Paavalin suhde Jumalaan!

1.Tim.2:5

Paavali: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia vastaan."

TÄRKEIN LAIN OSA:

2.Mooseksen kirja:
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani

Apostolien teot:
23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

Apostolien teot:
25:8 sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan."

Apostolien teot:
26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Apostolien teot:
28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui kokoon juutalaisten ensimmäiset. Ja kun he olivat kokoontuneet, sanoi hän heille: "Miehet, veljet! Vaikka en ole mitään tehnyt kansaamme tai isiemme tapoja vastaan, annettiin minut kuitenkin Jerusalemista vankina roomalaisten käsiin.

Filippiläiskirje:
3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

1.Timoteuksen kirje:
2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

2.Korinttolaiskirje:
11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

5.Mooseksen kirja:
5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

39

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavalin kirjeestä

      filippiläisille

      Luku 3:6 ja 9

      6. intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskaudessa nuhteeton.

      9. Syvin haluni on, että minut havattaisiin olevan Hänessä ja omistavan, ei omaa laista tulevaa vanhurskautta, vaan sen, joka tulee uskon kautta Kristukseen, vanhurskauden, joka tulee Jumalalta uskolle.

      • 1.Tim.2:5

        Paavali oli todellakin koko ikänsä hyvin kiinni Mooseksen laissa, vaikka muuta halutaankin väittää.
        Paavali jopa itse ympärileikkasi, vaikka olikin olevinaan sitä vastaan.

        Apostolien teot:
        16:1 Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.
        16:2 Hänestä veljet, jotka olivat Lystrassa ja Ikonionissa, todistivat hyvää.
        16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.


    • 1.Tim.2:5

      Kuinkahan moni teistä on sekoittanut saddukeukset ka fariseukset keskenään?


      Matteuksen evankeliumi:
      22:23 Sinä päivänä tuli hänen luoksensa saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä

      Markuksen evankeliumi:
      12:18 Ja hänen luoksensa tuli saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole; ja he kysyivät häneltä sanoen:

      Luukkaan evankeliumi:
      20:27 Niin astui esiin muutamia saddukeuksia, jotka väittävät, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä

      • onko sillä väliä?

        samaan kastiin ne menee kumminkin!


      • 1.Tim.2:5

        Fariseukset tunnustivat kuolleitten ylösnousemuksen ja kuoleman jälkeisen elämän, jo paljon ennen Jeesuksen syntymää!


        Apostolien teot:
        23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

        Apostolien teot:
        23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.


      • empä ole ennen
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Fariseukset tunnustivat kuolleitten ylösnousemuksen ja kuoleman jälkeisen elämän, jo paljon ennen Jeesuksen syntymää!


        Apostolien teot:
        23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."

        Apostolien teot:
        23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

        kiinnittänyt tohon huomiota, no ompahan nytten tämäkin asia selvillä.

        kiitos tästä tiedosta!


      • Matteuksen
        empä ole ennen kirjoitti:

        kiinnittänyt tohon huomiota, no ompahan nytten tämäkin asia selvillä.

        kiitos tästä tiedosta!

        evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.


      • 1.Tim.2:5
        Matteuksen kirjoitti:

        evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.

        Muslimit kristityistä:

        Varokaa ja kavahtakaa jehovien ja helluntailaisten ja mormoonien hapatetta.


      • 1.Tim.2:5
        Matteuksen kirjoitti:

        evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.

        Eräs Jeesuksen opetuslapsista oli fariseus! Nikodeemus!

        Nikodeemus antoi tunnustusta Jeesukselle, eikä suinkaan yrittänyt saada häntä sanoista ja sanomisista kiinni, kuten jotkut väittävät!

        Nikodeemus puolusti Jeesusta!

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        7:50 Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä, sanoi heille:
        7:51 "Tuomitseeko lakimme ketään, ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
        19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
        19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Tiesitkös sitä?

        Jeesuksella oli läheisemmät suhteet fariseuksiin, kuin kuvitellaankaan!

        Toisilleen läheisten ihmisten kesken tapahtuu eniten sanaharkkaa!

        Tässä tapauksessa Jeesuksen ja fariseusten kesken!

        Ei kai vain mennyt ohi silmien ja yli ymmärryksen?

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!


      • 1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Eräs Jeesuksen opetuslapsista oli fariseus! Nikodeemus!

        Nikodeemus antoi tunnustusta Jeesukselle, eikä suinkaan yrittänyt saada häntä sanoista ja sanomisista kiinni, kuten jotkut väittävät!

        Nikodeemus puolusti Jeesusta!

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        7:50 Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä, sanoi heille:
        7:51 "Tuomitseeko lakimme ketään, ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
        19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
        19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Tiesitkös sitä?

        Jeesuksella oli läheisemmät suhteet fariseuksiin, kuin kuvitellaankaan!

        Toisilleen läheisten ihmisten kesken tapahtuu eniten sanaharkkaa!

        Tässä tapauksessa Jeesuksen ja fariseusten kesken!

        Ei kai vain mennyt ohi silmien ja yli ymmärryksen?

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        * Jos nyt olisit hieman mennyt asioissa sekaisin.
        * Se henkilö, kenestä Paavali puhuu joka oli lainalaisuudessa, hän oli SAUL, Paavali ei ole lain noudattaja, eikä Paavai ole itseään ympäri leikannut, vaan Saul. Saul oli fariseus ja kaikkea sitä, mitä faristeusten lahko edellytti. Saul oli saanut korkeimman mahdollisen oppinsa Gamalielin jälkojen juuressa, ei PAAVALI. Siksi Saulista tuli Paavali, koska hänen koko jumaluusoplisessa arvomaailmassa tapahtui siellä Damaskoksen tiellä täydellinen vallankumous, täydellinen mielenmuutos entiseen Saulin jumaluus oppiin nähden.

        * Hänestä, entisestä kristittyjen vainoojasta, ja lain vanhurskauteen nähden nuhteeton, tulkin Jeesuksen todistaja, hän joka ennen hyväksyi uskovaisten vainoamisen ja jopa tappamisen. Ja siksikin Paavali sanoo olevansa syntisitä suurin, ja sitä hän oli Saulina ollessaan, Ja näitä ei saa sisällyttää Paavalin persoonaan, hän oli täysin UUSI LUOMUS, ja halusi elää ja kuolla yhdelle ainoalle Miehelle, Jeesuskelle Kristukselle.


      • ei mennyt ei!
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Eräs Jeesuksen opetuslapsista oli fariseus! Nikodeemus!

