Jeesus.

Matti.

Sanoi , että vaimoista syntyneiden joukossa ei ole noussut
Suurempaa kuin Johannes Kastaja " , mutta että"Vähisin taivasten
valtakunnassa on suurenpi kuin hän ". Tuon "vähisin " on juuri Kristus
.Kukaan ei todellakaan ole pitänyt itseään niin vähäisenä kuin Kristus piti ;
sen tähden hän yksin uskaltaa sanoa : "Oppikaa minusta sillä minä olen
hiljainen ja nöyrä sydämeltä "

Mat.11:29. Sellaista sanaa kukaan pyhä ei koskaan ole sanonut, eikä
saakaan sanoa eikä siis itselleen omistaa nöyryyden ja hiljaisuuden
korkeinta astetta : kaikki jäävät tämän ainoan Mestarin Opilaaksi . Pyhä Paavalikin ,vaikka kirjoittaa Korinttolaisille "Olkaa minun sauraajani "
1 Kor. 11:1. Kohta sen jälkeen mainitsee oikean mestarin , sanoen kuin
minä olen Kristuksen seuraaja ": hän siis ei esitä itseään paavalina , vaan Kristuksen itsessään ja itseään Kristuksessa. .

Kirkkopostilla 1 ML:
.

78

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen rauhaa

Itse olen tulkinnut asian niin, että (kun) taivasten valtakuntaan ei KUKAAN pääse ilman Jeesuksen täydellistä vanhurskautta. SIIS: Kristuksen kuvan kaltainen, joka tarkoittaa HENGESTÄ uudestisyntynyttä, on suurempi kuin ihmisestä eli vaimosta syntynyt suurin, - siis Johannes.

Totta tuokin tosiaan on, että Jeesus astui kaikkia ihmisiä alemmaksi, vaikka on kaikista ihmisistä suurin, eli lihaksi tullut Jumala itse.

Ef. 4:7-10

Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. mSentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."

Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.

• körttiläinen

sithän taaivaaseen ei pääse kuin jeesus pelastaa, teuta, fered, matii, ville ja gapriel.
        Su, pääsee sinne armosta vihreällä kortilla. muut menee.. paratiisiin,

• matti

ML. sanoo: Sempä vuoksi Kristus onkin korotettu ja Kuninkaaksi asetettu
      ohi kaikkien veljiensä , toisin anoen , ohi meidän kaikkien kristittyjen kuin
      Ps.45. :8 sanoo :" sinun Jumalasi on voidellut", toisin sanoen , kuninkaaksi asettunut , "sinut enemmän voidellut" , Kuninkaaksi asettunut , sinut enemmän kuin Osaveljesi ..

• Mstti .

Ps .45:8 , Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä .
        Sentähden on Jumala , sinun Jumalasi , Voidellut
        sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi ,

• Matti.
        Mstti . kirjoitti:

Ps .45:8 , Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä .
        Sentähden on Jumala , sinun Jumalasi , Voidellut
        sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi ,

Ps:45: sel. Tämä psalmi ei sellaisenaan sovi kehenkään Israelin
        kuninkaaseen ja hänen morsiammeensa , vaan osaksi vertauskuvllisesti
        kuvaa Kristustusta ja Hänen moirsiusseurakuntaansa . Hebr, 1:8-9 lainaa
        tämän Psalmin jakeita ,7-8. olevia sanoja Kristusta ja Hä'nen valtakuntaansa
        koskevina.
        Siis hän se osaveli oli Jeesus.

• Ai jaa...

...sinun Jumalasi on voidellut", toisin sanoen , kuninkaaksi asettunut , "sinut enemmän voidellut" , Kuninkaaksi asettunut , sinut enemmän kuin Osaveljesi ..

Tuossapa suora lainaus... teuta, mitä toi on suomeksi???
      Mikä / kuka on Osaveli?

Voi sen suomentaa myös matti / fered / ville....ynnä muut.

• matti .

Täten Salomon ennuskuva on hänessä toteutunut , eikä ainostaan toteutunut , vaan pantu todisteeksi meille , Kaikkialla havaitaksemme esitetyksi sen kristil-
      lisen opin ydinkohdan jonka Kristus ilmaisee sanoilla ; "Jokainen joka itsensä alentaa , se ylennetään " ja :Joka teidän keskuudessaan tahtoo olla suurin ,
      olkoon kaikkein pienin " . Evankeliumi kokonaisuudessa ankin on vain kertomusta Jumalan vähäisimmästä Poijasta ja hänen vähäisyydestään , kuin Paavali
      1 Kor 2:2. sanoo : "Minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen ja hänet Ristiinnaulituna".

Tämän minä olen , armollinen Herra , maininnut sen vuoksi, jotta ei. varsinkin
      kun ajattelen omistaa tämän kirjan syntymä maani hallitsijalle , katsottaisi kovin oudoksi sitä että minä, ristiriitaisesti maailman tavan kanssa , en aloitakkaan vanhimmasta Mansfeldin herra kreivistä , vaan kummankin sukuhaaran nuorimasta , jäsenestä . Tämän teoksen , jossa aina vähäisintä ja nuorinta pidetään paremmalla puolella , on nimittäin vaatinut minuapanemaan
      esipuheen hänen nimiinsä , mikä toivottavasti ei herätä sekvia tunteita.

• Matti .

Näin menetellen en myöskään tule jättäneeksi tätä Evamkeliumin oppia ikäänkuin pilviin heilumaan , vaan osoitan sitä edes hiukkasen itse käytännössä: täytyyhän
        maailman herroja jotka korkean arvoasemansa ansiosta aina nauttivat etuoikeuksia ja arvonantoa , joskus evankeliumin hengessä muistuttaa heidän alemmuudestaan ja vämmyydestään Jumalan edessä , vaikka heidän jo velvollisuutensa mukaisesti ennen muita olisi tärkeää ja tarpeellista ottaa siitä vaarin .

• matti.
        Matti . kirjoitti:

Näin menetellen en myöskään tule jättäneeksi tätä Evamkeliumin oppia ikäänkuin pilviin heilumaan , vaan osoitan sitä edes hiukkasen itse käytännössä: täytyyhän
        maailman herroja jotka korkean arvoasemansa ansiosta aina nauttivat etuoikeuksia ja arvonantoa , joskus evankeliumin hengessä muistuttaa heidän alemmuudestaan ja vämmyydestään Jumalan edessä , vaikka heidän jo velvollisuutensa mukaisesti ennen muita olisi tärkeää ja tarpeellista ottaa siitä vaarin .

Minun olisi myös jo aikoja sitten pitänyt esittytyä herra krivin ,
        alamaisena , mutta tässäkin on ollut esteenä Evankeliumi, joka
        inhimmillisestä oikeudesta ja mielipiteistä välittämättä sanoo:
        "cviimeiset ovat ensimmäisiä ja ensimmäiset viimeisiä "

Mat.19:30 .Ei ole sopinut kadehtijoille antaa aihetta päätellä, että
        minä muka ennen kaikkea tavoittelisin omaa ja kannattajieni kunniaa,
        varsinkin kun minä olen tuonut esiin evankeliumin vakaisen opin , joka on sovittamattomassa ristiriidassa ensimmäisten sijojen kamssa , mutta ei, kuten sanottu , sen sen kanssa että alennutaan ja halveksitaan itseään .

Ja jotta tämä esipuhe todellakin kaikissa kohdin olisi evankeliumin
        mukainen , sen kirjoittajakin on halveksittu ja kirottu mies. Minä olen Jumalan armosta paavin kirkonkirouksessa ja mitä pahimmassaepäsuosiossa ja kaiken lisäksi hänen rakkaitten opetuslastensa mitä kiivaimmin kiroama ja vihaama .Toivoakseni ei siis olisi aivan sopimatonta , että minä käsittelen sitä
        halveksittua , vähäistä ja vähäarvoista kirjaa , Evankeliumia , joka kertoo
        Jumalan lapsista .ja jätän sikseen Rooman kolmikruunuisen kuninkaan
        korkeat , suuret ja pitkät teokset..

• Matti.
        matti. kirjoitti:

Minun olisi myös jo aikoja sitten pitänyt esittytyä herra krivin ,
        alamaisena , mutta tässäkin on ollut esteenä Evankeliumi, joka
        inhimmillisestä oikeudesta ja mielipiteistä välittämättä sanoo:
        "cviimeiset ovat ensimmäisiä ja ensimmäiset viimeisiä "

Mat.19:30 .Ei ole sopinut kadehtijoille antaa aihetta päätellä, että
        minä muka ennen kaikkea tavoittelisin omaa ja kannattajieni kunniaa,
        varsinkin kun minä olen tuonut esiin evankeliumin vakaisen opin , joka on sovittamattomassa ristiriidassa ensimmäisten sijojen kamssa , mutta ei, kuten sanottu , sen sen kanssa että alennutaan ja halveksitaan itseään .

Ja jotta tämä esipuhe todellakin kaikissa kohdin olisi evankeliumin
        mukainen , sen kirjoittajakin on halveksittu ja kirottu mies. Minä olen Jumalan armosta paavin kirkonkirouksessa ja mitä pahimmassaepäsuosiossa ja kaiken lisäksi hänen rakkaitten opetuslastensa mitä kiivaimmin kiroama ja vihaama .Toivoakseni ei siis olisi aivan sopimatonta , että minä käsittelen sitä
        halveksittua , vähäistä ja vähäarvoista kirjaa , Evankeliumia , joka kertoo
        Jumalan lapsista .ja jätän sikseen Rooman kolmikruunuisen kuninkaan
        korkeat , suuret ja pitkät teokset..

Ja vaikka tämä minulle ei ei oikein hyvin sopisikaan , varsinkin kuin kaikki
        yliopistot pappislaitokset ja luostarit noihin kolmeen kruunuun pitäytyen , syrjäyttävät uusimman ja vähäisimmän kirjan , Evankeliumin , niin kuitenkin,
        hätä pakottamalla pakottaa siihen että ainakin yksi mies käy käsiksi tähän
        Kruunaamattomaan , halveksitun Jumalan Pojan Kirjaan , meni sitten syteen tai saveen . Kenties tämä yritys ei kokonaan epäonnistukkaan ! Te herra kreivi , olette nähnyt Rooman kirokirjeen ja Pariisilaisten lausunnon ..

• matti.
        Matti. kirjoitti:

Ja vaikka tämä minulle ei ei oikein hyvin sopisikaan , varsinkin kuin kaikki
        yliopistot pappislaitokset ja luostarit noihin kolmeen kruunuun pitäytyen , syrjäyttävät uusimman ja vähäisimmän kirjan , Evankeliumin , niin kuitenkin,
        hätä pakottamalla pakottaa siihen että ainakin yksi mies käy käsiksi tähän
        Kruunaamattomaan , halveksitun Jumalan Pojan Kirjaan , meni sitten syteen tai saveen . Kenties tämä yritys ei kokonaan epäonnistukkaan ! Te herra kreivi , olette nähnyt Rooman kirokirjeen ja Pariisilaisten lausunnon ..

ämä molemmat ovat epäilemättä tulleet julkisuuteen erikoisesta
        Jumalan johdatuksesta : maailman on päästävä selvyyteen siitä,
        kuinka vääjäämättömästi totuus kykenee saattaaan häpeään ja sokaisemaan vihollisensa näiden samaisten vihollisten omilla teoilla ja sanoilla . Minä en kylläkään toivonut heidän näin kouraantuntuvalla tavalla osoittautuvan houkiksi ;
        mutta minkä minä sille totuudelle nyt voin , että käypi aivan sen sanalaskun . mukaisesti , mikä sopii yhteen evankeliumin kanssa : Kuta hienompi , sitä . Evankeliumi paljastaa ja todistaa viisaat Hulluiksi ja hullut viisaiksi , kristityiksi ne joita soimataan vääräuskoisiksi , ja vääräuskoisiksi ne jotka kerskuvat olevansa kristittyjä ..

• matti.
        matti. kirjoitti:

ämä molemmat ovat epäilemättä tulleet julkisuuteen erikoisesta
        Jumalan johdatuksesta : maailman on päästävä selvyyteen siitä,
        kuinka vääjäämättömästi totuus kykenee saattaaan häpeään ja sokaisemaan vihollisensa näiden samaisten vihollisten omilla teoilla ja sanoilla . Minä en kylläkään toivonut heidän näin kouraantuntuvalla tavalla osoittautuvan houkiksi ;
        mutta minkä minä sille totuudelle nyt voin , että käypi aivan sen sanalaskun . mukaisesti , mikä sopii yhteen evankeliumin kanssa : Kuta hienompi , sitä . Evankeliumi paljastaa ja todistaa viisaat Hulluiksi ja hullut viisaiksi , kristityiksi ne joita soimataan vääräuskoisiksi , ja vääräuskoisiksi ne jotka kerskuvat olevansa kristittyjä ..

Minä mainitsen tästä armolliselle herralleni, koska arvelen teidän kreivillisyytenne ehkä saavan minusta epämieluisia tietoja : te saatte paavin syvästioppineilta opetuslapsilta kuulla , että minä olen muka teidän kreivillisen valta-alueenne
        häpeäpilkku/tahra. , toisin sanoen , halpa, täysevakeliseksi mustattu tuhkimus.
        Niin tarkkaan nuo nuo pyhät miehet etsivät aihetta herjaamiseen . ja solvaamiseen ette eivät ole minusta puhumattakaan , jättäneet häpäisemättä .
        Sankerhaussenin hurskaita syyttomiä pyhiä, minun naapureitani , siitä huolimatta,
        että vielä on raykaisematta , kunpiko on pahenpi vääräuskoinen eli kissa .
        Kunz Sehmid vaiko "harmaa varpunen " : Johannes HUS:Hieronymus Pragilainen ja monet muut poltettiin saksalaisella maaperällä, mutta tähän mennessä ei ole saatu voittoa edes hius karvan vertaa.

• su

Matilla oli pajon puhetta, mutta samaa asiaa.....

• Juu...

...ei päätä, ei häntää.
        Hohhoijaa...sääliksi käy...

• matti.

Niin kun en heti humannut että koskin Kirkko postillan esipuheeseen
        kyllä se on kohta ohi ja tämä kirje meni kriville siitä sitten pykättiin se esipuhe
        silloiseen Evankeliumin kirjaan , joka on sittemmin ollut Kirkko postilla 1,2,3.
        sekä huonepostilla , kaikkiaan 4 melko kookasta kirjaa ,

Kerran sitten nähdään julkisesti mitä Profeetta sanoi Ps. 18. :27 se sanoi:
        Jumala on "kieroa kohtaan nurja " ;koska he käyttäytyvät nurinkurisesti
        langettaen vääriä tuomioita , käyttäytyy hänkin niin , että tuomitsee nurinkuriset
        oikeuden mukaan . Minä siis jätän teidät , herra kreivi , koko esivaltani ja kaikki Evankeliumin ystävät Jumalan armon haltuun . Hän varjelkoon armollisesti heitä ihmisopeilla ja säilyttäköön heitä selvinä lujina jumalallisen opin varassa kristilisessä uskossa , Aamen .

Jotta kirjeeni ei venyisi liian pitkäksi , olen sovittanut enemmät asiat ja sanottavat seuraavaan "Opastukseen " Kirjoitettu elisabetin päivänä 1521..

• teuta
        Juu... kirjoitti:

...ei päätä, ei häntää.
        Hohhoijaa...sääliksi käy...

Hirmu hyvää tekisi vaikka kaiken lukisit , teksti on Martti Lutherin
        Ei hänkään silittäsi päätäs , jos ei päin vastoinkaan .
        Eihän olisi liikaa pyydetty että kaikki voisit lukea niin
        tietäisit paljon enemmän ja paljon parempaa .

• matti.
        matti. kirjoitti:

Niin kun en heti humannut että koskin Kirkko postillan esipuheeseen
        kyllä se on kohta ohi ja tämä kirje meni kriville siitä sitten pykättiin se esipuhe
        silloiseen Evankeliumin kirjaan , joka on sittemmin ollut Kirkko postilla 1,2,3.
        sekä huonepostilla , kaikkiaan 4 melko kookasta kirjaa ,

Kerran sitten nähdään julkisesti mitä Profeetta sanoi Ps. 18. :27 se sanoi:
        Jumala on "kieroa kohtaan nurja " ;koska he käyttäytyvät nurinkurisesti
        langettaen vääriä tuomioita , käyttäytyy hänkin niin , että tuomitsee nurinkuriset
        oikeuden mukaan . Minä siis jätän teidät , herra kreivi , koko esivaltani ja kaikki Evankeliumin ystävät Jumalan armon haltuun . Hän varjelkoon armollisesti heitä ihmisopeilla ja säilyttäköön heitä selvinä lujina jumalallisen opin varassa kristilisessä uskossa , Aamen .

Jotta kirjeeni ei venyisi liian pitkäksi , olen sovittanut enemmät asiat ja sanottavat seuraavaan "Opastukseen " Kirjoitettu elisabetin päivänä 1521..

VÄHÄINEN OPASTUS :
        Siihen mitä Evankeliumeista on etsittävä ja mitä niillä on odotettvaa.?
        Vakiintuneen tavan mukaan määrätään Evankeliumien luku ja nimityk-
        set kirjojen mukaisesti , sanomalla , että neljä Evankeliumia . Täwstä johtuu ,
        ettei tiedetä mitä Paavali ja Pietari kirjeissään sanoo ..

Tätä tekstiä olisi n.50 % enemmän kuin aloituksen jälkeen ...
        En kai kirjoita sitä , täytyy muistaa kaikia kanssa ihmisiäkin .

• v.e-3-3-
        teuta kirjoitti:

Hirmu hyvää tekisi vaikka kaiken lukisit , teksti on Martti Lutherin
        Ei hänkään silittäsi päätäs , jos ei päin vastoinkaan .
        Eihän olisi liikaa pyydetty että kaikki voisit lukea niin
        tietäisit paljon enemmän ja paljon parempaa .

luciferilaisittain parempaa!!! Martti opetti uskovaisille kuinka syyttömiä uskovaisia lähetetään tuonpuoleiseen!
        Käy kirjastossa ja lue faktaa:
        Noitien asianajaja. (Häxornas försvarare: Ett historiskt reportage, 2002.) Suomentanut Tapio Koivukari. WSOY: Johnny Kniga, 2004. ISBN 951-0-27747-9.

• Matti.

Ja että heidän opiaan pietään eräänlaisina Evankeliumin lisäkkeinä .
      Tuollainen käsitys on mm. eräässä Hieronymuksen kirjoittamassa
      esipuheessa : Ompa sitten vielä ompa sitten vielä muuan tätäkin
      onnettomanpi tapa: Evankeliumeja ja kirjeiträ pidetään sellaisina laki-
      kirjoina , joista on opittava , mitä meidän on tekeminen .

Kristuksen teot esitetään noudatettavinamme esikuvina . Evankeliumeja
      ei eikä kirjeitä kuitenkaan voida hyödyksi eikä kristillisesti lukea , jos
      nämä kaksi harhakäsitystä jäävät sydämeen , silla silloin jäädään
      paljastamaan pakanoiksi , ennalleen. .

• ML/matti.

Niinpä siis tiedettäköön : on olemassa vain yksi evankeliumi , vaikkakin
        monen Apostolin kirjoittama . Jokaisen , niin Paavalin kuin Pietarin jopa,
        Luukkaan kirjoittama Apostolien teot , on samaa evankeliumia , vaikka ne
        eivät luettelekkaan kaikkia Kristuksen tekoja ja sanoja , vaan toinen muodostaa
        esityksensä suppeammaksi kuin toinen . Eihän ainoakaan noista laajasta
        neljän evankeliumista esitä kaikia kristuksen sanoja ja tekoja , eikä se liioin ole tarpeellistakaan , evankeliumi on ja se saakin olla vain puhetta , kertomusta Kristuksesta , aivan samalla tavalla kuin ihmistenkin kesken käy : kirjoitetaan teos
        jostakusta Kuninkaasta tai ruhtinaasta , hänen teoistaan , puheistaan ja hänen eläessään kestämään kestämään kärsimyksistä , mutta tätä kaikkea voidaan esittää monin tavoin : toinen laajasti toinen suppeasti..

• matti.

Roomalaiskirjeen alussa alkutervehdyksessä ; siinä Apostoli määritteli
      evankeliumin sanoessaan mm. : Paavali , Jeesukesn Kristuksen palveli
      kutsuttu apostoli , erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia , jonka Jumala on edeltä luvannut profeettojensa kautta pyhissä kirjoituksissa , hänen Pojastansa --
      joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyydestä ja Hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa --

Jeesuksesta Kristuksesta , meidän Herrassamme .Tästä havaitset evankeliumin kertomukseksi Kristuksesta , Jumalan ja Daavidin pojasta , Joka kuoli ja ja nousi
      kuolleista ja joka asetettiin Herraksi , tämä on evankeliumin ydin . Samoin kuin siis on ainoastaan yksi Kristus , samoin on ehdottomasti myös vain Yksi Evankeliumi.

Koska Paavali ja Pietari opettavat ainoastaan Kristusta , kuin mainittiin ,eivät
      heidän kirjeensäkään voi olla mitään muuta kuin evankeliumia ..

• c.sd.we-32

kirjoitit:
        "Paavali , Jeesukesn Kristuksen palveli
        kutsuttu apostoli , erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia "

Kun tuollaisia valhaita esität niin olet heikoilla!
        JEESUKSEN OMAN SANAN TIEDOT ESIIN JOS HÄNEN NIMISSÄ ESIINNYT, muuten edustat lusiferia.

• ville.

Ei se mitään ,,sen jo teit kuitenkin , koska meikäläisen tuntee 65-75 %
      noittenttenkin perusteella , poistaisi ylläpito tuollaien viestin ja tulevai-
      suudess aina .heti .

• kalle.

Minkä laisia hissukoita te olette , en ole itselle vastannut koskaan
        sillailla kun tarkoitat , minä vain en odota kauan välillä vastausta
        ja rakentelen jo uutta , te vain ette haluu ymmärtää .

Meneekö se yli hilseen , osta hilseenpoisto ainetta ja käutä ,
        rumaahan se on jos tulee kaljuksisen takia ps. tuossa on vasta
        9 nikkiä , paljonko niitä on sulla , viimeksi kun laskin 159.

kaikki on vain tekstin osia , jotka on vaikeampi laskea jos
        on tarpeenkaan millä kukin pelaa eihän tämä niin vaikeaa
        saa olla ja jos on helpotetaan vähän , olen kuitenkin pää -
        sääntöisesti käyttänyt 1. kerralla ..

• ville.
        kalle. kirjoitti:

Minkä laisia hissukoita te olette , en ole itselle vastannut koskaan
        sillailla kun tarkoitat , minä vain en odota kauan välillä vastausta
        ja rakentelen jo uutta , te vain ette haluu ymmärtää .

Meneekö se yli hilseen , osta hilseenpoisto ainetta ja käutä ,
        rumaahan se on jos tulee kaljuksisen takia ps. tuossa on vasta
        9 nikkiä , paljonko niitä on sulla , viimeksi kun laskin 159.

kaikki on vain tekstin osia , jotka on vaikeampi laskea jos
        on tarpeenkaan millä kukin pelaa eihän tämä niin vaikeaa
        saa olla ja jos on helpotetaan vähän , olen kuitenkin pää -
        sääntöisesti käyttänyt 1. kerralla ..

Sitten vielä : älä tee Kristuksesta Moosesta , ikään kuin hän muitten pyhien
        tavoin rajoittuisi vain opettamiseen ja esikuvin antamiseen : näinhän evankeliumi
        olisi ainostaan jokin opettavainen lakikirja . .Käsittäös siis Kristus , hänen sanansa
        ja kärsimyksensä kahdella tavalla . Toisaalta itsellesi annettuna esikuvana jota
        sinun pitää noudattaa tekemällä samoin ,kuinPietari sanoo; 1 Piet.4:1. Kristus on kärsinyt edestämme , jättäen meille esikuvan ..

• kalle.

JOS SIIS NÄET HÄNEN RUKOILEVAN , PAASTOAVAN , IHMISIÄ AUTTAVAN JA RAKKAUTTA OSOITTAVAN , NIIN TEE SAMOIN SEKÄ ITSELLESI ETTÄ LÄHIM-
      MÄISELLESI . TÄMÄ ON KUITENKIN EVANKELIUMINLAITIMMAINEN PUOLI .!

SILTÄ KANNALTA KATSOEN SE EI VIELÄ ANSAITSEKKAAN EVANKELIUMIN NIMITYSTÄ : TÄTENHÄN EI SINULLA KRISTUKSESTA OLE YHTÄÄN ENEMPÄÄ HYÖTYÄ KUIN MUISTAKAAN PYHISTA ; HÄNEN ELÄMÄNSÄ JÄÄPI VAIN HÄNEN
      OMAISUUDEKSEEN , AUTTAMATTA SINUA VÄHÄÄKÄÄN.

Tämän katsomuksen puitteissa oltaessa ei sukeudu ainoatakaan kristittyä , ja synnytää vain ulkokultaisia . Ei ,paljon ylemmä on sinun ylettävä ! Ja kuitenkin
      on tämä , outoa kylläkin , ollut pitkät ajat kaikkein suosituimpana julistuksena.

• matti.

Evankeliumin ydintotuus on se , että ennen kuin otat hänet esikuvakseni,
        käsität ja tunnet hänet sellaiseksi antimeksi ja lahjaksi , jonka Jumala
        on antanut aivan omaksesi . Jää siis , nähdessäsi tai kuullessasiKristuksen tekevän tai kärsivän jotakin , epäilemättä pitämään häntä tekemisineen kaikki-
        neen omanasi , johon saat yhtävarmasti luottaa kuin itse olisit kaiken tehnyt ,
        jopa kuin olisit juuri Kristus itse.!

• Ville.

Kas tämä on evankeliumin oikeaa tuntemista , toisin sanoen, Jumalan ääretöntä
      Lahjaa , jota kukaan profeetta , kukaan apostili , kukaan enkeli ei varmastikkaan osaa kaikinpuolisesti kuvailla , mikään sydän todellakaan kylliksi ihastuneena kasittää: Jumalan liekitsevää Rakkautta meihin ; siitä sydän ja omatunto ilostuu
      varmistuu ja tyventyy. Tämä on kristillisen uskon saarna . Siksi tälläistä saarnaa sanotaan evankeliumiksi ..

• matti.

Tästä havaitset evankeliumin kertomukseksi Kristuksesta , Jumalan ja
        Daavidin pojasta ; joka kuoli ja nousi kuolleista ja joka asettettiin Herraksi
        tämä on evankeliumin ydin. Samoin kuin siis on ainoastaan yksi ristus .

Siitä jes. 9:5. sanoo: "Lapsi on meille syntynyt ,Poika on meille annettu . Ja kun
        Hän on kerran annettu ,on hän meidän varmasti , ja niin meidänkin pitää omaksua Hänet Omanamme ;Room. 8:32. sanotaan : "Kuinka Hän voisi olla lahjoittamatta meille kaikkea Poikansa kanssa ",,Oi kukaan ei saata kylliksi puhua tästä . ! Valitettavasti tälläinen saarna on ollut mykistettynä maailmassa ,huolimatta siitä, että yhtä päätä on ylistelty "evankeliumia"!

• kalle.

Kun sinulla näin on Kistus autuutesi perustuksena ja
      kalleinpana aarteena , seuraa sitten toinen asia , sinä käsität
      hänet myöskin esikuvaksesi ja ja antaudut palvelemaan
      lähimmäistäsi aivan samoin kuin havaitset hänen antautunen
      itsellesi .

• matti.

Silloin kukoistavat sekä usko että Rakkaus , Jumalan käskyt
        täytetään, ja ihminen on valmis ilolla ja pelkäämättä tekemään
        ja kärsimään kaikkea . pidähän siis tarkka huoli siitä , että Kristus
        lahjana on uskosi ravintona ja tekee sinusta kristityn ..

Esikuvana Kristus taas harjaannuttaa sinua tekoihin ; ne
        eivät tee sinusta kristittyä , vaan ne lähhtevät sinusta , joka
        jo olet tehty kristityksi . Yhtä kaukana siis kuin ovat toisistaan
        lahja ja esikuva , yhtä kaukana ovat toisistaan usko ja teot :
        uskolla ei ole mitään omaa , sillä ainoastaan Kristuksen teot
        ja elämä ; teoilla sitä vastoin on jotakin sinusta itsestäsi ,
        mutta ne eivät silti saa olla omiasi , vaan lähimmäisesi omia .

• v.e.3,2
        matti. kirjoitti:

Silloin kukoistavat sekä usko että Rakkaus , Jumalan käskyt
        täytetään, ja ihminen on valmis ilolla ja pelkäämättä tekemään
        ja kärsimään kaikkea . pidähän siis tarkka huoli siitä , että Kristus
        lahjana on uskosi ravintona ja tekee sinusta kristityn ..

Esikuvana Kristus taas harjaannuttaa sinua tekoihin ; ne
        eivät tee sinusta kristittyä , vaan ne lähhtevät sinusta , joka
        jo olet tehty kristityksi . Yhtä kaukana siis kuin ovat toisistaan
        lahja ja esikuva , yhtä kaukana ovat toisistaan usko ja teot :
        uskolla ei ole mitään omaa , sillä ainoastaan Kristuksen teot
        ja elämä ; teoilla sitä vastoin on jotakin sinusta itsestäsi ,
        mutta ne eivät silti saa olla omiasi , vaan lähimmäisesi omia .

kirjoitit:
        ", Jumalan käskyt täytetään, ja ihminen on valmis ilolla ja pelkäämättä tekemään
        ja kärsimään kaikkea ."

Jumala ei ole käskenyt tappaa, raiskata jne edes lapsia!
        2000-luvun faktaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

olet luciferin asialla valehtelemassa!

• Ville.

Niimpä siis havaitset : Evankeliumi ei tarkkaan ottaen ole mikään lakien,
      Mikääan käskyjen kirja , joka meiltä vaatii tekemisiämme , vaan se on
      Jumalan lupausten kirja , jossa hän meille lupaa , tarjota ja antaa kaikki
      aarteensa ja hyvät tekonsa ja hyvät tekonsa Kristuksessa . Se taas , että , että Kristus ja apostolit antavat paljon hyviä elämän ohjeita ja selittavät lakia , on luettava Kristuksen hyviin tekoihin samoin kuin kaikki muukin : eihän oikea
      opetus ole vähäarvoisinta työtä .

Niinpä huomaammekin , että Kristus ei julmasti kiristä eikä vaadi kuin menettelee Mooses kirjassaan , ja kuin käskyn luonne on, vaan hän opettaa
      rakkaasti ja ystävällisesti sanomalla vain mitä on tehtävä ja mitä ei, ja mikä on pahantekijän , mikä hyväntekijän palkkaa hän ei vaadi eikä pakota ketään , jopa hän opettaa niin lempeästi , että se tuntuu paremminkin houkuttelulta kuin käskemiseltä .

Aloittaessaan hän kohta sanoo: : "Autuaat ovat köyhät , autuaat ovat sävyisät jne. .Ja apostolit käyttävät nekin yleisesti tämän tapaisia sanoja : Minä kehoitan , minä pyydän , minä Rukoilen . Mooses taas sanoo : Minä käsken , minä kiellän , ja päälle päätteeksi vielä uhkaa ja pelästyttää kauheilla rangaistuksilla ja vaivoilla . Tämän opastuksen nojalla saatat hyödyksesi lukea ja kuulla
      evankeliumia..

• ville.

Sitten on tarpeellista , että tästä otat itselles esikuvan ja samoin teoilla autat lähimmäistäsi , olemalla vuorostasi hänelle lahjana ja esilvana .Tälläisesta
      Jesja sanoo 40:1-2. "Lohduttakaa , lohduttakaa minun kansaani, sanoo teidän Jumalanne , puhukaa suloisesti Jerusalemille ja julistakaa sille, että sen
      vaivan aika on päättynyt , että sen velka on sovitettu , sillä se on saanut
      Herran kädestä kaksinkertaisesti kaikista synneistänsä "

Tämä kaksinkertainen siunaus tietää Kristuksen kumpaakin puolta
      : Lahjaa ja esikuvaa . Samaa kuvasi myös Mooseksen Lain
      Esikoispojalle määräämä kaksinkertainen perintöosuus , ja samoin
      moni muukin kuva ..

• matti.

Kauhistava häpeä tosiaanki : me kristityt olemme joutuneet niin pitkälle
      ja olleet niin läväperäsiä evankeljumissa , ettemme ainostaan ole sitä käsittämättä , vaan että nyt vasta muiden kirjojen ja selityksien välityksellä
      tarvitsemme saada ohjausta siihen , mitä siitä on etsittävä , ja mitä on odot-
      tava.
      Evankeliumit ja apostolien kirjeethän ovat kirjoitetut siinä mielessä , että ne itse olisivat tuollaisia todistajia ja opastaisivat meitä vanhatestamentillisiin , profeet-
      tojen ja Mooseksen , kirjoitusiin : niitä lukemalla meidän pitäisi ymmärtämän
      Kristus kalovaatteisiin käärityksi ja seimeen asetetuksi , toisin sanoen , Hänet sisältyväksi profeettojen kirjoituksiin ..

• Kalle.

Tällä kohdalla uurastakaamme tutkimista ja lukemista ja tarkatkaamme , kuka Kristus on, mitä varten Hän on annettu, kuinka Hän on luvattu ja kuinka koko Raamattu viittaa Häneen, kuin Johannes 5:46. ja sanoo: "Jos te Moosesta uskoitte , niin te uskoisitte minua , sillä minusta Hän on kirjoittanut". Myös Joh. 5:39. :"Te tutkitte kirjoituksia ,ja ne juuri todistavat minusta "..

Samaa Paavalikin tarkoittaa Room. 1:2. siinä tervehtiessään ensi työkseen sanoo evankeliumia Jumalan 41edeltä päin lupaamaksi profeettojensa kautta pyhissä kirjoittuksissa . Niinpä evankelistat ja apostolit yhtä mittaa osoittavatkin Raamatun suhteen : "Niin on kirjoitttu ", taikka ;"Näin on tapahtunut , että Profeettojen kirjoitukset toteutuvat" jne. kun Teesalonika-
      laiset --Apt. 17:11 --yhalukkaasti kuuntelivat evankeliumin ..

• Ville-

Tutkivat he, Luukkaan kertoman mukaan . Yötä päivää kirjoituksia , oliko se totta.
      Pietari niin ikään kirjettään kirjoittaessaan , 1Piet. 1:10. -12. kohta alkupuolessa sanoo: tätä Pelastustanne ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta, ovat tutkineet , mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viitasi , kun edeltäpäin
      todisti Kristusta koittavissa kärsimykistä ja niiden tulevasta kunniasta ..

Ja heille , koska eivät palvelleet itseään , vaan teitä , ilmaistiin se mitä nyt
      on teille julistettu niiden kautta jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Henge- ssä ovat teille evankeliumia julistaneet , ja siihen enkelitkin haluavat katsah-
      taa . "Mikä muu on tässä Pietarin tarkoituksena kuin johdattaa meidät Raam-
      attuun ? On kuin hän sanoisi : Me julistamme teille Raamattua ja ilmaisemme sen teille Pyhän Hengen kautta , että itse kykenisitte lukemaan ja huomaamaan , mitä se sisältää ,ja mistä ajasta profeetaat ovat kirjoittaneet.

• matti.

Apt. 3:24. Hän sanoo;" kaikki profeetat Samuellista alkaen ja niin monet hänen
      jälkeläisistään kuin ovat puhuneet , ovat myös ennustaneet , näitä päiviä "
      Sen tähden luukaskin sanoo , Luuk:24:45Kristuksen avanneen apostolien
      mielet käsittämään kirjoitukset . Ja johanneksen Evankeliumin , 10:2. jossa
      Kristus sanoo itseään oveksi , jonka kautta on mentävä sisälle ,

Ja hän sanoo , että sille , joka käy sisään hänen kauttaan , ovenvartija -- Pyhä
      Henki -- avaa, niin että hän löytää laitumen ja autuuden . On siis ehdottoman varmaa, Evankeliumia sellaisenaan , viittaa ja opastaa Raamattuun , ja niin minäkin tällä esipuheellani olen koettanut viitata evankeliumiin ja opp. sitä..

• v.e.we-

Mistähän se Paavalin pyhyys oikein on syntynyt?
      Rikollisen kristinuskon perustamisestako?
      Vai siitäkö että tapatti kristinuskon ensiämmäisen marttyyrin?

antakaa Paavalin pyhyydestä faktaa!!!

• Ville-

Katsos sullä ei voikkaan o0lla sellaista faktaa , mitä tiedustelet .
        tutkitaan tässä viestissä kaksi kohdettä .
        1. Millainen henkilö hän oli ennen Damaskon tien asioita .
        2. minkälainen ihminen hänestä tuli noiden asiain valossa .

1.Tutkimme Paavalin edesauttamuksia parantumattomassa sielun tilassa .
        Jollainen hän oli luonnostaan , Gamamielin opetuksien jättäneenä ja sen
        jälkeen Fariseksiin liittyneenä , siinä tilassa hän luuli , että hän on aina oik- eassa kuin eräs tälläkin palstalla , hänellä oli mieli teko että kaikki mkuut
        oli väärässä jas hän oikeassa (Saulus) Ja siksi hän meni ylipapin tykö ja
        kysyi valtakirjoja joilla olisi tuonut monia sinne muuttaneeita Juutalais kri-
        stittyjä , Damaskossa oli paljon siirto kirtittyjä ..

2. Kun Jeesus pysäytti Sauluksen , he keskustelivat minkäaikaa halusivat
        ja siitä ei muut tienneet mitään mitä he asioita he käviläpi , mutta sen sanoi saulus oikeen kun hän kysyi aluksi "Herra kuka sinä olet , ja henelle vatataan
        Minä olen Jeesus jota sinä vainoat, Jeesuksen käsittelyssä saulus oli
        saanut , synnit anteeksi koska , kaupunkissa sai näkönsä ja Pyhän Hengen
        siksi kun hänet Kastettiin ja sai Nimekseen Paavalin Hänellä ei enää ollut
        syntiä , oli kohtuullista sanoa Paavalia pyhäksi . pieni juttu vielä . kun Ihminen
        on tehnyt n.3 vrk. maratooni Rukouksen se enemmän kuin kohtuullista . sitten
        vielä kun kristitty on saanut synnit anteeksi , hän haluaa ain korjata syntinsä
        jos on uuteen syntiin joutunut ..

• v.ds-w-32
        Ville- kirjoitti:

Katsos sullä ei voikkaan o0lla sellaista faktaa , mitä tiedustelet .
        tutkitaan tässä viestissä kaksi kohdettä .
        1. Millainen henkilö hän oli ennen Damaskon tien asioita .
        2. minkälainen ihminen hänestä tuli noiden asiain valossa .

1.Tutkimme Paavalin edesauttamuksia parantumattomassa sielun tilassa .
        Jollainen hän oli luonnostaan , Gamamielin opetuksien jättäneenä ja sen
        jälkeen Fariseksiin liittyneenä , siinä tilassa hän luuli , että hän on aina oik- eassa kuin eräs tälläkin palstalla , hänellä oli mieli teko että kaikki mkuut
        oli väärässä jas hän oikeassa (Saulus) Ja siksi hän meni ylipapin tykö ja
        kysyi valtakirjoja joilla olisi tuonut monia sinne muuttaneeita Juutalais kri-
        stittyjä , Damaskossa oli paljon siirto kirtittyjä ..

2. Kun Jeesus pysäytti Sauluksen , he keskustelivat minkäaikaa halusivat
        ja siitä ei muut tienneet mitään mitä he asioita he käviläpi , mutta sen sanoi saulus oikeen kun hän kysyi aluksi "Herra kuka sinä olet , ja henelle vatataan
        Minä olen Jeesus jota sinä vainoat, Jeesuksen käsittelyssä saulus oli
        saanut , synnit anteeksi koska , kaupunkissa sai näkönsä ja Pyhän Hengen
        siksi kun hänet Kastettiin ja sai Nimekseen Paavalin Hänellä ei enää ollut
        syntiä , oli kohtuullista sanoa Paavalia pyhäksi . pieni juttu vielä . kun Ihminen
        on tehnyt n.3 vrk. maratooni Rukouksen se enemmän kuin kohtuullista . sitten
        vielä kun kristitty on saanut synnit anteeksi , hän haluaa ain korjata syntinsä
        jos on uuteen syntiin joutunut ..

Unohdin kirjoittaa että olet kerrankin poikeassakin!!!
        ...Paavali todellakin halusi korjata syntinsä, kuten asian ilmaisit!!!
        MIUTTA
        Paavali ei koskaan päässyt eroon herrastaa jota rukoili helvetin enkeleiden seurassa jotta olis päässyt kertomaan koko totuuden sinullekkin ymmärrettävällä tavalla! Sinulle kun se Paavalin oleminen saatanan enkeleiden seurassa ei merkitse mitään erikoista... taivaassa kun ei ole saatanan enkeleitä... ja et ymmärrä missä Paavalin täytyi silloin olla.... mutta uskoa saa...

nyt alkaa mun nettityövuoro kohta joten en häiritse teitä lisää tänään...

• ville.
        v.ds-w-32 kirjoitti:

Unohdin kirjoittaa että olet kerrankin poikeassakin!!!
        ...Paavali todellakin halusi korjata syntinsä, kuten asian ilmaisit!!!
        MIUTTA
        Paavali ei koskaan päässyt eroon herrastaa jota rukoili helvetin enkeleiden seurassa jotta olis päässyt kertomaan koko totuuden sinullekkin ymmärrettävällä tavalla! Sinulle kun se Paavalin oleminen saatanan enkeleiden seurassa ei merkitse mitään erikoista... taivaassa kun ei ole saatanan enkeleitä... ja et ymmärrä missä Paavalin täytyi silloin olla.... mutta uskoa saa...

nyt alkaa mun nettityövuoro kohta joten en häiritse teitä lisää tänään...

örvelö 22:28 .

tuon viestin tieto ei mene niinkuin sanot . ensinnä Jeesus oli se joka otti kiinni Saulin , uja ilmoitti tietnkin hienotunteisesti että sinin tulee tehdä parannus ,
        Tai antoi ymmärtää että syntisi onn on pois pyyhitty .

sitten nuo nuo muut sepustukset on jostain muusta kirjasta , eli ei siitä
        minkä' minkä tunnen ... ja joista minä en halaua keskustella . eli ne on
        suupaltti örvelön juttuja jotka ei voi pitää pakkansa lainkaa..

• emv.e.32
        ville. kirjoitti:

örvelö 22:28 .

tuon viestin tieto ei mene niinkuin sanot . ensinnä Jeesus oli se joka otti kiinni Saulin , uja ilmoitti tietnkin hienotunteisesti että sinin tulee tehdä parannus ,
        Tai antoi ymmärtää että syntisi onn on pois pyyhitty .

sitten nuo nuo muut sepustukset on jostain muusta kirjasta , eli ei siitä
        minkä' minkä tunnen ... ja joista minä en halaua keskustella . eli ne on
        suupaltti örvelön juttuja jotka ei voi pitää pakkansa lainkaa..

mitä iniset! laita esiin Jeesuksen Oman Sanan tieto siitä?
        Ellei sitä ole niin olet rikollista ja rikollisen kristinuskon perustajan: Paavalin ja sen luciferin orjuudessa oleva valehtelija!

Paavali ei ole JEESUS niinkuin teuta:laiset uskoo!!!
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään, asialla oli rikollinen Paavali:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

• MATTI
        emv.e.32 kirjoitti:

mitä iniset! laita esiin Jeesuksen Oman Sanan tieto siitä?
        Ellei sitä ole niin olet rikollista ja rikollisen kristinuskon perustajan: Paavalin ja sen luciferin orjuudessa oleva valehtelija!

Paavali ei ole JEESUS niinkuin teuta:laiset uskoo!!!
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään, asialla oli rikollinen Paavali:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Kumma rehentelijä olet , EI RAAMATUN ASIOITA HOIDETA NOIN , EIKÄ
        SINUN YMMÄRRYKSES OLE LÄHESKÄÄN KAIKESTA PERILLÄ .

SINÄ EDELLEEN KUITE KIN NAPISET jUMALAA VASTAAN SINULLA EI
        OLE MITÄÄN TIETOA RAAMATUN KÄYTTÄYTYMISETÄ KAIKEN KAIKKIAAN
        LUULET TIETÄVÄSI JA SIINÄ SINÄMENET HAKOON JA NÄKÖJÄÄN
        PYSYT .

sINÄ PELLEILET KOKO AIKA TUON VÄITTEESI KANSSA ETTÄ HÄN
        JA JEESUS OLISI JOLLAIN LAILLA RIIDOISSA .. SE EI PITÄNYT PAIKKANSA
        PÄIVÄÄKÄÄN SEN JÄLKEEN KUN PAAVALI OLI DAMASKON TIELLÄ

OTETTU KIINNI NÄYSSÄ .JOSTA ON JO PUHUTTU ..
        ON SULA MAHDATTOMUUS KESKUSTELLÄ KANSSASI
        JOS MINUN ON RUVETTAVA KAIKKIA SANOJA AJMAAN POIS
        MUTTA I MEISESTI SIIHEN JOUDUTAAN KOSKA SINÄ VAIN PAHENET .

• v.d.e-3w

Damastuksen tiellä näkyjä näkevä Paavali oli kristillisten toimesta melkein hengiltä kivitetty kristillisten kavaltaja ja tapattaja ja vainoaja.

Laiton jo esiin wipipediassa olevan tiedon, että Paavalin väitteellä ei ole mitään merkitystä.
      Tottakai sinä ja jokainen uskovainen saa uskoa, että Jeesuksella ei ollut parempia kuin rikollisia Häntä palvelemaan mutta voit olla varma, ettei Jeesus Paavalille ilmestynyt sillä Paavalia huonompaa valintaa olis ollut vaikea tehdä!!!

Sinulla jäi edelleen vastaamatta mistä ja keneltä saamaa pyhyyttä Paavalissa oli helvetin enkeleiden seurassa herraansa rukoilevana rikollisena?

Miten sieluttomat voivat tutkia sielullisuutta jota eivät itse omista?
      Todistus sieluttomuudesta on omien uskovaisten, pikku lastenkin rikolliset kohtelut joille rikollisilla rippi ja salarippi rituaaleilla annatte rikoksia anteeksi Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä Heitä pilkaten kun ihmisille ei ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia annettu ja Suomen Lakin on voimassa ja koskee myös uskovaisia!

Tuo juttus Jeesuksen ja Sauluksen keskustelusta ei ole Jeesuksen Omaa Sanaa vaan saman opin sanaa joka on lisännyt raamattuun ainakin 6 Paavalin nimissä kirjoitettua kirjetta joita Paavali ei ole kirjoittanut.
      Ja lisää todistetta siitä valehtelijasta saat kun tutkit 1992 vuoden raamatun väärennöksiä. Kas kun siinä ei vielä ole... nojoo... jätän kertomatta!

• ville.

Se seikka on kolmas juttu se ei missään nimessä ollut damaskuksesen
        tiellä , vaan jokus toisella ajalla jossa lyddassa , ei pitäsi puhua asioit joe ei muista paikkoja tai aikaakaan ,

Kysymys joka olit asettnut vaikka kelle . minä asetan sen sulle , se kuuluu
        näin : Miten sieluton voi tutkia sielullisuutta jota et itse omista ?

Jos tämä kysymys tulee ,vielä kohti minä vastaa yhteenkään kysymykseen
        sen jälkeen ja poistatan sinun kaikki mälsät jaaritukset , hyvästi..

• v,ds.w3.
        ville. kirjoitti:

Se seikka on kolmas juttu se ei missään nimessä ollut damaskuksesen
        tiellä , vaan jokus toisella ajalla jossa lyddassa , ei pitäsi puhua asioit joe ei muista paikkoja tai aikaakaan ,

Kysymys joka olit asettnut vaikka kelle . minä asetan sen sulle , se kuuluu
        näin : Miten sieluton voi tutkia sielullisuutta jota et itse omista ?

Jos tämä kysymys tulee ,vielä kohti minä vastaa yhteenkään kysymykseen
        sen jälkeen ja poistatan sinun kaikki mälsät jaaritukset , hyvästi..

sieluton on sellainen kuin eläin, tappaa ja syö omaa lajiaan!
        kristinuskon levittäjät, ristiretkiläiset jne olivat kannibaleja, siis sieluttomia petoja! sivistyneet eivät omaa lajia syö, ei edes ehtoollisella Jeesusta pilkaten Hänestä ulostetta tehden!
        Matteuksen evankeliumi:
        http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=mat 15
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

• matti

Apostoli , ja niiden Apt. 3:34. Hän sanoo: "Kaikki Profeetat Samuelista alkaen ja niin monet hänen jälkeläisistään kuin ovat puhuneet , ovat ovat myös ennusta-
      neet näitä päiviä ". Sen tähden Luukaskin Sanoo . 24:45. Kristuksen avanneen
      apostolien mielet käsittämään kirjoitukset . Ja Johanneksen Evankeliumin 10:2
      jakeessa Kristus sanoo: itseään oveksi , jonka kautta on mentävä sisälle, ja Hän sanoo : että sille, joka käy sisään Hänen kauttaan , oven vartijana , Pyhä Henki
      avaa , niin että hän löytää laitumen, ja autuuden . On siis ehdottoman varmaa: evankeliumi sellaisenaan viittaa ja opastaa Raamattuun , ja niin minäkin tällä .
      puheellani olen koettanut viitata evankeliumiin ja opettaa sitä ..

• bea

Jeesusko vähäinen,,, no kuka nämä lausui ?

Katso, tässä on enempi kuin temppeli
      Katso, tässä on enempi kuin Salomo
      Katso, tässä on enempi kuin Joona

Min olen ylhäältä, te olette alhaalta
      kaikki ennen minua tulleet ovat varkaita ja ryöväreitä
      Minulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Joka itsensä ylentää, se alennetaan.

VT ei puhu Jeesuksesta mitään, teitä on huijattu.

• kaikkia sit kuulee

Vanha testamentti on täynnä kertomuksia pre exsistenttisestä Jeesuksesta. Eli sinua on huojattu pahemman kerran. Koko vanha testamentti pohjaa autuuden tulevaan Messiaaseen. Messias on Jeesuksen Kristus ellet aiemmin tiennyt.

• bea
        kaikkia sit kuulee kirjoitti:

Vanha testamentti on täynnä kertomuksia pre exsistenttisestä Jeesuksesta. Eli sinua on huojattu pahemman kerran. Koko vanha testamentti pohjaa autuuden tulevaan Messiaaseen. Messias on Jeesuksen Kristus ellet aiemmin tiennyt.

Höpö jöpö...

Mesias on ei asia kuin Jeesus kristus.

Messias ei tule taivaan pilvissa. Messias on Isain kannosta Daavidin juurivesa.

Kasvaa omalta pohjaltansa.

• matti.

Sinä tulet kärsimään , tulijärvessä vielä noittenkin sanojen taähden
        Siis c.se. 3 ja tässä bea:lle Te kirjotatte tarinoita kuin niitä tulee kuin
        sudelta pas kaa mutta ei kirjoiteta tarkaa osoitetta , häpee.

Tottakai Jeesus on suurempi kuin Temppeli , Kän oli Kristuksen Kirkko .
        Nuo laseet Salomosta ja Joonaasta oli myös totta Hän oli asettanut
        itsensa noiden tilalle eli Hän oli suurenpi kuin nista kumpikaan ..

Ja lause Minä olen ylhäältä (siis taivaasta) ja Hän puhui muistaakseni fariselaisille , jotka oli alhaalla ,, Kaikki ennen Häntä tulleet ovat varkaita
        ja ryöväriä ( niihän Jeesus sanoi Farisealaisile ,Judaisteille ,lainoppi -
        neille Sadukkeksille ,.Minä en tullut vanhurskaitten tähden minä tulin
        syntisten tähden ) Ja siksi he ei kelvannut Jeesukselle ..

Kaikka valta oli Hänen , Mart.28:18. ..
        Joka itsensä ylentää se alennetaan , örvelö kuinka alas ole menossa .
        sanot vielä ettei VT:ssä ole Jeesuksesta , siellä on vaikka kuinka paljon
        pitää vain osata lukea , jos sinä et osaa , sillä on joku tarkoitus. .

• MATTI
        bea kirjoitti:

Höpö jöpö...

Mesias on ei asia kuin Jeesus kristus.

Messias ei tule taivaan pilvissa. Messias on Isain kannosta Daavidin juurivesa.

Kasvaa omalta pohjaltansa.

Nyt luulen että sinä olet yhtä töhnö , kuin ne fariselaiset joka väitti samaa
        että Messias ei voinut olla Jeesus , kun hän ei heidän mukaan ollut
        Daavidin huonetta ja sukua , jospa he olisi ottaneet selvää .

Maria ja Jooseff oli kunpikin Daavidin sukua , vaikka Jeesus olikin Pyhän
        Hengen siittämä , Ja Jumalan siemen , eikö körvelö ymmärrä miten se
        menee , Daavidin Juurivesa oli n.1000 vuotta aiemmasta juuri vesa
        on nimitetty ... TEIDÄN OPSIEN NARUTTAMISEKSI JA HYVIN OLET LUKENU.

• Bwana1

Pyhästä kolminaisuudesta, ja samalla Jeesuksen Jumaluudesta jaksetaan kiistellä jopa Kristittyjenkin kesken. Pakanalle asian selittäminen, koska hänellä ei ole vielä Pyhää Henkeä, Joka asian hänelle kirkastaisi, saattaa usein tuntua vaikealta. Tämä seuraava ei perustu suoraan mihinkään raamatun lauseeseen, mutta on täysin Sanan hengen mukainen. Tämä perustuu omaan Pyhän Hengen ilmestyksen näkyyni:

Jumala on yksi. Jumala rakastaa jokaista ihmistä (esim. Joh.3:16). Kaikki uskonnot pyrkivät lähestymään täältä synnin olevaisuudesta Täydellistä Jumalaa, siinä kuitenkin epäonnistuen. Niinpä Jumalan itsensä on luotava Tie syntiselle ihmiselle luokseen Täydellisyyteen. Jumala ojentaa oikean kätensä tänne katoavaisuuteen, siis Saat)anan itserakkauden vääristämään versioon Jumalan Paratiisista. Tuo Jumalan oikea käsi on Jeesus Kristus; itse lihaksi tullut Jumala. Jumalan vasen käsi katoavaisuudessa on Hänen Pyhä Henkensä. Vasemman käden tehtävä on johdattaa "sokeita lampaita" oikean käden vaikutuspiiriin. Oikealle kämmenelle, "Jumalan kämmenelle".

Maailma näkee Kristuksessa vain ihmisen, eli Jumalan kämmen-selän. Kun taas Pyhän Hengen "paimentama" ihminen astuu tuon ojennetun käden "kämmenpuolelle", nähden Kristuksen Jumaluuden. Tämän johdosta Jeesuksesta sanotaankin: "Hän oli 100%:sesti ihminen (kämmenselkä), mutta samalla 100%:sesti Jumala (kämmenpuoli).

Pyhää Henkeä ei maailma niinikään näe muuna kuin "hulluutena" (vrt. Paavalin sanat; ...usko on maailmalle hulluus...), kun taas Hengen uudelleen-synnyttämä uusi luomus näkee Pyhän Hengen osana Jumalaa. Hänen vasempana kätenään katoavaisuudessa. Jälleen maailma näkee Jumalan kämmenselän, hulluuden, mutta uudestisyntynyt näkee Pyhän Hengen Jumalana, eli kämmenpuolen.

Näiden kahden kämmenen väliin jäävässä tilassa ihminen elää siunauksessa ja johdatuksessa jo täällä katoavaisuudessa ollessaan. Ja samalla Isä katselee lapsiaan äärettömällä, ehdottomalla, agapé-rakkaudellaan.

Vasta uskoon tulon hetkellä, eli uudestisyntymän hetkellä ihmisen tietoisuudesta syntyy elävä henki, joka on samaa olemusta Jumalan Hengen kanssa. Henki ei voi syntyä "pimeässä", vaan vasta kun ihminen suostuu astumaan noiden kämmenten väliseen Jumalan vaikutuspiiriin. Kun ihminen saastuu synnistä, tarkoittaa se että hän kulkee pois tuosta kämmenten väliin jäävästä Pyhästä tilasta ja hän eksyy Jumalan läheisyydestä takaisin pimeään. Mutta Jumalan oikea käsi, Kristus on uskollisesti täällä katoavaisuudessa, ja kutsuu eksynyttä takaisin armoon ja anteeksiantoon. Samalla Jumalan vasen käsi; Pyhä Henki, johdattaa "vitsallaan ja sauvallaan" eksynyttä lammastaan takaisin Kirkkauden piiriin. Tästä voimme saada käsityksen Jumalan rakkauden valtavuudesta, kun hän ei antaisi "yhdenkään hukkua"!

Näin ilmestyksen Henki opasti minua ymmärtämään Jumalan kolmiyhteyden. Hän on yksi, mutta ilmestyy meille halutessaan kolmessa persoonassaan, että Hän voisi lähestyä meitä tässä olevaisuudessa (synti), joka ei millään muotoa kuulu Hänen Täydelliseen olevaisuuteensa. Emmekä koettaisi vain "hyppäämällä" ylettyä suoraan Täydellisen Jumalan luokse, tai rakentaisi omia lepytys-uhrejamme, tai Jumalan kuvia, joiden avulla monet uskonnot turhaan hakevat yhteyttä täysin syntisen ihmisen, ja Täydellisen Jumalan välille.

Älköönkä kukaan ottako edellistä muuna kuin yhden ihmisen vastaanottamana ilmestyksen merkkinä, joka auttoi tätä yhtä ihmistä käsittelemään kolminaisuuden selitystä "kansantajuisesti". Pyhä Henki voi tietenkin kirkastaa sinulle itsellesi paremmin sopivan tavan ymmärtää tätä monelle vaikeasti sisäistettävää uskomme peruselementtiä.

• bea

Pelkkää mielikuvitusta..... raamattuhan sanoo: Israel on minun esikoiseni, sinä Israel olet minun palvelijani.

Elohim tarkoittaa voimat, Jumalan voimat loivat.....ei mikään kolmiyhteinen.

Jumala on henki, ei jakaantunut peroonallisuus.

• v.w.21

Kolminaisuus oppi on luciferia palvelevien oppia.
        Jeesuksen antama tieto; Johanneksen evankeliumi:
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
        Ilman Isää ja Poikaa ei ole Pyhää Henkeä.

• bea
        v.w.21 kirjoitti:

21

Niin... mutta... Messias on Daavidin suvusta ja Jeesuksella ei ollut isää.

Vai väitätkö että Jumala on Daavidin suvusta ?

• vaille.
        v.w.21 kirjoitti:

Kolminaisuus oppi lähti alkuun luomisesta jossa oli Kristus ,Pyhä Henki ja
        Jumala HE MUODOSTAVAT KOLMINAISUUDEN . siitä on 7654 vuotta nyt.

Väittäjä W.W21 .on turha asian puhuja hän on ennenkin kokeillut samaa
        ja silloinkin jäänyt alakynteen johannes kirjoitti myhemmin kuin muut apostolit
        joten siitä on aikaa vasta 1937 vuotta kun epistola oli valmistunut eli n.75jKr.
        Johannes kirjoittaa kyllä noin mutta n. 45 vuotta sen jälkeen Kun Jeesus oli
        noussut taivaaseen .

Kirjoitit että ilman Isää ja poikaa ei ole Pyhää Henkeä ,, yhtälailla voiaan
        kirjoittaa että ilman Pyhää Hengeä ja Jumalaa ei ole Jeesusta Kristusta
        osaisitko nyt sano mikä on oikein ..

• v.d.e.ew
        vaille. kirjoitti:

Kolminaisuus oppi lähti alkuun luomisesta jossa oli Kristus ,Pyhä Henki ja
        Jumala HE MUODOSTAVAT KOLMINAISUUDEN . siitä on 7654 vuotta nyt.

Väittäjä W.W21 .on turha asian puhuja hän on ennenkin kokeillut samaa
        ja silloinkin jäänyt alakynteen johannes kirjoitti myhemmin kuin muut apostolit
        joten siitä on aikaa vasta 1937 vuotta kun epistola oli valmistunut eli n.75jKr.
        Johannes kirjoittaa kyllä noin mutta n. 45 vuotta sen jälkeen Kun Jeesus oli
        noussut taivaaseen .

Kirjoitit että ilman Isää ja poikaa ei ole Pyhää Henkeä ,, yhtälailla voiaan
        kirjoittaa että ilman Pyhää Hengeä ja Jumalaa ei ole Jeesusta Kristusta
        osaisitko nyt sano mikä on oikein ..

Siis Jeesus oli väärässä!!!
        Kuka on sen todistuksen takana????
        LaitoIn esiin Jeesuksen antaman tiedon kantani tueksi;
        KENEN ANTAMALLA TIEDOLLA SINÄ TUET KANTASI?

• bea kirjoitti:

Pelkkää mielikuvitusta..... raamattuhan sanoo: Israel on minun esikoiseni, sinä Israel olet minun palvelijani.

Höpönlöpöä kirjoittaa bea.

Elohim (אֱלֹהִים) on monikko sanasta eloah. Kohdassa 1. Moos 1:1 elohim tarkoittaa Jumalat (kolmiyhteinen Jumala) :

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ׃

Elohim -sanaan sisältyy kyllä merkitys "voimallinen" mutta se ei tarkoita yksistään voimaa.

Strong's concordance:
        angels, exceeding, God, very great, mighty

Plural of 'elowahh; gods in the ordinary sense; but specifically used (in the plural thus, especially with the article) of the supreme God; occasionally applied by way of deference to magistrates; and sometimes as a superlative -- angels, X exceeding, God (gods)(-dess, -ly), X (very) great, judges, X mighty.

Elohim -sanaa on Raamatussa käytetty myös vääristä jumalista (2. Moos. 20:23), enkeleistä (Ps. 8:6), ja jopa ihmisistä (Ps. 82:6). Koettakaapas korvata näissä kohdissa sana 'jumalat' sanalla 'voimat', ei onnistu!

• matti
        v.d.e.ew kirjoitti:

Siis Jeesus oli väärässä!!!
        Kuka on sen todistuksen takana????
        LaitoIn esiin Jeesuksen antaman tiedon kantani tueksi;
        KENEN ANTAMALLA TIEDOLLA SINÄ TUET KANTASI?

Jumalan . Sillä Jumalan poika syntyi Jumalasta , jo ennen maailman
        luomista ... Siitä ei tiedä , vde.ev Yhtään mitään .Luulee vaan ja sanoo,
        siis jeesus on väärässä , kuka on sen todistuksen takana ? Sinä
        laitoit omaa sopaskaa , jota olet kerännyt pitkin ja poikin , Sinulla ei
        ole mitään tiedon kantaa , vaan luuloo siitä mitä luulet tietäväsi.

Kysymykseen kenen antamalla tiedolla minä tuen kantaani. Vastaan
        JUMALAN , SILLÄ JUMALAN POIKA SYNTYI JUMALASTA , JO ENNEN
        AIKOJEN ALKUA JA KASVOI JA KERTOI SIITÄ MYÖHEMMIN ,,Välissä
        oli Maailmankaikkeuden luominen , jossa Kristus , oli Pyhän Hengen
        kanssa apuna Herralle , JUAMALLE..ymmärrätkö ..

• MATTI
        matti kirjoitti:

Jumalan . Sillä Jumalan poika syntyi Jumalasta , jo ennen maailman
        luomista ... Siitä ei tiedä , vde.ev Yhtään mitään .Luulee vaan ja sanoo,
        siis jeesus on väärässä , kuka on sen todistuksen takana ? Sinä
        laitoit omaa sopaskaa , jota olet kerännyt pitkin ja poikin , Sinulla ei
        ole mitään tiedon kantaa , vaan luuloo siitä mitä luulet tietäväsi.

Kysymykseen kenen antamalla tiedolla minä tuen kantaani. Vastaan
        JUMALAN , SILLÄ JUMALAN POIKA SYNTYI JUMALASTA , JO ENNEN
        AIKOJEN ALKUA JA KASVOI JA KERTOI SIITÄ MYÖHEMMIN ,,Välissä
        oli Maailmankaikkeuden luominen , jossa Kristus , oli Pyhän Hengen
        kanssa apuna Herralle , JUAMALLE..ymmärrätkö ..

jk. Ja koko Vanhatestamentti , aika on välissä , Hänen tulostan taivaasta
        ilmoitti Enkeli Sille neitsyeelle Jonka JUMALA oli valinnut siihen toimeen
        josta nykyään puhutaan INKARNOITUMISEKSI. eli muuttumisesta ihmiseksi
        HÄN oli kokonainen Jumala ja kokonain ihminen .

Nämä asiat saattaa olla pölvästin huonosti ymmärtää , vai kuinka esko,
        sinun tulisi lopettaa ennen kuin teet voltin , vaikka et sinä kuitenkaan
        ymmärrä yhtään mitään naan sinä . LUULET ..

• matti
        bea kirjoitti:

ELoHiM ,, Tarkoittaa yhden JUMALAN " Majesteetti monikko"
        ELoaH= "Yksikkömuotö"

• Bwana1

bea;
      Miellätkö itsesi "jakautuneeksi persoonallisuudeksi" koska sinulla on kaksi kättä sekä muu vartalo? Me ihmiset emme ymmärrä Jumalan suuruutta vielä täällä ajassa eläessämme. Voimme vain tyynnyttää mieltämme vaikeasti-ymmärrettävien asioiden käsittämisen myötä edellä kuvaamieni vertauskuvien kautta. Jeesus itse kuvasi Jumalan valtakuntaa "sinaapin siemenen kaltaiseksi". Sinä, joka olet ajattelussasi yhä analogia-tasolla, varmasti kapinoit sitä vastaan sanoen: "Ei se voi olla niin pieni!". Jeesus itse käytti Jumaluuteen liittyvistä asioista kertoessaan vertauskuvia juuri siksi, että mahdollisimman moni ihminen voisi ymmärtää jotakin sellaista, minkä ymmärtämiseen ei ihmisen rahkeet täällä synnin olevaisuudessa vielä riitä. Kun antaa elämänsä Kristukselle, ja sallii Hengen synnyttää itsestään "uuden luomuksen", saa ihminen silloin lahjaksi Jumalalta "uskon aistin", jolla Jumala nähdään Jumalaksi, ja synti synniksi. Sitä ennen ihminen elää kuurosokeuden tilassaan, mistä sinä olet elävä esimerkki.

Kun astut Jumalan vaikutuspiiriin, "kämmenten väliselle alueelle", joko heität narsistisen Minäsi tuleen ja otat vastaan pelastuksen Kristuksessa, tai pakenet paniikissa takaisin pimeyteen.

• b.d.w..

Jeesuksen opettavaiset vertauksista ehtoollinen on yksi eksytettyjen rituaaleista jossa pilkataan Jeesusta tekemällä Hänestä ulostetta, niinkuin Jeesus Itse asian ilmaisi.
        Uskovaisilla on ilmeisesti vaikeaa lukea raamatun Jeesuksen Omaa Sanaa ja tyytyvät vain epäjumaliensa oppeihin...

• Bwana1

b.d.w..
      Ehtoollisviini on "... uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne, syntien anteeksi antamiseksi. ..." Niin, mikä tässä on niin hankala ymmärtää? "Niin makaa kuin petaa" -maallinen vertaus tarkoittaa sinulle vain nukkumista? "Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla" -on joku metsästysjuttu? Jos olet oikeasti heikkolahjainen mbd dysfasia, afaatikko, hanki hoitoa. Jos pidät itseäsi normaaliälyisenä, teet itsestäsi täällä vain naurunalaisen. Mene itseesi! (eikä tarkoita sormea anukseen, vaikka analogia-päättelysi niin varmasti asian tulkitseekin).

• v.es.32-

Ei se ole vaikea ymmärtää jos, siis JOS omistaa sen Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden josta Jeesus todisti... siunatessaan lapsia ja lapsia toisin kohteleville antoi myllynkivien käyttö ohjeet,,, ne ovat raamatussa.

• MATTI

OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI , BWANA1 , Noin minäkin ajattelen
        vaikka en ole kehdannut vielä kirjoittaa,

Room. 8:15. Sillä minä en tunne omakseni sitä mitä teen; sillä minä en
        toteuta sitä mitä tahdon , vaan mitä minä vihaan , sitä minä teen ..

sel. Halutessaan UUDEN IHMISENSÄ PUOLESTA TEHDÄ SITÄ , MITÄ
        JUMALA TAHTOO , uskova kokee itsessään LIHANSA ELI TURMELTUNEEN LUONTONSA VASTUSTUSTA JA VETOA SYNTIIN ..

• MATTI kirjoitti:

OLEN SAMAA MIELTÄ KANSSASI , BWANA1 , Noin minäkin ajattelen
        vaikka en ole kehdannut vielä kirjoittaa,

Room. 8:15. Sillä minä en tunne omakseni sitä mitä teen; sillä minä en
        toteuta sitä mitä tahdon , vaan mitä minä vihaan , sitä minä teen ..

sel. Halutessaan UUDEN IHMISENSÄ PUOLESTA TEHDÄ SITÄ , MITÄ
        JUMALA TAHTOO , uskova kokee itsessään LIHANSA ELI TURMELTUNEEN LUONTONSA VASTUSTUSTA JA VETOA SYNTIIN ..

Uskomatonta millaista puhdasta pakanuutta ja kerettiläisyyttä nykypäivänä esiintyy.

Tekee sinänsä tosi hyvää meille pureutua tärkeisiin sellaisiinkin opillisiin asioihin joita me pidämme itsestäänselvyyksinä.

Nyt on kuitenkin niin, että näiden harhaoppisten pakanoiden kanssa ei pitäisi keskustella ollenkaan.

Psalmi 82 Lutherin selittämänä vuodelta 1530 (seuraavassa muutama lyhyt lainaus):

"Sillä myös tämä on julkinen kapina evankeliumia vastaan ja yhteistä uskonkappaletta vastaan, mitä me uskossa tunnustamme: Minä uskon syntien anteeksisaamisen ja Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli, nousi ylös, jne. Samaten, jos joku opettaa, ettei kuolleiden ylösnousemusta tai helvettiä ole olemassa ja ovat samanlaisia kuin saddukeukset ja epikurolaiset, jotka ovat yhä vielä merkittäviä suurten viisastelijoiden joukossa. "

"Sillä tällä tavalla ei voida ketään kiristää uskomaan, sillä jokainen saa uskoa, mitä tahtoo. Vain opettaminen ja rienaaminen (Lästern: pilkka, halventaminen, yms.) kielletään häneltä, sillä sen kautta hän ottaa Jumalalta ja kristityiltä pois heidän oppinsa ja Sanan, ja tekee sellaista vieläpä omasta syystään ja liitossa kaiken maailmallisen käytön kanssa omaksi vahingokseen. Hän johtaa muita ja itseään pois kristinuskosta. Sillä niin kuin olen useasti sanonut: joka tahtoo alentaa itsensä kansalaisen tasolle, sen tulee pitää kiinni valtiosäännöstä (laista) eikä saa sitä itse häväistä ja rienata tai muuten hän on trolli. Siis me luemme, että pyhät isät Nikean kokouksessa heti kuultuaan areiolaisten oppia, torjuivat sen yksimielisesti eivätkä halunneet sitä kuulla, eivätkä antaa todistaa tai vastata siitä, vaan tuomitsivat heidät (areiolaiset) suitsait ilman vastaväitteitä julkisina pilkkaajina. Mooses säätää laissaan sellaiset pilkkaajat – niin, kaikki väärät opettajat – kivitettäviksi.

Eli eihän tässäkään pidä kuulla paljon vastaväitteitä vaan myös kuulematta ja vastaamatta tuomita sellaiset julkiset pilkkaajat kuten pyhä Paavali säätää Tiitus 3:ssa: Harhaoppista ihmistä tulee karttaa ja hyljätä hänet yhden tai kahden varoituskerran jälkeen.

Ja Timoteusta hän kieltää osallistumasta sanakiistoihin ja taitamattomiin väittelyihin, mistä ei ole mitään hyötyä vaan ne kääntävät nurin kuulijoita.

Sillä sellaiset yleiset uskonkappaleet on koeteltu koko kristikunnan kautta riittävällä tavalla, todistettu ja lyöty lukkoon Kirjoitusten kautta ja koko yleisen kristikunnan kautta, on vahvistettu monien ihmeiden ja merkkien voimalla, sinetöity monien marttyyrien paljolla verenvuodatuksella, toteen näytetty ja puolustettu kaikkien opettajien kirjoissa eivätkä ne kaipaa enää ketään mestaria tai viisasta. "

• v.e.2w,
        eleutheros kirjoitti:

Uskomatonta millaista puhdasta pakanuutta ja kerettiläisyyttä nykypäivänä esiintyy.

Tekee sinänsä tosi hyvää meille pureutua tärkeisiin sellaisiinkin opillisiin asioihin joita me pidämme itsestäänselvyyksinä.

Nyt on kuitenkin niin, että näiden harhaoppisten pakanoiden kanssa ei pitäisi keskustella ollenkaan.

Psalmi 82 Lutherin selittämänä vuodelta 1530 (seuraavassa muutama lyhyt lainaus):

"Sillä myös tämä on julkinen kapina evankeliumia vastaan ja yhteistä uskonkappaletta vastaan, mitä me uskossa tunnustamme: Minä uskon syntien anteeksisaamisen ja Jeesukseen Kristukseen, joka kuoli, nousi ylös, jne. Samaten, jos joku opettaa, ettei kuolleiden ylösnousemusta tai helvettiä ole olemassa ja ovat samanlaisia kuin saddukeukset ja epikurolaiset, jotka ovat yhä vielä merkittäviä suurten viisastelijoiden joukossa. "

"Sillä tällä tavalla ei voida ketään kiristää uskomaan, sillä jokainen saa uskoa, mitä tahtoo. Vain opettaminen ja rienaaminen (Lästern: pilkka, halventaminen, yms.) kielletään häneltä, sillä sen kautta hän ottaa Jumalalta ja kristityiltä pois heidän oppinsa ja Sanan, ja tekee sellaista vieläpä omasta syystään ja liitossa kaiken maailmallisen käytön kanssa omaksi vahingokseen. Hän johtaa muita ja itseään pois kristinuskosta. Sillä niin kuin olen useasti sanonut: joka tahtoo alentaa itsensä kansalaisen tasolle, sen tulee pitää kiinni valtiosäännöstä (laista) eikä saa sitä itse häväistä ja rienata tai muuten hän on trolli. Siis me luemme, että pyhät isät Nikean kokouksessa heti kuultuaan areiolaisten oppia, torjuivat sen yksimielisesti eivätkä halunneet sitä kuulla, eivätkä antaa todistaa tai vastata siitä, vaan tuomitsivat heidät (areiolaiset) suitsait ilman vastaväitteitä julkisina pilkkaajina. Mooses säätää laissaan sellaiset pilkkaajat – niin, kaikki väärät opettajat – kivitettäviksi.

Eli eihän tässäkään pidä kuulla paljon vastaväitteitä vaan myös kuulematta ja vastaamatta tuomita sellaiset julkiset pilkkaajat kuten pyhä Paavali säätää Tiitus 3:ssa: Harhaoppista ihmistä tulee karttaa ja hyljätä hänet yhden tai kahden varoituskerran jälkeen.

Ja Timoteusta hän kieltää osallistumasta sanakiistoihin ja taitamattomiin väittelyihin, mistä ei ole mitään hyötyä vaan ne kääntävät nurin kuulijoita.

Sillä sellaiset yleiset uskonkappaleet on koeteltu koko kristikunnan kautta riittävällä tavalla, todistettu ja lyöty lukkoon Kirjoitusten kautta ja koko yleisen kristikunnan kautta, on vahvistettu monien ihmeiden ja merkkien voimalla, sinetöity monien marttyyrien paljolla verenvuodatuksella, toteen näytetty ja puolustettu kaikkien opettajien kirjoissa eivätkä ne kaipaa enää ketään mestaria tai viisasta. "

nii-in... se Luder/Lutherin "evankeliumi" sanomaan kiinni pureutumista on esim. vielä 2000 luvullakin sen opin lähetystyö noitarovio rikollisuus!
        Laitoit esiin mm. harha oppista tietoa sen opin edustajana mutta eipä tekstiisi sopinut yhtään Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opin tietoa! Mistähän se mahtaisi johtua!!!
        Suosittelen lämpimästi Jumalan, Jeesuksen ja Suomen Lain sekä kansain välisten ihmisten oikeuksia koskevien sopimuksien noudattamista.

• tyhjän saa pyttämäti
        eleutheros kirjoitti:

Näin on Bwana1 näiden röyhkeiden Jumalan sanan pilkkaajien kanssa ei auta lähteä lainkaan "keskustelemaan".

• v.e-3-
        tyhjän saa pyttämäti kirjoitti:

Näin on Bwana1 näiden röyhkeiden Jumalan sanan pilkkaajien kanssa ei auta lähteä lainkaan "keskustelemaan".

Häpeäisit jos sinussa olisi ihmisyyttä!

• matti
        v.e.2w, kirjoitti:

nii-in... se Luder/Lutherin "evankeliumi" sanomaan kiinni pureutumista on esim. vielä 2000 luvullakin sen opin lähetystyö noitarovio rikollisuus!
        Laitoit esiin mm. harha oppista tietoa sen opin edustajana mutta eipä tekstiisi sopinut yhtään Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opin tietoa! Mistähän se mahtaisi johtua!!!
        Suosittelen lämpimästi Jumalan, Jeesuksen ja Suomen Lain sekä kansain välisten ihmisten oikeuksia koskevien sopimuksien noudattamista.

KUULE ,örvelö sinä valehtelet KYLLÄ HÄN KIRJOITTI USKOMATONTA
        MILLAISTA PAKAUUTTA JA KERETTILÄISYYTTÄ ESIINTYY VIELÄ NYKY
        PÄIVINÄKIN.. JA TEKEE HYVÄÄ PUIDA TARKEMMIN ASIOITA JOITA ME
        PIDÄMME ITSESTÄÄN SELVYYKSINÄ . NYT ON KUITENKIN NIIN ETTÄ
        HÄIRIKKÖ PAKANOIDEN KANSSA EI SAISI KESKUSTELLA LAINKAAN ...

Nämä kaikki oli Jumalasta , pakana voi miettii . . .

Taas tuos Ps. 82. on JUMALA sanaa :Lue Raamatustasi jakeet 1-8.
        JUMALA TUOMITSEE VÄÄRÄT TUOMARIT .
        TÄMÄKIN PSALMI ON DAAVIDIN AIKAISEN AASAFIN LAATIMA .
        SIITÄ JEESUS LAINASI JAKEEN 6, SIITÄ PÄÄSTÄÄN jOH.10:34-38..
        Ps. 82:6. Minä sanon , Te olette jumalia ,ja kaikki tyynni korkeiman poikia;

Koska jollekin on tuottanut tuskaa ,,tässä lähellä oleva Joh, 10:30 kohta
        voimmekai käydä sen samalla läpi sel. Kristus ei ole Isän Jumalan kanssa
        vain "yhtä mieltä ", Hän on olemukseltaan yhtä , " Totinen Jumala ja iankaikkinen elämä ". ks. 1 Joh. 5:20. jossa. "asuu Jumaluuden koko täyteys " ks. Köl. 2:9, ; Room. 1:3-4. ,;Fil. 2:5-11.

JA SITTEN SE LAINUS KOHDASTA PS. 82 :6 .. ELI Jon. 10:34-38.
        Sana LAKI Hebr. ToRaH. merkitsee perustavasti opetusta , verbistä 'JaRaH
        = opettaa , ; MoReH = opettaja . ( on tässä sen laajaa merkitystä , tarkoittaen
        VT:tä yleensä .
        Tämä psalmin kohta puhuu TUOMAREISTA JA HALLITSEVISTA VIRANOMAISISTA "JUMALINA ", Siinä merkityksessä kuin Luther sanoo:
        sel. ; Hallitseminen on jumalallinen hyve; Jumala sanoo sen tähden
        kaikkia viranomaisia jumaliksi , ei luomisen , vaan hallitsemisen tähden ,
        joka kuluu yksin Jumalalle . Hallituksessa oleva on siksi kuin lihaksi tullut
        jumala."

Luther : selittää tämän jälkeen , että tällaisessa asemassa , oleva tekee väärin , jos hän ei Rukoile Jumalan johtoa eikä kysy Hänen tahtoaan , vaan haluaa hallita oman neuvonsa ja voimansa mukan . Hän ei ymmärrä asemaansa Jumalan edudtajana , ja siitä seuraa monen laista pahaa ja
        onnettomuutta . WA,43:514.

Täälläkin on selitysta Jeesus , Jumalan Poika , on todellisesti Jumala , ollen
        1. Yhtä Isän kanssa 10:30 . jo käsiteltii.
        2. Jumalan maailmaan lähettämä ,; sitä ennen Jumalan luona "alusta " asti ollut ,Joh. 1:2.
        3. ISÄN "pyhittämä ", Messiaaksi /Kristukseksi erottama .
        3. Jumalan POIKA Joh. 1;34.; 3:18. jne.

Kun useimmat juutalaisten johtomiehet eivät uskoneet Jeesuksen sanoja , heidän olisi pitänyt Hänen teoistaan päätellä, että Hän oli Jumalan POIKA , Messias . Monet tekivätkin tämän johtopäätöksen ja uskoivat Häneen ..

örvelö tee sinäkin niin , tee parannuts..

• jn,öä-
        matti kirjoitti:

KUULE ,örvelö sinä valehtelet KYLLÄ HÄN KIRJOITTI USKOMATONTA
        MILLAISTA PAKAUUTTA JA KERETTILÄISYYTTÄ ESIINTYY VIELÄ NYKY
        PÄIVINÄKIN.. JA TEKEE HYVÄÄ PUIDA TARKEMMIN ASIOITA JOITA ME
        PIDÄMME ITSESTÄÄN SELVYYKSINÄ . NYT ON KUITENKIN NIIN ETTÄ
        HÄIRIKKÖ PAKANOIDEN KANSSA EI SAISI KESKUSTELLA LAINKAAN ...

Nämä kaikki oli Jumalasta , pakana voi miettii . . .

Taas tuos Ps. 82. on JUMALA sanaa :Lue Raamatustasi jakeet 1-8.
        JUMALA TUOMITSEE VÄÄRÄT TUOMARIT .
        TÄMÄKIN PSALMI ON DAAVIDIN AIKAISEN AASAFIN LAATIMA .
        SIITÄ JEESUS LAINASI JAKEEN 6, SIITÄ PÄÄSTÄÄN jOH.10:34-38..
        Ps. 82:6. Minä sanon , Te olette jumalia ,ja kaikki tyynni korkeiman poikia;

Koska jollekin on tuottanut tuskaa ,,tässä lähellä oleva Joh, 10:30 kohta
        voimmekai käydä sen samalla läpi sel. Kristus ei ole Isän Jumalan kanssa
        vain "yhtä mieltä ", Hän on olemukseltaan yhtä , " Totinen Jumala ja iankaikkinen elämä ". ks. 1 Joh. 5:20. jossa. "asuu Jumaluuden koko täyteys " ks. Köl. 2:9, ; Room. 1:3-4. ,;Fil. 2:5-11.

JA SITTEN SE LAINUS KOHDASTA PS. 82 :6 .. ELI Jon. 10:34-38.
        Sana LAKI Hebr. ToRaH. merkitsee perustavasti opetusta , verbistä 'JaRaH
        = opettaa , ; MoReH = opettaja . ( on tässä sen laajaa merkitystä , tarkoittaen
        VT:tä yleensä .
        Tämä psalmin kohta puhuu TUOMAREISTA JA HALLITSEVISTA VIRANOMAISISTA "JUMALINA ", Siinä merkityksessä kuin Luther sanoo:
        sel. ; Hallitseminen on jumalallinen hyve; Jumala sanoo sen tähden
        kaikkia viranomaisia jumaliksi , ei luomisen , vaan hallitsemisen tähden ,
        joka kuluu yksin Jumalalle . Hallituksessa oleva on siksi kuin lihaksi tullut
        jumala."

Luther : selittää tämän jälkeen , että tällaisessa asemassa , oleva tekee väärin , jos hän ei Rukoile Jumalan johtoa eikä kysy Hänen tahtoaan , vaan haluaa hallita oman neuvonsa ja voimansa mukan . Hän ei ymmärrä asemaansa Jumalan edudtajana , ja siitä seuraa monen laista pahaa ja
        onnettomuutta . WA,43:514.

Täälläkin on selitysta Jeesus , Jumalan Poika , on todellisesti Jumala , ollen
        1. Yhtä Isän kanssa 10:30 . jo käsiteltii.
        2. Jumalan maailmaan lähettämä ,; sitä ennen Jumalan luona "alusta " asti ollut ,Joh. 1:2.
        3. ISÄN "pyhittämä ", Messiaaksi /Kristukseksi erottama .
        3. Jumalan POIKA Joh. 1;34.; 3:18. jne.

Kun useimmat juutalaisten johtomiehet eivät uskoneet Jeesuksen sanoja , heidän olisi pitänyt Hänen teoistaan päätellä, että Hän oli Jumalan POIKA , Messias . Monet tekivätkin tämän johtopäätöksen ja uskoivat Häneen ..

örvelö tee sinäkin niin , tee parannuts..

Niin näkyy... lahkonne toimesta mm. tilatessanne noitarovio murhia!!!
        OSOITAPPAS JEESUKSEN OMALLA SANALLA, ETTÄ TEILLÄ ON OIKEUS TILATA MURHIA JA TUKEA MURHAAJIA, PEDOFIILEJÄ JNE RIPPI JA SALARIPPI RIKOLLISINA???

Kaltaisistanne Jeesus varoitti:
        Matt. 7:15
        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        Mark. 13:21
        Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko

VÄÄRIA tuomareita ovat rikollisten asialla olevat tuomarit!!!

HUOM!!!
        Laitoit paljon esiin raamatun kohtia jotka on kirjoitettu Jumalan Nimessä mutta joita Jumala ei ole Omalla Sanalaan ilmoittanut vaan rikolliset kaltaisesi valehtelijat!

Jätä pois sellaiset raamatun kohdat jotka ei ole Jumalan tai Jeesuksen Omaa Sanaa niin ehkä löydät älä tapa käskynkin!!!

• matti

Tämä alkuperäis teksti jatkuu :
      Mutta kas kuinka harvinaisen hurskaita lapsia me olemme, ;päästäksemme
      tutkimasta Raamattua ja siinä tutustumasta Kristukseen me pidämme koko Vanhaa Testamenttia tyhjän veroisena ; se muka on jotakin sellaista joka on ollutta ja mennyttä , nyttemmin vailla kaikkea arvoa ! Ja kuitenkin se yksin on nimitetty
      Pyhäksi Raamatuksi : evankeliumin taas ei oikeastaan ole määrä olla ollakirjoitusta , vaan Raamattua esille tuovaa suullista sanaa , Kristuksen ja apostolien antaman esimerkin mukaisesti .

Siksipä Kristuksen ei itse kirjoittanut mitään , Hän ainoastaan puheiksi : eikä
      Hän ole sanonut opetusta kirjoitukseksi , vaan evankeliumiksi , toisin sanoen , Hyväksi sanomaksi eli julistukseksi , jota älköön viljeltäkö kynän , vaan suun
      välityksellä . Mutta mepä riehaannumme muutaman evankeliumin lakikirjaksi , käskyjen opiksi , Kristuksen Moosekseksi , auttajan ainostaan opettajaksi .
      Mikä rangaistus Jumalan täytyykään antaa tälläiselle mielettömälle ja nurjalle kansalle ?.

• MATTI

Oli oikein , että hän hylkäsi meidät paavbin opin ja ihmisvalheitten haltuun . koska
        me hylkäsimme hänen kirjoituksensa ja pyhien kirjoitusten sijasta väki vänkällä jouduimme oppimaan valheellisen houkan ja arvottoman viekstelijan dekretaaleja
        Suokoon Jumala , että kristittyjen keskuudessa puhdas evankeliumi toki tulisi tunnetuksi ja tämä minun vaivan näköni

Mahdollisimman pian kävisi höydyttömaksi ja tarpeettomaksi ! Siinä tapauksessa voitaisiin varmasti toivoa , että Pyhä Raamattu jälleen pääsee oikean arvoonsa , Tämä riittäköön lyhyeksi , opastavaksi esipuheeksi . Selityksissämme sitten puhumme asiasta enemmän .Aamen -

VUONNA 1543. ILMESTYY KIRKKOPOSTILLAN ESIPUHE.

• v .ed.w-
        MATTI kirjoitti:

Oli oikein , että hän hylkäsi meidät paavbin opin ja ihmisvalheitten haltuun . koska
        me hylkäsimme hänen kirjoituksensa ja pyhien kirjoitusten sijasta väki vänkällä jouduimme oppimaan valheellisen houkan ja arvottoman viekstelijan dekretaaleja
        Suokoon Jumala , että kristittyjen keskuudessa puhdas evankeliumi toki tulisi tunnetuksi ja tämä minun vaivan näköni

Mahdollisimman pian kävisi höydyttömaksi ja tarpeettomaksi ! Siinä tapauksessa voitaisiin varmasti toivoa , että Pyhä Raamattu jälleen pääsee oikean arvoonsa , Tämä riittäköön lyhyeksi , opastavaksi esipuheeksi . Selityksissämme sitten puhumme asiasta enemmän .Aamen -

VUONNA 1543. ILMESTYY KIRKKOPOSTILLAN ESIPUHE.

Rikollisten tekstit raamatussa ei ole pyhää!
        Häpeä pilkata Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa!

• Mery savadet

Sanoi , että vaimoista syntyneiden joukossa ei ole noussut
      Suurempaa kuin Johannes Kastaja..
      Entä miehistä syntyneet...??? onko suurempaa kuin Aatamin kylkiluusta syntynyt Eva??
      Jaaa.. Josef??? salarakkaus??

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      88
      993
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      536
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      459
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      448
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      437
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    10. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      411
    Aihe