Olen lähdössä maaliskuussa Thaimaahan reppureissailemaan pariksi viikoksi ja olen jo varannut itselleni lentoliput. Olen tällä hetkellä työtön työnhakija ja minulla on tiedossa ensi torstaina työhaastattelu. Saatan aloittaa työt jo ensi kuussa mikäli minut valitaan palkanlaskijan tehtävään. Minua askarruttaa kokoajan tuo ulkomaanmatkajuttu.
Pitäisikö minun pyytää työnantajalta palkattomia vapaapäiviä varten ulkomaanmatka? Vai kieltäytyä työpaikasta jos ei saa palkattomia vapaapäiviä?
Työnantaja ei katso asiaa hyvällä jos joudun olemaan poissa töistä pariksi viikoksi. Työnantajan täytyy etsiä joku sijainen paikalleni. Kannattaako valehdella vaikka esimiehelle vaikka sanomalla " voitin juuri lentoliput thaimaahan eräässä tietovisakilpailussa" ja anoa häneltä samalla palkattomia vapaapäiviä.
En uskalla paljastaa tätä juttua edes työhaastattelussa...
Maailma ei kaadu tähän jos en saa työpaikkaa, niin odotan innoissani sitä Thaimaan reissua :)
Pyydän teiltä antamaan viisaita neuvoja tässä tilanteessa, kiitos.
Palkattomat vapaat ulkomaanmatkalle
2
348
Vastaukset
- 9
Paras hoitaa se heti haastattelussa. Kaikkihan ymmärtää, että matkat varataan hyvissä ajoin, eikä työnantajallakaan ole välttämättä tarvetta tuohon aikaan sijaselle. Itse asiassa matka voi toimia eduksesi, se voi lähentää tunnelmaa ja antaa sinusta myös kuvaa aktiivisena henkilönä. Kunhan et siitä koko ajan hösötä.
Jos anot vapaata myöhemmin voi olla ettet saakkaan. Jos kuitenkin lähdet matkalle katsotaan sinun rikkoneen työsopimuksen. Siitähän seuraa töiden päättyminen, karenssi työttömyyyskorvauksissa ja mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen, vahingonkorvausvaatimus. - Avoimuus on pop
Kannattaa todellakin kertoa työhaastattelussa. Muutenkin avoimuus on hyötyä.
Haastattelin juuri erästä henkilöä, joka kertoi ihan reilusti, että hänellä on keväällä työmatka. Todettiin vain nopeasti, että se on sellaiseen aikaan, että asia on ok ja hänestä saamani postiviininen mielikuva vain vahvistui tämän avoimuuden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591