Vanhassa liitossa veri uhrattiin Jumalalle, koska siinä uskottiin olevan sielun. Mitään Jumalalle tarkoitettua ei saanut syödä, koska se oli pyhitetty Hänelle.
Uudessa liitossa ei enää uhrata Jumalalle eläin "sieluja", koska meidän puolestamme Isä antoi uhriksi oman Poikansa. Näinollen poistuivat myös eläinuhrit, eikä niiden veri ole enää pyhitetty Jumalalle.
Siksi veren käyttämiseen ravintona ei ole enää estettä. Joka haluaa syödä mustaa makkaraa tai verilettuja, niin hän ei syö Jumalalle pyhitettyä, koska vanhan liiton aikainen säädös ei ole enää voimassa.
Kuitenkin mm. jehovat ja adventistit elävät vielä kirjaimellisesti vanhan liiton aikaisissa säädöksissä, ja niinpä he eivät käytä verta ravintonaan. Se osoittaa, että he elävät siltä osin vielä vanhan lain alaisuudessa.
Mitäs tähän advarit sanotte sanotte?
15
112
Vastaukset
Kysyn, miksi aloittaja kopioit minun tekstin täsmälleen samassa muodossa helluntailaisuuspalstalta?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10316994- kuustoista
Senvuoksi kun se oli niin hyvin kirjoitettu, niin ajattelin hyödyntää sitä täälläkin.
Anteeksi! - Fniss!
Joo, täällä pyörii eräs sellainen näillä palstoilla. Löysin kerran tismalleen sanasta sanaan oman tekstini Jehovantodistajien palstalta jollakin puskis-nimimerkillä. Alunperin kirjoitin sen Raamattu-palstalle Fniss! nimimerkillä.
Mitäpä tuosta.
Samoin hän käyttää monen muun viesteistä kokonaisia lauseita, olen huomannut. - Fniss!
kuustoista kirjoitti:
Senvuoksi kun se oli niin hyvin kirjoitettu, niin ajattelin hyödyntää sitä täälläkin.
Anteeksi!Siinä tapauksessa voisit ainakin kertoa, mistä se on "hyödynnetty".
kuustoista kirjoitti:
Anteeksi!Eipä mitään, saat anteeksi.
- tierä sitten häntä?
Fniss! kirjoitti:
Joo, täällä pyörii eräs sellainen näillä palstoilla. Löysin kerran tismalleen sanasta sanaan oman tekstini Jehovantodistajien palstalta jollakin puskis-nimimerkillä. Alunperin kirjoitin sen Raamattu-palstalle Fniss! nimimerkillä.
Mitäpä tuosta.
Samoin hän käyttää monen muun viesteistä kokonaisia lauseita, olen huomannut.Oisko hänkin ollut Ellun opissa?
Ellen White oli aikanaan kova kopioimaan toisilta tekstejä.
Liekö se ollut yksi syy siihen, että hänen tarinoissaan oli ajoittain jotain asiaakin? - näkyy tuo
tierä sitten häntä? kirjoitti:
Oisko hänkin ollut Ellun opissa?
Ellen White oli aikanaan kova kopioimaan toisilta tekstejä.
Liekö se ollut yksi syy siihen, että hänen tarinoissaan oli ajoittain jotain asiaakin?Ei ole Ellun oppia tuo mitä "kuustoista" ja" Lappix" levittävät. Näkyy ne osaavan kopsata muutkin.
- pyh!
Puhut vastoin Raamattua. Lue Apostolien tekojen luku 15. Siellä kielletään veren syöminen kristityiltä ihan suoraan. Sinä et näköjään halua seurata edes Uutta testamenttia.
- Ap.t. 15:19-20
17. että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät Herraa, ynnä kaikki pakanat, jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo Herra, joka tämän tekee, 18. mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista.' 19. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, 20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
PAKANOILLE KIRJOITETTAKOON, siis koskee ei juutalaista.
että ... heidän . pitää .... karttaman .... epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ..... s.e.k.ä ..... v.e.r.t.a......
Niin, onko jäänyt lukematta?
vai onko joku kolmas osapuoli jota tämä ei koske...
jaa. olihan heitä ...
unohdin ...
ne pakanat, jotka eivät usko Jumalaan, heitähän tämä ei koskenut.
jooo.. anteeksi...Kuten sanoin, minä todellakin uskon Jeesusta.
Matt. 15:11
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."- Sanan todistus.
lappix kirjoitti:
Kuten sanoin, minä todellakin uskon Jeesusta.
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."Lappix lukee kuin piru raamattua, mutta juuri rienaajalle Jeesus sanoi, "kirjoitettu on".
ja sinulle edelleen, että kirjoitettu on.
20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
ts. Raamattu on Pyhän Hegen innoittama sana, etkä pääse siitä yli etkä ympäri. Sanan todistus. kirjoitti:
Lappix lukee kuin piru raamattua, mutta juuri rienaajalle Jeesus sanoi, "kirjoitettu on".
ja sinulle edelleen, että kirjoitettu on.
20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
ts. Raamattu on Pyhän Hegen innoittama sana, etkä pääse siitä yli etkä ympäri.Viimeisen kerran sinulle vänkääjä, minä todellakin uskon Jeesukseen ja Hänen sanaansa. Teen niinkuin opetuslapsen pitää tehdä, uskoa siihen, mitä Hän opetti.
Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
Eli mikä menee suusta sisään, se ei saastuta ihmistä, olipa se verimakkara, sianliha taikka verilettu. Minä syön niitä kaikkia, koska se ei sastuta millään tavalla minua.
Hei
Keskustelua syömisistä.
Tässä olen vastannut tähänkin;
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10325977
yst, jari- jeesari
Ihmetellä täytyy kuinka pikkumaisia ihmisiä voi olla. Miksi ketään kiinnostaa toisten
ruokavalio?. Ymmärtäisin mikäli ruokavalio olisi epäterveellinen,eläinrasvat on
tutkimuksilla todettu terveysriskiksi.
Suomalaiset kansakuntana kärsii ylipainosta,joten kannattaisi katsella omaa lautasta
eikä räkyttää toisille. Adventistien tiedetään elävän terveellisesti,heistä kannattaisi
ottaa mallia.
Henkilökohtaisesti en kuulu adventisteihin,mutta vapaaehtoistyön kautta tutustunut
heihin kuuluvaan vanhukseen. Suoritan ruokaostokset ja laitan ruokaa,tiedän
hänen ruokavalionsa olevan erittäin terveellisen. - näimpä
jeesari kirjoitti:
Ihmetellä täytyy kuinka pikkumaisia ihmisiä voi olla. Miksi ketään kiinnostaa toisten
ruokavalio?. Ymmärtäisin mikäli ruokavalio olisi epäterveellinen,eläinrasvat on
tutkimuksilla todettu terveysriskiksi.
Suomalaiset kansakuntana kärsii ylipainosta,joten kannattaisi katsella omaa lautasta
eikä räkyttää toisille. Adventistien tiedetään elävän terveellisesti,heistä kannattaisi
ottaa mallia.
Henkilökohtaisesti en kuulu adventisteihin,mutta vapaaehtoistyön kautta tutustunut
heihin kuuluvaan vanhukseen. Suoritan ruokaostokset ja laitan ruokaa,tiedän
hänen ruokavalionsa olevan erittäin terveellisen.Joopa, joo AS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502