Kehä I ja Lepuskin kiilaajat

Turhautunut

Miten olisi järkevää rajoittaa Kehä I:llä Leppävaarassa itään päin menevien kiilaus päättyvällä kaistalla?

Huomaa, että suuri osa kiertää Leppävaaran kautta tunkemaan takaisin Kehälle jonottamassa olevien ohi. Tämä hyvä kiilauskikka pelittää jo itse Mestarintunnelissa. Siinäkin jo lähdetään kiitoon kiilaamaan muiden jonottavien eteen.

En tajua, mikä taas meni pieleen tässä liikennejärjestelyssä.

Olisi hyvä, jos vaikka liikennevalot Leppävaarasta tulijoille. Antaisi kuitenkin muille mahdollisuuden edetä ja nämä kiilaajatkin saisivat jonottaa edes hiukan.

Kerran tuli työkaverin kyydissä Kehää ja hän tekee tämän saman oharin. Hänen mielestään kukaan hullu ei jonota Kehä I itään -kaistan jonossa , kun ohikin pääsee aina muiden jonottavien eteen ja törkeesti! Pääsee vähän nopeammin....

14

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luolakansaa

Tässä sen taas näkee. Suomalaiset on niin vasta tulleet metsistä ettei liikenne vielä suju kun mukana on muitakin kuin minä minä minä minä minä minä...

Muualla maailmalla käytetään ns. vetoketjutaktiikka. Yksi ja yksi vuorotellen kun kaistat yhdistyvät. Meillä se menee joka on röyhkein. Paitsi etuoikeutetulle kaistalle sattuu joku ylikohtelias. Silloin koko liittyvän kaistan jono päästetään varmuuden vuoksi väliin.

Oppikaa ajamaan ja jättäkää netissä itkeminen vähemmälle.

• kateellinen olen

Jossakin vaiheessa tule kolmas kaista.

Mutta ei noista kannata välittää. Minäkin haluaisin olla yhtä huoleton, sen sijaan että aina ajattelisin kokonaisuutta ja sitä miltä muista mahtaa tuntua.

• kskks

Siinähän on se jokin ihan turha väliseinä/kaistale vielä siinä liittymien kohdalla.

• Turhautunut
        kskks kirjoitti:

Siinähän on se jokin ihan turha väliseinä/kaistale vielä siinä liittymien kohdalla.

Varmasti kaikki antaisivat tietä sitä tarvitsevalle eli liittymästä Kehä ykköselle jostain muualta tulevat. Kyse ei olekaan siitä.

Toisin kuin jo ns. omalla ja oikealla kaistalla hetkeä aiemmin olleille, jotka jo hyvissä ajoin poistuvat siltä käyttääkseen tätä liittymää palatakseen takaisin tälle alkuperäiselle kaistalle muiden eteen.

Kyllä ottaa päähän kun tuosta tunnelista ja koko hommasta piti jotenkin tulla helpotus. Vaikka ne sen ns päättyvän kaistan joskus avaakin, tuleepahan kiilaajille mahdollisuus kiilata vielä kauemmas muiden eteen jossain kohtaa.

En ole valittamassa, olisi kiva kuulla muiden siellä liikkuvien mielipiteitä.

Ps olen kyllä kulkenut junalla ja dösällä, mutta kun se toimii niin huonosti tässä omassa kohtaa.

• master of punishment
        Turhautunut kirjoitti:

Varmasti kaikki antaisivat tietä sitä tarvitsevalle eli liittymästä Kehä ykköselle jostain muualta tulevat. Kyse ei olekaan siitä.

Toisin kuin jo ns. omalla ja oikealla kaistalla hetkeä aiemmin olleille, jotka jo hyvissä ajoin poistuvat siltä käyttääkseen tätä liittymää palatakseen takaisin tälle alkuperäiselle kaistalle muiden eteen.

Kyllä ottaa päähän kun tuosta tunnelista ja koko hommasta piti jotenkin tulla helpotus. Vaikka ne sen ns päättyvän kaistan joskus avaakin, tuleepahan kiilaajille mahdollisuus kiilata vielä kauemmas muiden eteen jossain kohtaa.

Ps olen kyllä kulkenut junalla ja dösällä, mutta kun se toimii niin huonosti tässä omassa kohtaa.

ota diapamia mulkku

• jospa relaisit?
        Turhautunut kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan tuota aloittajan "ei-valitusta". Eikö jokaisella ole oikeus ja vapaus käyttää kaikkia tarjolla olevia ajokaistoja, joita kautta pääsee haluamaansa määräpäähän. Jos kiertäen tai rampin kautta on mahdollista ajaa niin eihän sitä mikään kiellä, kyllä käytäntö se sujuvimman reitin opettaa.
        Jos tilannetta tarkastelaan vaikkapa kilometri eteenpäin tuosta mainitusta paikasta, niin yhtä monta autoa siinä peräkkäin menee, oli kuka sitten ajanut mitä reittiä tahansa. Valinta on vapaa jokaiselle.
        Typerintä on ryhtyä laskemaan, missä joku juuri edellä tai takana ajanut auto nyt ajaa ja turhautua siitä. Ajakaa ja antakaa toisten ajaa!

• Hanski..

Siinä jos missä olisi se tietullin paikka :)

• suunnittelijoilla ei

Kerran ajoin tunnelin kautta ja toistakertaa en mene iltapäiväruuhkan aikaan. Oikea kaista ei edennyt juuri lainkaan kun ohituskaistalta kiilattiin eteen koko ajan. Ei suomalaiset osaa ajaa, päättäjät ja suunnittelijat ovat osaamattomia ja kortittomia.
      Sama toistuu Turun väylällä kehä I:lle ajettaessa Helsingin suuntaan. Viiemeiseen asti Helsinkiin menevien kaistalla, törkeä kiilaus jonoon, oikealle kaistalle ja siitä ohi ajo ja taas kiilaus väliin.

• 10+15

Kyllä näissä paikoissa nimenomaan kiilataan, ei niissä ole kyse mistään vetoketju-liikenteestä.

• TAJUUJJO

JÄRKEVÄÄ ON JÄÄDÄ PETIIN AAMULLA JA PIERASTA LÄMIN PIERU PEITON ALLE EIKÄ LÄHTEÄ ÄHRÄÄMÄÄN JA SUHRAAMAAN AAMULLA RYYSIKSEEN PISTE JA .

• Joustava

Vain sairas ihminen voi kirjoittaa tällaisen kommentin. Kehä I:llä on muutenkin aamu- ja iltapäiväruuhkat ja on hienoa että saatu uusi monikaistainen tieosuus ilman liikennevaloja ykköskehälle näitä jonoja helpottamaan. Monella on kiire kotiin tai töihin tai hakemaan lapsia ja olisi hienoa, että porukat osaisivat antaa tilaa.

Ajattelutapasi on jotenkin sairas, eikä sellainen toimisi ulkomailla ollenkaan. Toivottavasti sinäkin oppisit ajamaan kuten suurkaupungin asukas. Juntteja ja luolaihmisiä nimittäin riittää, mutta järkeviä ja joustavia ihmisiä pitäisi löytyä Suomesta lisää.

• Kiireet pois

Monella on kiire kotiin tai töihin tai hakemaan lapsia ja olisi hienoa, että porukat osaisivat antaa tilaa.
        Ei kait niissä ruuhkissa kukaan turisti ajele, kaikilla on kiire kotiin, mutta toiset MINÄ MINÄ -ihmiset ovat mielestään kiireisimpiä ja arvokkaampia.
        Kiireesi saattaa loppua siihen kun kiilat takaisin jonoon ja kolahtaa.

• J8.L
        Kiireet pois kirjoitti:

Monella on kiire kotiin tai töihin tai hakemaan lapsia ja olisi hienoa, että porukat osaisivat antaa tilaa.
        Ei kait niissä ruuhkissa kukaan turisti ajele, kaikilla on kiire kotiin, mutta toiset MINÄ MINÄ -ihmiset ovat mielestään kiireisimpiä ja arvokkaampia.
        Kiireesi saattaa loppua siihen kun kiilat takaisin jonoon ja kolahtaa.

Luojan kiitos ettei asu tuolla.

• VT 7
        J8.L kirjoitti:

Luojan kiitos ettei asu tuolla.

Niin onneksi ei tarvi käydä kuin lentoasemalla kerran-pari vuodessa. Muuten pysyn visusti kehien ulkopuolella. Maakunnissa asuu onnelliset ihmiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2519
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2507
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2175
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1887
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      103
      1739
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1185
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      57
      922
    Aihe