Jätän kaiken,häviän.

Isä,mies,huoripukki.

Kohta n kello 4.55 pakkaan reppuuni vain välttämättömät tavarat ja hyvästelen nukkuvan perheeni ja poistun ovesta ulos pakkaseen ,taksilla kohti lentokenttää.

Lentoni lähtee aamutuimaan kohti keskieuroopan erästä suurkaupunkia , sieltä aion jatkaa johonkin ennalta päättämättömään suuntaan,aion hävitä,kierähtää pois oravanpyörästä jossa olen kieppunut holtittomasti 23 vuotta.

Myimme talomme syksyllä hyvään hintaan,rahat olivat tililläni jaoin ne puoliksi itseni ja vaimon ,lapsien kanssa,he saavat puolet.
Heillä ei tule olemaan hätää,rakastan heitä ikuisesti ja tulen varmasti ajattelemaan heitä loppuelämäni jokainen päivä tästedespäin.

Joululahjat ovat kauniisti valmiiksi aseteltuna vastakoristellun kuusen alle, kinkku sulamassa tiskialtaassa paistamista vaille.
Joulusiivous tehtynä koti kauniisti laitettuna Joulua varten vain perheenpää tulee puuttumaan joulunvietosta.

Elän vain kerran ja aikaa on jäljellä sen verran että aion nauttia elämästäni jossain helpommissa olosuhteissa,shortsit jalassa vuoden jokaisena päivänä.

Anteeksi perheeni että olin kyvytön viemään tehtävääni loppuun asti isänä ja aviomiehenä olon.

Te kaikki muut saatte haistaa paskan;)

402

10626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vienotuuli

      Uusi Satusetä muiden joukkoon. Hei sun heiluvillesi ja rauha roikkuvillesi.

      • Aloitus mies.

        Rupla riipputisseillesi ja devalvointi dildollesi.

        Ei , kyllä minä olen tosissani.


      • Kysyn vaan
        Aloitus mies. kirjoitti:

        Rupla riipputisseillesi ja devalvointi dildollesi.

        Ei , kyllä minä olen tosissani.

        Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan. Mitenkäs nuo elatusmaksut, oletko niitä ajatellut maksella?


      • Aloittaja.
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan. Mitenkäs nuo elatusmaksut, oletko niitä ajatellut maksella?

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.


      • Kysyn vaan
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        No joo, eiköhän tuo riitä kun varmaan olet suurimman osan asunnosta maksanut. Tuolla summalla saavat kyllä pk-seudulta kolmion. Hyvää matkaa!


      • Turhaa haistatella
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        muille, mikä sinäkin luulet olevasti?
        Luuletko, ettei maailmassa ole muita ihmisiä, joilla
        on rahaa? Mitättömäksi teit itsesi tuolla
        typerällä loppukommentillasi, enkä oikeasti
        edes usko, että teit sen, mitä sanoit tekeväsi.
        Olisit tehnyt sen ilman kommenttia.


      • herrhyve
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        Hahahahahahahaahahahbuahahahahah Niin, täähän olikin Jouluinen-feikki VAIN.

        kaikkee se maa päällään kantaa, Mieheksikö itseäsi tituleeraat?? No Way!!


      • Hanoi rokkaa.

        Hanoi Rocks laulaa:
        http://www.youtube.com/watch?v=Ia8VWGWrKzo


        Friday is the 13th to 24th, It's not so long to go, though my face don't show
        My temperature it's gettin' too low, I've seen it all in a dream, I know just how it's gonna feel
        Like not to be alive anymore I'll be dead by X'mas now anyway, Tell me will you remember me that day
        When you've found a new one, Who's better than I ever was
        I'll be dead by X'mas now anyway, Please give all my things away
        They'll make great X'mas presents for you, And for all my friends
        It hurts so inside, To see you with another, From the edge of a cloud
        Whatever happened to the promises that you gave, Before the angels took me away, So here I'm all dressed in white
        While you're drinking up my best red wine, And you don't realize that I'm with you all the time
        It's getting so lonely without you, And I'm sure I am jealous too, To see another man in my bed
        Be sure I can't get no rest, Before you're up there with me, Come up, come up, come up, come up
        I've been dead since X'mas now anyway, So leave the flowers on my grave, there's sure a way you could join me any day around now honey
        You'll be dead by X'mas now anyway, you'll Lay beside me in our family grave, We'll be making love eternally, In a spiritual way
        We'll be dead by X'mas now anyway We'll sell everything away...
        Dead by X'mas, dead and gone, X'mas is forever we got a life to live, a life after death....

        Laulu kertoo miehestä, joka tappaa itsensä joululahjaksi tyttöystävälleen, joka hylkäsi hänet ja otti uuden miehen. Tuo sälli todellakin jättää kaiken ja häviää, tosin kuin aloittaja. Hieno biisi.


      • Isä,mies,huoripukki
        Kysyn vaan kirjoitti:

        No joo, eiköhän tuo riitä kun varmaan olet suurimman osan asunnosta maksanut. Tuolla summalla saavat kyllä pk-seudulta kolmion. Hyvää matkaa!

        Kiitos,perheelläni on kyllä kolmio minkä ostin talomme myynnin jälkeen,rahat ovat heille elämiseen.


      • Eronnut Äiti/mummi
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kiitos,perheelläni on kyllä kolmio minkä ostin talomme myynnin jälkeen,rahat ovat heille elämiseen.

        Olet varmistanut heidän toimeentulonsa, mutta oletko kertonut aikeistasi? Voi olla suuri järkytys kun isä häviää, jos et ole sitä heille kertonut. Ajattele sitä hätää, mitä perheesi tuntee, kun luulee sinulle jotain sattuneen.
        Sinulle on tullut suuri hätä elää vielä niinkauan kuin pystyt, mutta älä loukkaa läheisiäsi. Jätä nyt ainakin kirje.
        Onnea elämääsi, ja hyvää joulua.

        Terv. Äiti/mummi, eronnut nainen


      • profmielihaja

        Vienotuuli , Sä puhut NiiiN Asiaa!!! Noi tollaset satusedät, mitkä lie, eihän niillä sais olla edes nettiyhteyttä!! :DD


      • mama from hell
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        Entäs isän hommat? kun lapsesi tarvitsevat isääkin..elän poluilla ohjaamaan...jos et akkasi kanssa tule toimeen-miksi et voisi jäädä lähemmäksi lastesi takia..raha ei korvaa IHMISSUHDETTA! ...Isä-lapsisuhdetta! Mikä mättää? .Lapset ei unohda..


      • Petos & Ahneus
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        Jos olisit eronnu niin olisit saanut puolet ja sen lisäksi maksanut elatusmaksut.


      • Näitä riittää
        herrhyve kirjoitti:

        Hahahahahahahaahahahbuahahahahah Niin, täähän olikin Jouluinen-feikki VAIN.

        kaikkee se maa päällään kantaa, Mieheksikö itseäsi tituleeraat?? No Way!!

        Eihän kukaan joka oikeasti lähtee niin Suoli24:lle viimeisiä sanojaan kirjoita vaan ei edes avaa koko palstaa. Taas aivoton åprovo.


      • Kysyn vaan kirjoitti:

        Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan. Mitenkäs nuo elatusmaksut, oletko niitä ajatellut maksella?

        Entäs lapsista huolehtiminen ja vastuu. Kaikkea ei voi mitata rahalla. Tuskinpa vaimosi lapset yksin hankki. Mitäpä tuumaisit, jos vaimosi tekisi samoin ja lapset joutuisivat sossun huostaan? Mitäpä se sinua liikuttaisi, sillä luuseri on aina luuseri. Kaikista ei ole vastaamaan teoistaan, sillä kaikista omaan napaansa tuijottajista ei kasva koskaan aikuisia. Lapsesi tuskinpa koskaan tulevat tätä unohtamaan ja antavat anteeksi. No, sen olet ansainnutkin.


      • HYI!
        mama from hell kirjoitti:

        Entäs isän hommat? kun lapsesi tarvitsevat isääkin..elän poluilla ohjaamaan...jos et akkasi kanssa tule toimeen-miksi et voisi jäädä lähemmäksi lastesi takia..raha ei korvaa IHMISSUHDETTA! ...Isä-lapsisuhdetta! Mikä mättää? .Lapset ei unohda..

        totta! äitini teki samoin! ja lähti kun olin 6v. ja pidän sitä edelleen MUN syynä ja ikävöin häntä joka päivä!! tänkö haluat lapsillesi? hyi helvetti oot hirvee sori vaa! mut missä sun järki on! AJATTELE LASTESI KANNALTA!!! mua esim kiusattii mun tarha,ala-aste,ylä-aste sen takia koska mulla EI OLLUT MOLEMPIA vanhempia!
        sori nyt mut OIKEESTI MIKS OOT NOIN VÄLINPITÄMÄTÖN!!! HIRVEE!!!


      • nhip
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        Onnea sinulle.Ole rohkea ja kyllä perheesi pärjää.Meillä on vain yksi elämä.Jokainen elää elämänsä niin kuin halua,älä välitä muiden puheista.


      • Kyllä´
        HYI! kirjoitti:

        totta! äitini teki samoin! ja lähti kun olin 6v. ja pidän sitä edelleen MUN syynä ja ikävöin häntä joka päivä!! tänkö haluat lapsillesi? hyi helvetti oot hirvee sori vaa! mut missä sun järki on! AJATTELE LASTESI KANNALTA!!! mua esim kiusattii mun tarha,ala-aste,ylä-aste sen takia koska mulla EI OLLUT MOLEMPIA vanhempia!
        sori nyt mut OIKEESTI MIKS OOT NOIN VÄLINPITÄMÄTÖN!!! HIRVEE!!!

        kapakoista noita eronneita ja karanneita löytyvi


      • pyörästäkö pois
        Aloittaja. kirjoitti:

        Kiitos,en ole ajatellut.
        Kuten sanoin jätän puolet rahoistani heille 230.000,luulisin niiden kattavan kaiken.

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.


      • oman tien kulkija
        Turhaa haistatella kirjoitti:

        muille, mikä sinäkin luulet olevasti?
        Luuletko, ettei maailmassa ole muita ihmisiä, joilla
        on rahaa? Mitättömäksi teit itsesi tuolla
        typerällä loppukommentillasi, enkä oikeasti
        edes usko, että teit sen, mitä sanoit tekeväsi.
        Olisit tehnyt sen ilman kommenttia.

        Itse en ymmärrä mikä tuossa loppukommentissa oli niin ikävää. Eiköhän se lopulta kuitenkin ollut osoitettu niille, jotka sen oikeasti aloittajan mielestä hänen lähipiiristään ansaitsevat. Ei siis yleisesti kaikille tai viestin lukijoille.

        Oli tuo aloittajan tarina sitten totta tai ei, niin ainakin keskustelua se tuntuu herättävän.

        Lopuksi täytyy todeta, että tuo perheen, varsinkin lasten jättäminen hieman mietityttää, mutta muuten tällainen toiminta on vain ja ainoastaan oiken. Sinne pitä mennä, minne itse haluaa, ei tätä lyhyttä elämää kannata muiden vuoksi elää. Lapset kannattaa jättää hankkimatta, jos ei ole täysin varma, että haluaa perheen. Itse en halua, eikä sen vuoksi ole lapsiakaan.


      • Belse-Pena
        Näitä riittää kirjoitti:

        Eihän kukaan joka oikeasti lähtee niin Suoli24:lle viimeisiä sanojaan kirjoita vaan ei edes avaa koko palstaa. Taas aivoton åprovo.

        Joulu on taas, joulu on taas, kattilat täynnä kiljuu. Hei huru-ukot hyppikää, nyt on riemun raikkahin aika!


      • pyörästä pois
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        Niin, sillähän se olotila paranee, että jatkaa samaan tahtiin, vaikka ei ollenkaan nauti elämästään ja hakee lääkärin kautta nappeja napsittavaksi. Miksi lääkitä oireita, kun voi poistaa niiden syyn.

        Eihän tuo mikään "uroteko" perheen kannalta ole, mutta oman elämän kannalta kyllä, jos siitä ei aloittajan tilanteessa pysty nauttimaan. Muiden hyväksyntää ei tällaiseen tarvita, on aivan sama mitä yksi tai 10 000 tuulipukujunttia asiasta ajattelee. Eiköhän tämä ollut juuri kaltaistesi provosoimisen ilosta keksitty tarina.


      • RAHAT TÄNNE
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan. Mitenkäs nuo elatusmaksut, oletko niitä ajatellut maksella?

        JA SIELLÄ EI TUU TAAS MUUTA MIELEEN KUN AINA NOI ELATUSMAKSUT. ÄLÄ HUOLI KYLLÄ SYSTEEMI HOITAA.


      • Näin se vain on
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        Elatusmaksujen maksamattajättäminen ei ole mikään rikos, poliisi ei tule perään. Heillä kun on ihan oikeita rikoksia selvittämättä.


      • yksityisyrittäjä
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onnea matkaan, sitä tulet tarvitsemaan. Mitenkäs nuo elatusmaksut, oletko niitä ajatellut maksella?

        Se on hyvä kun vain raha tulee ensimmäiseksi mieleen,naisten logiikkaa.


      • karkuri2
        Kyllä´ kirjoitti:

        kapakoista noita eronneita ja karanneita löytyvi

        Lohdutukseksi voin mainita että täällä on toinen samankaltainen.
        23 vuotta oli takana hirmuisen vaikeaa avioliittoa, kunnes lähdin pois.
        Ilmoitin kuitenkin asiasta perheelleni ja jäin Suomeen asumaan.
        Nyt on aikaa kulunut päätöksestäni jo yli kuusi vuotta ja uusi vapaus
        kannatti toteuttaa, vaikka koville se ottikin kaikkine sopeutumisineen.
        Miehen on tehtävä sitä mitä miehen on omasta mielestään tehtävä.
        Aina ei voi ottaa edes lähiympäristöään liian paljon huomioon,
        jos on vielä tervettä itsesuojeluvaistoa jäljellä.


      • wild...cat...
        Aloitus mies. kirjoitti:

        Rupla riipputisseillesi ja devalvointi dildollesi.

        Ei , kyllä minä olen tosissani.

        Jos tarina onntosi, niin ONNEE vaan matkallesi ja loppuelämällesi!!! Melkeen katteeks käy :)


      • suomessa
        mörri2005 kirjoitti:

        Entäs lapsista huolehtiminen ja vastuu. Kaikkea ei voi mitata rahalla. Tuskinpa vaimosi lapset yksin hankki. Mitäpä tuumaisit, jos vaimosi tekisi samoin ja lapset joutuisivat sossun huostaan? Mitäpä se sinua liikuttaisi, sillä luuseri on aina luuseri. Kaikista ei ole vastaamaan teoistaan, sillä kaikista omaan napaansa tuijottajista ei kasva koskaan aikuisia. Lapsesi tuskinpa koskaan tulevat tätä unohtamaan ja antavat anteeksi. No, sen olet ansainnutkin.

        Luigeja selkärangattomia miehiä riittää.


      • Isiiii
        yksityisyrittäjä kirjoitti:

        Se on hyvä kun vain raha tulee ensimmäiseksi mieleen,naisten logiikkaa.

        Molempien vastuulla onelättää lapset, ei mies voi omaa osuuttaan yhteiskunnan niskoille sysätä.


      • jl65
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        Jos lapset ovat lähemmäs 23-vuotiaita niin eivät tarvitze elatusmaksuja, eri juttu jos ovat vasta viimehetken rakkauden hedelmiä.


      • 8to8
        oman tien kulkija kirjoitti:

        Itse en ymmärrä mikä tuossa loppukommentissa oli niin ikävää. Eiköhän se lopulta kuitenkin ollut osoitettu niille, jotka sen oikeasti aloittajan mielestä hänen lähipiiristään ansaitsevat. Ei siis yleisesti kaikille tai viestin lukijoille.

        Oli tuo aloittajan tarina sitten totta tai ei, niin ainakin keskustelua se tuntuu herättävän.

        Lopuksi täytyy todeta, että tuo perheen, varsinkin lasten jättäminen hieman mietityttää, mutta muuten tällainen toiminta on vain ja ainoastaan oiken. Sinne pitä mennä, minne itse haluaa, ei tätä lyhyttä elämää kannata muiden vuoksi elää. Lapset kannattaa jättää hankkimatta, jos ei ole täysin varma, että haluaa perheen. Itse en halua, eikä sen vuoksi ole lapsiakaan.

        "Sinne pitä mennä, minne itse haluaa, ei tätä lyhyttä elämää kannata muiden vuoksi elää."

        Toisaalta noin, mutta kyllä vastuuntuntoakin pitäis löytyä. Jos kerta hankkii vaimon ja tekee lapsia, niin eipä siitä noin vaan voi raukkamaisesti juosta pois kun ei enää huvita. Ja todellakin raukkamaisesti, jos ei ole edes pokkaa kertoa päin naamaa että lähtee. V***u mikä luuseri.


      • luuseri!
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        et sit lukenu ajatuksen kanssa, sehän jätti puolet....


      • mulkvist.
        suomessa kirjoitti:

        Luigeja selkärangattomia miehiä riittää.

        sääli lapsia kun on noin mulkku isä


      • isä-72
        mörri2005 kirjoitti:

        Entäs lapsista huolehtiminen ja vastuu. Kaikkea ei voi mitata rahalla. Tuskinpa vaimosi lapset yksin hankki. Mitäpä tuumaisit, jos vaimosi tekisi samoin ja lapset joutuisivat sossun huostaan? Mitäpä se sinua liikuttaisi, sillä luuseri on aina luuseri. Kaikista ei ole vastaamaan teoistaan, sillä kaikista omaan napaansa tuijottajista ei kasva koskaan aikuisia. Lapsesi tuskinpa koskaan tulevat tätä unohtamaan ja antavat anteeksi. No, sen olet ansainnutkin.

        Kyllä niitä selkärangattomia luusereita on kuule naisissakin. Mulla lähti avovaimo kävelemään syksyllä -97, kun lapsi oli 2-3 kk vanha. Oli ollu hankala jo pitemmän aikaa. Kysyin sitten yksi päivä, että haluaako se jatkaa yhdessä, vai ei. Vastaus oli: En. Asia oli sillä selvä. Muija alko keräilemään kamojaan, mulle mitään sanomatta. Sano vaan lähtiessään, että tulee hakemaan loput myöhemmin. Se "myöhemmin" oli seuraavana päivänä silläaikaa, kun olin töissä. Mistä sitten tiesin, että se oli lähteny? Kaikki sen tuomat tavarat oli hävinny, ja kämppä oli lähes autio. Lähes kaikki mun tavarat lensi nimittäin häkkivarastoon, ku muija muutti mun luo. Avaimen oli lähtiessään jättäny keittiön pöydälle, joten arvasin, että ei se takaisin tule. Kaiken huippu tässä on se, että sen jälkeen piti alkaa riitelemään lapsen tapaamisesta. Muija teki kaiken mahdollisen, että en saanut nähdä lastani. Tapaamisista piti useampaan otteeseen taistella soskun välityksellä.


      • isä-72
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        "Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille." Jos on talon/osakkeen jättänyt jo "perheelle", niin kyllä se taitaa kuittaantua sillä. Jos sua asia noin kaivelee, niin kysy sitä lakimieheltä. Ilmottele sitten täällä, että mitä se sanoi.


      • jkl-62
        mörri2005 kirjoitti:

        Entäs lapsista huolehtiminen ja vastuu. Kaikkea ei voi mitata rahalla. Tuskinpa vaimosi lapset yksin hankki. Mitäpä tuumaisit, jos vaimosi tekisi samoin ja lapset joutuisivat sossun huostaan? Mitäpä se sinua liikuttaisi, sillä luuseri on aina luuseri. Kaikista ei ole vastaamaan teoistaan, sillä kaikista omaan napaansa tuijottajista ei kasva koskaan aikuisia. Lapsesi tuskinpa koskaan tulevat tätä unohtamaan ja antavat anteeksi. No, sen olet ansainnutkin.

        ... lapsista huolehtiminen ja vastuu. Mitä muutakaan voi enää tehdä, kun ojentaa kaikesta ansaitusta puolet?? ...lapset joutuisivat sossun huomaan jos vaimo tekee samoin. Millä oikeudella kuvittelet pelkän äidin pystyvän lapsista huolehtimaan???
        Olen tuon saman kokenut, lapseni kasvattanut ja kouluttanut, kun tuo äidinmalli päätti lapset hyljätä!!
        Pyydän ettei aivan kaikkia miessukupuolen edustajia luusereiksi tuomittaisi. Ja voitte olla vakuuttuneita, ettei kyseisen päätöksen teko ole hetken mielijohteen tuote, vaan ennen tuota päätöstä on käyty monta keskustelua perheen sisällä, löytämättä ratkaisua.


      • -.

        Lurpsista


      • parempii
        HYI! kirjoitti:

        totta! äitini teki samoin! ja lähti kun olin 6v. ja pidän sitä edelleen MUN syynä ja ikävöin häntä joka päivä!! tänkö haluat lapsillesi? hyi helvetti oot hirvee sori vaa! mut missä sun järki on! AJATTELE LASTESI KANNALTA!!! mua esim kiusattii mun tarha,ala-aste,ylä-aste sen takia koska mulla EI OLLUT MOLEMPIA vanhempia!
        sori nyt mut OIKEESTI MIKS OOT NOIN VÄLINPITÄMÄTÖN!!! HIRVEE!!!

        Näimpä, helvetin kammottavia naisia eli "äitejä" se maa vain kantaa!!


      • parempii
        pyörästäkö pois kirjoitti:

        Puolet omaisuudestasi kuullu silti vaimolle ja lapsille. Elatusmaksut ovat eri asia. Kyllä sinulla tulee olemaan polissi perässäsi. Ei noin vain voi vastuusta irrottautua. Se on tämä ihmisten yhteiskunta sellainen. Oravanpyörästä voit irrottautua muutenkin ja kantaa vastuusi. Oleko muka joku soitten karpaasi kun yrität saada hyväksyntää "uroteollesi". Men hoitoon, olet pahasti masentunut ja et parane maailamalla rallatellessasi.

        Totta, niin pahasti SAIRAS!!! HOITOON...itsesi ja kaikkien tähden!! Ennen kaikkea lastesi!!!!


      • voivoivoivoivoi
        pyörästä pois kirjoitti:

        Niin, sillähän se olotila paranee, että jatkaa samaan tahtiin, vaikka ei ollenkaan nauti elämästään ja hakee lääkärin kautta nappeja napsittavaksi. Miksi lääkitä oireita, kun voi poistaa niiden syyn.

        Eihän tuo mikään "uroteko" perheen kannalta ole, mutta oman elämän kannalta kyllä, jos siitä ei aloittajan tilanteessa pysty nauttimaan. Muiden hyväksyntää ei tällaiseen tarvita, on aivan sama mitä yksi tai 10 000 tuulipukujunttia asiasta ajattelee. Eiköhän tämä ollut juuri kaltaistesi provosoimisen ilosta keksitty tarina.