        Nikodeemus antoi tunnustusta Jeesukselle, eikä suinkaan yrittänyt saada häntä sanoista ja sanomisista kiinni, kuten jotkut väittävät!

        Nikodeemus puolusti Jeesusta!

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Johanneksen evankeliumi:
        3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä
        3:2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        Johanneksen evankeliumi:
        7:50 Niin Nikodeemus, joka ennen oli käynyt Jeesuksen luona ja joka oli yksi heistä, sanoi heille:
        7:51 "Tuomitseeko lakimme ketään, ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt?"

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
        19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
        19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        Tiesitkös sitä?

        Jeesuksella oli läheisemmät suhteet fariseuksiin, kuin kuvitellaankaan!

        Toisilleen läheisten ihmisten kesken tapahtuu eniten sanaharkkaa!

        Tässä tapauksessa Jeesuksen ja fariseusten kesken!

        Ei kai vain mennyt ohi silmien ja yli ymmärryksen?

        Nikodeemus, fariseus, oli hautaamassa Jeesusta!

        tarinahan menee näin, eikä noin kuin sanot! miksi jätät osan pois?
        teetkö kirjoituksista oman oppisi? ja kumota kirjoitukset?

        eikai itselläsi mene ohi silmien ja ymmärryksen?

        eihän nikoodeemus edes uskonut Jeesusta!

        et kai itse ole samanlainen kuin nikodeemus eli fariseus?

        Johanneksen evankeilumista

        Luku 3:1-13

        1. Fariseusten joukossa oli Nikodeemus niminen mies, juutalaisten hallitusmiehiä.

        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        3. Jeesus vastasi hänelle: Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, HÄN EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA.

        4. Nikodeemus kysyi: Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?

        5. Jeesus vastasi. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, HÄN EI VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN.

        6. Lihasta syntynyt on lihaa, Hengestä syntynyt on henkeä.

        7. Älä hämmästy, että sanoon sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä.

        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Niin on laita jokaisen, joka on syntynyt Hengestä.

        9. Nikodeemus kysyi: kuinka tämän voi tapahtua?

        10. Jeesus vastasi: SINÄ OLET ISRAELIN OPETTAJA ETKÄ TÄTÄ TIEDÄ!

        11. Totisesti, totisesti: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ETTEKÄ TE OTA VASTAAN MEIDÄN TODISTUSTAMME.

        12. JOS ETTE USKO, KUN PUHUN TEILLE MAAILMAN ASIOISTA, KUINKA TE USKOISITTE, KUN PUHUN TEILLE TAIVAALLISIA?

        13. Kukaan ei ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Ihmisen Poika, joka on tullut alas taivaasta.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 12:44

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:27

        27. Kaiken Isä on antanut minun haltuuni. kukaan muu ei tunne poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne muu kuin Poika ja se jolle Poika tahtoo tehdä hänet tunnetuksi.

        Johanneksen evankeliumista

        luku 3:27

        27. Johannes vastasi: Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta.

        Luku 6:44

        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 6:29 ja 65

        29. Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.

        65. Hän jatkoi: Siksi minä sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isäni sitä anna.

        Paavalin kirjeestä efesolaisille

        Luku 2:8 ja 9

        8. Armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teidän oma aikaan saannoksenne, vaan se on Jumalan lahja,

        9. Eikä se ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.


      • jatkoa tarinaan
        ei mennyt ei! kirjoitti:

        tarinahan menee näin, eikä noin kuin sanot! miksi jätät osan pois?
        teetkö kirjoituksista oman oppisi? ja kumota kirjoitukset?

        eikai itselläsi mene ohi silmien ja ymmärryksen?

        eihän nikoodeemus edes uskonut Jeesusta!

        et kai itse ole samanlainen kuin nikodeemus eli fariseus?

        Johanneksen evankeilumista

        Luku 3:1-13

        1. Fariseusten joukossa oli Nikodeemus niminen mies, juutalaisten hallitusmiehiä.

        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        3. Jeesus vastasi hänelle: Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, HÄN EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA.

        4. Nikodeemus kysyi: Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?

        5. Jeesus vastasi. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, HÄN EI VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN.

        6. Lihasta syntynyt on lihaa, Hengestä syntynyt on henkeä.

        7. Älä hämmästy, että sanoon sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä.

        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Niin on laita jokaisen, joka on syntynyt Hengestä.

        9. Nikodeemus kysyi: kuinka tämän voi tapahtua?

        10. Jeesus vastasi: SINÄ OLET ISRAELIN OPETTAJA ETKÄ TÄTÄ TIEDÄ!

        11. Totisesti, totisesti: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ETTEKÄ TE OTA VASTAAN MEIDÄN TODISTUSTAMME.

        12. JOS ETTE USKO, KUN PUHUN TEILLE MAAILMAN ASIOISTA, KUINKA TE USKOISITTE, KUN PUHUN TEILLE TAIVAALLISIA?

        13. Kukaan ei ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Ihmisen Poika, joka on tullut alas taivaasta.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 12:44

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:27

        27. Kaiken Isä on antanut minun haltuuni. kukaan muu ei tunne poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne muu kuin Poika ja se jolle Poika tahtoo tehdä hänet tunnetuksi.

        Johanneksen evankeliumista

        luku 3:27

        27. Johannes vastasi: Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta.

        Luku 6:44

        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 6:29 ja 65

        29. Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.

        65. Hän jatkoi: Siksi minä sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isäni sitä anna.

        Paavalin kirjeestä efesolaisille

        Luku 2:8 ja 9

        8. Armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teidän oma aikaan saannoksenne, vaan se on Jumalan lahja,

        9. Eikä se ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
        19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
        19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 28:11-15

        11. Heidän mennessään mutamat vartioimiehistä menivät kaupunkiin ja ilmoittivat YLIPAPEILLE kaiken, mitä oli tapahtunut

        12. Nämä kokoontuivat VANHINTEN kanssa, pitivät neuvoa, antoivat sotilaille runsaat rahat

        13. ja sanoivat: Sanokaa: Hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme.

        14. Jos tämän tulee maaherran korviin me kyllä lepytämme hänet ja hoidamme asian niin, että te saatte olla huoleti.

        15. Sotilaat ottivat rahat ja tekivät, kuten heitä oli neuvottu.
        TÄTÄ PUHETTA ON LEVITETTY JUUTALAISTEN KESKEN TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI.

        meneekö yli ymmärryksen?


      • 1.Tim.2:5
        ei mennyt ei! kirjoitti:

        tarinahan menee näin, eikä noin kuin sanot! miksi jätät osan pois?
        teetkö kirjoituksista oman oppisi? ja kumota kirjoitukset?

        eikai itselläsi mene ohi silmien ja ymmärryksen?

        eihän nikoodeemus edes uskonut Jeesusta!

        et kai itse ole samanlainen kuin nikodeemus eli fariseus?

        Johanneksen evankeilumista

        Luku 3:1-13

        1. Fariseusten joukossa oli Nikodeemus niminen mies, juutalaisten hallitusmiehiä.

        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

        3. Jeesus vastasi hänelle: Totisesti, totisesti: JOS IHMINEN EI SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ, HÄN EI VOI NÄHDÄ JUMALAN VALTAKUNTAA.

        4. Nikodeemus kysyi: Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?

        5. Jeesus vastasi. Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, HÄN EI VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN.

        6. Lihasta syntynyt on lihaa, Hengestä syntynyt on henkeä.

        7. Älä hämmästy, että sanoon sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä.

        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Niin on laita jokaisen, joka on syntynyt Hengestä.

        9. Nikodeemus kysyi: kuinka tämän voi tapahtua?

        10. Jeesus vastasi: SINÄ OLET ISRAELIN OPETTAJA ETKÄ TÄTÄ TIEDÄ!

        11. Totisesti, totisesti: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ETTEKÄ TE OTA VASTAAN MEIDÄN TODISTUSTAMME.

        12. JOS ETTE USKO, KUN PUHUN TEILLE MAAILMAN ASIOISTA, KUINKA TE USKOISITTE, KUN PUHUN TEILLE TAIVAALLISIA?

        13. Kukaan ei ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Ihmisen Poika, joka on tullut alas taivaasta.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 16:6

        6. Jeesus sanoi heille: Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatetta.

        Johanneksen Evankeliumista

        Luku 12:44

        44. Jeesus huusi ja sanoi: JOKA USKOO MINUUN, EI USKO MINUUN, VAAN LÄHETTÄJÄÄNI

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 11:27

        27. Kaiken Isä on antanut minun haltuuni. kukaan muu ei tunne poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne muu kuin Poika ja se jolle Poika tahtoo tehdä hänet tunnetuksi.

        Johanneksen evankeliumista

        luku 3:27

        27. Johannes vastasi: Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta.

        Luku 6:44

        44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 6:29 ja 65

        29. Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.

        65. Hän jatkoi: Siksi minä sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isäni sitä anna.

        Paavalin kirjeestä efesolaisille

        Luku 2:8 ja 9

        8. Armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teidän oma aikaan saannoksenne, vaan se on Jumalan lahja,

        9. Eikä se ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.

        Mitä höpiset???

        Jeesusta hautaamassa ollut Nikodeemus oli fariseus!

        Nikodeemus Joh.3:1- on sama Nikodeemus kuin Joh.7:50-54!

        Noissa edellisissä kohdissa esiintynyt Nikodeemus tuli Joh.19:39-42 hautaamaan Jeesusta!


        Eihän sinun minua tarvitse uskoa vaan usko Raamattua, joka noin väittää!

        Jospa ymmärtäisit sen paremmin tästä lasten kuvitetusta Raamatusta?

        Se on kuvitettu ja pdf-muodossa, joten odota kärsivällisesti kunnes se latautuu valmiiksi! Joohan?!

        http://www.bibleforchildren.org/PDFs/finnish/A Temple Leader Visits Jesus Finnish.pdf

        Löydät sen ja muitakin mielenkiintoisia Raamatun tarinoita täältä:


        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php


        Hauskoja lukuhetkiä sinulle ystäväiseni!


      • menikö yli
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Mitä höpiset???

        Jeesusta hautaamassa ollut Nikodeemus oli fariseus!

        Nikodeemus Joh.3:1- on sama Nikodeemus kuin Joh.7:50-54!

        Noissa edellisissä kohdissa esiintynyt Nikodeemus tuli Joh.19:39-42 hautaamaan Jeesusta!


        Eihän sinun minua tarvitse uskoa vaan usko Raamattua, joka noin väittää!

        Jospa ymmärtäisit sen paremmin tästä lasten kuvitetusta Raamatusta?

        Se on kuvitettu ja pdf-muodossa, joten odota kärsivällisesti kunnes se latautuu valmiiksi! Joohan?!

        http://www.bibleforchildren.org/PDFs/finnish/A Temple Leader Visits Jesus Finnish.pdf

        Löydät sen ja muitakin mielenkiintoisia Raamatun tarinoita täältä:


        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php


        Hauskoja lukuhetkiä sinulle ystäväiseni!

        ymmärryksen???

        kun et ymmärtänyt yhtään mitää, mitä sinulle kirjoitin!


      • sanot vielä
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Mitä höpiset???

        Jeesusta hautaamassa ollut Nikodeemus oli fariseus!

        Nikodeemus Joh.3:1- on sama Nikodeemus kuin Joh.7:50-54!

        Noissa edellisissä kohdissa esiintynyt Nikodeemus tuli Joh.19:39-42 hautaamaan Jeesusta!


        Eihän sinun minua tarvitse uskoa vaan usko Raamattua, joka noin väittää!

        Jospa ymmärtäisit sen paremmin tästä lasten kuvitetusta Raamatusta?

        Se on kuvitettu ja pdf-muodossa, joten odota kärsivällisesti kunnes se latautuu valmiiksi! Joohan?!

        http://www.bibleforchildren.org/PDFs/finnish/A Temple Leader Visits Jesus Finnish.pdf

        Löydät sen ja muitakin mielenkiintoisia Raamatun tarinoita täältä:


        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php


        Hauskoja lukuhetkiä sinulle ystäväiseni!

        kaiken lisäksi paavlai valehtelijaksi!
        vaikka paavali ei ole valehtelija!


      • 1.Tim.2:5
        jatkoa tarinaan kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.
        19:40 Niin he ottivat Jeesuksen ruumiin ja käärivät sen hyvänhajuisten yrttien kanssa käärinliinoihin, niinkuin juutalaisilla on tapana haudata.
        19:41 Ja sillä paikalla, missä hänet ristiinnaulittiin, oli puutarha, ja puutarhassa uusi hauta, johon ei vielä oltu ketään pantu.
        19:42 Siihen he nyt panivat Jeesuksen, koska oli juutalaisten valmistuspäivä ja se hauta oli lähellä

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 28:11-15

        11. Heidän mennessään mutamat vartioimiehistä menivät kaupunkiin ja ilmoittivat YLIPAPEILLE kaiken, mitä oli tapahtunut

        12. Nämä kokoontuivat VANHINTEN kanssa, pitivät neuvoa, antoivat sotilaille runsaat rahat

        13. ja sanoivat: Sanokaa: Hänen opetuslapsensa tulivat yöllä ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme.

        14. Jos tämän tulee maaherran korviin me kyllä lepytämme hänet ja hoidamme asian niin, että te saatte olla huoleti.

        15. Sotilaat ottivat rahat ja tekivät, kuten heitä oli neuvottu.
        TÄTÄ PUHETTA ON LEVITETTY JUUTALAISTEN KESKEN TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI.

        meneekö yli ymmärryksen?

        Nikodeemus, joka oli fariseus ja Jeesuksen opetuslapsi, hautaamassa Jeesusta:
        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php
        41 Temppelin johtomies tulee Jeesuksen luo


        Ylipappeihin ei kuulunut ainuttakaan fariseusta!!


        Jeesuksen hauta oli vartioimatta ensimmäisen yön, eikä siellä ollut ainuttakaan vartiomiestä nukkumassa!

        Matteuksen evankeliumi:
        27:62 Seuraavana päivänä, joka oli valmistuspäivän jälkeinen, ylipapit ja fariseukset kokoontuivat Pilatuksen luo
        27:63 ja sanoivat: "Herra, me muistamme sen villitsijän vielä eläessään sanoneen: 'Kolmen päivän kuluttua minä nousen ylös.'
        27:64 Käske siis tarkasti vartioida hautaa kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa tulisi ja varastaisi häntä ja sanoisi kansalle: 'Hän nousi kuolleista', ja niin viimeinen villitys olisi pahempi kuin ensimmäinen."
        27:65 Niin Pilatus sanoi heille: "Tuossa on vartijaväkeä, menkää, vartioikaa niin hyvin kuin taidatte."
        27:66 Niin he menivät ja turvasivat haudan lukitsemalla kiven sinetillä ja asettamalla vartijat.


      • ?
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Mitä höpiset???

        Jeesusta hautaamassa ollut Nikodeemus oli fariseus!

        Nikodeemus Joh.3:1- on sama Nikodeemus kuin Joh.7:50-54!

        Noissa edellisissä kohdissa esiintynyt Nikodeemus tuli Joh.19:39-42 hautaamaan Jeesusta!


        Eihän sinun minua tarvitse uskoa vaan usko Raamattua, joka noin väittää!

        Jospa ymmärtäisit sen paremmin tästä lasten kuvitetusta Raamatusta?

        Se on kuvitettu ja pdf-muodossa, joten odota kärsivällisesti kunnes se latautuu valmiiksi! Joohan?!

        http://www.bibleforchildren.org/PDFs/finnish/A Temple Leader Visits Jesus Finnish.pdf

        Löydät sen ja muitakin mielenkiintoisia Raamatun tarinoita täältä:


        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php


        Hauskoja lukuhetkiä sinulle ystäväiseni!

        Kyllä fariseuskin voi tehdä parannuksen ja saa anteeksi. Vai onko mielestäsi anteeksiantamaton synti olla fariseus?


      • luitko ees
        ? kirjoitti:

        Kyllä fariseuskin voi tehdä parannuksen ja saa anteeksi. Vai onko mielestäsi anteeksiantamaton synti olla fariseus?

        koko ketjua?

        ei tässä ole kyse siitä että kuka saa anteeksi ja kuka ei!

        tiedätkö sitä että kaikki jotka tekevät parannuksen saavat antteksi?


      • ???
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Nikodeemus, joka oli fariseus ja Jeesuksen opetuslapsi, hautaamassa Jeesusta:
        http://www.bibleforchildren.org/languages/finnish/stories.php
        41 Temppelin johtomies tulee Jeesuksen luo


        Ylipappeihin ei kuulunut ainuttakaan fariseusta!!


        Jeesuksen hauta oli vartioimatta ensimmäisen yön, eikä siellä ollut ainuttakaan vartiomiestä nukkumassa!

        Matteuksen evankeliumi:
        27:62 Seuraavana päivänä, joka oli valmistuspäivän jälkeinen, ylipapit ja fariseukset kokoontuivat Pilatuksen luo
        27:63 ja sanoivat: "Herra, me muistamme sen villitsijän vielä eläessään sanoneen: 'Kolmen päivän kuluttua minä nousen ylös.'
        27:64 Käske siis tarkasti vartioida hautaa kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa tulisi ja varastaisi häntä ja sanoisi kansalle: 'Hän nousi kuolleista', ja niin viimeinen villitys olisi pahempi kuin ensimmäinen."
        27:65 Niin Pilatus sanoi heille: "Tuossa on vartijaväkeä, menkää, vartioikaa niin hyvin kuin taidatte."
        27:66 Niin he menivät ja turvasivat haudan lukitsemalla kiven sinetillä ja asettamalla vartijat.

        "Nikodeemus, joka oli fariseus ja Jeesuksen opetuslapsi, hautaamassa Jeesusta:"

        9. Nikodeemus kysyi: kuinka tämän voi tapahtua?

        10. Jeesus vastasi: SINÄ OLET ISRAELIN OPETTAJA ETKÄ TÄTÄ TIEDÄ!

        11. Totisesti, totisesti: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ETTEKÄ TE OTA VASTAAN MEIDÄN TODISTUSTAMME.

        tosi opetuslapsi olikin kun ei ees uskonut mitä Jeesus puhui!


      • 1.Tim.2:5
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Jos nyt olisit hieman mennyt asioissa sekaisin.
        * Se henkilö, kenestä Paavali puhuu joka oli lainalaisuudessa, hän oli SAUL, Paavali ei ole lain noudattaja, eikä Paavai ole itseään ympäri leikannut, vaan Saul. Saul oli fariseus ja kaikkea sitä, mitä faristeusten lahko edellytti. Saul oli saanut korkeimman mahdollisen oppinsa Gamalielin jälkojen juuressa, ei PAAVALI. Siksi Saulista tuli Paavali, koska hänen koko jumaluusoplisessa arvomaailmassa tapahtui siellä Damaskoksen tiellä täydellinen vallankumous, täydellinen mielenmuutos entiseen Saulin jumaluus oppiin nähden.

        * Hänestä, entisestä kristittyjen vainoojasta, ja lain vanhurskauteen nähden nuhteeton, tulkin Jeesuksen todistaja, hän joka ennen hyväksyi uskovaisten vainoamisen ja jopa tappamisen. Ja siksikin Paavali sanoo olevansa syntisitä suurin, ja sitä hän oli Saulina ollessaan, Ja näitä ei saa sisällyttää Paavalin persoonaan, hän oli täysin UUSI LUOMUS, ja halusi elää ja kuolla yhdelle ainoalle Miehelle, Jeesuskelle Kristukselle.

        Olet Mohikaani_27 jo toinen höpöveikko täällä tänä aamuna!

        Missä kohtaa olen väittänyt Paavalin ympärileikanneen itse itsensä?

        Etkö todellakaan ymmärrä yhtään mitään lukemastasi???

        Paavali kehuu ja korostaa Paavalina olevansa hyvä ja hurskas fariseus! Monessa raamatunkohdassa vieläpä kaiken lisäksi!
        Paavali ympärileikkaa Paavalina! Apt.16:1-3

        Tässä puhuu Paavali, eikä Saul:
        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        Kehoittaisin sinua Mohikaani_27 harjoittelemaan ahkerasti, vaikkapa muutaman tunninkaan päivässä, luetun ymmärtämistä!
        Apua siihen saat täältä:

        http://www.moped.fi/opetus/s2paivat10.html
        http://www.tkukoulu.fi/~mmaalto/luetun_ymm.htm
        http://www.tkukoulu.fi/~mmaalto/luetun_ymm2.htm
        http://www.tkukoulu.fi/~mmaalto/luetun_ymm3.htm
        http://www.tkukoulu.fi/~mmaalto/luetun_ymm4.htm
        http://www.tkukoulu.fi/~pesonesk/flami.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet1.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet1b.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet1c.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet1d.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet2.htm
        http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluukas/hylkeet2b.htm
        jatka siitä eteenpäin 2c; 2d; jne

        Hauskaa päivänjatkoa Mohikaani_27!


      • 1.Tim.2:5
        ??? kirjoitti:

        "Nikodeemus, joka oli fariseus ja Jeesuksen opetuslapsi, hautaamassa Jeesusta:"

        9. Nikodeemus kysyi: kuinka tämän voi tapahtua?

        10. Jeesus vastasi: SINÄ OLET ISRAELIN OPETTAJA ETKÄ TÄTÄ TIEDÄ!

        11. Totisesti, totisesti: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ETTEKÄ TE OTA VASTAAN MEIDÄN TODISTUSTAMME.

        tosi opetuslapsi olikin kun ei ees uskonut mitä Jeesus puhui!

        Väität:
        "tosi opetuslapsi olikin kun ei ees uskonut mitä Jeesus puhui!"

        Eikö todellakaan uskonut?
        Miksi sitten oli Jeesusta hautaamassa?
        Miksi toi valtavan omaisuuden mukanaan, Jeesukselle annettavaksi?
        Eikö Nikodeemus todellakaan uskonut Jeesusta?
        (Kuka hommasi Jeesukselle aasin, lukaalin pääsiäisaterioineen jne??)

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.


      • ei uskonut
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Väität:
        "tosi opetuslapsi olikin kun ei ees uskonut mitä Jeesus puhui!"

        Eikö todellakaan uskonut?
        Miksi sitten oli Jeesusta hautaamassa?
        Miksi toi valtavan omaisuuden mukanaan, Jeesukselle annettavaksi?
        Eikö Nikodeemus todellakaan uskonut Jeesusta?
        (Kuka hommasi Jeesukselle aasin, lukaalin pääsiäisaterioineen jne??)

        Johanneksen evankeliumi:
        19:39 Tuli myös Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö, ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa.

        miten sinäkään voisit uskoa? kun et ees usko paavalia vaan sanot paavalia valehtelijaksi!

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 5:20

        20 Minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi ja parempi kuin kirjanoppineiden ja FARISEUSTEN, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 10:15

        15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisälle.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 5:38 ja 39

        38. eikä teillä ole hänen sanansa teissä pysyvänä. Te ette näet USKO häntä, jonaka Isä on lähettänyt.

        39. Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta.

        meneekö yli ymmärryksen?


      • Johanneksen
        ei uskonut kirjoitti:

        miten sinäkään voisit uskoa? kun et ees usko paavalia vaan sanot paavalia valehtelijaksi!

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 5:20

        20 Minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi ja parempi kuin kirjanoppineiden ja FARISEUSTEN, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Markuksen evankeliumista

        Luku 10:15

        15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, hän ei pääse sinne sisälle.

        Johanneksen evankeliumista

        Luku 5:38 ja 39

        38. eikä teillä ole hänen sanansa teissä pysyvänä. Te ette näet USKO häntä, jonaka Isä on lähettänyt.

        39. Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta.

        meneekö yli ymmärryksen?

        ilmestyksestä

        Luku 1:9 ja 10

        9. Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas- ja mitä pilkkaa kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät ole, VAAN OVAT SAATANAN SYNAGOGA.

        10. Älä pelkää, mitä tulet kärsimään. Perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teitä koeteltaisiin.
        Teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää.
        Ole uskolllinen kuolemaan asti niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        ymmärrättekö tämän?


      • tiedättekö muuten
        Johanneksen kirjoitti:

        ilmestyksestä

        Luku 1:9 ja 10

        9. Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas- ja mitä pilkkaa kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät ole, VAAN OVAT SAATANAN SYNAGOGA.

        10. Älä pelkää, mitä tulet kärsimään. Perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teitä koeteltaisiin.
        Teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää.
        Ole uskolllinen kuolemaan asti niin minä annan sinulle elämän kruunun.

        ymmärrättekö tämän?

        semmosen sanonnan kuin?

        pidä ystävät lähellä mutta vihollisen vielä lähempänä


      • luukkaan
        tiedättekö muuten kirjoitti:

        semmosen sanonnan kuin?

        pidä ystävät lähellä mutta vihollisen vielä lähempänä

        evakeliumista

        Luku 16:9,10 ja 14

        9. Minä sanon teille tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he sen loppuessa ottaisivat teidät iäisiin majoihin.

        10. Joka on vähimmässä uskollinen, on paljossa uksollinen, ja joka vähimmässä väärä, on paljossakin väärä.

        14. FARISEUKSET kuulivat kaiken tämän.
        He olivat rahanahneita ja ivasivat häntä.


    • tämän on lainaus

      "Psalmi50.15
      5.1.2012 21:29"

      mistä tämä tarina oikein on tullut?

      itse en ole ikinä tätä kuullutkaan, ja raamattu puhuu ja todistaa paavalista ihan toista kun tämä tarina niin kuin olemme tässä ketjussa todenneet.

      minusta tämä sopii tähän keskusteluun hyvin, että tulee tämäkin harha esille ja käsiteltyä.

      miten tämmönen tarina oikein on tullut uskovien keskuuuteen?

      "Paavalin julkinen toiminta ja kutsumustyö alkoi kuitenkin vasta varsin pitkän koulutus jakson jälkeen ja hän oli näkymättömissä, ehkä jopa 17 vuotta, ennen kuin hän aloitti toimintansa Syyrian Antiokiassa. Veljet lähtivät etsimään tuota Tarsolaista miestä kotiseuduiltaan ja vasta tässä vaiheessa hän nousee esikuvalliseen asemaan. Hän oli kyllä toiminut Damaskossa jonkin aikaa katutyössä, mutta seurakunnan johtoon hän ei ollut vielä noussut, vaan hän siirtyy kotiseuduilleen. Kotiseudullaan hän vietti noin 14 vuotta näkymättömissä ja tuona aikana Jumala kasvatti Paavalista sen, mikä hänestä tuli. Toki hän kasvoi vielä senkin jälkeen uskossaan, mutta tuo aika, jona hän oli näkymättömissä, on se aika, jolloin hän varmasti oppi / opetteli monia asioita.

      Minä en usko siihen, että Paavali olisi ollut jokin pyhäpaavali, vaan hän varmasti kasvoi ihan nolla tasosta lähtien täyteen miehuuteen uskossaan. Paavali on langennut ja hän on tehnyt syntiä myös ihan tahallisesti, tämä on minun näkemykseni ja vaikka Raamattu ei Paavalin lankeemuksia esittelekään (eikä ole tarpeen), niin kuten jo sanoin, hän oli ihminen, mies ja heikko, niin kuin kaikki muutkin. Hän kasvoi ja vahvistui, mutta Jumala kasvatti hänet siihen, mikä hänestä tuli."

      • apostolien teoista

        Paavalista sanotaan näin lyhennettynä

        Luku 9:3-6, 17, 20 ja 28

        3. Hänen ollessaan matkalla ja lähestyessään Damaskoa taivaasta leimahti äkkiä valo hänen ympärillään.

        4. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen joka sanoi: hänelle: Saul, Saul, miksi vainoat minua?

        5. Hän kysyi: Kuka olet, herra? Ääni vastasi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        6. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niinsinulle sanotaan, mitä sinun on tehtävä.

        17. Ananias lähti ja meni siälle taloon, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: Veljeni Saul, Herra lähetti minut, Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit, että saisit näkösi takaisin ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä.

        20. Saul julisti heti synagogissa Jeesusta, että hän on Jumalan Poika.

        28. Niin Saul asui ja vaikutti heidän parissaan Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä.

        Luku 13:2 ja 4

        2.Heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: Erottakaa minulle Barnabas ja Saul siihen työhon, mihin olen heidät kutsunut.

        4. Pyhän Hengen lähettäminä Barnabas ja Saul menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä kyproon.

        tästä se matka jatkui, mutta mistä tämä tuo ylempi tarina löytyy?


      • 1.Tim.2:5

        Ei ollut erityisen pyhä minunkaan mielestäni.
        Souti ja huopasi samanaikaisesti monissa asioissa.
        Vähätteli lakia ja silloin vetosi siihen, kun piti saada painoa johonkin asiaan, kuten seuraavassa jakeessa:

        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        Alkukirkko oli hajanainen ja Paavalikin oli jatkuvasti "tappelemassa" opinasioissa muiden apostolien kanssa.

        Alkukirkossa nainen oli samanarvoinen miehen kanssa, jopa opetustehtävissä, mutta fariseus Paavali oli painamassa naisia takaisin alistettuun tilaan.

        Ei ollut Paavali pyhä monessa muussakaan asiassa ei!

        Kuten siinä orja-asiassakin käyttäytyi tosi pakanamaisesti ja epäpyhästi!


      • 1.Tim.2:5
        apostolien teoista kirjoitti:

        Paavalista sanotaan näin lyhennettynä

        Luku 9:3-6, 17, 20 ja 28

        3. Hänen ollessaan matkalla ja lähestyessään Damaskoa taivaasta leimahti äkkiä valo hänen ympärillään.

        4. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen joka sanoi: hänelle: Saul, Saul, miksi vainoat minua?

        5. Hän kysyi: Kuka olet, herra? Ääni vastasi: Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        6. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niinsinulle sanotaan, mitä sinun on tehtävä.

        17. Ananias lähti ja meni siälle taloon, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: Veljeni Saul, Herra lähetti minut, Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit, että saisit näkösi takaisin ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä.

        20. Saul julisti heti synagogissa Jeesusta, että hän on Jumalan Poika.

        28. Niin Saul asui ja vaikutti heidän parissaan Jerusalemissa ja julisti rohkeasti Herran nimeä.

        Luku 13:2 ja 4

        2.Heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: Erottakaa minulle Barnabas ja Saul siihen työhon, mihin olen heidät kutsunut.

        4. Pyhän Hengen lähettäminä Barnabas ja Saul menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä kyproon.

        tästä se matka jatkui, mutta mistä tämä tuo ylempi tarina löytyy?

        Damaskon tien tapahtumistahan on peräti kolme eri versiota.
        Täysin toisistaan poikkeavia.
        Kun sekoilee noin täysin, noinkin tärkeästä asiasta itselleen, niin epäilyttää että onko niistä eri hänen kertomistaan versioista, edes yksikään totta!
        Taitaakin olla niitä sellaisia Muumilaakson tarinoita ne sen Damaskon tien jutut!
        Satusetä taisi olla koko mies!


      • .satusetä.
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Damaskon tien tapahtumistahan on peräti kolme eri versiota.
        Täysin toisistaan poikkeavia.
        Kun sekoilee noin täysin, noinkin tärkeästä asiasta itselleen, niin epäilyttää että onko niistä eri hänen kertomistaan versioista, edes yksikään totta!
        Taitaakin olla niitä sellaisia Muumilaakson tarinoita ne sen Damaskon tien jutut!
        Satusetä taisi olla koko mies!

        No mutta sähän se vasta satusetä ootkin. Satusetien satusetä.


      • 1.Tim.2:5
        .satusetä. kirjoitti:

        No mutta sähän se vasta satusetä ootkin. Satusetien satusetä.

        Saul kaatuu.
        Saul kuulee äänen.
        Saul ei näe mitään.
        Seuralaiset eivät kaadu.
        Seuralaiset kuulevat äänen.
        Seuralaiset eivät näe ketään.

        Apostolien teot:
        9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.



        Saul kaatuu.
        Saul kuulee.
        Saul ei näe.
        Seuralaiset näkevät valon.
        Seuralaiset eivät kuule.

        Apostolien teot:
        22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        22:10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'
        22:11 Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.



        Saul kaatuu.
        Saul kuulee.
        Saul näkee.
        Seuralaiset kaatuvat.


        Apostolien teot:
        26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


      • 1.Tim.2:5
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Saul kaatuu.
        Saul kuulee äänen.
        Saul ei näe mitään.
        Seuralaiset eivät kaadu.
        Seuralaiset kuulevat äänen.
        Seuralaiset eivät näe ketään.

        Apostolien teot:
        9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
        9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
        9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.



        Saul kaatuu.
        Saul kuulee.
        Saul ei näe.
        Seuralaiset näkevät valon.
        Seuralaiset eivät kuule.

        Apostolien teot:
        22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
        22:10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'
        22:11 Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.



        Saul kaatuu.
        Saul kuulee.
        Saul näkee.
        Seuralaiset kaatuvat.


        Apostolien teot:
        26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

        KESKUSTELUVERSIO-1:

        Apostolien teot:
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."


        KESKUSTELUVERSIO-2:

        Apostolien teot:
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        22:10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'


        KESKUSTELUVERSIO-3:

        Apostolien teot:
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


        Mitä enemmän aikaa kuluu tapahtuneesta, niin sitä pitemmäksi muuttuu keskustelu!

        Satusetä?
        Kuka?


      • 1.Tim.2:5
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        KESKUSTELUVERSIO-1:

        Apostolien teot:
        9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."


        KESKUSTELUVERSIO-2:

        Apostolien teot:
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'
        22:10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'


        KESKUSTELUVERSIO-3:

        Apostolien teot:
        26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


        Mitä enemmän aikaa kuluu tapahtuneesta, niin sitä pitemmäksi muuttuu keskustelu!

        Satusetä?
        Kuka?

        Heilahtelevainen mieli tuolla Herra Paavalilla:

        1.Korinttolaiskirje:
        9:1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.


        Paavali puhuu tässä itsestään:

        2.Korinttolaiskirje:
        12:1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        12:3 Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -
        12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
        12:5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
        12:6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
        12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


        Ylpeileehän Paavali tässä!
        Saa käydä kolmannessa TAIVAASSA ja PARATIISISSÄ, jossa kuulee sellaisia jumalallisia salaisuuksia, joista hänellä ei ole lupa kertoa kenellekään muulle.
        Salaisuuksiksi jäi vain meille muille mutta herätti aivan varmasti ihailua ja pelon sekaista kunnioitusta kaikissa muissa ihmisissä aikanaan.
        Muut apostolithan eivät ole mitään tuollaisen astronautin rinnalla!
        Eihän ne edes tiedä tuollaisia salaisuuksiakaan kuin Herra paratiisimatkaaja Herra Paavali!
        Nöyränä miehenä Saulus-Paulus sitten vain toteaa, että:
        "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa"

        Kyllä on tosi vaatimaton mies, on totta tosiaan!


      • * Paavali oli ainoastaan 3 vuotta arabiassa, ennenkuin tuli Jerusalemiin, ja siitä alkoi Paavalin julkinen toiminta Jeesuksen apostolina. Ja heti Damasksen jälkeenkin hän jo todisti Jeesuksesta.


      • sanot paavalia
        1.Tim.2:5 kirjoitti:

        Ei ollut erityisen pyhä minunkaan mielestäni.
        Souti ja huopasi samanaikaisesti monissa asioissa.
        Vähätteli lakia ja silloin vetosi siihen, kun piti saada painoa johonkin asiaan, kuten seuraavassa jakeessa:

        1.Korinttolaiskirje:
        14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

        Alkukirkko oli hajanainen ja Paavalikin oli jatkuvasti "tappelemassa" opinasioissa muiden apostolien kanssa.

        Alkukirkossa nainen oli samanarvoinen miehen kanssa, jopa opetustehtävissä, mutta fariseus Paavali oli painamassa naisia takaisin alistettuun tilaan.

        Ei ollut Paavali pyhä monessa muussakaan asiassa ei!

        Kuten siinä orja-asiassakin käyttäytyi tosi pakanamaisesti ja epäpyhästi!

        valehtelijaksi, minkäs Herran palvelija sinä olet?

        Lisäksi vielä sanot paavalia valehtelijaksi, mutta paavali ei ole valehtelija, vaan puhuu totta ja on Herran palvelija!

        todistaahan tämän itse pietarikin ja paavali oli Herran palvelija siinä missä muutkin apostolit!



        "Taitaakin olla niitä sellaisia Muumilaakson tarinoita ne sen Damaskon tien jutut!
        Satusetä taisi olla koko mies!"

        Ei ollut erityisen pyhä minunkaan mielestäni.
        Souti ja huopasi samanaikaisesti monissa asioissa.
        Vähätteli lakia ja silloin vetosi siihen, kun piti saada painoa johonkin asiaan, kuten seuraavassa jakeessa:

        Alkukirkko oli hajanainen ja Paavalikin oli jatkuvasti "tappelemassa" opinasioissa muiden apostolien kanssa.

        Alkukirkossa nainen oli samanarvoinen miehen kanssa, jopa opetustehtävissä, mutta fariseus Paavali oli painamassa naisia takaisin alistettuun tilaan.

        Ei ollut Paavali pyhä monessa muussakaan asiassa ei!

        Kuten siinä orja-asiassakin käyttäytyi tosi pakanamaisesti ja epäpyhästi!

        Heilahtelevainen mieli tuolla Herra Paavalilla:

        Ylpeileehän Paavali tässä!
        Saa käydä kolmannessa TAIVAASSA ja PARATIISISSÄ, jossa kuulee sellaisia jumalallisia salaisuuksia, joista hänellä ei ole lupa kertoa kenellekään muulle.
        Salaisuuksiksi jäi vain meille muille mutta herätti aivan varmasti ihailua ja pelon sekaista kunnioitusta kaikissa muissa ihmisissä aikanaan.
        Muut apostolithan eivät ole mitään tuollaisen astronautin rinnalla!
        Eihän ne edes tiedä tuollaisia salaisuuksiakaan kuin Herra paratiisimatkaaja Herra Paavali!
        Nöyränä miehenä Saulus-Paulus sitten vain toteaa, että:
        "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa"

        Kyllä on tosi vaatimaton mies, on totta tosiaan!

        Ei näyttänyt tienneen Paavali yhtään mitään historiallisesta Jeesuksesta"




        pietarin 2 kirjeestä

        luku 3:15-18

        15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen.
        Onhan rakas Paavali hänelle kirjoitetun viisauden mukaan kirjoittanut siitä teille.

        16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita.
        Niissä on tosin yhtä ja toista VAIKEA TAJUISTA, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset vääntävät kieroon, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

        17. kun siis tem rakkaat ystävät, tiedätte tämän etukäteen, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.

        18. Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
        Hänelle kunnia nyt ja ikuisuuden päivään asti.

        lopuksi

        Markuksen evakeliumista

        luku 16:14 ja 16

        14. Jeesus ilmestyi niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla.
        Hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet USKONEET niitä, jotka olivat nähneet hänen ylösnousseena.

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        ei kai mene yli ymmärryksen?


      • jatkoa 2
        sanot paavalia kirjoitti:

        valehtelijaksi, minkäs Herran palvelija sinä olet?

        Lisäksi vielä sanot paavalia valehtelijaksi, mutta paavali ei ole valehtelija, vaan puhuu totta ja on Herran palvelija!

        todistaahan tämän itse pietarikin ja paavali oli Herran palvelija siinä missä muutkin apostolit!



        "Taitaakin olla niitä sellaisia Muumilaakson tarinoita ne sen Damaskon tien jutut!
        Satusetä taisi olla koko mies!"

        Ei ollut erityisen pyhä minunkaan mielestäni.
        Souti ja huopasi samanaikaisesti monissa asioissa.
        Vähätteli lakia ja silloin vetosi siihen, kun piti saada painoa johonkin asiaan, kuten seuraavassa jakeessa:

        Alkukirkko oli hajanainen ja Paavalikin oli jatkuvasti "tappelemassa" opinasioissa muiden apostolien kanssa.

        Alkukirkossa nainen oli samanarvoinen miehen kanssa, jopa opetustehtävissä, mutta fariseus Paavali oli painamassa naisia takaisin alistettuun tilaan.

        Ei ollut Paavali pyhä monessa muussakaan asiassa ei!

        Kuten siinä orja-asiassakin käyttäytyi tosi pakanamaisesti ja epäpyhästi!

        Heilahtelevainen mieli tuolla Herra Paavalilla:

        Ylpeileehän Paavali tässä!
        Saa käydä kolmannessa TAIVAASSA ja PARATIISISSÄ, jossa kuulee sellaisia jumalallisia salaisuuksia, joista hänellä ei ole lupa kertoa kenellekään muulle.
        Salaisuuksiksi jäi vain meille muille mutta herätti aivan varmasti ihailua ja pelon sekaista kunnioitusta kaikissa muissa ihmisissä aikanaan.
        Muut apostolithan eivät ole mitään tuollaisen astronautin rinnalla!
        Eihän ne edes tiedä tuollaisia salaisuuksiakaan kuin Herra paratiisimatkaaja Herra Paavali!
        Nöyränä miehenä Saulus-Paulus sitten vain toteaa, että:
        "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa"

        Kyllä on tosi vaatimaton mies, on totta tosiaan!

        Ei näyttänyt tienneen Paavali yhtään mitään historiallisesta Jeesuksesta"




        pietarin 2 kirjeestä

        luku 3:15-18

        15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen.
        Onhan rakas Paavali hänelle kirjoitetun viisauden mukaan kirjoittanut siitä teille.

        16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita.
        Niissä on tosin yhtä ja toista VAIKEA TAJUISTA, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset vääntävät kieroon, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.

        17. kun siis tem rakkaat ystävät, tiedätte tämän etukäteen, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.

        18. Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
        Hänelle kunnia nyt ja ikuisuuden päivään asti.

        lopuksi

        Markuksen evakeliumista

        luku 16:14 ja 16

        14. Jeesus ilmestyi niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla.
        Hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet USKONEET niitä, jotka olivat nähneet hänen ylösnousseena.

        16. Uskoon tullut ja kastettu on pelastuva, mutta EPÄUSKOISENA pysynyt tuomitaan kadotukseen.

        ei kai mene yli ymmärryksen?

        Paavalin 2 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 4:3 ja 4

        3. Jos julistamamme evankeliumi on peitossa, se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat.

        4. Näiden EPÄUSKOISTEN mielet on tämän maailman jumala sokaissut, niin ettei heille loista valo, mikä säteilee Kristuksen kirkkuden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

        Luku 6:8

        8. kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä,
        EKSYTTÄJINÄ JA KUITENKIN TOTTA PUHUVINA.


    • Buddha_Arska

      Satukirja...

      H.C.Andersen kirjoitti satukirjansa eläissän. Raamatun ensimmäinen evankeliumi: Markuksen evankeliumi ilmestyi noin 70 jKr. eli reilut kaksi sukupolvea myöhemmin kuin tämä meidän kuului mestarimme elikään...mie ko alkasin nyt muistin varauksella kirjoittamaan sota-ajan (miinus 70 vuotta sitten) tapahtuneita asioita tosikirjaksi, kaikki naurasivat minut pellolle. Miksi meidän olisi nyt uskottava tuota satukirjaa????? Mie ennustan, että maailmanloppu tulee vuonna noin 5 miljardia vuotta auringon syntymisen jälkeen, ehkä ei silloinkaan, mutta voitte lahjoittaa kaiken omaisuutenne minulle jälkeenpäin ilmoitetulle pankkitililleni....joo pankaa vainh rahat minun tilille, niin pelastutte, voin myös tulostaa teille rakkaat ihmiset anekirjeet tehtyjen syntien vuoksi ja saatte anteeksi myös tulevat syntinne 1,8 kertoimella varustettuna....eli noin tonnilla saatte elää rauhallista elämää.

      Jeesus tulee pian, kannattaa maksaa...mie voin luvata ikuisen onnen..

      • 1.Tim.2:5

        Ei näyttänyt tienneen Paavali yhtään mitään historiallisesta Jeesuksesta, eivätkä olleen aikalaisia keskenään, joten jokin suurempi laskuvirhe kuin "1 1 1=1" siinä näyttää kyllä tapahtuneen!
        Jotain kyllä on pahasti pielessä!


    • Buddha_Arska

      Ja vielä ko ryvettä synnissänne....äläkää antakio saatanan vallattako sydäntänne....antakaa
      Jeesuksen veren puhdistaa sydäntänne kaikesta synnistänne ja alkakhaat elämäät niinko kaikhein pyhimmäst on teile luvatut...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34381
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22014
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11119
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      83
      7449
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6665
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      5045
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4097
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      45
      1714
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      34
      1656
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe