Nämä ovat vain rahastuskoneita, jossa tavoitteena on hakea kuin neulaa heinasuovasta pieniäkin vikoja sinun autosta. Vanhan auton pitäisi olla kuin uusi.
Jättää väliin AKEt ja kiset ja HAKUS, joka on herttoniemessä yksi pahimpia. Jos vain voitte, käyttäkää autonne pk-seudun ulkopuolisilla asemilla, niillä palvelu on sitä parempaa, mitä kauempana kaupungista ollaan. Suositteln.
Kävimme kaverini autoa viime perjantaina katsastamassa AKE-asemalla helsingissä. Olimme liki ainoita (olette varmaan jo suosituksen huomanneet) ja tulos oli se varma: hylätty.
Katsastus palvelee nykyään paitsi omaa rahastusta, myös alueen autokorjaamoita, autoliikkeitä ja varaputiikkeja. Rahastustarkoituksessa. Ne ovat verkottuneita ja sinä ole se "kala", joka ui niiden verkoissa.
Ja vielä, olet varmaankin jo huomannut "kaikilla herkuille" varustetun tuontipirssin kalleuden. Ei vain ne normaalin käytön ongelmat vaan myös katsastus on ainaisena riesana.
Lyhyesti: Tätä se on kokoomuspolitiikka !
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=293513
Varokaa Hgin "pörssi"-katsastusyhtiötä.
16
1349
Vastaukset
- Kaukosäätäjä
AKE:lla ei koskaan ollut katsastusasemia.
Mitä tarkoittaa "kiset"? Olen ollut jonkin aikaa poissa Suomesta, ja siksi olen heikolla uusien sanojen kohdalla.
Toimivatko nämä HAKUS:in asemat vastoin lakia, asetuksia ja TraFin määräämäämiä käytäntöjä? Toimivatko nämä purukumiseudun ulkopuoliset asemat oikein vai väärin pykäliin verrattaessa?
Suurin osa suomalaisista vie autonsa katsastuksen purukumiseudun ulkopuolella sijaitseville asemille.
Ainakin vielä toistaiseksi Helsinki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.- J8.L
Kuka haluaisi asua purukumiseudulla ?
- pösöilijä.
A- katsastuksessa mulla ei oo ollu varaa käydä sen jälkeen, kun se muuttui valtiollisesta yksityiseksi ryövääjäksi. Jos on asemalla hiljaista ollu, en ihmettele yhtään. Hakukseen houkuttelivat kerran halvemmalla tarjoushinnalla ja se jäi sielä viimeiseksi käynniksi.
Nyt käydään asemalla, jossa voi keskustella, jossa hinta on kohdallaan eikä selvästikään toimita rahankiilto silmissä. Ottakaatte muutkin oppia, mutta en halua mainostaa, kokeilemalla selviää. Sisäsuomessa kuitenkin, sillä katsastaa saa missä päin suomea tahansa.
PS: älkää ottako tosissaan sitä katsastusinssin hylkäyslappua. Kuukauden kuluttua ei tarvitse enää tulla koko asemalle uudestaan. - laskuakyllikseen
pösöilijä. kirjoitti:
A- katsastuksessa mulla ei oo ollu varaa käydä sen jälkeen, kun se muuttui valtiollisesta yksityiseksi ryövääjäksi. Jos on asemalla hiljaista ollu, en ihmettele yhtään. Hakukseen houkuttelivat kerran halvemmalla tarjoushinnalla ja se jäi sielä viimeiseksi käynniksi.
Nyt käydään asemalla, jossa voi keskustella, jossa hinta on kohdallaan eikä selvästikään toimita rahankiilto silmissä. Ottakaatte muutkin oppia, mutta en halua mainostaa, kokeilemalla selviää. Sisäsuomessa kuitenkin, sillä katsastaa saa missä päin suomea tahansa.
PS: älkää ottako tosissaan sitä katsastusinssin hylkäyslappua. Kuukauden kuluttua ei tarvitse enää tulla koko asemalle uudestaan.Nämä laskut pitäisi teillä vielä maksattaa:
====================================
Autokatsastuksen hinnannostojen syyt:
=====================================
a) Korppi Lasse Juhani
A-Katsastuksen entinen toimitusjohtaja 1952 TUUSULA 11 010 558 eur/v
b) 20 Kalmi Petri Mikael
A-Katsastuksen johtoryhm?n j?sen 1957 NURMIJÄRVI 8 306 546 eur
pikkunilkkejä tai ei ihan sellaisiakaan, takaavat kyllä huikeat kartelli-katsastusmaksut:
19 Tukiainen Juha Antero
A-Katsastuksen nykyinen toimitusjohtaja,
entinen varatoimitusjohtaja 1968 ESPOO
8 358 515,70 (=tulot yhteensä) 36 % verot
20 Kalmi Petri Mikael
A-Katsastuksen johtoryhmän jäsen 1957 NURMIJÄRVI
tulot yhteensä 8 306 545,75 36 % verot - valinta sinun.
laskuakyllikseen kirjoitti:
Nämä laskut pitäisi teillä vielä maksattaa:
====================================
Autokatsastuksen hinnannostojen syyt:
=====================================
a) Korppi Lasse Juhani
A-Katsastuksen entinen toimitusjohtaja 1952 TUUSULA 11 010 558 eur/v
b) 20 Kalmi Petri Mikael
A-Katsastuksen johtoryhm?n j?sen 1957 NURMIJÄRVI 8 306 546 eur
pikkunilkkejä tai ei ihan sellaisiakaan, takaavat kyllä huikeat kartelli-katsastusmaksut:
19 Tukiainen Juha Antero
A-Katsastuksen nykyinen toimitusjohtaja,
entinen varatoimitusjohtaja 1968 ESPOO
8 358 515,70 (=tulot yhteensä) 36 % verot
20 Kalmi Petri Mikael
A-Katsastuksen johtoryhmän jäsen 1957 NURMIJÄRVI
tulot yhteensä 8 306 545,75 36 % verotkatsastuksen hinnoista:
A-katsastu 94 euroa hylky-% 43,6
meillä joensuussa 46 euroa sama homma. hylky-% 6
Pienin hylkyprosentti 6 ja suurin määräaikaiskatsastuksissa v. 2010
HUOMAA, voit katsastaa missä päin maata tahansa. - Autoilija vai?
valinta sinun. kirjoitti:
katsastuksen hinnoista:
A-katsastu 94 euroa hylky-% 43,6
meillä joensuussa 46 euroa sama homma. hylky-% 6
Pienin hylkyprosentti 6 ja suurin määräaikaiskatsastuksissa v. 2010
HUOMAA, voit katsastaa missä päin maata tahansa.6%? Sitten tulee katsottua paljon uusia autoja ja vanhatkin käy ensin korjaamolla.
- Kulmahousussa
Lue Kaukosäätäjä! Me kaikki muut ymmärrettiin "kaikilla herkuilla" kirjoitus.
- ???....
Näitä vianaiheuttajia katsastusbisnes ei edes yrittänyt tutkia, nekun ovat juonessa mukana
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/04/joka_kolmannen_saksalaisauton_mittarilukema_vaarennetty_2484144.html - ÄÄÄliöt++```````````
Pitäkää autonne kunnossa niin se täyttää lain kriteerit,turha valittaa jos romut ei saa leimaa
- Oletteko huomanneet?
HAKUS-asemilla on melkein normaalikäytäntönä maksullinen "jälkitarkastus" asemalla toiseen kertaan.
Joku vika on katsastuksessa löydyttävä ja tulosta on pakko tehdä ns. jälkihoidoilla.
Palvelu on vielä ala-arvoisestakin huonompaa "kaupan päälle".- Mielivaltaa !!!!
> HAKUS-asemilla on melkein normaalikäytäntönä maksullinen "jälkitarkastus"
> asemalla toiseen kertaan.
Joo, pitää paikkansa, Herttoniemessä jon sellanen rillipäinen jahve, joka on ilmeisesti alueen autoliikkeiden palveluksessa. VAROKAA koko asemaa, mitä vanhempi auto sen pahempi.
Luulen, että se "tarjouskuponki", 20 euroa, sen ne ottavat takaisin vaikka uudelta autolta. Mielivaltaa !
- hämärää touhua
>>HAKUS-asemilla on melkein normaalikäytäntönä maksullinen "jälkitarkastus" asemalla toiseen kertaan.
Herttoniemessä on niin paljon autoliikkeitä, että eiköhän tämä asema ja sen kiihkeät "katsastajat" ole suoraan myös alueen autoliikkeiden "palveluksessa": - A T K 2
Mene A katsastus Ilmalaan tai Itäkeskuseen
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/pienin-hylkyprosentti-6-ja-suurin-436-maaraaikaiskatsastuksissa-v-2010
Ja politiikasta sen verran että toi kommunistinen järjestelmä on jo nähty ja todettu käyttökelvottimaksi, aivan sama kun minä alkaisin hehkuttamaan jotain Kolmannnenvaltakunnan aatteita.- L.8J
Olet oikeassa kommunismi on nähty.
Kartelli on kommunismia. TurhaAutokatsastus=kartelli=kommunismi. - Autoilija vai?
L.8J kirjoitti:
Olet oikeassa kommunismi on nähty.
Kartelli on kommunismia. TurhaAutokatsastus=kartelli=kommunismi.Miten ihmeessä pysty yhdistämään kartellin ja kommunismin?
Kartelli on talouselämässä yritysten yhteenliittymä, jonka tarkoituksena on keskinäistä kilpailua rajoittamalla saavuttaa monopoli tai siihen verrattava asema markkinoilla. Kartellin jäsenet pyrkivät jäädyttämään hintatason, rajoittamaan hyödykkeen tarjontaa ja tukahduttamaan kilpailua sopimalla keskenään hyödykkeiden toimittamisesta ja hintatasosta.
Kartelli on epätäydellistä kilpailua, monopolien tavoin ne aiheuttavat kuluttajille tappiota.Muun muassa itävaltalaisen taloustieteen näkemyksen mukaan kartellit voivat kuitenkin myös lisätä kansantalouden tehokkuutta,[2] koska kartelli voi olla edellytys tuotantopääoman hankkimiseksi tai välttää ylikapasiteettia ja päällekkäisyyttä tai edistää innovaatioita ja palveluja. Esimerkiksi työmarkkinaneuvottelut on Suomessa rajattu kilpailulakien ulkopuolelle, eli keskitetyssä palkoista sopimisessa on kyse laillisesta kartellista.[3] Esimerkki kansainvälisesti laillisesta kartellista on öljyntuottajavaltioiden yhteenliittymä OPEC.
Ennen Suomen liittymistä Euroopan Unioniin ja kilpailulainsäädännön yhtenäistämistä, kartellit olivat Suomelle hyvin tunnusomaisia
-Lähde Wikipedia.-
Kommunismi on sosiaalis-taloudellinen tai poliittinen järjestelmä, joka ajaa luokatonta, tasa-arvoista ja yhteisomistukseen perustuvaa yhteiskuntamallia.[1] Kommunismin kannattajat näkevät aatteensa usein sosialismia seuraavana yhteiskuntamuotona. On paljon kiistelty siitä, miten sosialismi ja kommunismi eroavat toisistaan, esimerkiksi kommunismin teorioija Karl Marx käytti käsitteitä samaa tarkoittavina, mutta nykyään sosialismia pidetään liberalismi–kommunismi-kirjon välimuotona.[2][3] Alkuperäisen marxilaisen määritelmän mukaan kommunistinen yhteiskunta on paitsi luokaton yhteiskunta, myös valtioton yhteiskunta
- Lähde Wikipedia-
Vai viittaatko kommunismin ja kartellin olevan sama asia koska Neuvostoliittolaisessa kommunismissa valito omisti kaikki tehtaat ja yritykset ja määräsi tuotantomäärät. Kartellissa yritykset sopivat hinnat.
- Monopoli-kapitalisti
Eiks tuo ole fasismia, kun yksityistetään, ja parasiitinomainen valtion ylärakenne ja raskas byrokraattinen keskusjohtoisuus säilytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199