Elokuviin eksyneet, onko heitä?

Semper.Fidelis

Näyttää olevan, jopa itseään uskoviksi kehuvien keskuudessa. Muuhun tulokseen ei Jumalan Sanan perusteella voi tulla, kun seuraa palstakeskustelua Sormusten herran ja muiden noita- ja maahiskulttuuria kylvävien elokuvien 'raamatullisuudesta'.

Hämmästyttävää, miten itsepintaisesti voidaan pitää kiinni velhojen ja muiden maagisten hahmojen esikuvallisuudesta Raamatun rinnalla. Oudointa on se, että tarujen ja Raamatun rinnasteisuutta innokkaasti korostetaan jopa joidenkin uskovien (!) toimesta.

Saat*ana on ovela; sen me olemme oppineet Raamatusta. Tuo pimeyden ruhtinas, sielujemme vihollinen on erikoistunut ihmisten pettämiseen. Se tuntee kavalimmat eksytysmenetelmät ja käyttää niitä sumeilematta saadakseen ihmisiä luopumaan uskosta.

Meillä täytyy olla ehdoton rakkaus totuuteen, jotta voimme hylätä pimeyden salatiet ja eksytyksen kavalat juonet. Moni uskova on niellyt saat*anan petoksen karismaattisen 'herätyksen' kautta. Todennäköisesti juuri nuo samat henkilöt, jotka eivät halunneet erottaa karismaattista kaatajahenkeä Jumalan Pyhästä Hengestä, ovat nyt mainostamassa velhojen ja maahisten esikuvallisuutta.

Eksytyksestä on varoitettava, tulipa se kenen kautta tahansa.

52

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa;
      jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

      2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus
      on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava
      tulemuksensa ilmestyksellä,

      2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta
      valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

      2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat
      kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan
      rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

      2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän
      eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

      2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet
      totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

      2.Tessalonikalaiskirje

    • Nyt on aika keskittyä joulurauhan tunnelmiin. Niiden lomaan sopii myös Korvatunturin pukki tonttuineen yms. sadun rekvisiitta.

      Useimmille meistä on jo lapsesta pitäen opetettu, mikä on joulun todellinen sanoma. Tuskin monikaan on sekoittanut pukkia tai sen tonttulaumoja edes vertauskuvallisesti meidän Herraamme Jeesukseen, jonka syntymäjuhlaa nyt aletaan viettää.

      Aineksia tarinaniskijöille olisi pukissa ja sen lahjoissa hyvinkin raamatullisiin mielikuviin ja varjoevankeliumeihin - jo pukin hartaiden nimien perusteella: Père Noël, Weihnachtsmann, Babbo Natale, Father Christmas, Saint Nicholas tai Santa Claus.

      http://googlefipress.blogspot.com/2011/12/joulupukki-matkaan-jo-kay-vai-kayko.html

      On hyvä säilyttää syvälle sydämeen väärentämätön evankeliumi, jossa totuuden, Jeesuksen syntymän rinnalla, ei keiku pukkien tai tonttujen tarunhohtoinen ja kiiltokuvamaisen pettävä maailma.

      Hyvää ja totuudellista Joulua!
      (aivan erityisesti jaikalille ja Psalmi50.15:lle;)

      SF

    • Taikauskoton

      Minulle joulu on perhejuhla jolla on pitkät perinteet.
      Perhe viettää aikaa yhdessä ja lapset ovat innoissaan uusista lahjoista.
      Syödään hyvää ruokaa ja nautitaan yhdessäolosta.
      Lapset katsovat Disney-piirettyjä.

      Minua ei kiinnosta tippaakaan se, syntyikö 2000 vuotta sitten joku taikatemppuja tekevä au-lapsi muinaiseen beduiinikylään.

    • jt

      Hollywood on täysin sa*tanan hallussa. Elokuvissa on ovelaa eksytystä ja aivopesua, tämän kyllä huomaa. Erittäin erittäin vähän voi olla hyviä elokuvia ja yhä pahemmaksi käyvät koko ajan. Sa*tanan taktiikkana on ollut elokuvien ja tv:n kohdalla vuosikymmenien aikana pikkuhiljaa lisätä moraalittomuutta, näin juuri kukaan ei huomaa mitään. Tv-ohjelmat ja elokuvat ovatkin nykyään hirveää roskaa ja saastaa, jos joskus pikkupätkän näkee, onneksi itse olen päässyt niistä aika hyvin eroon.

      • Mikko.

        Roskaa ja saastaa kylläkin, mutta ei nyt kuitenkaan tarvitse saa-tanaa syytellä jos ihmiset niitä elokuvia tekevät.


      • jt
        Mikko. kirjoitti:

        Roskaa ja saastaa kylläkin, mutta ei nyt kuitenkaan tarvitse saa-tanaa syytellä jos ihmiset niitä elokuvia tekevät.

        Aika paljon on viihdeteollisuudessa sa*tanaa palvovia ihmisiä mukana, ja sa*tana kyllä käyttää ihmisiä omiin tarkoituksiinsa, kuten Jumala käyttää omiaan. Jos et ole Jumalan oma olet sa*tanan oma.

        Room.8:14

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.


      • Mikko.
        jt kirjoitti:

        Aika paljon on viihdeteollisuudessa sa*tanaa palvovia ihmisiä mukana, ja sa*tana kyllä käyttää ihmisiä omiin tarkoituksiinsa, kuten Jumala käyttää omiaan. Jos et ole Jumalan oma olet sa*tanan oma.

        Room.8:14

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Olen toista mieltä vahvasti. Kuka niin määrittelee että kunnon kansalainen on saa-tanan oma?


      • jt
        Mikko. kirjoitti:

        Olen toista mieltä vahvasti. Kuka niin määrittelee että kunnon kansalainen on saa-tanan oma?

        Raamattu.


      • jt kirjoitti:

        Raamattu.

        Aivan ja suuriman osa hihmisistä ei valitettavasti tiedä että että ovat saa-tanan omia koska he haluvat olla hänen ja syödä hänen pöydästä ja herkutella kaikken maailman elokuvien ja muita saasta jonka hän lykkää heihiin.. myös jouluna............


      • Mikko.
        jt kirjoitti:

        Raamattu.

        jt
        Jos ihminen haluaa palvoa saa-tanaa totta kai , mutta jos ei, ei hän mikään saa-tanan oma silloin ole. Tuo liika hengellistäminen ei ole mitään terveellistäkään, ammoti sitten kunnon ihmisiä saa-tanan omiksi nimittäminen. No, se on oma-asia jos vahinkoa sielulleen haluaa..


      • jt
        Mikko. kirjoitti:

        jt
        Jos ihminen haluaa palvoa saa-tanaa totta kai , mutta jos ei, ei hän mikään saa-tanan oma silloin ole. Tuo liika hengellistäminen ei ole mitään terveellistäkään, ammoti sitten kunnon ihmisiä saa-tanan omiksi nimittäminen. No, se on oma-asia jos vahinkoa sielulleen haluaa..

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Eivät muut, kaikki muut ovat sa*tanan omia ja menevät helvettiin.


      • Mikko. kirjoitti:

        jt
        Jos ihminen haluaa palvoa saa-tanaa totta kai , mutta jos ei, ei hän mikään saa-tanan oma silloin ole. Tuo liika hengellistäminen ei ole mitään terveellistäkään, ammoti sitten kunnon ihmisiä saa-tanan omiksi nimittäminen. No, se on oma-asia jos vahinkoa sielulleen haluaa..

        Senkö takiako sä täällä pyörit että haluat pelastua jehovasta ?? Ota Jeesus vastaan niin voit saada elämän.


      • Mikko.
        jt kirjoitti:

        Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

        Eivät muut, kaikki muut ovat sa*tanan omia ja menevät helvettiin.

        Ihmiselle ei ole annettu edes ajatuksissa tuomiovaltaa helvettiin ketään tuomita.


      • jt
        Mikko. kirjoitti:

        Ihmiselle ei ole annettu edes ajatuksissa tuomiovaltaa helvettiin ketään tuomita.

        Minä en tuomitse ketään vaan Raamattu.


      • Mikko.
        jt kirjoitti:

        Minä en tuomitse ketään vaan Raamattu.

        >>Minä en tuomitse ketään vaan Raamattu.


      • Abner

        Olet oikeassa jt, taisi olla perjantai-iltana, kun tuli elokuva amerikkalaisten Grimmin veljeksistä. Olin nähnyt sen jotain neljä vuotta sitten ja muistelin, leffassa että oli sellaista sadunomaista jännitystä ja olin kai jotenkin silloin tykännytkin siitä.

        Olin tuolloin erään menestysteologia/nauruherätys-seurakunnan piirissä ollut noin kolme vuotta aktiivijäsenenä.

        Erosin siitä seurakunnasta lopullisesti viime helmikuussa, koska tajusin sen, ettei se seurakunta todellakaan opettanut totuutta Jeesuksesta ja Evankeliumeista ja rahaa vaan kinuttiin joskus parikin kertaa illassa, joka todella tympi.

        No niin aloitin katselemaan tuota Grimmin veljekset-elokuvaa, jonka jouduin kuitenkin aika pian lopettamaan kokonaan.

        Päähenkilöt rahaa tienatakseen loivat koplineen eri syrjäkyliin riivaajia ja kummituksia, jotka pistivät ensin kummittelemaan ja sitten pyysivät rahaaa heidät pois ajaakseen.

        Vaikka elokuva perustuikin alussa pelkkiin porukan näyttelijätaitoihin, noitien , riivaajien ym kummitusten, siinä filmmissä vaikutti oikeasti ihan kamala riivajaahenkien läsnäolo, eikä se tuntunut yhtään enää harmittomalta huijari-kummitusjutulta.

        Lopettaessani ohjelman katselua, minua painoi epämääräinen syyllisyys ja harmikin, että kehtasinkin tuhlata vähäistä aikaani demonisten Hollywood-filmeihin.
        Pyysinkin Herralta anteeksi ja pyysin, että kaikenmailman kauhu- ja yliluonnolliset elokuvat saavat tosiaan minun oslatani jäädä katsomatta,


      • Abner kirjoitti:

        Olet oikeassa jt, taisi olla perjantai-iltana, kun tuli elokuva amerikkalaisten Grimmin veljeksistä. Olin nähnyt sen jotain neljä vuotta sitten ja muistelin, leffassa että oli sellaista sadunomaista jännitystä ja olin kai jotenkin silloin tykännytkin siitä.

        Olin tuolloin erään menestysteologia/nauruherätys-seurakunnan piirissä ollut noin kolme vuotta aktiivijäsenenä.

        Erosin siitä seurakunnasta lopullisesti viime helmikuussa, koska tajusin sen, ettei se seurakunta todellakaan opettanut totuutta Jeesuksesta ja Evankeliumeista ja rahaa vaan kinuttiin joskus parikin kertaa illassa, joka todella tympi.

        No niin aloitin katselemaan tuota Grimmin veljekset-elokuvaa, jonka jouduin kuitenkin aika pian lopettamaan kokonaan.

        Päähenkilöt rahaa tienatakseen loivat koplineen eri syrjäkyliin riivaajia ja kummituksia, jotka pistivät ensin kummittelemaan ja sitten pyysivät rahaaa heidät pois ajaakseen.

        Vaikka elokuva perustuikin alussa pelkkiin porukan näyttelijätaitoihin, noitien , riivaajien ym kummitusten, siinä filmmissä vaikutti oikeasti ihan kamala riivajaahenkien läsnäolo, eikä se tuntunut yhtään enää harmittomalta huijari-kummitusjutulta.

        Lopettaessani ohjelman katselua, minua painoi epämääräinen syyllisyys ja harmikin, että kehtasinkin tuhlata vähäistä aikaani demonisten Hollywood-filmeihin.
        Pyysinkin Herralta anteeksi ja pyysin, että kaikenmailman kauhu- ja yliluonnolliset elokuvat saavat tosiaan minun oslatani jäädä katsomatta,

        Ihmeellistä,, ihan kuin sussa olis demooninen henki saanut lähteä niin että näet selvemmin mikä on totuus ja pystyit myöskin arvioimaan leffan aidosti. Ole siunattu... Tästä näemme että on hyvä sanoutua irti tuosta karismaattisesta percelen hengestä Jeesuxen Nimessä..


      • ammoti
        Mikko. kirjoitti:

        >>Minä en tuomitse ketään vaan Raamattu.

        Mikko

        Sinä olet oikeassa. Raamattua tuntevat tietävät, että siellä kielletään toisten tuomitseminen. Senpä vuoksi monet tuomitessaan vetoavat Raamattuun. Vetoaminen voi tapahtua hienovaraisesti vihjaillen tai käyttämällä Raamatun sanaa suorastaan lyömäaseena.

        Off topic:

        Käytät edellisessä viestissäsi mielenkiintoista saa 'ammoti'.
        Minulle se on ennestään tuntematon suomen kielessä. Tahtoisin tietää, missä päin Suomea sana on käytössä ja mikä on sen merkitys.

        Latinankieliselle ammoti- sanalle ei näyttäisi olevan suomenkielistä vastinetta, mutta oletan sen olevan saati-sanan synonyymi.
        Latinassa ammoti on ammotus-sanan taipunut muoto. Sanan merkitys englanniksi on remove, removed, joka suomeksi tarkoittaa poispyyhittyä. Sikäli tuo synonyymi 'saati' saattaa hyvinkin olla oikea. Saati eli 'poispyyhitty', 'ei tule kysymykseen', 'pois laskuista'.

        Aloitukseen:
        Minulle ei ole olemassa "Sormusten herraa". On vain Herra Jumala, taivaallinen Isä ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus, meidän Herramme.

        Osaan erottaa sadut ja tarinat Raamatun sanomasta.


      • Hollywood on

        JUUTALAISTEN elokuvaohjaajien hallussa, ja he syöttävät saastaa maailmalle. Jokainen merkittävä ohjaaja on juutalainen! Heidän toimiaan rahoittavat miljardööripankkiirit, jotka ovat juutalaisia.


      • Rivka
        Mikko. kirjoitti:

        Olen toista mieltä vahvasti. Kuka niin määrittelee että kunnon kansalainen on saa-tanan oma?