        Tässä tapauksessa kannattaisi...poistaa siis syy...usein se löytyy peiliin katsomalla... siis tuulipukujuntit rules!!


      • <3
        mörri2005 kirjoitti:

        Entäs lapsista huolehtiminen ja vastuu. Kaikkea ei voi mitata rahalla. Tuskinpa vaimosi lapset yksin hankki. Mitäpä tuumaisit, jos vaimosi tekisi samoin ja lapset joutuisivat sossun huostaan? Mitäpä se sinua liikuttaisi, sillä luuseri on aina luuseri. Kaikista ei ole vastaamaan teoistaan, sillä kaikista omaan napaansa tuijottajista ei kasva koskaan aikuisia. Lapsesi tuskinpa koskaan tulevat tätä unohtamaan ja antavat anteeksi. No, sen olet ansainnutkin.

        Onneksi mailma kantaa ihania rakastavia äiti- ja isäpuolia jotka kantavat vastuun ja huolehtivat lapsista kuin omistaan


      • ?
        oman tien kulkija kirjoitti:

        Itse en ymmärrä mikä tuossa loppukommentissa oli niin ikävää. Eiköhän se lopulta kuitenkin ollut osoitettu niille, jotka sen oikeasti aloittajan mielestä hänen lähipiiristään ansaitsevat. Ei siis yleisesti kaikille tai viestin lukijoille.

        Oli tuo aloittajan tarina sitten totta tai ei, niin ainakin keskustelua se tuntuu herättävän.

        Lopuksi täytyy todeta, että tuo perheen, varsinkin lasten jättäminen hieman mietityttää, mutta muuten tällainen toiminta on vain ja ainoastaan oiken. Sinne pitä mennä, minne itse haluaa, ei tätä lyhyttä elämää kannata muiden vuoksi elää. Lapset kannattaa jättää hankkimatta, jos ei ole täysin varma, että haluaa perheen. Itse en halua, eikä sen vuoksi ole lapsiakaan.

        jos on 23 vuotta ollut aviossa niin eiköhän lapset ole täys ikäisiä


      • !!
        Näin se vain on kirjoitti:

        Elatusmaksujen maksamattajättäminen ei ole mikään rikos, poliisi ei tule perään. Heillä kun on ihan oikeita rikoksia selvittämättä.

        siis poliisilla vai..ja katin paskat..pääsääntösesti kyttäävät akkoja ja kuskaavat ukkoja putkaan...ja keräävät rehellisten ihmisten aseet ..roistoille se rupu sakki ei voi mitään.katkerien akkojen perässä niillä kyllä on aikaa juosta kieli pitkällä..sen sakin sais lopettaa..4h kerholaiset pystyvät parempaan ja halvemmalla


      • !!
        isä-72 kirjoitti:

        Kyllä niitä selkärangattomia luusereita on kuule naisissakin. Mulla lähti avovaimo kävelemään syksyllä -97, kun lapsi oli 2-3 kk vanha. Oli ollu hankala jo pitemmän aikaa. Kysyin sitten yksi päivä, että haluaako se jatkaa yhdessä, vai ei. Vastaus oli: En. Asia oli sillä selvä. Muija alko keräilemään kamojaan, mulle mitään sanomatta. Sano vaan lähtiessään, että tulee hakemaan loput myöhemmin. Se "myöhemmin" oli seuraavana päivänä silläaikaa, kun olin töissä. Mistä sitten tiesin, että se oli lähteny? Kaikki sen tuomat tavarat oli hävinny, ja kämppä oli lähes autio. Lähes kaikki mun tavarat lensi nimittäin häkkivarastoon, ku muija muutti mun luo. Avaimen oli lähtiessään jättäny keittiön pöydälle, joten arvasin, että ei se takaisin tule. Kaiken huippu tässä on se, että sen jälkeen piti alkaa riitelemään lapsen tapaamisesta. Muija teki kaiken mahdollisen, että en saanut nähdä lastani. Tapaamisista piti useampaan otteeseen taistella soskun välityksellä.

        juuri samanlaisia kokemuksia kahdesta eri naisesta.avio ero lakii takaa naiselle leveän elämän..mies on vain maksaja siitä otetaan kaikki irti mikä lähtee..feministit missä on tasa-arva miesten pitää ruveta ajamaan tasa-arvoa!!!


      • juupa...
        ? kirjoitti:

        jos on 23 vuotta ollut aviossa niin eiköhän lapset ole täys ikäisiä

        Niinkö?. Ei kaikki pistä pullat uuniin ensimmäisen vuoden aikana. Meillä meni 9 vuotta.....


      • 7+12
        !! kirjoitti:

        juuri samanlaisia kokemuksia kahdesta eri naisesta.avio ero lakii takaa naiselle leveän elämän..mies on vain maksaja siitä otetaan kaikki irti mikä lähtee..feministit missä on tasa-arva miesten pitää ruveta ajamaan tasa-arvoa!!!

        Tasa-arvoa saa avioehdolla. Miksi et viisastunut ensimmäisestä kerrasta vaan toistit virheesi seuraavan naisen kanssa?


    • AK-47

      Huomattavasti parempi tapa jättää perheelle hyvästit kuin tuo äsken Vantaalla tapahtunut. Onnea matkaan!

      • Isä,mies,huoripukki

        Kiitos nyt olen täällä Saksassa,aamulla jatkan Tokioon ja sielä Uuuteen Caledoniaan.


      • laskelmoiva
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kiitos nyt olen täällä Saksassa,aamulla jatkan Tokioon ja sielä Uuuteen Caledoniaan.

        hidasta matkantekoa.. 16h saksaan??


      • Isä,mies,huoripukki
        laskelmoiva kirjoitti:

        hidasta matkantekoa.. 16h saksaan??

        Joo,ei täältä päässytkään eteenpäin, jouluruuhkaa.
        Tokioonkaan en pääse suoralla vaan ison mutkan kautta emiraateista.


      • %%&¤#&¤"&##!%#"¤/%/(
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kiitos nyt olen täällä Saksassa,aamulla jatkan Tokioon ja sielä Uuuteen Caledoniaan.

        Elä helekutisa kaikile netisä pälätä, minne oot menosa! Ihan mu-l-kk-u oot, jos kaikile sen kerrot. kohta on sossutantat ja interpooli ja kaik muut perässäs.

        Mee hitosa maan rakoon ja vaikkas muukalaislegioonaan. Ei kukaan huutele eikä kysele. Säästyt kaikilta: verottaja, valtio, polliissi, huoripukin vartija (==lastenvalvoja) , entinen akka jne jne... PIILOON JA suu suppuun!

        Muuta nimes ja vaiha paikkaa kö ravikansalainen kulkuvälinettä. ja vasta sit, kö on 10 vuotta ja vähä yli kulunu, ota yhteyksiä kot'suomaalaiin. Elä kuiteskan viranhaltijoihen! muuten oot "kusesa"..


      • jl65
        laskelmoiva kirjoitti:

        hidasta matkantekoa.. 16h saksaan??

        Aikaa koko elämä


    • Tutimaan, poika!

      Juu, tärkeimpiä hommia tuossa tilanteessa aamuyöllä onkin käydä keskustelupalstalla raportoimassa elämän suurista päätöksistä. Menes nyt nukkumaan, jollet jo ole.

    • ,-----------..

      Joo..ruoho näyttää aina vaan vihreämmältä naapurin puolella. Hmmm..kummasti sitä tuota "shortsi" porukkaa vaan näyttää enneminkin virtaavan tänne päin.

      Onhan tuo tasapainoittava teko.

      • hep.

        "näyttää enneminkin virtaavan tänne päin"

        ne tuleekin rahan takia.


      • huono kauppa
        hep. kirjoitti:

        "näyttää enneminkin virtaavan tänne päin"

        ne tuleekin rahan takia.

        Täähän se onkin ongelma: persaukiset tulee suomeen ja kunnon ihmiset lähtee suomesta.

        Mut tilastotieteilijä sanoo että hienosti menee: 1 lähti ja kymmenen tuli!

        Noh, se yks oli alansa asiantuntija ja noi kymmenen oli "moniasaajia" eli osaavat syödä, juoda, paskantaa ja raiskata.


    • vaimosi.....

      Laita se kinkku uuniin ennen poistumistasi, kulta.

      • parempi <3

        Rakkaimpamme


    • hoppp..

      hammas harja jäi hophop takasin..

      • YHSapO

        Hammasharja on yhdyssana!!

        Jotain sivistystä täälläkin!!!


      • joulu yksin

        ja passi, oliko sekin jäänyut uusimatta joulukiireessä ja ruuhkassa meni täydesytä. En usko tarinaasi, mutta omapa on asiasi.


      • SAATANAN PROFFA
        YHSapO kirjoitti:

        Hammasharja on yhdyssana!!

        Jotain sivistystä täälläkin!!!

        ÄLÄ TAKERRU PIKKUSEIKKOIHIN VALOPÄÄ !


      • Äid.Kiel.Prof.
        SAATANAN PROFFA kirjoitti:

        ÄLÄ TAKERRU PIKKUSEIKKOIHIN VALOPÄÄ !

        pikku seikka ei ole yhdyssana, vaan oikea perusmuoto kyseisestä termistä on pikku seikkaus.


      • miksi
        Äid.Kiel.Prof. kirjoitti:

        pikku seikka ei ole yhdyssana, vaan oikea perusmuoto kyseisestä termistä on pikku seikkaus.

        Mikset aloita lausetta isolla alkukirjaimella?


      • PASSIKIN
        joulu yksin kirjoitti:

        ja passi, oliko sekin jäänyut uusimatta joulukiireessä ja ruuhkassa meni täydesytä. En usko tarinaasi, mutta omapa on asiasi.

        TAIS JÄÄDÄ KUN EI OLLUT MIES SIIS SORI VAIMO MAKSAMASSA!!


    • Fiksu päätös! Mitään täältä et saa mukaasi. Valtaosa meistä ihmisistä on jatkuvassa kiireessä - työtä - kotiin- työtä - työtä - suorittamista - missä vaiheessa eletään ja ollaan läheisten kanssa? Se CV tuntuu olevan se elämän tärkein asia valitettavan monelle ihmiselle. Jos päätöstäsi joku moittii niin piut paut heitä sellaisille ihmisille. Ota aikaa itsellesi ja anna sitä läheisillesi. Itse olen päätynyt samaan ratkaisuun eikä kaduta yhtään. Vähälläkin rahalla tulee tarvittaessa toimeen ja vastapainona saat enemmän ystäviä, aikaa rakkaille ja tutustua tähän elämään ja sen väreihin. Tämä kännykansa joka juoksee känny korvalla, s-bonuskortti suussa ja tappi perseessä huonolla tuulella on monesti itse ongelmansa aiheuttanut. Jos vaimosi ei hyväksy niin se on sitten hänen ongelma. Töitä voi tehdä sen verta että tulee toimeen. Ihmisen elämän arvoa ei mitata rahassa. Enkä ne jotka mittaavat voisivat lukaista hieman raamattua. Mukavaa aikaa kaikille oravanpyörästä lähteneille.

      • sano mitä sanot

        Minulla jää 250e/kk laskujen jälkeen.
        Minua ei kiinnosta raha. Erostani on useampi kuukaus ja olen onnellisempi kuin koskaan. Pääsin eroon pimeestä miehestäni, sain menetetyn minän takaisin. Olen terve ja iloinen, lähelläni on upeita ihmisiä ja elämä kukoistaa :)

        Sinä itse olet onnesi


      • ex-miehesi
        sano mitä sanot kirjoitti:

        Minulla jää 250e/kk laskujen jälkeen.
        Minua ei kiinnosta raha. Erostani on useampi kuukaus ja olen onnellisempi kuin koskaan. Pääsin eroon pimeestä miehestäni, sain menetetyn minän takaisin. Olen terve ja iloinen, lähelläni on upeita ihmisiä ja elämä kukoistaa :)

        Sinä itse olet onnesi

        ...ite sä pimenit!


      • Olet niitä
        sano mitä sanot kirjoitti:

        Minulla jää 250e/kk laskujen jälkeen.
        Minua ei kiinnosta raha. Erostani on useampi kuukaus ja olen onnellisempi kuin koskaan. Pääsin eroon pimeestä miehestäni, sain menetetyn minän takaisin. Olen terve ja iloinen, lähelläni on upeita ihmisiä ja elämä kukoistaa :)

        Sinä itse olet onnesi

        eronneita ja karanneita


      • sano mitä sanot
        ex-miehesi kirjoitti:

        ...ite sä pimenit!

        ...eikö se niin mene, että kova isku päähän tuhoo aivosoluja? Sinä tamppasit minua turpaan ku pölystä.

        Hyvää Joulua!


      • Ei kaduta kaiken jät

        "Parempi henkinen hyvinvointi kuin taloudellinen pahoinvointi" sanoi entinen rakastajatar, kun itsekin joutui hylätyksi miehen kerrottua jättävänsä vaimonsa sekä hänet tavattuaan uuden rakkautensa. Ja tästä on jo kolmekymmentä vuotta aikaa. Aika on kulunut ja rakkaus pysynyt näihin päiviin asti. Kaiken entisen jättäminen kannatti ja Suomesta pois lähteminen.


      • ORAVANPYÖRÄ

        JUURI NÄIN:)


      • miia
        ex-miehesi kirjoitti:

        ...ite sä pimenit!

        PIMEÄ AKKA!!


    • voivvvvvvvddf

      huhhuh ei törkeenpää voi olla ku jouluna häipyyy, oisit ny ees joulun viettäny lastes kanssa sika. traumoja saa vaan sun lapses ku oot noin sikamaises ittekeskenen mulkku.

    • dorka.

      Tervemenoa luuseri. Ei sinua kukaan kaipaakkaan. Keksi seuraava satu ja taas tänne satuilemaan. Et ikinä ole omistanut etkä tule omistamaan 460000 € :n taloa.

      • onneksi ei tuulipuku

        460 000 hahhahaah :D


    • YH-isä hesasta

      Olisit edes hävinnyt joku muu päivä kuin jouluna, se on lapsille kovin tärkeä ja niin varmaan sinäkin.
      Toisaalta olen onnellinen puolestasi kun uskallat ja pystyt haistattamaan meille muille paskan, koska olemme munattomia kun emme uskalla tehdä samaa vaikka varmaan suuri osa haluaisi tehdä niin (ainakin minä).
      Onnea vaan kovasti loppu elämälle, olkoon se onnellinen tai ainakin kohtuullinen.

      • ei vaan ymmärrä

        "Toisaalta olen onnellinen puolestasi kun uskallat ja pystyt haistattamaan meille muille paskan, koska olemme munattomia kun emme uskalla tehdä samaa vaikka varmaan suuri osa haluaisi tehdä niin (ainakin minä)."

        Minkä helvetin takia pitää sitten mennä naimisiin ja tehdä niitä lapsia? Miksi pitää teeskennellä? Olisitte lähtenyt maailmalle kun olitte vielä sinkkuja, ja jättäneet naisenne miehille, jotka haluavat heidän kanssaan oikeasti jakaa elämänsä.


      • Kieltämättä´
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

        "Toisaalta olen onnellinen puolestasi kun uskallat ja pystyt haistattamaan meille muille paskan, koska olemme munattomia kun emme uskalla tehdä samaa vaikka varmaan suuri osa haluaisi tehdä niin (ainakin minä)."

        Minkä helvetin takia pitää sitten mennä naimisiin ja tehdä niitä lapsia? Miksi pitää teeskennellä? Olisitte lähtenyt maailmalle kun olitte vielä sinkkuja, ja jättäneet naisenne miehille, jotka haluavat heidän kanssaan oikeasti jakaa elämänsä.

        uusi iski on haussa. Oletko varoissasi?


      • OLET MYÖHÄSSÄ
        Kieltämättä´ kirjoitti:

        uusi iski on haussa. Oletko varoissasi?

        SILLÄ ON JO UUSI MIES.


      • Minulle riitti
        ei vaan ymmärrä kirjoitti:

        "Toisaalta olen onnellinen puolestasi kun uskallat ja pystyt haistattamaan meille muille paskan, koska olemme munattomia kun emme uskalla tehdä samaa vaikka varmaan suuri osa haluaisi tehdä niin (ainakin minä)."

        Minkä helvetin takia pitää sitten mennä naimisiin ja tehdä niitä lapsia? Miksi pitää teeskennellä? Olisitte lähtenyt maailmalle kun olitte vielä sinkkuja, ja jättäneet naisenne miehille, jotka haluavat heidän kanssaan oikeasti jakaa elämänsä.

        Kaunis nuori hoikka nainen muuttui kymmenen vuoden avioliiton jälkeen lihavaksi nalkuttujaksi, siksi minä lähdin ja jätin kaiken taakseni, lapsenikin. Nyt saa nalkuttaa jollekin muulle.

        Lähdin kenellekään mitään sanomatta, menin lentokentälle ja ulkomaille, tällä reissulla jo vuosia, ei ole ikävä. Suomessa saavat tehdä mitä lystäävät, ei kiinnosta, minulla uusi elämä ja perhe.


      • siinähän
        Kieltämättä´ kirjoitti:

        uusi iski on haussa. Oletko varoissasi?

        se heti tulikin selväksi, mikä naisille on miehessä tärkeintä!


      • Siinä istut juntti
        Minulle riitti kirjoitti:

        Kaunis nuori hoikka nainen muuttui kymmenen vuoden avioliiton jälkeen lihavaksi nalkuttujaksi, siksi minä lähdin ja jätin kaiken taakseni, lapsenikin. Nyt saa nalkuttaa jollekin muulle.

        Lähdin kenellekään mitään sanomatta, menin lentokentälle ja ulkomaille, tällä reissulla jo vuosia, ei ole ikävä. Suomessa saavat tehdä mitä lystäävät, ei kiinnosta, minulla uusi elämä ja perhe.

        Et sä mihinkään ole lähtenyt. Selkärangaton haahuilija olet. Ikinä et pysty lapsista huolehtimaan etkä niitä elättämään. Mitän et saa aikaiseksi.


      • puspuspus
        OLET MYÖHÄSSÄ kirjoitti:

        SILLÄ ON JO UUSI MIES.

        mailman parhain ja rakasetuin


      • :(
        Minulle riitti kirjoitti:

        Kaunis nuori hoikka nainen muuttui kymmenen vuoden avioliiton jälkeen lihavaksi nalkuttujaksi, siksi minä lähdin ja jätin kaiken taakseni, lapsenikin. Nyt saa nalkuttaa jollekin muulle.

        Lähdin kenellekään mitään sanomatta, menin lentokentälle ja ulkomaille, tällä reissulla jo vuosia, ei ole ikävä. Suomessa saavat tehdä mitä lystäävät, ei kiinnosta, minulla uusi elämä ja perhe.

        peruuntuiko lento?? harmillista!!:(


    • ........

      mee vaan, mutta lapsia et sitten varmasti tapaa enää koskaan, ja he tulevat aina halveksimaan sinua..tervemenoa , Luuseri joka jätti lapsensa.

      • Vätyksiä

        Miehet on sellaisia.


      • Satunnainen seikkail
        Vätyksiä kirjoitti:

        Miehet on sellaisia.

        Vuoristoneuvos Tuuran sanoin, "Miehet nyt on sellasii. Ne kaipaa vaihteluu."


    • everybody's talking

      You are going where the sun keeps shining through the pouring rain,
      going where the weather suits you clothes...

    • Aikuinen35

      Miksi lähdet noin? Se tulee olemaan kamala järkytys perheellesi. Miksi et ottanut vapaata vuotta ja katsonut mihin tunteesi etenee suhteessa perheeseesi? Mitä jos tulet reissusi aikana katumapäälle ja haluaisitkin perheesi takaisin?

      Ymmärrän tosi hyvin vapauden kaipuusi ja tarpeesi lähteä. Minusta jokaisen nuoren pitäisi lähteä reissuun ulkomaille. Jokaisen nuoren pitäisi saada kokea vapauden ja seikkailun hurmaa. Nuoruus pitäisi elää ns. täysillä, ettei tarvitse myöhemmin sitä haikailla.

      Mukavaa matkaa sinulle! Nautihan elämästä kaikilla sen mausteilla :)

      • Äitiliini+ pojat

        Meillä isäntä läksi toisen naisen luo asumaan olis tullu takaisin kun ei oo kummempi kuin minäkään...ja minä olen se rakkaampi...Lapset ja minä totuimme jo siihen kun 3v päästä oli ovella olis tullut kotiin...Kotiin niin...minä sanoin ettei tämä ole sinun kotisi suljin oven yritäny senkin jälkeen tälläkään hetkellä ei onni potki alakuloo ja masennusta kun lapset ei halua käydä tapaamassa ja isä saa vaan muualla ei meillä kotona.Jos lähtee pitää pysyä sillä tiellä..Nyt katuu pojileen että teki näin...yksin on hän nyt ..elämällä on hintansa...ei käy kateeksi..niin käy sinullekin..muutaman vuoden kuluttua häntä kainalossa kotia...vaimos toivottavasti lyö oven kiinni että mee maailmalle sinnehän halusit..siellä koti ja peti ja kaikki muut....miksi ei kasvattais ensin lapsia aikuiseksi ja lähtee sitten....kasva hyvä mies..ei aikuinen kunnon mies jätä lapsiaan...perheettään ..siitä lapset maksaa kovan hinnan minullekin oli kova nyt tottunut..elämä on..nallekarkit ei mee tasan.


    • Teet/teit ihan oikein. Kerran täällä vissiin vaan fyysisesti ollaan.

      Tein samat jutskat, jätin kyllä vaimolle kaiken - my decision..

      Tervetuloa Uuteen-Selantiin, Queenstown. Osaatko jotain?

      • oletkamala

        törkeä olet ja itsekäs.. muuta en voi sanoa.. olen järkyttynyt!!.. sika on sika vaikka voissa paistaa.. ja sinut on jo paistettu..


      • Isä,mies,huoripukki

        Osaan paljonkin olen hyvin koulutettu ja kielitaitoinen.
        Mutta tiedätkös, ei vaan kiinnosta enää mikään muu kuin oleminen,itsensätutkiskelu,nauttiminen, töitä en halua tehdä enää.

        Raratonga on yksi jossa aion viettää aikaani.


    • 50 kympin villitys

      Ymmärrän muuten, mutta toivattavasti otit vaimostasi avioeron ja lapsesi ovat täysi-ikäisiä.

    • Minä vaan...

      Hei vaan, oli pakko vastata kun luin tekstin. Itse olen kokenut vanhempien eron niin että toinen vain nosti kytkintä ja lähti, se ei tosissaan lapsen kannalta ole mikään huippu vaihtoehto. Kun asiat jää selvittämättä ja paljon avoimia kysymyksiä, saattaa juurikin lapsen elämä kääntyä selälleen. En halua tuomita tekemisiäsi, mutta oma maailmani kääntyisi ylösalaisin jos toinen vanhemmistani vain katoaisi. Sinänsä se että testiä sen jouluna vai heinäkuun 3. päivä ei ole niinkään merkitystä, mutta varmastikkaan ei tule helppoa olemaan läheisilläsi ymmärtää miksi teet juuri näin. Toisaalta ehkä lapsesi ymmärtävät teostasi, kuinka ei kannata toimia siinä vaiheessa kun oma elämä käy liian ahtaaksi. Eikös muksuillekkin aina sanota että asiat pitää pystyä selvittämään puhumalla? Monesti aikuisten pitäisi kuunnella niitä ohjeita mitä lapsilleen jakaa.

      Oikein rattoisaa joulua vaan!

      • Isä,mies,huoripukki

        Ei jaksa, olen loppu.
        Ja heillä on parempi ilman minua,lopulta he kiittävät ja ovat onnellisia puolestani


      • Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Ei jaksa, olen loppu.
        Ja heillä on parempi ilman minua,lopulta he kiittävät ja ovat onnellisia puolestani

        ei, lapsesi eivät tule sinua ikinä kiittämään. Tekosi satuttaa heitä heidän loppuelämänsä ajan.


      • Feikki ..
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Ei jaksa, olen loppu.
        Ja heillä on parempi ilman minua,lopulta he kiittävät ja ovat onnellisia puolestani

        IP-osoitteen perusteella on suomessa vielä :D


      • Tosimies.
        Feikki .. kirjoitti:

        IP-osoitteen perusteella on suomessa vielä :D

        Mistä huomasit?
        Arvaus oli ainakin hyvä.


      • äidin menettämä
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Ei jaksa, olen loppu.
        Ja heillä on parempi ilman minua,lopulta he kiittävät ja ovat onnellisia puolestani

        eivät kiitä!!!


      • pahempi aloittajaa
        Feikki .. kirjoitti:

        IP-osoitteen perusteella on suomessa vielä :D

        Ja millähän tämä nörtti tietää jonkin kirjoittajan IP-osoitteen, kas kun ei kotiosoitetta ja luomien määrää kehossa? Eivät nämä suoli24:en kirjoitukset niin julkisia tietoja ole, että kuka tahansa vatipää paikallistaa kaikki mielenkiintoiset tai häirinnän kohteet.

        Korjatkaa ihmessä, jos olen väärässä, mutta tosiaan vahvasti epäilen. Jos joku harrastaa jotain rikollista tai muuten vaan haluaa peitellä jälkensä kuten vaikkapa pedofiilirenkaat, luuletko, että heidän IP:t ovat täällä kaikkien nähtävillä. Huhhuh, pientä rajaa, perkele!


      • Jotain rajaa

        Vantaalla isä murhasi kaksi pientä tytärtään ja vaimonsa. Eikö ole parempi että vain lähtee, ikinä ei olla tyytyväisiä!


      • Tosi asia
        pahempi aloittajaa kirjoitti:

        Ja millähän tämä nörtti tietää jonkin kirjoittajan IP-osoitteen, kas kun ei kotiosoitetta ja luomien määrää kehossa? Eivät nämä suoli24:en kirjoitukset niin julkisia tietoja ole, että kuka tahansa vatipää paikallistaa kaikki mielenkiintoiset tai häirinnän kohteet.

        Korjatkaa ihmessä, jos olen väärässä, mutta tosiaan vahvasti epäilen. Jos joku harrastaa jotain rikollista tai muuten vaan haluaa peitellä jälkensä kuten vaikkapa pedofiilirenkaat, luuletko, että heidän IP:t ovat täällä kaikkien nähtävillä. Huhhuh, pientä rajaa, perkele!

        Se on turha luulla etteikö niitä kukaan näkisi.


      • pahempi aloittajaa
        Tosi asia kirjoitti:

        Se on turha luulla etteikö niitä kukaan näkisi.

        No, kerropa sinä tai kuka tahansa tietokoneista jotain käyttistä ja nettiä enemmän ymmärtävä ihminen, mistä löytyy nykyinen IP-osoitteeni. Katuosoitetta en anna julkaista, mutta jos edes paikkakunta menisi oikein, olisin aika vakuuttunut taidoistasi.

        Sen verran annan vihjeeksi, että en kirjota tätä kotonani, vaan ihan muualta. Kerro sinä ihmeessä, jos osaat sanoa. Jään todella mielenkiinnolla miettimään.

        Eipä muuten ole aloittajasta enää kuulunut, mutta kertokaa viimeisin IP-osoite, jos taittuu homma.


      • Jos edes meni
        Feikki .. kirjoitti:

        IP-osoitteen perusteella on suomessa vielä :D

        Samanlainen taivaanrannanmaalari kuin viime talvinen omaisuuttaan kaupannut lumenpudottaja.
        Taisi lumet sulaa ennenkuin sekin hemmo lähti Thaimaaseen.


      • ..
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Ei jaksa, olen loppu.
        Ja heillä on parempi ilman minua,lopulta he kiittävät ja ovat onnellisia puolestani

        valitettavasti niin taitaa olla...


    • herrhyve

      Mistä teitä idiootteja oikein tulee???

      ja TÄMMÖSET kirjoitukset hyväksytään Etusivulle?? uskomatonta paskaa!!!!!

    • vanki

      onnittelen että sulla on pokkaa tehdä noin .....niin minäki tekisin !!!! kohti tuntematonta ,,,se on elämää joka kerran eletään : )

    • ei muuta

      Eipä tuo tarina todelta kuulosta,mutta jos on totta,niin paska olet mieheksi !!!!!!!

    • Haave maailma

      Jos olisi mahdollista(rahaa) lähtisin jonnekkin kauas.

      Kun lähdet niin älä pety jos uusi elämäsi ei vastaakkaan haaveitasi.

      Petyit maailmaan
      ja pakenit vuorille.
      Entä jos siellä
      synkeys valtaa sinut,
      minne sitten paennet.

      ( Jonkun runo en muista kenen?)

    • 56789

      mistä näitä naisrunoilijoita aina riittää ?

    • Siitä vaan..

      tuskin tuosta kenellekään korvaamatonta vahinkoa koituu, tai itseasiassa olot eikun vaan paranee lähiympäristön ihmisillä sitä enemmän mitä kauempana olet.
      Kelan maksamat työttömyyspäivärahat siis ennätti jouluksi, koska suunnitelma on ihan viinakauppaa pidemmälle. Yritähän myös muistaa mennä, ettet ole ruinaamassa leipää jo ennen vuoden loppumista vanhasta tutusta asuinpaikkasi sosiaalihuollosta.
      Samanlaisia tyhjänpäiväisiä huuhaa-ukkoja on maailma pullollaan, joten tervemenoa vain samaan joukkoon. Milloinkaan teistä ei mihinkään ole ollut eikä milloinkaan tule mihinkään muuhun olemaan kuin kiljun tekoon ja runkkaamaan.

      • MIKÄ TILINUMERO ?

        SIELÄ TAAS YKS KATKERA ÄMMÄ JA TEITÄ KYLLÄ RIITTÄÄ! KYLLÄ LASTENVALVOJA KAIPAAAAAA...........


    • Tri.Sorbus

      Finlandia (vodka) voittaja-ainesta.

    • reissunainen30

      HEI HEI HEI elkää arvostelko te täydelliset ihmiset, EI OLE LUUSERI jos haluaa vielä elää omaa elämää eikä kuolla pystyyn, eikä hän jättänyt ketään vaan jatkoi oman elämänsä, johon meillä kaikilla on oikeus!!!! ELÄMÄ ON VALINTOJA!
      MUN ISÄ kirjaimellisesti jätti meidät kun olin 6vee toisen naisen takia ja en ole koommin sitä tavannut sen jälkeen koska hän ei ole halunnut. SE ON JÄTTÄMISTÄ!
      Penniäkään isältäni ole koskaan saanu saatinkaan elatusmaksuja!

      Tässä on kunnollinen isä esimerkki, ja en tiedä minkä ikäsiä lapsesi ovat mutta tuskin ihan imetettäviä vauvoja enää, ne muistaa sut ja jonakin päivänä tapaatte taas ja kun he ovat tarpeeksi vanhoja ymmärtäkseen asian niin voit kertoa sen. Mitä kävi ja miksi! Olet silloin varmasti uusien kokemuksiesi jälkeen paljon onnellisempi isä ja sinulla on heille paljon kerrottavaa!
      Toki nyt tuntuu upealta, uusi elämä, uudet kujett, uudet ihmiset kaikki on uutta ja mahtavaa..
      Itse joskus lähdin myös 2006, jätin työt, asunnot, ystävät ym ja alotin alusta hetken mielijohdosta..
      Tuo ei ole pysyvää, arki tulee sielläkin vastaan ja ikävä jossakin vaiheessa sitä tuttua ja turvallista kotia, ihmisiä, omaisiaan. Mutta niin kauan kun haluat voit nyt nauttia tuosta uudesta elämästäsi ja elä pode syyllisyyttä että haluat elää eri tavalla kun vaimosi tai muut sukulaiset.. Sinä olet oman elämäsi herra, sinulla on oikeus siihen, olet rohkea! Mitään ei saa jos mitään ei anna!
      Tsemppiä!

    • Mies, miksi sinä olet tehnyt noin. Luuletko, ettei vaimo syytä itseään siitä, mitä on tapahtunut. Luuletko, että lasten on hyvää kasvaa ilman isää. Että vaikka jos he eivät tarvitse rahaa, he tarvitsevat sinua. Ihmisparka, tiedätkö mitä teet?..

      • Jotain rajaa

        Vaimon on yleensä syytäkin syyttää itseään!


    • vihaanjoulua

      Pakko kommentoida. Siis muuten ihan hyvä idea ja olen puolestasi onnellinen, kuka ei haluais lähteä noin vaan ja jättää kurjan kiireisen elämän taakseen? No mutta pakko kumminkin tuomista sen verran, että miksi juuri jouluna? Olisit odottanu edes ensi viikkoon. Kurjaa jättää perhe, juhlana, jolloin on tarkoitus viettää aikaa perheen kanssa. Josei vaimo kiinnosta, niin edes lasten takia :(

    • lähdet vain kerran

      Kylläpä oletkin sankari:) Olisit vienyt kinkun mukanas, tuskinpa perheelle maistuu!

      • Näitä riittää

        Ei se rapamaha viittä kilometriä pidemmälle mennyt ja joulun jälkeen tulee takaisin ovea raapimaan, mutta eipä pääse takaisin.


    • Saippua lattialta..

      Saanko kysyä, kenen kanssa telakoidut tai mihin telakoidut seuraavaksi?

    • Antti

      Kyllä tämä juttu vei niin sanattomaksi (olettaen että se on totta).........ja toisaalta tulee kaikenlaista sopimatonta mieleen, joka sensuroitaisiin heti kättelyssä, jos julkaisisin ne.

      Näin idioottimaista, itsekeskeistä, ajattelematonta, tyhmää sekä julmaa tekoa ei voi ymmärtää vaikka kuinka yrittäisikin. En tiedä mitä teidän perheessä on tapahtunut, joka sai sut tulemaan tähän päätökseen....jättää oma perheesi ja vain lähteä. Tämä aika ja tuleva aika pitkän aikaa tulee olemaan yhtä helvettiä heille.

      Tunnen yhden perheen, jonka isä teki saman jutun. He erosivat yhdeksän lapsen jälkeen. Mies lähti Indonesiaan n. 5 vuotta sitten ja koko perhe on ihan pirstaleina.

      En pidä tuollaisia miehiä minään.

      • kyllä´

        sossu omistaan huolen pitää


      • Äitiliini+pojat

        Itsellä myös vihaks pistää kun lapsille isä teki näin mutta monta vuotta siinä meni ja terapiaa ja itkua...kovaa elämää sitäkö haluat?...itse olin tappaa itteni kun järkytyin niin...voi että et tajuu mitä teet heille rakkaillesi..tajusin että aarteet on ja heidät hoidan ja alkujärkytyksen jälkeen ollaan selvitty jotenkin jaloilleen..en ole ottanut miestäkään enneko se nuorin lähtee omaa elämää elämään...en hylkää lapsiani..jos isä niin tekikin...tää on niin totta...sydän itkee verta! Elämä vaan on maksanut isälleen...soittoa ei saa jouluksikaan vaikka sanoin voitte soitella ja kysyä kuinka menee...pojat sano soita itte..ei oo asiaa äijälle...Tiedän isän siskon kautta yksin on nyt asunnossaan kaipaa ja ikävöi..kai meidän syy ettei kotiin asiaa..pitää ajatella ettei lapset ole leikkikauluja ottaa ja jättää ja siihen en äitinä suostunut...oi että...mut elämä on.


      • Jotain rajaa

        Jonkun kusipäävaimon kiusattavaksiko olisi pitänyt jäädä? Elämä on liian lyhyt, kerran täällä vain eletään, tehköön vaimo makkaran mieleisekseen kun mies on lähtenyt. Naiset on aina nalkuttamassa, eipä enää voi kun mies meni eikä meinannut!


      • Ja sinä
        Äitiliini+pojat kirjoitti:

        Itsellä myös vihaks pistää kun lapsille isä teki näin mutta monta vuotta siinä meni ja terapiaa ja itkua...kovaa elämää sitäkö haluat?...itse olin tappaa itteni kun järkytyin niin...voi että et tajuu mitä teet heille rakkaillesi..tajusin että aarteet on ja heidät hoidan ja alkujärkytyksen jälkeen ollaan selvitty jotenkin jaloilleen..en ole ottanut miestäkään enneko se nuorin lähtee omaa elämää elämään...en hylkää lapsiani..jos isä niin tekikin...tää on niin totta...sydän itkee verta! Elämä vaan on maksanut isälleen...soittoa ei saa jouluksikaan vaikka sanoin voitte soitella ja kysyä kuinka menee...pojat sano soita itte..ei oo asiaa äijälle...Tiedän isän siskon kautta yksin on nyt asunnossaan kaipaa ja ikävöi..kai meidän syy ettei kotiin asiaa..pitää ajatella ettei lapset ole leikkikauluja ottaa ja jättää ja siihen en äitinä suostunut...oi että...mut elämä on.

        myrkytit lasten mielen isää vastaan, kun "ajattelet heidän parastaan".


      • Turha syytellä
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Jonkun kusipäävaimon kiusattavaksiko olisi pitänyt jäädä? Elämä on liian lyhyt, kerran täällä vain eletään, tehköön vaimo makkaran mieleisekseen kun mies on lähtenyt. Naiset on aina nalkuttamassa, eipä enää voi kun mies meni eikä meinannut!

        Jokainen on vastuussa itse omista teoistaan, myös mies. Ei aikuista miestä kukaan väkisellä pysty pitelemään ja jos lähtee on täysin oma tekonsa.

        Vaan kun ollaan täysin selkärangattomia eikä lähtemisestäänkään pystytä ottamaan vastuuta, vaan sekin pitää toisen niskoile sysätä.

        Turha syytellä jokainen vastaa itse teoistaan


    • Vila Nova de Gaia

      Niin.
      Itse nyt Portugalissa muuttaneena voin sanoa, että kyllä tää vaihtelu (4 vuotta) on tehnyt tehtävänsä.

      Tosin me olimme eronneet jo. Poika ja äiti jäivät taakse, elarit hoituu. Tärkeintä oli kuitenkin jättää synkkä pohjolan kylmyys ja jäykkyys.

      Joillekin tulee ikävä takaisin jo viikon jälkeen, mulle ei.

      Eli ap, teit paskan tempun lapsille ja vaimolle, mutta itselle ehkä suuren. Elämme tosiaan vain kerran.

    • Shortsinainen

      unohit ottaa miut mukaan :'(

      • pum, pum, pum

        Perillä kyllä odottaa naisia ilman shortseja.


    • vesku47

      Et kyllä mikään mies ole kun perheesi jätät!!!varsinainen luuseri ja omaan napaansa tuijottaja.mitään parempaa ei ole kun oma perhe ja omat lapset vain tosi paskiainen hylkää sen kaiken ja tulet katumaan vielä, mutta liian myöhäistä.Oikea tosimies vie perheesi ja huolehtii siitä kun sinusta luuserista ei siihen ollut..olisi parempi että leikkaisit munasi irti,niin et enää aiheuttaisi viattomille lapsille ja naisille harmia.

      • reirieririejrjrero

        vesku47..olet nainen etkä mikään mies joka kirjottaa viestiä.turha sun on syyllistää et elä muiden elämää vaan oman elämän.ethän tiedä miten ahdistunut tämä aloittaja on kun lähti menemään ja jätti kaiken taakseen


    • Thaimaa kutsuu

      Lähde Thaimaahan!

      Täällä on lämmintä läpi vuoden, eläminen edullista
      ja kirkkaat lämpöiset vedet!

      200.000 tilillä täällä elää helposti useita hyviä vuosia
      tekemättä mitään

      • dagen_efter

        Entäs sen jälkeen, kun ne 200 000 on käytetty...


      • äänetön yö

        Mistä ihmeestä te löydätte kaikki nuo vokaalit?


    • Oravanpyörässä.fi

      Naiset on vaan NIIN vitun tyhmiä et ne ei ymmärrä.
      ÄIJÄ !!!
      Minäkin kulutan elämääni täällä synkässä pohjolassa. Joka vitun viikko pelaamalla veikkauksen pelejä sitä suurta voittoa toivoen. Jotta pääsis edes talveks pois täältä. Onneks ei ole vaimoa eikä lapsia. Vaan elän osittain tyytyväistä sinkkuelämää. Säälittää katsoa kuinka useat kituvat... Ollaan aviossa tai avoliitossa. On kakaroita ja koira. On asuntolaina ja talo... On Toyota Corolla tai joku muu säälittävä perheauto. Ja näin vietämme onnellisena elämämme loppuunasti.
      Elämähän on täynnä valintoja !!!

    • simppa12

      niin sitä pitää , ei kun menoksi vaan ........kyllä ne paskaduunit odottaa sua ja kaikki muu kun tulet takaisin .

      • KYLLÄ ME SE NAPATAAN

        AINOA JOKA ODOTTAA ON LASTENVALVOJA.


    • munatonta!!!

      Siis mitä helvettiä osa ihannoi tollasta saatanan luuseria.Toi on saatanan munatonta touhua ja perhettä loukkaavaa toimintaa.Oisko ollut mitään että olisit ottanut töistä loparit(jos ylipäätään teit sellaisia) ja olisit vaan todennut että nyt tämä poika lähtee.Edelleen olisi ollut kova paikka perheelle mutta olisivat tieneet mihin hävisit.
      Toivon mukaan tämä on jonku saakelin trolli eikä totta.

    • menox vaan

      Oikein toimit!!! Pitää sitä itseäänkin ajatella. Toivottavasti vaimosi löytää uuden miehen ja lopulta hänkin on onnellinen.

      • Ja kyllä

        lapsille löytyy vielä uusi varakas iski, kunhan vaimo vaan on kuuliainen uudelle miehelleen. Elatusmaksuongelma häviää myös, kun uusi iski hyppää lasten huoltajan rooliin.


      • TÄÄLÄ OLLAAN JO
        Ja kyllä kirjoitti:

        lapsille löytyy vielä uusi varakas iski, kunhan vaimo vaan on kuuliainen uudelle miehelleen. Elatusmaksuongelma häviää myös, kun uusi iski hyppää lasten huoltajan rooliin.

        SE ON SIELÄ JO !


    • thinktwicebewise

      En tuomitse sinua, mutta tekosi on jotenkin... Herättää paljon ristiriitaisia ajatuksia. Toki voin uskoa, että haluat ihan oikeasti pois. Oravanpyörästä ja typeristä rutiineista. Ja ehkä elämäsi oli vain onnetonta. Mieleeni juolahtaa heti että voisiko sinulla olla masennus? Tai ehkä kaksisuuntainen mielialahäiriö, koska juuri tekemäsi temppu kuulostaa siltä.

      Vaimosi tulee luultavasti masentumaan ja kaipaamaan sinua. Lapset saavat varmasti traumoja ja surua koko loppuelämäkseen ja katkeroituvat. Tulet aiheuttamaan muille paljon surua, mutta en pidä sitä itsekkäänä koska sinulla on selvästi vaikeaa.

      Olisiko kuitenkin ollut helpompi hakea vaikka mahdollista apua, tai edes JUTELLA päätöksestä vaimosi kanssa. En usko että tapasi oli paras tapa lähteä. Vaimosi ei ymmärrä mikä hänessä on vikana ja lapset kokevat itsensä hylätyiksi.

      Voin myös ymmärtää että jännittävän lähtötavan valitsit. Kuitenkin tuollainen päätös ei ole pelkästään yksin sinun. Riippuu tietysti miltä kantilta katsoo, mutta mielestäni olisit voinut ottaa eron ja muuttaa vaikka sitten minne haluat.

      • Isä,mies,huoripukki

        Kaikki on tullut läpikäytyä, mutta nyt tuntuu kuin olisin herännyt unesta.
        En siis tarkoita että olisin mitään koskaan sairastanut,ei masennusta tai mitään muutakaan, heräsin vain unesta.

        Vaimo ymmärtää varmasti kiukun jälkeen, lapset 8 ja 6 selviävät, mitä pitemmällä olisin lykännyt sitä vaikeampaa heillä olisi ollut ja nyt taloudellinen tilanne saneli ehdot kuseen en olisi heitä voinut jättää.

        Nyt joudun lopettamaan, ehkä jonain päivänä kaivan palstan esille ja jatkan juttuja.


      • Haaska ketju
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kaikki on tullut läpikäytyä, mutta nyt tuntuu kuin olisin herännyt unesta.
        En siis tarkoita että olisin mitään koskaan sairastanut,ei masennusta tai mitään muutakaan, heräsin vain unesta.

        Vaimo ymmärtää varmasti kiukun jälkeen, lapset 8 ja 6 selviävät, mitä pitemmällä olisin lykännyt sitä vaikeampaa heillä olisi ollut ja nyt taloudellinen tilanne saneli ehdot kuseen en olisi heitä voinut jättää.

        Nyt joudun lopettamaan, ehkä jonain päivänä kaivan palstan esille ja jatkan juttuja.

        http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1508248/mieheni_kertoi_telakoituneensa_saunaillassa

        Onnea matkaan & hyviä telakoitumisia!

        t: Telaketjufeministi


      • oot ajattelematon!
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kaikki on tullut läpikäytyä, mutta nyt tuntuu kuin olisin herännyt unesta.
        En siis tarkoita että olisin mitään koskaan sairastanut,ei masennusta tai mitään muutakaan, heräsin vain unesta.

        Vaimo ymmärtää varmasti kiukun jälkeen, lapset 8 ja 6 selviävät, mitä pitemmällä olisin lykännyt sitä vaikeampaa heillä olisi ollut ja nyt taloudellinen tilanne saneli ehdot kuseen en olisi heitä voinut jättää.

        Nyt joudun lopettamaan, ehkä jonain päivänä kaivan palstan esille ja jatkan juttuja.

        hyi helvetti oot hirvee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lapset 8 ja 6? Hei haloo!!!


      • Katamanda

        Ihanan empaattista, mutta ehkä on perheellekkin parempi, että itsekseen huokaileva, olemukseltaan kärsivä, selvästi alemmuudentuntoinen isä poistuu koko taloudesta.

        Lapsillekkin, saati puolisolle, on parempi, ettei toinen jatkuvasti osoita huonoa oloaan, ja pilaa koko elinilmapiiriä marttyyrimaisella asenteellaan. Koska selvästihän huomaa, että tämän tyyppiset ihmiset heittää vastuun omasta onnestaan/onnettomuudestaan muille, lähellä oleville ihmisille. Siinä kaikilla muilla on huono omatunto siitä, että toisen pahoinvointi johtuisi itsestä, ja näinhän ei ole. Se raukka raasu on ihan omista syistään, mikä on.

        Luulen, että kaikilla on parempi, että ap lähtee vaan ihan rauhassa etsimään itseään muille maille vierahille.


    • Hölysenpölyä

      Kaikenlaiset provot ne saavat ihmiset avautumaan. Luulisi tyhmempienkin jo tietävän minkälaista satuilua näillä palstoilla harrastetaan.

    • Hyvää joulua!!!+

      Kello on kohta yhdeksän. Lapset ovat menossa/menneet nukkumaan jo, sen verran pieniä, ja ollaan leikitty ulkona, että uni maistuu. Myytiin talomme viime syksynä hyvään hintaan, päätimme muuttaa pienempään ja panostaa elämän laatuun tavaran sijaan. On mukavaa, kun meillä on nyt varatilikin, missä on mukavasti rahaa, jos jotain sattuu. Huolestutti aina, ja aina oli tiukkaa lyhennyksien kanssa, joten lopetimme. Mitä järkeä maksaa itsensä kipeäksi ylihintaisesta talosta, kun edullisemminkin voi elää. Muutimme 40 km kauemmas, ja kas kummaa! Täällähän on ihmisiä. Jotkut ovat muuttaneet jopa 140 jotkut jopa 2 tai 340 km kauemmas. On kyllä ihanaa.

      Töitä? Ei ole pelkoa. 100tuhattakin on jo 5 vuoden tulot yhdelle ja olemme laskeneet, että sillä pärjää melko mukavasti, jos työt lähtee alta. Me emme ole orjia, eikä meillä ole hätää. Toisaalta, elämän arvojen uusiminen on säästänyt tuhansia ja siis pärjäämme melko mukavasti pienemmällä. Rahan käyttö on sinänsä vähentynyt mutta elämän laatu on lisääntynyt.

      Me olemme panostaneet yhdessä oloon, ruokaan ja meillä on lautapelejä ym. pientä ja edullista kivaa. Kinkku on ostettu kuukausi sitten, kaupasta haettiin vain tuoretarpeet, ei muuta. Huomenna leivotaan pipareita lasten kanssa ja pelataan. Siivoaminen on jäänyt vähän puolitiehen, mutta väliäkös tuon. Sauna on klo 15, jep!

      Lahjoista olemme päättäneet tinkiä: joulu ei saa olla materian juhla! Yksi toivotuin lahja, se on lapsille sanottu. Valitkoon mitä eniten toivovat, tietenkään mitään ponia kukaan saa! Sitten jotain, mitä oikeasti tarvitaan. Mutta meillä vietetään joulu yhdessä. Ei ole tv päällä kun illalla, ja pelejä ei pelata nyt, vasta joulun jälkeen. Kaikkea kivaa on suunniteltu. lapset ovat innoissaan ja suoraan sanottuna, niin mekin.

      Meillä ei ole mitään hätää, tämä säästäminen on harrastus, kun keksii miten saa edullista ja maittavaa ruokaa. Ollaan jopa siirrytty enemmän kasvislinjalle, kyllähän se mielikuvitusta vaatii, mutta eipä tarvitse karppidiettejä tai muitakaan. Nyt tuntuu siltä, että rakastamme toisiamme ikuisesti ja tulemme ajattelemaan toisiamme koko lopun elämäämme. Ei ole oravan pyörä ensimmäisenä eikä raha hallitse. Meillä rakkaus osoitetaan teoin. Yhdessä olemalla, puhumalla, ja kyllähän niitä riitojakin tulee, mutta niitä sitten selvitellään, ei ole mitään hätää. Vanhempina me varastamme pusuja, ja aikaa, hieman seksiäkin, ja meillä onni elää flirtillä ja kehuilla, muistamisilla, joulunakin ollaan varauduttu siihen, että saamme jouluyöksi aikaa... Nytkin näyttää mukavasti jäävän, kunhan katsotaan jos lapset nyt todella nukkuu, hyvältä näyttää... Pieni lasi punaviiniä yhdessä, ja kynttilät palaa jo.

      Koskaan ei tiedä, mihin elämä kuljettaa, ensi vuonna ollaan suunniteltu ulkomaan matkaa yhdessä. Onko sinne sitten tarpeeen lähteä, no, elämää on jokapuolella. Korkeasaarikin voi olla seikkailu tai ihan mustikkametsä eväineen. Se tässä ymmärtämisessä on hienointa. Mustikkametsä korvaa Shangrilaan koska vaan.

      Kiitos perheelleni, että olen saanut kasvaa vanhemmaksi, paremmaksi ihmiseksi kuin olisin ehkä yksin pystynyt kasvamaan. Joiltain sekin onnistuu, en usko, että minulta. Olen saanut olla niin paljon enemmän onnellinen, että uhrauksia ei ole. On vain valintoja. Hienoa, että meitä on siunaantunut kaksi, jotka kykenevät olemaan puolisoita, ja vanhempia, pystyvät, kykenevät ja ovat vielä onnellisia. Ja on aika hienoa, että me tajusimme molemmat kumpi on tärkeämpää, perhe vai oravan pyörä, haavekuvat vai todellisuus.

      Mikään ei ole täydellistä, eikä täydykään olla, hyvä näin.
      Kaikille muillekin toivotan hyvää joulua ja rauhallista mieltä missä ikinä olettekaan!

    • Käräyttäjä.

      Haha Tosimieskö siellä taas sanailee?
      Samanlaista paskaa, ettekö muut huomaa kirjoitustyyliä?

      • KÄRÄYTTÄJÄ.

        USKOKAA NYT URPOT TOI ON TOSIMIES EIKÄ MIKÄÄN MUU!!
        SE KUSETTAA TEITÄ!


      • Tosimies.

        Hahha myönnän.
        Olet aivan oikeassa, mutta äläpä kerro muille.


    • anonym123---.

      Melkoisen itsekästä ja vastuutonta. En arvosta.

    • PyörätönOrava

      Onnittelen .. Minä tein saman homman 15 vuotta sitten. En ole katunut. Hyvin on pärjäilty ja maailmaakin nähty. Ilman hermopaineita:):) Rakkauttakin olen saanut taas uudelleen:):) Ja paljon.

    • reissumiehet nähty

      Mitäs helvettiä olisit sitten elämälläsi tehnyt, jos vaimosi olisikin toteuttanut ideasi ennen sinua ja olisit jäänyt yksin kahden lapsen kanssa? Miten olisi reissumies sitten laulanut?

      Itseäni aina naurattaa nämä keskenkasvuiset ukot, jotka ovat muka jotenkin "löytäneet itsensä" parin lapsen ja parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen ja lähtevät todellisuudessa vain omaa itsekkyyttään pakoon arkea sekä vastuuta.

      Tuollainen ei ole mitään muuta kuin selkärangattomuutta. Luuletteko, ettei naisiakin joskus kiinnosta vain nostaa kytkintä, kun heidän elämänsä on viimeiset parikymmentävuotta koostunut vain kotitöistä, lasten hoidosta ja jossakin homeisessa konttorissa istumisesta? Miehet tuuppaavat aina kuvittelemaan, että naiset olisivat jotenkin onnellisempia vähemmän tyydyttävämpään elämään, mutta todellisuudessa naisilla on vain enemmän sisua ja selkärankaa huolehtia perheestään.

      • nähty on

        Kyllä äitikin saa erota ja karata sekä jättää muksut entiselle ukolleen


    • Lämmin koti !

      Siinähän haistattelet, ja varmaan sulla omasta mielestäsi on mukavat perustelut, mutta taatusti töppäsit, ja pahasti, sillä et kuitenkaan löydä parempaa mistään muualta, sen ovat tuhannet luuserit jo ennen sinua kokeilleet !

      Mitähän parin vuoden päästä, kun koitat saada lapsiisi yhteyden, ja he ovat katkeraa kiukkua täynnä sinua kohtaan, ja potkivat perseelle jonninjoutavaa kutaletta, sillä sen sinä tulet taatusti kokemaan, ja taatusti myös oot takaisin pyrkimässä, kun muistot ei jätä sinua rauhaan !

      Nyt vielä sulla on mahdollisuus korjata kaikki, -sillä aivan turhanpäiväisen temppusi jälkeen sinuun ei luota enää yksikään,- se on varma !

      MEE mieluummin vaikka pilkille, kun jäitä tulee, ja se ajaa saman asian !

      • Lämmin koti !

        Ja vielä sen verran, ettet ees uskaltanu perheellesi kertoa mitään, .ihankuin kiukuttelisit kuin pikkukakara itkunsekaista kostonhalua, että siitäpähän saatte,ja nautit, kun he alakavat kysellä perääsi, j tekevät katoamis ilmoituksia !

        JOTEN ALAHAN AIKUISTUA, -ON NIMITTÄIN SEN AIKA !!!


    • Kiitos ja hyvästi

      Minä tein saman tempun sillä erotuksella, että otin perheen mukaan.
      Täällä me nyt elelemme leppoisasti palmujen katveessa ja lapsi viihtyy kansainvälisessä koulussa oikein hyvin.
      Lähdöstä on kohta kaksi vuotta, enkä tahdo uskoa todeksi miten ankea ilmasto teillä siellä kaukana pohjoisessa on.
      Täällä voi lueskella riippumatossa seitsemään asti, eikä ole hyttysiä riesana.
      Suomesta emme kaipaa yhtään mitään. Oravanpyörä antoi hyvät rahat, mutta aikansa kutakin. Nyt elellään koroilla.

      • kalkkilaivan kapteen

        Siis vaihteleva ilmasto on itseasiassa juuri mainio. Eipä tule iho nelikymppisenä ruskeeksi ja ryppyisäksi kuin 80 vuotisella etelän mammalla. Muutenhan taas suomi on aivan täysin perseestä. Kyllä itsellekin maistuisi etelän lämpö, mutta ehkä vielä tulevaisuudessa.


      • HYvää joulua Suomi!
        kalkkilaivan kapteen kirjoitti:

        Siis vaihteleva ilmasto on itseasiassa juuri mainio. Eipä tule iho nelikymppisenä ruskeeksi ja ryppyisäksi kuin 80 vuotisella etelän mammalla. Muutenhan taas suomi on aivan täysin perseestä. Kyllä itsellekin maistuisi etelän lämpö, mutta ehkä vielä tulevaisuudessa.

        Itse asiassa minä viihdyin Suomessa, koska rahaa tuli kuin roskaa ja näin täältä katsoen varsin kevyellä työllä, kun vertaa siihen mitä täällä saisi saman rahan eteen tehdä.
        Minä vain laskin, että "Nyt riittää", kun pössissäkin onni hieman potkaisi. M-Realin 30 sentin osakkeet nousivat lähes kymmenkertaisiksi ja panin ne lihoiksi. Verojen jälkeen jäi sellainen summa, että totesin, että minun työpäiväni ovat nyt takana.

        On siinä sopeutumista uusiin olosuhteisiin ja säästäen elämme, vaikka täällä kaikki on paljon halvempaa kuin Suomessa. Kun vielä vähän aikaa elelemme ja näemme miten paljon täällä oikeasti kuluu, niin sitten voi pistää niin sanotusti haisemaan, jos huvittaa.
        Toistaiseksi tämä lomalta tuntuva elämä riittää, ilman purjevenettä tai avoautoa.

        Suomi on hyvä maa. Ahkeralle.


    • Rahaahne!

      Myimme talomme syksyllä hyvään hintaan,rahat olivat tililläni jaoin ne puoliksi itseni ja vaimon ,lapsien kanssa,he saavat puolet.

      Täh? Sinä veit puolet teidän perheen omaisuudesta ja vaimolle/ lapsille teonen puoli? Sinä siis aiot nähdä maailma rahoillasi ja vaimo hoitaa omalla puoliskalla lapset? Jos perheessä on neljä ihmistä niin olis ollut reilu laittaa myös rahat neljäksi, kun muutenkin häippäsit arkajalkana!

      • RAHAA TULEE

        UNOHDIT NE ELATUSMAKSUT MITKÄ VAIMO SAA ! EI LAPSET.


      • Rahaahne!
        RAHAA TULEE kirjoitti:

        UNOHDIT NE ELATUSMAKSUT MITKÄ VAIMO SAA ! EI LAPSET.

        Vaimo saa, ei lapset? :))) Elä kuulle itse 129 eurolla kuukaudessa! Vaimo ei todellakaan osta yksiötä, niinkuin sinä, ne ei mahdu sinne!!! Lisäksi uudelle pankkilainalle sen on hoidettavaa lapset yksin! Oisit kuulle vaan jakanut edes ne rahat reillummin- eli jokaiselle osa elatusmaksu!
        Vaimo saa elatusmaksut!..... :)))) Lapset saa ruuan Alepasta hymylläkö?
        Sellaisesta tempusta antaisin lapset lastenkotiin, ei mun vastuu ole suurempi, kun mun, eikä sun oravanpyörää pahempi!
        Talonpuolikkaalla eläisin kunkuksi, niinkuin sinäkin!


    • pelkuri

      Tervemenoa. Vaimosi suree, mutta löytää hyvän ja kunnollisen miehen itselleen. Lapset saavat erinomaisen isäpuolen, sinua tuskin muistellaan enää parin vuoden jälkeen. Sinun tekemisistä ei ole enää kukaan kiinnostunut, muutoin kuin suurena raukkana ja pelkurina. Siinä on perintösi, jonka sinusta jää. Saavutus tuokin noin mieheksi.

      • vitun lammas

        miksi te haukutta AP:tä noin paljon? luultavasti sinäkin olet 40v yh-äiti jonka 70% elämästä on työtä ja omaa olemattoman sosiaalielämän ja jonka ajatusmaailmaa ympäröivät -70 luvun ajattelutapa. Siis helvetti mistä teitä sikiää. Lopettakaa ihmisten dissaus jos he tekevät jotain päätöksiä joita te ette ikinä tekisi, olette saatanan idiootteja.

        AP ei ole pelkuri vaan päinvastoin.


      • bääääää
        vitun lammas kirjoitti:

        miksi te haukutta AP:tä noin paljon? luultavasti sinäkin olet 40v yh-äiti jonka 70% elämästä on työtä ja omaa olemattoman sosiaalielämän ja jonka ajatusmaailmaa ympäröivät -70 luvun ajattelutapa. Siis helvetti mistä teitä sikiää. Lopettakaa ihmisten dissaus jos he tekevät jotain päätöksiä joita te ette ikinä tekisi, olette saatanan idiootteja.

        AP ei ole pelkuri vaan päinvastoin.

        Kyllä olen äiti, joka ei tule ikinä ymmätämään tuommoista ratkaisua vanhempana. Rakastan lapsiani niin paljon, että ajatus jättää heidät on yhtä kaukainen kuin taivas on maasta. Jos joku pystyy jättämään tärkeimmän perintönsä noin vain, niin tervemenoa vain. Sinä luultavasti olet perheetön mulkku, jonka koko elämä pyörii sen pikkuruisen napasi ympärillä. Sinulla tuskin tulee olemaan aivoja koskaan.


    • hieno mies

      hienoa AP, maailma tarvitsee enemmänkin miehiä jotka poistuvat oravanpyörästä. paatuneita työnarkomaaneja jotka eivät uskalla tehdä mitä haluavat on aivan liikaa. olet hieno mies vaikka onkin kusipäistä jättää perhe noin, mutta rispektit että teet mitä haluat, olet hieno mies -b

    • tikupksi

      Minusta tekosi on ikävää monestakin syystä. Ensinnäkään et anna vaimollesi mitään mahdollisuutta ottaa jatkossa lomaa lapsenhoidosta, vaan hän on pakotettu jaksamaan. Sinä lähdit, kun et jaksanut; vaimollasi sitä mahdollisuutta ei voi olla enää ikinä.

      Lapsille oman vanhemman poistuminen elämästä on iso järkytys perusturvallisuudelle, josta tuskin he toipuvat koskaan. Luulisi, että rakkaus lapsia kohtaan olisi ollut sellainen asia, jonka turvin olisit selvinnyt elämän karikoista läpi jollakin tavoin ennemmin tai myöhemmin.

      Jos suhteessa on vaikeuksia, niin eikö niistä voi jutella vaimon kanssa? Ehkä vaimokin olisi ollut valmis karistamaan Suomen tomut jaloistaan. Ulkomaillakin on kouluja ja monissa paikoissa myös kansainvälisiä kouluja. Irtiotto elämästä voisi olla hyvä aikalisä.

      Yleensä pakenemalla asiat eivät muutu. Aniharva pystyy sulkemaan menneisyytensä mielestään. Sitä kuitenkin jää miettimään, että miten lapset pärjäävät, mitä heille kuuluu jne. Elämä jatkuu muuallakin. Sitä paitsi jos olet tekemättä mitään, niin onko sekään mielekästä elämää, että vain grillaat itseäsi rannalla vuosikymmenestä toiseen? Silloinhan sitä henkisesti nahistuu vihannekseksi. Moni tajuaa vasta ulkomailla, että ehkei se Suomi sen kummoisempi maa ole kuin mikään muukaan, vaan ne ongelmat onkin oman pään sisällä. Ehkä kannattais ne omat elämänarvot tarkistaa. Yleensä ne tärkeimmät asiat ei ole rahalla ostettavissa.

      • ne on nappuloita

        Lapsett hoitokotiin ja vanhemmat bailaamaan, yeah.


    • angel2012

      Man's got to do what a man got to do..parempi se on noin häipyä kuin todellakin sillä kaameimmalla tavalla mitä on viime aikoina saatu tiedotusvälineitä lukea. Vaimosi ei ehkä koskaan anna anteeksi. Mutta selviää varmasti. Suomalainen nainen on vahva ja sitkeä. Jokaisen on tässä elämässä seurattava sitä polkua joka on itsekullekin katettu. Kukaan muu ei voi tehdä meitä onnelliseksi kuin me itse. Toivottavasti sinäkin löydät onnesi minne ikinä oletkaan matkalla.

    • pukkia odotellessa

      Ei niitä ongelmiaan pääse pakoon vaikka maailman ympäri juoksisi. Aina ne ovat edessäpäin vaikka kuinka itsellesi uskottelisit että oikein teit.

    • hyvää matkaa

      Ota kuule se kinkku kainaloon mennessäs, meni perheeltä ruokahalut.

    • KÄRÄYTTÄJÄ.

      TURPA KIINNI TOSIMIES.
      OLET ENNEKIN TEHNYT NÄITÄ!

    • Laita viesti...

      Voi hyvin ja nauti elämästäsi missä ikinä oletkaan. :) Ole kuitenkin reilu perheellesi ja laita viesti että olet kunnossa. Etteivät murehdi katoamistasi turhaan ja eivätkä syytä lähdöstäsi itseään...

      Mutta kaiken kaikkiaan: Nauti elämästäsi... :)

    • Kiitos ja näkemiin.

      Joo, mä häviän myös kunhan saa viellä hieman enemmän kerättyä nappulaa.

      Ei jää perhettä, pari pentua kyllä mutta niillä on jo uudet isät.

      Saatte, runkut, jäädä maksamaan EU:ta ja somaleja ilman minua.

    • Hiiri.

      Olen polkuni päässä,
      tuhansistani erään
      - ja niitä täynnä on maa.
      On viileä ilta,
      eräs päivä on mennyt,
      on painunut metsien taa.

      Ei mikään voi kuolla,
      ei kukat, ei tuuli,
      ei rakkaus kuolla voi.
      Ohi polku vain kulkee
      ja kukat jää taakse
      ja muualla tuuli soi.

      Ja rakkaus, hetki,
      vain silmistä siirtyy
      ja mennyt taival sen vie.
      Ja puristus kätten,
      tosi eilen, tänään
      unen lailla lauennut lie.

      Ei mikään kuollut,
      et sinä, en minä,
      ei tuokio rakkauden.
      Erään polun vain kuljin,
      minä kuljin ja sinä.
      Jäi hymyily surullinen.
      (Aila Meriluoto:Jälkeenpäin)

      Ehkä ero on parempi kun ainainen riita ?

      Ero voi tuntua jostakin osapuolesta kuolemalta kun menettää jonkun rakastamansa ihmisen ehkä ero koetaan jopa pahempana kuin kuolema?

      Jokaisella on oikeus syntyä ,kuolla ja erota .

      Ehkä kovin riitaisassa perhessa olisikin hyvä erota vaikka saatetaan ajatella että lasten takia pysyisi yhdessä mutta joskus juuri lasten takia kannattaisikin erota?

      • jn

        Kysehän ei tässä tapauksessa ole avioerosta, vaan perheen jättämisestä. Ja jutun aloittaja sanoi rakastavansa vaimoaan ja lastaan, joten syynä lähtöön ei ilmeisesti ole huonot välit vaimon kanssa.


      • aivovammako?

        Ystävättärelleni tapahtui samoin. Mies jätti naisen ja lapsen seitsemän vuoden avioliiton jälkeen mitään selittämättä. Nainen ja lapsi kävivät sen jälkeen puoli vuotta terapiassa. Toisen ihmisen kaikkia pimeitä puolia ei voi tietää. Itse olisin tehnyt katoamisilmoituksen ja nostanut kauhean haloon.


      • iski rähjää
        aivovammako? kirjoitti:

        Ystävättärelleni tapahtui samoin. Mies jätti naisen ja lapsen seitsemän vuoden avioliiton jälkeen mitään selittämättä. Nainen ja lapsi kävivät sen jälkeen puoli vuotta terapiassa. Toisen ihmisen kaikkia pimeitä puolia ei voi tietää. Itse olisin tehnyt katoamisilmoituksen ja nostanut kauhean haloon.

        Kyllä AU-lapsi voi myös olla onnellinen


    • ei voi olla totta...

      Johan on taas yks sankari... Lapsi raukat, ei tuu olee helppoo.

      Mut ota rennosti siel kaukomailla, olet itse ittes korottanut. Vitut niistä vaimoista, läheisistä ja ainakaan lapsista! Menkööt vaikka köyhälään tai lastenkotiin ruikuttaa.

      Kyllä sulla on oikeus, mut vastuuta vissiin ei kun elät vaan kerran.

      • Kaikkea sitä kuulee

        Ettekö osaa lukea, vaimolle ja lapsille ostettu kolmio, rahaa jätetty heille vielä parisataa tuhatta, kyllä sillä pitäisi pärjätä, älä höpötä "köyhälästä" mitään. Vaimo voi mennä töihin vai onko se mahdoton ajatus?


    • Hyvästi iäksi

      Hyvä kun sinusta päästiin, tätä on odotettukin. Toivottavasti et enää ikinä tule tälle palstalle.

