Töissä nukkumista oli jatkunut ainakin viiden vuoden ajan ennen kärähtämistä.
Kaksi poliisia nukkui työajalla putkassa Suonenjoella, kertoo Iltalehti. Putkaa käytettiin lepopaikkana ainakin vuodesta 2005 lähtien.
57-vuotias vanhempi konstaapeli ja hänen 44-vuotias kollegansa salasivat työajalla nukkumisen aluksi peittämällä putkakäytävän valvontakameran pyyhkeellä. Myöhemmin he irrottivat kameran kaapelin.
Peittely yrityksistä huolimatta nukkuminen tuli ilmi ja johti virkarikostutkintaan.
57-vuotias vanhempi konstaapeli kiisti nukkuneensa työajalla. Hän kertoi täyttäneensä putkassa sanaristikoita. Nuorempi poliisi sanoi, ettei muista, katkaisiko hän valvontakameran kuvayhteyden., mutta myönsi myöhemmin, että niin voi päätellä. Tallenteessa näkyi nimittäin viimeisenä kuva poliiseista katkaisemassa kuvayhteyden.
Epäillyt poliisit ovat kertoneet työajalla nukkumisen olevan yleistä Suonenjoen poliisiasemalla. He epäilevät joutuneensa epäillyiksi, koska heillä on huonot välit erään komisarion kanssa.
Kihlakunnan syyttäjä ei nostanut syytettä poliiseja vastaan, vaikka toinen epäillyistä tunnusti asian.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/putkaa-käytettiin-torkkupaikkana-vuosien-ajan-il-poliisit-nukkuivat-putkassa-työajalla/723439
Poliisit nukkuvat työaikana.... joskus se nukuttavakin:)
38
356
Vastaukset
- CeterumCenceo
Hii haa! Nythän se riemu repesi!
- Lex art deco
http://talonmiesjulmajj.blogspot.com/2011/12/unuleluja-putkassa.html
Niin repesi . . . - risitikot valvottaa
Poliisihallitus tutkimaan - Vasikoita poliisikouluun -Ylikomisariot töihin valvomaan alaisiaan - Työilmapiiri kuntoon vaikka kepillä.
- pitää nukkua.
Milloin poliisit sitten nukkusi jos ei työaikana, et kai kuvittele että poliisit tuhlaa vapaa-aikaansa nukkumiseen? Nukkumisesta poliiseille palkka maksetaan!
- Oliko tyynytkin
Kyllähän tuosta jutusta olisi pitänyt tehdä jonkinlaisia laskelmia paljonko työaikaa on mennyt täydellä palkalla nukkumiseen ja saman pituinen jakso sitten työtä palkatta ilman nukkumisoikeutta,ulkopuolinen puolueeton valvoja sitten vielä varmistamaan tilannetta ettei nukuta duunissa.
Aika ristiriitaista kun polliisiohjelmassa korostetaan sitä kuinka paljon partioinnin/tehtävien lisäksi menee konttoriruutiineihin aikaa,jutun mukaan maalaisjärjellä funtsittuna nukkumispaikkakunnalla ei olisikaan tehtäviä.
Itse torkahdin hetkeksi työpaikallani sairauden hoitoon käytettyjen lääkkeiden voimakkaasta väsyvaikutuksesta josta narahdin,jouduin lomille.
Työtehtävässäni en aiheuta vaaraa muille jos torkahdan vaan kasvatan omaa työkuormaani mutta se oli rangaistava teko.
Näin toimitaan yksityispuolella.
- pppal
Irtisanomista voidaan harkita!
Putkassa työaikanaan nukkuneiden suonenjokelaispoliisien kurinpitotoimet ovat vielä harkinnassa. Poliisipäällikkö Kari Heimoselta ei heru myötätuntoa väsyneille poliiseille, ja kahta epäiltynä ollutta poliisia voi uhata jopa irtisanominen.
Tutkinta poliisien toimista käynnistettiin kaksi vuotta sitten syksyllä. Pohjois-Savon poliisin poliisipäällikkö Kari Heimosen mukaan tapaukset tulivat ilmi huoltoyhtiön vuosihuollon yhteydessä. Putkatilojen yhden käytävän liikennettä valvova kamera oli ollut irti, ja kuvatallenteita tarkistettaessa huomattiin, että virtaliitin oli irroitettu useita kertoja.
- Kamerat ovat olleet ollut asennettuina nimenomaan työturvallisuuden ja asiakasturvallisuuden vuoksi. Tuohon aikaan Suonenjoen asema oli vielä täysi poliisivankila, tällä hetkellä se on ainoastaan tilapäisessä poliisivankilakäytössä, Heimonen kertoo.
"Nukkumalla ei palkkaa saada"
Heimonen myöntää, että takavuosina poliisien lepokäytännöt ympäri Suomen ovat olleet vaihtelevia, muttei suostu allekirjoittamaan väitettä, että työaikana nukkuminen olisi ollut enää viime vuosina yleinen tapa. Ymmärrystä pitkässäkään yöpäivystyksessä väsyneille poliiseille ei heru.
- Minun kantani on täysin selvä; poliisi on sitä varten töissä, että hän valvoo ja tekee töitä, ei nukkumalla palkkaa saada. Yötyö on kenelle tahansa toki raskasta, mutta ei tämän takia ruveta kaikkien työskentelyrytmejä muuttamaan.
Tämä on kuitenkin poikkeustapaus.
Virallinen syyttäjä on todennut omassa päätöksessään, että rangaistavasta virkarikoksesta ei ole näyttöä. Poliisien kurinpitotoimet omalla työpaikalla ovat kuitenkin vielä harkinnassa. Todennäköinen seuraus on esimiehen puhuttelu tai varoitus, mutta myös irtisanomista voidaan harkita. Asian valmistelu on vielä kesken.
Poliisien putkassa nukkumisesta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.
YLE Savo
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html - VOI VITTU!
Tässä se taas nähtiin, poliisit valittaa, kitisee ja itkee kuin pikku lapset, että eivät muka kerkeä tekemään hommia, tehtäviä pitää priorisoida ja osa jättää tekemättä. JA PASKAT!!!
Tärkeintä näköjään on että poliisi saa kunnolla nukuttua työvuorossa.
Kyllä poliisit on niin hienoja ja ennen kaikkea rehellisiä virkamiehiä.
POLIISIT OVAT RIKOLLISIA JOKAINEN!
Ei ole ihme että poliisin rahat ja resurssit loppuu kesken, kun poliisinpaskiaiset nukkuvat työvuoroissa.
No kateellisiahan me vaan ollaan, kenelle muulle valtio maksaa palkkaa nukkumisesta?
Ei muuta kuin lisää rahaa poliisille, jotta voivat nukkua kunnolla työaikana.
Poliisien käyttämiin putkiin pitää saada kunnon vuoteet, ettei vaan tule poliisin selkä tule pipiksi. Poliisihan voi sairaslomalle, eikä silloin voi nukkua työvuorossa.- yötyäläine
Voi hitsi. Ja auot täällä päätäsi. Sunkin bensaverorahoja ovat säästäneet muutamalta kymmeneltä aamuyän kilometriltä x viis vuotta kun tyhjiä katuja ei ole ollut ajamassa tuos poikkeustapaus partios. Mitä ne siellä Savos vouhkais? Kyllä me muut kerätään miljoonia kilometrejä aamuviiden ja kuuden välillä. Älä huoli. Tuodaan se tutka siihen työpaikkasi kulmalle puoli kuudelta kun olet huumorintajusi kanssa meitä tervehtimässä ja nimi alle korttipois ja kuussataa euroa vuorotyöläisen tililtä valtiolle kiitos. Huomenna pyörällä töihin. Riitauta ja päästään oikeuteen ja sieltä saat lisää ja maksat kitisemättä tai istut. Mehukkaimmat ylinopeudet saa muute aamulla viiden jälkeen ei mitään liikennettä ja sitten sinä tulit kiireiltäs töihin olit matkalla tai muuta joron jälkeä. Hih. Mitähän ne nyt keksii?
- on ne pellejä!
"57-vuotias vanhempi konstaapeli kiisti nukkuneensa työajalla. Hän kertoi täyttäneensä putkassa sanaristikoita."
Ilmeisesti poliisit saavat työaikana täyttää sanaristikoita, putkassa:-)
Kyllä poliisit on aivan uskottomattomia PELLEJÄ! - 23kljfiower
juuri tuollaisia laiskoja idiootteja kaikki poliisit ovat,nukkuvat työaikana,ilmankos ei mitään tulosta tule.toisaalta kuka suomalaiselta poliisilta mitään odottaa?tyhjän kun saa pyytämättäkin!
- lepää rakkaani lepää
Mitähän vastaa työterveyslääkäri, väsyneenä rattiin? Väsyneenä ase käteen? Esimies voi määrätä väsyneen oloisen lepäämäämään, ei nukkumaan, ehkä? Silmät inhimillisen ristissä ei näe ristikkoa, siis kiikaritähtäimen, luulee näkevänsä. Tulee huti tai liian ylös, voih. Inhimillistä. Suomen poliisi tekee kaksitoistatuntisia työvuoroja ja yövuoroja. Tekisitkö sinä? Säästöjä säästöjä.
- lusmuille potkut!
lepää rakkaani lepää kirjoitti:
Mitähän vastaa työterveyslääkäri, väsyneenä rattiin? Väsyneenä ase käteen? Esimies voi määrätä väsyneen oloisen lepäämäämään, ei nukkumaan, ehkä? Silmät inhimillisen ristissä ei näe ristikkoa, siis kiikaritähtäimen, luulee näkevänsä. Tulee huti tai liian ylös, voih. Inhimillistä. Suomen poliisi tekee kaksitoistatuntisia työvuoroja ja yövuoroja. Tekisitkö sinä? Säästöjä säästöjä.
Vain työstä maksetaan palkkaa, ei lusmuilusta. Siitä voi tulla POTKUT:)
( kahta epäiltynä ollutta poliisia voi uhata jopa irtisanominen.)
Heimonen myöntää, että takavuosina poliisien lepokäytännöt ympäri Suomen ovat olleet vaihtelevia, muttei suostu allekirjoittamaan väitettä, että työaikana nukkuminen olisi ollut enää viime vuosina yleinen tapa.
Ymmärrystä pitkässäkään yöpäivystyksessä väsyneille poliiseille ei heru.
- Minun kantani on täysin selvä; poliisi on sitä varten töissä, että hän valvoo ja tekee töitä, ei nukkumalla palkkaa saada. Yötyö on kenelle tahansa toki raskasta, mutta ei tämän takia ruveta kaikkien työskentelyrytmejä muuttamaan.
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html - Irtisanom. suotavaa
lusmuille potkut! kirjoitti:
Heimonen myöntää, että takavuosina poliisien lepokäytännöt ympäri Suomen ovat olleet vaihtelevia, muttei suostu allekirjoittamaan väitettä, että työaikana nukkuminen olisi ollut enää viime vuosina yleinen tapa.
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html" - Minun kantani on täysin selvä; poliisi on sitä varten töissä, että hän valvoo ja tekee töitä, ei nukkumalla palkkaa saada. Yötyö on kenelle tahansa toki raskasta, mutta ei tämän takia ruveta kaikkien työskentelyrytmejä muuttamaan. "
Yövuoro on työvuoro,eikä siellä nukkua saa.
En ole vielä kertaakaan nähnyt että esim sairaanhoitajat menisivät kesken työvuoronsa sikeitä vetämään,olen nimittäin niin paljon ollut sairaalassa ja valvonut tuskissani yöt. - iowqd
Irtisanom. suotavaa kirjoitti:
" - Minun kantani on täysin selvä; poliisi on sitä varten töissä, että hän valvoo ja tekee töitä, ei nukkumalla palkkaa saada. Yötyö on kenelle tahansa toki raskasta, mutta ei tämän takia ruveta kaikkien työskentelyrytmejä muuttamaan. "
En ole vielä kertaakaan nähnyt että esim sairaanhoitajat menisivät kesken työvuoronsa sikeitä vetämään,olen nimittäin niin paljon ollut sairaalassa ja valvonut tuskissani yöt.Kyllä ne hoitajat ja lääkärit nukkuvat yövuorossa jos on mahdollista. Minun mielestä on jopa toivottavaa että hoitohenkilökunta nukkuu sillä en minä ainakaan halua joutua leikkaukseen jossa lääkäri on väsynyt. Samalla tavalla nukkuvat palomiehet ym. Tosin heidän työvuoronsa on erilaiset kuin poliisilla. Itse kun tein yövuoroja valmomossaa niin kyllä sielläkin otettiin torkkuja joten kyllä sitä nukkumista tapahtuu myös muissa kuin poliisissa.
- piste!
iowqd kirjoitti:
Kyllä ne hoitajat ja lääkärit nukkuvat yövuorossa jos on mahdollista. Minun mielestä on jopa toivottavaa että hoitohenkilökunta nukkuu sillä en minä ainakaan halua joutua leikkaukseen jossa lääkäri on väsynyt. Samalla tavalla nukkuvat palomiehet ym. Tosin heidän työvuoronsa on erilaiset kuin poliisilla. Itse kun tein yövuoroja valmomossaa niin kyllä sielläkin otettiin torkkuja joten kyllä sitä nukkumista tapahtuu myös muissa kuin poliisissa.
Töissä ei NUKUTA!!!
- huligaaneja posuja
lusmuille potkut! kirjoitti:
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html"Tutkinta poliisien toimista käynnistettiin kaksi vuotta sitten syksyllä. Pohjois-Savon poliisin poliisipäällikkö Kari Heimosen mukaan tapaukset tulivat ilmi huoltoyhtiön vuosihuollon yhteydessä. Putkatilojen yhden käytävän liikennettä valvova kamera oli ollut irti, ja kuvatallenteita tarkistettaessa huomattiin, että virtaliitin oli irroitettu useita kertoja. "
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html
Sen lisäksi, että ovat lusmuilleet työaikana, pitäisi heitä myös syyttää valtion omaisuuden tärvelemisestä. Poliisilla tuskin on valtuuksia irroitella kameran virtajohtoja omin päin. Kameran johtojen irrottaminen osoittaa varsin vahvaa suunnitelmallisuutta ja rikollista luonnetta. - Taas päivä pilalla
iowqd kirjoitti:
Kyllä ne hoitajat ja lääkärit nukkuvat yövuorossa jos on mahdollista. Minun mielestä on jopa toivottavaa että hoitohenkilökunta nukkuu sillä en minä ainakaan halua joutua leikkaukseen jossa lääkäri on väsynyt. Samalla tavalla nukkuvat palomiehet ym. Tosin heidän työvuoronsa on erilaiset kuin poliisilla. Itse kun tein yövuoroja valmomossaa niin kyllä sielläkin otettiin torkkuja joten kyllä sitä nukkumista tapahtuu myös muissa kuin poliisissa.
< Itse kun tein yövuoroja valmomossaa niin kyllä sielläkin otettiin torkkuja joten kyllä sitä nukkumista tapahtuu myös muissa kuin poliisissa.>
En tiedä missä valvomossa olet yövuoroillasi ollut torkkumassa mutta toivottavasti et ainakaan ydinvoimalassa tai hälytyskeskuksessa.
Kait sulla sitten on ollut siinä tuhatsäätöisessä työtuolissa jokin herätysmekanismi esim sähköpiikki tms kun täytynyt herätä tehtävää suorittamaan.
En edes moraalisesti pystyisi ottamaan vastaan työtä jossa saa nukkua täydellä palkalla työaikana. - psyk.sh.
" - Minun kantani on täysin selvä; poliisi on sitä varten töissä, että hän valvoo ja tekee töitä, ei nukkumalla palkkaa saada. Yötyö on kenelle tahansa toki raskasta, mutta ei tämän takia ruveta kaikkien työskentelyrytmejä muuttamaan. "
En ole vielä kertaakaan nähnyt että esim sairaanhoitajat menisivät kesken työvuoronsa sikeitä vetämään,olen nimittäin niin paljon ollut sairaalassa ja valvonut tuskissani yöt.Kyllä me itse asiassa saamme tietyissä tapauksissa mennä nukkumaan kesken työvuoron. Riippuu tietenkin millaisia vuoroja tekee jne. Joskus sattuu esim. niin kuin minulle, että olin 52 h töissä. Ei ollut sijaisia saatavilla ja muutkin kollegat joutuivat tekemään samanlaisia vuoroja. Suljetulla kun pitää olla aina väh. kaksi hoitajaa yövuorossa joista toinen mies.
Minä olin niin typerä, etten mennyt lepäilemään, koska kokemuksesta tiesin lyhyen torkkumisen vain lisäävän väsymystäni. Tein siis yli kaksi vuorokautta putkella töitä. Tiesi sen jälkeen olleensa töissä. - EngelbrektEngelbrekt
huligaaneja posuja kirjoitti:
"Tutkinta poliisien toimista käynnistettiin kaksi vuotta sitten syksyllä. Pohjois-Savon poliisin poliisipäällikkö Kari Heimosen mukaan tapaukset tulivat ilmi huoltoyhtiön vuosihuollon yhteydessä. Putkatilojen yhden käytävän liikennettä valvova kamera oli ollut irti, ja kuvatallenteita tarkistettaessa huomattiin, että virtaliitin oli irroitettu useita kertoja. "
http://yle.fi/alueet/savo/2011/12/putkassa_nukkuneille_poliiseille_ainakin_puhuttelua_3098195.html
Sen lisäksi, että ovat lusmuilleet työaikana, pitäisi heitä myös syyttää valtion omaisuuden tärvelemisestä. Poliisilla tuskin on valtuuksia irroitella kameran virtajohtoja omin päin. Kameran johtojen irrottaminen osoittaa varsin vahvaa suunnitelmallisuutta ja rikollista luonnetta."Kameran johtojen irrottaminen osoittaa varsin vahvaa suunnitelmallisuutta ja rikollista luonnetta." – ei sitä muuten poliisiksi pääsekään.
- h653gref43
Taas päivä pilalla kirjoitti:
< Itse kun tein yövuoroja valmomossaa niin kyllä sielläkin otettiin torkkuja joten kyllä sitä nukkumista tapahtuu myös muissa kuin poliisissa.>
En tiedä missä valvomossa olet yövuoroillasi ollut torkkumassa mutta toivottavasti et ainakaan ydinvoimalassa tai hälytyskeskuksessa.
Kait sulla sitten on ollut siinä tuhatsäätöisessä työtuolissa jokin herätysmekanismi esim sähköpiikki tms kun täytynyt herätä tehtävää suorittamaan.
En edes moraalisesti pystyisi ottamaan vastaan työtä jossa saa nukkua täydellä palkalla työaikana."En tiedä missä valvomossa olet yövuoroillasi ollut torkkumassa mutta toivottavasti et ainakaan ydinvoimalassa tai hälytyskeskuksessa."
Tiedoksesi: Hätäkeskuksessa on mahdollista yhden päivystäjän kerrallaan käydä lepohuoneessa nukkumassa, mikäli on hiljaista. Sieltä hänet sitten haetaan töihin jos rupeaa ruuhkaa pukkaamaan.
Uskon, että samanlaisia järjestelyjä on muissakin valvomoissa, joissa normaalitilanteessa ei tarvita kuin se yksi hereilläolija, mutta kriisin pukatessa tarvitaan nopeasti lisää. - 563tr4ed
En ole vielä kertaakaan nähnyt että esim sairaanhoitajat menisivät kesken työvuoronsa sikeitä vetämään,olen nimittäin niin paljon ollut sairaalassa ja valvonut tuskissani yöt.Ja olet varmasti silmä kovana seurannut joka ikistä hoitajaa koko sen ajan?
Jos ei ole potilaita mitä hoitaa esimerkiksi ensiavussa niin miksi ihmeessä ei muutama hoitaja kerrallaan voisi mennä huilaamaan kunhan riittävä vastaanottovahvuus jää valveille?
- a063
Majoitusliikkeitä Suonenjoella:
Hotelli Betonia - 978421307981243
on ne pellejä!
- hohhoijaa
kumpi lie meistä kansalaisista turvattomampaa tai vaarallisempaa... se että poliisi torkahtaa tauollaan asemalla hetken ja on heti valmis tulevalle tehtävälle vai se, että poliisi on 50-100 km päässä (ehäpä vielä toisella tehtävällä) ja on tapahtumapaikalla min 0,5-1,5 tunnin päästä??
- tärkein ohje!
Normaali kansalaisen kannalta on aina turvallisempaa, mitä kauempana poliisi on! Sillä jos on poliisi lähellä, myös rikollinen on lähellä.
Jokaisen kansalainen tärkein ohje on, pysy mahdollisimman kaukana poliiseista eli rikollisista! - Järki hoi äly meni
Argumentointisi on mallia: kumpaa pistät meiluummin suuhusi, kissan- vai koiranpaskaa?
Ehkä vaihtoehtona voisi olla myös se, että poliisi nukkuu vapaa-ajallaan ja hoitaa työnsä virkeänä. Varmaan poliisin pitäisi sinun mielestäsi ottaa aina parin tunnin nokoset hälytyksen saatuaan, jotta voi sitten virkeänä ajaa rikospaikalle, kun siellä ei ole enää mitään vaaraa ?
Jos kyse olisi ollut satunnaisesta ja tarpeellisesta asiasta, niin poliisilla ei olisi ollut mitään syytä irroitella kameran johtoja.
- taaperon poikia
on nämä pellejä, taaperolle taas seli seli ja seli
- a063
Huhutaan että suomi jatkossa kouluttaisi arabimaiden poliiseja.
Tunnetusti ko maissa vietetään siestaa. Suonenjoen hepuista saataasiin
asiaan perehtyneitä kouluttajia.
Vai onko heillä etelämaalainen poliisikoulutus ? - lepoa ja rauhaa
Täytyyhän se jonkilainen roti olla työnteollakin. Poijaat on valinneet viisaasti lepäämällä kiireitten välissä.
Mitä se poliisijehu nyt turhia marisee tai ylikommari, eikö niillä ole muuta tekemistä? - murku
Mikä on poliisien ammattitauti ?
Narkolepsia - TYHMÄT SUOMALAISET
aa tuutilulla… kivaa on työssä olla… kun voi vaan nukkua ja unelmoida… Siitä vielä tyhmä Suomen kansa maksaapi palkkaa:)
Kyllä poliisina on niin kivaa, ei tarvitse edes töitä tehdä, voi vain nukkua ja palkka juoksee, onneksi suomalaiset tyhmiä idiootteja:)
Voi vielä unien jälkeen käydä lähes ilmaiseksi syömässä..räyh..NAM.
Ei sitä turhaa poliisiksi kouluttauduta:)
Kyllä tyhmien Suomalaisten hyväksikäyttäminen on niin kivaa… - poliisit piikille!
Eikös jokaista työaikana nukuta parhaiten?
No, vain suojatyöpaikassa eli poliisissa… voi palkkallisesti nukkua, ilmankos poliisilla on resurssi ongelmia...
Poliisin nukkuessa työt tulee tehtyä vain unissa... tosin todellisuuteen verrattuna siinä on se etu, työt sentään tulee tehtyä!
Todellisuudessa kun poliisi ei tee töitään… se vain ”nukkuu” ja odottaa tilipäivää.
Poliisilla on kuitenkin se etu että palkka maksetaan, vaikka töitä ei tehdä ja tulosta ei synny! - onko provo vai ei
Koska minulle maksetaan leikisti palkkaa, niin teen myös leikisti töitä. Tänä päivänä työn arvostus mitattaan rahalla eli palkalla. Poliisin työstä saatu korvaus (toimeentulotuki) on naurettava ja kertoo samalla miten työtä arvostetaan. Tämän vuoksi otan poliisin töissä rauhallisesti koska silloin voin tehdä vapaapäivänä tuottavaa työtä. Julkisuudessa kun puhutaan poliisin palkasta, on kyseessä kokonaispalkka missä on mukana viikonloput ja yöt. Oikeampi on puhua peruspalkasta koska se kertoo todellisen arvostuksen. Sama koskee hoitoalaa ym.
Se miksi olen valinnut poliisin ammatin, johtuu suurelta osin sattumasta, ja siitä että kun pääsen 58 - vuotiaana eläkkeelle voin nostaa täyttä eläkettä ja samalla tehdä töitä pimeästi. Tällä hetkellä se on vähän vaikea koska joku kuitenkin saattaisi asian tietoon koska olen poliisi.- tämä on totta!
Palkkaa maksetaan normaalisti tehdystä työstä, ei leikkimisestä , mutta poliiseille se maksetaan myös nukkumisesta, ABC-asemilla tunti tolkulla notkumisesta ym. lusmuilusta ja ennen kaikkea rikoksien tekemisestä!
Jokainen kuka poliiseja tuntee ja niiden työtä on seurannut, tietää niiden olevan Suomalaisen yhteiskunnan suurin SYÖPÄ ja rikollinen.
Poliisit pitää laitaa kuriin, noudattamaan lakia ja tekemään töitään.
Poliisi voi lopettaa sen jatkuvan tyhjänpäisen ruikutuksen rahasta.. jos nykyiset poliisit tekisivät edes 10% niin sanotusta työajastaan töitään, ei olisi resurssi pulaa...
Munkkipossut on kuitenkin niin hyviä, kahvin ääressä kiva notkua tuntitolkulla ja pitäähän töissä keretä nukkuakin, sillä kuka nyt vapaa-aikana palkatta nukkuisi? Sen lisäksi jokaisen poliisin on tehtävä rikoksia jota elintaso säilyy.
- --------
Paras poliisi on nukkuva poliisi.
- huifnfk
Ei voi muuta kun nauraa! Jos poliisit lepää, se on väärin. Mutta sitten jos poliisit on sinulle yön hiljaisina tunteina kirjoittamassa ylinopeussakkoa, todetaan, eikö niillä parempaa tekemistä ole kuin kiusata kunnon kansalaisia. No sitten kun poliisi menee hoitamaan sakkoon liittyvät paperihommat laitokselle, eikä sen vuoksi saavukkaan selvittämään mökkimurtoasi kahdessa minuutissa, on sekin sitten väärin, kun kansalaiset joutuu odottamaan tuskastuttavan kauan.
Tekee se poliisi niin tai näin, niin...kun yhteen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää. Mutta positiivista tässä on se, että jos tämä on Suomen poliisin suurin ongelma, menee meillä ihan helvetin hyvin!- Seli K0nstaabeli
Niinpä !! Ei voi kun nauraa sinun ympäripyöreille kehäpäätelmillesi. Varsinaista seli seliä koko kirjoituksesi.
Mistä muuten päättelit, että tämä olisi suurin ongelma ? Eikö pienemmistä voi puhua lainkaan, jos suuria ei ole pystytty korjaamaan ?
Oletko tosiaan niin hölmö, että pidät oikena sitä, että poliisi nukkuu työaikana ? Kirjoituksestasi päätellen voit vaikka ollakin ! Ehkä poliisin pitäisi sinun mielestäsi saada ryypätäkin työaikana ?
- :)...
:)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753