        Mikko,

        Miten määrittelet käsitteen "kunnon kansalainen"?

        Jeesus sanoo, Luuk 11:23:

        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

        Jeesuksesta ja minusta kunnon ihminen on se, joka tekee Jumalan tahdon ja elää tämän kehoituksen mukaan, Luuk 10:27:

        Rakasta Herraa sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

        Olen itse tietenkin vielä keskeneräinen, mutta pyrin toteuttamaan Jumalan voimassa ja rakkaudessa tätä ensimmäistä käskyä niin hyvin kuin pystyn.


      • ammottipammotti.....
        ammoti kirjoitti:

        Mikko

        Sinä olet oikeassa. Raamattua tuntevat tietävät, että siellä kielletään toisten tuomitseminen. Senpä vuoksi monet tuomitessaan vetoavat Raamattuun. Vetoaminen voi tapahtua hienovaraisesti vihjaillen tai käyttämällä Raamatun sanaa suorastaan lyömäaseena.

        Off topic:

        Käytät edellisessä viestissäsi mielenkiintoista saa 'ammoti'.
        Minulle se on ennestään tuntematon suomen kielessä. Tahtoisin tietää, missä päin Suomea sana on käytössä ja mikä on sen merkitys.

        Latinankieliselle ammoti- sanalle ei näyttäisi olevan suomenkielistä vastinetta, mutta oletan sen olevan saati-sanan synonyymi.
        Latinassa ammoti on ammotus-sanan taipunut muoto. Sanan merkitys englanniksi on remove, removed, joka suomeksi tarkoittaa poispyyhittyä. Sikäli tuo synonyymi 'saati' saattaa hyvinkin olla oikea. Saati eli 'poispyyhitty', 'ei tule kysymykseen', 'pois laskuista'.

        Aloitukseen:
        Minulle ei ole olemassa "Sormusten herraa". On vain Herra Jumala, taivaallinen Isä ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus, meidän Herramme.

        Osaan erottaa sadut ja tarinat Raamatun sanomasta.

        Suomessa kuulee sanottavann "ammotti tyhjyyttään". Onko sillä tekemistä tuon kanssa?


    • Velhoevankeliumin markkinointi näyttää hiljenneen, hyvä niin.

      Jeesuksen evankeliumi on aina säilytettävä aitona ja puhtaana.

      Totuuden sanaa ja pelastuksen evankeliumia ei saa verukkeilla tai tunteisiin vetoavalla sympatialla rinnastaa viihdemaailman valheisiin. Petollisten illuusioiden (illuusio=harhakuva) taustalla vaikuttaa aina pe*rkele, joka on "valhettelija ja sen isä", Joh.8:44.

      Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi tarttua valheen verkkoihin?

    • Semper.Fideiis

      SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA SAATANA

    • Harry Potteria olivat päiväkodit alkaneet näyttää lapsille sen seurauxena että lapset oli alkaneet esintyä rauhattomia ja nykivinä. Tätä ei uskova hoitotäti ihmetteli ja päätti testata tämä ilmiö niin että hän alkoi ite kotona kattoa elokuva päivät pitkiin kunnes huomasi kauhuissaan että ruumis alkoi sätkiä ja nykiä. Sitä tulee mielen karismattisesta kokouxesta kun muka pyhän hengen voimasta ihmiset putoilevat ja nyki ja kouristelee pitkin ja poikkiin..
      Joopa joo ja uskovaiset eivät näe eikä huomaa mitään kun se holy ghost on heitä sokaissut niin perusteellisesti ettei ne enää arvioo mitään eikä tarkkaile mitä tapahtuu..

      http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_debates_over_the_Harry_Potter_series

      • Juhani777

        Markku Koivisto sai minut aina sätkimään ja nytkimään, kun rukoili puolestani, eipä ihme ollutkaan kun paljastui mikä mies oli laatuaan.


      • Juhani777 kirjoitti:

        Markku Koivisto sai minut aina sätkimään ja nytkimään, kun rukoili puolestani, eipä ihme ollutkaan kun paljastui mikä mies oli laatuaan.

        No sä olet sitten elävä todiste siitä mitä tulee kun antaa uuskarismaattisten ekumenisen hengen vaikuttaa sussa ja uskovissa.

        Markku Koivisto kävi Benny Hinnin luona hakemaan tän hengen jonka kautta hän sitten operoi ja teki mukama uskon ihmeitä.. Huh hejjaaa ... Ja paljon me varoitimme markku koivistosta...


      • eenokki 12
        Juhani777 kirjoitti:

        Markku Koivisto sai minut aina sätkimään ja nytkimään, kun rukoili puolestani, eipä ihme ollutkaan kun paljastui mikä mies oli laatuaan.

        Juhani 777 Oletko varma ettei vaan se henki ole ollut sinussa jo kauankin ehkä saanut sen jossain lahkoissa, kasteessa?
        Koiviston kautta se tuli ilmi.
        Tämä on dilemma?


      • savonarola kirjoitti:

        No sä olet sitten elävä todiste siitä mitä tulee kun antaa uuskarismaattisten ekumenisen hengen vaikuttaa sussa ja uskovissa.

        Markku Koivisto kävi Benny Hinnin luona hakemaan tän hengen jonka kautta hän sitten operoi ja teki mukama uskon ihmeitä.. Huh hejjaaa ... Ja paljon me varoitimme markku koivistosta...

        Muuten kannattaa sanoutua irti tuosta hengestä Jeesuxen Nimessä,,, jos et vielä olet sen tehnyt ??


      • Juhani777
        eenokki 12 kirjoitti:

        Juhani 777 Oletko varma ettei vaan se henki ole ollut sinussa jo kauankin ehkä saanut sen jossain lahkoissa, kasteessa?
        Koiviston kautta se tuli ilmi.
        Tämä on dilemma?

        Ei sitä henkeä aiemmin ollut muutoin kun pari kertaa vuonna 1996 Leppävaaran SUHE:ssa oli hirmuset nauruherätyspippalot. Mutta kasteelle menin jo v. 1980-luvulla baptistikirkossa, se oli ihan asiallinen tilaisuus, eikä nauruherätystä vielä ollutkaan, eikä muuten ole baptistikirkossa ikinä ollutkaan.

        M.Koivistolla oli välillä kauheita ilmeitä, aivan kun hänessä olisi joku paha henki, välillä ihan hätkähdin hänen hurjia katseitaan.

        Ihmettelin asiaa.... Ja muutkin olivat huomanneet hänessä saman asian. Mm seurakunnan sivuilta poistettiin jotain valokuvia, joissa tuo kamala ilme oli.


      • Juhani777
        savonarola kirjoitti:

        Muuten kannattaa sanoutua irti tuosta hengestä Jeesuxen Nimessä,,, jos et vielä olet sen tehnyt ??

        Tottakai olen sanoutunut jo ajat sitten tuosta väärästä hengestä Jeesuksen Kristuksen nimessä ja se on ajettu pois ja olokin on toisenlainen - realistisempi.

        Vaikka se henki saikin aikaan iloa ja riemua, se oli valehenki, sillä samalla se sai aikaan nauru- ja kaatuilukohtauksia tärinöineen ja nytkimisineen. Ja jälkeenpäin oli jotenkin ahdistunut olotila.


      • Juhani777 kirjoitti:

        Tottakai olen sanoutunut jo ajat sitten tuosta väärästä hengestä Jeesuksen Kristuksen nimessä ja se on ajettu pois ja olokin on toisenlainen - realistisempi.

        Vaikka se henki saikin aikaan iloa ja riemua, se oli valehenki, sillä samalla se sai aikaan nauru- ja kaatuilukohtauksia tärinöineen ja nytkimisineen. Ja jälkeenpäin oli jotenkin ahdistunut olotila.

        Kun mulla oli yli 20 vuotta sitten samanlaisia kokemuxia kun sulla,,, niin olin tosi onnellinen kun tunsin kun se henki lähti Jeesuxen Nimessä..


      • Juhani777 kirjoitti:

        Ei sitä henkeä aiemmin ollut muutoin kun pari kertaa vuonna 1996 Leppävaaran SUHE:ssa oli hirmuset nauruherätyspippalot. Mutta kasteelle menin jo v. 1980-luvulla baptistikirkossa, se oli ihan asiallinen tilaisuus, eikä nauruherätystä vielä ollutkaan, eikä muuten ole baptistikirkossa ikinä ollutkaan.

        M.Koivistolla oli välillä kauheita ilmeitä, aivan kun hänessä olisi joku paha henki, välillä ihan hätkähdin hänen hurjia katseitaan.

        Ihmettelin asiaa.... Ja muutkin olivat huomanneet hänessä saman asian. Mm seurakunnan sivuilta poistettiin jotain valokuvia, joissa tuo kamala ilme oli.

        Ja minä kysyi n monesti mikä on se ilme mikä hänen katse sai aikaan. Kysyin eikö silmät ovat sielun peili.. Voi kun hän ja monet muut näkis ja lukis sun todistus..


      • Juhani777
        savonarola kirjoitti:

        Ja minä kysyi n monesti mikä on se ilme mikä hänen katse sai aikaan. Kysyin eikö silmät ovat sielun peili.. Voi kun hän ja monet muut näkis ja lukis sun todistus..

        Aha, säkin olet huomannut ne Koiviston hurjat ilmeet - joo nyt tiedetään, mistä ne johtuu...

        Toivon kuitenkin Koivistolle kaikkea hyvää, vaikka hän saikin niin paljon pahaa aikaan, mutta uskon, että hän on joskus ollut oikeasti uskossa, mutta sitten langennut pois kauhealla tavalla.

        Jeesus sanoo kuitenkin, että kaikkien puolesta pitää rukoilla ja antaa anteeksi, eikä Koivisto ole poikkeus...


    • Onpas sulla Pyhä Henki heikoissa kantimissa kun sadutkin saavat sen pois tolaltaan.

      • Pilkka sinä vaan . Kyllä se pilkka helvetissä loppuu... Varo nyt edes vähän..


      • Miro

        Pe.ku.

        Noit-uus, riiv-aajat, de-monit ja saa-tana ovat todellisia asioita, jotka yrittävät eksyttää ihmisen erilaisin keinoin esim:

        jooga, spiritismi ouija-lauta, tarot-kortit, kuppaus, erilaiset hämärät terapiat, akupunktio, "kuolleiden kanssa keskustelu", jehovantodustajat, musta raamattu, mormonit, harekrisna ja kaikki itämaiset taistelulajit ja uskonnot kuten buddalaisuus, hinduismi, moonilaisuus ym.

        Lisää tietoa: Pekka Reinikainen : Noituuden paluu lääketieteeseen. Kirjaa voi kysyä Kuva ja Sana Oy:stä


      • Näin on!
        Miro kirjoitti:

        Pe.ku.

        Noit-uus, riiv-aajat, de-monit ja saa-tana ovat todellisia asioita, jotka yrittävät eksyttää ihmisen erilaisin keinoin esim:

        jooga, spiritismi ouija-lauta, tarot-kortit, kuppaus, erilaiset hämärät terapiat, akupunktio, "kuolleiden kanssa keskustelu", jehovantodustajat, musta raamattu, mormonit, harekrisna ja kaikki itämaiset taistelulajit ja uskonnot kuten buddalaisuus, hinduismi, moonilaisuus ym.

        Lisää tietoa: Pekka Reinikainen : Noituuden paluu lääketieteeseen. Kirjaa voi kysyä Kuva ja Sana Oy:stä

        Miro

        "Noit-uus, riiv-aajat, de-monit ja saa-tana ovat todellisia asioita, jotka yrittävät eksyttää ihmisen erilaisin keinoin esim:"

        Itselläni on tämä mainitsemasi Pekka Reinikaisen kirja, "Noituuden paluu lääketieteeseen".

        Ostin sen muutama vuosi sitten, kun poikani oli vakavasti sairaana, ja hänen tykönänsä kävi koko ajan ihminen, joka oli sidottu juuri näihin okkultisiin voimiin. Sinne sairaalaan hän toi juuri kyseisen elokuvan, josta täällä on käyty keskustelua, eli elokuvan, "Taru sormusten herrasta". Pidin sitä ihan kauhistuttavana. Sitten hän toi sinne "minä olen"-lehteä, ja kaikenlaista tuoksuterapiaa ja jonkun laitteen, en muista sen nimeä ihan oikein, mutta joku "zeppelinlaite" se oli, joka hänen käsiinsä laitettiin, sitten hän kävi henkiparantajien tyköä apua saamassa, ym.. Kerran olin poikani luona, kun tämä ihminen myös oli. Poikani sanoi, että iso kissa lähti hänen luotaan. Ymmärsin, että siinä oli kyse vihollisen voimista. (älkööt nyt kissojen omistajat suuttuko). Nimittäin minuakin on kissa unessa purrut ja tiesin sen selvästi olevan vihollisen voiman.
        Se oli ihan kauheaa aikaa. Rukoilin poikani puolesta, ja kävi siellä muitakin uskovaisia rukoilemassa. Uskon, että poikani siirtyi uskossa Jeesuksen luokse, olihan hän lapsena uskossa, mutta maailma veti nuorta miestä mukaansa aikansa.

        Ihmettelen minäkin, kuinka täällä ihannoidaan esim. tuota elokuvaa. Pimeydellä ja valkeudella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä. En ole kyseistä elokuvaa katsonut, enkä aio katsoakaan. Olen siitä joitakin mainospätkiä nähnyt ja ne ovat riittäneet minulle. Yhden Potterin elokuvan katsoin ihan uteliaisuudesta, ja todella kauhistuin, että mitä nuorille ja lapsille syötetään.

        Ei sekoiteta okkultiikkaa ja Raamattua toisiinsa. Korttipakastakin joku saa raamatun, kerran joku selitti sen, mutta en enää muista, miten se meni. Tarkoitan vain niitä lukuja ja numeroita, miten niistä saa kuulema Raamatun luvut. Ja silti korttipakalla ja Raamatulla ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Kyllä saa-tana osaa eksyttää ja tekeytyä valkeuden enkeliksi.
        En ole aiemmin näissä keskusteluissa ottanut vielä kantaa, mutta nyt laitoin oman kantani. Enkä peru, mitä olen kirjoittanut. Minä tiedän varsin hyvin vihollisen metkut. Isäni aikoinaan harjoitti myös hypnoosia, ym. Vihollisen kanssa ei pidä ruveta ollenkaan leikkimään, eikä pimeyden voimien kanssa. Eivät sovi yhteen Beliar ja Jeesus Kristus!

        PS. Anteeksi huono kirjoitustaitoni, mutta kai jotain kirjoituksesta selvisi.


      • Näin on! kirjoitti:

        Miro

        "Noit-uus, riiv-aajat, de-monit ja saa-tana ovat todellisia asioita, jotka yrittävät eksyttää ihmisen erilaisin keinoin esim:"

        Itselläni on tämä mainitsemasi Pekka Reinikaisen kirja, "Noituuden paluu lääketieteeseen".

        Ostin sen muutama vuosi sitten, kun poikani oli vakavasti sairaana, ja hänen tykönänsä kävi koko ajan ihminen, joka oli sidottu juuri näihin okkultisiin voimiin. Sinne sairaalaan hän toi juuri kyseisen elokuvan, josta täällä on käyty keskustelua, eli elokuvan, "Taru sormusten herrasta". Pidin sitä ihan kauhistuttavana. Sitten hän toi sinne "minä olen"-lehteä, ja kaikenlaista tuoksuterapiaa ja jonkun laitteen, en muista sen nimeä ihan oikein, mutta joku "zeppelinlaite" se oli, joka hänen käsiinsä laitettiin, sitten hän kävi henkiparantajien tyköä apua saamassa, ym.. Kerran olin poikani luona, kun tämä ihminen myös oli. Poikani sanoi, että iso kissa lähti hänen luotaan. Ymmärsin, että siinä oli kyse vihollisen voimista. (älkööt nyt kissojen omistajat suuttuko). Nimittäin minuakin on kissa unessa purrut ja tiesin sen selvästi olevan vihollisen voiman.
        Se oli ihan kauheaa aikaa. Rukoilin poikani puolesta, ja kävi siellä muitakin uskovaisia rukoilemassa. Uskon, että poikani siirtyi uskossa Jeesuksen luokse, olihan hän lapsena uskossa, mutta maailma veti nuorta miestä mukaansa aikansa.

        Ihmettelen minäkin, kuinka täällä ihannoidaan esim. tuota elokuvaa. Pimeydellä ja valkeudella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä. En ole kyseistä elokuvaa katsonut, enkä aio katsoakaan. Olen siitä joitakin mainospätkiä nähnyt ja ne ovat riittäneet minulle. Yhden Potterin elokuvan katsoin ihan uteliaisuudesta, ja todella kauhistuin, että mitä nuorille ja lapsille syötetään.

        Ei sekoiteta okkultiikkaa ja Raamattua toisiinsa. Korttipakastakin joku saa raamatun, kerran joku selitti sen, mutta en enää muista, miten se meni. Tarkoitan vain niitä lukuja ja numeroita, miten niistä saa kuulema Raamatun luvut. Ja silti korttipakalla ja Raamatulla ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Kyllä saa-tana osaa eksyttää ja tekeytyä valkeuden enkeliksi.
        En ole aiemmin näissä keskusteluissa ottanut vielä kantaa, mutta nyt laitoin oman kantani. Enkä peru, mitä olen kirjoittanut. Minä tiedän varsin hyvin vihollisen metkut. Isäni aikoinaan harjoitti myös hypnoosia, ym. Vihollisen kanssa ei pidä ruveta ollenkaan leikkimään, eikä pimeyden voimien kanssa. Eivät sovi yhteen Beliar ja Jeesus Kristus!

        PS. Anteeksi huono kirjoitustaitoni, mutta kai jotain kirjoituksesta selvisi.

        Kiitos puhuttelevasta viestistäsi, jossa omalta osaltasi todistat oikeaksi sen, mitä tässä aloituksessa halusin tuoda esille.

        >>Ihmettelen minäkin, kuinka täällä ihannoidaan esim. tuota elokuvaa. Pimeydellä ja valkeudella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.>Kyllä saa-tana osaa eksyttää ja tekeytyä valkeuden enkeliksi.


      • aöldkjfalködjöal
        Miro kirjoitti:

        Pe.ku.

        Noit-uus, riiv-aajat, de-monit ja saa-tana ovat todellisia asioita, jotka yrittävät eksyttää ihmisen erilaisin keinoin esim:

        jooga, spiritismi ouija-lauta, tarot-kortit, kuppaus, erilaiset hämärät terapiat, akupunktio, "kuolleiden kanssa keskustelu", jehovantodustajat, musta raamattu, mormonit, harekrisna ja kaikki itämaiset taistelulajit ja uskonnot kuten buddalaisuus, hinduismi, moonilaisuus ym.

        Lisää tietoa: Pekka Reinikainen : Noituuden paluu lääketieteeseen. Kirjaa voi kysyä Kuva ja Sana Oy:stä

        Löytyy netistä pdf versionakin. laita googleen.


    • Vaan ikävintä on se, kun toisten elämä on muodostunut elokuvaksi, jota muutetaan hetkittäin riippuen missä ja kenen seuraan satutaan, eli teatteria esiintyy melkoisesti ja eiköhän siihen itse kukin osaltaan sekaannu, enemmän tai vähemmän.

    • Sellaisten näyttelijöitten touhuun sopii Jeesuksen ankarat sanat:

      Matt.23:27 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!"

      Jumala näkee sydämemme sisimpään saakka. Turha meidän on Häneltä yrittää mitään salata. Puhdistamisen varaa meillä on, kaikilla.

    • * Viimeinen eolokuva jonka kävin elokuvateatterissa katsomassa, oli " Näin Hänen kuolevan". Oli vaikuttava ja samantyylinen kuin Ben Hur, elokuva. Se jäi viimeiseksi . Nyt olen tosin TV-stä katsellut elokuvia monenmoisia. Joskin pahimmat karsin, kuten "Sormusten herra" ja kaikki versiot siitä, se on oikein paholaisen siivittämää petosta ja huuhaata. Ajatella, että sen pää stara on maailman parhaiten palkattu näyttelijä, 1,2 miljardia euroa vuosipalkka ? (!)

      • Saako heittä vitsin vakavasta asiasta?? Mikä se semmoinen telkkaria on? En muista enää milloin mulla oli sellainen toosa....


    • Tosiaan, ne Narnian tarinat ovat kyllä tosi hyviä ja opettavaisia. Meillä tyttö oli yhteen väliin oikea Narnia fani ja silloin katsoin joskus itsekin niitä elokuvia. Niissä on mahtava Kristus symboliikka. Eipä olla pitkään aikaan katsottu ja tytönkin innostus on hiipunut, mutta ostin juuri elokuvakankaan ja tykin ym. laitteita ja jahka saan ne paikalleen, niin pitää varmaan katsoa taas pitkästä aikaa edes yksi Narnian elokuva. Sormusten Herraa en ole katsonut, mutta voisihan senkin joskus katsoa. Olisi sitten parempi pohja keskustella aiheesta. En kuitenkaan suosittele Narniaa, Sormusten Herraa, tai ylipäätään mitään elokuvia uskovaiselle. En suosittele telkkaria, enkä nettiä, enkä "tykkiä", vaan pelkää polvirukousta ja Raamatun opettelemista. Minä nyt olen tällainen poikkeustapaus, kun uskoni ei kaadu noihin edellä mainittuihin.

      • profetia

      • jt

        Eli älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon. Kenestäs tällä tavalla Jeesus sanoi?


      • profetia kirjoitti:

        palstalla mielen kiintoinen keskustelu, lukekaa!

        PEDON KUVA ON KESKUUDESSAMME!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2373128

        Niin mieleenkiintoinen kyllä.Pedon kuva,,,,???,,,, mutta ei kukaan ole vielä tapettu joka ei ole kumartanut telkkaria. Vai oletko kuullut joku joka olis tullut tapetuxi telkarista muutoin kun se on räjähtänyt silmiin.. : )


      • jt kirjoitti:

        Eli älkää tehkö niinkuin minä teen vaan niinkuin minä sanon. Kenestäs tällä tavalla Jeesus sanoi?

        Jännä oletko huomannut mitä fariseuxet todella teki ?? Elivät synnissä ja kertoivat Lain kautta että ei niin pitäis elää. Miten monta opettajat tällä palstalla harrastaa sama opetusta kuin nä ??

        Jeesus sanoi tehkä kaikki niinkuin Fariseuxet opettaa ja käskee teidän tekevän mutta älkää tehkö niinkuin he tekevät...


      • onko...
        savonarola kirjoitti:

        Niin mieleenkiintoinen kyllä.Pedon kuva,,,,???,,,, mutta ei kukaan ole vielä tapettu joka ei ole kumartanut telkkaria. Vai oletko kuullut joku joka olis tullut tapetuxi telkarista muutoin kun se on räjähtänyt silmiin.. : )

        tv ja tietokone pedonkuvia?


    • Inhottava realisti

      Tämä ketju on todellinen tyyppiesimerkki siitä, miten ÄLYTTÖMIIN ajatusmalleihin ääriuskonnollisuus johtaa. Järkyttävää.

    • Hyvää tekstiä

      ...tässä ketjussa! Ainoastaan muutaman ei-uskovan pilkkaavat kommentit vähän häiritsivät. Lukemisen arvoinen ketju!!!

    • ...

      ...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe