16-vuotiaan kotiintuloajat

Minkälaiset kotiintuloajat teillä on? arkisin ja viikonloppuisin.

28

506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakari15v

19.30 koska Salkkarit tulee silloin.

• OlkaasKunnolla

Sysmässä taas nämä muutamat selkäsaunaa vailla olevat juntit häiriköivät niin että kirjaston nuorten soppi suljettiin. Tekis mieli mennä ja vetää turpaan sitä sakkia. Tää on se sama porukka joka rikkoo lasten leikkipaikat, uimapaikat ja muutenkin yleisillä ja yksityisillä paikoilla olevia kalusteita ja muuta omaisuutta. Vanhemmat vaan silittää päätä niiltä junteilta. Pitäis silittää niiden päätä sillä lailla että luu näkyy niin jokohan oppisivat että turpaan tulee jos mun omaisuuteen kajoatte. Siinä ei sit auta poliisia apuun huudella koska täällä Sysmässähän ei ole poliisia ja sen saapuminen paikalle vie niin kauan että kerkiän vedellä lärviin koko porukkaa... heh. On vaan ajan kysymys milloin tuo porukka ottaa nokkaasa niin että lopuu se sit se isottelu tällä kylällä. Hävetkää aikuiset miehet kun ette uskalla tai halua puuttua vieraiden pentujen käyttäytymiseen ja kieltää heitä. Mitä se haittaa jos sieltä haistatellaan?? Silloin tietty otetaan niskasta kiinni ja pierastaan nokkaan sellaselle pennulle, niin alkaa ymmärtää miten heikko ja pikunen tekijä se on tällä kylällä. Raavaat miehet kävelee ohi rötöstelevistä pennuista eivätkä uskalla puuttua asioihin ja pennut kuvittelee saavansa tehä mitä ne haluaa.

• Mulla ei oo mitää kotiintuloaikoja vaikka nyt en hirveen usein illalla kotoa oo lähteny mihinkää muualle ku kauppaan tai lenkille... mut porukat joskus kesällä yleensä soitteli joskus 12 jälkeen että alkais tulla kotiin tai sit ilmottaa jos menee johonki muualle yöksi tms...

• tyttö15

mun kotiintuloaika on 22.30 viikonloppuisin... yleensä en ees oo arkisin pihalla nii en tiiä siitä....oon siis 15

• US

23-00 Kesällä jos olen mopolla liikkeellä.
      >03/-- Jos mopolla miitissä tai vastaavassa
      00-02 Jos olen juomassa.
      ------ Jos olen juomassa ja menen kaverille
      ------ Jos kaverin kyydillä.
      22-23 Jos vanhempien kyydillä.
      >23 Talvi jos mopolla.

• tietäjä92

16-vuotiaana tulin kotiin silloin, kun tulin.

• Meillä pyritään tulemaan ajoissa arkena siinä 21.00, tai sovitun mukaisesti.
      Viikonloppuisin sovitaan erikseen , ei tarkkoja aikoja.

Kesällä saa olla aika vapaasti, kun vaan tiedän missä "luurataan"

• hammasrataseläin

Oon 13v ei oo minkään laisia kotiin tulo aikoja ihmettelen vaan että miten vanhemmat pystyy pitäään jollekkin 16 vuotiaalle kotiin tulo aikoja mille se ei oonnistus.

• tyytyväinen

Mulla oli 16-vuotiaana kotiintuloajat tälläiset:
      Arkisin 21.00 viimeistään
      Viikonloppuisin 23.00 viimeistään (ellei erikseen sovittu)
      Jos olin lomilla tai vklpinä ajelemassa mopolla tai auton kyydissä kavereiden kanssa, saatoin saada tulla 2.00-3.00
      Jos olin juomassa niin 1-2 aikaan, ja mulle soiteltiin välillä kunnosta.

• Kova äijä

Mä meen ja tuun kun ite haluun.

• eeäsjonne

Muutin 15 vuotiaana pois kotoa ja aloin ryyppäämään, ennen sitä olin eristäytynyt ja sosiaalisesti taitamaton joten kotiintuloajoille ei ollut mitään syytä kun en koskaan ollut missään

• ::::::D

Pah! ei mun porukat välitä vaikka olisin 2 päivää ulkona! korkeintaan soittais ja kysyis et mis oon:D

• 15v

Itse olen 15 ja varsinaisia kotiintuloaikoja mulla ei ole. Yleensä asia hoituu lähinnä sillä että kerron mihin olen menossa, kenen kanssa ja milloin olen tulossa kotiin. Tosin harvoin lähden minnekkään muualle kuin kavereille ja koiran kanssa lenkille :)

• dwasdsdaas

Riittää kun sanon tulenko kotiin yöksi. ei mitään aikoja ole ollut koskaan. Luottamusta annetaan siinäsuhteessa että ilmoittelen missä menen.

• emmii96

Arkisin pitäis olla viimestään kymmeneltä kotona. Viikonloput menee vähän miten milloinkin. Jos on jotku bileet niin pitää pitäis olla yhdeltä kotona, mutta aika harvoin on ketään kotona katsomas mihin aikaan tuun.

• jos.ei.evota

eipä pahemmin oo minkäänlaisia kotiintuloaikoja ikinä ollu eikä oo nytkää, koska asun itekseni opiskelupaikkakunnalla. (16v) tosin en viiti hirveen myöhään yksikseni pihalla hiipparoida. vkloppusin jos oon vanhemmilla niin ilmotan vaan et mihin meen ja jäänkö yöksi. sen verran hyvä tilanne et vanhemmat luottaa ja antaa mennä ku oon aina pitäny asiat hallus eikä oo tullu mitää ongelmia :)

• Arkisin: viim klo 22
      Viikoloppuna: viim. klo 24

Oon 15v

• Jumala on rakas

Joudun kotiin 17.00 tai suoraan koulusta
      mutta se on mukavaa vaan ku ei tarvi kuulla haukkuja isältä

• ujotytttönen

mä täytän koht 16 ja joudu tulla arkisin jo 20 kotii tai jos eriksee sovitaa nii 21 ja viikonloppusin jos eriksee pyydän luvan nii 21 mut en oo usein missää ku oon nii ujo nii ei oo sellasii tiukkoi aikoja. Ja jos oon kaveril yöt nii sit meen sillo ku kaveril on kotiintuloaika tai ku jaksetaa :D

• tietämätön

Olen 16-vuotias tyttö. Vanhempani ovat hieman tiukkoja kotiintuloajoissa. Heidän mielestään on liian myöhään tulla arkisin kesälomalla yhdeltä kotiin. Hassua asiassa on se, kun kysyn heiltä mitä he pelkäävät jos liikun kavereiden kanssa mopoautolla ja tulen yhdeltä kotiin, vastaus on tämä: noo emmää ny tiiä et pelätääks me mitää, mut ei oo vaa sun aikas enää liikkuu siihe aikaa ulkon. Mitä mieltä te olette asiasta? Olisi kiva kuulla myös samanikäisten käsitystä asiasta.:)

• villijavapaa

viime vuonna ku olin 16,, niih ei mulla oikee näit kotiin tulo aikoja ollu,, et saan sillai liikkua ihan vapaasti ja niin olen kyllä tehnytki,, kyllä se mutsi soitteli et missä päin menin mut ei sen kummenpaa :) että yleisesti pisimpää olin ulkona 4-6 maihin,, taitaa olla syy miksi koulut lopetin ku ei tullu nukuttua öisin

• ymtjbbthbynhsgxödyj

Lomalla ruvetaan joskus puol kahentoista aikaan kyseleen et missä oot ja että kohta vois jo tulla kotiin. Arkisin (siis sillon ku kouluu) niin joskus ysiltä varmaan, mut harvoin oon niin myöhään. Viikonloput arkena joskus kympin ja yhentoista välillä. Oon 14v poika

• mutsit on...

Ei oo muuten mitään rajoja. Paitsi jos, on joku kaveri kyässä ni mutsin täytyy esittää ja ruveta soittelemaan 20:00. Onko joku törmänny samaan?

• liedfj

oon 16 vuotias tyttö, koulu iltoina en ite haluu ees olla myöhään, oon niin väsyny muuten aamulla, mutta kesällä joka ilta joskus 12-01 välillä tuun kotiin, koulu viikonloppusin klo 11

mut en saa mitään kauheeta sanktiota jos en tuu just tollon :)

• odsfjpdsjewj

Mun täytyy arkisin olla viimestään klo. 23 olla kotona ja viikonloppusin joskus 24.. tosin mä en ees kauheesti oo ulkona, yleensä vaan kaverin luona. Kerran ulkona olin 2 asti, ku tuli pikkasen ongelmia poliisien kanssa (ei liity millään tavalla juomiseen tai sellaiseen koska en juo, asia on henkilökohtainen ja sitä en kerro). Oltiin metsässä yli tunti ja itkettiin siellä..
      Sitten oon mä kaverin luona joskus ollut 4 asti koska sillon ku oon isän luona niin hän asuu aivan naapurissa joten aika joskus venyy..

• 122145

Mulla ei ole mitään ihmeempiä kotiintuloaikoja, kun en missään erityisemmin ole. Arkisin isältä tulee viestiä jos ei klo 23 mennessä ala näkymään, mutta erityisemmin ei ole. Luottamus on saavutettu vanhempien kanssa, joten ihan huoletta voin mennä, mutta eipä tule mentyä. Ikää melkein 18.

• hv

Lähen silloin ku haluan ja tuun jos tuun.

• a

arkisin kymmenen aikaa ja vkonloppusi saa olla oikeestaa nii pitkää ku haluu kuha sen vaa ilmottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      67
      3745
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2338
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      30
      1667
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1574
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1477
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      57
      1047
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1002
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      909
    Aihe