Minua aika-ajoin vaivaa tämä asia

qhnuil

Lapseni kuoli vajaa 8 vuotta sitten. Arkkuun puetin hänelle hänen omat vaatteet koska se oli mahdollista. Nyt jälkeen päin harmittelen sitä, vaikka silloin se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Nyttemmin harmittelen koska arrkkuun kuuluva mekko olisi ollut helpompi pukea ja maatuisikin varmaan paremmin. Tämä vaivaa minua vielä nyttenkin, en kai pääse tästä koskaan. olen sanonut itselleni, että silloin se tuntui parhaalta vaihtoehdolta.

7

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi lähimmäinen

Ethän vain ole liian ankara itsellesi? Jospa muutenkin syyllistät itseäsi helposti? Niin tekevät meistä monet. Yritä vakuuttaa itsellesi, että menneet ovat menneitä eikä niistä pidä tuntea syyllisyyttä ja katumusta silloin kun asia on jo poissa päiväjärjestyksestä. Yritä vakuuttaa itsellesi, että sinulla on oikeus rakastaa ja armahtaa itseäsi. Yritä ajatella lapsestasi positiivisesti, sitä mitä teit hyvin ja oikein hänen vuokseen. Lapsesikin varmasti haluaisi että olisit onnellinen elämässäsi etkä syyllistävä ja katkera itseäsi kohtaan. Jos tuntuu liian vaikealta, hae ammattiapua.

• partsu

Meiltä kuoli poika 7v joulun alla. Puettiin hänet omiin vaatteisiin ja laitettiin leluja arkkuun. Minäkin mietin miten kauan niiden hajoaminen kestää, nyt. Samoin mietityttää kun haudattiin sukuhautaan, että osuiko arkku oikealle kohdalle edes kun se on pikemminkin sukuhaudan ja viereisen hautakivan puolivälissä. Tekis mieli soittaa hautapaikan kaivaneelle ja kysyä.

• lapsensa menettänyt

Älä suotta itseäsi syyllistä moisesta. Luulen että omat vaatteeet maatuvat ihan yhtä hyvin kuin muutin vaatteet ja toisalta...eihän lapsesi siellä haudassa ole siellä on vain hänen kuorensa, se maallinen maja. Lapsesi on poistunut ruumiistaan kuollessaan ja mennyt sinne taivaankotiin odottamaan sinua ja muita läheisiään. Siellä sitten kerran tapaatte toisenne.

Minun poikani kuoli 1,5v sitten 26vuotiaana ja veljensä hänet kävi pukemassa, mutta hänelle laitettiin kanssa omat vaatteet jotka olivat hänen lempi vaattensa. Yhtään en ole katunut, halusin silloin vielä että hänelle pitää sukatkin laittaa jalkoihin. Kun hän jälestäpäin ilmestyi luokseni unessa, hänellä oli ne samat vaatteet päällään ja hän oli niin kaunis ja onnellinen ja sanoi mulle "äiti, mulla on nyt niin hyvä olla. Taivasten valtakunta on niin kaunis. Rakastan teitä kaikkia" ja sitten hän katosi. Herätessäni siitä mulla oli niin ihmeen rauhallinen ja seesteinen olo. Tiesin sydämessäni että lapsellani on hyvä olla ja siellä taivaassa hän odottaa meitä muita

• jk

vai in

• Villa sukat

Vaimoni kuoli 8 vuotta sitten ja "anopin" ehdotuksesta puimme hänelle villasukat jalkaan.
      Minä ajattelin hänen lempisukkia mutta anopin mielestä ne eivät kelvanneet koska niissä oli pieni reikä, jälkeenpäin harmitti kun ajattelin että miksei niitä lempisukkia olisi voinut laittaa vaikka niissä olikin pieni reikä, oliko se parempi että ne heitettiin kaatopaikalle.

• Denon87

Varsin typerää murehtimista, jätä tuo maatumis asia pois mielestäsi kyllä melkovarmasti lapsesi omatkin vaatteet maatuvat jossakin vaiheessa.

Minä ainakin haluan että kun minä kuolen, niin minut haudataan omiin vaatteisiini.
      Näen tuollaisen aivan toisenlaisiin vaatteisiin jotka eivät mahdollisesti vastaa mitenkään minun tyyliäni ruumiini törkeänä häpäisynä riippumatta siitä miten hyvin ne maatuvat tai miten helppoa pukeminen on.

• olet toiminut oikei

Toivottavasti en loukka sinua. Lapsen menetys on raskas asia. Varmasti ratkaisusi on ollut paras mahollinen. Onko niin että surutyö ja kaipaus ovat vielä keksken ja eihän se varmaan koskaan lopuun tule tehdyksikään. Onko sinulla nyt vaivaamssa jokin syyllisyys, alitajuisesti. Epäiletkö, että jotakin jäi kesken, sanomatta tai olisko voitu tehdä jotakin että hän ei olisi vielä lähtenyt.
      Hänen aikansa ja päivänsä maan päällä olivat nyt vain loppuneet.
      lapsesi on nyt onnellinen ja sinä saat olla täsät huolestasi myös vapaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe