onko epänormaalia, jos kokee, että voisi kuolla olemassaolon häpeästä nähdessään entisensä ihan vahingossa ja olisi helpotus jos maa nielisi ja käyttää jotain psykologisia defenssejä, joilla yrittää häivyttää oman mielensä tilanteesta ulos, koska se kokemus on jotain niin nöyryytyksen alta olevaa. Jos vielä entisellä on uusi kumppani kanssaan, niin se oma mitättömyyden ja arvottomuuden ja kaiken kauheuden ja rumuuden maksimi on se tunne, mikä iskee päälle. Ja siitä ei meinaa toipua päiväkausiin, olo vaan pahenee. Häpeä on jotain syvää hirveää häpeää, eikä mitään noloutta.
entisen kohtaaminen saa kuolemaan häpeästä
5
445
Vastaukset
- lumi sateessa
Tiedän tunteen ja se todella jollain tapaa hävettää, mutta muista sinulla ei ole mitään syytä hävetä! Ja onhan se toinen sentään joskus sinua rakastanut, että miksi häpeäisit?
- toinen kärsivä
Olet aika naivi. Aina on syitä pilvin pimein. Syistähän ne entiset on entisiä, miksi muutenkaan, ja niitä syitä riittää. Rakastaminen? Vihaaminen, inho tai vastenmielisyys voisi olla paljon lähempäää arvattu. Jos toinen on kokenut viisastuvansa ja tulevansa onnelliseksi päästessään eroon, se on nöyryytykselle ja arvottomuuden tunteelle bensaa liekkeihin. Se, että joku tunne loppuu tai sen mitätöi tai kokee sen täysin vääräksi ja huonoksi ja eroonpääästäväksi, on äärimmäisen nöyryyttävää. Häpeä siitä jää.
- joku
toinen kärsivä kirjoitti:
Olet aika naivi. Aina on syitä pilvin pimein. Syistähän ne entiset on entisiä, miksi muutenkaan, ja niitä syitä riittää. Rakastaminen? Vihaaminen, inho tai vastenmielisyys voisi olla paljon lähempäää arvattu. Jos toinen on kokenut viisastuvansa ja tulevansa onnelliseksi päästessään eroon, se on nöyryytykselle ja arvottomuuden tunteelle bensaa liekkeihin. Se, että joku tunne loppuu tai sen mitätöi tai kokee sen täysin vääräksi ja huonoksi ja eroonpääästäväksi, on äärimmäisen nöyryyttävää. Häpeä siitä jää.
Olipa kannustavaa!
- tätä mieltä.
joku kirjoitti:
Olipa kannustavaa!
eikun ymmärtävää.
- jk
niinkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473