Perättömistä pedoväitteistä tuomio!

2500 e korvauksia

Syytön mies haluaa puhdistaa maineensa ja tehdä lopun Facebookissa levitetyistä perättömistä väitteistä, joiden mukaan hän on eräs paikkakunnan julkisimpia lapseensekaantujia.

Mies tahtoo puhua asiasta nimellään, jotta halventavat puheet, uhkaukset ja leimaaminen loppuvat.
- Haluan, että kiusaaja pyytää minulta julkisesti anteeksi ja oikaisee väärät tiedot Facebookissa, mies sanoo.

Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi miehen kiusaajan loukkaavasta väitteestä ja kuvan julkaisusta sen yhteydessä sakkoihin ja korvaamaan miehelle 2500 euroa vahingonkorvausta kärsimyksistä.

Tuomittu on myöntänyt teot esitutkinnassa. Hän ei saapunut oikeuteen maanantaina.

MIehen oikeusavustaja vaati kiusaajalle vankeusrangaistusta. Se olisi ollut oikeudenmukainen rangaistus.

Sylkemistä ja iskuja

Oikeus käsitteli myös pahoinpitelyä, sillä miestä loukannut ei tyytynyt vain sanoihin, vaan hän kävi huhtikuussa uhrinsa kimppuun, kun tämä sattui taluttamaan seuralaisensa kanssa pyörää ohi.

Mies sai niin kovan nyrkiniskun ohimoonsa, että hän kaatui, ja silmälasit menivät rikki. Silloin hän hälytti poliisin paikalle.

Kiusaaja on myöntänyt tämänkin teon esitutkinnassa, ja hän sai teosta tuomion.

Miehen piina alkoi noin seitsemän vuotta sitten. Silloin 15-vuotias tyttö alkoi jostain syystä huudella miehelle törkeyksiä. Mies yritti lopettaa haukkumisen ottamalla yhteyttä tytön kotiin, mutta kotona olikin vain tyttö.

- Tämän jälkeen hän keksi pedofiiliväitteen ja alkoi levittää sitä, mies sanoo.

Hän kertoo joutuneensa kuuntelemaan vuosien ajan uhkailua, hänen päälleen on syljetty ja hänet on uhattu tappaa.

Tuomitun Facebook-sivulla on edelleen perättömät väitteet.

Jutun syyttäjän mukaan tavallisessa tapauksessa tuomittu poistaa tiedot oma-aloitteisesti. Jos niin ei tapahdu, uhrin pitää pyytää Facebookia poistamaan tiedot.
- Jos syyttäjä vaatisi tätä, Facebookin edustaja pitäisi kutsua oikeuteen vähintäänkin kuultavaksi vaatimuksen takia.

Käräjäoikeus voisi käsitellä asiaa riita-asiana ja velvoittaa tuomitun poistamaan tiedot sakon uhalla.

- Jos Facebook saataisiin haastattelua käräjille, sillekin voitaisiin asettaa uhkasakko.

Mies ei voi tehdä uutta rikosilmoitusta Facebookin viestistä, jos viesti pysyy samansisältöisenä.
- Teosta on jo annettu tuomio.


Tässä taas hyvä esimerkki siitä kuinka helppoa on syyttää ketä tahansa syytöntä pedofiiliksi, jos joku vain haluaa mustamaalata toisen ja jopa saada muut pahoinpitelemään syyttömän puolestaan.

Törkeintä on että tuomiosta huolimatta, syyttömän häirintä jatkuu?

6

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quasimodo.

      2500 euroa on ehdottomasti liian pieni sakko! Tuollaiset väittämät ovat hengenvaarallisia ja niistä olisi saatava levittäjälle vankeustuomio. Minulle on tehty niin, että minut vaivutettiin vuosiksi psykoosiin jotta minusta voitaisiin tehdä eristynyt ja sulkeutunut ihminen. Tällä tavoin minut saatiin eristetyksi muista ihmisistä ja hän, joka teon minulle teki levitti minusta perättömiä pedoväittämiä pitkän aikaa.

      Havahduttuani huomasin olevani näiden juorujen ympäröimä ja paikkakunnanvaihto oli edessä.

      Saan jatkuvasti vilkuilla olkani yli ja henkeni on vaarassa!
      Ihmisiä on vaikeaa vakuuttaa syyttömyydestä ja saan miettiä milloin jopa työpaikalleni hyökätään.

      Henki on vaarassa ja maine iäksi mennyttä, mitä siis tehdä!
      Jatkuvana vaarana se, että joku alkaa värväämään jonkun ihmisen väittämään, että olisin muka sekaantunut häneen tämän ollessa lapsi.
      Yksi nainen syytti perättömästi minua jo raiskaamisestaan!
      Jos tuollaisen kohteeksi joutuu niin 2500 euroa on olematon korvaus, aloituksessa mainitun herjaajan tulisi istua vankilassa.

      • Mendez.

        Vielä lisäyksenä, että tuollaiset juorut poikivat uusia kiertäessään maailmalla. Kaikkiin kuulemiinsa pedojuoruihin kannattaa suhtautua varauksella!
        Näitä juoruja voidaan käyttää jonkun surmaamiseen ja kampittamiseen ja useastikin. Tämä on usein myös rikollisten keino kostaa vaikka vasikoinnista.


    • Perättömät väitteet

      "Suomen kaltaisessa "oikeusvaltiossa" riittää, että nuori tyttö tulee ja väittää jotain ja jo ovat kaikki poliisit, syyttäjä ja tuomarit neidon puolella ja todistustaakka siitä, ettei mitään hyväksikäyttöä ole tapahtunut jääkin epäillylle.

      Olen vankasti sitä miltä, että todellisista rikoksista pitäisi vetää raiskaajat ja lasten ahdistelijat munista hirteen, mutta Suomen "oikeusvaltion" käytännöt näissä tapauksissa ovat todella räkeitä ja tähän pitäisi saada selvennystä.

      Mm. seksuaalirikoksia tutkivan yksikön päätutkija sanoi itsekin Iltalehden haastattelussa vuonna 2010 että "joskus oikeusjärjestelmän väärinkäytöksiä tapahtuu" ja "että asiat totuus jää selvittämättä" vaikka tuomio annettaisiinkin.

      No, ei pitäisi jäädä selvittämättä. Jos ei ole todisteita muita kun jonkun väittämä, niin ei pitäisi tuomitakaan. Sehän on aivan selvä juttu.

      Jos minä kävelen Kontulan ostarilla ja siellä kulman takana kaadan jonkun maahan ja vedän näköön niin sehän on pahoinpitely. Mutta jos minulla on kaveri mukana ja soitan poliisille väittäen, että toinen kävi minun kimppuuni ja kaveri vielä tämän todistaa, niin paitsi, että toinen tyyppi ottaa turpaansa hän saa myös tuomion ja minä muutaman tonnin rahaa.

      Jenkeissä hyväksikäyttöepäilyt ja raiskaussyytökset räjähtivät 1990-luvun aikana käsiin kun teinitytöt löysivät siitä uuden trendin, jolla pistää pettänyt tai jättänyt poikaystäväkokelas pulaan kun oma sydän särkyi. Tämän vuoksi USA:ssa vaaditaankin nyt todella kovia todisteita siitä, että jotain todella on sattunut.

      Millaisessa 1950 -luvun moraalisessa lintukodossa suomalaiset päättäjät, poliisit, tuomarit ja syyttäjä luulevat vielä elävänsä, kun luottavat sokeasti siihen, että "eihän se nuori tyttö voi valehdella tällaisesta". No, kyllä se vaan voi, kuten tästäkin tapauksesta näkee.

      Ja jälleen kerran korostan, että oikeille rikoksentekijöille kunnon rangaistukset: Ja tässä tapauksessa rikoksentekijä on itseasiassa tämä nuori neito, joka toivottavasti saa tästä kunnon rangaistuksen ja toivottavasti mies pyytää häneltä myös kunnon korvaukset kunnianloukkauksesta ja laittomasta ilmiannosta. "

    • .....

      Voisiko linkittää uutiseen.

    • ....................

      Halvalla selviää toisen elämän tuhoamisesta! Jos on ollut ihan perätön juttu. Nauraa varmaan partaansa, kun selviää niin halvalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe