Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä

8+14

Olen työssäkäyvä 24-vuotias mies. Asun avovaimoni kanssa kaksiossa ja meillä ei ole lapsia. Vaimollani olisi mahdollisuus mutta hän ei halua käydä töissä ja elämme minun rahoillani. Vaimoni ei jaksa tehdä kotitöitä ja valittaa minulle joka päivä kun tulen töistä, kuinka kotityöt ovat niin raskaita ja kuinka töissä olisi niin paljon helpompaa.

Sitten katson kotiamme - mitään ei ole tehty. Likaiset astiat ovat pöydällä, kotia ei ole edes yritetty siivota, telkkari on taas ollut päällä koko päivän. Likaiset vaatteet ja naistenlehdet ovat levällään pitkin lattioita. Avovaimoni ei halua tehdä minulle ruokaa vaan minä joudun tekemään kaiken ruuan siitä lähtien kun tulen töistä. Sen lisäksi joudun itse siivoamaan kodin ja tiskaamaan joka päivä töiden jälkeen. Joudun kuskaamaan avovaimoani autolla kavereidensa luo käymään ja kaupungille ja käyn kaupassa aina yksin.

Tänään sanoin vaimolle ihan ystävällisesti, että olisi kiva jos hän voisi välillä imuroida talon tai laittaa edes astiat tiskikoneeseen. Hän alkoi huutamaan minulle ja haukkui sovinistiksi, joka haluaa vaimon tekevän kaiken ja ei itse tee muuta kuin löhöää sohvalla ja juo kaljaa.

Ovatko kaikki suomalaiset naiset tuollaisia? Ajattelin osoittaa vaimolle ovea ja käydä ulkomailla etsimässä itselleni tasa-arvoisemman kumppanin, joka kävisi itse töissä tai vaihtoehtoisesti siivoaisi kotona edes omat jälkensä. Asunto on kokonaan minun, joten taloudellisia vaikeuksia erota ei ole.

356

10632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghgkgkh

      "Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä"

      Kyllä on

      "Ovatko kaikki suomalaiset naiset tuollaisia?"

      Eivät sentään kaikki. Kaikki suomalaiset naiset eivät ole feministejä, eivätkä edes kaikki feministit ole noin pahoja ja kieroutuneita omaan napaan tuijottajia.

      • Tosifemakko

        "Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä"

        "Kyllä on"

        Hoh-hohjaa..

        Tuohan on suomalaista siivestämistä

        Ja siivestäjiä on sekä miehissä että naisissa.

        Tosi femakko ei ole kenenkään elätettävänä.


      • siiri se vain.
        Tosifemakko kirjoitti:

        "Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä"

        "Kyllä on"

        Hoh-hohjaa..

        Tuohan on suomalaista siivestämistä

        Ja siivestäjiä on sekä miehissä että naisissa.

        Tosi femakko ei ole kenenkään elätettävänä.

        kyllä kehtaa nainen ollakkin tuollainen,että ei edes kotia pystyssä pidä,kun sinä teet töitä ja hankit elannon..ja naisena kerron,että joo monikin likka kääntää asian sitten nurinperin ja käsittää asian tahallaan väärin,kun ja jos mies huomauttaa voisitko olla naisellisempi ja hoitaa tosiaan kotitöitä tehdä ruuan.kovin helposti sellainen mies leimataan sovinisti siaksi..älä anna periksi.et vaikuta sovinisti mieehltä yhtään joten turhaan eukko leukoja lonksuttaa.niin se kuuluukin mennä ja pitäisi,että jos mies hankkii elannon taloon niin naisen kuuluu tehdä osansa ja hoitaa se talous ruuanlaitto jne..toki jos nainen ei aina ehdi niin mies voi jelppiä jos pystyy siihen,mutta päätarkoituksen kuitenkin varmasti ymmärsit mitä ajan takaa.se on tää suomi tälläinen ihana tasaarvon maa hyvä niin,mutta naistenkin pitäisi silloin täyttää nämä kriteerit.samalla tavalla se mieskin voisi mennä vaan kavereiden kanssa ja pitää hauskaa ja lukee päivät miesten lehteä ja löhötä ja jos nainen tulee sanomaan jotain tyyliin,että voisitko mennä töihin jotta saisimme sitä leipää pöytään niin ei muutakun miehet huutamaan naiselle,että luuletko että olen joku tossu ja teen kaiken rankan duunin.jos olisin mies niin kyllä saisi tuollainen nainen lähdön kodistani alta aikayksikön ei kerkeäisi kiittämään.kyllä varmasti suomesta löytyy niitäkin naisia jotka haluaa ottaa osaa yhteisen kodin kunnossa pitämiseen eivätkä leiki renttuista miestä.onnea sulle ja hyvät jatkot!


      • kl
        siiri se vain. kirjoitti:

        kyllä kehtaa nainen ollakkin tuollainen,että ei edes kotia pystyssä pidä,kun sinä teet töitä ja hankit elannon..ja naisena kerron,että joo monikin likka kääntää asian sitten nurinperin ja käsittää asian tahallaan väärin,kun ja jos mies huomauttaa voisitko olla naisellisempi ja hoitaa tosiaan kotitöitä tehdä ruuan.kovin helposti sellainen mies leimataan sovinisti siaksi..älä anna periksi.et vaikuta sovinisti mieehltä yhtään joten turhaan eukko leukoja lonksuttaa.niin se kuuluukin mennä ja pitäisi,että jos mies hankkii elannon taloon niin naisen kuuluu tehdä osansa ja hoitaa se talous ruuanlaitto jne..toki jos nainen ei aina ehdi niin mies voi jelppiä jos pystyy siihen,mutta päätarkoituksen kuitenkin varmasti ymmärsit mitä ajan takaa.se on tää suomi tälläinen ihana tasaarvon maa hyvä niin,mutta naistenkin pitäisi silloin täyttää nämä kriteerit.samalla tavalla se mieskin voisi mennä vaan kavereiden kanssa ja pitää hauskaa ja lukee päivät miesten lehteä ja löhötä ja jos nainen tulee sanomaan jotain tyyliin,että voisitko mennä töihin jotta saisimme sitä leipää pöytään niin ei muutakun miehet huutamaan naiselle,että luuletko että olen joku tossu ja teen kaiken rankan duunin.jos olisin mies niin kyllä saisi tuollainen nainen lähdön kodistani alta aikayksikön ei kerkeäisi kiittämään.kyllä varmasti suomesta löytyy niitäkin naisia jotka haluaa ottaa osaa yhteisen kodin kunnossa pitämiseen eivätkä leiki renttuista miestä.onnea sulle ja hyvät jatkot!

        miten se ei ehdi jos ei ole mitään tekemistä?? kuulikko siiri!!


      • AlfMelmac
        Tosifemakko kirjoitti:

        "Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä"

        "Kyllä on"

        Hoh-hohjaa..

        Tuohan on suomalaista siivestämistä

        Ja siivestäjiä on sekä miehissä että naisissa.

        Tosi femakko ei ole kenenkään elätettävänä.

        Siis onko puolinaisia, 1/4 osa femakkoja eli mikä nyt on tosi femakko?


      • äly hoi!

        no ei todellakaan ole feminismiä! älykääpiöt... tää nainen on vaan laiska. ei huvita saati kiinnosta tehdä mitään. vissiin kotona saanut aina kaiken nenän eteen, eikä koskaan ole joutunu ansaitsemaan mitään. turha alkaa feminismin piikkiin laittaa!


      • ilmi selvä
        äly hoi! kirjoitti:

        no ei todellakaan ole feminismiä! älykääpiöt... tää nainen on vaan laiska. ei huvita saati kiinnosta tehdä mitään. vissiin kotona saanut aina kaiken nenän eteen, eikä koskaan ole joutunu ansaitsemaan mitään. turha alkaa feminismin piikkiin laittaa!

        Kyseistä naista ei ole olemassa. Jonkun puutteessa olevan miehen kirjoitus että olisi taas aihetta haukkua naisia.


      • Tosifemakko
        AlfMelmac kirjoitti:

        Siis onko puolinaisia, 1/4 osa femakkoja eli mikä nyt on tosi femakko?

        "Tosi femakko ei ole kenenkään elätettävänä. " vrt edellä

        Suuri osa suomalaisista naisista ei ole feministejä, koska he suostuvat elämään väkivaltaisen, alkoholisoituneen ja todella vähän ( tai ei ollenkaan) kotitöitä tekevän miehen kanssa tai muuten juoksemaan miehen pillin mukaan esimerkiksi asumisen ja vapaa-ajanvieton suhteen.

        Sitten on niitä jotka puhuvat olevansa feministejä, mutta jotka edelleen toimivat perinteisesti, eivätkä esimerkiksi osaa vaihtaa sulaketta. Ja odottavat miehen pääasiassa elättävän ja tekevän ns. miesten työt eli ruohonleikkuun ja auton renkaiden vaihdon. Ja itse toimivat kotihengettärinä, jota siivoavat kotia ja kokaavaat, ettei miehen tarvitse vaivautua.

        Nämä kaksi ryhmää ei ole erityisemmin huolissaan naisten asemasta työelämässä, yrityksissä, ay-liikkeessä, hallinnossa ja politiikassa. Kunhan oma koti on puunattu ja muotivaatteet yllä.


        Sitten on nämä hukassa olevat prinsessat, jotka vaativat kaikenlaista ja manipuloivat kaikkia ja ovat sekä mukavuudenhaluisia että sitoutumiskyvyttömiä.


      • Nuori vain kerran...
        kl kirjoitti:

        miten se ei ehdi jos ei ole mitään tekemistä?? kuulikko siiri!!

        Onko avokkisi koskaan asunut yksin? Vai onko joku aina siivonnut hänen jälkensä?

        Olet nuori mies vain kerran.
        Hän ei muuta tapojaan - miksi ihmeessä muuttaisikaan, ihanaa prinsessaelämää saa viettää.

        Älä anna hyväksikäyttää itseäsi, kadut sitä myöhemmin ja syytätä itseäsi. Olet nuori ja energinen - hän ei.
        Joten...... Eukko ulos TAI vuokraat itsellesi uuden asunnon ja lähdet.


    • HeitäSeHelvettiin !

      Nahjuksesi on tyypillinen pikkuaivoinen tai aivoton femakko, joka on hankala myös itselleen.

      • kaamoskaappi

        Ulos vaan tollanen akka


      • Kutukaappi

        Ehei muuta kuin yöks alle ja päiväks uunin päälle.Hmm, kuluttamasta,niin kyllä se siitä.


      • Roopeksi avokilla

        Ei ei ei ! Ei missään nimessä saa heittää pois. Pistät sen myyntiin, hommaat itse asiakkaat ja rahastat, hyvä whore on kullan arvoinen !


    • NäinMeillä

      Eihän tuolla ap:n tilanteella ole mitään tekemistä feminismin vaan pelkästään tyhmyyden kanssa. Siis sekä vaimon että miehen puolelta. Nainen on todella tyhmä ja sahaa omaa oksaansa kun ei tee elämällään mitään ja pilaa siinä sivussa parisuhteensa. Mies taas on tyhmä kun katselee kahta minuuttia kauemmin tuollaista naista.

      • Aika hyvin osut. "Nainen ei tee elämällleen mitään..." on huippu oivallus ja tyypillinen Claudia Schifferin kaltaisen tilanne. Suht yllättävää kuitenkin näin suomalaisttain. Jätkä, suht kapeakatseinen sellainen, liehottelee pissalihan toivossa ja kulkee sokeana aikansa, ehkä ei koskaan tajutakseen tilannetta. Tyyppiesimerkki Tallinnan keskustan Adidaspöksy/
        lenkkarimiehen tilanteesta. Pääoma tietty kulkee aina siellä mistä siitä irtoaa.


      • ugh olen puhunut

        Tosiasiahan on, että mies ei katselisi naista, ellei tämä olisi simpsakka blondi ja nainen taas olettaa, että ilmainen seksi takaa ylläpidon.
        Jos ajatellaan mitä parisuhde on niin ei kumpikaan ole siinä ensisijaisesti siivooja, kävi töissä tai ei. Siksi naisen ei tarvitse tehdä kotitöitä. Hänhän tekee mitä huvittaa ja toinen taas vetää siitä omat johtopäätöksensä. Aloittajan lähtökohta on siis kieroutunut, hän olettaa, että toisen tehtävä on ensisijaisesti siivota ja laittaa ruokaa kun hänen pitäisi ehdottaa esim. että tehdään ruokaa vuorotellen, siivotaan yhdessä tms.
        Pari ei selvästi sovi yhteen, koska ei osaa sopia ei kotitöistä eikä rahan käytöstä ja toinen tuntee tuollaista ylemmyyttä. Ei siis ole mitään yhteistä ja suhde on tuhoon tuomittu.


      • Kaksin kaunista

        Yhdessä pidetään yhteistä kotia, sillä homma toimii :D


      • vanhempi naisimmeine
        ugh olen puhunut kirjoitti:

        Tosiasiahan on, että mies ei katselisi naista, ellei tämä olisi simpsakka blondi ja nainen taas olettaa, että ilmainen seksi takaa ylläpidon.
        Jos ajatellaan mitä parisuhde on niin ei kumpikaan ole siinä ensisijaisesti siivooja, kävi töissä tai ei. Siksi naisen ei tarvitse tehdä kotitöitä. Hänhän tekee mitä huvittaa ja toinen taas vetää siitä omat johtopäätöksensä. Aloittajan lähtökohta on siis kieroutunut, hän olettaa, että toisen tehtävä on ensisijaisesti siivota ja laittaa ruokaa kun hänen pitäisi ehdottaa esim. että tehdään ruokaa vuorotellen, siivotaan yhdessä tms.
        Pari ei selvästi sovi yhteen, koska ei osaa sopia ei kotitöistä eikä rahan käytöstä ja toinen tuntee tuollaista ylemmyyttä. Ei siis ole mitään yhteistä ja suhde on tuhoon tuomittu.

        Ei minusta tuo työssäkäyvä mies osoita ylemmyyttään, varmaan vain haluaisi, että kotona oleva tekisi joutenolon sijasta myös jotain, pitäisi edes kodin siistinä, tai laittaisi ruokaa. Itse olen nainen, ja aika jääräpääkin ollut nuorena, mutta kyllä minä lasten kanssa kotona ollessani tein ukolle ruoan, että sai syödäkseen kun töistä tuli. Minusta se on merkki siitä, että välittää toisesta, ja haluaa tehdä oman osansa, kun toinen käy tienaamassa. Ei tullut yhtään alemmuden tunne, enkä kokenut itseäni piiaksi.


      • porsaita äidin....

        juurikin näin, todellista tyhmyyttä! olen nainen eikä minulle tulisi pieneen mieleenkään toimia noin saati katsoa sivusta kun joku laiska saamaton porsas vinkuu ja kitisee elämäänsä minun sohvallani. naisen käytös on todella törkeää ja ihan puhdasta hyväksikäyttöä! miehen joka tuon hyväksyy täytyy todella miettiä onko tuo olevinaan hyvä parisuhde.
        silloin meillä ei ollut lapsia kävin töissä samallalailla kuin miehenikin ja hoidin kodin siinä samalla, tietysti mies auttoi kotitöissä niin paljon ku pysty mutta minulla oli työn puolesta enemmän aikaa pitää kotia kunnossa., mies hoiti sitten enemmän niitä "miesten töitä" eli korjas piha-aidan ja polkupyörät jne. ja nyt sitten kun tuli lapsia oli minulle joten ihan itsestään selvää että lapset ja koti=mun työ siinä missä mieheni teki töitä ja tuli kotiin tilipussin kanssa jolla ruokittiin perhe. mikä ihme tässä asetelmassa on vikana. AJA ROHKEASTI VAAN ULOS SE PORSAS.


      • N89
        ugh olen puhunut kirjoitti:

        Tosiasiahan on, että mies ei katselisi naista, ellei tämä olisi simpsakka blondi ja nainen taas olettaa, että ilmainen seksi takaa ylläpidon.
        Jos ajatellaan mitä parisuhde on niin ei kumpikaan ole siinä ensisijaisesti siivooja, kävi töissä tai ei. Siksi naisen ei tarvitse tehdä kotitöitä. Hänhän tekee mitä huvittaa ja toinen taas vetää siitä omat johtopäätöksensä. Aloittajan lähtökohta on siis kieroutunut, hän olettaa, että toisen tehtävä on ensisijaisesti siivota ja laittaa ruokaa kun hänen pitäisi ehdottaa esim. että tehdään ruokaa vuorotellen, siivotaan yhdessä tms.
        Pari ei selvästi sovi yhteen, koska ei osaa sopia ei kotitöistä eikä rahan käytöstä ja toinen tuntee tuollaista ylemmyyttä. Ei siis ole mitään yhteistä ja suhde on tuhoon tuomittu.

        "Aloittajan lähtökohta on siis kieroutunut, hän olettaa, että toisen tehtävä on ensisijaisesti siivota ja laittaa ruokaa kun hänen pitäisi ehdottaa esim. että tehdään ruokaa vuorotellen, siivotaan yhdessä tms. "

        Anteeksi nyt vaan mutta jos minä olisin suhteessa ap:n avovaimon tapaseen siipeilijä mieheen niin minusta minä saan odottaa että se kotona olija tekee sitten oman työosuudensa kotona eli siivoaisi siellä, kävisi kaupassa ja tekisi ruuan tai tekisi JOTAIN muuta kuin laiskottelisi. Minusta ei tulisi kysymykseenkään että joka toinen päivä toinen töistä tullessaan tekee kaikki kotitehtävät sillä aikaa kun se toinen löhöäjä saa ottaa joka toinen päivä rennosti tekemättä mitään, yhtä hyvin voisi tehdä niin että joka toinen päivä se työtön menee itse töihin ja tämä työssäkäviä jää kotio laiskottelemaan.

        Tuollainen vuorottelu kotitehtävissä sopii vain niille pareille jotka molemmat ovat töissä käyviä.


      • AlfMelmac
        N89 kirjoitti:

        "Aloittajan lähtökohta on siis kieroutunut, hän olettaa, että toisen tehtävä on ensisijaisesti siivota ja laittaa ruokaa kun hänen pitäisi ehdottaa esim. että tehdään ruokaa vuorotellen, siivotaan yhdessä tms. "

        Anteeksi nyt vaan mutta jos minä olisin suhteessa ap:n avovaimon tapaseen siipeilijä mieheen niin minusta minä saan odottaa että se kotona olija tekee sitten oman työosuudensa kotona eli siivoaisi siellä, kävisi kaupassa ja tekisi ruuan tai tekisi JOTAIN muuta kuin laiskottelisi. Minusta ei tulisi kysymykseenkään että joka toinen päivä toinen töistä tullessaan tekee kaikki kotitehtävät sillä aikaa kun se toinen löhöäjä saa ottaa joka toinen päivä rennosti tekemättä mitään, yhtä hyvin voisi tehdä niin että joka toinen päivä se työtön menee itse töihin ja tämä työssäkäviä jää kotio laiskottelemaan.

        Tuollainen vuorottelu kotitehtävissä sopii vain niille pareille jotka molemmat ovat töissä käyviä.

        Hmm jos kotona käy naapureita muhinoimassa 6 tuntia niin kyllä siinä on reporankana. Aika ei riitä kotitaloushommiin. Mies ei huomaa mittään. Sormi suussa miettii eikä hiffaa, missä mennään. Toisaalta onhan se hyvä, että moottori on lämmitetty....


      • narttupossu
        porsaita äidin.... kirjoitti:

        juurikin näin, todellista tyhmyyttä! olen nainen eikä minulle tulisi pieneen mieleenkään toimia noin saati katsoa sivusta kun joku laiska saamaton porsas vinkuu ja kitisee elämäänsä minun sohvallani. naisen käytös on todella törkeää ja ihan puhdasta hyväksikäyttöä! miehen joka tuon hyväksyy täytyy todella miettiä onko tuo olevinaan hyvä parisuhde.
        silloin meillä ei ollut lapsia kävin töissä samallalailla kuin miehenikin ja hoidin kodin siinä samalla, tietysti mies auttoi kotitöissä niin paljon ku pysty mutta minulla oli työn puolesta enemmän aikaa pitää kotia kunnossa., mies hoiti sitten enemmän niitä "miesten töitä" eli korjas piha-aidan ja polkupyörät jne. ja nyt sitten kun tuli lapsia oli minulle joten ihan itsestään selvää että lapset ja koti=mun työ siinä missä mieheni teki töitä ja tuli kotiin tilipussin kanssa jolla ruokittiin perhe. mikä ihme tässä asetelmassa on vikana. AJA ROHKEASTI VAAN ULOS SE PORSAS.

        Miehillähän riittää niitä "miesten töitä" ja ylitöitä...
        Auton renkaita pitää vaihtaa x2 vuodessa, fillarin renkaita vähän useammin, sulakkeet ja lamput osaa vaihtaa nainenkin, roskapussin joutuu viemään päivittäin....
        On ne kyllä raskaita nuo miesten työt, onneksi sentään tuo tilipussin kotiinsa, käytyään ensin minun luonani kylässä. Meillä ei tehdä mitään töitä, meillä pidetään vain hauskaa. Ehkä miehesi (tili)pussit vähän kevenevät, mutta sinä et kotoillessasi huomaa mitään...


      • vaimo*
        narttupossu kirjoitti:

        Miehillähän riittää niitä "miesten töitä" ja ylitöitä...
        Auton renkaita pitää vaihtaa x2 vuodessa, fillarin renkaita vähän useammin, sulakkeet ja lamput osaa vaihtaa nainenkin, roskapussin joutuu viemään päivittäin....
        On ne kyllä raskaita nuo miesten työt, onneksi sentään tuo tilipussin kotiinsa, käytyään ensin minun luonani kylässä. Meillä ei tehdä mitään töitä, meillä pidetään vain hauskaa. Ehkä miehesi (tili)pussit vähän kevenevät, mutta sinä et kotoillessasi huomaa mitään...

        "Narttupossu".... maksaa sitten ilmeisesti miehen palveluista sille miehelle, koska mistäs sillä muuten olisi sitä tilipussia kotiin vietäväksi jos ei muuta työtä tee kun narttupossua viihdyttää :) Voi narttupossu parkaa kun ei muuten miestä saa kuin maksamalla heille ;)

        Onhan sillä miehellä muutakin tehtävää kuin renkaiden vaihdot ja pyörien korjaukset....hänhän käy OIKEISSA TÖISSÄ päivisin ja sitten vapaa ajallaan hoitaa näitä ns. miesten töitä.
        Meillä kotona aikoinaan niihin "miesten töihin" kuului myös aina lauantaisin mattojen tamppaus.
        Kyllä maailmassa oli asiat paremmalla mallilla silloin kun vielä naiset hoiti lapset kotona ja teki ne naisten työt, ja miehet tienasi leivän pöytään eli teki sen mitä miehelle kuuluukin.

        Nyt päiväkoti ja koulu "kasvattavat" lapset ja joko molemmat vanhemmat tekee pitkiä päiviä töissä tai vanhemmat ryppää ja tappelee ja lapset nyhjää kartsalla kun ei kotiinkaan voi/halua mennä.
        Lapset jouuu huolehtimaan vapaa ajallaan itse itsestään jo aika pienestä :(


      • =)=)1
        narttupossu kirjoitti:

        Miehillähän riittää niitä "miesten töitä" ja ylitöitä...
        Auton renkaita pitää vaihtaa x2 vuodessa, fillarin renkaita vähän useammin, sulakkeet ja lamput osaa vaihtaa nainenkin, roskapussin joutuu viemään päivittäin....
        On ne kyllä raskaita nuo miesten työt, onneksi sentään tuo tilipussin kotiinsa, käytyään ensin minun luonani kylässä. Meillä ei tehdä mitään töitä, meillä pidetään vain hauskaa. Ehkä miehesi (tili)pussit vähän kevenevät, mutta sinä et kotoillessasi huomaa mitään...

        Fillarin renkaita tarvitsee vaihtaa huomattavan harvoin, ellei aja terävässä sepelissä (todennäköisesti Helsingin seudulla).


    • Panopuu

      En ole feminismin puolella tai sitä vastaan, mutta anna vaimollesi kenkää jos kohtelee noin ikävästi... ellet sitten pidä sitä vain panopuuna.

      • Nainen vaihtoon

        "Panopuun" kanssa ei tarvitse elää samassa asunnossa. Sellaisen voi kutsua siistiin kotiinsa vierailulle.

        Avo-ja aviovaimot ovat erikseen ja tekevät tasapuolisesti osuutensa yhteiselämän ja kodin eteen.


      • Jätä kiireesti

        Kyllä sitä pilhakkaa saa halvemmallakin


      • ilvis1
        Jätä kiireesti kirjoitti:

        Kyllä sitä pilhakkaa saa halvemmallakin

        akka vaan ulos,ja sillä selvä.


    • Hahhaahhaaa!

      Femakko on muijasi. Ehtaa femakko.

      BUAHHAHHAA! Sori, mutta ei voi olla nauramatta että olit niin hölmö että kaappasit itsellesi femakon! Hah-hah-haa! Vedet silmissä oikein! Hi-hi-hi-hi-hiii!

    • 8+14

      Potkaisin tuossa pari tuntia sitten vaimoni pihalle, en tosin kirjaimellisesti. Haukkui sovinistisiaksi ja huusi kostoa. No tuskin minun tarvitsee varautua kostotoimiin. Vaimoni on 165/50 ja itse olen 194/106.

      Joku kirjoittaja osui melkein oikeaan, pidin vaimoani aluksi pelkkänä elätettävänä panopuuna kunnes hän alkoi valittamaan. Hän ei onneksi ole ehtinyt leikkiä feministiä kuin viikon. Sitten kirjoitin tämän tänne ja potkaisin vaimoni pihalle.

      • duhhhhhhhh

        Ihan tyypillistä. Se akkahan ei ole sulle muuta kuin panopuu, joten sait kyllä mitä ansaitsit. Oikeastaanhan olet pitänyt huoraa: nainen saa sinulta ylläpidon, ja sinä seksiä. Jos haluaa hyvän suhteen, niin kannattaa asettaa naiselle jotain muitakin kriteereitä kuin timmi perse. Säästyy aika paljolta vitutukselta jatkossa, vaikka ei mitään tosirakkautta kaipaisikaan. En hauku tuota naikkostasi, koska yhtä pässejä olette molemmat.


    • Tasa-arvoisetN24&M27

      Ei, kaikki ei ole samasta puusta veistetty.

      Meillä molemmat käy töissä ja hoitaa kotia yhdessä tai vuorotellen. Ruokaa pyrimme tekemään aina yhdessä koska rakastamme ruuanlaittoa, varsinkin yhdessä. Mutta jos niin on, että toisella on iltavuoro niin toinen sitten siivoaa minkä tarttee ja tekee ruuan. Olemme tyytyväisiä tähän järjestelyyn ja näin meillä on aikaa toisillemme enemmän :)

      Ajatteles, minua haukuttu feministiksi tuon takia. Aika hassua..

    • ahkerampi

      Älä ihmeessä sitoudu tuollaiseen naiseen!
      Lähipiirissäni on lähes vastaava tapaus ja ihmettelenkin, miten kauan mies sitä katsoo. Toistaiseksi ei huomaa kaikkea, mutta sinä jo huomaat todellisen laiskuuden.

    • simmple

      Avovaimosi on vain pikkuprinsessa, joka haluaa kuoria kermat päältä, that's all. No toivottavasti on sitten edes nätti, kun ei muita avuja ole hänelle suotu laiskuuden lisäksi :)

      • suomi tytöt huh huh

        pelkällä nätillä naamalla ei montaa velliä keitetä.


      • Ystävällinen nimimer
        suomi tytöt huh huh kirjoitti:

        pelkällä nätillä naamalla ei montaa velliä keitetä.

        Ja mitä sinä tiedät meistä Suomi-tytöistä?


    • Ookke+?

      Kotikasvatus?

      • Shhhhh

        ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        -Mutta Herra Huana palavatko nuo lamput.Hmm,ihan varmasti?


    • Oli paska ämmä

      Onnea!

    • HouHou

      Hyvä vitsi,aloittaja.Keksin itsekin paremman...:)

    • ELÄMÄ ON IHANAA:)

      Tasa arvon vuoksi potki pellolle jos työt ei maistu:)Mitäs laiskalla vaimolla tekee jos ei edes viitsi kotia siivota !!!!POTKUPERSEESEEN ULOS OVESTA NIIN TEKISIN MINÄ.
      TV:KOVAN ELÄMÄN OPETTAMA KULJKIJA

    • Periättesä voisit osoitta ovia, laiskalla av /i/ ovaimollesi, mutta varmistä että ei löytyy, toisen naisen mikä harastaa sama harastusta niitä on paljon!!

    • olemies

      Kuulostaa liian trollilta ollakseen totta.

      Jos tilanne nyt kuitenkin on tosi, niin pysy tiukkana ja kysy naiselta, onko tämä nyt hänen mielestään reilua, ja jos on, niin miten hän tämän perustelee. Miten hän kokee vastuun ja valvollisuuksien jaon yhteisessä kodissa? Äläkä hyväksy vaillinaista vastausta.

    • samma här

      Tuttua on. Kolmekymppinen avovaimoni (nyk.entinen). Työt ei kelpaa, käy viikon pari jossain osa-aikaisessa ja kyllästyy. Sitten touhuaa kotona kaikkea mikä on kivaa (eikivat, siivoaminen, ruuan laitto jen) jää tekemättä.
      palvella pitää koko ajan, milloin mitäkin, ruuan laitto, tiskaus jne. Rahaa sijoittaa vain itseensä, minä maksan talouden menot. Onneksi se on nyt ohi.

      • jaa a......

        Miten ruuanlaitto voi olla jonkun mielestä vastenmielistä?
        Minä rakastan ruuanlaittoa.
        Ja kun koiran omistan niin siivoaminen kerran viikossa on rutiini.
        Tiskaamisessa olen vähän laiskempi :D hih, mutta kun asun omassa asunnossa niin se ei haittaa, jos ei heti tiskaa.


      • mittari täynnä

        Teit oikean ratkaisun itsellä sama tilanne tällä hetkellä ja ero prosessi etenemässä ainoa miinus on meidän ihana poika joka kärsii tilanteesta mutta minkäs teet , elämä on....


      • erimielinen
        jaa a...... kirjoitti:

        Miten ruuanlaitto voi olla jonkun mielestä vastenmielistä?
        Minä rakastan ruuanlaittoa.
        Ja kun koiran omistan niin siivoaminen kerran viikossa on rutiini.
        Tiskaamisessa olen vähän laiskempi :D hih, mutta kun asun omassa asunnossa niin se ei haittaa, jos ei heti tiskaa.

        Tiskaaminen vielä menee, mutta ruoanlaitto on kotitöistä pakollinen piina.


    • .-öp

      Liian helpolla päässeitä nuoria naisia on liikaa.
      Säälin miesparkoja, mutta vapaaehtoistahan yhteiselo on...
      Noille prinsessoille tekisi hyvää jäädä yksin huolehtimaan itsestään, valitettavasti aina löytty joku höynäytettävä mies.

    • Kerralla eroon

      Olet juuri kuvannut parasiitin :)

      Osoita ovea tuollaiselle naiselle ja jos ei suomesta löydy niin hae vaikka ulkomailta oikea nainen joka hoitaa kotia ja taloutta. Jos avopuoliso on kotona on hänen tehtävä hoitaa kotia ja sinä tuot rahat. Näin kummallakin on sitten iltaisin vapaata ja parisuhde kukoistaa.

      Jos kummatkin on töissä niin sitten kotitehtävät tasapuolisesti jakoon.

      Itse laitoin kiertoon tuollaisen parasiitin, koska ei se lopulta muutu mihinkään. Se on luonnevika.

      • mietihän vielä

        Ei se aivan noin mene. Kyllä kotityöt ovat molempien asia. Sellainen suhde ei ole hyvä eikä tasaveroinen, jossa toinen joutuu kokonaan toisen piiaksi. Läheskään ainahan kotona oleminen ei ole oma valinta: on varmasti kamalaa jäädä työpaikalta työttömäksi, ilman että sitten joutuisi vielä kotonakin piian asemaan.

        Suomessa kotona työttömänä oleva saa yleensä työttömyyskorvausta, joten ei aivan toisen elätettävänä yleensä tarvitse olla.


      • nainen23
        mietihän vielä kirjoitti:

        Ei se aivan noin mene. Kyllä kotityöt ovat molempien asia. Sellainen suhde ei ole hyvä eikä tasaveroinen, jossa toinen joutuu kokonaan toisen piiaksi. Läheskään ainahan kotona oleminen ei ole oma valinta: on varmasti kamalaa jäädä työpaikalta työttömäksi, ilman että sitten joutuisi vielä kotonakin piian asemaan.

        Suomessa kotona työttömänä oleva saa yleensä työttömyyskorvausta, joten ei aivan toisen elätettävänä yleensä tarvitse olla.

        kun minä olin pari viikkoa lomalla ja entinen avomieheni töissä, tein kaikki kotityöt ja maksoin puolet kuluista. jos toinen on ollut koko päivän töissä turha häntä on rasittaa vielä kotitöillä, jos itselläni oli aikaa. normaalisti tein vähän yli puolet kotiaskareista.


      • Näitä on nähty

        Ulkomailta??? =O Johan läpän heitit..

        Ja tässä maassa on vähän tapana hankkia rahaa ja säästellä tekemällä ruokaa ihan itse omin kätösin..

        Hauskaa voi olla vaikka puolison kanssa kokkaillessa - edullisesti

        Ulkomaantytöt tulevat aikanaan hyvinkin arvokkaiksi jälkikäteen. Eli tosi huono vinkki.


    • kauhea eukko

      Sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin näyttää ovea.

      Tuskin osaa itse edes kerätä kamppeitaan mukaansa .... aika laiska luuska. En ole tuollaisista kuullutkaan.

      Miten olen sortunut tuollaiseen ??

      Suomesta löytyy enemmistönä fiksuja naisia jotka osaavat ainakin osan kotitöistä ja elättävät itse itsensä.

      Ulkomaille ei siis kannata suunnata siellä on sitten taas omat ongelmansa.

      Ennen uuden katselemista kannattaa vanha heittää pellolle, ettei siinä asiassa tule sanomista ja pettäjäksi haukkumista.

    • glögi

      Kannattaa laittaa eukko vaihtoon jos ei viitsi tehdä mitään!!

    • voih voih

      Vakka kantensa valitsee. On aivan luonnollista, että ei alkuhuumassa huomaa ihastuksen kohteen huonoja puolia. Se on kuitenkin tyhmä, joka kärsien jakaa elämänsä ihmisen kanssa, joka ei elää siivellä. Säälittävä se, joka valittaa ja elättää toista.

    • ReisjoPeraKeijo

      Nussi sitä perseeseen ja nakka pihalle saa-tanan kyherö.

    • hyvävaimo

      Ilman muuta ovesta pihalle. Mieheni on yrittäjä ja olen paljon kotona kahden pienen lapsemme kanssa kolmin. Käyn päivisin töissä oeptustyössä ja illat hoidan lapsia, siivoan, pyykkään, lämmitän takan joka ilta, teen ruokaa ym.... Pidän lapset onnellisina, vaikka isi on paljon pois. Ulkoilemme, leikimme, piirrämme ja luemme kirjoja. Kun illalla saan lapset nukkumaan, teen miehelleni ruokaa tai ainakin varmistan että hänelle on jotakin purtavaa valmiina. Muutenkin katselen ympärilleni ja puunailen paikkoja, siivoan viimeisetkin lasten lelut, koska tiedän mieheni nauttivan kotiin tulosta, kun koti on puhdas ja kaunis ja ruoka valmiina.

      No, minulla on toki myös hyvä mies. Mutta sanoisin, että laiskalla, saamattomalla ja kunnianhimottomalla naisella ei tee mitään. Sama pätee tietenkin myös mieheen.

      • ei nimimerkkiä

        Jätä se sika!


      • korvaavaparjattu

        Ihan vain kysymys: Ehtiikö miehesi koskaan viettää perhe-elämää kanssanne vai voisiko hänellä olla taloudenhoitaja?


    • mommmomm

      Kyllä ainakin itse teen kaikki kotityöt tein silloinkin kun olin parisuhteessa ja kävin töissä jokaisena viikonpäivänä. Mies teki meillä välillä ruokaa koska oli parempi kokki(: minä sitten leivoskelin välillä(: nyt ollaan erottu ja tulee olemaan elämä yksin vauvan kanssa, kyllä olisi tuollainen mies unelma kuin sinä(:

    • taivaansini36

      Meillä oli vähän samanlainen tilanne paitsi mies oli työttömänä. Siivosi kyllä joskus mutta välillä siivoaminen ahdisti niin ettei pystyny vaan haki kaljaa...

      Minä maksoin vuokrat, mies sähkön joka toinen kuukausi. Lisäksi herran lapset joka toinen vkonloppu täällä, hain ruuat. Mies ehkä tänä kahtena vuotena kun yhdessä asuttiin niin kävi kaupassa alle 10 kertaa. Omiin menoihin meni rahat ja omien lasten järkyttäviin pyyntöihin, mopoa, 100e hupparia, rahaa, rahaa...

      Mun rahat meniki sit perheiden elättämiseen, olis se ollu kiva omillekkin lapsille jotain ostaa mutta rahat meni tähän!

      Mutta nyt asiat miljoona kertaa paremmin. Mies löi viimesen kerran ja nyt pellolla !!! Ihanaa kun pystyy omillekin lapsille jotain ostamaan eikä kaikki rahat mene näille siipeilijöille !!!

      • Miten itse haluaa...

        "Mies löi viimeisen kerran ja.." Lyönyt ilmeisesti aikaisemminkin...
        Oma periaate on: lyö kerran niin on viimenen kerta (ihan sama kumpi lyö)
        Jos rakastaa oikeasti niin ei tee pahaa toiselle millään tavalla.


      • Narsistin ex-kaveri
        Miten itse haluaa... kirjoitti:

        "Mies löi viimeisen kerran ja.." Lyönyt ilmeisesti aikaisemminkin...
        Oma periaate on: lyö kerran niin on viimenen kerta (ihan sama kumpi lyö)
        Jos rakastaa oikeasti niin ei tee pahaa toiselle millään tavalla.

        Ei ikinä nyrkkiä eikä edes henkistä sellaista


    • ap

      Kyllähän sun vaimo on vielä suomalaista keskivertonaista parempi.
      Jos vielä siltä saat pillua ja se ei harrasta väkivaltaa ruummillista tai henkistä.
      Muista että sinulla ei ole sitten mitään oikeuksia, jos yrität päästä eroon.
      Koirakin saa pitää erossa koppinsa, mutta sinä se lähdet talosta, vaikka omistatkin se kaikki puoliksi nykyään akalle puolet ja lakimiehelle puolet.

    • aikuinen nainen

      heitä pihalle. Miksi elättää ketään laiskaa joka ei saa mitään aikaan. Pysyyhän se siellä niin kauan kuin rahoitat ja kuskailet ympäriinsä. Älkää miehet olko noin tyhmiä, herää!!!!

    • kohtalotoveris

      Näin se menee naiset elää siivellä
      Itse samassa tilanteessa vahempi
      jo eläkkeellä oleva mies vaimo menee
      et ei näy nun suuremmilla aukeilla
      Mä maksan viulut eikä viitsi edes
      ruokaa laittaa pitäis laittaa kiertoon
      Muttei pärjää eläkeellään
      Mun pitää käydä töis et pystyn
      maksamaan kulut
      Akat kai luulee et se on niille
      joku etu oikeus et voi loisia
      miehen elätettävänä

      • lauseenvastike ja pi

        ??? Mitä oikein halusitkaan kertoa?


    • reilua kauppaa

      Lusmulta vaikuttaa.

      Itsehän päätät mitä parisuhteelta haluat. Jos tasa-arvoinen osallistuminen ei kumppania kiinnosta, vaihda toiseen. Löytyy Suomestakin reilua porukkaa, ei tarvitse kaukomailta etsiä jos et itse halua toista kotiorjaksi alistaa.

    • Vähän outo vaimo

      No tekeekö se avovaimosi jotain muuta siellä kotona? Opiskelee?

      Ei ole normaalia, jos ihminen on päivän kotona eikä halua tehdä mitään. Olisin huolissani jos olisi oma vaimo kyseessä. Jos tosiaan ei tee mitään, niin voi olla masentunut ja tarvitsee apua. Parisuhteeseen kuuluu, että huolehditaan ja kannetaan vastuuta toisista.

      Voihan myös olla, että hän on vain vielä liian lapsellinen parisuhteeseen ja tarvitsee enemmän huoltajaa ja vanhempaa kuin puolisoa?

      Kotityöt kuuluvat molemmille. Ei vain kotona olevalle, vaan tosiaan molemmille. Kotona oleva voi tietysti tehdä joitakin asioita päivän aikana valmiiksi, niin jää illalla enemmän aikaa seurusteluun.

      • .........

        Ajattelin juuri samaa. Olin nimittäin samanlainen, kun olin vakavasti masentunut: kotityöt eivät yksinkertaisesti onnistuneet, oli mahdoton keskittyä mihinkään eikä mikään tuntunut edistyvän ollenkaan.

        Joskus meni monta tuntia siivoamiseen ja kämppä oli silti saman näköinen kuin aloittaessa. Se ahdisti niin paljon, että yritin väkisin keksiä muuta (enimmäkseen turhaa) touhua joka vei ajatukset muualle. Mutta tiskivuori, pyykkikasat ja pölykerrokset kasvoivat kasvamistaan, ja siinä samassa ahdistus kasvoi. Tunsin olevani täydellisen turha ja tuuliajolla.


    • ..........

      oikeasti.. toi sun vaimos käytös on todella raivostuttavaa (pahoittelen ku sanon näin suoraan) mutta näin se minun mielestä on. Ei osaa arvostaa yhtään että hänellä on parisuhde ja että olet noin hyvin huolehtiva.. mitähän hänelle tapahtuisi, jos hän joutuisi elään yksin?
      Itse olen parikymppinen, töissä käyvä yksin elävä nainen ja tiedän, että eläminen ei ole halpaa lystiä yksin, ja vielä kun pitäisi maksaa isomman asunnon kulut ja toisen eläminen.. vaikka säännölliset tulot onkin.
      uskon, että olisi tarjolla myös kumppaneita, jotka osaa puolittaa kulut ja varsinki jos puolisosi ei käy töissä, ei ole todellakaa väärin pyytää häneltä että tekisi jotain taloutenne eteen..hän on nahjus. Tsemppiä sulle ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

      • 8+14

        Kumpa vaimon voisi puolittaa. Yläpää saisi töitä variksen pelättimenä ja alapää ruotsalaisten karkoittimena.


    • Näin on

      heivaa tuollainen kumppani, hän ei arvosta sinua, (useasti kokemusta omaava)
      Pelkkä siivellä eläjä, noita on nähty treffi sivut täynnä.

      • 8+14

        Voisiko veivata sinkillä kattoon?


      • Vaihda Parempaan!!
        8+14 kirjoitti:

        Voisiko veivata sinkillä kattoon?

        ota ulkomaalainen nainen tai romani..ne on oikeita kodinhengettäriä yleensä.kyl siellä naiset kodin pystys pitää ja puhtaana ettei tartte paska kikkareisiin kompastuu.jos mies hankkii elannon ja naisella vapaa aikaa niin kyllä sen velvollsiuus olisi silloin hoitaa yhteinen koti.onhan se itsellekin ilo ja mukavampi olla,kun on puhdasta ps.minäkin olen oppirahat laiskasta naisesta maksanut ja tämä poika otti opiksi ei tule enään tollasta turhaketta mun talooni.


      • enpä sääli yhtään
        Vaihda Parempaan!! kirjoitti:

        ota ulkomaalainen nainen tai romani..ne on oikeita kodinhengettäriä yleensä.kyl siellä naiset kodin pystys pitää ja puhtaana ettei tartte paska kikkareisiin kompastuu.jos mies hankkii elannon ja naisella vapaa aikaa niin kyllä sen velvollsiuus olisi silloin hoitaa yhteinen koti.onhan se itsellekin ilo ja mukavampi olla,kun on puhdasta ps.minäkin olen oppirahat laiskasta naisesta maksanut ja tämä poika otti opiksi ei tule enään tollasta turhaketta mun talooni.

        Vikaa on miehissäkin: ottavat nätin naisen, mutta eivät ole kiinnostuneita, millainen hän on ns. sisältä (vaikka kaikki halveksiikin näitä sisäinen kauneus on tärkeintä -ajatuksia, on vain niin, että se on) ja mitä tekee. Siinä makaa minkä petaa.


    • ergtsrg

      Osoitin vaimolleni "katso ovi!!!!!!!!!!!!!"

      Vaimo siiten että "oletko tyhmä ,vai kansanedustaja ,, vai muuten vajavainen"

      • 8+14

        siis tämän minä avaaja kirjoitin!


    • Nainen..........

      "Vaimosi" taitaa olla joku 18-19-v teini joka on juuri muuttanut omilleen. Ei kuulosta aikuiselta naiselta, ja selittäisi tuon työttömyydenkin.

      • 8+14

        Mikäs paska nimimerkki sinulla on mätäpäinin ho**

        haahhaah!


    • hyvä mies

      mä haluun kanssa tollasen HYVÄ VAIMO vaimon.. tällä hetkellä hoidan yksin kodin ja lapsen.

      • Tulee se kevät :)

        Tsemistä! Olen hoitanut 5 kersaa, yhden hoivaaminen vaatii paljon enemmän huomiota. Perinteisesti toivotan vain jaksamista ja yritä nauttia siitä, mitä lapselta nyt saat : )


    • Kaija Koo

      Minullakin tuttavapiirissä yksi yhtä laiska tapaus. Vielä lisäksi peliongelmainen, silmät ja korvat täynnä velkaa, kymmeniä ja kymmeniä tuhansia, kaikki ulosotossa, lisäksi tehnyt joutessaan pikavippejä reilusti myös nössön avomiehen nimiin, joka kiltisti yrittää maksella.Ja tietty anoppi ja appiukko uskossa reipas ja hyvin toimeen tuleva miniä.

      • 8+14

        No varmasti olet se itse. Hiton ***************


    • 8+14

      Katsokaa KUINKA RUMA on vaimoni, tuossa avauskuvassa.

    • ps

      Kannattaisi istua alas ja keskustella. Joko nainen on tyhmä ja / tai käyttää sinua vain hyväkseen tai sitten sinä olet tyhmä, kun annat näin tapahtua. Ilmanmuuta avovaimon ( tai ihan sama kumpi nyt kotona olisikaan ) pitäisi tehdä ns osansa ja pitää kämppä peruskunnossa ja luulisi, että haluaisi joskus tehdä sitä ruokaakin.
      Itse hoitaisin mielelläni kotia vastaavassa tilanteessa. Ei ole siis ns normaalia eikä tavallista käytöstä suomalaiselta naiselta tuollainen. Itse olen sinkku ja työttömänä ollut 6kk ja jos olisi se mies niin varmasti olisi tyytyväinen. Teillä on kuitenkin 2 hengen talous ja avovaimosi vain siipeilee. Opeta hänet kotitöihin tai sano tosiaan ettet kauaa häntä katsele.

    • kaija.kuu

      Sinulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta elättää ja passata aikuista ihmistä, joka käyttää sinua vain hyväkseen. Itse en katselisi moista laiskaa loiseläjää enää hetkeäkään vaan ilmoittaisin, että nyt riittää. Jos ei tavat muutu ja ellei puoliso hanki itselleen töitä ja osallistu kotitöihin tasapuolisesti niin suosittelen eroa. Sinun ei tarvitse sietää tuollaista kohtelua joten älä tuhlaa elämääsi moiseen siipeilijään. Löydät vielä varmasti tasavertaisen ja fiksumman kumppanin.

      • 8+14

        Ajattelin koettaa miesystävää, kyllä se nämä laiskat ******************* voittaa.


    • voevaoi

      Jäätävää. Surullista. Olen 29-vuotias kolmen pienen lapsen kotiäiti. Teen meillä lähes kaikki kotityöt. Ja koen jatkuvasti huonoa omatuntoa siitä, etten tuo meidän perheeseen rahoja.

      Meitä on moneksi.

      • 8+14

        haista paska, sinulta en mitään kysynyt.


    • Muffe-koira

      "Hän alkoi huutamaan minulle ja haukkui sovinistiksi, joka haluaa vaimon tekevän kaiken ja ei itse tee muuta kuin löhöää sohvalla ja juo kaljaa."


      rupee antaa pikku lisslle viikkorahaa.

      vaikka 70€ tms jolla hän saa sit itse ostaa ruokansa, vaatteensa ja kahvit kavereiden kanssa :-)

      Tai laita vaan kiertoon.

      Mitä tollasella sohvanvaltaajalla tekee.
      Hankkii mielummin sit vaikka koiran :-)

    • Mummeli

      Mitä nopeammin jätät tuollaisen nautiskelija-naisen ja toisen kustannuksella eläjän, sitä parempi. Tosin miehet eivät aina näe, mitä kotona on tehty, mutta sinun tapauksessasi uskon sinun huomanneen asian oikean laidan. Kyllä vielä on olemassa naisia, jotka haluavat jakaa työt sekä huvin miehensä kanssa.

    • Voi meitä tyhmiä

      Minulla on samanlainen mies. Hän on hyvä ammattimies, pidettykin. Ei tee mitään ja valittaa kaikesta. Roskapussin vie 2kertaa viikossa ja lehdenlukeminenkin on hänelle työtä. Teen itse pitkää päivää ja asutaan minun asunnossani.
      Katselee TV:tä, lueskelee lehtiä, tapaa ystäviään, katselee nettiä siis viihdyttää vaan itseään kaikin mahdollisin tavoin. Hermostuu jos pyydän tekemään edes jotain pientä esim. pitämään vaatteensa pois lattialta.
      Hän ei edes rakastele, kai sekin on työtä. Vuosia olen sitä sivusta seurannut. Kun otan asian puheeksi, hän hermostuu ja sanon et olen kateellinen kun hänen ei tarvitse käydä töissä. Jos joskus 2-3kertaa vuodessa saan hänen tekemään jotain pientä, niin raivoaa samalla ja riehuu. Et näin meillä.

      • Ålyä nyt jo

        Mitä hullua annat tuon kaiken tapahtua ?!!! On kai jo sinunkin päänupissasi jotain vikaa ????


      • oho.

        Tyhmä olet todellakin, kun katselet tuollaista laiskaa!!


      • Etsi elämä

        Ei voi olla totta. Tai sitten on jollakulla väärät lääkkeet?


      • entinen tyhmä

        Miksi katsot laiskaa miestä, joka ei edes rakastele? Eihän sinulla ole hoitovelvollisuuksia aikuista ihmistä kohtaan. Vaihda parempaan tai ole ilman. Saat pidettyä ainakin kotisi siistinä.


    • aika hyvin

      siis ei voi olla...äkkiä eroon tollasesta

    • itsenäinen nainen

      Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää vastat kuluistaan itse. Sinähän et ole vastuussa kuin itsestäsi. Pistä mokoma laiska siivellä eläjä pihalle jos ei kotityöt maistu.

    • Omilleen

      Hei, teet aivan just nappiin kun kehotat ystävällisesti ja peruuttamattomasti tätä avovaimioa lähtemään omilleen. Hiukan järjestelyaikaa, ettei heti samana iltana kuitenkaan ?

    • neljän lapsen äiti

      heitä pihalle äkkiä. Lupaan , parempia naisia löytyy myös kotimaassa !

    • trolli

      trolli

    • Herätys!

      Vaimoke on ihan selvästi laiska ja mitään saamaton.. Mitä sinä sellaisella teet??
      Eihän hän sinua ajattele yhtään, vaan itseään!! Ulos tuollainen.. Asuukon yksin paskasuttina.. Ei kuntakaan laiskoja vuosia elätä!!

      Alahan elämään yksin, tyhmähän sinä olet kun elätät laiskaa ja itesekästä
      naista..

      Kuka sitä nyt lypsävää lehmää tappaisis? Käyttää hyväksi niin kauan kun itse sallit sen. Heräätys hyvä mies!!

    • no on nähty!!!

      paa yhteensuuntaan!!!

    • ulos vaan

      Naisesi on ns. uusavutonta sukupolvee pihalle vaan oppimaan elämää
      ei se siitä miksää muutu jos ei työt maistu !

    • monoa peseeseen

      Mihin sä tarvit tuollaista ämmää? Huorat tulee halvemmaksi.

    • kiva kun kerroit

      Kiva juuttu ja provo, mitä sitten?

    • nainen 40+

      yleensä tuommoinen käytös tulee miehen puolelta,mutta tasa-arvoa pitää olla suhteessa,jos toinen käy töissä ja toinen ei niin silloin kotona oleva hoitaa kotityöitä enemmän ja jos molemmat ovat töissä niin tasajakoa kotitöihin.Itse en katselisi miehenä tuollaista naista,uusavuton ihan selvästi.

    • kokemusta on...

      Täys narsisti koko ämmä... hankkiudu välittämästi eroon!!!

    • vaimoke80

      Vaikka olisikin trolli niin asia on aivan oikea, aika monessakin kodissa.

      Meitä on moneksi, mutta voin luvata että löytyy parempiakin vaimoja/vaimokkeita.

      Itse en ole tällä hetkellä töissä ja olen sopinut mieheni kanssa että hän avustaa minua rahallisesti ja minä yritän kovasti hoitaa taloutta. Sitten kun pääsen takaisin työelämään asiat muuttuu. Paitsi en suostu pesemään mieheni vaatteita tälläkään hetkellä. Iso mies osaa omat pyykkinsä hoitaa...En ala liian "äidiksi".

      • pesen itse

        En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että naiset pitävät pyykinpesua työnä -konehan ne nykyään pesee. Ovat ilmeisesti melko laiskoja nykyään.


    • pihalle vaa

      ei muuta ku potki pihalle tollanne otus.

    • opelmanta

      No katos ny.Älähän ala hätäillä.Ei missään nimessä muijaa vaihtoon vielä pariin vuoteen.Kyllä sitäkin alkaa löhöily vielä kyllästyttämään ja sitten pikku hiljaa sekin alkaa tekemään jotain muutakin ja sitten voit kouluttaa siitä mieleisesi naisen.Olet vielä nuori kaveri niin jaksat kyllä töiden päälle vielä vähän siivoilla/kokata ja jotenkinhan nainen sinua siitä jo nytkin palkitsee kun sitä katselet.Antaa varmaan hellyyttä kuitenkin joka yö.

    • hhjj

      Lisää kirjoitusvirheitä provoihin kiitos.

    • Thats all!

      Eks oo käynyt mielessä et niin miehen kuulukin elättää. Haloo??? okei vaimos vois tehdä jotainn hyödyllistä kuten vastapainona pitää susta huolta. Mut hei, ei hätää, suomalaiset miehet on vitun ääliöitä ja niin onn ämmätkin. Onneks mä sentään käyn töissä ja elätän itteni ilman miestä. Mitä helvetin hyötyä teistä muka on? Naimaan pääsee aina ku haluaa mutta sikaa en nurkkiini huolisi. Onneks tosiaan voi painua sinne ulkomaille, ja löytyy muitakin ulkolaisia herrasmiehiä ku mokkamunat.

    • ytkeisl

      AVOliitossa ei ole elatusvelvollisuutta, mutta AVIOliitossa on. Jokainen tietysti avioliitossakin määrittelee sen, että missä oma sietokyky menee.

      Voi olla, että vaimosi on masentunut ja siksi saamaton, mutta voi olla myös puhtaasti laiska. Ihminen tahtoo olla sellainen, että mitä vähemmän on tehtävää, sitä enemmän laiskottaa.

      Itse äitiyslomalla hoidin omakotitalon pihan yksin kesällä ja talvella, tein ruoat ja siivosin. Tosin väsähdin siitä aika lailla ja piti ottaa iisimmin, jotta sain kerättyä voimia ennen töihin paluuta.

      Itselläni oli laiska mies. Enää en ottaisi laiskaa miestä. Nyt yksin lasten kanssa on paljon paremmin asiat. Ei tarvitse siivota miehen sotkuja, ostaa hänelle ruokaa eikä tapella hänen kanssaan.

    • parkko37

      Onneks kaikki Suomalaiset muijat ei samanlaisia, vaikka iso osa onkin.
      Sun tapauksessa ämmä ulos vaan. Sulla on just käyny se paskin tuuri Finski muijan kanssa. Hän kuvittelee olevansa jumalan lahja kaikille miehille. Ulos vaan!

    • dkerel

      Tätä ku luen huomaan olevani onnellisessa asemassa

    • ugH kaks kertaa

      kait sillä se hyvä pillu ja sä jaksat maksaa !

      • 8 + 14

        homo oot


    • Yksi nörtti

      Hyvä 8 14 Kirjoitit 13.12 miehenä ja 14 .12 naisena. Keksit kärjistäen jutut. Sait aikaan 95 vastausta ja 2722 lukukertaa.Loistavaa ajankulua ja hyvää terapiaa meille suomalaisille.Tyylisi on sujuvaa ryhdy kirjalijaksi.

      • 16+17

        Katso peiliin puupää. Puhut nyt itsestäsi.

        Hyvää joulua tonttu !


    • Valavale

      Miten on tiskiä kun sinä olet tiskannut? Trollipelle olet.

      • jirjieirt4r.........

        no kai ne jonkun on tiskattava ne tiskit! ja tossa ei lukenut muita vaihto ehtoja kuin mies ja nainen.nainen ei halua osallistua joten tiskit jää miehelle.pelle!!


    • 1+1

      Minulla oli sama tilanne taannoin ja heitin akan pihalle. Rehellisiä naisia ei ole.

      • dfgdfsg

        No itse elän mieheni rahoilla, koska opiskelen. Ihan vapaaehtoisesti teen kotitöitä enemmän, ja ruoat aina jne. sillä se tuntuu reilulta siihen nähden, miten monta vuotta mies on kustantanut opintojani. Mieskin kyllä siivoaa välillä, ei siinä. Mutta ehdottomasti pihalle nainen, jolla ei sen verran ole älliä, tai EMPATIAKYKYÄ, että tajuaisi asian.


      • rehellinen nainen

        Ellet löydä rehellistä naista, niin missähän on vika? Tuolla asenteella rehelliset naiset häipyvät viereltäsi. Lähestymistapasi on väärä. Haluamme parempaa kohtelua.


    • HAISTA MAISTA KESÄ

      Akatta totta kai.

    • treteur

      ihan vaan mietin, saaks sie ees toosaa silta kun haluat, jos et, niin ulos vaan.

    • jk

      tämä onnfeminismiä

    • Tarja--------------

      Olen nainen ja omistan omakotitalon, "mieheni" ei omista mitään. vaikka hän saa enemmän rahaa kuin mä, hän käyttää minun ruokiani jne jne

    • kotona siistiä

      voi hyvä mies näytä ovea tommoselle naiselle,,,

    • kaikkeasitänäkee.

      "Ovatko kaikki suomalaiset naiset tuollaisia?" Eivät, sillä minä olen suomalainen nainen, enkä kuvailemasi kaltainen. Yksikin poikkeus riittää kumoamaan väitteen. Kuvittelen itseni hetkeksi sinun asemaasi, enkä voi muuta kuin pohtia miten kummassa olet päätynyt tuollaisen käenpoikasyndoomasta kärsivän modern day Justiinan kanssa yhteen (erona, että Justiina taisi hoitaa kotihommat kondikseen)... No oli miten oli, vastaavassa tilanteessa jättäisin loisivan avopuolisoni. Jos todella rakastaisin häntä, häätäisin hänet vain asunnosta, ja jos hän todella rakastaisi minua hän jatkaisi yhä suhdetta.

      Pakko sano tähän väliin, että kylläpä te suomalaiset miehet joudutte mitä erikoisimpiin tilanteisiin... No eiköhän tuollaisia "loisia" löydy ihan kaikkialta maailmasta sukupuoleen tai kansalaisuuteen katsomatta.

      Terveisin suomalaisnainen, ilman persjalkoja tai mitään muutakaan suomalaismiesten stereotypiaa...

      Ps. Yleistin tuon "suomalaiset miehet" homman vain jotta ymmärtäisit oman yksisilmäisyytesi asiassa.

    • lhhhhhhhhhgclk

      Provo viesti. Ukot on tuollaisia.

    • Elämänohje

      Käytä kondomia.

    • Ihme touhua

      Ai meinaatko hankkia Kaakkois-aasiasta jonkun luku/kirjoitustaidottoman postimyyntivaimon kotiorjaksi? Nehän on helppo alistaa mihin vaan kun niillä on jo alkujaan hirveät elinolot. Oma naistäväni on upea katseiden kääntäjä. (Ruotsalaista sukua) Hän kyllä käy töissä ja se on ihan okei mutta olen sanonut hänelle ettei hänen tarvitsisi. Mielestäni hänenlaisensa ihana olento menee haaskioon näivettyneessä toimistossa 08-16 työssä. Pystyn elättämään meidät molemmat komeasti ja hankkimaan honeylleni vielä kaikenlaista kivaa. En todellakaan halua hänen vanhentuvan ennenaikaisesti minua passatessa. Me kokkaillaan ja siivoillaan yhdessä ja meillä on kivaa.

      • persjalkainen

        ,,,ruotsalaista sukua,,,,ei siis mitään oikeesti ulkomaalaista....rotunainen! itse olen myös rotunainen: pitkä- ja karkeakarvaista itäsuomalaista persjalkaista rotua..silleenkin voi elää.


      • juhytdsfgh

        Niinhän sitä luulisi. Aasialaiset naiset eivät ole mitään lapasia.


    • avovaimo? elää sun rahoilla ja sun kämpässä.. tekemättä yhtään mitään? näytä sille ovea. jos meinaa omatunto tulla vastaan niin lainaa sille vuokratakuisiin tarvittavat rahat ja käske ettiä työpaikka. ja jos vielä tuntuu siltä, niin voit sille sanoa että sit voi takasin tulla, kun huolehtii ite ittestään ja omista sotkuistaan..

      • Oko muilla näin?

        Minullakaan vaimo ei käy työssä. Hän saa kuitenkin palkkaa, koska minun palkka menee hänen pankkitilille. Olen vähän miettinyt saisiko postimyynnistä Thaimaasta uuden vaimon halvemmalla. Mykyinen maksaa 25 000 euroa vuodessa.


    • yvel

      Laita emäntä kierrätykseen jos ei saa edes huushollia päivän aikana siivottua.
      Irtonumeroita saa tarpeeseen. Sinulla on parhaat vuodet edessä. nauti elämästä
      ennenkuin vakiinnut.

    • sdkdkjsdklsdökl

      Kannattaisi keskustella hänen kanssaan tilanteestanne tai kirjoittaa hänelle vaikka kirje. Muistuttaa, että sinä käyt töissä, asutte sinun rahoillasi sinun asunnossasi.
      Kysy onko tämä hänestä tasa-arvoista, että hän ei tee mitään kun sinä käyt töissä ja joudut kotiin tultuasi vielä kotitöitä tekemään?

      Saa hänet tajuamaan, että on vain oikeudenmukaista, että hänkin tekee mukavuutenne eteen jotakin. Vaikka sitten siivoaa ja laittaa ruokaa. Jos hän käy huutamaan ja heittäytyy hankalaksi, voit myös tehdä selväksi, että harkitset muussa tapauksessa jo eroa.

      Puhu! Kommunikaatio on avain suhteen toimimiseen!

    • Jutun alullepanija on selvästikin maksullisen seksin ostaja, ja avoaimo prostutioitu. Suomenkielellä ilmaistuna avovaimo on huora ja mies tyhmä, kun käyttää varallisuuttaan ja/tai tulojaan saadakseen naiselta hyviä "palveluita" seksin saralla.

      Ohje tällaiselta vanhemmalta mieheltä on, että lakkaat maksamasta seksipalveluista.

    • Ilman muuta oven kautta pihalle!

    • Pitkä avioliitto

      Enpä ole moisesta vaimosta koskaan kuullut! Hae nyt ihmeessä Suomesta uusi vaimo lähetettyäsi nykyisen matkoihinsa, sillä kyllä yhteisen äidinkielen omaaminen on tärkeä perusta hyvälle ja tasa-arvoiselle avioelämälle. Kannattaa tietenkin ennen yhteen muuttamista ensin seurustella ja tutustua toisiinsa.

    • Vivian 75

      Asiaan tulee parannus sitten, KUN Oliviat, Annat ja Evitat, mitä lattianne ovat täynnä, alkavat OIKEASTI kirjoittaa kodinhoitojuttuja.

      Karppaus, gojit ja raakasuklaat ovat vuonna 2012 so last season.

      Aukeamat tulevat täyttymään miesten kauluspaitojen silittämisestä ja teillä näyttää toisenlaiselta. Älä vielä heitä pantavaa prinsessaa pakkaseen!

    • joku

      Kannattaa lopettaa seurustelut kokonaan jos ei hoksottimet pelaa jo sulla tuossa vaiheessa !!!!

    • muahahaha

      Tämä juttu nyt ei edes ole totta =)
      Olisit oikolukenut tarinasi ennen kuin painat enteriä...
      "Asun avovaimoni kanssa kaksiossa ..." "Tänään sanoin vaimolle ihan ystävällisesti, että olisi kiva jos hän voisi välillä imuroida talon..."
      On tyhmiä naisia ja laiskojakin, mutta tämä on taruolento - samoin on tyhmiä miehiäkin mutta ei näin...

      • Niinpä.

        Lisäksi valittaa kuinka joutuu joka päivä tiskaamaan töiden jälkeen ja sitten kuitenkin valittaa siitä ettei avokki pistä astioita tiskikoneeseen.


    • Vanha juttu

      Tyhmä mikä tyhmä. Maksat siitä mitä saat.

    • Anna palaa

      Eikun vaihtoon ja heti !

    • näin se menee

      Vain yksi suomalainen nainen on tuollanen ja sinä olet häneen sotekutunut. Nosta akkas pellolle ja elele yksikses jonkun aikaa ja kyllä se normaali suomalaien tuttö sinullekin löytyy. Suomessahan yleensä naiset tekevät ne kotityöt ansiotöiden lisäksi ja hoitavat lapset myös, jos niitä on. Suomalaiset miehet eivät tee kotitöitä vaan odottavat että naiset tekee. Aika pitkälle naiset sitten jaksavat kahta työpaikkaa, kunnes kyspsyvät siihen ja jättävät ukkonsa. Ukot sitten hakevat sieltä ulkomailta sen passarin sinne kotiin, kun ei enää muita saa....

    • Yksityis Yrittäjä

      Itsellä joskus ollut samankaltainen tilanne.. ei siitä tule mitään että mies joutuu raatamaan ja akka juo viikonloppusin rahat!! siinä kulkee jossakin kohtaa raja milloin nainenkin voi mennä töihin. pihalle vaan ämmä ja uutta tulemaan!! Komiat pärjää AINA!! ;)

    • nuorimiess

      Tommonen laiska lehmä äkkiä vaihtoon! Ole MIES ja pidä puolesi!

    • Tylsiintynyt

      Tällä tilanteella ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Ihan samalla tavalla mies voi käyttää naistaan hyväksi.

      Kukaan ei myöskään näytä tietävän sitä, mitä feminismi tarkoittaa. Hoh-hoijaa. Ei viitsi vaivautua edes selittään. Jo on niin ala-arvoista keskustelua.

    • epäreilua

      Laita ovesta ulos, kuka tuollaista jaksaa katella ja elättää.Yhteiseen kotiin pitää olla yhteishenkeä kaikkeen.

    • oma tupa

      No hu hu' onpa sulla ongelma. voi polonen eikö äitisi varoittanut menemään ihan naisen kanssa yhteen asumaan.
      En oo kaikkia suomalaisia naisia tavannut' uskon, että ovat juuri tuollaisia. Sulla on hyvä olla kun saat kotona juodaa kalja, se on kuulle iso jutuu miehelle.
      kaikilla ei mene noin hyvin.

    • serjlhgftyd

      käytä ny järkees kuka vittu tollast jaksas katella

    • Ei kukaan ole täydel

      Kuullostaa siltä, että monikaan tälle palstalle kirjoittanut ei ole tainnut seurustella ainakaan muutamaa viikkoa pidempään, saati sitten rakastaa oikeasti ketään.

      Parisuhteessahan tulee ongelmia vastaan! Niistä voidaan keskustella ja ne voidaan ratkaista. Ainakin, jos osapuolet kykenevät puhumaan asiasta keskenään.

      Sitä paitsi tuo alkukirjoitus oli toisen osapuolen näkemys asiasta. Avovaimo voisi varmaan kertoa toisenlaisen tarinan. On helppoa olla huomaamatta sitä, mitä toinen oikeasti tekee kotona, tai muuten parisuhteen eteen. Helppoa on huomata vain virheet ja vaikkapa unohtaa se, että toinen on käynyt kaupassa, pessyt pyykkiä jne, vaikka tiskit olisivatkin pöydällä.

      • !!

        tommoset ämmänretaleet pitäs tunkea takas sinne mistä tulleet!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Naisen Euro on 0,70 EUROA! Kiitos Timo Soini. Miehen Euro on siis 0,49 EUROA. Timo Soini presidentiksi!

    • kjfddjjd

      taidat olla aika vitun provo

    • taas oksettavaa

      voiko ällöttävämpää otusta olla kuin suomi nainen on? PISTE

      • Ahoviher.

        Aika vaikea on hakea pahempaa. "Omani" jää tasan tyhjän päälle, kunhan maailmalta vihreää valoa näkyy.


      • urrrpoo

        Nyt on kyllä hieman hankala tilanne sulla, kun suomi on täynnänsä suomalaisia naisia. Mikähän ois ratkaisu siihen?


    • Onko muijasi nuorikin kun joudut häntä kuskaamaan? Jos se on esim sweet 17 niin siihen kannattaa kyllä runkata niin kauan kuin voi koska kolmekymppisenä niiltä teineiltä on jo aika vaikea saada. Mieluummin taas vetää omaan lapaan kun panee kolmekymppistä mätisäkkiä joka ei ole jaksanut päivääkään urheilla!

      Oman muijan olen pakottanut juoksemaan crossarissa. Silloin tällöin tästä tulee tappelu kun toinen ei pysty itsenäiseen suoritukseen mutta yhdellä kunnon 24h raivarilla on taas seuraavana päivänä astiat tiskattu ja sporttivehkeet päällä kun tulen töistä kotia.

    • mummo

      Eivät varmaankaan ole kaikki naiset tommosia. Näytä ihmeessä tuommoselle naiselle ovea äläkä vaan näytä ,vaan laita pois kokonaan elämästäsi koska teillä ei ole vielä lapsia.

    • Itsensä elättävä N

      Hee he hee he..hehh....Suomi on väärällään laillistettua prostituutioita avioliitossa tai sitten vapaamuotoisemmin avoliitossa eläviä naisia jotka pitävät itsestään selvänä että "joku" kustantaa heidän elämisensä ja mielihalunsa. Ja jostain kumman syystä suurin piirtein sama määrä on miehiä jotka mielihyvin omalta osaltaan ylläpitävät kotonaan haarakonttoria...toki tietty muitakin ulottuvuuksia parisuhteella voi olla.

    • pokss

      anna häätöpaperi kouraan ja sano nyt riitti tää herkku. Muista. Kirjallisesti!

    • Sisäsiisti

      Olen nainen ja aivan kauhuissani jutustasi. Olen ollut töissä 37v ja myös kun
      asuin avopuolison kanssa jaettiin kaikki menot niinku kuuluukin. KENKÄÄ ja
      äkkiä naiselle!!!! Olet liian hyväsydäminen kun jaksat katsoa tänä päivänä
      kun kaikki hinnat vaan nousee. Naisesi on varmaan etsinytkin sellasen ettei tartte
      tehdä mitään. Minulla oli serkku jolla just tollanen nainen, no, sehän loppu tie
      tenkin ei tuolla ole TULEVAISUUTTA.

    • 50 v mummeli

      Pistä hyvä mies se nainen ulos välittömästi. Älä anna luuserin pilata omaa elämääsi!!!. Mitä pitempään myönnyttelet, ymmärrät ja uskottelet itsellesi että jospa se tilanne muuttuu, sitä vaikeampaa sun on irrottautua tilanteesta!

      Tee hänelle selväksi että jos tahti ei muutu niin ulos, äläkä anna periksi.
      Muuten olet kusessa ja turha sinun on sitten itkeä ja valittaa tilannetta.
      Vaikutat fiksulta mieheltä. Käyt töissä, oma asunto jne...

      Kyllä suomesta löytyy tasavertoisia vastuullisia naisia. Jos ei, niin hae sit ulkomailta.

      Hienoa, että olet huomannut tämän nykyisen naisen laiskuuden. Olen ihan varma että kyseessä on ns. hyväksi käyttäjä. Olen jo mummo ja nähnyt samanlaisia tapauksia useita tuttavapiirissä, sekä että nainen tai mies on ollut toisen elättäjä.

      Totuus on se että ei ne puheet vaan teot pitää näitten elätettävien kohdalla paikkansa....He vetoaa aina jokonkin, miloin ahdistaa, masentaa, päähän koskee jne....ettei tarvitse tehdä mitään. YÄK:! Lemppaa pihalle vaikka kuinka hakee siinä vaiheessa sääliä ja on olevinaan niin rakastunut.
      Muuttakoon omaan asuntoon. Opetelkoon elämään ja ottamaan itse vastuun. Jos tykkäätte toisistanne oikeasti ei se suhde siihen kaadu. Kun asutte erilleen niin silloinhan sinä näet sen totuudet haluaako hän oikeasti olla sun kanssa vai olla sun kanssa vain hyötyäkseen susta...

      TSEMPPIÄ NUORI MIES ELÄMÄÄSI!

    • Morgan71

      Siis! Just samanlainen kun minun ex!!! Maksoin hänen opinnot lääkäriksi!!!! Valmistumisen jälkeen löytyi uuus mies aivan Helvetin nopeaa!!! Mut hän unohti yhden jutun!! Min casa is not her casa and my car is not her car111 Tyhmä bitch!!!!

      • Opettele kieliäkin nyt ensin..


    • Se on sulle justiin sopiva, jos oot niin nynnerö, ettet oo saanu heitettyä tuollaista akkaa pihalle. Kyllä niitä suomestaki löytyy naisia, jotka kulkee töissö ja tekee vielä kotitöitäki, vai meinaatko ulkomailta hommata orjan, niinkuin moni laiska ukko tekee?

    • Ei aivan kaikki

      Kyllä monella naisella on aivan selvä asenne - " Kellä vittu sillä valta ".
      Eikun vain kenkää tommoselle loiselle. Laita vahinko kiertämään.

    • Baby Cat

      Provo :)

      seksillä on hintansa - siitähän tässä on kysymys!

    • Päivi9

      Laiskuus ja feminismi ovat kaksi eri asiaa.

      Avovaimosi on patalaiska , älä siis omalla käytökselläsi ruoki hänen käytöstään. Tee säännöt selväksi, ja jos ei kelpaa, niin näytä ovea.

      • Äityli10

        Sulle löytyy paljon parempia tyttöjä.Ulos tollanen laiskiainen.huh..älä siedä sitä enää....


    • ghewhjeprjpprtjp

      Sano sille muijallesi, että hankkii töitä nyt parin kuukauden sisällä, vaikka sitten lumen luontia, jos ei muuta löydä tai pistät suhteen poikki. Ei tuollaisen luuserin kanssa kannata olla. Tottakai kotityöt ovat vaimon vastuulla, jos ei muija jaksa töissä edes käydä. Varmaan onkin mukava lukea lehtiä vaan päivät ja katsella saippuasarjoja, jossa rikkaat miehet ostelee vaimoille timanttikoruja. Mitä vittua katselet tollasta hyväkskäyttäjää.. Ootko vähän vajaa..

    • minä

      meillä on samoin mutta mies on se joka ei tee mitään :)

    • kokemuksella

      normi siipeilyähän tuo on saat pahan mielen,kun olet pumpannut rahasi naiseen

      joka lähtee,HETI rikkaamman mukaan kun kohdalle sattuu,siellä myös orjia

      jotka nauttii tehdessään kaiken,ja antaessaan rahaa kunhan saavat palvoa,

      naista,jos et ole orja potkase perseelle äkkiä !!

    • tee se-0vi auki juttu. kyllä ne ovat. kokeile venäläistä osaavat ainakin pukeutua. taikut syynäävät kodin kyllä kuntoon. jouluja

    • Oletko ajatellut...?

      Oletko ajatellut että avovaimosi saattaa olla masentunut? Jos todella hänestä välität,selvitä ensin mitä sinne pään sisään kuuluu...joss kyse on pelkästä saamattomuudesta niin pistä äkkiä pihalle,ennen kuin tulee lapsia!!!

    • realisti100

      Avovaimo vaihtoon, Yksi Naisen tehtävistä on kodin ylläpito ja huolto. Asioihin parannusta tai oven näyttö. Hänkin täytyy tuoda jotain yhteiseen hyvään.

    • 68898

      Perustotuus on tämä täytyy antaa, jotta saa. Jos mitkään asiat eivät luista, lämpimiä emotionaalisia tunteita ei ole ja seksiä ei ole, niin mitä järkeä on jatkaa. Ei muuta kuin oven näyttö vaan!

    • Ei muuta

      Potkaise pummi pihalle.

    • SIIPIVEIKOT ULOS

      Älä ihmeessä katso tuollaista vetelehtivää naista .Potkut persukseen ilman muuta ---- ja heti ulkoruokintaan. Kyllä naisen pitää huolehtia että koti on siisti ja miehellä ruoka valmiina kun tulee töistä .
      Kyllä löydät varmaan itsellesi uuden naisen joka on samalla aaltopituudella kanssasi. Naisia kyllä löytyy ja kunnollisia , ei tuo ole kuin siivellä elämistä , jota tuo naikkonen harrastaa. PISTÄ JO TÄNÄÄN SE ULOS KODISTASI.......KYLLÄ VIELÄ ELÄMÄ OPETTAA SITÄKIIN KUN IKÄÄ TULEE LISÄÄ JA TOIVOTTAVASTI JÄRKEÄKIN......

    • jeah69876

      Heitä pihalle heti!

    • nainengöads,kföjedr

      Vaikka naisen laittaisikin pihalle, sen voi tehdä herrasmiesmäisesti, siten että toinen saa katon alleen ja asiasta on juteltu. Jos teillä ei ole edes yhteisiä lapsia, sitten en tuota nainen kannalta ymmärrä. Tosin töitä ei ole aina helppoa saada ja kuka haluaisi ottaa muuta kuin omana lan töitä. Toki uuden koulutuksen voi suorittaa, jotta saisi tötiä, joten jos opsikelisi, ei vois tehdä töitä, mikä olisi ok musta, jos oikeasti opinnot etenisi kunnoll.a Jos teillä olisi lapsia, oliis täysin ok, jos nainen hoitaisi lapset. Ihan pienten lasten kanssa voisi olla toisinaan raskaasta hoitaa yksin kotia, jos lapset valvottaa öisin, mutta se vaihe helpottaa yleensä ekan vuoden jälkeen. Tyhmää mieheltä ajatella, että ulkomaalainen nainen on toisenlainen. Ihmiset on yksilöitä ja feministit ei tarkoita, etät sortavat miehiä vaan vaativat naisen oikeuksia, kuten töiden teko. Turha sotkea asiota keskenään. Onnko naisellasi kenties masennusta??? Mies ei saa sallia kaikkea.

    • 19+11

      Ei nyt varmaan ulkomailta asti tartte käytöksiä omaavaa naista hakea.

    • ei tuossa ole kysymys suomalaisesta feminististä vaan pelkästään laiskuudesta ja itsekkyydestä. vastaavanlainen tilanne/tapaus voi osua kohdalle sukupuolesta riippumatta. ilmoita reilusti että jos tilanteeseen ei tule muutosta niin voidaan koko yhdessä olokin laittää jäihin.

    • realistixxxxxxxxxxxx

      Tyypillinen esimerkki suomalaisesta naisesta, kiitos femakkoemakoille. Heitä nyt ihmeessä akka pihalle.

    • Lerputti55

      Joo.. heitä pihalle. Eihän se edes ole sun vaimokaan. Aopuoliso ei ole vaimo. Antaako edes pippakkaa tai ees perslörtsyykää sulle vai vieraalle pitkin päivää kun ei ehdi siivota edes.
      Oletko jutellut hänen kansaan kaysoen asioita hänen puoleltaan syvällisesti. Jospa hän onkin vaan masentunut, mutta ei vielä ymmärrä sitä mikä häntä painaa????
      Keskustelkaa hänen tulevaisuudestaan ja hänen tavoitteistaan elämässä kuten siitäkin oletteko oikea pari, onko teidän mielestänne rakkaus oikeanlaista.

    • Yualle

      Jos vaan päivät lukee hölpönpölppö-lehtiä ja katselee videokanavia, niin näyttäisin hetimiten ovea.

    • 1+1=2

      Oot sattunu vaan löytään sen mädän omenan. Kyllä ihan kotimaastaki löytyy sellasia, jotka haluaa käydä töis ja pitää kodin siistinä.
      Meidän perheessä kumpikin käy töis ja kumpikin tekee kotitöitä!

      Tsemppiä vaan sulle!!! :)

    • siru.roger

      Voi poloista. Tohvelisankari on kai tuttu nimitys .....
      kyllähän sinua vedätetään ihan kuus-nolla, joka paikassa, jos annat sen tapahtua.
      otapas lusikka kauniiseen käteen, pakkaa laukut hänelle valmiiksi, ja osoita ovea.
      olet hyväksikäytetty.
      Ihan mukavaa elämää sun vaimollasi.

    • Voin sanoa suoraan ettei kaikki naiset ole tuollaisia missään muotoa. Itse hoidan niin kodin kuin lapsetkin, välillä tietty tulee hetkiä kun en jaksa tehdä kun olen juossut pitkin kaupunkia hoitamassa asioita, mutta sitten teen seuraavana päivänä ne asiat. Ruuan teen aina kotona, monta kertaaki joudun tekee päivän aikana. Miusta se joka on kotona huolehtii kodista ja sen asioista. Onhan ne kotityöt joo raskaita, mutta se et saa viihtyisän kodin mihin tulla on jo upeata.

      Esim siun tilanteessa; ois kiva ku on siivottu koti kun tuut töistä, ruoka tulossa tai valmiina, imuri heilunut, tiski koneessa ei edes astioita enää, puhtaat vaatteet kaapeissan, vuodevaatteet vaihdettu.

    • shownismi

      Ovatko kaikki suomalaiset miehet niin ihania pehmoisia nalleja?

    • MMNJ

      Seurustelet vissiin mun exän kans, kun tuo on niin tuttua... Onnea sulle!!

    • tammipää

      oot säkin aika sinisilmänen.lemppaisin ämmän pihalle samantein. enkä ottais eukkoo narise vierelle. 37v naimisissa.tuli luvattuu niin myötö kuin vastamäessäkin ja olen suomalainen joka on sanojensa mittainen körmyniska.perkele

    • alkoholiongelmako?

      Olette molemmat nuoria ja avovaimollasi on suunnittelematon tulevaisuus. Lisäksi hänellä on paha alkoholiongelma, jos hän kaljottelee yksinään keskellä päivää. Häntä ei edes innosta mikään, sillä asunto ja tavarathan ovat sinun. Tilanteen jatkuminen vain pahentaa hänen mielenterveysongelmaansa. Olisi hyvä, jos voisitte puhua syvällisemmin, mikä hänen elämässään mättää. Luultavasti et voisi auttaa, mutta voit neuvoa häntä hakemaan ammattiapua.

    • testi ´+8798tiufjhvm

      Ovatko kaikki suomalaiset naiset tuollaisia?

      Tottakai ovat. Ja nimenomaan kaikki suomalaiset naiset, kuten kaikki miehet ovat vain kopioita sinusta. Me emme ole kuin yksi kollektiivinen massa, miehet ja naiset. Olet löytänyt sopivan kumppanin itsellesi. Tyydy siihen.

    • jj

      Feministi=Narsisti

    • 54567y5rfv

      sanoppa sille ohimennen että säki lopetat työt

      • trdfghj

        Ei tarvitse varmasti kauaa esittää köyhää työtöntä, kun eukko lähtee.


    • 6

      Ei muuta kun muija kierrätykseen.

    • Pikku juttu

      Kaikki kirjoittajat ovat ihan pihalla.

      Älä tee tästä niin vaikeaa, vaan palkkaa kotisiivous joka on nykyään varsin edullista niin voit jatkaa panopuusi kanssa yhteiseloa siistissä kodissanne.

    • emakko

      okohan se edes päivällä kotona.käyttää sinua hyväksi.pellolle koko emakko.jos teille ei ole lapsia tulossa,heitä pellolle.kyllä vaimon kuuluu laittaa koti kuntoon ja ruoka valmiiksi kun tulet kotiin.se on sitä yhteis eloa.lopeta koko hyysääminen hanki oikea vaimo eikä tollasta hyysättävää emakkoa.

    • nuuskatuk

      Tunnen tapauksia, joissa tuo loinen on mies, joten eipä sillä ole mitään tekemistä feminismin tai sovinismin kanssa. Terveessä suhteessa ollaan vapaaehtoisesti, tasa-arvoisia ja vastuullisia. Yhdessä sovitaan asiat koskee ne sitten taloutta tai taloustöitä. Hyväksikäyttö on murheellista, varsinkin jos on rakastunut hyväksikäyttäjäänsä.

      • Loinenko

        Minä olen mies ja meillä on yksi lapsi. Vaimo käy töissä ja minäkin kävisin jos olisi muita vaihtoehtoja kuin 9e päivässä. Minä imuroin joka päivä, laitan pyykit , olen lapsen kanssa pihalla, tiskaan, laitan ruokaa 2 kertaa päivässä , laitan auton itse kuntoon jos tarvetta , teen kaiken mitä kotona voi tehdä. En silti ole tyytyväinen tilanteeseen eikä kotona olo ole mielestäni kovin kivaa vaan erittäin rasittavaa.


    • Terv. Femakko

      Lähtipä provo hienoon lentoon!

      • tasa-arvo

        Saman huomasin itsekkin. Valitettavasti tämän aloittajan kuvailemia kukkasia löytyy omastakin tutuista. Olen samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa siitä, jos ei puhe auta ja hommat ala kotona luistaa, eipä muuta kuin pysyvä ulkoistaminen. Siinähän miettii tekosiaan tai tekemättä jättämisiään.


    • tosi on

      vaihtoon vaan se rupeeaa pahenee vuosi vuodelta kohta teet viellä kotityöt omantyön ohessa

    • ULOS

      Just ei muuta kun sellainen mätys ulos ja varmasti paremman löydät.
      ÄLÄ VAAN MISSÄÄN TILANTEESSA HANKI VAHINGOSSAKAAN LAPSIA SEN AKAN KANSSA.
      Se lasten hankkiminen voi olla sen akan puolelta viimeinen keino yrittää pitää kiinni elintasostaan.
      Jos on kotona päivät eikä saa pidettyä kotia siistinä niin pihalle sellainen akka.

    • eveliina

      Selläinen vaimo äkkiä kierrätykseen,miehet on yleensä sellaisia

    • saharaaa-

      Ei tollasta siipeilijää kannata katsoa. Itse olen nainen ja elän avosuhteessa, mutta syystä olen nyt töistäni sairaslomalla, mutta itse kuitenki osallistun kotitöihin ja ruoka kustannuksiin yhtä paljon, kuin oma mieheni, joka käy koulua.
      Ja hyvin tullaan toimeen ja suhde toimii loistavasti, jos kumpikin kantaa kortensa kekoon avoliitossa.

      Heitä vaa ulos tollanen akka.. ettikööt jonkuu sellasen miehen, kuka palvoo maata sen jalkojen alla ja tekee kaiken sen naisen takia.. tossakin taas huomaa, et minkälaiseksi ihmiset kasvatetaan kotona.. jos kotona ei tarvinu tehdä mitää nii ei sitä aikuisenakaa sitten tee yhtää mitää!!! tää on toki vain mun mielipide.
      PS. Ei sussa tuu yhtää ulos sovinistin piirteitä.!! :)

    • Auttaisinko molempia

      Näytä ovea.
      Totuus taitaa olla kuitenkin niin kuin vanhat sanovat " minkälaisena kerä alkaa sellaisena se myös loppuu".
      Tarkoitan että kuvaamasi tilanne ei voi muuttua teitä molempia tyydyttäväksi ja mikä ilo teille kummallekkaan on tuollaisesta suhteesta.
      Olemme mitä olemme, itsensä perusluonteen muuttaminen on tosi vaikeaa joten tiivistetty ohjeeni on "kattilat jakoon". Aatteleppa jos avopuolisosi alkaisikkin odottaa lasta ? Tilanteenne vaikeutuu moninkertaiseksi.
      Sopu ero tuossa tilanteessa lienee parhaan hedelmän kantava.

    • roni67

      Näytä sellaiselle akalle ovea,tässä vaiheessa vielä helppoa kun ei ole lapsia,lapsen tulon jälkeen olet todella kusessa.

      • "valheellinen onni"

        Itsestäänkö se lapsi ilmestyy oven taakse, se lapsi vaan tuli..

        EI NÄIN SUOMALAISET, EI NÄIN!!

        LAPSET EI TULE VAAN VAHINGOSSA, EIKÄ LAPSI OLE MIKÄÄN LAHJA, JOS SE VAHINGOSSA TULEE..


      • hgfdghyj

        Kannattaa ajatella elatusmaksuja jo tuossa vaiheessa.


    • töitäteillekummallek

      KUULOSTAA SILTÄ, ETTÄ AVOPUOLISOLLASI SAATTAISI OLLA MASENNUSTA JA EI SIKSI YKSINKERTAISESTI JAKSA TEHDÄ MITÄÄN, SILLÄ PIENETKIN ASIAT TUNTUVAT RASKAILTA!

      PUHUKAA YHDESSÄ ASIASTA!

      KERRO ROHKEASTI AVOPUOLISOLLESI MITEN NÄET TILANTEENNE JA KYSY ONKO HÄNELLÄ MURHEITA! KERRO, ETTÄ HALUAT HÄNEN TEKEVÄN TÖITÄ JOKO KODISSA TAI KODIN ULKOPUOLELLA!

      KERRO AVOVAIMOLLESI, ETTÄ KYSE EI OLE SOVINISMISTA. SELITÄ, ETTÄ JOS TILANNE OLISI TOISINPÄIN JA SINÄ OLISIT TYÖTTÖMÄNÄ, KOTITÖISTÄ SUURIN OSA LANKEAISI SINULLE. EI OLE KUITENKAAN OIKEIN VAATIA PUOLISOA TEKEMÄÄN KAIKKIA KOTITÖITÄ JA VEDOTA SEN YHTEYDESSÄ AINA SIIHEN, ETTÄ "KUN SÄ ET KÄY TÖISSÄ". SE AIHEUTTAA KITKAA VARMASTI! OLE SOVITTELEVA ÄLÄ KÄSKEVÄ!

    • Mummeli

      Kaaikki naisethan eivät ole tuollaisia mutta mielestäni tuo tuollainen on jo LIIKAA!
      Sinuna miettisin tulevaisuutta, ei liene kovinkaan vaikeaa ajatella mitä se tuo tullessaan tuollaisen kumppanin kanssa.
      Kun sinun ei ole pakko olla tuollaisen ihmisen kanssa, niin mikset lopeta suhdetta ja todellakin löytyy varmaan "kunnollinen" nainen rinnallesi ja joka arvostaa sinua ihmisenä ja elämänkumppanina.

    • thainainen

      heitä tollanen laiskuri ulos ja ota joku ulmaalainen joka osaa kunnioittaa sinua ja kotiasi.
      laiskureille on tilaa vanhainkodissa ei parisuhteessa:D

    • Vellihousut

      Onhan niitä siivestäjiä niin naisissa kuin miehissäkin. Kahta mies luuseria olen elättänyt. On kyllä totta, että osasivat kääntää asiat toisin. Kävin hyvinpalkatussa työssä ja toisen luuserin mielestä minulla ei ollut oikein koulutusta. Toisen luuserin mielestä olin uusavuton ja laitapuolen kulkija, vaikka maksoin asuntomme ja vapaa-ajan asunnon, jonne kehtasi tietämättäni viedä toisen naisen. Tällaiset paskiaiset jättävät sieluun ikuiset arvet. Kolmatta kertaa en erehdy ja sinkkunaisena on niin samperin kivaa!

    • Vastauksia

      Sanot että joko alkaa tekee töitä tai kotitöitä. Ja jos ei niin pihalle potki.

      (ei ihan kirjaimellisesti potkita sitten)

    • Nonfaccia

      Olen samaa mieltä kanssasi. Ei tuollainen parisuhde voi toimia. Kyllä kotona olevan pitää hoitaa koti, (siivous, pyykit, ruoan laitto), käskemättä. Sehän pitäisi olla itsestäänselvyys. Onko nämä neitokaiset nyt sen vapaan kasvatuksen tuotoksia? Kotona aikoinaan ei ole tarvinnut tehdä mitään kun "emo" on tehnyt kaiken puolesta. Teki samalla karhun palveluksen lapselleen. Ajattelemattomuuttaan.

      Nykyajan ihmiset ovat satuttavan itsekkäitä. Kaikki rahat saa omiin menoihin, voi tilata Cosmopolitanin ja selata sitä ajan kuluksi.
      Äläpä hae ulkomailta, odota sitä oikeaa kotimaista, kyllä hän vielä vastaasi tulee, ei vaan ole kuullut vielä että, olet vapaa. : )
      Olet hyvää ainesta!!

    • Kotityöt

      Ei suinkaan kaikki naiset ole laiskoja ja niitä laiskoja naisia löytyy myös ulkomaalaisista naisistakin,niin että ei se naista vaihtamalla se asia korjaannu.Jotain olisi todellakin tehtävä,kyllä sen vaimon kuuluisi kotitöitä tehdä jos ei käy töissäkään.Komenna sitä tekee jotakin tai sano että lähdet itse lätkimään.

    • uskova 75

      Tuollainen vaan ikävä kyllä on tällä maailman hetkellä naisilta aikasta yleistä käytöstä. Hammasta purren ja kiukku taskuun piiloon. Maailma kyllä vielä pistää naisetkin ruotuun.

    • samoillajäljillä

      Samanlainen emäntä löytyy täältäkin. Käyn töissä ja avovaimo päivät pitkät lukee kirjoja ja pelaa pelejä.
      Kun mainitsen siitä, että asunto tarvitsisi hieman siivoamista, niin riitahan siitä tulee. Mitään ei ole päivän aikana tehty, kun itse olen töissä. Viikonloput menee sitten siivotessa ja muita askareita tehdessä.
      Jos rouva kerrankin siivoaa ilman kauheaa tappelua, niin siitä saan sitten kuulla pitkän tovin.
      Olisi niin helppo näyttää ovea, mutta...

    • ou nou

      Ja plaa plaa kuinka monta miestä jotka käyvät töissä ja vaimot myös töissä... mutta vaimon pitää kuitenkin tehdä ruoka hoitaa lapset ja siivota ... niin ! mitä ne miehet tekee töistä tullessaan ... väsyneitä hah hah hah

    • sepeli23

      ei ole mitään suomalaista naiseutta eikä feminismiä. on muuten vain ja ainoastaan puhdasta LAISKUUTTA. Puolisosi on laiska.

    • salminen

      olen suomalainen nainen joka elää hyvässä tasa-arvoisessa parisuhteessa, jossa molemmat käy töissä (minä tosin opiskelen, joten käyn aika harvoin, kesällä enemmän), aina vapailla oleva hoitaa kotia ja muita askareita; yhteisillä vapailla tehdään yhdessä! mielestäni (vaikka olenkin feministi), tuollainen käytös naiselta on ihan yhtä tuomittavaa kuin mieheltäkin. eli minä olen sitä mieltä että jos ei sopua naisesi kanssa synny askareiden hoidosta, niin sitten eroaisin. voit sanoa että et enää osta hänen ruokiaan ja kokkaat vain itsellesi, ja sitten hän voi alkaa vähän miettiä kenen työllä teidän koti pyörii..:p mutta tämä siis vain minun mielipide! :)

    • KotityötTekevä

      Miusta on kohtuullista kyllä asiasta mainita avokillesi. Kyllä miusta kummatkin osapuolet voivat osallistua kodin hoitoon. Ja varsinkin se osapuoli joka on KOTONA kaiket päivät ja ei tee mitään. Oon itse pienen lapsen kanssa kotona ja mieheni käy töissä. Miä hoidan lapsen ja teen ohessa kotitöitä, ruuat ymym.

      Voit sanoa että pitäisikö yrittää sitä erikseen oloa jonnin aikaa..? Ei paha idea!?

      Ja muutenkin kyllä miä tykkään tehä kotitöitä. En jaksa ja halua katsella sikolätti kotia.

    • Rakentaja Rami

      Kummallista kun osalla on noinkin saamattomia naisia.Jos siellä himassa saa(joutuu) viettää päivänsä ja olla osallistumasta laskuihin,niin kyllä minusta voisi tuota kotiakin hoitaa.

      No,kaikki naiset eivät ole nk.helmiä,vaan ovat sitten näitä jätteitä,joita sitten pyörii tarjonnassa vuodesta toiseen.
      Me maksamme omat laskumme,teemme puoliksi kotityöt,muija tekee sapuskaa,kun viitsii,yleensä syömme ulkona yms.


      Minusta tuollainen väsynyt ja makaava nainen ei tuo muuta kuin ongelmia elämään.

    • No huh huh

      Pihalle vaan, vielä kun ei ole lapsia.
      Sehän asuu täyshoidossa.

    • tcun

      Osoita ovea.

    • Anna kenkää vain ,hullummaksi muuttu jos et tee asialle mitään.
      Noita on joka lähtöön ja paljon kunnollisiakin vielä, ETSI UUSI KAVERI !

    • tuituitui

      Hei,
      voin sanoa, että tuo ei ole normaalia käytöstä avovaimosi puolelta! Se, joka on kotona, tekee kotityöt. Jos molemmat on töissä, niin kotityöt jaetaan tasapuolisesti.

      Olen itse nyt työttömänä ja etsin töitä koko ajan. Avopuolisoni käy työssä, joten on luonnollista, että teen kotityöt.

      Voiko olla pieni mahdollisuus, että avovaimosi olisi masentunut? Vai onko kyse puhtaasti laiskuudesta ja saamattomuudesta? Jos hän on vain laiska ja ei keskustelulla ongelma aukene (tee hänelle selväksi, että ei ole reilua, että hän ei tee mitään ja sinä vielä raskaan työpvän päätteeksi joudut siivoamaan, kokkaamaan.. ja että sellaisessa suhteessa et halua olla, vaan tasa-arvoisessa jne.) Jos ei tajua, niin ainakin olet yrittänyt!! Ongelma kannattaa ratkaista NYT!! Jos teillä joskus olisi lapsia, niin olisi ihan kauheaa. Tee pelisäännöt selviksi.

      Tsemppiä!

    • örinäääää.

      Mies ei katselisi tuollaista menoa tuntia pitempään.
      Tossun alla elävästä nahjuksista en osaa sanoa mitään.

    • mietitoki

      Aloittajalle! Onko tarkoituksesi olla tässä parisuhteessa lopun elämääsi? Haluatko hänestä lapsiesi äidin?

    • sovinistisika2

      Normaaliin suomalaiseen naiseen olet törmännyt...

    • mamma101

      En tiedä olenko oikeassa, mutta monestikin mennään yhteen asumaan, jo sen ekan kaa, joka jollai tavalla tuntuu hyvältä.

      Ennen seurusteltiin ja vilkuiltiin, ajeltiin, oltiin vain yhdessä. Mutta nyt kun yksin muuttaminen tapahtuu pahimmassa tapauksessa jo 16 vuotiaana. On kuitenkin tarve siihen toiseen ihmiseen.

      Sen takia monetkin sitoutuu siihen ekaan joka tuntuu mukavalta, että ois seuraa, ei tarviaisi olla yksikseen.

      SELLAISESTAKIN SUHTEESTA VOI LÄHTEÄ POIS.

      ELI ENNEN KUN LAPSIA ALKAA TULLA, lähde kävelemään. Ja etsi itsellesi tasavertainen suhde, tai sellainen suhde, jossa olet mielelläsi.

    • Muum1Pappa

      Taitaa pitää itsestään selvyytenä sinua ja sitä, että kannat leivän pöytään. Kokeiles ottaa vakavalla sävyllä ilmaistuna esille mahdollisuus, että lähdet lätkimään jos tuo työttömänä kotona lorvailu ei lopu. Veikkaan että melko näyttävä paniikkireaktio syntyy ja alkaa asiat järjestymään :D

    • nanne30

      Heitä pihalle!! Jaksa tommosta katsella?! Minä olen töissä ja teen kaikki kotityöt kans. Jos nainen on kotona 24/7 niin sitten pitää kans tehdä jotakin, etenkin jos elää muitten rahoilla, jos musta olis kyse ja mä olisin kotona, niin siivoisin ja tekisin ruokaa, tekisin kaiken sen minkä pitää tehdä. Kuinka se kehtaa? Mulle tulis paha mieli! Ja joo se elää sun rahoilla, parempia löytyy!

    • Eivät kaikki naiset ole tuollaisia. Ehkä kannattaisia tutustua mihinkin naisiin esim. treffien markeissä. Tee tälle nykyiselle naiselle selväksi ettet halua jatkaa tälläistä elämää, jos hän ei muuta tapojaan. Menee sinun elämäsi hukkaan laiskan ihmisen kanssa. Töihin vaan, kun on terve työtä tekemään. Muutoksen täytyy olla pysyvä,koska kyse on selvästi sinun hyväksi käytöstä. Voihan olla että,löydät paremman kunhan jaksat tutustua paremmin naisiin ennen seurustelun alkua. Tee paljon kysymyksiä naisen suhtautumisesta esim. työntekoon ja kotitöihin, ja muuhunkin elämään. Suomessa on paljon fiksuja työtätekeviä naisia, jotka eivät halua miestensä pelkästään elättävän heitä. Ulkomaalaiset naiset tuovat koko sukunsa Suomeen elätettäväksi.

      • huh-

        Naurettavaa tekstiä. Joillakin voi olla masista/ahdistusta eivätkä siksi jaksa. Tai ei ole vain töitä ja arvostusta. Menneisyyskin vaikuttaa ihmisiin ja yksilöllisyys. Jos rakkaus ja hyväksyminen perustuu pelkkään ahkeruuteen työssä ja kotitöissä.. sekä reippauteen.. monen suhde on iso VALHE.


      • huh-
        huh- kirjoitti:

        Naurettavaa tekstiä. Joillakin voi olla masista/ahdistusta eivätkä siksi jaksa. Tai ei ole vain töitä ja arvostusta. Menneisyyskin vaikuttaa ihmisiin ja yksilöllisyys. Jos rakkaus ja hyväksyminen perustuu pelkkään ahkeruuteen työssä ja kotitöissä.. sekä reippauteen.. monen suhde on iso VALHE.

        Ja elättää ei tarvitse. Miehet usein saavat helpommin isopalkkaisemman työn. Hyötyvät työstäkin enemmän.


      • 4+17
        huh- kirjoitti:

        Naurettavaa tekstiä. Joillakin voi olla masista/ahdistusta eivätkä siksi jaksa. Tai ei ole vain töitä ja arvostusta. Menneisyyskin vaikuttaa ihmisiin ja yksilöllisyys. Jos rakkaus ja hyväksyminen perustuu pelkkään ahkeruuteen työssä ja kotitöissä.. sekä reippauteen.. monen suhde on iso VALHE.

        ...voi olla masennusta ja ahdistusta mutta ei se siitä aukene että jättäytyy / saa jättäytyä täyshoitoon tuolla tavalla. Jos ei tee muuta kuin makaa tekemättä mitään, siinä sitä vasta alkaakin pahat mielet pyörimään päässä.


    • melli

      Kaikki Suomalaiset naiset eivät todellakaan ole tuollaisia. Osoita ovea loisialle!

    • pistä töpinäksi...

      Minusta tuollaisia feministi naisia ei kannata nurkissa pitää! Mitä pikimmin eroat sitä parempi! Muutaman vuoden kuluttua alat katua, kun et ajallasi heittänyt ulos!

      • Ei feministi!!!

        Minusta taas ap:n nainen ei ole lähelläkään feministiä. Taitaa olla vaan laiska ja itserakas pöpiblondi jolle kaikista tärkeintä elämässä on ulkonäkö, naisten lehdet ja prinsessaelämä. "Yhyy ei voi siivota, kun kynnet katkee!" - tyhmä se muija vaan on. Tosi feministi ei elele kenekään siivellä, tekee paljon töitä ja haluaa näyttää kuinka voimakas ja ahkera nainen on.

        Tunnen muutamia tuollaisia laiskoja prinsessanaisia, jotka eivät todellakaan varmaan edes tiedä mitä feministi tarkoittaa. Haluavat vaan mahd. helpon elämän ja saada KAIKEN mitä haluavat - yrittämättä saavuttaa sitä itse.


    • 29

      Mitä tekemistä tällä on feminismin kanssa?

      Ai niin ... vaihda tarinan "naisen" tilalle mies ...

    • Mammabella

      Tunnen aloittajan naisen kaltaisia miehiäkin jotka elävät työssäkäyvien naistensa siivellä tekemättä kotona mitään muuta kuin pelaavat konsolipelejä/ryyppäävät. Feminismillä ei ole osaa eikä arpaa tähän juttuun vaan kyse on yksinkertaisesti laiskoista ja uusavuttomista ihmisistä.

      • 25

        Feminismällä ei ole osaa eikä arpaa tähän tarinaan, jonka takia ärsyttää että Suomi24 suuressa viisaudessaan nostaa sen ylös nimenomaan sellaisena.

        Mitä tarkoitusta tämä palvelee?

        Naisvihaa, joka on nostanut rumaa päätään tällä palstalla.

        Läpy, läpy ylläpito.


    • 4

      Tilanteesi - mikäli se on totta - on ikävä, mutta silti se on vain sinun ja avokkisi välinen henkilökohtainen asia.

      Tilastollisesti suurin osa suomalaisista naisita käy työssä siinä kuin mieskin, ja hoitaa osuutensa perheen elattamisesta.

      Ihmeen sitkeästi miesten mielikuvituksessa kuitenkin yhä elää tämä aikansa elänyt tilanne jossa mies jotenkin elättäisi naisen, tai että sellaista asemaa jotenkin pidettäisiin tavoiteltavana ..kyllä edustusrouvat ovat ihan marginaalinen laji Suomessa.

    • hmm.

      Kummankin - pitäisi hoitaa omat kotihommat, eri asia kuinka usein. Asukaa erillään. Sinun pitäisi myös tehdä kotitöitä omassa kodissasi ja laittaa omat ruokasi. Nainen ei ole sinun palvelijasi, vaikka ei ole töitä. Olet tietenkin joku valittava diplomi-insinööri(?) joka saa heti töitä kun hakee.
      Toinen ei saisi kuitenkaan sotkea asuntoa liikaa.. jos asuu kaksin. Oluen lipitys ei kuulu normaaliin elämään jatkuvalla syötöllä, silloin se menee alkoholismin puolelle. Jos on iso asunto, mahtuu pyykkikori sinne.
      "Pitäisi" sanan tilalle voi vaihtaa "saa" sanan.

      -Sellaista vaihtokauppaa ei ole olemassa että nainen toimisi kodinkoneena. Jatkuva valitus voi aiheuttaa ahdistuksen, eikä hän pysty kohta töihinkään. Kuitenkin hänellä pitäisi olla omat rahat, jos sinä et halua elättää.. tukia. Kerro naiselle mitä aiot, eikä vaan tällä palstalla. Toivon ettei uusikaan nainen toimi pelkkänä kodinkoneena ja äitinä.

    • lt

      ei tuollaista akkaa tarvitse katella. ei muuta ku akka pihalle ja uutta emäntää kahteleen tuollasen tilalle.
      "sikamaista/törkeetä" käytöstä henkilöltä, ettei vaivaudu tekemään yhteisen talouden eteen mitään.....olipa nyt sitten kyse miehestä tai naisesta.

      • myös.

        Eihän mieskään tee mitään kotitöitä eikä laita ruokaa, siinä vasta ongelma! Kävi töissä tai ei.


      • Ulos akka!!
        myös. kirjoitti:

        Eihän mieskään tee mitään kotitöitä eikä laita ruokaa, siinä vasta ongelma! Kävi töissä tai ei.

        Kyllähän ap tekee kotitöitä (ilmeisesti KAIKKI kotityöt), kun avovaimo ei tee mitään vaikka lojuu päivät pitkät kotona... Sehän on ihan pöyristyttävän törkeää! Minusta homman kuuluu mennä niin, että se jolla on vapaata tekee suurimman osan kotitöistä (oli hän sitten mies tai nainen).

        Minusta ainakin tuntuisi IHAN HIRVEÄLTÄ, jos tulisin klo 22 iltavuorosta kotiin ja mies on ollut vapaalla eikä kotona ole tehty MITÄÄN! Kaikki likaiset astiat ym. lojuisivat pöydillä ja likaiset vaatteet lojuisivat lattialla ja mies vaan istuisi telkkarin ääressä tyynen rauhallisena. Onneksi meistä ei kumpikaan ole noin uusavuton ja laiska ja meillä on ihan selkeät säännöt, että se kummalla on vapaata/enemmän aikaa tekee suurimmat kotityöt. Meillä on mennyt ainakin tähän asti ihan tasan eli molemmat tekevät yhtä paljon :)

        Minusta alottajan kannattaisi potkia tuollainen muija ULOS! Tuollainen siipeily ja laiskottelu on jo loukkaavaa toista kohtaan!!!


      • lt
        myös. kirjoitti:

        Eihän mieskään tee mitään kotitöitä eikä laita ruokaa, siinä vasta ongelma! Kävi töissä tai ei.

        turha sitä o sukupolisesti moista aatel. se ku on iha yksilö kohtasta olpa sit kyse kummasta tahansa. toki sitä on miehissä (ja varmasti naisistakin löytynee) niitä jotka ei tee kotitalous töitä, vaikka ne kuuluu kummallekkin osapuolelle yhtä lailla ja ennenkaikkea tasapuolisesti.
        mutta ei tietenkään tarvitse kenenkään pelkkää laiskottelua katsoa (ettei tee yhtikäs mitään...ei töitä, eikä kotitalous töitäkään), niinkuin aloittajan kohdalla on...


    • n25

      Olisi kohteliasta siivota edes omat jälkensä yhteisessä kodissa, omistipa sen sitten kumpi hyvänsä.

      En ole koskaan ymmärtänyt lapsettomia ihmisiä, jotka ovat mieluummin kotona kuin töissä. Olin kerran kuukauden työttömänä, ja se oli kyllä erittäin tylsä kuukausi! Tosin nyt kun muistelen, asuntoni ei ole ollut koskaan yhtä likainen kuin silloin. Toimettomuus laiskistaa, eikä tee hyvää kellekään. Ihmisellä on yleensä luontainen halu olla tarpeellinen osa yhteiskuntaa.

      Naisesi on varmaan itsekin tyytymätön tilanteeseen, ja purkaa sen sinuun kiukuttelullaan. Pitäisiköhän sinun ehdottaa naisellesi työnhakua tai opiskelua? Tästä on hyvä aloittaa: www.mol.fi

    • Nainen 66 v.

      Naisesi saattaa olla masentunut ja siksi ei saa mitään aikaan.
      Ei kenenkään tarvitse elättää toista jos siitä ei ole sovittu etukäteen.
      Anna ukaasi, että joko töihin tai koti on oltava puhtaana ja ruoka pöydässä
      kun tulet kotiin.

      • Lasten paapominen

        Masennus saattaa toki aiheuttaa tuollaista saamattomuutta, mutta voin kyllä lähes 100-varmana sanoa, että kyse on ihan silkasta laiskuudesta ja uusavuttomuudesta joka on ihan oikeesti TODELLA yleinen ongelma täällä Suomessa, kun vanhemmat on paaponeet lastansa ja lapsi on tottunut aina saamaan kaiken mitä haluaa ja äiti on aina siivonnut huoneen, laittanut ruuan nokan eteen (kuorinut perunatkin valmiiksi 15v. lapselle) jne.

        Jotkut ovat kyllä joutuneet tekemään kotitöitä ja ottamaan vastuun asioista ja yleensä tällaiset ihmiset ovatkin sitten niitä ahkeria jotka osaavat hoitaa kotia eivätkä valita jokaisesta pikkutyöstä jota kotona joutuu tekemään!

        Aloittaja on nähtävästi valinnut naisekseen juuri sellaisen uusavuttoman isin pikkuprinsessan, joka ei ole koskaan joutunut tekemään mitään vaan kaikki on kannettu nokan eteen valmiiksi. Varmaan monet nuoret naisetkin joutuvat huomaamaan valitettavasti kuinka heidän miehensä ei osaa edes kuoria perunoita tai keittää makaroneja!


      • kahtiajakokavatukses
        Lasten paapominen kirjoitti:

        Masennus saattaa toki aiheuttaa tuollaista saamattomuutta, mutta voin kyllä lähes 100-varmana sanoa, että kyse on ihan silkasta laiskuudesta ja uusavuttomuudesta joka on ihan oikeesti TODELLA yleinen ongelma täällä Suomessa, kun vanhemmat on paaponeet lastansa ja lapsi on tottunut aina saamaan kaiken mitä haluaa ja äiti on aina siivonnut huoneen, laittanut ruuan nokan eteen (kuorinut perunatkin valmiiksi 15v. lapselle) jne.

        Jotkut ovat kyllä joutuneet tekemään kotitöitä ja ottamaan vastuun asioista ja yleensä tällaiset ihmiset ovatkin sitten niitä ahkeria jotka osaavat hoitaa kotia eivätkä valita jokaisesta pikkutyöstä jota kotona joutuu tekemään!

        Aloittaja on nähtävästi valinnut naisekseen juuri sellaisen uusavuttoman isin pikkuprinsessan, joka ei ole koskaan joutunut tekemään mitään vaan kaikki on kannettu nokan eteen valmiiksi. Varmaan monet nuoret naisetkin joutuvat huomaamaan valitettavasti kuinka heidän miehensä ei osaa edes kuoria perunoita tai keittää makaroneja!

        "TODELLA yleinen ongelma täällä Suomessa, kun vanhemmat on paaponeet lastansa ja lapsi on tottunut aina saamaan kaiken mitä haluaa ja äiti on aina siivonnut huoneen, laittanut ruuan nokan eteen (kuorinut perunatkin valmiiksi 15v. lapselle) jne. "

        Tämä oli totta, lapsen paapominen sen ikäluokan toimesta, joka sydän vereslihalla käänsi menneiden sukupolvien perhe-kulttuurin päälaelleen. Tai oikeammin, jotka pakotettiin kääntämään!
        Nimittäin se ikäluokka, joka kaikki naiset ml. lähti ansiotöihin kulttuurimuutoksen aikana oli itse vielä normaalisti kasvatettu äitinsä hoidossa ja niinpä lasten jättäminen vieraalle ei heiltä tietenkään onnistunut ilman suurta syyllisyyden tunnetta. Joten PIENI ILTAHETKI ja VIIKONLOPUT meni toisilla aivan överiksi lasten paapomisessa. Syyllisyystunne laittoi "korvauskierteeseen". Ja herkimmillä vanhemmilla se jatkuu vielä lapselapsille saakka.

        Minkälaisen opin tämä kaheli kasvatus jätti nyt itse vanhemmuuttaan elävälle jälkipolvelle? Suurin osa heistä näkyy olettavan edelleen, että muut ovat "korvausvelvollisia", ja järkyttävää; jopa heidän omat LAPSENSA pitäisi vanhempiaan paapoa!

        Me isovanhempi väki oletamme ja odotamme nykyvanhemmilla olevan samat vanhemmuuden edellytykset kuin itsellämme oli omasta kodistamme, mutta näin ei ole. Me tuhosimme pitkälti heidän edellytykset oikeaan vanhemmuuteen!
        Sitä juuri ei saada päiväkodista, joka pääsääntöisesti maamme lapset on kasvattanut kohta 40 v; oikeaa perhe-elämän esimerkkiä!

        Tämä nimenomaan ON YLEINEN ONGELMA TÄÄLLÄ SUOMESSA: OIKEAN PERHE-ELÄMÄN MALLIN PUUTTUUMNEN. Lopullisestiko?


    • Iisibiisi

      Taas helppo tapaus. Älä anna sille rahaa. Siivoa kämppäs ite eli heitä pois kaikki mikä häiritsee. Laita jääkaappiin lukko tai syö itse muualla. Hommaa samaan kämppään uusi tyttökaveri kolmanneksi pyöräksi ja jos horo ottaa nokkiinsa käske samalla kun lähtee ottaa roskapussi mukaansa.

    • Ymmärtäjä

      Kuulostaa osin ihan minun entiseltä avokilta, joskin itse olen se nainen ja toki avokkini oli mies. Löhösi päivät kotona ja pelasi tietokone tai pleikkapelejä, eleli minun vähäisillä tuloillani. Lisäksi vielä ryyppäsi ja tupakoi sisällä, itse en juuri alkoholia käytä enkä varsinkaan polta, mutta sekös häntä kiinnosti. Ei huvittanut ulos lähteä tupakalle niin toki poltti sitten minun kodissani sisällä. Siivonnut ei, en tosin sitten juuri minäkään, koska ei huvittanut enää kaiken päälle. Siinä sitä sitten oli mukavaa. Niin ja kännipäissään vielä huoritteli ja vaati lähtemään baariin tai hakemaan hänelle ruokaa keskellä yötä ja karkaili päälle jos sanoin, ettei oikein kävis kun ei oo rahhoo...

      Notta ei, ei ole kaikki naiset tommosia. Ite en vois kuvitella toisen siivellä eläväni ikinä. Enkä enää ketään ala elättääkään sen puoleen. Mutta ymmärrän että tahtoo luotto mennä ku tommosta katselee.
      Kengänkuvaa perseeseen vaan akalle, jos tommosta peliä pitääpi.

    • Nainen72

      Älä sekoita feminismia laiskaan akkaasi. Olen feministi ja lasten kanssa kotona kun taas mieheni on työelämässä. Siivoilen kotia, teen ruokaa ja hoidan lapsia. Mies osallistuu kotitöihin jaksamisensa mukaan. Onneksi jaksaa osallistua ihan hyvin. Naisesi kuulostaa vain laskalta ja vaikealta ihmiseltä. Laita vaihtoon :)

    • Jotkut.

      Ovat vaan patalaiskoja. Tällaisen patalaiskan yksilön heivaisin matkasta välittömästi,ilman sen kummempia perusteluja.

    • Ei ole

      suomalaista feminismiä vaan suomalaista provoamista. Ja erittäin huonoa onkin, keksi parempaa.

    • 48

      Heitä se eukko heti pihalle! Sanoo aviovaimo 30v aina käynyt töissä ja huolehtinut kodin ja lapset. Akka käyttää vaan sinua hyväksi ja kohta on rahasi mennyt. Löydät kyllä uuden ja tunnollisen. Usko pois.

    • mooses3

      Asuntosi avaimet muijalta pois ja käske sulkea ovi ulkopuolelta.
      Löydät kyllä suomalaisen siistin ja ahkeran tytön vaimoksesi.
      Tsemppiä

      • ILOISTA PERHEELÄMÄÄ

        Ja jos olet todella kaljaan menevä, olet luultavasti löytänyt elättisikin kaljakapakasta, kauniina ja itseään kauppaavana. Luuletko todellakin, että nuo kaljakapakat ovat vaimon ja tulevien lastesi oikea löytöpaikka. Et voi muuttaa kenenkään luonnetta. Tavat näyttävät luonteen.

        Tämä tyttökaverisi sopisi oikein hyvin varakkaalle kotitöihin tottuneelle eläkeläisyksineläjälle sulostuttajaksi. Tyttö (ikä?) luultavasti tulee jatkamaan valitsemallaan "uralla", mutta sinun pitäisi ottaa nuoruutesi huomioiden tämä kokemus niin opiksesi, että annat kaljakapakoiden ja kaljan juonnin jäädä ja etstit kunnollista vaimoa vaikkapa kotitalousopettajakoulusta! Oikea perhe-elämä ei vaadi mitään alkoholia palan painikkeeksi, vaan se on itsessään parhaiten ilostuttavaa!


    • Liizanna

      Kannattaa heittää pihalle ennen kuin on liian myöhäistä... Ei nuo uusavuttomat ja patalaiskat ihmiset muutu koskaan! Minä olin idiootti kun katsoin edes vuoden verran sellaista laiskaa miestä, joka EI HALUNNUT töihin vaan eleli leppoisasti kotona tekemättä MITÄÄN sillä välin, kun minä kävin 3-vuorotöissä! Mies on edelleenkin työtön ja elelee sossun rahoilla (ryyppää ja juhlii koko ajan).

    • ....

      Ei. Taitaa kärsiä masennuksesta tuo vaimosi.

    • Toinen näkökulma

      Jostain syystä käänteinen vastineen on poistettu. Jos tätä asiaa käsitellään yleisesti "feminismi"-otsikon alla on mielestäni ihan asiallista muistuttaa, että päinvastainen malli on itseasiassa todennäköisempi.


      Olen työssäkäyvä 24-vuotias nainen.

      Asun avomieheni kanssa kaksiossa ja meillä ei ole lapsia. Puolisollani olisi mahdollisuus mutta hän ei halua käydä töissä ja elämme minun rahoillani. Mieheni ei jaksa tehdä kotitöitä ja valittaa minulle joka päivä kun tulen töistä, kuinka kotityöt ovat niin raskaita ja kuinka töissä olisi niin paljon helpompaa.

      Sitten katson kotiamme - mitään ei ole tehty. Likaiset astiat ovat pöydällä, kotia ei ole edes yritetty siivota, telkkari on taas ollut päällä koko päivän. Likaiset vaatteet ja miestenlehdet ovat levällään pitkin lattioita. Puolisonii ei halua tehdä minulle ruokaa vaan minä joudun tekemään kaiken ruuan siitä lähtien kun tulen töistä. Sen lisäksi joudun itse siivoamaan kodin ja tiskaamaan joka päivä töiden jälkeen. Joudun kuskaamaan avomiestäni autolla kavereidensa luo käymään ja kaupungille ja käyn kaupassa aina yksin.

      Tänään sanoin miehelleni ihan ystävällisesti, että olisi kiva jos hän voisi välillä imuroida talon tai laittaa edes astiat tiskikoneeseen. Hän alkoi huutamaan minulle ja haukkui femakoksi, joka haluaa miehensä tekevän kaiken ja ei itse tee muuta kuin löhöää sohvalla ja juo kaljaa.

      Ovatko kaikki suomalaiset miehet tuollaisia? Ajattelin osoittaa avopuolisolleni ovea ja käydä ulkomailla etsimässä itselleni tasa-arvoisemman kumppanin, joka kävisi itse töissä tai vaihtoehtoisesti siivoaisi kotona edes omat jälkensä. Asunto on kokonaan minun, joten taloudellisia vaikeuksia erota ei ole.

    • älä lyö

      tunnut olevan vaastuutuntoinen nuori mies. elä hyväksy tilannetta ! kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden.
      ottaisin eron jos ei puhe auta. työn jako.,koti hommat on täysin hänen jos sinä elätät hänet. ei ole liikaa vaadittua. nykyisin puhutaan paljon tasaarvosta ja useimmiten naiset sitä vaatii. ei voida olla täysin tasaarvoisia mutta yhteiseen hileenhän sitä puhalletaan. ei tule teidän liitto onnistuun jos avovaimosi on noin laiska

      nuori ja terve ihminen kyllä jaksaa mutta mitä vähemmän mitään tekee sitä laiskemmaksi sitä tulee..
      ansaitset paremman kumppanin joten heitähän naikkonen pellolle vaan. kyllä niitä parempiakin naisia löytyy ja jotka ovat tarpeeksi kypsiä ottamaan vastuun. elä anna käyttää itseäsi hyväksi sillä siitähän tässä on kyse. hätä sille tulee että miten pärjää kun lopetat suhteen.
      hyvää joulua ja lykkyä tykö.

    • ei hele..

      kyllä sen billun on oltava aika hyvä kyllä .. ei muute jummarra

    • MIKSI SUOSTUT ?

      ULOS JA NOPEASTI !!!!

    • vittuuntunut 26y

      ei, kaikki naiset eivät ole kuin sinun patalaiska naisesi, ja kaikki miehetkään eivät ole niinkuin sinä.
      itsellä on sellainen tilanne, että 30v avokkini ei osaa laittaa ruokaa, siivoaminen ei suju ilman vittuilua ja kiroilua ja tiskaaminen on kuin mikäkin suuri sankariteko.

      eli toisin sanoen vapaa-ajallani ja välillä töiden jälkeen siivoan kotiamme ja JOKA PÄIVÄ minä laitan ruokaa, koska mies ei osaa.

      jos on juhlapäiviä, minä järjestän ja laitan, koska mies ei osaa.
      seksissäkin se menee niin että minä "hoitelen" miehen..nykyään ei kyllä enää tee mieli...

      mies ei "osaa" muuta tehdä kuin pelata pelejä ja roikkua netissä..kumma kyllä sen herra osaa vallan mainiosti..ja just ja just saa roskikset vietyä.

      itse olen melko oma-aloitteinen joten tuollainen käytös mieheltä riepoo.
      olen jo suunnitellut eroakin.

      eli et ole ap ainoa joka on vittuuntunut kumppaninsa saamattomuuteen.

      keskustelkaa asioista, jos ei auta niin potki akka pellolle.
      itse olen jo keskustellut miljoona kertaa ainakin yksistä ja samoista asioista, mutta tehoaa n. 1-2 viikkoa kunnes ollaan alkupisteessä jälleen kerran.

      jos meillä ero tulee, niin en aio ryhtyä suhteeseen enää pitkään aikaan, jos enää ollenkaan. ehkä eron jälkeen vain yhden illan juttuja, niin ei tarvi paapoa aikuisia miehiä.

      • hidshgiu

        Hyvä! Nainen pärjää mainiosti ilman paapottavaa aikuista "miestä". Munaa saa kyllä halutessaan.


      • HEH_H
        hidshgiu kirjoitti:

        Hyvä! Nainen pärjää mainiosti ilman paapottavaa aikuista "miestä". Munaa saa kyllä halutessaan.

        PAITTI SINÄ. SHULLA ON NIIN HYÄÄ MAINE ETTÄ, PAARISSA EI TAUTIEN PELOSSA KUKAA LÄHE SIIHE HOMMAA


    • anaalikoskinen

      saatko persereikää?? jos saat niin sitten voit pitää!! jos et saa , niin ulos vaan mokomakin pihtari persereikä!!!!!!!!!!

    • nyt onnellinen

      sun naisesha o ko mun ex-avomies:) näytä ovee, nii mäkin tein.

    • tosimiesHki

      heitä se ahne lehmä ulos !!

    • girlie30

      Niin naisen elämä ei todellakaan ole miehen passaamista ja paapoamista..
      Mutta tuossa asiassa ymmärrän jos toinen käy töissä ja maksaa kaiken ja muija sen kun laiskottelee, ilman että kehtaisi edes auttaa kotona hiukan niin sitä en ymmärrä. LAISKA LEHMÄ!
      Itselläni oli aikoinaan sama tilanne, olin hetken työtön ja silloinen puoliso kävi duunissa ja vieläpä teki aika rankkaa hommaa.
      Heräsin aamuisin 05aikaan vartavasten tekee eväät sille töihin mukaan ja lämmintä kahvia että olisi edes hiukan parempi mieli lähtee vesisateeseen/pakkaseen vääntää taloja.
      Kotiin kun tuli olin pyykännyt ja tehnyt ruokaa ja siivosin pari kerta viikossa koko asunnon,mutta kyllä maksoin myös laskuja joitakin mihin rahat riitti ja omat menot, ostokset.Hänen asunnossa elettiin kans. Se oli itsestään selvä,että piti auttaa! Mutta mulla oli se ettei hän arvostanu mua ja sitä mitä hänen hyväksi tein.. :/ Aina tein kaiken väärin ja puutteellisesti, ruoka väärän makusta ja pyykit pesty väärin ja siivottu huonosti tms..
      Tiedän kuka tahansa muu olisi arvostanut sitä ja hönen työkaveritki kehus että ihana nainen kun se sua paapoo!
      Onhan kotityöt rankkoja mutta jos ei parisuhteessa autetaan toinen toista ja olla tukena ja muuta, niin mikä se sellanen parisuhde on!?
      Yhdessä pitää tuommoset asiat tehdä,eikä kaataa kaikki toisen niskaan.
      Otat paremman naisen itsellesi, joka kehtaa nuoressa iässä tehdä töitä eikä tyhjänpanttina olla vaan kuin rinsessa ruusunen ja tuoda negatiisivuutta sun elämääs ja myrkyttää mielesi muitakin naisia kohtaan. EI kaikki ole samanlaisia.. Mä en kyllä ole suomalainen alunperin, mutta kyllä suomalainen nainen pohjimmiltaan on kovaa työtä tekevä ja rautainen kotirouva.
      Jokanen on ansainnut parempaa kun tuo jos on kunnollinen ihminen!
      Ja rakkaudesta sitä tekkee tollasia asioita jos oikeasti toista rakastaa.

    • molopää

      joo ei muuta kun näuta vaihtoon ja äkkiä.

    • Jore<HKI

      Ulkomaalaisen ei kannata ottaa suomalaista muijaa, kun ette ymmärrä tämän maan tapoja. Ota ero ja hae ulkomailta kotipiika. Toisaalta jos oikeasti olet tuollainen nahjus ette saa eukkoasi töihin ja tekemään kotitöitä, kannattaa asua yksin jatkossa. Saat siivota vaan omat sotkusi.

    • feminismiä?

      Jos 24v mies sietää tuollaista niin vika on omassa päässä, ei feminismissä. Paitsi jos mies itse on feministi.
      Naista ei tietenkään pidä heittää pihalle vaan antaa hänelle kohtuullinen aika (esim 2 vk) etsiä uusi asumnto.

    • Selkä paskana muija

      Joo, kyllä näitä laiskiais naisia on vähän joka puolella. Eräs entinen likkakaveri oli juuri tuollainen aina jonkun miehen siivellä eläjä. Mies vaihtui monta kertaa vuodessa kun kaveri parka tajusi mihin on haksahtanut, ja aina vaan uutta heti tilalle jo seuraavana päivänä baarista uusi elättäjä. Osasi olla surkeaa että sai apua ja sängyssä niin mahtava että ukko oli ihan pillun huumassa alkuun, ennenkuin tajusi homman juonen. Oli hakevinaan töitä ja opiskelupaikkoja, mihinkään ei kuitenkaan ikinä mennyt ja ihan terve muija kaikin puolin. Juuri tuosta syystä on entinen kaverini, en jaksanut katsoa kun miehia vedettiin nenästä. Teki mukulankin, kai jo montakin ja niitten elatuksista tappelee oikeudessakin yhteiskunnan rahoilla.
      Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä ollut jo jonkin aikaa kun olen välillä pyörätuolikunnossa ja tunnen syyllisyyttä kun mies on töissä ja joskus en pysty juuri edes liikkumaan ja kotitöiden teko on vaikeaa. Onneksi ei ehtinyt muksuja tulla ennen kuin tähän kuntoon jouduin. Saan sentään eläkettä ja siitä maksan vuokrat ja ruuat ym tasan puoliksi oman osani. En kehtaisi olla elätti. Mies joutuu välillä repimään imurin kourasta kun haluan siivota josta seuraisi taas sänkykunto.
      Hävetköön tuollaiset muijat ja en tajua miestäkään joka tuollaista katsoo.

      • ddfdff

        Mistä tommoiset horazut on lähtöisin? Ei luulis että suomalaisesta äidistä. Vai onko siellä joku kieroon kasvanut oksa sukupuussa?


      • kmkm

        Ööh? Elättihän sinä olet, miksi väität muuta?


    • gddsgggd

      Tämä on ylläpidon trolli, joten ihan sama mitä kirjoittaa. Jos nyt jostain syystä tämä onkin aito tilanne niin vastaus: näytä muijalle ovea samantien. Avoliitto, ei lapsia, nainen lusmuilee tahallaan. Ei muuta kuin monoa perseeseen. Etsi tilalle nainen, joka kantaa oman kortensa kekoon ja arvostaa sinua. Ei näitä nyky feministi hirvityksiä kannata jäädä katselemaan. Pettää vielä sinua ja petkuttaa rahat vielä jotenkin.

    • CPE

      En tiedä onko aloittaja "trolli", mutta valitettavasti olen aloittajan kanssa samanlaisessa tilanteessa. Lisäksi seksi puuttuu suhteesta kokonaan.

      Joo tiedän että jotain pitäisi tehdä, mutta kun en vain pysty. Kuulen asiasta jatkuvasti ystävieni kautta. Tiedän hyvin, että olen asian suhteen "ääliö" ja "nössö".

    • donis kebab

      mulla oli samanlainen ja vielä vaimo. mitta tuli täyteen ja sanoin että alkaa etsiin uutta asuntoa.viesti meni perillle, ja 3kkn jälkeen oli jo uus mies. joten sanoisin että pistä kartanolle vaan,kyllä se elättäjän löytää.

    • vaihtoon vaan!

      No ei todellakaan ole mitään suomalaista feminismiä,vaan laiskuutta ja itsekkyyttä,ei ole sukupuolesta kiinni.Entinen poikakaveri oli juuri tuollainen,ei asuttu virallisesti yhdessä,mutta loisi mun nurkissa kun ei viitsinyt hankkia omaa kämppää,ei osallistunut kotitöihin eikä ruokamenoihin. Kyllä yksin on mukavampi asua kuin loisivan pummin kanssa!

    • Känkstäri

      No huuhhuh miten te jaksatte jauhaa tälläsist jutuist :D !

    • 23435

      Meillä son päinvastoin. Minä käyn koulua ja avomies työttömänä makaa kotona kun ei löydy itselle mieluista työtä. Mies sentään joskus tekee kotitöitä, mutta yleensä minun se pitää hoitaa kun kouluun lähden toiselle paikkakunnalle linja-autolla ennen seisemää ja kotona vähän ennen neljää. Teen ruuan, laitan tiskit ja jos aikaa jää niin pesen pyykkiä. Nyt on tullut siirrettyä pyykinpesu viikonlopuille kun aikaa on enemmän. Miehestäni huomaa, ettei ole viitsinyt opetella perus kotitöitä kunnolla, ei osaa pestä pyykkiä (ei tunnu erottavan valkoisia ja tummia toisistaan, eikä valita oikeaa lämpötilaa vaikka olen ohjeen kirjoittanut koneen viereen), imurointikin menee siinä, että sieltä täältä nopeaa eikä paneuduta yhtään. Minun on aina imuroitava jälkeenpäin.... tsemppiä sulle! Toivon mukaan vaimos ryhdistäytyis ja tajuais alkaa tekemään yhteisen kodin eteen jotakin

    • masennuksen kokenut

      kuulostaa enemmänkin sille että avovaimosi on masentunut. kun on masentunut ei huvita tehdä mitään tai ei jaksa tehdä mitään ja kauppa reissut voivat olla masentuneelle ahdistavia.

      • älä lyö

        ei kai se masennus tarkoita että ei sitä itse huomaa ja hae apua ? on aika monta masentunutta tänä päivänä, heti jos jotenkin ei asiat hoidu haetaan diagnoosia että on laiska ja mukavuudenhaluinen sitä ei saa sanoa.

        jokaisella ihmisellä voi olla enemmän tai vähemmän masentuneisuutta mutta meillä on myöskin omavastuu tehdä asialla jotain.


    • suomalainen nainen

      ilmainen neuvo näin naiselta: Avaa ovi laita muijan tavarat oven ulko puolelle ja ohjaa myös muija oven ulko puolelle (muista ottaa avaimet pois muuten koko toimen pide on turha), sen jälkeen sulje ovi. Kun huuto ja jyskytys loppuu mene ulos ja etsi itsellesi kunnon suomalainen nainen.....meitä kyllä on. ONNEA MATKAAN!!

    • wee8asi

      pistä ny se saatanan laiska paska meneen

    • 654y7

      tuohan on juuri tyypillinen suomi-kanttura, v.itun laiska ja aivan s.aatanan rahan ahne. tuommoinen horo muuta kuin kartanolle vain. oppiipahan olemaan ja tietämään paikkansa. oikeanlaisia naisia jotka tietävät paikkansa ilman eri sanomista ja muita toimenpiteitä on varmasti jopa suomessa, vaan sen kohdalle osuminen on lottovoiton luokkaa eli ei ikinä.

    • 12+3

      Olet saanut paljon vastauksia. Jos et itse tiedä, miksi olet vaimosi kanssa yhdessä, mikäli teillä ei ole mitään yhteistä kodinhoidollisten neuvotteluiden lisäksi ja kysyt sitä keskustelupalstoilta, en voi auttaa.
      Luultavasti molemminpuolista kommunikaation, rakkauden ja älykkyyden vajausta.
      Eroa ihmeessä ja osta halpavaimo aasista, kapasiteettisi riittää ehkä juuri ja juuri siihen...

    • näytä heti ovea

      jos normaalipuheet ei mene perille. on oppinut tai vain kokeillee sinun kykyä tai kyvyttömyyttä toimia.
      itse en siedä edes ajatusta tuommosesta muijasta.
      kamppeet heti kasaan,,,näkemiin vaan ja hyvää jatkoa on riittävä kehoitus tulevaisuuteen umpiluuserille,joita
      tässä ajassa on miehiä ja naisia.

    • järki ja tunteet :)

      En ota kantaa onko feminismiä vai ei sinuna yrittäsin puhu naisen kanssa vakavasti ja jos se ei onnistu ni ehdota parisuhde terapiaa jos jonku muun puhe avaisi hänen silmänsä jos et ite jaksa terapiaan lähteä ni sitte akka pihalle vain.Ja kun käsket hänen lähteä ja akka alkaa jauhaa että kyllä hän muuttuu ni älä usko ei muutu hetkessä siitä mikskään pari vuuotta yksin asumista voi tommosta nahjusta muuttaa,mutta todennäkösesti naises hommaa jonku toisen elättäjän.Ole rohkea ja älä epäröi kyllä niitä on parempia naisia suomi pulollaan harmi että itelläki oli viime suhde vähän samantyylinen toivottavasti löydetään paremmat naiset.Muista aina että ero voi olla hankalaa mutta aika parantaa haavat ja loppujen lopuks sulla on parempi olla yksin mitä huonossa suhteessa.

    • leskiäiti*

      "8 14" > Kysynpä nyt ihan suoraan että, mitä ihmettä teeet tuollasella naisella?

      Itse olen ollut 30 vuotta naimisissa ja ihan siitä asti kun olemme asuneet samankaton alla olen huolehtinut kaikista kotitöistä. Kun mieheni kävi töissä hoidin minä kodin ja ruoka oli aina valmis kun hän tuli töistä. (saimme ensimmäisen lapsemme pian yhteen muuttomme jälkeen) Olen olut lasten kanssa kotona niin kauan kun 4 lastamme oli pieniä ja alakoululaisia (en halunnut lapsistamme ns. avainkaula lapsia) ja hoidin aina lapset ja kodin. Silloin kun mieheni oli välillä työttömänä, olin minä sen aikaa aina töissä, ja silloin mieheni hoiti kodin ja lapset. Meillä tämä toimi loppuun saakka.
      Kun mieheni joutui työtapaturma eläkkeelle kävin minä töissä ja mieheni silloinkin hoiti kodin, ja kävi kaupassa ja teki ruoan aina valmiiksi kun tulin töistä. Viikonloppuna siivosimme sitten paremmin yhdessä. Lapset kun jo maailmalla niin jatkoimme samaan malliin.
      Mieheni kuolemaan asti tämä toimi meillä loistavasti.

      Eli minä olen sitä mieltä että jos avovaimosi ei mitään tee vaan elää loisena niin heitä ulos. Sano hänelle suoraan että jos hän ei kykene mitään tekemään niin voi lähteä. Et kai hänen piikanaan halua olla?

    • "kokemusta on"

      Vastaan sinulle näin naisena; ota ero, mitä hyötyä sinulle tuollaisesta naisesta on jos hän ei kotona ollessaan hoida osuuttaan. Menisi töihin jos kotityöt ei kiinnosta. Kyllä työvoimatoimiston sivuilta "tekevä" työnsä löytää tai etsiköön itselleen "rikkaamman" elättäjän, onhan vielä niitäkin jotka tarvitsevat "edustusvaimon". Kyllä parisuhteessa työt pitää jakaa tasapuolisesti jos molemmat on töissä, mutta jos nainen on pelkästään kotona, niin kaikki tiskaukset, siivoukset, kaupassa käynnit, ruoanlaitot kuuluu hänelle. Kyllä sie uuden ja paremman löydät, ei se pelkkä "hyvä" sexi tuo lohtua tuollaisesta naisesta, kyllä tuo pahimman laadun "hyväksikäytöltä" kuullostaa. Onnellisempi oot yksinkin vähän aikaa ja ota seuraavasta paremmin selvää ek. annat muuttaa saman katon alle, sillä kaikki osaa sen alkuajan bluffata, mut sitten se hyvä käytös karisee ajan myötä ja alta paljastuu ihan muuta myös Teissä miehissä. ;)

    • JAK-42

      Jostakin syystä käyttämäsi otsikko ja kirjoituksesi viimeinen kappale saavat minut epäilemään koko juttua. Tässäpä ne uudelleen:

      "Onko tämä nyt sitä suomalaista feminismiä?"

      "Ovatko kaikki suomalaiset naiset tuollaisia? Ajattelin osoittaa vaimolle ovea ja käydä ulkomailla etsimässä itselleni tasa-arvoisemman kumppanin, joka kävisi itse töissä tai vaihtoehtoisesti siivoaisi kotona edes omat jälkensä. Asunto on kokonaan minun, joten taloudellisia vaikeuksia erota ei ole."

      Varmaankin sinä myöhemmin palaat tänne kehuskelemaan, kuinka filippiiniläinen avovaimosi passaa sinut niin hyvin, ettei sinun tarvitse kotona muuta tehdä kun lepäillä sohvalla.

      Ja ei, kirjoituksesi ei nyt kuvasta "sitä suomalaista feminismiä", vaan mitä ilmeisimmin suomalaista sovinismia. Tottahan kummankin pitäisi tehdä oma osansa töistä, mutta se, että leimaat kaikki hienot suomalaiset naiset samanlaisiksi kuin avovaimosi, on väärin.

    • Heittiäjä

      Olet nuori kaveri joten jos heität pihalle siipeiliän niin et menetä mitään vaan uutta tilalle

    • fhtdrthdrthydsrthrds

      "ja jos mies huomauttaa voisitko olla naisellisempi ja hoitaa tosiaan kotitöitä tehdä ruuan"

      Se ei todellakaan ole mitään NAISELLISUUTTA, että hoitaa kotityöt ja tekee ruuan. Molempien pitää suhteessa tehdä jotain. Jos nainen käy töissä/opiskelee ja mies on kotona, tekee mies enemmän niitä kotitöitä, ja jos mies on töissä/opiskelee, tekee nainen enemmän kotitöitä. Jos on yhteinen koti, niin se on yhteinen, eikä nainen asemasta riippuen ole se ensisijainen kotitöidentekijä.

      Ja voi olla feministi, vaikkei osaisikaan vaihtaa sulaketta, se ei todella ole mikään feministin määritelmä. Voihan nyt perhana olla mieskin, vaikka osaisi neuloa tai nainen, vaikka ei osaisikaan.

      Tärkeintä on, että nais ja mies ovat tasa-arvoisia, eikä asia mene niin kuin Suomessa nykyisin menee, että naisella on selvästi vähemmän vapaa-aikaa vuorokaudessa kuin miehellä, eli vaikka molemmat kävisivät yhtä paljon töissä, kasautuvat kotityöt enemmän naisille.

      Lasketaanpa.

      Vaikka mies hoitaisikin "miesten työt" eli jonkun mielestä oman osuutensa, niin meillä ainakin menee yhdessä vähintään noin tunti vuorokaudessa kotitöihin (lapsettomana pariskuntana), eli yhteensä n. 2h/vrk, ja jos minä sitten naisena tekisin naisten työt (siivous, pyykkäys, ruoka, tiskaus), ja mies sitten kerran kolmessa kuukaudessa huoltaisi pyöräni ja vaikka auton, jos sellainen olisi, sekä vaihtaisi lamput ja sulakkeet ja vaikka jonkun ehdottaman esimerkin mukaan tamppaisi matot lauantaina (hui kamala mikä homma), niin kevyesti laskien saisin tällä logiikalla naiselle kotitöitä 14h/ vko ja miehelle keskimääräisesti n. 2h/vko.

      Jos siis molemmat käyvät töissä, niin se nainen on idiootti, joka suostuu kaikki "naisten työt" tekemään. Minä voin kyllä sellaisen miehen kanssa asua, joka tekee naisten työt ja minä teen sitten miesten työt. Osaan ja jos en, niin opettelen ihan vaan siksi, että totta helvetissä mielummin teen sen pienemmän työtaakan eli "miesten kotityöt" mielummin kuin "naisten työt", jotka ovat jokapäiväistä arkista puuhaamista. Voin talvella jopa kolata ne lumet ja kesäisin ajaa nurmen.

      Oikeasti mielummin jaan kotityöt, koska en halua alistaa miestä kodinhengeksi (tämä sana kuulostaa oudolta, koska kodinhenki on aina (ainakin yleisessä puheessa) nainen, eli kodinhengetär).

      Minä teen useammin ruokaa, kolaan lumia yms, koska tykkään niistä enemmän, ja mies taas siivoaa ja tekee tekniikkajutut, kun tykkää niistä. Kumpikaan ei erityisesti tykkää pyykätä tai tiskata, joten teemme niitä vuorotellen tai yhdessä. Se on reilua.

      Jos toinen on kotona, tekee hän enemmän kotitöitä, jos toinen elättää hänet, tottakai. Sukupuolesta riippumatta.

    • Potkut perseele

      Ei kannata pillun takia tommoita akkaa pitää. Halvempi on vuokrapillu ei kieletty koska lakihan puhuu ostosta, joka taitaa olla kotonasi.

    • terapiaan

      Minulla oli samankaltainen sohvaperuna miehenä. Taustalta vihdoin löytyi vaikea depressio ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Mies onnyt eläkkeellä. Erottiin sovussa.

    • mk

      Laitappa rahahanat kiinni ja lopeta naisesi kuskaaminen kavereilleen ja sano ihan rauhallisesta että et halua elättää häntä ja älä missään niemessä naimisiin noin saamattoman naisen kanssa mene. Vaadit niiden kotitöiden tekemistaj sanot että kun minä tuon rahat tähän tlaouteen niin naisesi omalta osltaa pitää kodin kunnossa ja jos ei kuukauden sisällä homma nuutu niin eroat noin saamattomasta naisesta joka eio saa ottee elämänssä omiin käsiin.

    • ..

      itse nakkaisin samantien pihalle.

    • tasa-arvoa, ei femiä

      En osaa kyllä muista sanoa, mutta itselläni ei ole tapana tuollaiseen. Asunkin kyllä yksin tällä hetkellä. Mutta olen sitä mieltä että työt jaetaan tasan. Teidän tapauksessa kun sinä olet töissä ja hän kotona, kuuluisi mielestäni kotityöt hänen harteilleen. Samoin tietysti tilanteen ollessa toisinpäin. Ei siinä ole mitään tasa-arvo ongelmaa kun kerran ollaan tasapuolisia.

      Kaikissa meissä on virheemme, mutta tuollainen vaikeuttaa arkeanne niin paljon, että suosittelisin vaihtoehtoisesti joko sanomaan suoraan, että hommat puoliksi tai vaihtamaan akkaa. Molemmat vaihtoehdot saattavat tietty johtaa eroon.

      Suosittelen etsimään naista, joka on ehtinyt elää omillaan ja joutunut itse tienaamaan elantonsa. Itse en voisi ajatellakkaan lähteä elämään toisen siivellä tuosta vain.

    • Eka puheet

      Ota asia VAKAVASTI puheeksi vaimosi kanssa, ja mikäli sittenkään ei mikään muutu, niin näytä ovea. Eihän muuten kyse voisi olla masennuksesta vai vaan laiskuudesta?

    • Tasapainoistako?

      Heipä, mua säälittää eräs mies, ja hänen patalaiskansa vaimonsa, joka ei ole päivääkään ollut yhteen menemisensä jälkeen kodin ulkopuolisissa normaaleissa työsuhteissa töissä eli kunnon palkkatöissä, vaan on lapsia väsännyt ukkonsa kanssa jo puolen tusinaa; ja isä-ukko raataa niskalimassa töissä, ja tienaa elantoa osittain perheelle, vaikka akka kyllä saa valtiolta ja kunnalta suuren lapsilaumansa siivellä ilmaista rahaa tililleen, joka kompensoi tietenkin miehensä palkasta maksettua veroa, joten käytännössähän koko perhe on ikään kuin verovapaa porukka. Eukko on lihavakin kuin syöttösika. Tietenkin on, kun ei eukolla ei ole minkäänlaista itsekuria syömisenkään suhteen. Ehkäisyvälineitä ei näköjään osaa edes käyttää tai ei haluakkaan käyttää tai sitten jos on käyttänytkin, niin kovin ovat olleet huterat e.välineet eli pettävät jutskat. No, eiväthän ne satavarmoja olekkaan.
      Koko ajan akka narisee vaan rahan puutteestaan, mut toisaalta miksi sitten on ollut pakko synnyttää joka toinen vuosi, jos kerta on rahapula ainainen?
      Nauttisivat nyt vaan ainaisessa remppatalossaan ja homeita nieleskellen.
      Lapsetkin ovat jatkuvasti kipeinä.
      Samainen akka huutaa ukolleen kuin palosireeni, ja lapsetkin saavat osansa, että semmonen tapaus.

    • Hae piika ulkomailta

      Hae se thaikkuakka itsellesi vaan. Hehän ovat tottuneetkin tyytymään vähään kaikessa, että varmaan olis sulle sopivampi; ja toisekseen thaikkuakoille on paratiisia päästä tänne Suomi Pojan täyspäiväiseksi palvelijaksi.

    • Työssäkäyvä mies

      Kyllähän avoliitossakin pitäisi voida olla "kotiäiti" (tai tasapuolisuuden nimissä "koti-isi") vaikka ei olisikaan lapsia. Kotityötä voi rinnastaa ansiotyöhön: kotiä pitää vaan hoitaa pääosa kotitöistä siten että kun puoliso tulee kotiin voidaan keskittyä yhdessä olemiseen, harrastamiseen ja elämästä nauttimiseen.

      Kotona olevan pitää vaan tajuta että hänkin tekee arvokasta työtä johon pitäisi panostaa yhtä paljon kuin toinen ansiotöissä. Tämähän on se vanha keski/etelä-Eurooppalainen malli jossa mies tekee uraa ja toinen joitaa kotia. Kokemuksesta tiedän että uran tekeminen on vaikeata jos on kaksi työssä käyvää: joko ura tai koti kärsii!

      Itse olisi mielelläni antanut puolisoni olla kotona ja hoitamassa kotia jos hän olisi halunnut ja jos se olisi ollut taloudellisesti mahdollista. Yleensä vaan se ei ole mahdollista silloin kun olisi suurin tarve lasten ollessa pieniä.

      Olen toki kokenut sen että kun puolisoni on kotona kesät (2,5 kk) niin kuri helposti lipsuu ja kotiasiat on hoitamatta kun itse tulen kotiin. - Täytyy olla kuria, ryhtiä ja selvä päivärytmi. Muuten kotonaolo menee laiskotteluksi!

    • moonwolf

      Itselläni oli samanlainen nainen. Aamulla lähin töihin ja hän siirtyi katsomaan telkkaria, kun tulin töistä oli hän samassa paikkaa soffalla katselemassa telkkaria/nukkumassa. Mitään ei kotona oltu tehty, ei edes tiskikonetta täytetty. Vaatekasoja jokapaikassa, joihin kissanpennut kävi kusella. Itse tein joka päivä ruuat meille, kävin kaupassa ja siivosin. Hävetti hirveesti jos kaverit tai sukulaiset tulivat käymään. Kaikki kärjistyi siihen, kun seksi loppui ja otin itsekin lomautuksen töistä. Olin kuitenkin hiukan aikasemmin hankkinut hänelle työpaikan ja elimme vaihteeksi hänen rahoillaan, no sehän ei neidille sopinut ja suhteemme päätyi eroon. Olin kuitenkin jo aijemmin törmännyt uuteen upeaan naiseen jonka kanssa kaikki toimii ja nyt meillä on jo yhteinen lapsi ja molemmat töissä :) Alkää kanssaveljet missään tapauksessa ottako itsellenne laiskaa sottapyttynaista, se on pelkkää ajanhukkaa.

    • ;A*VÖK*

      Kaikissa suhteissa laitetaan rajat. Joskus tehdään kompromissejakin kun molemmat ei voi saada mitä haluaa. Jos molemmat käy töissä niin kotityöt jaetaan; esim.sen mukaan mitä kumpikin mieluiten tekee tai kimputetaan työt pareiksi ja vuoroviikoin kumpikin tekee.Kun ei käy työssä ja toisen rahoilla eletään,
      on kohtuullista että kotona oleva esim.siivoaa, hoitaa tiskit ja pyykit. Yhdessä voi käydä ruokaostoksilla ja laittaa ruokaa tai sitten vuorotellen. Joku kohtuullinen jako pitää olla. Kerro nämä tosiasiat ja sano, että jos hän ei tee omaa osuuttaan, voi lähteä.

    • Vox Taxator

      Miesparka! Avokki eli susiparin puolikas on lainsuojaton. Heitä heti ovesta ulos kamppeinensa. Vuokrasopimuskin lienee nimelläsi. Helpommalla pääset kun sanot sopimuksen irti ja muutat pois.Sinähän elät laittomassa irtosuhteessa. Olet tämän naisen seksiorja ja elättäjä. Ainoa elämäsi! Jos et muuta osaa, mene juristille ja tarkista vuokrasopimuksesi. Tuskin omassa asunnossa elät.

      Naisvaratuomari

    • Pihalle vaan

      Sen tytyy olla tosi peto makuuhuoneessa, kun edes mietit asiaa tai olet näinkin kauan katsonut.

    • femmafem

      Sanoisin, että hyvin harva suomalainen nainen on kuvaamasi kaltainen. Miehiä sen sijaan löytyy lähipiiristä vastaavia useita.

    • MH

      Laitahan mäkeen tommonen. Kyllä mä ainaki haluaisin yhdessä tehä ruokaa ja kaikkee...käyn töissä ja poika on tarhassa. Ei onneks makaa ketään laiskaa siivestäjää meidän sohvalla...ei makais muute kauaa.

    • 8+14

      Miten moni vajakki vastasikaan trolliin! Jonka kirjoitti nimimerkitön kirjoittaja!

    • jet1

      Itsellani oli aikanaan samanlainen ongelma; laiska vätys "suomilehmä" avopuolisona joka vain makasi kotona omistamassani asunnossa kun minä olin työelämässä. 7 vuotta siinä meni ennenkuin ymmärsin että elämäni voi olla jotain ihan muutakin kuin tämän loisen elättäminen ja rakkaudeton parisuhde.
      Ymmärsin myös että Suomalaisen rappiokulttuurin muokkaamista itsekkäistä ja kunnollisista elämänarvoista vieraantuneista Suomi naisista olisi todella vaikeaa löytää kunnollista elämänkumppania.

      Elämää on mahdollista muuttaa jos siihen on kova motivaatio ja periksi- antamaton sekä rohkeutta.
      Nyt olen ollut neljättä vuotta naimisissa sivistyneen, upean, ihanan, rakastavan ja huomaavaisen Kiinalaisen naisen kanssa ja meillä aivan ihana 1,5 vuotias poika. Elän elämäni parhainta aikaa ja nautin .
      Meillä on uusi hieno asunto Etelä-Kiinassa jonka vaimoni sukulaiset rahoittivat meillle häälahjaksi. Vietämme joka talvi pitkiä aikoja Etelä-Kiinan lämmössä pois Suomen paska ilmastosta.

      Mies, jos olet parisuhteessasi onneton ja ilman rakkautta vuosi toisensa perään älä jää siihen roikkumaan ja tuhlaa elämääsi !!
      Muutos parempaan on aina mahdollista jos olet valmis tekemään töitä asian eteen ja olet periksiantamaton ja kärsivällinen.

      Voi vaikka kokeilla tuolta: http://www.chnlove.com/newest_ladies/

    • EEHOH

      Jos nainen ei suostu lähtemään töihin, hankkiudu hänestä mahdollisimman nopeasti eroon. Nimittäin uuden lain myötä avoliitossakin voi erotilanteessa joutua maksamaan naiselle siitä, että hän on viettänyt pitkiä aikoja työelämän ulkopuolella "kotitöitä" tekemässä. Eikä asiassa juuri ole painoa sillä, että tosiasiassa sinä olet tehnyt pääosin kotityöt.

    • työssä käyvä Nainen

      Voi mitä paskanjauhantaa !

      Vakka kantensa valitsee!

    • http://adf.ly/3jmKZ
    • dsadas
    • Mistress Aprella

      Osoita sitä ovea. Etkä todellakaan ole sovinisti, vaan ihana ihminen, joka ansaitsee parempaa.

    • RouvaRotterdam

      Sovinisti sika. Kannattaa välillä ajatella muitakin kuin itseäsi. Miltäköhän siltä sun naiseltas tuntuu kun mies tulee kotiin töistä ja ensimmäisenä pyytää imuroimaan. No vastaanpa saman tien - PASKALTA. Herää tähän maailmaan.

    • Tämä taas

      Vieläkään et ole saanut hoitoa.

      • Herkku

      • jebouuuuuuuuu

    • Fem22222

      Joo, tässä on eräs aihe, joka varmaan vaivaa monia vähemmän kiihkeitä feministejä. Eli feministijojotus, joka tavallaan assosioituu tuohon laihdutusjojotukseen: http://feministinen-aloite.vuodatus.net/blog/2983212/feminismijojoilu/

      Eli taustallahan on se, että hypitään ylös ja alas siinä, että mikä luetaan sallituksi feminististen arvojen mukaan. Koska feminismi ei ole mikään yksi juttu ja struktuureja vastustavan subversiivisen toiminnan todellisia vaikutuksia on hyvin vaikea arvioida, koska yhteiskunnalliset asiat jotain lainsäädäntöä ja taloutta lukuun ottamatta on näkymättömiä.

      Ja sitten jos joku haluaa olla feministi ja tehdä sillä tapaa tärkeää työtä asioiden parantamiseksi, niin ei ole mitenkään itsestään selvää, että mitä silloin pitää tehdä. Tästä syystä, kun mitään objektiivisia konkreettisia standardeja ja eettisiä ohjeita ei voi antaa, feministinen toiminta voi olla todella monimuotoista.

      Ja sitten tulee tällaisia tapauksia, joissa joku hyväksikäyttää tätä joustavuutta ja monimuotoisuutta sillä, että tekee feminismin nimissä ilkeyksiä. Jotkut ääriryhmät vihaavat miehiä, tämän ketjun aloittajan puoliso ilmeisesti puolustelee omaa vastuutonta elämäntapaansa feminismillä... Tällaisia tapauksia varmasti on, mutta feminismissä ei missä tapauksessa ole KYSE tästä.

      Ideaalisesti feminismi pyrkii poistamaan epätasa-arvoa yhteiskunnasta ja monella tapaa on siinä jo onnistunutkin. Nämä ovat olleet koko yhteiskuntaa hyödyttäneitä, tasapainoa, harmonisuutta ja jopa yksilönvapautta lisänneitä muutoksia, jotka ovat niin luonteva osa poliittista ja aktivistista prosessia, etteivät feminismin vastustajat edes tajua, että näissä asioissa on ollut kyse feministisestä vaikutuksesta. Jos he tajuaisivat, ehkä heidän käsityksensä feminismistä muuttuisi. Avarakatseisuutta ja tarkkanäköisyyttä ihmiset. Asiat ovat hienovaraisia ja monin verroin haastavampia nähdä ja arvioida kuin miltä yksittäisiä anekdootteja heittelemällä näyttäisi.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe