Lääkärit eivät tiedä mistä diabeteksen puhkeaminen johtuu. Sairautta pidetään perinnöllisenä, vaikkei mitään näyttöä asiasta ole, päinvastoin. Itse uskon, että sairauden puhkeaminen vaatii pitkäaikaisen rasitteen elimistössä, tarkemmin sanottuna suolistossa. Minulla on 5-vuotias poika, jolla 1-tyypin diabetes todetttiin vuosi sitten. Hänen kohdallaan voin todeta, että toisen ja kolmannen elinvuoden aikana nautittujen hiilihydraattien määrä oli erittäin runsas. Poika söi ruokaa kuin aikuinen, ja lisäksi herkut päälle. hiilihydraattien määrä oli vähintään 100g joka päivä, usein reilusti yli 200g vuorokaudessa. Tiedustelisin nuorten diabeetikoiden vanhemmilta, onko muistissa vielä varhaisten elinvuosien aikana suurinpiirtein nautittujen hiilihydraattien määrää... Tahtoisin tutkia liiallisten hiilihydraattien vaikutusta 1-tyypin diabeteksen ja muiden autoimmuunisairauksien puhkeamiseen lapsuusiässä. Pyydän vastauksia suoraan sähköpostiini [email protected]
hiilihydraattien määrä 1-tyypin diabeteksen laukaisijana
16
340
Vastaukset
- viljaton.
Lääkärit ei tutki diabetesta, joten eivät he siitä mitään tiedä. Lääkäri määrää lääkettä. Ei muu kuulu hänen toimenkuvaansa.
3-4 palaa leipää sisältää tuon 100 grammaa hiilaria eli ihan normaali määrä. VHH:lla hiilarit on 80-150 grammaa per päivä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes.htm- 40 g HH/päivä
Mistä sinä nuo VHH:n hiilarit olet kehittänyt? Varsinkin tuo 150 g vaikuttaa jo epäillyttävän suurelta. Oma VHH:ni on päivässä on 40 g hiilihydraatteja. Sillä pidetään verensokeri tasaisena koko päivän. Olen D2.
- E-prosentit???
Onpa sulla isoja leipäpaloja. Mun leipäpalat sisältävät hiilareita sellasen 12-15g per pala (siis per siivu).
Puhuisitte muuten mieluum,n niistä E-prosenteista eikä grammoista, kertoisi paljon enemmän. - 150 grammaa
40 g HH/päivä kirjoitti:
Mistä sinä nuo VHH:n hiilarit olet kehittänyt? Varsinkin tuo 150 g vaikuttaa jo epäillyttävän suurelta. Oma VHH:ni on päivässä on 40 g hiilihydraatteja. Sillä pidetään verensokeri tasaisena koko päivän. Olen D2.
Olet alakarppaaja et VHH.
- volovo
40 g HH/päivä kirjoitti:
Mistä sinä nuo VHH:n hiilarit olet kehittänyt? Varsinkin tuo 150 g vaikuttaa jo epäillyttävän suurelta. Oma VHH:ni on päivässä on 40 g hiilihydraatteja. Sillä pidetään verensokeri tasaisena koko päivän. Olen D2.
Millä ruokavaliolla sä saat sen hoolarin pysymään 40g päivä. Montako ateriaa syöt, ja etenkin MITÄ.
- ........
Juuri julkistettiin tutkimus jossa todettiin ettei syöty ruoka ja sen laatu vaikuta mitenkään D1:n puhkeamiseen (artikkeli Helsingin Sanomissa). Seuraavaksi tutkitaan onko mm. vitamiineilla asiaan vaikutusta.
- diabeetikon isä
Onko tietoa julkaisupäivästä tai tutkijoista, jotka tutkimuksen tekivät?
- ........
diabeetikon isä kirjoitti:
Onko tietoa julkaisupäivästä tai tutkijoista, jotka tutkimuksen tekivät?
Tutkimuksesta kerrottiin lehdessä sunnuntaina 22.1. tässä lyhyt lainaus:
Lapsen vaaraan saada esidiabetes eivät vaikuta viljat, kala, liha, kananmuna eivätkä ravintorasvat.
Vaikutusta ei näytä olevan myöskään ruokavalion hedelmillä, marjoilla, makeisilla eikä sokerilla.
"Vahvoja yhteyksiä ei löytynyt", kertoo tutkimusta tekevä tutkimusprofessori Suvi Virtanen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta (THL).
THL:n sekä Helsingin, Oulun, Tampereen ja Turun yliopistojen yhteisessä tutkimuksessa on mukana yli 6 000 suomalaislasta. - tutkittua
diabeetikon isä kirjoitti:
Onko tietoa julkaisupäivästä tai tutkijoista, jotka tutkimuksen tekivät?
7X less diabetes for children with> 2,000 IU of vitamin D daily
http://www.vitamindwiki.com/tiki-index.php?page=Obesity lowers vitamin D which increases probability of diabetes in children – Nov 2011 - tutkittua
tutkittua kirjoitti:
7X less diabetes for children with> 2,000 IU of vitamin D daily
http://www.vitamindwiki.com/tiki-index.php?page=Obesity lowers vitamin D which increases probability of diabetes in children – Nov 2011Tässä toinen tutkimussivusto, jossa puolueetonta tutkimusta
http://www.vitamindcouncil.org/
Laittaa oikeaan yläkulmaan hakusanaksi diabetes
- haima.
Liialliset hiilihydraatiti EI tuhoa haimaa. Oishan näitä I-tyyppiläisiä pilvin pimein tässä pimeässä maassa.
D-vitamiinista on tehty tutkimuksia.- diabeetikon isä
Toki ymmärrän, että ihmiset ovat kaikki erilaisia, toiset sairastuvat helpommin kuin toiset. En haekkaan mitään yhtä ainoata syytä diabeteksen kehittymiselle, vaan pohdin hiilihydraattien vaikutusta asiaan vaikuttavana tekijänä. Hiilihydraattien liiallinen nauttiminen aiheuttaa lihavuutta, 2-tyypin diabetesta ja varmaan paljon muitakin epämukavia asioita. Jos joidenkin 2-tyypin diabetekseen sairastuneiden haima alkaa tuottamaan ruokavalion muutoksen sekä D-vitamiinin lisäyksen johdosta normaalin määrän insuliinia, oletan, että hiilihydraateilla on jonkinlainen vaikutus haiman toimintaan. Toki tiedän, että 2-tyyppi ei ole 1-tyyppi, mutta saman sisäelimen toiminnasta tai toimimattomuudestahan kummassakin on kyse.
Poikani ei syönyt makeisia paljoakaan ensimmäisinä ikävuosinaan, mutta ruokaa, leipää yms aikusten annoksia useita päivässä. Hän on aina ollut normaalipainoinen, eikä hänellä ole koskaan ollut edes vyötärölihavuutta. D-vitamiinia hän sai suositellut 6 tippaa (tiedän, olematon määrä...) Kiitos kaikille jo tähänastisista, aiheeseen liittyvistä vastauksista.
- DM1-tapaus
Eipä tapahtunut mulla mitään muutoksia hiilihydraattien määrässä silloin kuin DM1:n sain.
Eli laukaiseva tekijä oli kyllä jokin muu juttu. Veikkaan, että yksi laukaisija olisi voinut olla vaikka tuhkarokko, jonka silloin vähän aiemmin olin sairastanut.- mustispeppers
*Eli laukaiseva tekijä oli kyllä jokin muu juttu. Veikkaan, että yksi laukaisija olisi voinut olla vaikka tuhkarokko, jonka silloin vähän aiemmin olin sairastanut.*
Silloin vuonna kivi ja kirves, kun itse sairastuin, epäiliin jotakin virustautia piilevänä sairastettuna ja sitten laukaisevana tekijänä myös koulukiusaamista. Mene ja tiedä, näillä mennään eteenpäin :P
- diabeetikon isä
Hyvä "DM1-tapaus",
Kiitos viestistäsi. Kysymyksessäni oli lähinnä ajatus tasaisesti nautitun HH:n määrästä, ei määrän muutoksesta yhtenä laukaisevana tekijänä. Tahtoisin siis selvittää, onko runsaasti nautittujen hiilihydraattien määrällä varhaisessa lapsuudessa vaikutusta diabeteksen laukeamiseen D-.vitamiinin puutoksen ja muiden tekijöiden ohella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483