Kirjoitan ylioppilaaksi keväällä 2012 ja olen aika hukassa tulevaisuuteni suhteen. Olen kiinnostunut erityisesti kauppiksesta ja oikiksesta, ja haluaisinkin tietää millaista opiskelu siellä on? Kertokaa oikeastaan mitä tahansa henkilökohtaisia kokemuksia. Esim. ilmapiiristä, yleisesti opiskelusta, miten olette mahdollisesti sijoittuneet työelämään opiskelun jälkeen jne? Olisin kiitollinen kaikenlaisista kertomuksista!
Olen kyllä selaillut erilaisia oppaita ja käynyt tutustumassa kouluihin mutta ainakaan vielä en ole kokenut valaisevaa hetkeä, jotta tietäisin kumpaan yritän hakea keväällä. Voihan tietenkin olla, että innostun vielä jostain aivan muusta mutta tällä hetkellä haluaisin kuulla nykyisten tai jo valmistuneiden opiskelijoiden kokemuksia :)
Millaista on opiskelu kauppiksessa/oikisessa?
2
330
Vastaukset
- jkhklj
Kiinnostaako sinua alat vain koska ne ovat yleisesti arvostettuja? Oletko ikinä lukenut oikeustieteellisiä kirjoja? Molempia aineita lukeneena voin sanoa että kauppatieteiden kirjoja helpompi lukea kuin oikeustieteellisen. Nämä tietenkin henkilökohtaisia kokemuksia. Oikeustieteet on mielenkiintoinen tieteenala mutta aineen lukeminen ei todellakaan ole kaikkia varten. Ota kirja käteen ja kokeile saatko kirjoista mitään irti.
Jos molemmat kiinnostaa niin kauppatieteellisissä voi lukea yritysjuridiikka. Ota tämä pääaineeksi tai (laajaksi)sivuaineeksi niin saat kultaisen keskitien. Toisaalta jos haluat molemmat tuktinnot OTM ja KTM, niin olen ymmärtänyt että kauppikset hyväksilukee oikiksen kursseja helpommin kuin toisinpäin eli tässätapauksessa kävisin eka OTM ja sitten vasta KTM.- abi hukassa
olen lukenut koulussa paljon yhteiskuntaoppia mm. talous-, eu- ja lakikurssit ja esim. matiikan talouskurssin. Ne ovat mielestäni olleet lukion mielenkiintoisempia kursseja, joten uskoisin olevani aidosti kiinnostunut aloista. Kiitos vastauksestasi, se auttoi paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602