      • TOPELIUS

        Onnea sinulle isä!
        Olen äiti ja olen suunnitellut tekeväni samat jipot, eli lähteä ja aloittaa uusi elämä jossain.....
        Lapset kaipaa tottakai, mutta he tottuvat ja muita ei ole.
        Iskää olen yrittänyt opettaa ottamaan vastuuta jostain, mutta paskat, eiköhän 8 vee seinille puhumista riitä. Kun ei viiteenkymmeneen vuoteen ole oppinut ei se enää opi. Minä vastaan talosta, raha-asioista, harrastuksista kaikesta, KAIKESTA. Jos minun pitää ohjata kaikki lasten suhteen ja ostaa ja neuvoa, myös kieltää, iskä sanoo kyllä ja minä ei.Olen ikävä äiti ja isä on ihana isä. Koettakoon joku uusi äitIkokelas tai anoppi sitä hoivata, ONNEA! EN ENÄÄ JAKSA!

        JA TE KAIKKI MUUT, HAISTAKAA TEKIN PASKA!!!


      • 14+13
        TOPELIUS kirjoitti:

        Onnea sinulle isä!
        Olen äiti ja olen suunnitellut tekeväni samat jipot, eli lähteä ja aloittaa uusi elämä jossain.....
        Lapset kaipaa tottakai, mutta he tottuvat ja muita ei ole.
        Iskää olen yrittänyt opettaa ottamaan vastuuta jostain, mutta paskat, eiköhän 8 vee seinille puhumista riitä. Kun ei viiteenkymmeneen vuoteen ole oppinut ei se enää opi. Minä vastaan talosta, raha-asioista, harrastuksista kaikesta, KAIKESTA. Jos minun pitää ohjata kaikki lasten suhteen ja ostaa ja neuvoa, myös kieltää, iskä sanoo kyllä ja minä ei.Olen ikävä äiti ja isä on ihana isä. Koettakoon joku uusi äitIkokelas tai anoppi sitä hoivata, ONNEA! EN ENÄÄ JAKSA!

        JA TE KAIKKI MUUT, HAISTAKAA TEKIN PASKA!!!

        Kommenttisi on jostain syystä huono, koska monta peukkua jo alhaalla...


      • siitä vaan
        TOPELIUS kirjoitti:

        Onnea sinulle isä!
        Olen äiti ja olen suunnitellut tekeväni samat jipot, eli lähteä ja aloittaa uusi elämä jossain.....
        Lapset kaipaa tottakai, mutta he tottuvat ja muita ei ole.
        Iskää olen yrittänyt opettaa ottamaan vastuuta jostain, mutta paskat, eiköhän 8 vee seinille puhumista riitä. Kun ei viiteenkymmeneen vuoteen ole oppinut ei se enää opi. Minä vastaan talosta, raha-asioista, harrastuksista kaikesta, KAIKESTA. Jos minun pitää ohjata kaikki lasten suhteen ja ostaa ja neuvoa, myös kieltää, iskä sanoo kyllä ja minä ei.Olen ikävä äiti ja isä on ihana isä. Koettakoon joku uusi äitIkokelas tai anoppi sitä hoivata, ONNEA! EN ENÄÄ JAKSA!

        JA TE KAIKKI MUUT, HAISTAKAA TEKIN PASKA!!!

        Tottakai äitikin voi aloittaa uuden elämän


    • sdfghaerthjk

      Jätkällä on munaa päästä pois (siteeraan Madventuresia)" Babylonista". Onnea.

    • mai pen rai

      Aloittajalle: Vaikutat olevan aikamoinen luuseri. Mikä on tarve tulla tänne TÄYSIN VENTOVIERAILLE valittamaan. Olisit hiljaa ja häipyisit jo. Saithan tuhottua lapsesi elämän samalla. Sitten kun rahat on Pattayalla ryypätty, niin http://www.pattayaone.net/ -verkkolehdestä luemme kaameasta kohtalostasi kuvitteellisella otsikolla " Finnish man stabbed to death by coconut bar ladyboys"

      • Tosimies.

        Kuka nyt johonkin Pattijoelle menee, hyi olkoon aivan saatanan kuvottovaa.


      • mai pen rai
        Tosimies. kirjoitti:

        Kuka nyt johonkin Pattijoelle menee, hyi olkoon aivan saatanan kuvottovaa.

        Aloittajan tyyppisen elämäänsä kyllästyneen kaverin voisi hyvinkin kuvitella menevän sinne.


    • Odota sossupäivää

      Pummi vetänyt taas liikaa keskaria.

    • XXXX

      Lapset, lapset,lapset..... juu juu, niitä rakastetaan ja ne ovat kaikki kaikessa mutta tässä kohtaa pitää miettiä aloittajaa itseään.
      Jääminen olisi pahimmillaan saattanut johtaa vaikka itsemurhaan.
      Jos ei jaksa, pysty eikä kykene niin sillon on ajateltava itseään ja tehdä niinkuin omat tunteet kehottaa.
      Ja joskus ympäristön vaihto on ainut ja paras vaihtoehto.

      • 14+2

        Ei tuon sortin ongelmat minnekään katoa ilman asianmukaista psyyken hoitoa. Minkä taakseen jättää....


      • Joo´

        parempi kerta rysäys, kuin ainainen kitinä


      • jalat maahan

        Pitääkö sitä kuitenkaan mitään selittämättä lähteä?


      • kateelliset vinkuu
        Joo´ kirjoitti:

        parempi kerta rysäys, kuin ainainen kitinä

        Kauhea kitinä ja natina jos yksi mies jättää entisen elämänsä taakseen. Kuinka moni nainen ja mies on jättänyt perheensä ja lapsensa alkoholin takia ja kuinka paljon lapsia on lastenkodeissa sekä sijoitusperheissä, kun kumpikaan vanhemmista ei pysty huolehtimaan heistä!!

        Tämä lähtijä on sentään omien sanojensa mukaan huolehtinut perheensä toimeentulosta.

        Jotainhan pielessä on jos joku haluaa yhtäkkiä vaan ottaa ja lähteä lätkimään. Onhan niitä miehiä lähtenyt viemään roskapussiakin, eikä koskaan palannut takaisin. Muija on jäänyt haukottelemaan, että mites se nyt noin.


    • kakkonen on ykkönen

      Olet vain luuseri ja perheesi kiittää, kun häviät maisemista. Olenkin pitkään jo maistellut vaimoasi, tietämättäsi.

      • jippii,

        uusi iski löydetty !


    • Ärsyttää...

      Miksi lapsia olet tehnyt, jos et voi tehtävääsi täyttää!

    • Onnellinen NAINEN

      Taas joku vellihousu todisti sen että miehet on kuolleet sukupuuttoon!!!! Hankkisit itsellesi selkärangan saa....nan apina!

      • hehe ehehehe

        Nyt toi ämmä ei saa nukuttua enää koskaan ku joutuu vahtimaan joka yö onko mies häipynyt!


    • ikävää lisääntyminen

      Epäonnistunut yksilö, jonka ei olisi koskaan pitänyt syntyä, ei muuta alottajasta.

    • Useasti EI

      Valtion pitäisi tutkia ja antaa sen jälkeen lupa, saako lisääntyä vai ei.

    • Matrix

      Jiihaa!!!
      Vitun mahtavaa oikeesti kun voi tolleen vaan nostaa kytkintä ja jättää kaiken paskan taakseen. Kyllä monikin elää vaan niin vitun ankeaa arkea,että ymmärrän tuon ratkaisun. Se on taatusti parempi kuin tappaa perheensä, niinku tänäkin vuonna monikin on tehnyt. Monasti on tuntunut itsestänikin,että olis se vaan vitun hienoa nostaa kytkintä ja lentää thaimaaseen, olla vaan. Tämä perkeleen oravanpyörä alkaa ihan tosissaan vituttamaan jo täälläkin. Miks tätä paskaa muka pitäis kestää. Ikäänkuin tässä olis joku vitun orja,teet 8-9tunnin työpäivää niinku joku uuno. Kulutat lyhyttä elämääs, ei tässä ole yhtikäs mitään järkeä.

      • EI VOI VÄHEMP KIINNO

        LIPPALAKKI,LÖKÄPÖKSY EI JAKSA.


      • Helppoa elämää

        Minä hyppäsin oravanpyörästä jo yli kymmenen vuotta sitten! Haistatin paskat kaikelle, elatusmaksut maksaa kaupunki, minun vuokran ja elämisen maksaa yhteiskunta, naisten siivellä elän, helppoa on, ei työ ja perhe-elämä kaikkine velvollisuuksineen kiinnosta pätkääkään!


    • ...

      Noin ehkä elokuvissa mutta oikeassa elämässä kukaan ei uskalla hypätä oravanpyörästä pois. Paskaduunia on tehtävä 50v ja sitten voi kuolla pois. Ei elämän ole tarkoituskaan olla kivaa.

    • joulupukki333

      Joo hyvää Joulua kaikille ;)

    • jk

      sä olet hullu

    • ..olet pahasti loppuunpalanut ihminen ja pako on vain hetken ratkaisu..itseäsi ei pääse pakoon mihikään..vaikka matkustat maailman ääriin.

      • kuulkaas

        Eiköhän niitä lähtijöita ole niin miehiä kuin naisiakin. Turhaan eukot pelkkiä miehiä haukutte. Taitaa tääläkin olla suurin osa kateellisia kitisijöitä, joista ei ole lähtijäksi, vaikka kuinka mieli tekisi...


      • Joo´
        kuulkaas kirjoitti:

        Eiköhän niitä lähtijöita ole niin miehiä kuin naisiakin. Turhaan eukot pelkkiä miehiä haukutte. Taitaa tääläkin olla suurin osa kateellisia kitisijöitä, joista ei ole lähtijäksi, vaikka kuinka mieli tekisi...

        erotkaa ja karatkaa enemmän


    • realisti minä

      Olet todellakin aika raukkis jollet jätä mitään viestiä perheellesi. Heidän on helpompi hyväksyä katoamisesi kun reilusti kerrot miksi otat pitkät.
      Moni muukin haluaisi hypätä pois orkkupyörästä ja kadota muttei pysty siihen. Älä siis rankaise omaisiasi päätöksestäsi.

    • UrhoBabooni

      Pyydätkö "Anteeksi" myös kämmelisenä' nisällälisenä olememaasti vailla rukoista taikka tutun virren veisuuta

      • UrhoBabooni

        AAMEN!


    • sdhksdsklj

      Hmmm, no eikö se oravanpyörästä irrottautuminen olisi voinut tapahtua niin, että otat samalla perheen mukaan? Muuttaisitte kaikki yhdessä Thaimaahan tai Espanjaan? Voisivat mielellään lähteäkin.

      Tuollainen yht´äkkinen hylkääminen on siltojen polttamista takanaan. Entä jos kadutkin päätöstäsi ja haluat tulla takaisin? Sinua on surtu ja kaivattu, sen jälkeen tunne on muuttunut vihaksi itsekkyytesi tähden. Vaimolla saattaa silloin olla jo uusi mies tai muuten päätöksensä jo tehnyt, että takaisin ei sinua ota, vaikka tulisitkin. Mitäs sitten?

      Ei kannata olla niin ehdoton. Oravanpyörästä irrottautumiseksi riittää parin viikon hermoloma ilman perhettä tai työelämän taaksejättö. Tai ota se perhe mukaasi kun päätät vaihtaa lopullisesti maisemaa.

      Mutta kukin tyylillään ja jokaisen on ne omat virheensä itse saatava tehdä.
      Sitä vaan, että toivottavasti ilmoitat sitten perheellesi olevasi elossa ja kerrot päätöksestäsi. Etteivät joudu pelkäämään sinun kuolleen tai tulleen ufosiepatuksi.
      Täydellinen epätietoisuus siitä, mitä toiselle oikein on tapahtunut on kaikista kauheinta ja toivon, ettet ole niin julma perhettäsi kohtaan, että annat heidän jäädä tätä miettimään ja pelkäämään puolestasi.

      • tosimies.

        Akasta ja mukuloista ei olisi muuta kuin harmia


    • 21

      Ni siis jos tarinas on totta ni panit sit paksus ja häippäset, et sä isä ees ole ollut, , ´jos mä olisin sun naises tekisin saman, siis jättäisin sut. Hei takas sit ei ole tulemis, bye bye, adios, anti mennä vaan, pelkuri. Kyllä suomessa miehiä riittää, siis miehiä, sä oot nolla.

    • ISÄ.

      Mies ja kahden lapsen isä sanoo terveiset aloittajalle.

      Looser. Juo toki itsesi elävältä.. Sitä menetettyä nuoruuttaisihan lähdit etsimään. Olisiko kenties kannattanut ajatella silloin, kun me muut mentiin ja nautittiin.

      Nyt nautitaan jostain ihan muusta. Häviäjä, se sinä olet.

      Hyvää joulua. Vedät varman juuri nytkin perseitä ja itsesäälissä kieriessä mietit, teinkö oikein.

      • naapuri?

        hheheh

        Joku tyypillinen surkia mulkku joka katuu joka hetki nalkkiin jäämistään eikä uskalla tehdä muuta ku kärsiä.

        Ja on katkera vapaille MIEHILLE!


      • ime munaa.

        Katteellisia löytyy kuten sinä.


      • maija meikäläinen 62

        Hyvä aloittaja: antoisaa joulua ja oikein hyvää uutta vuotta sinulle! Sitä tarvit, sillä sua seuraa jatkuvasti huono omatunto mukanasi. Sinä tiedät jo lähteissäsi olevasi häviäjä ja perheesi pettäjä.


      • RAHANTULO LOPPU
        maija meikäläinen 62 kirjoitti:

        Hyvä aloittaja: antoisaa joulua ja oikein hyvää uutta vuotta sinulle! Sitä tarvit, sillä sua seuraa jatkuvasti huono omatunto mukanasi. Sinä tiedät jo lähteissäsi olevasi häviäjä ja perheesi pettäjä.

        EI SE PERHE ISÄÄ AJATTELE. NE AJATTELEE RAHAA.


    • ¤¤¤rrtt5%%

      mie muutan vetogorskiin....

    • 16wee

      Jos toi koko paska nyt ees oli totta niin ei sua ainakaa mieheks voi sanoo!! "Elän vain kerran ja aikaa on jäljellä sen verran että aion nauttia elämästäni jossain helpommissa olosuhteissa,shortsit jalassa vuoden jokaisena päivänä." Jumalauta mikä nyhverö! mää ainakin arvostan isääni vaikkei meidänkää perheel oo ollu helppoo nii ei silti ainakaa oo jättäny! Ja onko sulle sattunu mieleen tuleen, että sun lapsetkin elää vaan kerran? kyllä mahtaa ollakki vittumainen loppuelämä niillä. Kehtaat kutsua ittees isäks? Kun se nyt sattuu oleen sillain, että vaikka olis rahaa niin on se elämä paskaa jos ei oo sitä miästä talossa! Oma isä on oikee miäs! aina tukenu ja vaikka kuinka tiukkaa on tehny nii on siitä selvitty. Selvitty sen takia ettei oo karannu häntä koipien välissä. Mutta huomautan nyt tässä vielä, että täähän voi ja luultavammin on aikamoista kusetusta.

    • trololololoooolollll

      Trolololloo, hyvää joulua.
      Myös aloittaja trollille. :) Jouluna ei muistella pahalla.

    • be happy you all

      Mä hyväksyn ja ymmärrän sua täysin. Olen itse nainen ja en voisi kuvitellakaan että jaksaisin mitään perhetouhuja, kyllä vapaa elämä on parasta elämää. Ja tuo on totta, kerran me vaan eletään. Tsemppiä sulle uuteen elämään! Älä välitä kateellisten kommenteista.
      Ja katkerille valittaville ämmille joita tässäkin ketjussa pyörii: Älkää pakottako ja huijatko miehiä niihin perhehelvetteihin! Miehet on sen verran naisia älykkäämpiä että eivät yleensä jaksa sitä paskaa koko loppuelämää.

      • Joo´

        maailmassa syntyy muutenkin liikaa ihmisiä


    • Idiotismista sakot

      Vissiin kuunneltu liikaa kännissä Leevi And The Leavingsin erästä biisiä ja unelmoidaan, että voipa kun olisin sinkku taas.

      Mutta jos ei niin eipä eroa mitenkään suomalaisesta luuseri-isästä joka jättää perheensä. Eri variaatiolla vaan. Itseasiassa säälittävämältä, kun pitää niin kauaksi lähteä karkuun ja karistaa vastuu.

    • hm.

      "rakastan heitä ikuisesti"

      No kai voit pitää yhteyttä, vaikka eroat ilmeisesti. Tuntuu ettet vaimosta välitä..

    • Ota vastuu,voi hyvin

      aloittajalle:

      Sinulla on ilmeisesti pahemman luokan kriisi. Olen pahoillani, että näin on, ja että olet kokenut olevasi oravanpyörässä.

      Valitettavasti on kuitenkin niin, ettet pääse oravanpyörää pakoon lähtemällä ulkomaille, koska omat ongelmasi, joita pakenet, eivät jätä sinua rauhaan missään maassa.

      Tulet varmasti katumaan lähtemistäsi, koska tiedät, että lapsesi tarvitsevat isäänsä, eivät pelkästään rahaa, vaan toista, tärkeää vanhempaansa ja hänen läsnäoloa heidän elämässään.

      Ongelmat, joita lähdit pakoon, eivät poistu muuten, kuin ratkaisemalla ne. Pakoon lähteminen ei ole ratkaisu, se on vain pakenemista.

      Jos haluat pois oravanpyörästä, ratkaise asia nykyisessä elämäntilanteessasi vastuullisesti. Sinulla on lapsia, joiden elämästä ja hyvinvoinnista olet vastuussa siihen saakka, kunnes he ovat aikuisia ja voivat ottaa vastuun itsestään. Senkin jälkeen lapsesi tarvitsevat sinua, vaikka pärjäävätkin itsenäisesti.

      Jos et osaa ratkaista ongelmiasi itse, hanki apua. Voit parhaimmillaan mennä esim. kognitiiviseen psykoterapiaan, jossa tulet tietoiseksi niistä omista epätoimivista malleistasi, joiden takia olet keskellä oravanpyörää.

      Kumma kyllä, vastuun ottamisesta seuraa itselle vapauden tunne. Tämän ymmärtää sitten, kun on ottanut vastuun itsestään ja niistä, joista on vastuussa.

      Kohtaa ongelmasi rohkeasti ja vapaudut monesta taakastasi.

    • Urhobabooni

      Me asutaan linnas Hesingin kalleimalla muséoviraton suojelemalla asuonain alueella missä käy joulúpukki vailla kuittia ja palkatattu henkilökunta siivomassa
      ja kokki laittamas ruokaa rehellisesti veroo maksavien sekä pää´sylipun ostajiebn
      rahoilla joka,kerta vailla "aikusten ranneketta " velkarahalla vailla todellsia tuloja ?

    • näin näen

      Tätä ei selitä muu kuin vankkumaton usko siihen että pysyy elämänsä loppuun tyhmänä.
      Jos viisastuu ei asiaa pohtiessaan järjissään pysy.

      • Jos vaikka 100 suvee täytettyään viisastuu ja elää elämänsä sitte loppuunsasti onneliena samalla tyylisuunalla ja rahalla vailla velkaa perintönä? RikAStuneena?


    • eronneet muistakaa

      "Minä ja lapset kuulumme samaan pakettiin", sanois vaimo uudelle miehelleen

    • Lykkyä

      Aloittajalle:
      Kun heittäydytään oravanpyörästä, ja pannaan kaikki uusiksi, niin tämä toteutustapa on mielestäni yksi parhaista.
      Liian usein lukee lööpeistä kun isukki on kyllästynyt oravanpyörään eikä keksi muuta kuin tappaa perheensä ja sitten itsensä.

      Peukkua.

    • Mä tierän

      Aloittaja!! Sinä tulet masentumaan siellä minne menetkin!!! Masennus alkaa alkoholin liikakaäyöstä. Sä olet ollut 23v puolikas ihminen. Ja nyt sinun pitää olla loppuelämä yksi kokonainen. Ei tule onnistumaan!!! Ajattele. Sä joudut nyt kaikesta päättämään itse. Kaikki eronneet miehet kuolee alkoholin liitännäissairauksiin. Tulee rasvamaksa ja parantumaton maksakuolio (kirroosi). Eronneet ihmiset ei voi mennä edes saunaan yksin kun siellä on aina käyty kaksin.Se on monelle kauhistus. Varaudu vaan, että tulet vielä nöyränä ja sairaana takaisin.

    • oli kiva joulusatu

      ja kaikki uskovat :)

      • Tosimies.

        Eikö ollutkin;)
        Paisui aika ,,hmm,,paksuksi.


    • JSSPSJ

      Vastuunpakoilijasika.

      Ymmärrän, jos joku yksinäinen tekisi noin, mutta aika kylmän tempun teit rakkaallesi ja vielä rakkaammille lapsillesi. Vain todellinen psykopaatti pystyy tekemään noin.

    • ronhextall

      Kuinka tyhminä suomi24:n lukijoita pidetään? Suoraan fiction-leffasta kaikkine nettivastausaikoineen. Adminit heittelee tällaisia viestejä saadakseen aikaan keskustelua!

      Jos adminit on fiksuja, tätä viestiä ei koskaan julkaista. Jos ne uskoo ihmisten tyhmyyteen, tää tulee julki.

      Ei tollaista ole kuin Hollywood-leffoissa, ei ainakaan suomi24-käyttäjien joukoissa.

      Sori vaan, P

      • Hemo roid

        Kirjoituksesi on täyttä paskaa, taidat olla homo?


    • Pidä nykyduunisi

      Tuollainen 17 rivin mittainen kevyt stoori, joulurääpäisy. Tuollainen kiinnostanut 4325 lukijaa tähän mennessä?

      Juttu on täyttä Sariolaa, jonka huomaa monesta seikasta oitis. Kauaspoislähtevä iskä jaksoi tulla tänne sosiaaliseen mediaan meitä muita traagisella jutullaan itkettämään.

      Taloja ei noin vain hyvään hintaan myydä nykyisenä markkina-aikana. Ja mihinkäs asumukseen se perheesi noin rauhaisasti jäi nukkumaan, kun koti on myyty päältä pois? Jonnekin vuokrakerrostaloonko tonnin kk-vuokralla vai?

      Todennäköisesti kirjoittajana olet edelleenkin ihan normaali perheenisä, tai sellaiseksi tulevaisuudessa haluava. Ja olet perheesi luona normaalisti huomenillalla, paketteja availemassa.

      Mutta aika pas-ka kirjailija olet. Älä missään nimessä vaan jätä nykyisiä päivätöitäsi.

      • Isä,mies,huoripukki

        Kateelllinen??
        Itse olet todennäköisesti kirjoitellut palstoilla kausia, ja sinua vituttaa kun joku (minä) saa noin paljon lukijoita yhdellä avauksella näin lyhyessä ajassa?

        Älä vaan pidä päivätyötäsi , olet kurja,kateellinen,copycatti


      • joku vaan
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Kateelllinen??
        Itse olet todennäköisesti kirjoitellut palstoilla kausia, ja sinua vituttaa kun joku (minä) saa noin paljon lukijoita yhdellä avauksella näin lyhyessä ajassa?

        Älä vaan pidä päivätyötäsi , olet kurja,kateellinen,copycatti

        Eihän sun pitänyt tänne enää tulla?! Viimeistään tuolla kommentilla jäit kiinni satuilusta. Tais osua arkaan paikkaan kirjoituksen arvostelu. Mutta tosiaan, johan loogisuuden puute paistoi läpi alusta alkaen: kuka nyt tulis tälle foorumille tuollaista kirjoittamaan jos tosissaan olisi.


      • Isä,mies,huoripukki
        joku vaan kirjoitti:

        Eihän sun pitänyt tänne enää tulla?! Viimeistään tuolla kommentilla jäit kiinni satuilusta. Tais osua arkaan paikkaan kirjoituksen arvostelu. Mutta tosiaan, johan loogisuuden puute paistoi läpi alusta alkaen: kuka nyt tulis tälle foorumille tuollaista kirjoittamaan jos tosissaan olisi.

        Lentoa odotellessa;(


      • hus hus
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Lentoa odotellessa;(

        voi hyvä munaton mies, heitä jo läppäris roskikseen ,ei sua kukaan kaipaa, ei täällä yksi äijäpahanen ole mitään, näitä luusereita on suomi täynnänsä, mene jo...


      • tosimies.
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Lentoa odotellessa;(

        Pitkästä aikaa saa olla onnellinen


      • Mitä äiti sanois?
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Lentoa odotellessa;(

        Kukaan hyypiö joka on jo suoli24:n palstasta noin riippuvainen ei pysty koskaan mitään jättämään


      • 5:n lapsen äiti
        Isä,mies,huoripukki kirjoitti:

        Lentoa odotellessa;(

        Hyvä, että uskallat lähteä. Toivon sydämestäni sinulle onnellista elämää! Meitä pitkässä parisuhteessa " lasten takia" on ihan liikaa. Jos minulla olisi rahaa, lähtisin heti.


    • lisää isättömiä

      Ei voi muuta sanoa kuin että tunnevammaisia on monenlaisia.

      Jos haluaa jättää akan ja työn, niin miksi jätät lapset ja katoat?

      Todella kusipäinen mies olet.



      Pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa.

    • voi vittu mitä touhuu en hyväksyis jos mun isä olis lähteny pois mitään ilmoittamatta en oo vieläkään hyv'ksyny kun isäni asuu eripaikkakunnalla uuden vaimonsa kans ja jätti minut ja veljeni jonkun tyhmän riidan takia :'(

      • Tosimies.

        Eli olet jo menettänyt hänet, kuinka usein näette?

        Eikö olekkin vitun sama jos asuu naapurikunnassa tai toisella puolella maapalloa jos ette näe?


      • pieni ajatus

        Jos tämä on tosiaan totta aloittaja, isä, mies, huoripukki, olen todella pahoillani kaikkien puolesta.Perheellesi tämä tulee olemaan täysi atomipommi, se on satavarma, vielä pahempana se on joulun pyhinä, kun lapset todella kaipaavat vanhempien seuraa.

        Hae ihmeessä apua, ennen kuin teet jotain vielä radikaalimpaa itsellesi tai mitä jo nyt perheellesi.Sanomattakin on selvää, että sinulla on kuvottavan paha olla. Tavallaan ymmärrän sinua, itselläkin on ollut aika ajoin hyvin mustia ja hetkittäin jopa itsetuhoisia ajatuksia, kun en löydä elämässäni sitä rakasta tyttöystävää mistään, vaikka kuinka kulkisi tuolla silmät ja mieli auki, ei vaan nappaa. Elämä ja perheen perustaminen valuu ohi ja eipä paljon 40v aikamiespojalle ole kysyntää.

        Olen samalla lailla äärimmäisen herkkä mies ja tunnen asioita todella voimakkaasti varsinkin taiteen ja luonnon kautta, mutta muutenkin. Itsekin ihan samoja pohtinut, että mitä helvetin järkeä on tehdä elämänsä noille tavarataloille ja yksittäisille liikkeille kuten kamerakaupoille aivan paskapalkalla puoli-ilmaiseksi kaiken aikansa ja energiansa antaneena ja mitä saa käteen- hiluja, millä just ruokansa ja asumisen maksaa. On vain nöyränä mentävä sinne ruokakaupan alelaariin -30%, vaikka kuinka tuntisi katseita niskassansa. Harva se päivä tunnen huoraavani itseäni, jotta pomo saa isomman talon ja uusimman ökymaasturin, kun devalvaatio syö sen mitättömän palkankorotuksen. Ei tässä pelkkä raha, vaan tosiaan elämässä sata kertaa tärkeämäpiä asioita kuin työ. Olisin valmis tinkimään työtunneista ja elämän kulutustasosta, jos tuolla paskapalkalla jotensakin eläisi.
        Armahda sen verran perhettäsi, että otat yhteyttä jollain tapaa, kerrot, että sinulla on asiat ainakin paremmin ja että oikeasti rakastat heitä ja tarvitset nyt omaa aikaasi. Jos vaimosi on kaukaa viisas, hän voi pitää takaovea auki, mutta älä sen varaan laske, käy kuin Cast away Tuuliajolla elokuvassa, ei sitä voi jatkaa ihan, mihin jäätiin. Voimia ja otathan perheeseen yhteyden, sen olet velkaa noiden rahojesi sijasta.!


      • Tosimies. kirjoitti:

        Eli olet jo menettänyt hänet, kuinka usein näette?

        Eikö olekkin vitun sama jos asuu naapurikunnassa tai toisella puolella maapalloa jos ette näe?

        en nää olenkaan minun isääni kun ei pidä muhun eikä veljeeni mitään yhteyttä!!!! vieläkin huono olla kun ei oo ollu isäni mun elämässä


      • tosimies.
        sannuliiini kirjoitti:

        en nää olenkaan minun isääni kun ei pidä muhun eikä veljeeni mitään yhteyttä!!!! vieläkin huono olla kun ei oo ollu isäni mun elämässä

        Isälläsi on oikeus omaan elämään, jopa ilman teitä.


      • Itsekäs napanöyhtä
        tosimies. kirjoitti:

        Isälläsi on oikeus omaan elämään, jopa ilman teitä.

        Lastenkodissako olet kasvanut ? Isän oikeudet, entäs lasten. Kuka on itsekäs ?


    • Elä enää odota

      >>ja sinua vituttaa kun joku (minä) saa noin paljon lukijoita yhdellä avauksella näin lyhyessä ajassa?>>

      Vieläkö notkut täällä?? Nyt helkatin äkkiä pakkaamaan siitä.

      Ettet herätä perhettäsi aamulla kun alat ajaa partaasi ja kompsia puhtaita kalsareitasi vaatekaapeista matkalaukkuusi.

    • J Käteisrosmo

      Kiitti vihjeestä. Se on menoksi nyt. Enkä tule takaisin veroparatiisista jonne olen tallettanut korruptiolla hankkimani kymmenet miljoonat. Tapelkoon jatkossa muut Eurostoliiton ja europankkihuijareiden korruptiorahojen eteen ja heidän puolestaan. Hyvästi kokoomustoverit ja riistokapitalisimivasurit. Hyvästi typerä kansa jota kusetin mielin määrin koko urani ajan. Hyvästi myös sinä kuiviin imetty maa jonka onnistuin myymään katuhuoraksi ammattisutenööreille huippuhintaan. NYT ALKAA VIELÄKIN LEVEÄMPI ELÄMÄ:.

      • Tosimies.

        Hyvä, kaikkii kusettaa miksi et sinäkin.
        Katainen on suurin kusettaja, varastaa vielä kansalta kusetettavaksi aikomansa varat, joutumatta tietenkään vastuuseen.


    • ,.-,.-,.-,.-,.-

      oi voi. nyt on joku onneton mies mennyt lukemaan vaimonsa Eat Pray Love kirjan.

    • Satunnainen seikkail

      Olen tässä iltani kuluksi lukenut noin 1/3 tästä ketjusta, ja kommentteja sulle on tullu puolesta, ja vastaan. Muutama kuukausi sitten, ku itsellä oli kohtalaisen vaikeaa (masennus) sanoin omalle tytölle (14v.), että mulla tekis mieli vaan pakata rinkka, ja lähteä jonnekin reissuun. Enkä tiedä, että minne. Jättää vaan kaikki, ja tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä. Eli tehdä juuri niinkuin sä teit. Mulla on sikäli eri tilanne, ku sulla, että erottiin muijan kanssa, ku tyttö oli alle vuoden ikäinen. Nyt se on jo niin vanha, että sen kanssa voi puhua vakaviakin asioita.

      No, miten tyttö sitten otti ajatukseni vastaan. Ainakin näennäisesti hämmästyen, ja epäillen, että ootko tosissas. Muutama päivä sen jälkeen sanoin asiasta siskon perheelle. Hekin suhtautuivat asiaan ensin epäillen. Mutta lopulta kai ymmärsivät, että mikä mulla oli ajatuksena. En tiedä, että tuleeko tuota koskaan toteutettua, mutta ajatus on ollut mielessä.

    • En oikein usko

      että tuo kertomus olisi totta, vaikka tapahtuuhan sitä kummempaakin.

      Minulle perhe ja etenkin lapset olisivat niin tärkeät, että en edes uskalla perustaa perhettä, koska Suomessa lähes kaikki tapahtuu naisten ehdoilla.

      Joka vuosi tuhannet naiset ottavat eron ja jättävät miehen yksin. Yksi tai kaksi vkl/kk ei todellakaan ole isyyttä ja toinen mies/nainen huolehtimassa omista lapsista vain pahentaa tuskaa.

      http://www.stat.fi/til/ssaaty/2010/ssaaty_2010_2011-05-06_tie_001_fi.html
      "Avioliittoja solmittiin 29 952... Avioeroon päättyi 13 619 avioliittoa"
      Lähes puolet!!

      http://www.hs.fi/kotimaa/Avioerolapsia tulee yli 30000 vuodessa/a1305548935776
      "Vanhempien avioeron kokee yli 30 000 lasta vuodessa. Erityisesti isän ja lasten suhde on koetuksella avioerotilanteessa, muistuttaa Lastensuojelun Keskusliitto. Kolmannes uusperheiden lapsista ei ole yhteydessä biologiseen isäänsä."

      Mies menettää avioerossa paljon enemmän ja usein äiti vielä tekee kaikkensa pilatakseen lasten ja isän välit, joten siinä tapauksessa sama, vaikka lähtisikin kertomatta mitään.

    • isi lähti israeliin

      eihän tuossa tänäpäivänä ole mitään vikaa kun kaikki SUOmilehmätkin valittaa vaan suomalaisista MIEHISTÄ ja miten he voisivat elää ilman miehiä ja blaablaa...lesbo sitä koeputkihedelmöitys tätä.... MITENS TELAKEJUHOROT NYT SUU PANNAAN? tais mennä kyynelkanavasta jotain väärään kurkkuun kun tajuttiin että miehiä tarvitaan sittenkin...hehhheh...

    • oikeasti kadonneet

      Nyt täs päällimmäsenä tulee mieleen että mksi AP jatkuvasti kommentoi ja missä on j a miksi rahat puoliksi jos kerran lapset jäävät änne? Mites jos vaimo tai joku läheinen ei ymmärrä tilannetta ja sit lähdetään etsimään ympäri maailmaa moista luuseria??!! Kuka se maksaa. Jätkä vaan etsii itseään ku paha mieli. Tuu hei melle,olen yh ja tykkään luusereista,juothan??? Toivottavasti tuo AP oli oli vits?!

    • Huu-haalle

      Oliko hiki, kun heräsit tuosta haaveunesta ja muija pisti sinut siivoamaan. Heh, heh, he.

    • Lapset tarvitsevat

      molempia vanhempiaan - myös isäänsä.

      Mielestäni olet vain itsekäs, itserakas paskiainen!

      • Kyllä´

        Au-lapsi voi onnellinen


    • ....................

      Minä ymmärrän ihmisiä, jotka tekevät tällaisen ratkaisun. Joskus ei vain jaksa. Sitä en tajua, että jätät kaiken taaksesi noin raukkamaisesti. Olet sen perheellesi velkaa, että jätät ainakin lapun, jossa sanot, että jatkakaa elämää. Sinä jatkat omaa elämääsi, tee samoin perheellesi. Kumpikin ovat silloin "onnellisia".

    • älä lyö

      luulet että rahalla voit antaa/ korvata kaiken. olet pelkuri ja täysin vastuuntunnoton. miksi pyytelet anteeksi olethan täysin selvillä mitä olet tehnyt ???

      vastuu omista lapsistasi ja mitä surua tuotat heille ei näköjään tunnu sinua häiritsevän. vain minä,minä kunhan oma olo paranee. on yksi asia erota ja pitää suhteet lapsiin jäljellä kuin pakoilla.

      ja tämän kehtaat antaa heille joululahjaksi !!!

      • Late Lapista.

        Turha aloittajalle on enään räksyttää, jeppehän on jo vähintäänkin thaimaassa, eikä lueskele näitä foorumeja, vaan kalastelee nuoria naisia !


        Late Lapista. SSSS Ry!


    • mengele1

      vittu ois tehnyt miei lähteä mukaan toi on kunnon meininkiä

    • Ikävä kyllä

      Itseään ei pääse karkuun vaikka kiertäis maapalloa hyrrän lailla.

    • törk. melikuvitusta

      Jos tuollainen teko olisi todellisuutta, sitä voisi verrata vähintäänkin lapsen törkeään pahoinpitelyyn, josta lapselle voi jäädä elinikäinen vamma.

      • Late Lapista.

    • Kaikenlaisia.

      Joulusatuja. Aloittajan satu ei ollut kovinkaan hääppöinen.

    • Isätön

      Tämmönen isättömänä kasvanu vois sanoo että kokisit kohtalos aika katkerin käsin ku palaisit edes kerran eläessäs näyttään naamaas. Siinä toista viikkoo lepareis aina kivun loputtua kun on uus pala otettu kunnes kuolet.

      Oot feikki tai et mut paa vittu miettien jätäkö lapses vai et Rahalla sillä ei oo vitunkaan väliä. Vaimos ryyppää tommoset pikkusummat parissavuodes eikä niistäkään siis mitään hyötyä ole sun lapsilles.

      Että hyvillä mielin matkaan vaan. olisit sit lähteny ennen lapsia.

    • kuse muuntajaan

      Jollain on tekeminen vähissä, kun jaksaa tämmöstä vääntää. Osta elämä itellesi!

      • koti isä

        se on elämää ei sen enempää.muija pakkas kassisa jätti 300000 euroa rahaa lapsille ja minulle ja talon.oli loppuun palanut kävi lääkärissä.nostan hattua jos ei jaksa on parempi ottaa hatakaiset,kuin menettää hermonsa lopullisesti.tulee yhteikunnalle halvemmaksi,kuin hoitaa masentunutta väsynyttä vaimoa.on se joskus soitellu sillä on nyt parempi olla.kannattaa ottaa positiivisesti asiat.vois olla huonomminkin.mielen rauhaa kaikille.


    • Buon viaggio

      Hyvä, että lähdit. Olisit saattanut päätyä lööppeihin tässä pyhien aikaan. Oravanpyörässä sinkoillen saattaa se iso pyörä heittää pääkopassa viimeisen kerran. Onnettomana ihminen ajautuu uskomattomiin tekoihin. Tsemppiä sinulle kuten myös perheellesi!

      • joulun rauhaa

        onneksi joku ymmärtää lopettaa oravan pyörässä rylläämisen,niin tein minäkin nyt jouta krjottelee.kahteen kymmeneen jouluun ei ollut jouluakaan.nyt joutaa miettimään mikä on joulu.se on jeesuksen syntymä juhla ei joku oravan pyörä kaupan keksimä kiire hössötys.nyt on aikaa syventyä joulun viettoon.rauhallista joulua kaikille.myös oravapyöräläisille.


    • ikävä lapsille

      Sanoit jakaneesi omaisuutesi puoliksi eli puolet sinulle ja yksi kuudesosa muille perheenjäsenille.

      Vaimosi on edelleen virallisesti naimisissa kanssasi, vaikka oletkin poistunut hänen elämästään. Hän on silti käytännössä yksinhuoltaja, mutta ei saa elatusmaksua eikä yksinhuoltajan elatusmaksulisää. Eroprosessin jälkeen hän voi saada elatusmaksua, joka peritään myöhemmin sinulta.

      Elämme sosiaalisessa maailmassa. Jos kohtelet kanssaihmisiäsi huonosti, niin luuletko sinua silti kohdeltavan hyvin? Moni valitsee seuransa ja luotettavuus on ystävyyden perusehto.

      Vaimosi olettaa sinun lähtevän toisen naisen matkaa ja niinhän sinulla kohta sellainen onkin. Muualla maailmassa sinua arvostetaan juuri niin kauan kun sinulla riittä rahaa. Rahat voivat loppua nopeastikin, jos löydät "kohtalosi".

      Vaikka tämä aloitus olisikin provo, niin tällaisia miehiä vaan löytyy.

      • lähtö mielessä

        jos on jättänyt rahaa lapsille se on ennakko elatus maksu.jos oikeus määrää vaikka jonkun summan elatusmaksua,se lasketaan lapsille annettu raha jaettuna jollain summalla.jos ei toinen ole työssä se on sitten sossun asia elättää,kun ei ole työ tuloja.kyllä sota orvotin selvisi vaikka oli toiset ajat ei sossua,eikä muutakaan,sosiaaliturvaa ja kunnon kansalaisia ollaan.jos ei jaksa olla perheessä,on parempi häipyä kuin menettää hermojaan.on yhteiskunnalle halvempaa.joulun rauhaa kaikille.


      • tosimies.

        Aina uusia naisia löytyy


      • hienoa

        Hienosti oivallettu:)


    • kevatnurmi

      oma valinta,tuu takaisin sitten,kun lapsesi on tappanut 78 ihmistä saarella

    • Eva B

      On edesvastuutonta jättää omat lapsensa, sanan mukaisesti oman onnensa nojaan. Lasten äiti voi kuolla, vaikka tänään, se mitä lapsille silloin tapahtuu ei näköjään useimpia tässä ketjussa kiinnosta tipan vertaa. Jos lapset ovat nuoria se, että heidän omaisuudekseen jäisi paljon omaisuutta ei käytännössä merkitse sitä, että he todellisuudessa saisivat omaisuudesta turvatun toimeentulon. "Uskotut" miehet tai naiset ovat yleensä juuri niitä oman edun kärkkyjöitä jotka käyttävät edunsaajien ahdinkoa hyväkseen häikäilemättömästi.

      Olipa tuo aloittajan tarina totta tai tarua, tästä ketjusta huomaa kuinka välinpitämättömästi lasten edusta ja lasten hyvinvoinnista välitetään.

    • oikea mies

      jos voimavarat,ei riitä olet tehnyt hyvän päätöksen.miksi pyöriä jossain oravan pyörässä.tein lähes samoin,lopetin oravan pyörän,jonnii joutavaa juoksemista jos jonkin asian perässä.stop ja lopetin en kylläkään myynyt muuta kuin ylimääräiset autot.nyt on paljon parempi nyt joutaa kirjoittelemaan netiin,ja purkaa oravan pyörä.tämä on oikeaa elämää saa mennä minne milloinkin haluaa.kalalle kirppikselle.torille,metsään kävelylle.on hauskaa katsella kun toiset juoksee hullun lailla,sinne tänne.kaupan kassalla hiton moinen kiire,tuupitaan toisia.ootkaa järkikäteen ja lopettakaa vouhkaaminen ja orava ralli.

    • rutistukset

      Onhan sinulla rohkeutta tulla takaisin, jos haluat? Tervetuloa!

    • Rohkea rokan syö....

      Pelkuri sanon minä. Taidat olla vain joku huomionkipeä narsisti joka ei muuta osaa kuin ajatella itseään. Säälittävää.

    • victor.s

      tule Floridaan!

      myin rivitaloni (470.000 euroa) Espoossa 2009 erotessani,vaimoni oli tyypillinen alkoholisoitunut Suomalainen nainen.
      Floridasta ostin todella edullisesti omakotitalon n.100.000 euroa, 4h sauna ja uima-allas(talon hinta muutamavuosi sitten oli 400.000 euroa)
      omaksihuvikseni teen osakekauppoja netinkautta ja olenkin tienannut todella mukavasti,arkirutiineihin kuuluu aamuisin juoksulenkki,kuntosali ja tietenkin Golf.
      olen saanut painoni hallintaan ja monikin arvuuttelee minut 40-45 vuotiaaksi (oike 61v.) vuosisitten otin taloudenhoitajaksi todella kauniin Latinon 22v. joka sittemmin on vaihtunut vakituiseksi asukkaaksi talooni,seksi jonka jo luulin olevan menetetty onkin tullut takaisin nuoren ja kauniin vaimoni tuomana lahjana.
      Floridassa ihminen nautti todellakin jo esim.ravintola kulttuuri todella raikkaine ruokineen on makuuni.
      susittelen kaikille joilla vaan on mahdollisuus muuttaa.

      • 8+2

        Florida ? ..taitaa olla oikeasti kontula ja hulpea talokin 24 neliön yksiö, maisema merel...ai niin ei ole kuin yksi ikkunua ja sekin talon käytävään.


      • 80%absolutisti

        älä yleistä suomalaisia naisia alkoholisteiksi!! olet eronnut vaan yhdestä naisesta.. mun tuttu eros 2 miehestä koska niist tuli alkoholisteja! ja enemmän mä kaupan kassal kieltäydyn myymästä humaltuneille miehille alkoholia kun naiselle koska naisia ei tuu siel vastaa jotka olis humalassa!


      • Kyllä´
        80%absolutisti kirjoitti:

        älä yleistä suomalaisia naisia alkoholisteiksi!! olet eronnut vaan yhdestä naisesta.. mun tuttu eros 2 miehestä koska niist tuli alkoholisteja! ja enemmän mä kaupan kassal kieltäydyn myymästä humaltuneille miehille alkoholia kun naiselle koska naisia ei tuu siel vastaa jotka olis humalassa!

        nykyajan naiset ovat hirveitä kaljankittaajia. Ei niiden kanssa voi yhteen muuttaa.
        Lisäksi niillä on väkivaltaisia entisiä miehiä, joten terveyden takia on parempi jättää suhde yhteen yöhön.


      • yksityisyrittäjä
        Kyllä´ kirjoitti:

        nykyajan naiset ovat hirveitä kaljankittaajia. Ei niiden kanssa voi yhteen muuttaa.
        Lisäksi niillä on väkivaltaisia entisiä miehiä, joten terveyden takia on parempi jättää suhde yhteen yöhön.

        Ja siideriä kanssa.Ja näiden pilallehapettuneiden naisten juttuja kun joutuu kuulemaan,niin ei voi kun päätään pyöritellä.


      • NAINEN--
        yksityisyrittäjä kirjoitti:

        Ja siideriä kanssa.Ja näiden pilallehapettuneiden naisten juttuja kun joutuu kuulemaan,niin ei voi kun päätään pyöritellä.

        noo ehkä perempi sukupolvi on tulossa..


    • TosiMies!

      Miehenä ja isänä häpeän kaltaisiasi ihmisiä. En sano miehiä koska pidän sinua pikkupoikana joka ei ymmärrä perheen arvoa. Jokainen kaipaa joskus lomaa läheisistään mutta vain täydellinen raukka hylkää lapsensa ja vaimonsa jouluna. Pitäisi olla kunnian asia miehelle huolehtia hyvin perheestään. Olet selkärangaton surkimus. Älä hanki ainakaan enempää lapsia uudessa maassa kun et pysty huolehtimaan olemassa olevistakaan. Raha ei korvaa isää.

      • Äidin menettämä

        NII JUST!!! esim mun isä lähtee aina kerran vuodessa Espaniaa viikoks. ilman perhettä. saapahan omaa aikaa ja kyllä se aina takas tulee! ei meidän ISÄ meitä jättäis :) (ollu naimisissa 15v vaimonsa kanssa..)


    • Mr tee vm 80

      En syytä viestiketjun aloittajaa, varmasti miettinyt ratkaisuaan vuosia. Nykyajan mies on vittumaisessa raossa pitkään kun lapset syntyvät. Vaimo tai puoliso voi erolla ja huoltajuudella vedättää pitkälle ja kiristää etuuksia. Mies ei voi oikeastaan muuta kuin alistua ja hyväksyä, ellei halua menettää muksuja ja maksaa persettään kipeäksi. Suo siellä vetelä täällä. Tilanne on vittumainen lasten kannalta, mutta tuskin äärimmilleen krronisesti vittuuntunut isäkään hyvää seuraa on. Hattua nostan viestiketjun aloittajalle ja toivoisin ottavan yhteyttä musuihin kunhan ovat yli 18, ei voi vaimo enää huoltajuudella ym kiristää. Itse ajattelin kärvistellä teini-ikään asti ja lähteä kiitämään kuhan aika on oikea. Vaimo hankkikoon itselleen tyhmemmän elättäjän.

    • jalat maassa

      Arki se tulee vastaan siellä Caledoniassakin ja hemmetin ikävä lapsia...

    • Nekrohippi

      Perinteitä on hyvä jatkaa, parempi lähteä kotoa ja jättää k*sipäät keskenään kuin jäädä ihmettelemään sitä meininkiä vuodesta toiseen. Elämä on kovin lyhyt ja sitäkin synkempi ja inhottavampi, mitä sitä oravanpyörässä vielä pahentamaan. Onnea matkaan aloittajalle.

    • caabbb

      Jos itse tekisin vastaavan ratkaisun, niin lapsiani jäisin kaipaamaan aivan hirvittävästi. Vaimoa ehkä joskus kaipaisin, vaimon sukua en koskaan. Minullakin olisi rahaa tehdä tämä sama operaatio - voisin ottaa kaikki käteiset, mutta jättää autot (3kpl.) ja upean ok-talon vaimolle. Menisi varmaan 50/50.
      Oma äitini on vanha ja sairas ja hän ei kestäisi katoamistani; muuta sukua minulla ei ole käytännössä ole, joten sukukaan ei olisi rasitteena.
      Yhdysvallat olisi todennäköinen kohde minne suuntaisin - sinne Floridaan minäkin kuten joku , joka tässä ketjussa kirjoitteli.

    • Itku muurilla
    • tikahtuu

      Trotroooolliii
      oletko pitkään jo jouluputkeapitänyt?

    • Tahvotattari

      Onneksi olkoon. Elät vain kerran ja nauti siitä-

    • Vain sitä

      Avaus = TÄYTTÄ PAS.KAA!

    • Hylkääjä on uhri

      Väkivaltaa on monenlaista. Mitään "oravanpyörää" mistä voi paeta, ei ole olemassakaan. Itseäsi et pääse pakoon, kyllä itkeä voi palmun alla shortseissakin, se maksettu "rakkaus" kainalossa. Paneminen ei tuo mielenrauhaa. Ei mikään ahneus ja itsekkyys, kaikki onni on yhteisyyttä, empatiaa, rakkautta. Aitoa sellaista.

      Hylkääjä hylkää aina itsensä, eikä koskaan saa takaisin sitä mikä on arvokkainta.

      Aikuisuus/vanhemmuus on sitä, että osaa laittaa lasten edun etusijalle.

      Tietysti on mielisairaita ihmisiä, jotka luulevat, että raha on ihmisiä tärkeämpää. Niiden oikea paikka on mielenterveyshoidossa.

      • Suurin onni

        Elän vain kerran, lasteni elämässä mukana, heitä rakastaen ja tukien.


    • Seesteiseenkö päin

      Silloinen vaimoni kävi vieraissa. Epäilys oli muhinut pitkään ja viimein hän sen myönsi, kun tuli aamuyöstä toisen miehen vierestä.
      Seuraavana iltana lähdin itse viihteelle ja kuinka ollakaan iskeydyin kiinni miellyttävään naiseen. Vietimme yön yhdessä. Aamulla oli tietysti valtava morkkis mennä kotiin ja lasten luo.

      Morkkis haihtui enkä saanut naista mielestäni. Sain tilaisuuden soittaa hänelle ja sitten läheteltiin kirjeitä. Erään riidan jälkeen soitin hänelle, että nyt tulen. Hän otti luokseen. Vielä raskaampi oli palata siltä reissulta entiseen, kun lapset vielä ihmettelivät missä olin ollut. Side entiseen oli lopullisesti katkennut.

      Erohan siitä tuli vaikkei uutta liittoa tämän toisen naisen kanssa. Nautin elämästäni ja hypin kukasta kukkaan, naisia oli kymmeniä. Nyt olen yhden naisen kanssa ollut pitkään.

      Lapset ovat aikuisia eivätkä kanna enää mitään kaunaa eikä traumaa, hyvät välit. Mitä olisinkaan menettänyt jos olisin jäänyt siihen suhteeseen, joka teknisesti toimi lähinnä lasten takia muttei todellista kiintymystä ollut yhtään.

      Enkä kadu rillutteluvuosiani pätkääkään, jännää ja hauskaa aikaa. Jos meillä on yksi elämä, niin miksi olisin nämä kokemukset jättänyt väliin.

    • Ktprls

      Kyllä tuollaista joskus sattuu. Eräs mies lähti eräänä iltana tupakkaa ostamaan. Hän ei tullut koskaan takaisin.

    • 4qwerf

      "Te kaikki muut saatte haistaa paskan;) "

      Tuohon saakka jutun olisi ehkä voinut uskoakin. Ei ihminen, joka oikeasti on tuollaista toteuttamassa, taida kirjoitella tuollaisia. Ainoa syy tuohon loppukaneettiin on se, että kirjoittaja käy täällä katselemassa onko joku lähtenyt trolliin mukaan.

      • Kala märkä.

        Hhehe onneksi harva lähti, taisi tulla historian suosituin


    • moi do

      Jos tuolla tavalla hommasi saat pelaamaan niin ihan se ja sama.

    • svoboda budet!

      Joo, olen itse tuollaista miettinyt, hyppyä pois oravanpyörästä. Olen nainen ja jään eläkkeelle lähivuosina.Lapset ovat aikuisia, melkein jo omillaan pärjäävät. Toivon pärjääväni eläkkeellä jossain kaukana. En ole vielä miettinyt, mutta luultavasti ilmoitan lähdöstäni läheisilleni.
      Sattui työssä hyvin ikävä tapaus n. vuosi sitten. Olen ammatinharjoittaja ja jouduin erään pikkupampun käsittelyyn. Kyseessä työpaikkakiusaaminen. Onneksi sain tyypin pois kimpustani, mutta tuli ajatus, miksi olen työn vuoksi kenenkään rääkättävänä. Ei ole mukavaa kerjätä sossun luukulla, mutta ei myöskään työpaikkakiusaajan kynsissä...
      Etelän lämpöön, ehkä se saa unohtamaan tämän Suomen pahan työelämän...

    • nuuskamuikkunen

      Monta kertaa nämä itsesäälissä rypevät miehet hakevat vain huomioo.... Tosi typerä teko, et sit ajatellut lapsias yhtään!!?

    • tosityytyväinen

      Heí, jos olet Juha niin antaa palkaa, mutta asustosasi et saanut 400. Tiedät sen"

      • Kyllä ne lapset ja äiti pysyy elossa vielä monet vuodet ja pärjäävät, vaikka et paikalla olekaan. Mistä tiedän? No itse olen yhden lapsen yksinhuoltaja ja toinen lapsi on tulossa, ni uskalsin hankkiutua vielä lissää raskaaksi ja tahallaan (ei vahingossa) Ja minäkin laitan, että vittuilijat voivat tulla imemään minun vittua


    • eräs pohdiskelija

      Onnea vain, mutta tosiasia on, ettet pääse itseäsi pakoon - edes maailman toiselle puolen. Kurjuus ja oravanpyörä ovat suhteellisia; joku olisi ikionnellinen perheesi kanssa. Eiköhän se vapaus löydy ennemminkin oman pään sisältä kuin shortseissa kuljeskelusta?

    • suorat sanat

      Kuulkee! Työ suatta vettee vitttun piähännä joka sorkka!
      Työ outta kuspäetä jokane!

    • nuukuus kunniaan

      Moi vaan huoripukki!
      Ennen kun lähet, voisikko tulla paneen mua?
      Meinaan vaan, että pitäis saata tyytytystä mutta mun tiltosta on patterit loppu.
      Ja kuma aina nuukailen nii en osta uusii patterei.

    • Katamanda

      Ihan kaunista tarinaa...

      osa 1, ulos kylmään pakkaseen. Sääli

      osa 2, holtittomasti oravanpyörässä, raukka

      osa 3, kiitos anteliaisuudesta, loppuelämän rakastetut kaukana, voih...

      osa 4, kaikki hoidettu joulua varten, kiitollisuus, vain sinua ei näy...

      osa 5, niin, elät vain kerran, niinkuin me kaikki muutkin...

      osa 6, anteeksi???

      Mies, marjanpoimija vai marttyyri?

      hohhoijaa!

      Hyvää jouluyötä ja parempaa itsetuntoa kaikille! ;-)

    • Impi Pip

      Sinähän olet aivan esimerkillinen lähtijä, jätit perheesi henkiin...

    • EVVK

      Senkun viittu jätät, viittuako se meille kuuluu, hinttihomoperkeletaliaivokusipää.

    • mikshankitperheen

      Olis ihan kiva et esim. keskustelisit vaimos kanssa, ennen kun jätät sen yksin huolehtimaan ja kantamaan vastuun teidän yhteisistä lapsista... Itse en antaisi koskaan anteeksi.
      Itse olen nuori nainen ja todellakin mietin, kannattaako tänne koskaan hankkia perhettä? Paska maailma ja äijäkin voi noin vain luopua vastuustaan ja lähteä. Ja raha on rahaa. Se, että nyt hyvänä jäbänä jätit perheellesi kolmion, ei tarkoita sitä, että nyt olisit huolehtinut perheestäsi.
      Provo tai ei, niin noita ihmisiä on olemassa. Mutta yhdyn edelliseen;
      jätit sentään perheesi henkiin.

      • Ei naisetkaan

        keskustele, kun ottavat eron ja toisen miehen. Miksi isä ei ole silloin tärkeä?


      • Jotain rajaa

        Tänä vuonna on tapahtunut viisi perhesurmaa, isä on murhannut lapsensa ja osassa vaimonsakin. Nyt mies lähtee, on ostanut vaimolle ja lapsille kolmion ja jättänyt parisataa tonnia rahaa, silti hirveä kitinä. Jumaliste, naiset eivät ole ikinä tyytyväisiä!


      • Jotain rajaa

        Tänä vuonna on tapahtunut viisi perhesurmaa, isä on murhannut lapsensa ja osassa vaimonsakin. Nyt mies lähtee, on ostanut vaimolle ja lapsille kolmion ja jättänyt parisataa tonnia rahaa, silti hirveä kitinä. Jumaliste, naiset eivät ole ikinä tyytyväisiä!


    • isä24

      mieti sun lapsia ne aamulla herää innoissaan ja haluaa halata isää jota ei enää ole vaan koska ei halua "tuhlata" elämäänsä.. se ois pitäny ajatella silloin kun sen mulkkus kaivoit housuistas ja akkas paksuks laitoit se on koko elämän vastuu ei siitä noin vain pois lähdetä ei kukaan joka rakastaa lapsiaan niikuin normaali ihminen tee näin. Lapset ovat viattomia täällä oloonsa niin tehkäämme heidän elämästään elämisen arvoisia ja annetaan lapsille mahdollisimman hyvät eväät elämään :)

    • älä mee

      Miksi ? - Miksi Isä lähdit?

      Olisimme niin kovasti tarvinneet suojaasi. Eihän sinun olisi tarvinnut lähteä.

      Miksi jätit meidät? Kaipaamme sinua kovasti, kaipamme sinun ääntäsi ja sinun vahvoja käsivarsiasi ympärillämme. Sinä olisit voinut antaa meille suunnan ja näyttää tien elämään. Nyt joudumme kulkemaan puolikkaina tietämättä ketä olemme ja mihin kuulumme. Sinä olisit voinut olla meidän luja ankkurimme. Olisit voinut olla suuri laiva joka olisi turvallisesti hinannut meidät merelle, opettanut meidät leikkimään ja elämään, ja sitten olisit päästänyt meidät omalle matkallemme.

      Tulemme olemaan hukassa kauan, ei ole helppoa tietää kuka on, jos osa itsestään katoaa jo lapsena. Joudumme aikuisena tekemään töitä sen eteen, että luottaisimme ihmisiin, kun sinä opetit sen meille.. ei ole kumppaniin luottamista, ei edes siinä vaiheessa kun lapsia saadaan. Ehkä en koskaan edes uskalla tehdä lapsia, saatikka sitoutua. Sinä annoit meille mallin, että vastuutaan voi paeta ja toisen voi jättää.. Tämänkö sinä halusit minun oppivan?En tule tietämään, miten rakastaa parisuhteessa, armossa ja totuudessa. Olisin niin toivonut että olisit opettanut meille asioita sinun tavallasi. Olisimme halun neetolla kuin sinä. Tuntuu edelleenkin siltä niin kuin olisimme täysin eksyksissä oudossa paikassa. Et tiedä miltä tuntuu olla yksinäinen, ilman isää.

      Kiitos niistä muutamista tilanteista jolloin saimme viettää kanssasi. Ehkä annamme sinulle anteeksi, mutta se ei poista sitä tuskaa ja surua joka meillä on sinun menettämisestäsi. Se ei myöskään korvaa sitä surua jonka äitini joutui kohtaamaan. Kiitos siitä perimästä jonka olet minulle antanut ja siitä että saan olla osa sinua. Ehkä juuri sen tähden sinun katoamisesi tuntuu niin tuskalliselta, koska en ole saanut olla lähellä sinua - lähellä sitä paikkaa johon olisimme kuulununeett. Kuitenkin, sinun ansiostasi olemme olemassa. Kumpa saisimme kasvaa sinun hoidossasikin.


      Kun lähdit pois, sinulla ei ollut aavistustakaan mihin se voi johtaa : Meillä ei tule olemaan juuria; pelko ja häpeä tulevat osaksi maailmaamme - meistä tulee rikkinäisiä, ei ketään.

      Isä, kuka minä olen? Palaatko sen vielä joskus kertomaan lapsillesi?

      terveisin: sinun lihaasi ja vertasi 6- ja 8 vuotiaat.

      • asiallinen rouva

        Kaipaamme tälle palstalle asiallisuutta. Joten saanen pyytää: Älkää pillluilko!


      • sgdffghfhjw

        Keksitty tarinahan tuo oli mutta tod.näk haaveilet tempun toteuttamisesta.
        Mielenkiintoisia vastauksia paljon mitkä varmaan helpottaa ratkaisuasi. Asia mikä tulee vastauksista montaa kertaa esille on että miksi teit lapsia? No tuskimpa asiat olivat samalla mallilla silloin, Saman voisi kysyä niiltä 50% aviopareilta jotka päätyvät eroon syystä tai toisesta-miksi menitte naimisiin? Kyllä niitä virheitä tulee tehtyä tässä maailmassa paljon muitakin. Kyllä se ero on joskus helpotus myös lapsille jos he joutuvat vuodesta toiseen katsomaan kärsiviä vanhempiaan jotka ovat (asuvat) yhdessä vain lasten takia


    • Äijä -62

      Luuseri, tosimies ei perhettään petä.

    • Jack Kerouac

      Mielenkiintoinen hypoteesi, lähtäkkö vaiko ei. Näivettyä pikkuhiljaa liitossa jossa ei ole sisältöä, olla mukana oravanpörässä josta ei loppupelissä jää kuin katekruus käteen. Vai iloita lastensa kasvamisesta ja seurasta, seurata heidän itsenäistymistään. Olla tukena silloin kun he sitä tarvitsevat.

      Jokainen tekee oman valintansa, yksiselitteisesti väärää ratkaisua ei ole olemassa. Onnea matkaan jos olet ratkaisusi tehnyt.

    • vapaa maa

      Lyhyeen päättyy aloittajan maailmanmatka.
      Vaimo nostaa syytteen yhteisten varojen kavalluksesta, Interpol etsintäkuuluttaa ja miehen tilit jäädytetään. Ajan myötä aloittaja jää nalkkiin ja joutuu maksamaan korvaukset korkojen kera ja päälle vielä oikeuskulut.
      Kannattaisi harkita kotiinpaluuta mitä pikimmiten ja aloittaa lainvoimainen avioeroprosessi.

      Ihan vain vinkkinä näin mies miehelle.

      • Jotain rajaa

        Jos on ostanut vaimolle ja lapsille kolmion ja jättänyt parisataa tonnia ja itsellä on parisataa tonnia on turha tehdä mitään ilmoituksia minnekään sillä miehelle kuuluu omaisuudesta puolet ja nyt vaimo ja lapset ovat yli puolet saaneet!


    • Kuulostaa kummalliselta.Ei pätkääkään tervejärkisen suomalaisen miehen päätökseltä.Sinun on turha sanoa että olet saanut tarpeeksesi tai selittää muuta paskaa.Sanoisit suoraan että nyt rupes tekemään mieli nuorta thailandilasta lihaa.

      Perhe on yhteiskunnan peruskivi,sinä et varmaan paskaakaan välitä siitä minkälaiset seuraukset tuo temppusi aiheittaa perheellesi,ei taloudellisesti mutta henkisesti.Sä oot itsekeskeinen sika.

      Kun sä sitten sinne Banggokkiin majoitut,löydät jonkun paikallisesta baarista,"tekorakastut",olis kiva jos pistäsit viestiä kuinka pyyhkii 10 vuoden kuluttua,ilman sosiaalisia kontakteja,ilman omaa kulttuuria.Onhan siellä aurinkoa,lämmintä ja pimpsaa,kerro sitten oletko onnellinen.

      • yksityisyrittäjä

        Ah niin tavanomaista naisen puhetta.Varmaan tällä aloittajalla on pitempi kokemus perheestä kuin sinulla tai minulla.Mutta yksi mikä on 100 %:sen varmaa on se,että KUKAAN EI JAKSA KUUNNELLA JATKUVAA V...LUA KOKO AJAN,ihminen ei ole tehty paskasangoksi.Se on asia mikä tuntuu täällä useimmilta unohtuvan.


      • Äidin Menettämä
        yksityisyrittäjä kirjoitti:

        Ah niin tavanomaista naisen puhetta.Varmaan tällä aloittajalla on pitempi kokemus perheestä kuin sinulla tai minulla.Mutta yksi mikä on 100 %:sen varmaa on se,että KUKAAN EI JAKSA KUUNNELLA JATKUVAA V...LUA KOKO AJAN,ihminen ei ole tehty paskasangoksi.Se on asia mikä tuntuu täällä useimmilta unohtuvan.

        me jotka ei pidetä tän ajatuksista sanotaa vaa mielipide!! ei mitenkää vittuil.a


      • Jotain rajaa

        Thaimaassa asuu paljon suomalaisia, hyvin pärjää. Vaikka muuttaisi maahan jossa ei suomalaisia olisi niin so what, eiköhän ole ihan tarpeeksi Suomesta ja suomalaisuudesta nähnyt. Varsinkin syksyllä ja talvella suomalaiset näyttävät siltä kun olisivat syöneet puoli kiloa paskaa, naama aina norsunvitulla, yrmeätä ja tympeätä porukkaa, kuka sitä jää kaipaamaan?!


      • Jotain rajaa

        Thaimaassa asuu paljon suomalaisia, hyvin pärjää. Vaikka muuttaisi maahan jossa ei suomalaisia olisi niin so what, eiköhän ole ihan tarpeeksi Suomesta ja suomalaisuudesta nähnyt. Varsinkin syksyllä ja talvella suomalaiset näyttävät siltä kun olisivat syöneet puoli kiloa paskaa, naama aina norsunvitulla, yrmeätä ja tympeätä porukkaa, kuka sitä jää kaipaamaan?!


    • Reppuryssä

      Paskaa! Hyvä joulusatu tosin..

    • sai-ras-tu-nut

      Lapsesi 6 ja 8 vuotiaat ovat vaarassa sairastua masennukseen mikäli äiti ei ole vahvaa tekoa. Revi siitä.
      Omat lapseni olivat suunnilleen saman ikäisiä kun isukki huomasi yhtäkkiä että elämänsä olikin jäänyt elämättä. Toinen lapsista nyt laitoksessa toinen taistelee oman masennuksensa kanssa eikä elämä ole vieläkään kunnossa.
      Vaikka elatusmaksut isä hoiteli ei se korvannut isää lapsille.
      Oikeastaan sinun olisi kannattanut soittaa palvelevaan puhelimeen ellet mitään muuta ratkaisua olisi keksinyt kun tuntuu että sinun pitäisi purkaa ensin mieltäsi jollekulle ulkopuoliselle ja mielellään vaitiolovelvolliselle.
      Tunnut kovasti kaipaavan myötätuntoa ja ymmärrystä. Ja ihmettelet ettet sitä liiemmälti saanut. Itsekkyytesi on sanoinkuvaamatonta. Luulet että vain itse olet olemassa.
      Ja teitä taitaa riittää. Olisivat edes jättäneet lapset hankkimatta.

      • Isä,mies,huoripukki.

        HAISTA PASKA, KUTAN SANOIN AVAUKSESSASI HYPPÄÄ ALAS VUORELTA, KUTEN NÄET AVAUS KUVASTA TAPA JEESUS TYPERILLÄ JUTUILLASI 100NANPALVOJA LUTKA HAISTA PASKA! HAHAHAHAAHAH

        T. AVAAJA - Isä,mies,huoripukki.


      • ihmettelijä--
        Isä,mies,huoripukki. kirjoitti:

        HAISTA PASKA, KUTAN SANOIN AVAUKSESSASI HYPPÄÄ ALAS VUORELTA, KUTEN NÄET AVAUS KUVASTA TAPA JEESUS TYPERILLÄ JUTUILLASI 100NANPALVOJA LUTKA HAISTA PASKA! HAHAHAHAAHAH

        T. AVAAJA - Isä,mies,huoripukki.

        jaahass no missäs sitä nyt ollaan??


    • isä,mies,huoripukki

      No en mie mihinkään lähtenyt, mutta ihan oikeasti meinasin ainakin.

      • mie meinasin

        Jos tämä oli ns. vakaa aikomus niin kantsisko sun laittaa ensin pääsi kuntoon ennen kuin alat meinaamaan mitään muuta. Lapsesi ansaitsevat täyspäiset vanhemmat ja parempi 2 kpl kuin yksi. Älä aina ajattele vain itseäsi.
        Muitakin mahdollisuuksia on kuin ottaa ja lähteä raukkamaisesti. Ota vaikka välivuosi niinkuin nuoret kun etsivät vielä itseään. Luulisi koulutetun ja kielitaitoisen sen tietävän.

        Mistä teitä vastuun pakoilijoita aina riittää.
        Ja, pane se putki jo poikki, isämiespukki.


    • Turha+tura yritys

      Pysyisit aloittaja edes todellisuudessa vaikka miten viskaisi päässä nimittäin olet ollut oravanpyörässäsi 23 vuotta kolme kuukautta etkä 23 vuotta

    • Karma kostaa

      Erittäin surullista, että aiheutat ikuisen trauman lapsillesi. Miten he tulevat luottamaan koskaan enää täysin ihmisiin tai tulevassa parisuhteessaan puolisoonsa? Ikuinen jätetyksi tulemisen pelko.
      Olet raukka.Tulet saamaan vielä rangaistuksen tavalla tai toisella.Kärsi!

      • Tuskin lähti

        Jos aloittaja nyt ylipäinsä lähti mihinkään niin ei sillä 250 tonnilla loppuelämää
        pärjää edes siellä missä palmut huojuu, todellisuus voi olla karu kun rahat
        loppuu a ei sitä duunia niin vaan oteta ulkomaillakaan...


      • Lätise lisää

        Karma ei pysty henkisesti vahvoihin yksilöihin karma on käsite joka vaikuttaa vain sellaiseen joka sitä pelkää ja uskoo


    • Hän se oli

      Tämähän oli täysi feikki koko tekstgi. Kyllä tuollaista voipi tapahtua, mutta ihmisen pitää olla täysi psykopaatti että lähtisi vielä tuollain jouluna ja tulisi tänne siitä vielä kerskumaan. Sama asia kuin itsemurhan teossa, ei ne jotka asian oikeasti toteuttaa puhu siitä mitään.

      • Kattia kanssa

        Eikö tuollaisilla kahjoilla sitten jotka heittelevät tälläisiä feikkejä ole edes joulua?


      • ei ole joulua
        Kattia kanssa kirjoitti:

        Eikö tuollaisilla kahjoilla sitten jotka heittelevät tälläisiä feikkejä ole edes joulua?

        valitettavaa..ei ole!!


    • minäkin lähden

      Mä olen tehnyt periaatteessa vastaavanlaisen päätöksen haistattaa Suomessa kaikille paskat ja lähteä ulkomaille tekemään ihan mitä itse haluan, aluksi ainakin ihan vain laiskottelemaan ja reissaamaan.

      Mulla ei ole tyttöystävää eikä jää lapsia taakse, joten mikään ei pitele Suomessa. Veikkaan, että kun lähden, en tule takaisin tähän maahan enää kirveelläkään.

      • minäkin lähden

        tärkein pääsi unohtumaan: haistakaa kaikki pitkä paska!


    • Sanan voimalla

      Siis osui ja upposi Hah haaaaaaa

    • Jätti kaiken, hävisi

      Ikävä kyllä tämä ei ole kaikkien kohdalla vitsi.

      Lasteni isä hävisi, jätti kaiken. Toisaalta tuokaan ei pidä paikkansa. Ottihan hän minulta kusettamat rahat mukaansa.

      Erosimme. Allekirjoitin hänen juristinsa tekemät osituspaperit. Kuvittelin, että kun olen reilu, hän on jatkossa meitä kohtaan reilu. Maksoin asunnostamme reippaasti ylihinnan. Hän vaati minulle lapsiemme yksinhuoltajuuden, se toki sopi minulle.

      Isän yhteydenpito lapsiin on harventunut. Tällä hetkellä hän soittaa lapsille 1-6kk välein. Hän on kuin etäinen sukulaistäti: ai sinä olet jo niin monennella luokalla....

      Missään nimessä en olisi hänelle antanut niin paljon rahaa, jos olisin tiennyt, että hän kantaa ne prostituoiduille Thaimaahan.

      Tänä jouluna koin suuren oivalluksen. En mistään hinnasta vaihtaisi hänen kanssaan paikkaa. Meillä on ollut tosi kiva joulu lasten kanssa. Hän menettää monta ainutlaatuista hetkeä ihanien lastemme kanssa. Elämän pituutta ei tiedä, jos tuo elämä on sitä mitä hän haluaa tehdä, olen onnellinen hänen puolestaan. Olen hänelle kiitollinen lapsistamme ja siitä että hän lähti yksin. Kun hän huomasi ettei hänestä ole vastuunkantajaksi, hyvä kun häipyi eikä tappanut meitä kaikkia. Niinkin siinä tilanteessa toimitaan. Toivon ettei hän tulee enää ikinä takaisin! Toivon, että pystyn tarjoamaan lapsillemme ehjän lapsuuden ja kodin. Uskon, että se on mahdollista. Onhan tämä parempi ratkaisu kuin, että kodissamme olisi lähdöstä haaveileva poissaoleva, pahantuulinen, juopunut urpo.

      Tiedän, että pärjäämme!

      • älä lyö

        on niin monta ihmiskohtaloa ja paljon pahaa... miten vanhempi voi jättää lapsensa on minulle arvoitus, en mitenkään voi ymmärtää. varmaan annat lapseillesi kaiken mutta ett voi korvata isää... vaikka lapsesi olisi kuinka onnellisia tahansa. on kuitenkin jossain sydämen seuduilla aina kysymykset ja muistot ja ne seuraa läpi elämän.
        jos ei ole huono isä on huono äiti, aina on sitten ne syyttömät jotka kärsii, siis lapset.. olen niin monet suhteet sivusta seurannut ja ihmettelen ihmisen itsekkyyttä ja tunteettomuutta omia lapsiansa kohtaan.
        toivo mitä toivot mutta lapsisesi puolesta sinun pitäisi toivoa että isä tulisi vielä heidän elämäänsä, elä ajattele omia toivomuksiasi.


      • sikaniska1

        Arvasit väärin....

        Missään nimessä en olisi hänelle antanut niin paljon rahaa, jos olisin tiennyt, että hän kantaa ne prostituoiduille Thaimaahan.

        Meillä täällä kristinuskoisilla on käsitys että rahaa ottava nainen on prostitutio.
        Aasianmaissi missä Buddha se ei ole sama, sillä uskonossa seksi näyttää minimaalista osaa ei kuten meillä 95% uskonnosta käsittää seksuaalisuuden, siksi olemme niin hiton mustasukkaisia jostain kusiluukusta.

        Hyvään paikkaan vie rahansa, elättää muita perheen jäsenin ja saa samalla vastinetta rahoille. Parempaa ja seksikkäämpää kuin kotomaassa tottunut todennäköisesti saamaan.

        Vaikka naiset ovatkin kooltaan pieniä, siis hoikkia ei se tarkoita että ovat lapsia


    • 53v

      ei kannata itkeäkkään tollasen perään,ei lapsetkaan tarvitse turhaan tunteitaan kuluttaa,säästäkää tunteenne kunnioittamillenne ihmiselle

    • evok.

      Haista vitu mihinkään lähde mulkku

    • PISTE

      TYPERÄ KETJU, EIKÄ KUULU EDES TÄLLE PALSTALLE, JOUTAA LOPETTAA.

    • Menkää pois

      Menkää itkijät jonnekin muille palstoille itkemään. Nämä maailmantuskan itkut ja parisuhdeongelmat sopvat lukuisille muille alueille, mutta ei Maailman Menoa ryhmään.

      Menkää pois, kukaan täällä ei ole kiinnostunut aiheestanne, voitte jatkaa omilla perheongelmaisten alueillanne.

    • hyvää matkaa

      Parempi se on lähteä ennen kuin lapset tappaa itsensä... Sekoja varmasti jo ovat kun tollanen isä vai äitikö se oli.., huihui kauheaa!!!

    • nam

      sun täytyy mennä... mun täytyy mennä mieheni viereen nyt! :) namnam.......

    • Perheen pää

      Tähän väliin muitutan, että 70% perheensä jättäjistä on naisia.
      Kuten tuolla välissä monet kertoivat, niin niistäkin miehistä jotka ovat lähteneet, iso osa on joutunut kestämään vuosien henkistä väkivaltaa, jollaista vain naiset osaavat.

      En sano, että miehissäkin ei olisi näitä eläviä piruja, mutta valtava enemmistö on kuitenkin naisia.
      Jos joku aikoo panna tähän haisevan vastalauseen, hän vain vahvistaa miesten enemmistön käsitystä naisten häijyydestä.

      Mies voi lyödä, mutta kuinka moni nainen on sitä suorastaan kerjännyt monta vuotta?
      Tällä en mitenkään sano, että hyväksyisin lyömisen, jotenkin silti ymmärrän, sillä mies vain ei lähde vaikka pitäisi, sillä mies ei jätä perhettään olemattomista syistä, kuten niin moni nainen tekee ja "lähtee etsimään itseään".

      • hsiuhs<fhfhdhfdhf

        "Tähän väliin muitutan, että 70% perheensä jättäjistä on naisia."

        Siis että nimenomaan nainen on se joka jättää lapsensa ja miehensä 70 % kaikista vastaavista tapauksista? Mihin perustat väittämäsi?


      • Kun jättäisivätkin
        hsiuhs<fhfhdhfdhf kirjoitti:

        "Tähän väliin muitutan, että 70% perheensä jättäjistä on naisia."

        Siis että nimenomaan nainen on se joka jättää lapsensa ja miehensä 70 % kaikista vastaavista tapauksista? Mihin perustat väittämäsi?

        mutta vaihtavat miestä ja vievät lapset isältään ja vähintään puolet omaisuudesta. Kaiken lisäksi suurimmassa tapauksissa riidoissa nainen on se joka aloittaa myöskin lyömisen, onneksi mies on vahvempi.


    • Sikaniska1

      Hyvä ratkaisu, uusioperheitä tarvitaan ja perempi kun heikot mielenterveys häiriöiste lähtee etelän lämpöön. Käyn mielelläni panemassa vaimoasi. Silloin tällöin, kun kiireiltäni ehdin, kiitos

      • Sikaniska1

        Ei taida sinusta olla siihen, pienimunainen käkättäjä, siksi vierailenkin teillä kun olet matkoilla.
        Kätos täällä tarvitaan miestä, ei neitejä!!


    • vakkasuomies

      Itse olen nelikymppisenä ukkona paininut usein juuri samojen ajatusten kanssa kuin aloittaja. Äkäinen akka ja vi**uilevat ihmiset saa elämän tuntumaan todella arvottomalta. Olen opetellut kuolemaan henkisesti. Olen hiljaa niin paljon kuin suinkin pystyn, ja puren hammasta lasteni tähden. Pyörittelen usein ajatusta päättää päiväni tai lähtemisestä. Kumpikin on vaan niin kova juttu lapsilleni. Haluan antaa lapsilleni ainakin kohtuullisen startin elämään ennenkuin päädyn mihinkään äärimmäiseen ratkaisuun. Haluaisin vetäytyä kaikesta, olla ihan rauhassa ilman mitään tunnelatauksia ja setvimisiä. Voimat alkavat olemaan jo ihan lopussa. Onko vika minussa vai ärhäkässä eukossa? En osaa sanoa. Oravanpyörä jatkuu...

      • älä lyö

        niin, ärhäkkä eukko minne se nätti tyttö hävis ? ei ois niin paljon eroja ja ongelmia jos jaksettais puhua keskenämme. liian paljon aikaa menee tv:tä katsellen. elä katkeroita itseäsi enempää, ei se ole hyväksi.
        voimia sinulle että jaksat.


    • 2 aivan eri asiaa

      Avioero ei ole sama asia kuin lastensa hylkääminen. Mielestäni lapset ja kaikki muutkin voivat paremmin kun toimimaton parisuhde älytään lopettaa. Erosta huolimatta lapsista kannetaan yhdessä vastuu.

    • uusi suunnitelma

      -miten te ihmiset valitsette puolisonne?
      -miksi te menette naimisiin ja teette lapsia jos ette tahdo?
      -miksi te menette naimisiin jos pomo sanoo niin?
      -uraa ei saa pönkittää perustamalla perheen?
      -on ihan ok, etsiä puoliso ja olla tekemättä lapsia.
      -miksi pitää saada ihan kaikki?
      -miksi vähempi ei riitä?
      -miksi te ette säästä itseänne elämälle?
      -jos tahtoo kaiken, antaa myös kaiken.
      -stressi kuluttaa ihan oikeasti ihmisen loppuun.
      -oliko teillä vapaa-aikaa levätä ja latautua?
      -oliko teillä aikaa hoitaa parisuhdetta?
      -kasvoitteko yhdessä?
      -sanoitko ettet jaksa ja hölläsitkö tahtia?
      -eikö vähempi elintaso olisi riittänyt?
      -kiriisinhallintataidot?
      -terveessä perheessä molemmat vanhemmat kantaa vastuuta.

    • kostoa..

      nostoa nostoa

    • Ymmärrän sua

      Tekisin itse samoin, jos olisvoimaa. .nyt vain kulun pois, muiden palvelijana.
      Vaikka
      Vain yksi elämä

    • Hans Quu

      Turhaan täällä valitat tätä palstaa meuhtaa korkeintaan kourallinen hölmöjä etsiydy oikealla palstalle

    • Ossi Suvi

      Kivulias kuolema,arktinen sää
      perseennuolema, ei kestä mun pää, siksi hyvästit nyt jää

    • Isätön ja äiditön

      Ålä jätä koskaan lapsiasi ilman isää, se sattuu niin paljon, että et osaa edes kuvitella..

    • Kokemuksia?
    • adios petturi!

      Akalta sekos pää -95. Kiristi lapsiaankin tapaamisasioissa, tuhosi lasten isä suhteen. Nyt kiristää koiralla.
      Elatusmaksuja en ole maksanut,-enkä maksa. Kyllä hyssä huolehtii!!

    • Isi,mies.huorpukki

      Ennättikö moni muu lähtemään. Minä lähdin vain koneen äärestä makuualkoviin nukkumaan, sillä olen vain yksineläjä, kaupungin vuokra-asunnossa.

      Jos tämä laukaisi joillain lähtövietin, olen onnistunut.

      Hyvää uutta vuotta.

      • jalat maassa

        Arvoisa Isi, mies ja huorapukki.

        Olen opettaja, ja näen työssäni mitä kaltaisenne mies/ ihminen voi saada lapsessa aikaan. Jos näkisimme, löisin sinua kasvoille. Sinulla on niin hyvä
        olla, ettet tiedä mitään pahastaolosta!

        Jatka arvoisa Isi, mies ja huorapukki samaa rataa...niin näet ettei elämä pyöri napasi ympärillä, vaan sillä on sittenin tarkoitus.

        Paska jätkä, saa paskan loppun...usko pois:)

        Hyvää uutta vuotta!


      • arvoisa opettaja
        jalat maassa kirjoitti:

        Arvoisa Isi, mies ja huorapukki.

        Olen opettaja, ja näen työssäni mitä kaltaisenne mies/ ihminen voi saada lapsessa aikaan. Jos näkisimme, löisin sinua kasvoille. Sinulla on niin hyvä
        olla, ettet tiedä mitään pahastaolosta!

        Jatka arvoisa Isi, mies ja huorapukki samaa rataa...niin näet ettei elämä pyöri napasi ympärillä, vaan sillä on sittenin tarkoitus.

        Paska jätkä, saa paskan loppun...usko pois:)

        Hyvää uutta vuotta!

        Näet työssäsi siis itsekkäiden yh-äitien kärsiviä lapsia, mitä siitä opit?


    • Pro's:
      - vähemmän elätettäviä veronmaksajille
      - joku thaityttö saa hyvän elättäjän
      - sinä saat pillua
      - sinä saat kokemusta
      - voit ehkä löytää onnen
      - on jotain muisteltavaa kuolinvuoteella

      Con's:
      - mahdollisesti vähemmän verotuloja yhteiskunnalle
      - lapsilla rikkinäinen mieli, odotettavissa uusia masentuneita 40 v
      - rankalla työllä ansaitut rahat menevät hurvitteluun
      - voit saada seksitaudin, jota palaat hoidattamaan yhteiskuntamme varoilla
      - menetät kaikki rahasi ja palaat sossun elätettäväksi
      - tuot persaukisen thaitytön ja hänen 100 sukulaista elätettäväksi veronmaksajien rahoilla

      Elämä on arvovalintoja. Hyvä ratkaisu jos olet onnellinen. Yhteiskunnan kannalta menetys, mutta kukapa sitä laskee?

    • Ihmettelevä äiti

      "Ennättikö moni muu lähtemään. Minä lähdin vain koneen äärestä makuualkoviin nukkumaan, sillä olen vain yksineläjä, kaupungin vuokra-asunnossa.

      Jos tämä laukaisi joillain lähtövietin, olen onnistunut.

      Hyvää uutta vuotta."

      Mitä sinua hyödytti sitten laittaa näin kipeä aihe tälle palstalle. Miten sairasta alkaa lietsomaan tämmöisellä asialla. Toivottavasti sairaassa mielessäsi olet ajatellut, miten pahaa verta tällä ajatuksellasi saat aikaan..???

      • Minkä noista

        viesteistä uskoit vai kaikkiko? Eihän ne ole edes saman kirjoittamia.


    • Jätän ja

      häviän. Kaiken.

    • ip tarkastaja.

      Loistavaa Tosimies, loistavaa Tosimies.

    • vienotuuli

      Vieläkö joku pitää tätä ketjua yllä? Antakaa nyt pierun häipyä, mitä se meille kuuluu? Eipä ole eka mies joka perheensä hylkää.

      Nappi otsaan tuollaiselle luuserille, minä en myötätuntoa anna.

      • Jankka Juominen

        Vain vienotuuli joskus voi liekin sammuttaa kun napin otsaan siinä painaltaa.


      • vienotuuli
        Jankka Juominen kirjoitti:

        Vain vienotuuli joskus voi liekin sammuttaa kun napin otsaan siinä painaltaa.

        Kluunappi, kai tiiät mikä se on? Onko tuollainen enemmän arvoinen?


    • Ruoho vihreää on ..

      Naiset enemmän tätä harrastaa, he ovat useammin avioeroa haluavia.

    • lukkolaskuri!!!

      Hepp!
      500 laskuriin ja L U K K O O N!!

    • Vaimosi.

      RAKAS! Älä hylkää meitä! Minne katosit?

    • katkera shitti

      Katkeruus.

      Se seuraa siitä kun henkisesti ensin alistetaan, nöyryytetään, väheksytään ja kun työ on tehty ja kumppani muserrettu niin sitten sen voikin jättää tai tulla jätetyksi.

      Sitten ihmetellään miksi se kumppani joka ilman lapsia lähti niin ei pidä aktiivisesti yhteyttä... Siksi että se yhteys muistuttaa siitä ajasta kun olit perhehelvetissä narrina ja repii haavat taas auki koska kaikki tunteet eivät ole välttämättä kuollut ja kysymys leijuu ilmassa edelleen: -Miksi en kelvannut?

    • TomHill
    • Kauas lähtenyt

      Vanha juttu, mutta uusi minulle. Meillä kävi hieman toisin, vaimo halusi lähteä "etsimään itseään" syytä kertomatta.

      Väkisin ei voi ketään naimisissa pitää, joten ero siitä tuli. Pesä jaettiin ja vaimo naisena sai ainoan lapsemme lähihuoltajuuden.

      Jonkun vuoden sinnitelin etä-isänä, mutta rakas ex-vaimo teki siitä niin vaikeaa kuin ikinä osasi, eli vaikeutti lapsen tapaamisia kaikenlaisilla valheilla, mitkä lapsi hyvin pian huomasi ja masentui, koska riitelimme vain ja ainoastaan hänestä.
      Itse en lapsen kuullen koskaan puhunut pahaa sanaa äidistä, jota yhä rakastin, mutta äiti soittaessaan "yllättävistä" menoista, joiden vuoksi en nyt tällä kertaa voisi tavata lasta, puhui liian äänekkäästi ja lapsi kuuli kaiken.

      Kun rakas ex sitten löysi elämäänsä uuden miehen, niin päätin jättää kaiken, koska olin vain tiellä ja aiheutin tahtomattani mielipahaa.

      Kerrottuani lapselle suunnitelmistani muuttaa palmuja kasvavaan paratiisiin maapallon toiselle laidalle, lapsi halusi mukaani.
      Hän ei hellittänyt, vaikka vähän peruin puheitani, että ne olivat vain haaveita, mutta ne muuttuivat lapsenkin haaveiksi.

      Kävin sossussa, joka oli antanut lähihuoltajuuden äidille ja kerroin mitä on tekeillä. Sossun täti aivan innostui, että "sepä hienoa" ja toivotti hyvää matkaa. Mikään ei estänyt, koska lapsi oli tällä välin kasvanut ja sai itse päättää asumisestaan. Minun luokseni hän olisi halunnut erotessammekin, mutta se ei silloin sossulle käynyt.

      Täällä paratiisissa on vierähtänyt jo monta vuotta ja lapsikin on aikuinen ja opiskelee lääketiedettä hienossa yliopistossa.
      Äitiä on vain hieman ikävä. Alussa ei lainkaan, mutta aika on kullannut muistot ja hän matkustaa jo itse kerran vuodessa katsomaan äitiään, joka oli ensin kuin puulla päähän lyöty ja oli raivoissaan sossun tädille, joka oli hänet niin katkerasti pettänyt. Minun kävi tietysti häntä sääliksi, mutta kovetin itseni ajattelemaan, että "saa maistaa omaa lääkettään", jota minä sain niellä muutaman vuoden.

      Näin jälkiviisaana ajattelen, että tein oikein ja että muidenkin miesten pitäisi ottaa mallia tästä ja suoda lapsilleen rauha jatkuvan riitelyn sijasta.

      Ehkä nämä "turhat" avioerotkin vähenisivät, kun äiditkin edes joskus joutuisivat huomaamaan, että viedessään lapset isältä, he samalla ottavat riskin menettää heidät lyhyen ajan perästä.

      Ei kannata jäädä tuleen makaamaan, vaan elää omaa elämäänsä täysillä, vaikka ei heti saisikaan lapsia mukaansa. He voivat päättää tulla perässä, kun näkevät, että millaisessa paratiisissa isä elää. http://www.ratestogo.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/706701237_e7458ec575.jpg

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe