Suoraan ilmoituksesta kopsattuna: Iso ja kallis 120tkm määräaikaishuolto takana (mm nokkahihna vaihdettu. Mä käsitin, että VTEC koneissa on Civissa aina ollut ketju jakohihnan/nokkahihnan tilalla. Voiko joku varmistaa tämän varmaksi? Corollassa on VVT-i koneissa ketju ja semmoinen olisi tarkoitus hommata, ettei mene rahaa kalliiseen hihnan vaihtoon.
Toisekseen mietin kumman ostaisin. 1.6 Civic 2002-2005 vai Corolla 1.6 vastaavan vuotinen. Kumpihan olisi luotettavampi, taloudellisempi, osiltaan halvempi? Missään Vehossa ei ole tarkoitus käyttää autoa huollossa, vaan öljyt kerran vuodessa ja kuluvaa osaa sitä mukaa kun tarve on. Merkkihuoltojen ryöstö on kyllä hupaisaa. Kannattaa katsoa mitä missäkin huollossa tehdään. Suodattimet voi vaihtaa itse, motonetistä 1/3 hinnalla tarvikkeet muutenkin. Enemmittä puheitta kumpi olisi sinun valintasi? Kilometrejä tulee 15tkm/vuosi ja haluan varman pelin alle. Kumpikin Honda ja Toyota ovat varman merkin maineessa. Alkaa kyllästyttää ranskattaren Peugeotin viat, niin nyt tulee japsi taloon.
Civic 02-05 jakohihnalla?Civic VS. Corolla?
4
1839
Vastaukset
- hihna on
1,6 hondan koneissa.120thkm huolto on kallein, kun vaihdetaan muutakin, kuin jakohihna. Honda on nopeampi, siisse.
- hondisti
Corollasta ei ihan käteen tuntuvaa tietoa, mutta jos varman haluat niin ottaisin hondan.
- aina maksaa
Mietippä vaikka tuota jakoremmi asian kannalta joka näyttää olevan sinulle tärkeää.
Ajat 15tkm vuodessa niin remmin vaihtoväli olisi 8 vuotta, tosin remmeissä on aikaraja joka tulee ensin sinun tapauksessasi vastaan, yleensä ovat luokkaa 4-6vuotta. Onko tulla sitten merkitystä. Veikkaampa jos Corollalla on ajettu sama 120tkm, niin ketjun vaihto tulee eteen kuitenkin viimeistään samoihin aikoihin.
Honda on kaikin puolin parempi, Corolla ehkä halvempi pitää, mutta kaikki hyvä maksaa enemmän.- Oletko kamoissa?
"Veikkaampa jos Corollalla on ajettu sama 120tkm, niin ketjun vaihto tulee eteen kuitenkin viimeistään samoihin aikoihin. "
Huomaa, että palstalla kirjoittelee jotain 12v lapsia kenen isällä on Honda. Jakopään ketju ei todellakaan vaadi vaihtoa 120tkm kohdalla. Toyotan kohdalla ei edes vielä 300tkm kohdalla. Jakohihnan vaihtoväli on yleensä 90/120tkm ei ketjun. Ihme pässejä Honda palstalla kirjoittelee. Asiasta mitään hajua niin parempi olla kirjoittamatta. Idiootti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k453606On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342335Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi812266Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542160Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251595Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641522- 761427
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837