Kolme ja puoli vuotta sitten aloitin työurani ja liityin Pamiin. Nyt olen jäänyt työttömäksi ja hakenut työttömyyskassasta tukea. Työttömyys alkoi 13.11 ja edelleen lähettelen selvityksiä selvitysten perään. Kun sinne soittaa, eivät itsekään tiedä mitä papereita puuttuu. Ensin sanovat ettei mitään puutu ja päätös päivärahasta tehdään seuraavana päivänä. Sitten ei taas viikkoon kuulu mitään, kunnes postilaatikkoon kolahtaa lisäselvityspyyntö. Ja miksei kaikkia selvityksiä voi pyytää kerralla? Ensin tahitaan palkkakuittien kanssa kuukausi ja sitten pyydetään tuntiselvityksiä. Taas menee kuukausi ja keksitään pyytää vielä jotain sairaskassakuitteja.
Maksuja kyllä kerätään, vaikka välillä liikaa ja välillä liian vähän. Sitten lähetellään edestakaisin maksukuitteja joissa on päällekkäisiä päivämääriä. Nimet on papereissa väärin eikä kukaan tiedä mistään mitään. Sitten vaan kiristetään vyötä jotta viimeinen palkka riittäisi vielä vähän eteenpäin. Seuraavaa maksupäivää ei tiedä kukaan.
Jos vaan tästä ikinäkään työelämään enää pääsen, vaihdan kassaa/liittoa ihan saman tien!
Pam ei tee muuta kuin kerää maksuja
2
112
Vastaukset
- entinen jäsen
Tekeehän se paljonkin, tukee yhden tietyn puoluee vaalitoimintaa.Ja jäsenten kustannuksella. Itse liityin Loimaan työttömyyskassaan juuri tuosta systä, ne ei ole minkään puolueen puolesta puhujia eikä vaalitoiminnan rahoittajia. Saman työttömyysturvan saa sieltä kuin ammattiliitoista.
- ap.
Sinne ne on tainnu mun päivärahat hävitä, Lipposen vaalimakkaroihin ja rintanappeihin...
Olen kohta lähdössä kahdeksi viikoksi ulkomaille sukuloimaan, ihan tuohon Ruottiin vaan. Pitäisi kuulemma työkkäriin ilmoittaa tämmöiset matkat, koska silloin ei ole kykenevä ottamaan vastaan tarjottua työtä eikä voi saada myöskään työttömyyskorvausta. No mut kun en mä näköjään muutenkaan saa mitään korvausta eikä työkkäri mitään työtä koskaan kenellekään tarjoa, niin ei kai sit tarvi ilmottaakaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664