hänelle auktoriteetin, voiman, vallan ja viisauden toimia suoraan Jumalan suuna sekä Jumalan voiman toteuttajana. Tämä tarkoittaa sitä, että hän opettaa uhreilleen, että vain hänen kauttaan Jumala toimii sekä auttaa ja muut ovat enemmän tai vähemmän harhassa ja heitä tuleekin karttaa ja varoa. Itse asiassa puoskarin auktoriteetti, voima, valta ja viisaus nousee hänen lihastaan, jota henkivallat höystävät kaikella valheenvoimalla.

Joskus käy niin onnellisesti, että puoskari tekee parannuksen ja tervehtyy terveeseen ja kypsään uskoon. Liian usein puoskari kuitenkin jatkaa eksyttävää ja muita hajottavaa toimintaansa.

• roskaposkiropotti
        vaan niin se lukee kirjoitti:

vaan niin se lukee raamatussa,selevällä suomen kielellä, edellyyttäen tietenki että osaa lukea ja ymmärtää kuin piru lukemansa.

onhan niitä todisteita,esimerkiksi kerro missä kohtaa raamattua Jeesus käskee tapaamaan ihmisä niinnkuin paavali teki, missä kohtaa Jeesus käskee ristiretkille tappamaan ihmisiä, raiskaamaan naisia, lapsia? Missä kohtaa Jeesus käskee opettaman lapset/ihmiset syntiseksi -joka tarkoittaa mielenvikainen, alempiarvoinen, rikollinen- ....... nuo ovat Jumalan lain, Jeesuksen ja Suomen perustuslain vastaisia = Jumalan, Jeesuksen ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" ja suomalaisten julkista pilkkaamista. .

Tässä se lukee: "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

Paavali valehteli Jeesuksen ilmestyneen hänelle, ja kaiken kukkuraksi "22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' " - Jeesus on omien sanojensa mukaan Gnosis/Gnostic/Gnostinen - ei Juutalainen, eikä Nasaretilainen.

• roskaposkiropotti

"piru", "perkele", "saatana" on henkilö joka on opetettu syntiseksi,eli mielenvikaiseksi, alempiarvoiseksi, rikolliseksi Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti. 666 on ihmisen luku, henkilön joka ruumiillisesti on ihminen,mutta mielellisesti pahempi kuin mikään elukka maan päällä.

Ei ne paavalin lakeja ja oppeja noudattavat raiskaa 3 vuotiaita lapsia Jumalan hurmoksessa,vaan mielenvikaisina. Belgiassa useita satoja uhreja,joista 13 on ottanut henkensä ruumiillisen ja henkisen väkivallan johdosta = murha. "Itsemurha" on oire henkilölle tuotetusta ruumiillisesta tai henkisestä traumasta, eli kyseessä on joukkomurha. Sama suomessa.

• roskaposkiropotti
        oletko puoskari? kirjoitti:

"Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa". "

Puoskari paljastuu välittömästi kun hän opettaa vasten yllä olevaa. Ellei yllä oleva kelpaa ohjenuoraksi miten elää ja olla ihmisiksi, mene sellaiseen maahan missä niitä ei ole niin olet paratiisissasi.

• roskaposkiropotti

Lue mitä ENNEN isä meidän rukouksessa lukee; Jeesus opettaa, että julkisesti hoilaaminen, veisaaminen, rukoileminen, rahankerjuu y. m. on ulkokultaisuutta ja pakanallaista.

• pimperipom

"piru", "perkele", "saatana" on henkilö joka on opetettu syntiseksi,eli mielenvikaiseksi, alempiarvoiseksi, rikolliseksi Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti. 666 on ihmisen luku, henkilön joka ruumiillisesti on ihminen,mutta mielellisesti pahempi kuin mikään elukka maan päällä.

Ei ne paavalin lakeja ja oppeja noudattavat raiskaa 3 vuotiaita lapsia Jumalan hurmoksessa,vaan mielenvikaisina. Belgiassa useita satoja uhreja,joista 13 on ottanut henkensä ruumiillisen ja henkisen väkivallan johdosta = murha. "Itsemurha" on oire henkilölle tuotetusta ruumiillisesta tai henkisestä traumasta, eli kyseessä on joukkomurha. Sama suomessa.

"666 on ihmisen luku, henkilön joka ruumiillisesti on ihminen,mutta mielellisesti pahempi kuin mikään elukka maan päällä. "

Se on jopa sanottu uskontunnustuksessa, eli mitä uskonto tunnustaa uskovaisille ja ei-uskovaisille: Sen opeissa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudattamaan lakia" ja siksi uskovainen ei opi mitään, kaikki tärkeä mitä pitää ja kuuliuu tietää Jumalasta ja Jeesuksesta "on salassa". Psykiatriassa uskontunnustuksen "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudattamaan lakia" määritellään "vaarallinen itselle ja/tai muille" = opettaa mielenvikaiseksi.

• kysmysys

no tota, sen verran historiasta muistan, että me suomalaisethan olemme sivistyksen ja kristinuskon eri saarnamiesten mukaan "alempiarvoinen rotu joka joutaa joukkotuhota", lukeeko se Jumalan laissa ja Jeesuksen opeissa, tai onko se mielenvikaisten elukan tasolla (666) olleiden ihmisten k. e. paavalin, lutherin, gustaf wasan, lestdion y. m. Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslain vastaisia oppeja, miksi mm uskonnoissa vielä tänäänkin harrastetaan ruumiillista ja/tai henkistä väkivaltaa lapsia/ihmisiä kohtaan?

• kysmysys

Lue mitä ENNEN isä meidän rukouksessa lukee; Jeesus opettaa, että julkisesti hoilaaminen, veisaaminen, rukoileminen, rahankerjuu y. m. on ulkokultaisuutta ja pakanallaista.

sitähän se harhaan johtaminen on, Jeesus pelastaa kun lukee ja oppii itse siitä mitä Jeesus opettaa, eikä sekopäisiä juntteja

Käännös on oikein tehty.

Matteus 6

1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät *synagoogissa* ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat *synagoogissa* ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.

*synagoogissa* : jeesuksen aikaan ei ollut kristinuskoa kirkkoineen, tänään *synagoogissa* = *kirkoissa* tai *julkisella paikalla*

• kysmysys
        kysmysys kirjoitti:

no tota, sen verran historiasta muistan, että me suomalaisethan olemme sivistyksen ja kristinuskon eri saarnamiesten mukaan "alempiarvoinen rotu joka joutaa joukkotuhota", lukeeko se Jumalan laissa ja Jeesuksen opeissa, tai onko se mielenvikaisten elukan tasolla (666) olleiden ihmisten k. e. paavalin, lutherin, gustaf wasan, lestdion y. m. Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslain vastaisia oppeja, miksi mm uskonnoissa vielä tänäänkin harrastetaan ruumiillista ja/tai henkistä väkivaltaa lapsia/ihmisiä kohtaan?

esimerkiksi lestadiolaisuus on mitä luterilainen kirkko oli ja opetti 1800 -luvulla: opettaa itserasistiseksi, ja tänään osa "maan jonka Jumala on antanut" suomen kansaa raiskaa omia lapsiaaan jonku mielenvikaisen rasistisen ruotsalais-luterilaisen kirkon lähettämän saarnamiehen oppien mukaan

• heh ja huh
        kysmysys kirjoitti:

esimerkiksi lestadiolaisuus on mitä luterilainen kirkko oli ja opetti 1800 -luvulla: opettaa itserasistiseksi, ja tänään osa "maan jonka Jumala on antanut" suomen kansaa raiskaa omia lapsiaaan jonku mielenvikaisen rasistisen ruotsalais-luterilaisen kirkon lähettämän saarnamiehen oppien mukaan

lestadiolaisuus ja luterilaisuus on sama asia, sama epäsivistynyt rasistinen ruotsalainen p mutta eri paketissa

• niinkö?
        pakarinenx kirjoitti:

Niinkö?

• tosi kliffaa!

Onks kivaa naputella itselle plussia?

• kummallista touhua

onhan niitä todisteita,esimerkiksi kerro missä kohtaa raamattua Jeesus käskee tapaamaan ihmisä niinnkuin paavali teki, missä kohtaa Jeesus käskee ristiretkille tappamaan ihmisiä, raiskaamaan naisia, lapsia? Missä kohtaa Jeesus käskee opettaman lapset/ihmiset syntiseksi -joka tarkoittaa mielenvikainen, alempiarvoinen, rikollinen- ....... nuo ovat Jumalan lain, Jeesuksen ja Suomen perustuslain vastaisia = Jumalan, Jeesuksen ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" ja suomalaisten julkista pilkkaamista. .

Tässä se lukee: "27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

Paavali valehteli Jeesuksen ilmestyneen hänelle, ja kaiken kukkuraksi "22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.' " - Jeesus on omien sanojensa mukaan Gnosis/Gnostic/Gnostinen - ei Juutalainen, eikä Nasaretilainen.

Sulla on kovin eriskummallisia käsityksiä Raamatusta ja mm. Paavalista. Oletko saanut tuon Paavali-fobian Teuvon jutuista?

• ihanko totta?

Niinkö todella?

• 24 Ja jos vanhurskas
        heh ja huh kirjoitti:

lestadiolaisuus ja luterilaisuus on sama asia, sama epäsivistynyt rasistinen ruotsalainen p mutta eri paketissa

24 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.

• Jepulis jep.

jep jep.

• aha.

"Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa". "

Puoskari paljastuu välittömästi kun hän opettaa vasten yllä olevaa. Ellei yllä oleva kelpaa ohjenuoraksi miten elää ja olla ihmisiksi, mene sellaiseen maahan missä niitä ei ole niin olet paratiisissasi.

aha

• ordagrann
        tosi kliffaa! kirjoitti:

Onks kivaa naputella itselle plussia?

joku "sanatarkasti Jumalan lakia noudattava" tosiaankin on naputellut kymmeniä plussia itselleen. Todella "tervettä" touhua....

• ihmetteleväinen
        kummallista touhua kirjoitti:

Sulla on kovin eriskummallisia käsityksiä Raamatusta ja mm. Paavalista. Oletko saanut tuon Paavali-fobian Teuvon jutuista?

Sitä minäkin ihmettelen.

• "hiiha helvettiin"

""Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa".

Jos Jumalan sana/laki/10 käskyä sanantarkasti, Jeesuksen opit sanantarkasti, ja niitä tukeva Suomen perustuslaki ei kelpaa ohjenuoraksi miten olla ja elää ihmisiksi, mene sellaiseen maahan jossa niitä ei ole, niin olet paratiisissasi. "

- Tuon minä tulostan ja laitan ovenpieleen kiinni niin ei ainakaan Jehovan todistajat häiritse kotirauhaani (itsetuntoani, omatuntoani, ihmisarvoani, vakaumustani).

- tuon voi läpätä huoletta päin minkä tahasa sekopäisen uskonnon saarnamiehen pärstävärkkiä, "kato, mie olen 100% yhtä mieltä Jumalan, Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, jos sie et ole, ota teesis ja pullas kainaloon ja hiiha helvettiin täältä" hehehehehe "

Iltalehden keskustelufoorumi > Uutiset > Kotimaan uutiset > Arhinmäki vain vääristelee Nato-asiaa

• "hiiha helvettiin"

jopa ateistit hyväksyvät tuon "Kun noudattaa Jumalan sanaa/lakia/10 käskyä sanantarkasti, ja Jeesuksen oppeja sanantarkasti, ja Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia sanantarkasti - eikä ketään tai mitään muuta - , niin on yhtä mieltä Jumalan ja Jeesuksen ja Suomen kansan kanssa, ja näin "Jumalan valtakunta on teissä", olemme Jeesuksen opetuslapsia, vapaita Jumalan ja Jeesuksen totuudessa, ja elämme "Maassa jonka Jumala on antanut - Suomessa".

Jos Jumalan sana/laki/10 käskyä sanantarkasti, Jeesuksen opit sanantarkasti, ja niitä tukeva Suomen perustuslaki ei kelpaa ohjenuoraksi miten olla ja elää ihmisiksi, mene sellaiseen maahan jossa niitä ei ole, niin olet paratiisissasi. "

:D

• (Iltalehti)

"Jos muslimi tai kuka tahansa tulee suomeen ja käyttäytyy niinkuin suomen perustuslakia ei olisi olemassa, miksi hän tänne yleensä tulee? Pysyy kotimaassaan jossa ei ole lakia, tai menee sellaiseen maahan jossa ei ole lakia, niin on paratiisissaan.

PS. Sama koskee myös suomalaisa, joilla "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudattamaan Suomen perustuslakia" kun opettaa suomalaisia lapsia. Suomen perustuslain mukaan "maasta saa poistua" jos ei ole järkeä, eikä ymmärrystä, eikä kykene noudattamaan suomen perustuslakia. Tervemenoa. DS. "

Iltalehden keskustelufoorumi > Uutiset > Kotimaan uutiset > Islamofobia ja Suomen ilmapiirin muutos

• Tekemällä opetuksen

mukaan myös sielu uudestisyntyy ja tulee pelastukseen ja pysyy pelastuksessa.

• asiat oikoseen

sielu ei kuule "synny uudelleen" vaan mielellä on yhteys sieluun tai ei ole

• Cut&Paste

"Ruotsalaisen uskonnon tunnustus http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

"ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä, ei kykene noudattamaan (suomen perustus)lakia" ja siksi "uskovainen jää tietämättömäksi" määritellään psykiatriassa "vaarallinen itselle ja/tai muille" = opettaa mielenvikaiseksi =)

siis toi "uskontunnustus" on ruotsalaisen uskonnon tunnustus suomalaisille sen opin laadusta =))))) "

Iltalehden keskustelu,
      Iltalehden keskustelufoorumi > Uutiset > Kotimaan uutiset > Ruotsalaispäätoimittaja pitää Halla-ahoa fasistina

sivu [31]

"Jaa, etteivätkö ruotslaiset ole ikinä harrastaneet ja eivät harrasta rasismia?

- 1500-1945 käydyt sodat ovat sotia jotka perustuvat uskontoon ja näennäistieteeseen: rasimia, fasismia, terroria, terrorismi, väkivaltaa suomen ja venäjän kansaa kohtaan. Suomalaisia pakkokäännettiin ruotsalaisiksi, osa "suomenruotsalaisia" on geneettiseti suomalaisia, mutta ruotsalaisen kirkonkirjoissa suku on osoitettu Ruotsiin ja ruotsalaiseksi "jonne se katoaa".

- Suomalaiset ja venäläiset ovat alempiarvoinen rotu joka joutaa joukkotuhota.

- Ruotsalaiset tappoivat terroristi-iskuilla suomalaisia ja venäläisiä diplomaatteja tarkoituksena estää Suomen valtiovallan, Suomen tasavallan itsenäistymisen.

- "Sivistys ja kristinusko" tuli Ruotsista, ja se opettaa "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä, ei kyknene noudattamaan (Suomen perustus)lakia" - kaavan mukaan ja siksi "uskovainen jää tietämättömäksi". Ruotsalais-Luterilainen lahko raiskaa 4 vuotiaita lapsia e. m. opin mukaisesti, ruotsalaisen Lestadion oppien mukaisesti.

- Jokainen 20 vuotta töitä tehnyt suomalainen, on maksanut pakkoruotsista veroa tontin ja omakotitalon verran, ja suomen hallituksessa istuu Svenska Folkpartiet i Finland (Ruotsin Kansan Puolue) jonka perustaja on sikarasisti ja suomalaivihaaja, Axel Olof Freudenthal. Osa Suomen ja suomalaisten Euroopan unionista saduista varoista menee pakkoruotsituksen myötä ruotsiin.

Samma på svenska ja Expoolle."

• Jeesuksen lähetyskäs

´´Kasvit ovat eri lajeja
      Eläimet ovat eri rotuja
      Ihmiset ovat eri etnisiä kansoja
      =
      "herrarotu" = "herraeläin"

lol, elukaksi/mielenvikaiseksi kääntäminen/opettaminen on "ruotsalaista sivistystä ja kristinuskoa"

oppi jossa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä", "ei kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia" ja miksi "uskovainen jää tietämättömäksi" (uskontunnustus) ja opettaa ihmisen sellaiseksi = psykiatriassa "vaarallinen itselle ja/tai muille"

- juu, ei se Jeesuksen lähetyskäsky ihan niin menny``

Iltalehden keskustelufoorumi > Uutiset > Kotimaan uutiset
      > Ruotsalaispäätoimittaja pitää Halla-ahoa fasistina

• Apt.4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Asiat on hyvä asettaa tärkeysjärjestykseen. Moni nimi vetoaa ihmisiin magneetin tavoin, kuka kiinnittää mielensä poliitikkoihin, kuka taiteilijoihin, kuka taas uskonnollisiin huijareihin jne, jne.

Ainoa oikea tärkeysjärjestys on kiinnittää katseensa ja sydämensä yli kaiken meidän pelastuksemme Päämieheen, Jeesukseen Kristukseen, Nasaretilaiseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan.

Ajatelkaa, mikä rohkeus ja mikä vankkumaton usko oli Galilean miehillä, tavallisilla kalastajilla, Pietarilla ja Johanneksella:

4:13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johanneksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa."

Olkaamme yhtä rohkeita kuin nuo kalastajat, parkkiintuneet kansanmiehet, jotka olivat saaneet arjen keskellä Mestariaan seuraten maistaa, että Herra Jeesus on hyvä, Hänessä yksin on pelastus.

• Ei enää pitkään

niin itsekukin näkee miten on rakennuksensa rakentanut Jeesuksen opetukseen nähden, sillä Herra tulemus ei ole enää pitkän ajan päässä.

• 2012!

hyvää uutta vuotta!

• Kuinka sinä toimit

kun hääkutsu tulee: ´Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.' ´ (Matteus 25:6)

Oletko valmis ja tahdotko olla niinkuin ne, jotka menevät häihin vai niinkuin ne, jotka sanoat "pidä minua estettynä".

Ymmärrätkö kuinka nämä tapahtuvat, sillä ovat ilmoitetut edeltä ymmärtäväisille.

• Korvat kuulkoot!

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi, etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?

Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella? Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.

Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois.

Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"

(Luukas 14:26-35)

• Rakastetaan Jeesusta

sillä ystävyys maailman kanssa on vihollisuutta Jumalaa vastaan, kukaan ei voi palvella yhtä aikaa sekä Jumalaa että Mammonaa. Kavahtakaa ulkokultaisuutta.

• Usko on

uskollisuutta Jumalan tahdolle ja opetukselle Jeesuksen ja apostoliensa kautta.

• Epäusko on

tottelemattomuutta Jumalan opetusta kohtaan. Herra tahtoo kuuliaisuutta.

• Pikakirjoittaja

Sanon suoraan sinule Semper piste Fidelis, että olet kaikkein suurimmista jeesustelijoista maan päällä. Et edes itse usko tuota potaskaa, mitä tarjoat, niin että voitko lopettaa. Etkö kuole nauruun hurskastellessasi?

Et ikinä nähnyt vanginvartija Filippusta, ja uskot tuhannen ja yhden yön satuja. Vai voitko väittää muuta?

Kukaan itsensä kanssa sinut ei tarvitse mitään sovituksia, ja siksi suon sinulle vuotena 2012 uuden armolahjan: Relaa, ja luota itseesi.

On niin kaameaa, että ihmiset vuonna 2012 uskovat hullunlailla jonkun pölvästikerhon kehittelemiä tarinoita, ja eivät edes elä; vaan esittävät ties mitä.

• Et nyt taida olla ihan oma itsesi, parahin Pikakirjoittaja.

Jos välttämättä haluat, niin saat silti minun puolestani relata omalla tavallasi, räyhäten minulle ja muille Jeesukseen uskoville.

Sanon sinulle vakavasti: minä olen uskoni saanut lahjaksi Herraltani Jeesukselta, kun Häneen turvasin elämäni umpikujan hetkellä. Häneltä sain armon ja avun - niin ja sen uskon, joka kantaa minua päivittäin seuratessani Jeesusta!

1.Johanneksen kirje:
        5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt;
        5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• Ved.2

Et nyt taida olla ihan oma itsesi, parahin Pikakirjoittaja.

Jos välttämättä haluat, niin saat silti minun puolestani relata omalla tavallasi, räyhäten minulle ja muille Jeesukseen uskoville.

Sanon sinulle vakavasti: minä olen uskoni saanut lahjaksi Herraltani Jeesukselta, kun Häneen turvasin elämäni umpikujan hetkellä. Häneltä sain armon ja avun - niin ja sen uskon, joka kantaa minua päivittäin seuratessani Jeesusta!

1.Johanneksen kirje:
        5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt;
        5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Tuo on SF:ltä tärkeä pointti. -Turvasin häneen elämäni umpikujan keskellä. Moni tuleekin uskoon hyvin vakavien ja koskettavien, traagisten elämänkokemusten kautta.
        Jos Semper voisi hieman syvemmin valottaa kokemustaan, niin se saattaisi avartaa ymmärtää myös sinun uskonelämääsi ja tapaasi kirjoittaa. En tarkoita mitään yksityisyyden paljastuksia, vaan sitä elämänkulun prosessia, mikä johti loppujen lopuksi uskosi tielle? Kunnioittaen Ved.2

Pikakirjoittajalle puolestaan kysymys, että onko uskosta luopuminen kyseessä ja nurinpäin ajateltuna aiheuttanut tapojen parantumisen niistä kiroiluajoista? (Kyseessähän voi olla ihmisenä kasvamisen prosessi!)
        Nimittäin eräs tunnettu sielunhoitajakristitty opetti, että "ensin ihmiseksi, sitten kristityksi." Sanon tämän ihan sovinnollisessa mielessä keskustellen ja pohtivalla asenasenteella.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Tuo on SF:ltä tärkeä pointti. -Turvasin häneen elämäni umpikujan keskellä. Moni tuleekin uskoon hyvin vakavien ja koskettavien, traagisten elämänkokemusten kautta.
        Jos Semper voisi hieman syvemmin valottaa kokemustaan, niin se saattaisi avartaa ymmärtää myös sinun uskonelämääsi ja tapaasi kirjoittaa. En tarkoita mitään yksityisyyden paljastuksia, vaan sitä elämänkulun prosessia, mikä johti loppujen lopuksi uskosi tielle? Kunnioittaen Ved.2

Pikakirjoittajalle puolestaan kysymys, että onko uskosta luopuminen kyseessä ja nurinpäin ajateltuna aiheuttanut tapojen parantumisen niistä kiroiluajoista? (Kyseessähän voi olla ihmisenä kasvamisen prosessi!)
        Nimittäin eräs tunnettu sielunhoitajakristitty opetti, että "ensin ihmiseksi, sitten kristityksi." Sanon tämän ihan sovinnollisessa mielessä keskustellen ja pohtivalla asenasenteella.

Niin, tässä edelleen ihan rakkentavassa ja hyvässä hengessä odotan vastaustanne. Mutta onko tällainen mielenlaatu teille jotenkin vierasta??

• että sillä lailla..
        Ved.2 kirjoitti:

Niin, tässä edelleen ihan rakkentavassa ja hyvässä hengessä odotan vastaustanne. Mutta onko tällainen mielenlaatu teille jotenkin vierasta??

>ihan rakkentavassa ja hyvässä hengessä

• Ved.2
        että sillä lailla.. kirjoitti:

>ihan rakkentavassa ja hyvässä hengessä

Jassoo... ei taida olla se henki nyt päällänsä. ...että sillä lailla. tuliko mietintämyssyyn jotain pohdittavaa, kun kuitenkin piti jotain mainita?

Siitä se lähtee ne keskustelun ensiaskeleet. Kun nyt uskaltaisi aluksi itsensä nimetä.
        Mitähän se sellainen "hyvässä hengessä" keskustelu oikein tarkkoittaisi? Siinäpä meillä pulma.

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Ois hyvä, jo Semper ihan ite vastais, jottei tulisi väärinkäsityksiä. Onhan tämä Semperin aloitus. >Kaikella kunnioiuksella.
        Ja jos et vastaile, niin saatan alkaa ihan ite vastailemaan.

• Puskatodistaja
        Ved.2 kirjoitti:

Ois hyvä, jo Semper ihan ite vastais, jottei tulisi väärinkäsityksiä. Onhan tämä Semperin aloitus. >Kaikella kunnioiuksella.
        Ja jos et vastaile, niin saatan alkaa ihan ite vastailemaan.

"Ja jos et vastaile, niin saatan alkaa ihan ite vastailemaan"

Mistä mahtaa johtua moinen hauska ilmiö. Kirjoitat pitkän sepustuksen, jotain mitäänsanomatonta "liirum laarumia". Heti perään ilmestyy "puskakommentti", joka ylistää kuinka viisaita Ved.2 taas jutteli. Herättää arvailuja, etä kuka lienee tämä juttujesi "joojoomies"

• Pikakirjoittaja

Jokainen voi pettää itseään lukemattomin keinoin. Halusin ohjeistaa teitä ja valistaa kasvoni teille; sillä ne ovat Jumalan kasvot. Jumala nimittäin asuu jokaisessa kelpuutetussa yksilössä, joka ei nimeä Jumalaa, ei tee hänestä kuvaa; eikä määrittele; tai alista muita jotka eivät usko sitä todellisuutta; minkä yksilönä koet.

Jumala on kuin syke maailmankaikkeudesta, ja siksi palstanne ei kiinnosta; ja kasvoin ulos uskonnoista.

En suvaitse uskontojen alistusvaltaa, tahi määritelmiä; joita mm. esität kuten "et nyt ole oma itsesi".

Olen aina oma itseni, ja se tuo oppositiorintamaa vastaani.

En jaarittele tämän enempiä, kukin taaplaa tyylillään.

Mutta yhteiskunnan tasolla ongelma on suurempi: Kirkon mentaliteetti syö yksilöä. Raamatussa ei ole elämän leipää ja palvontamenot ovat keskiaikaa. Eikö Jumala muka ole kehitystä? Jumala ei alista ihmistä loputtomiin kärsimys- menoihin, eikä pyydä palvontaa. Jumala, jos häntä voidaan kutsua tällä nimellä; toivoisi jokaisen löytävän itsestään potentiaalia elää rehellisenä ja reippaana yksilönä maailmassa, tuoden positiivisia ajatuksia.

Maailmaa ei voita jumalan poika, eikä kukaan muukaan; vaan sinä itse. Oletko valmis, voita maailma ja todista jumaluus itsessäsi!

• Joka uskoo ja

kastetaan se pelastuu suun tunnustuksen kautta sydämen uskolla ja uudestisyntymällä vedestä ja Hengestä.

Autuaat ne, jotka rakastavat Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan ja näin kantamalla hyvää hedelmää.

• missä luuraa?

Missä Semper luuraa?

• Ved.2

Aivan. Itse tehdään aloituksia ja sitten jätetään vastaamatta ja kommentoimatta.
        Jotkuthan tosin haluavat sanoa omia totuuksiaan, mutteivat sitten välitä muista ihmisistä. Eihän muiden ihmisten asioilla ja mielipiteillä' ole mitään merkitystä,, jos itse on ja ainoastaan vaan oikeassa!

• Ei kommenttia
        Ved.2 kirjoitti:

Aivan. Itse tehdään aloituksia ja sitten jätetään vastaamatta ja kommentoimatta.
        Jotkuthan tosin haluavat sanoa omia totuuksiaan, mutteivat sitten välitä muista ihmisistä. Eihän muiden ihmisten asioilla ja mielipiteillä' ole mitään merkitystä,, jos itse on ja ainoastaan vaan oikeassa!

Jospa kommenttisi ovat sitä luokkaa, että ne eivät kaipaa vastausta.

• Palava Pensas

Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      Jeesus on tie, totuus ja elämä.
      Vain Jeesus ovesta sisään mennen löytää Jumalan valtakunnan, joka asettuu Sinuun sisäisesti ilona, voimana, vanhurskautena ja Jumalan rauhana.
      Uudestisyntymisen ihme, syntyminen uudelleen ylhäältä kuten Jeesus opettaa...on syntymistä Jumalan lapseksi ja Jumalan lapsen oikeuden saamista.

Raamattu ei valhettele.
      Se kestää koettelemisenkin.

• Hänarmahtaa

Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!

• Hänarmahtaa

Vihatkaa pahaa ja rakastakaa hyvää ja saattakaa oikeus voimaan portissa: ehkäpä Herra, Jumala Sebaot, armahtaa Joosefin jäännöstä.

• Hänarmahtaa

Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

• Hänarmahtaa

Ja Mooses sanoi Herralle: "Miksi olet tehnyt niin pahoin palvelijallesi, ja miksi en ole saanut armoa sinun silmiesi edessä, koska olet pannut kaiken tämän kansan minun taakakseni?

• Hänarmahtaa

Laaban vastasi hänelle: "Jospa saisin armon silmiesi edessä! Merkkini ilmoittavat, että Herra sinun tähtesi on siunannut minua."

• Hänarmahtaa

Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.

• alfa123om22

Lohdullista on, että tarjolla on myös sellainen Jeesus kuin Herra Jeesus. Onhan Jehoviakin useita: Jehova-Nissi, Jehova-Jire, Jehovah-Sebaot jne.
      Herra Jeesus on se, jota odotetaan vielä senkin jälkeen tulevaksi kun Uusi Jerusalem on valmis uudessa maassa. Lue Ilmestyksen viimeinen luku vaikka.

Muita Jeesuksia voisi olla Poika-Jeesus, Karitsa-Jeesus, Kuningas-Jeesus, Profeetta-Jeesus jne.

Vanginvartijaa juuri kehotetaan uskomaan Herra-Jeesukseen. Siinä on aineksia hyvään draamaan. Kuinka Uusi Jerusalemkin on ikään kuin Vanginvartijan paratiisi; vankila, jonne odotetaan Lunastajaa ja pelastajaa.

• Hänarmahtaa

Mutta Mooses rukoili armoa Herralta, Jumalaltansa, ja sanoi: "Herra, miksi sinun vihasi syttyy omaa kansaasi vastaan, jonka olet vienyt pois Egyptin maasta suurella voimalla ja väkevällä kädellä?

• Hänarmahtaa

Ja Mooses sanoi Herralle: "Katso, sinä sanot minulle: 'Johdata tämä kansa sinne', mutta et ole ilmoittanut minulle, kenen sinä lähetät minun kanssani. Ja kuitenkin sinä sanoit: 'Minä tunnen sinut nimeltäsi, ja sinä olet myös saanut armon minun silmieni edessä.'

• Hänarmahtaa

Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi."

• Hänarmahtaa

Sillä mistä muutoin tiedetään, että minä olen saanut armon sinun silmiesi edessä, minä ja sinun kansasi, ellei siitä, että sinä käyt meidän kanssamme, niin että me, minä ja sinun kansasi, olemme erikoiset kaikkien kansojen joukossa, jotka maan päällä ovat?"

• Hänarmahtaa

Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

• Hänarmahtaa

Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,

• Hänarmahtaa

"Herra, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin käyköön Herra meidän keskellämme. Sillä tämä on tosin niskurikansa, mutta anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät perintöosaksesi."

• Onarmosuuri

Mutta hän sanoi hänelle: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin osoita minulle tunnusteolla, että sinä itse puhut minun kanssani.

• OnARMOsuuri

Ja Saul lähetti sanan Iisaille ja käski sanoa: "Anna Daavidin jäädä minua palvelemaan, sillä hän on saanut armon minun silmieni edessä."

• Hänarmahtaa

Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

• Hänarmahtaa

Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

• Jumalaonhyvä

Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

• Jumalaonhyvä

Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä.

• Jumalaonhyvä

Osoita ihmeellinen armosi, sinä, joka pelastat vihamiesten vallasta ne, jotka turvaavat sinun oikeaan käteesi.

• Jumalaonhyvä

Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.

• Jumalaonhyvä

Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.

• Jumalaonhyvä

Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun.

• Jumalaonhyvä

Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti.

• Jumalaonhyvä

Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.

• Jumalantuomio

Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

• Jumalaonhyvä

Säilytä armosi niille, jotka sinut tuntevat, ja vanhurskautesi oikeamielisille.

• Jumalaonhyvä

Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi, sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina.

• Jumalaonhyvä

jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

• Jumalaonhyvä

Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

• Jumalaonhyvä

Minä olen vihassani vähäksi silmänräpäykseksi kasvoni kätkenyt sinulta; mutta minä tahdon armahtaa sinua ijankaikkisessa armossa, sanoo Herra, sinun lunastajas.

• Jumalaonhyvä

Minun armollinen Jumalani käy minua kohden, Jumala antaa minun nähdä iloni vihollisistani.

• Jumalaonhyvä

Että hän alati pysyis Jumalan edessä: osoita hänelle laupiutta ja totuutta, jotka häntä varjelisivat.

• Jumalaonhyvä

Mutta sinä, Herra, älä käännä laupiuttas minusta pois: sinun laupiutes ja vakuutes aina minua varjelkoon.

• Jumalaonhyvä

Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.

• Herra.armahda

Armoa, Herra sinä köyhän kurittaja!

• Jumalantuomio

Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

• Jumalaanvoiluottaa

Olkoon sinun laupiutes, Herra, meidän päällämme, niinkuin me sinuun uskallamme!

• Jeesusarmahtaa

Ja sanoi: kiitetty olkoon Herra, minun herrani Abrahamin Jumala, joka ei ottanut pois laupiuttansa ja totuuttansa minun herraltani: minua on Herra johdattanut tällä tiellä, minun herrani veljen huoneesen.

• Jeesusarmahtaa

Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

• Jeesusarmahtaa

Minä olen mahdotoin kaikkeen siihen armoon, ja kaikkeen siihen totuuteen, jonka sinä teit palvelialles. Sillä koska minä tämän Jordanin ylitse menin, ei minulla muuta ollut kuin minun sauvani; mutta nyt minulla on kaksi joukkoa.

• Jeesusarmahtaa

Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

• Jeesusarmahtaa

Halleluja. Kiittäkäät Herraa! sillä hän on hyvä, ja hänen laupiutensa pysyy ijankaikkisesti.

• Jeesusarmahtaa

Mutta sinä, Herra, Herra, auta minua nimesi tähden, sillä sinun armosi on hyvä, pelasta minut.

• Jeesusarmahtaa

Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.

• Jeesusarmahtaa

Minä rukoilen sinua kumartuneena sinun pyhään temppeliisi päin ja kiitän sinun nimeäsi sinun armosi ja totuutesi tähden; sillä sinä olet osoittanut, että sinun lupauksesi on suuri yli kaiken, mitä sinun nimesi ilmoittaa.

• 621

Paras armahdus- ja veripesupaikka on Hartaanselällä.

• Jeesusarmahtaa

Herra vie minun asiani päätökseen. Herra, sinun armosi pysyy iankaikkisesti; älä jätä kesken kättesi työtä.

• Jeesusarmahtaa

Herralle kelpaavat ne, jotka häntä pelkäävät, ja jotka hänen laupiuteensa uskaltavat.

• Jeesusarmahtaa

Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt, suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.

• Jeesusarmahtaa

Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.

• Jeesusarmahtaa

Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

• Jeesusarmahtaa

Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

• Johanneksenveli

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

• Jeesusarmahtaa

Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

• Jeesusarmahtaa

Nyt siis, jos minä muutoin olen armon löytänyt sinun edessäs, niin osota nyt minulle sinun ties, että minä sinun tuntisin ja löytäisin armon sinun edessäs: ja katso kuitenkin, että tämä väki on sinun kansas.

• Jeesusarmahtaa

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

• Sylkykuppi

Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

• Jeesusarmahtaa

Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

• Jeesusarmahtaa

ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

• Jeesusarmahtaa

Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt.

• Jeesusarmahtaa

Sinä päivänä Mooses vannoi sanoen: 'Totisesti, se maa, johon sinä olet jalkasi astunut, on tuleva sinulle ja sinun lapsillesi perintöosaksi ikiaikoihin asti, koska sinä olet uskollisesti seurannut Herraa, minun Jumalaani.'

• Jeesusarmahtaa

Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

• Kun sinä uskollisesti noudatat tätä entisen ystäväni - Devout/Devoit - Puskalähetyksen käskyä:

"Kun kerran Teuvo ei pelaa reilusti
      Tehdäänsittenniin                                 
      20.11.2016 20:14
      ja herjaa vaan ja toimii vilpillisesti, tehdään sitten tästä palstasta oikein villilänsi, kunnes saamme tänne sheriffin ja saamme tästä asiallisen foorumin, jossa kukaan ei herjaa ketään ja vääryyttä ei harrasteta!"

Niin voisitko kertoa, miten saisin häneen yhteyden. Ei toimi sähköposti, ei puhelin eikä tavallinen posti.

Kun jotakin nimimerkkiä arvelen hänen nimimerkikseen, saan vastauksen; "En ole Devoit."

Hänen viimeisin omalla nimimerkillään kirjoittama todistus on lähes 9 vuoden takaa

"Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

Jos hänet vielä tapaat, voisitko kysyä, miten kauas hänet on heitetty, ja  kysyä:

Minkä palkinnon hän Saatanalta saa, levittäessään minusta jatkuvasti törkeitä valheita ja uhkailuja?

• Jeesusarmahtaa

Ja avukses huuda minua hädässäs, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

• Jeesusarmahtaa

Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

• Jeesusarmahtaa

Mutta Jumalan vahva perustus kuitenkin pysyy, joka tällä kiinnitetty on: Herra tuntee omansa: ja lakatkaan jokainen vääryydestä, joka Kristuksen nimeä mainitsee.

• Jeesusarmahtaa

Evankeliumi on Jumalan kädenojennus ihmisille!

• Jeesusarmahtaa

Mutta hän on laupias, antaa anteeksi rikkomukset eikä tahdo hukuttaa. Sentähden hän usein kääntyi vihastansa eikä antanut kaiken kiivautensa nousta.

• Jeesusarmahtaa

Sinä olet vanhurskas kaikessa, mikä on meitä kohdannut; sillä sinä olet ollut uskollinen teoissasi, mutta me olemme olleet jumalattomat.

• Jeesusarmahtaa

Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
      Aamen!

• AamenkiitosJeesus

Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi."

• AamenkiitosJeesus

Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

• AamenkiitosJeesus

He eivät tahtoneet totella eivätkä muistaneet ihmeellisiä tekoja, jotka sinä olit heille tehnyt, vaan olivat niskureita ja valitsivat uppiniskaisuudessaan johtajan palatakseen takaisin orjuuteensa. Mutta sinä olet anteeksiantava Jumala, armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa: sinä et heitä hyljännyt.

• AamenkiitosJeesus

Sillä jos te palajatte Herran tykö, saavat teidän veljenne ja poikanne osakseen laupeuden voittajiltaan ja voivat palata takaisin tähän maahan. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on armollinen ja laupias, eikä hän käännä kasvojansa pois teistä, jos te palajatte hänen tykönsä."

• AamenkiitosJeesus

Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne. Amen.

• AamenkiitosJeesus

Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

• AamenkiitosJeesus

Mutta armossasi sinä johdatit lunastamaasi kansaa, sinä veit sen voimallasi pyhään asuntoosi.
      Aamen!

• AamenkiitosJeesus

Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.

• AamenkiitosJeesus

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

• AamenkiitosJeesus

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

• AamenkiitosJeesus

Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

• AamenkiitosJeesus

Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
      Aamen!

• AamenkiitosJeesus

Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

• AamenkiitosJeesus

Hän pelastaa senkin, joka ei ole viaton; sinun kättesi puhtauden tähden hän pelastuu."

• AamenkiitosJeesus

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• AamenkiitosJeesus

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      680
    Aihe