Jänniä ammatteja :P

Drolol

Olen "vasta" seiskalla, eikä minulla ole mitään mielikuvaa siitä, mitä teen ysin jälkeen. En tiedä olenko menossa amikseen vai lukioon, eikä ammatistakaan ole yhtään mitään ajatusta. Jotkut varmaan tulee tänne valittaan että "ei noin nuoren tarvi tuommoisia ajatella..." No kyllä tarvii, kun 2 vuoden pääsä pitäs jo päättää lopullisesti.

Ajatuksia(jotain random päähänpistoja) on ollut tähän suuntaan:

1. Perustan jonkun pienen matkailualan yrityksen jonnekkin Etelä-Amerikkaan ;D

2. Historioloitsijaksi :D Jännä sana... no Historianopettajaksi johonkin lukioon tai jtn..

3.Muusikoksi/joksikin muuksi taiteilijaksi

4. Alan tekemään jotain työtä fysiikan/Kemian/biologian alojen parissa...

Tuossa olivat nyt nuo harvat aivopieruni, en oikeasti tiedä mitä teen sitten vanhempana. Laittakaapa tänne sitten joatin jänniä ammattejamistä voisi saada jotain ideaa :P

23

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klöhäuivö

Musta tulee lääkäri:) Se on varmaa jännää.

Vaikken työskentelisikään Greyn anatomiassa tai Teho-osastolla:)

• !!

Hoida nyt ensin toi oma nuppisi kuntoon !!!

• erq

ei sun tarvii vielä tietää mihin meet peruskoulun jälkeen. se tulee ajankohtaiseksi vasta ysillä

• Varney
    • ...

Mee lukioon, saat 3 vuotta aikaa miettiä abina papereilla (hyvillä sellaisilla) pääsee paremmin eteenpäin. Ainakin noi fysiikka / kemia / historioitsija / opettaja -hommat vaativat ensin lukion alle.

• Ammattilaismies

Noista suosittelisin tota muusikon/taiteilijan hommaa. Matkailuki vois olla kelvollinen mut noi kaks muuta on ihan perseestä. Elä ainakaa niihin sorru päädyt vaan tappamaan ittes

• puu-sale

mistä tiiät antaa ite päättää mihin menee

• grhtrhty

Itsehän en miettinyt edes sen silloin kun oli ajankohtaista, nykyään elelen teijän maksamilla verorahoilla ja vedän brenkkuu joka päivä, joten haistakaapa pas.ka ja kiitti tuesta

• 1231232131344444

ahhh voi viddu mitä shaipaa

• ..ada

Ei sun tarvii tietää mitä haluisit tehä koska kuitenkin joudut tekee sitä mitä on tarjolla.

• ggkgg

katkeruus haiskahtaa..

• guig

Noihan on aivan mielettömän hyviä. Sulla riittää mielikuvitusta mutta ovat silti ihan toteutettavissa, ihan susta riippuen. Ei tule itselle mitään mieleen kun jumittaa. Joskus tuli mieleen arkeologi tai jokin vastaava.

• Drolol

Kiitti ^w^

• kjbnkjn

No et sä todennäköisesti mitään lopullista ole parinkaan vuoden päästä päättämässä. Työtilanteet ja elämäntilanteet ja terveys muuttuu ja aloja vaihdellaan joko pakosta tai omasta halusta pitkin elämää.

• kjbnkjn

No mitäköhän miinustelemista arvon nuorisolla tässä nyt oli, viitsisittekö perustella? Napatkaa mutsinne tai mummonne naistenlehti ja luntatkaa siitä, taatusti löytyy ainakin yksi haastateltava joka on elämässään laittanut ihan vapaaehtoisestikin kaiken uusiksi ja saa asiasta muilta elämäänsä kyllästyneiltä jopa ihailua. Jos te nyt olette tosiaan mielestänne jotain lopullista päättämässä niin siitä vaan sitten. Mielikuvitus ei taida kuitenkaan riittää siihen miltä edes todella tuntuisi tehdä 50 vuotta samaa työtä joten ilmeisesti asiasta oli turha mainita.... Muista seikoista nyt puhumattakaan....

• greht

Suosittelen alkaa myymään huumeita, tienaa hyvin eikä tarvii aikaa tuhlata missään koulunpenkillä.

• sdfsih

Parempi lukea koulukirjoja kuin tiilenpäitä.

• tuleva poliisi

mielestäni lukio kannattaa käydä vain, jos ammattiin ei pääse ilman lukion papereita. amiksessa voi myös käydä lukion kaksoistutkinnolla.itse olen ysiluokalla ja kohta koulussa haetaan, itse haen lähihoitajaksi ja siitä sitten poliisi ammattikorkeakouluun Tampereelle, jossa valmistun poliisiksi. käytte ysiluokalla läpi eri ammatteja ja koulutustapoja joten ei kannata vielä huolestua jos et tiedä mihin menet.ei kannata valita ammattia "kun kaveritkin menee"- periaatteella.

• Mammuska

no mutta sullahan on vielä kaks vuotta aikaa miettiä, että mitä haluat yläasteen jälkeen tehdä. Ei kannata stressata asialla vielä, eiköhän se siitä selkeydy pikkuhiljaa. Mieti mitä osaat ja mitkä ovat vahvinta osaamisaluettasi ja tee päätökset siihen nojaten. Kyllä sinusta vielä ihan hyvä nuori opiskelija tulee! Ja muista, että vaikka tuntuu että valitsitkin väärin, niin aina voi vaihtaa alaa ja opiskella myös aikuisena. Ja sitäpaitsi sulla on jo aika kivoja ideoita tuossa! Aina pitää olla haaveita!!! Hienoa!

• norwiigantroll

Höhöö, et sä saa duunia ilman oikean puolueen jäsenkirjaa ja/tai suhteita, kiitos Suomen hienot poliitikot.

• pukingrainbows

eivittu ''nuo harvat aivopieruni'' hieno sanavarasto sulla

• Drolol

Kiitos vain ;D Paskisti olen joten jokapäiväistä sanavarastoa :D JA jos joku ei tiedä mikä on ns. "paskisti" niin... please, älkää edes vaivautuko yrittämään selvittämään mikä se on.

• Taidehörhö

Hahaa muistan itsekkin ajatelleeni yläasteella että "Hei lähden kiertämään maailmaa ja teen sitä ja tätä".

Todellisuus onkin sitten karu.

Ei siinä olen ihan tyytyväinen uravalintaani (valokuvaaja) koska olen sellainen taidehörhö joka ei kuitenkaan jaksa toimistotyötä.

Näillä kulttuurialoilla pitää vaan muistaa että jos kuvittelee hankkivansa helpon ammatin, se on päinvastoin. Pitää tehdä PALJON PALJON työtä että saa jotain jalansijaa ylityöllistetyillä aloilla. Mutta unelmiaan kannattaa seurata jos on valmis tekemään jotain sen eteen.

Ja rikastuahan sitä ei sitten kannata odottaa.

Tulet kyllä ajan kanssa huomaamaan kuinka monta asiaa pitää ottaakkaan huomioon kun kaikki pitääkin yhtäkkiä hoitaa itse. Onneksi kouluilla on opinto-ohjaajat tätä varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      77
      2578
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2560
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2422
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2220
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      37
      1932
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1759
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1254
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      5
      1242
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1055
    10. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    Aihe