BMW kuskit rikkaat - köyhät

Vanhan liiton mies

Tuossa yhdessä keskustelussa puhuttiin siitä että rikkaat BMW kuskit häpeävät köyhiä BMW kuskeja. Keskustelu oli tyhmä ja asiaton, mutta oikeasti kun ajattelee niin onhan BMW käyytäjät jakautuneet laajalle rintamalle. Ns uusilla yli 50 0000 € maksaville ajavat nuoret juppit ja liikemiehet. Toisaalta taas nämä alle 10 000 € / 15 vuotta vanhat autot ovat taas yleisesti tunnettuja teini autoja....

Kiusallistahan se on että bmw yhdistetään usein teinien kaahailuun, eikä niinkään sen uutena edustamiin arvoihin. Yleensähän BMW on otsikoissa kun nuoria kuolee öisissä kaahailuissa. Väitän että BMW:llä olisi huomattavasti parempi maine jos nämä 15 vuotta vanhat tehokkaat autot eivät päätyisi nuorille pojille katukaahailuun.

33

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E61 ja SC430

Trollit yhdistävät ne asiat yleisiksi.
      Eivät omilla aivoilla ajattelevat.
      Nuo kannattaa jättää omaan arvoonsa.

BMW autoilla ajaa kaikenlaisia ihmisiä, kuten muillakin merkeillä.
      Merkki vain on nuorten suosiossa muutaman muun merkin ohella ja nuorethan käyttäytyvät liikenteessä joskus hieman hurjastellen. Muistele omaa nuoruuttasi.

• tenx

Ja tokihan myös medialla on osansa, onnettomuuksista taikka kaahauksista uutisoitaessa on bmw ainoa automerkki, joka nimeltä mainitaa sen ollessa osallisena ko. uutiseen. Muiden merkkien ollessa kyseessä mainitaan vain "henkilöauto" merkki ehkä n. 15% uutisia.

Ja totuushan on, että jokaisella automerkillä hurjastellaan/aiheutetaan onnettomuuksia.

• -Janne.

totuus on että täällä jauhetaan pelkkää p*skaa.
      Helppohan se on köyhäksi huudella sekä netissä että puhelimessa,
      mutta muualla pysyy turvat kiinni olipa alla bemari tai lemari.
      Minulla voi olla pelkkä mopokin alla mutta silti minulle ei yksikään
      bemarikuski auo päätänsä koska vetelen sitä turpaan jos huvittaa :)

• -Janne.

"Ns uusilla yli 50 0000 € maksaville ajavat nuoret juppit ja liikemiehet. Toisaalta taas nämä alle 10 000 € / 15 vuotta vanhat autot ovat taas yleisesti tunnettuja teini autoja...."

Ai 10 000e ovat teiniautoja, hah hah :)
        Taitaapa ne sun teiniautos olla niitä 1000-3000e autoja. Älä nyt liioittelemaan
        rupea ukkoseni.

Ja loput peltilehmät ovatkin sitten persaukisten velkapirssejä eli pankki lainaa ja sitten voi taas leikkiä rikasta poikaa. Näin se vaan menee ja on aina mennyt.

Oikeat rikkaat säästää ja pitää turpansa pienemmällä.

• rete 23

Setämies on aika hyvin toimeen tuleva ja sillä on uudehko bemari.... suorastaan kiehuu kun kutsun sitä teinibemariksi. Taitaa olla monelle bemarimiehelle auto enemmän kuin auto.... Pippelin jatke!!!

• !!!

Ei toi 10 tuhatta tunnu autoa ostaessa miltään :) Joka jannulla on varaa ostaa hyväksi luokiteltava bmw...

• -Janne.

Eihän se tunnu kun sen saa lainaksi pankilta :)
      Miten todistat että olet ostanut 10 000e maksavan auton käteisellä?
      Jos olet käynyt töissä ja sulla on luottoa, niin saatat saadakin lainaa.

Totuus on kuitenkin se, että ilman pankkia ei ole nuorilla varaa hankkia :)

MIstäs ne eurot tulee kun ei sun palkkas kuitenkaan ole niin suuri, että sulle jäisi vuokran jälkeen säästöön tollasia summia ja sitten mennäänkin autokauppaan?
      Taitaa olla vähän liian aikaista esittää porhoa kun on p*rse auki ja siivet maassa.... Kyllä täällä itsekin tiedetään nämä asiat, että älä turhaan puhu p*skaa. Isin kukkarohan se tunnetusti pikkupoikien autot kustantaa ja halpa ei kelpaa koska on pissiä korvien välissä ja liikaa hemmoteltu.
      Sitten kun syttyykin sota niin alkaa p*ska haista punteista.

• -Janne.

"Ei toi 10 tuhatta tunnu autoa ostaessa miltään :) Joka jannulla on varaa ostaa hyväksi luokiteltava bmw... "

Eli sulla on säästötilillä kymppitonneja rahaa vai?
        Jep jep.... kovin rikas tunnut olevan.
        Mistäs sitten johtuu että ne tyypilliset muutaman vuoden töissä käyneet nuorukaiset ajavat lähes kaikki 90 luvun rotteloilla ?

Poikkeuksen toki tekee ne pappabetalar pojut.

Sori vaan mut se on ihan normaalia elämää että ajellaan 90 luvun autolla.
        Minä en ainakaan saisi mitään lainaa edes pankista koska k*sipäiset perintäfirman pellet hengittää niskoille, merkintä rekkarissa.

Tämmöstä tämä on tämä suomen yhteiskunta. Ulosotto molopäät rikastuu toisten rahoilla.

Tähän asti en ole maksanut pennin vertaa niille sioille.

Tilini on kattava ja kasvaa koko ajan. Rahamiehet maksaa aina käteisellä.

• dfhnbwsbsb
        -Janne. kirjoitti:

"Ei toi 10 tuhatta tunnu autoa ostaessa miltään :) Joka jannulla on varaa ostaa hyväksi luokiteltava bmw... "

Eli sulla on säästötilillä kymppitonneja rahaa vai?
        Jep jep.... kovin rikas tunnut olevan.
        Mistäs sitten johtuu että ne tyypilliset muutaman vuoden töissä käyneet nuorukaiset ajavat lähes kaikki 90 luvun rotteloilla ?

Poikkeuksen toki tekee ne pappabetalar pojut.

Sori vaan mut se on ihan normaalia elämää että ajellaan 90 luvun autolla.
        Minä en ainakaan saisi mitään lainaa edes pankista koska k*sipäiset perintäfirman pellet hengittää niskoille, merkintä rekkarissa.

Tämmöstä tämä on tämä suomen yhteiskunta. Ulosotto molopäät rikastuu toisten rahoilla.

Tähän asti en ole maksanut pennin vertaa niille sioille.

Tilini on kattava ja kasvaa koko ajan. Rahamiehet maksaa aina käteisellä.

Rahamiehet eivät joudu ulosottoon, eivätkä perintäfirmat hengitä niskaan.

• - Janne.
        dfhnbwsbsb kirjoitti:

Rahamiehet eivät joudu ulosottoon, eivätkä perintäfirmat hengitä niskaan.

Joutuu kyllä sitten kun on velanmaksun aika.
        Milläs sitten pullistelet? EI ole ainakaan kropassa hurraamista vai mitä ?

• asergshjhndh
        - Janne. kirjoitti:

Joutuu kyllä sitten kun on velanmaksun aika.
        Milläs sitten pullistelet? EI ole ainakaan kropassa hurraamista vai mitä ?

Rahamies ei joudu ulosottoon eikä perintäfirmat hengitä niskaan, rahamiehellä EI ole velkaa, ainakaan sellaista mitä hän ei pysty hoitamaan. Em. ongelmat kuuluvat henkilöille, joilla ei ole hajuakaan taloutensa hoidosta. Sinä kuulut ilmiselvästi tähän jälkimmäiseen joukkoon, huono taloudenhoitokykysi johtuu silkasta tyhmyydestäsi, jonka näkee kun lukee kommentointiasi. Kroppa taas ei liity asiaan mitenkään, mutta löisin vetoa,että itselläsi on todella huonosti hoidetun talouden ohella myös todella huonosti hoidettu fyysiikka ja habitus.

• 535 ja tili miinukse

Auto harrastus on siinä huono harrastus köyhälle, että siinä kirjaimellisesti rahalla on väliä... Ite ainakin tunnustan että olen kade uudempien bemujen omistajille. Itellä vm 96 535 v8 .... Ilman muuta ostaisin paremman jos ois rahaa. Ei vanhasta saa uutta vaikka kuinka sitä laittaa. Toisaalta sitä varmaan kasvaisi nälkä syödessä, sillä onhan se tosi asia että rahalla saa yleensä aina paremman, että onkohan sitä kattoa missään.

• -Janne.

MIksi sitten laittaa rahaa kalliiseen autoon?
        Itselleni auto on vain kulkuneuvo ja pullistelen kropallani ja naisellani.
        Se onkin paljon näkyvämpää ja rahat piisaa aina eikä ole velkoja.
        Olen myös huomannut että "rahamiesten" naiset tykkää katella minua
        eivät niinkään autoani :)

• pientärajaa
        -Janne. kirjoitti:

MIksi sitten laittaa rahaa kalliiseen autoon?
        Itselleni auto on vain kulkuneuvo ja pullistelen kropallani ja naisellani.
        Se onkin paljon näkyvämpää ja rahat piisaa aina eikä ole velkoja.
        Olen myös huomannut että "rahamiesten" naiset tykkää katella minua
        eivät niinkään autoani :)

Janne-ressukka on niin tyhmä, ettei erota säälivää katsetta ihailevasta/kiinnostuneesta katseesta. Jannen tavoin myös moni muu typerys kärsii samasta ongelmasta. Tottahan Jannen omaatuntoa nostaa kuvitella, että löysän ulkokuoren ja epäsiistin olemuksen keräämät katseet ovat osoitus kiinnostuksesta, mutta tässä kohdin Janne syyllistyy itsepetokseen.

• BOY18vee

Mulla on bimmeri joka on mun isin maksama, ja oon vielä kaapissa...ups!

• !!

Mutta ei sillä 10 tonnilla saa kuin tuollaisen käytetyn 90 luvun bmw:n jota tarkoitinkin.

• - Janne.

Miten niin? Ostin 90 luvun bmw:n tasan tonnilla. 10 000 :lla olisin saanut reilusti uudemman.

• sope85

Surullista että jotkut katkerat ottavat toisen hyvinvoinnin noin raskaasti. Itse kolme vuotta säästin ja ostin muutaman vuoden vanhan M6. Lainaa en ole ottanut enkä ota jos vain siltä suinkin voin vain säästyä tulevaisuudessa. Eri asia tietenkin jos unelmakoti tms sattuu kohdalle nopeammin kuin on varautunut. Enkä todellakaan ole mikään kultalusikka suussa syntynyt, vaan tosiasia on, että opiskelulla työllä saa se mitä haluaa.

• Kyllä täällä

kateellisia luusereita nyt v ituttaa. Miinusta pukkaa mutta rahasi olisit voinut sijoittaa tietysti paljon paremminkin kuin autoon. Tekee tyttöihin mukavan vaikutuksen kun leviää huhu että sinulla on kymmenien tuhansien osakesalkku. Parin vuoden kuluttua tästä hetkestä saman salkun arvo tulee moninkertaistumaan jos ei ole ollut aivan tollo.

• - Janne.

Eli kallis auto ja se sitten sun mielestä hyvinvoinnin abc?
        Mulle merkkaa ainakin nainen ja muut harrastukset sekä olen ylpeä
        saavutetusta kropastani yms.

• sope85

No,mitä nyt vähä isiltä pummasin...

• bsdr

Kyykyt'n noita helvetin juppipellejä jotka ajelee uusilla 330D ja 320D bemuilla kunnon vanhanliiton remmiahdetulla 328i e36 joita taitaa suomessa joitakin minun autoni lisäksi..

• kovu,,,

Isä ukko sanoi kerran viisauden. kun Bmw:n ikä kasvaa kuljettajan älykkyysosamäärä tippuu...

Itelle 20 vuotta vanha ja töissä varastossa. Paikan johtajalla 2 vuotta vanha. Hitto isä ukko on viisas, mutta ite oon niin tyhmä että tajusin sen vasta nyt.

• yhjloiii

Heh aamulla katoin parkkipaikkaa ja tuohan pitää paikkaa. Itellä 15 vuotta loppuun ajettu vanha kosla... Yllättäen pohjalla ollaan.... Tuotantopääliköllä ja tj:llä molemmilla 2010 mallia olevat bemut..

Sun isä on nero.

• Insinööri... x5

X5 vm 2009 ja titteli Projektipäälikkö!

Koulutus työ kannattaa.

• - Janne.
        Insinööri... x5 kirjoitti:

X5 vm 2009 ja titteli Projektipäälikkö!

Koulutus työ kannattaa.

jepjep..... mutta jobbarina aikaakin jää enemmän samalla kun nostelee
        kelan tukia. ehkä se työmäärä siihen autoon nähden ei sittenkään
        kannata vai kerkiätkö harrastamaankin jotain?

• jklkkk

Bemari on elämän voittajien ja myös häviäjien auto... kova sano rikkailla liikemiehillä ja nuorilla huonostikoulutetuilla pojilla....

• njaah

On se BMW myös aika eko, niinkuin nyt esim. 116 d. Hinta ei putoa parissa vuodessa puoleen.

• pimmeristi

No, mikä on köyhä? Minä itse autoalan ihmisenä en näe älyä sijoittaa autoon?

Kaikki liikenevä menee taloon, joko sen vaihtoon tai remppaan. Autolla ei niin väliä, se on hyvin harvoin tuottava sijoitus.....

Ja juuri siksi ajan 18 vuotta vanhalla mutta hyvin pelaavalla silloin vielä hyvin tehdyllä 500 sarjan vanhuksella....hyvin pelaa ja seuraavaa haen taas samaa sarjaa olevasta muutamaa vuotta tuoreemmasta.......Mitä sitten, olen tyytyväinen tuohon, hyvin toimivassa ja hyvin valitussa vanhuksessa ovat huoltokulut minimaaliset verrattuna uusiin......Haluan kuitenkin ajaa autolla enkä pyörille nostetulla saippuakotelolla! Yli 10 vuotta vanhaa bemaria ei kai voi enää sanoa status symboliksi? Autoksi kuitenkin....

Kaikki tekevät omat valintansa, toisille toinen asia on tärkeämpi kuin toinen?

• Tuamotti

I-kopan Avensis! Ei vetele ja käyttövarma peli!
        Amis-veikkojen märkä uni.....

• pekka1054-

Entä sitten, kun kaikki perustarpeet jo on (talo, mökki, ...) ja rahaa jää niin ettei tiedä mitä sillä tekisi.

Miksi ei silloin voi ostaa uutta hyvää autoa, nauttia työnsä hedelmistä. 40 vuotta töitä, nyt on aika ottaa hieman rennommin ja tehdä kerrankin mitä haluaa.

Kaikkea ei saa heti, mutta ahkerasti opiskelemalla ja töitä tekemällä tulee varakkaaksi. Sitten voi ostaa viakkapa uuden 5-sarjalaisen, ilman velkataakkaa.

• BMW730

Melkoista puhetta. Kun se uusi bmw maksaa 50t varusteet 20t, se on hyvä. Eikå se ole edes öky. Itselläni 730d vm 2011 ja maksoin varusteineen siitä 145t. Mutta mitäs sitten. Järkevää se ei ole, jos rahallisesti ajattelee. Mutta ostin sen itselleni, itse sillä ajelen, ei vaimoni / lapseni.
      Mielestäni se oli paras vaihtoehto ja kokemusta on minulla monistakin eri merkeistä.On helppoa puhua pahaa, mutta jos ei itse ole sitä kokenut, pitää muistaa suhteuttaa asiat.

• pikku rikolliset

Vantaalla on ajettu kolari, jota epäillään huijaukseksi. Poliisin mukaan autojen vauriot eivät vastaa toisiaan.

Kolarin osapuolet ovat ulkomaalaisissa rekisterikilvissä oleva BMW-henkilöauto ja Helsinki-Vantaan lentoaseman autovuokraamosta hiukan ennen kolaria vuokrattu Skoda-merkkinen henkilöauto. Vuokrattuun Skodaan oli otettu täysi Kasko-vakuutus.

Onnettomuus tapahtui ns. kolmioristeyksessä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, kun kärkikolmion takaa tullut Skoda törmäsi Bemariin.

Molemmat kolarin osapuolina olleet kuljettajat ovat ulkomaalaisia ja he saapuivat Suomeen lauantaina lähes samanaikaisesti.

BMW:ssä on huomattavasti suuremmat vauriot kuin siihen törmänneessä vuokratussa autossa. BMW:ssä oli mm. apukuskin puoleiset etuovet tuettu kiinni puurakenteilla ja kiinnitetty ruuveilla. Bemari oli painunut keskipalkin kohdalta huomattavasti sisäänpäin. Molemmat BMW:n apukuskin puoleiset ovet irtosivat kolarissa.

BMW:n vaurioita epäillään vanhoiksi, jo ennen tätä kolaria sattuneiksi.

Kärkikolmion takaa tulleessa Skodassa etupää painui keulastaan kasaan.

Itä-Uudenmaan poliisi tutkii asiaa törkeän petoksen yrityksenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      42
      2475
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      25
      1837
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1108
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      969
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe