Jamppa?

Haukutar

Hei!

Olen muuttamassa töiden vuoksi järvenpäähän. Minkälainen asuntoalue on Jamppa, täältä kun on tarjottu asuntoa. Ja mitkä asuntoalueet ovat ns. huonoja ja mitkä taasen ns. "hyviä". Asiallisia vastauksia kiitos!

71

14886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cityjäniksenä

      Jamppa on juuri se huonomaineisin, mutta tiedä sitten oikeasti mitä se on - ratsastaako vanhalla maineella?

      Keskusta, Kinnari, Kyrölä, kaikki Annan- ja Pellonkulmat jne kunnollisia.

      • Haukutar

        Kiitos, jotenkin epäilin kun vuokraajalta yritin asuntoalueesta kysellä. Kiitos asiallisesta vastauksesta.


      • Haukutar kirjoitti:

        Kiitos, jotenkin epäilin kun vuokraajalta yritin asuntoalueesta kysellä. Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Jamppa oli joskus 80-90-luvuilla tosi rauhatonta aluetta, mutta on tähän päivään jo rauhoittunut sen verran, että sanoisin ettei se liiemmin asuinpaikkana eroa enää muusta Järvenpäästä. Jampassa on halvempia asuntoja kuin muualla Järvenpäässä, mikä luonnollisesti houkuttelee paljon nuoria sinne :)

        Onnea uuteen kotiin! Mä oon juuri muuttanut Järvenpäästä ja on kyllä jo ikävä takasin!


      • Sirkkelijasilitys
        Haukutar kirjoitti:

        Kiitos, jotenkin epäilin kun vuokraajalta yritin asuntoalueesta kysellä. Kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Jos Järvenpään asuinalueet jakaa karkeasti , niin kyllähän se menee näin : Jamppa - Kaakkola. Siis Jampalla pahin maine , maine lienee paranemaan päin ? ja se toinen ääripää on haluttu ( ja kallis ) asuinalue on järvenpuoleinen nk. Vanha Kaakkola, eli alue joka sijoituu Tuusulanjärven rannan läheisyyteen.

        Keskustan palvelujen kannalta varteenotettavia ovat sitten , Kinnari, ja Loutti, mutta ei Loutinmäen korkealla olevat kerrostalot. Ihan viime tietojen mukaan kaupunki on sijoittanut sinne asukkaita, joiden vuokrat maksaa jokin toinen taho kuin asukkaat itse. En muuttaisi enää ( enkä ostaisi asuntoa ) , esim. Harjutie-Mäkikatu taloihin.

        Seuraaviin voisin muuttaa Järvenpään keskustan lisäksi jos olisin muuttamassa kerros,- tai rivitaloon :
        Keskustasta: Huvilakatu - Kirkkotie - Kansakoulukatu - Juholankatu
        Pöytäalhosta : Kartanontie ennen valoristeystä, Järvenpää,- ja kaupungintalon seutu,
        Pajala: Uimahallin ympäristo lähinnä Lähteenkuja
        Kyrölä : Tanhuniitty

        Anyway tervetuloa Jäkeen ! ekat kymmenen vuotta ovat pahimpia, kyläl se siitä sit lähtee sujumaan :) terveisin : nimimerkki peffamäkeä Kurkkusuolaamon mäessä laskenut wanha jäkeläinen


    • 31313

      Jamppa on kamala mesta.
      Juuri sellainen paikka, jota voi vihamiehelle aina suositella.

      • ellie

        Itse oon asunu yli 20 vuotta jampassa, ja siis rauhallinen luonnon läheinen paikka tää on. Rivarissa asunut suurimmaks osaks ja ns. paremmalla puolella jamppaa. Nyt kerrostalossa. naapurit on rauhallisia, mukavia tavallisia ihmisiä ja liikkumatilaa on luonnossa.
        Kaupassa käyn keskustassa, ostari ei oikeen nappaa (nuoriso/pultsarit hengaa) ja on kalliskin.
        täällä asunnot on edullisia. :) paljon koiraihmisiä.

        Ja puolisoni sanoi ettei olis muuttanut jamppaan jos olisi tiennyt maineen etukäteen. mut nyt kun asuu täällä niin todellakin viihtyy täällä. :D eli kyllä se maine vaan on semmonen joka vaikuttaa ihmisiin. mut ihan turhaa se huono maine on mun mielestä (ehkä ennen piti kutinsa.). Se vaan et jos asuu kaupunin vuokrasunnossa niin voi naapuritkin olla sen mukaiset.
        Haltianpolulle en muuttaisi kyllä itsekään (syytä en osaa sanoa, ei vaan oo mun makuun se alue) monet kaverit ja tutut on asuneet kyllä siellä ja ihan tavallisia nekin on. :o


      • Totis
        ellie kirjoitti:

        Itse oon asunu yli 20 vuotta jampassa, ja siis rauhallinen luonnon läheinen paikka tää on. Rivarissa asunut suurimmaks osaks ja ns. paremmalla puolella jamppaa. Nyt kerrostalossa. naapurit on rauhallisia, mukavia tavallisia ihmisiä ja liikkumatilaa on luonnossa.
        Kaupassa käyn keskustassa, ostari ei oikeen nappaa (nuoriso/pultsarit hengaa) ja on kalliskin.
        täällä asunnot on edullisia. :) paljon koiraihmisiä.

        Ja puolisoni sanoi ettei olis muuttanut jamppaan jos olisi tiennyt maineen etukäteen. mut nyt kun asuu täällä niin todellakin viihtyy täällä. :D eli kyllä se maine vaan on semmonen joka vaikuttaa ihmisiin. mut ihan turhaa se huono maine on mun mielestä (ehkä ennen piti kutinsa.). Se vaan et jos asuu kaupunin vuokrasunnossa niin voi naapuritkin olla sen mukaiset.
        Haltianpolulle en muuttaisi kyllä itsekään (syytä en osaa sanoa, ei vaan oo mun makuun se alue) monet kaverit ja tutut on asuneet kyllä siellä ja ihan tavallisia nekin on. :o

        Paskat jampassa oo hätää värtsilän katu 76 oli mun kämppä 7 kerros vuonna 86 olin vuosia töissä wärtsilä paperkone tehtaalla


    • Reilu kuukausi on tullut Jampassa asusteltua, eikä tämä ole mitenkään poikkeuksellisen rauhattomalta lähiöltä vaikuttanut. Pikku ostarilla hilluu teinejä ja jokunen pultsarikin aina silloin tällöin, mutta eikös ne ole Suomessa melkein joka ostarin vakioväkeä?

      Itse nostaisin suurimmaksi ongelmaksi joidenkin kerrostalojen todella huonon äänieristyksen ja poikkeuksellisen suuret koirankakka varannot kevyenliikenteenväylillä.

    • HP 21

      Hyviä tai huonoja asuinalueita ei olekkaan. On vain mielikuvia, ennakkoluuloja ja
      väärää asennoitumista. Nomby tyyppistä ajattelua, joka näkyy näissäkin kommenteissa.
      Vastaukset voidaan karkeasti jakaa ihmistyypeittäin seuraavasti:1. uskoo kuulopu-
      heisiin=juoruihin. 2. hinnoittelee alueet ja uskoo kalliimman olevan parempi .
      3.Kaiken tietävä ja kaiken kokenut analysoija, joka pitää itseään muita parempana
      kansalaisena, asuessaan "paremmalla" puolella jotakin, pystyy maksamaan vuokransa ajoissa, ei suvaitse nuorisoa (se vaihe on jäänyt häneltä väliin?), on
      virallisen koirankakkakeskusteluyhdistyksen kunniajäsen.

      • ruhhmanaa

        No huh, huh... väite siitä ettei hyviä tai huonoja asuinalueita ole on aivan puhdasta dadaa eikä perustu mihinkään.

        Toinen asia sitten kokonaan on eroaako Jamppa OIKEASTI mitenkään merkittävällä tavalla muista Järvenpääläisistä asuinalueista.


    • Sirkkelijasilitys

      Eihän se oma koti tavalliselle ihmiselle ole mikään rahasampo, vai mitä ? Asuntosijoittajat ovat sitten erikseen.

      Mutta jos palstalla keskustelijat lukevat esim. Kauppista ja Arvopaperilehteä, niin nyt ovat ajat sellaiset, että on kolme ostokriteeriä jotka pätevät aina : välittäjät sanovat, 3 x S = sijainti, sijainti, ja sijainti. Tämä pätee kehyskunnissa ja radanvarressa hyvin.

      Helsingissä taas toimii kolmen ämmän sääntö 3 x M = metro, meri, ja maine.

      Tulevaisuudessa asuntovarallisuutta ei ehkä välttämättä enää peritä, vaan tulevat eläkeläiset joutuvat käyttämään asuntovarallisuuttaan tulevan eläkkeensä lisäksi omiin elämiskuluihinsa. Siispä kannattaa katsoa mistä asuntoa on hankkimassa, varsinkin jos asunto on tarkoitettu loppuelämän asunnoksi tai asunnoksi siihen eläkeikään asti.

      Osallistukaa oman kaupunkinne kaavailtoihin silloin kun asiat ovat vasta paperilla, jolloin niihin on mahdollista vaikuttaa, ja myös oman asuinalueensa rakentamiseen. Muistelen, ( osallistujia oli kourallinen, allekirjoittanut oli paikalla asukasyhdistyksen edustajana ) että J:pään keskustan, Pajalan alueen, ja Rantapuiston, ja Rakettitehtaan alueen kaavailta oli ainakin neljä ? vuotta sitten.

      Lähti vähän keskustelu rönsyilemään alkuperäisen kirjoittajan kyssäristä, mutta sinällään ihan mielenkiintoinen keskusteluketju.

      PS: Jäkessä Kurkkusuolaamonmäen tietävät vanhat Jäkeläiset, ja ne jotka ovat toisenpolven palomiehiä ! Tuossa em. kaavaillassa minun lisäkseni sen tiesi nyt edesmennyt kaupunginarkkitehti Ossian von Konow ! mutta junantuoma jäkeläinen olen minäkin !

      • TIETÄJÄ

        no,joo joskus voi olla ollut näin, muyya nyt on esim. Harjutiellä todella fiksua asuja asukkaita,koska suurin osa heistä on asunut talossa jo alusta asti. toki näitä sosiaalitapauksia on jokunen ollut,mutta heistä on selvitty asiallisesti vuokraajan kanssa. elikkä kaikki OK


    • Zync

      Itse olen asunut Jampassa vuodesta -87 vuoteen -96. Tuona aikana asuin aivan ydin-jampassa kerrostalossa, Noitten Jampan vuosien aikana tapasin puolisoni ja saimme molemmat lapsemme. Itselleni ei jäänyt kovinkaan pahaa makua Jampassa asumisesta vaikka oin sitä hieman etukäteen pelännytkin juuri alueen entisen huonon maineen takia. Nykyisin asun Jpään keskustassa ja voin valehtelematta sanoa että rauhallisempaa oli Jampassa asuminen. Jampassa häiriökäyttäytyminen oli enimmäkseen kotihälytyksiä tietyissä taloissa, kun taas tässä keskusta-alueella kaikkialla ympäristössä yleensä etenkin kesäisin.
      Mielestäni nuo 70-luvun levottomat ajat on turhaan pilannut alueen maineen. Muutama harmiton puliukko kesällä ja halvat asunnot eivät alueesta vielä mitään slummia tee. Varsinkin muistan että alle kouluikäisten lasten kanssa Jamppa oli suorastaan hyvä paikka asua, koska alueella ainakin tuohon aikaan asui paljon nuoria lapsiperheitä. Yhtä kaikki, ainahan Jampasta pois pääsee mikäli ei viihdy. Oma muuttomme ei aikoinaan johtunut kuitenkaan todellakaan viihtymisestä, Vanhoja naapureita jäi hiukan ikäväkin...

    • muutanpois

      Millähän tuo Jampankaaren PIRTTIHIRMU tuolta rivarista saatas hiljaseks. Lapset sillä on kotona ja hän itse aina humalassa ja haastamassa riitaa kaikkien kanssa.

    • Rauhallinen alue...

      Itse muutin Jamppaan tuttavien epäilyksistä huolimatta. Kaikkihan sanoivat, että täällä on niin levotonta ja pelottavaa porukkaa. Tämä kaikki oli taas luulopuheita. On kyllä totta, että täällä on edelleen hyvä ja huono puoli. Hyvä puoli (Saunakallion koulun eteläpuoli sekä Wärtsilänkadun länsipuoli.
      En ole kahden vuoden aikana nähnyt mitään epäilyttävää, en maahanmuuttajia, ja vain kesäöisin on kuulunut joskus baarikotiutumisia, mutta siis todella harvoin.
      Voisin kyllä mieluumin suositella tätä aluetta, kuin esim. Tikkurilaa, jossa kuului meteliä ja näytti tapahtuvan joka yö jotain.

      Jos haluaa rauhallista ja luonnonläheistä aluetta hyvillä lenkkipoluilla ja metsillä sekä erittäin halvoilla asunnoilla niin suosittelen. Pikku hiljaa täälläkin hinnat nousee, kun ihmiset tajuavat, että täälläkin asuu aivan samoja ihmisiä kuin muillakin kerrostaloalueilla:)
      Suurin osa kaupungin vuokra-asunnoista on siirretty keskustaan, jolloin alue rauhoittui. Meidänkin pihapiirissä on enimmäkseen omistusasuntoja ja on kyllä niin hiljaista ja rauhallista. Paljon vanhuksia.
      Ei todellakaan mitään valittamista...

    • Heips,

      Jamppa on oikeasti vanhemmille ihmisille, jotka ovat sosiaalitoImen asiakkaita loppusioituskohde.
      Toisaalta muualta tulleet nuoret saavat Jampasta edullisen asunnon josta voi ponnistaa.
      Ehkä nämä epäkohdat opettavat nuoria.
      Suosittelen kyllä, nuorille ( korkeintaan 1v asumista). Paljon on elämästä opittavaa.
      Ehkä voisi ajatella.
      Me vanhat jotka olemme kokeneita, voisimme antaa jotakin nuorille.
      Mikään paikka jossa asut ei ole oma ennen kuin tunnet sen omaksesi.

      Jamppa on paikka jossa moni kulttuuri kohtaa toisensa.
      Tämä opettaa meille aikusille kuten myös lapsille paljon.

      Mielestäni on kysymys asennoitumisesta.
      Kun et hyväksy jotakin, kuulutko silloin joukkoon vai, haluatko kuulua isompaan joukkoon ??

      Pitkän tien käyneenä voin kertoa vain oman mielipiteeni.

      Me kaikki ollaan, synnytty samalla tavalla, kysymys on vain siitä missä ?

      Tärkein asia Miehen elämässä on ITSEKUNNIOITUS !

      ps. olisihan se hienoa kun 15v ymmärtäisi tämän eikä sössisi tulevaisuuttaan

      yst. terv -mjp-

    • Superjamppalainen

      Jamppa on best...entiset asuinpaikat: Helsinki, HIekkaharju, Tupalantie Järvenpäässä, Loutinkatu, Jamppa......eli siis Jamppa on näistä ehdottomasti
      paras....luonto lähellä, ihmiset rauhallisia, superkauppa vieressä, apteekki vieressä, hyvä koiran ulkoilutusalueet, bussipysäkki ja junapysäkki erittäin
      lähellä, päiväkodit lähellä, vanhusten palvelutalo lähellä...olemme asuneet noin 35 vuotta....paras paikka asua ::O)

    • eipä ole enää

      jamppa ei ole enää todellakaan pahaa seutua itse asunut 10 v jampassa eikä ole kyllä mistään mitään valittamista. sillonkun muutin jamppaan kuumotteli vähän itseäkin kun kaikki pelottivat että ei ole rauhallista seutua. no mutta 10 v asuttu ja voin sanoa että paljon rauhallisempaa seutua kun esim tikkurila 10 v sitten!

    • inkku

      jamppa on nykyisin ihan kiva ja jopa ihan viihtyisäkin paikka. josmus aikoinaan se oli niitä järvenpään kauheimpia paikkoha niinsanotuski. mutta ihan huoletta sinne voi muuttaa ei ole paha paikka :)

    • näitämietin

      Yksi hyvä indikaattori vuokratalossa voisi olla, kuinka monta muuttoa siinä on ollut vuoden aikana.Esim. Haltianpolulla (muistaakseni 1) on talo jossa oli vain 1 muutto vuoden aikana, ja ylempänä olevassa nk. "kattilassa" sijaitsevassa HP10:ssä 13! (VVO).

    • ihminen1

      Asun Jampassa rivitalossa, muutin tänne 2v. sitten espoosta. Googletin jampasta tietoja, joissa haukuttiin jamppaa narkkareiden asuinalueeksi ja ties miksi. Joo kyllä tuolla kaupalla saattaa joskus olla muutama kännissä pyöriä, mutta jos ei ole ihan keskellä metsää asunut niin ei voi kuin nauraa näille uhkakuville Jampasta :)

      Verrattuna Espooseen tämä paikka tuntuu niin lintukodolta kun olla ja voi.

      Ensimmäisenä iltana kun lähdin koiria käyttämään joskus 23 aikoihin, niin viereisellä parkkipaikalla oli isä ja poika katselemassa tähtiä kaukoputkella. He vielä morjenstivat minua iloisesti, vaikka en ollut ikinä heitä nähnyt. En voinut kun ruveta ääneen nauramaan "pelottavalle jampalle" :D

    • äläpelkääpimeää

      Pakko kirjoittaaa...! Oon viis vuotta täällä asunu ja voin sanoa, että on aikamoinen hirviömesta. Parissa eri paikassa Jamppaa oon asunu. Se riippuu vähän, mihin aikaan liikkuu esim viikonloppuisin. Mulla kun on koirii ni tulee liikuttuu hämäriin aikoihin ja voin sanoa, että joka viikko vähintään kerran tulee sellanen fiilis että nyt muutan v*ttuun täältä. Ollaan täällä naapureiden kanssa pitkään ihmetelty, kun mistään ei kirjoteta lehdissä ym. Ammuskelu pääty viimeks lehteen, mut sekin oli vaa paukkupaukuilla toteutettu. Olin oikeesti yllättyny, että siitä luki missään. Kovasti tuntuu et näit jampan tapahtumii yritetään lakasta maton alle.. Väitetään, että vanhalla maineella mennään. Ite kans ajattelin ennen niin, mutta tänne muutettuani oon saanu monta kertaa pelätä tuolla liikkuessa. Enkä ole mikään nynnerö. Ei tulis mieleenkään lähteä ulos ilman kännykkää. Jos ette usko niin kyselkää ihmisiltä, jotka täällä asuu ja asioista tietää. Jos ihmettelette, mistä tiedän täällä tapahtuvan kaikkee ni vastaus on tämä.. Mulla asuu paljon kavereita (opiskelijoita ollaan) ympäri Jamppaa niin niitten kanssa sit aina läpällä kysellään, et mitäs teillä tapahtu viikonloppuna.. sitä kautta kuulen. Puukotuksia, kirveellä riehumisia, pahoinpitelyjä, ammuskelua, yliannostuksia.. joka viikonloppu on vähintään yks tällanen tarina kantautunu korviin. En halua pelotella ketään vaan en halua ihmisten ajattelevan, että täällä asiat ois mihinkään suuntaan parantunut.

      • Izkä

        Jamppa - kiva, luonnonläheinen, pikku kylä pienessä kaupungissa. Jampankadun rivarit mukavaa asumista suht edullisilla hinnoilla. Etenkin lasten kanssa tosi kiva osoite olla. Jäke itsessään mun pirtaani kovin pieni ja kotikutoinen, mutta muksut viihtyy, niin kait sitten meidän aikuistenkin on tekeminen. "Hiljainen on kylätie"...


    • täällä ollaan

      Jampassa ostarin seutu on joskus kuumina kesäpäivinä rauhaton. Meidän talossa ongelmana on lähinnä uteliaat yksinkertaiset eläkeläiset. Muuten täällä on jopa puuduttavan rauhallista. Kerrostalojen ohuet seinät ja kaikuva putkisto on ongelma.
      Paikallisjuna saisi ehkä pysähtyä useammin. Helsinkiin on matkaa n. 40 km.
      Itse olen kanssa huomannut, että Järvenpään keskusta alue on kokonaisuutena rauhattomampi kuin Jamppa.

    • Neurologi

      Itse ostan perunat lopelta!

    • köh

      Asuin lapsena Jampassa eli vuosina 1996-2001 varhaiseen teini-ikään asti. Isä ei koskaan päästäny mua pitkäksi aikaa yksin ulos, varsinkaan ostarin läheisyyteen. Varotteli aina pultsareista tai narkkareista. Ja niitähän siellä olikin.

      En ehkä suosittele lapsiperheelle kun itselle jäi aika pelottavia muistoja. TOSIN tuosta on jo aikaa, ehkä asiat on jo muuttuneet siellä paremmaksi!

      • jampankasvatti

        92-98 jampassa lapsuus myös... kokeillaan arvalla muistatko puliukkoo ketä kutsuttiin pandaksi ?


      • jamppajamppa00
        jampankasvatti kirjoitti:

        92-98 jampassa lapsuus myös... kokeillaan arvalla muistatko puliukkoo ketä kutsuttiin pandaksi ?

        Panda ei ollu puliukko vaan kuuromykkä pullonkerääjä. Teki pulloilla paljon rahaa...


      • Anonyymi
        jampankasvatti kirjoitti:

        92-98 jampassa lapsuus myös... kokeillaan arvalla muistatko puliukkoo ketä kutsuttiin pandaksi ?

        Muistan kyllä Pandan.. Itse asuin Jampassa ala ja yläaste ajan. Lapsena koin että rauhaton.. Teininä hilluinkin sitten niissä rauhattimissa porukoissa.
        Mutta on kyllä niin talosta kiinni, missä asustaa. Kokeeko naapurit tai ympäristön rauhattoma
        -99 muutin Lappeenrantaan ja tänne jäin 💓
        Jäkeä ei ole ikävä, tulihan siellä ne kriittisimmät kasvun vuodet eleltyä😉
        Mutta ois kiva käydä piipahtaa nyt omien lasten kaa hoodeilla ja kattoo kui on Jamppakin muuttunut männä vuosista👍


    • Böllis__

      Olin viikonlopun Jampassa. Autosta pöllittiin kilvet heti samana viikonloppuna.

    • Naatikkeli

      Koko kaupungin persreikä

    • Kaarnapolku

      Jamppa on mainettaan parempi paikka, oikein rauhallinen ja mukava lapsiperheille. Voin suositella esimerkiksi Kaarnapolun asuntoja, ihanalla paikalla ja asukkaat mukavia sekä auttavaisia. Ostoskeskuksessa voi tehdä huoletta ruokaostokset ja laitapuolenkulkijoista ei ole tietoakaan.

    • pakapassukka1

      Parikymmentä vuotta olemme asuneet Jampassa, ensin rivitaloissa ja sittemmin osaketalossa. Hyvin rauhaisaa on asuminen ollut. Olen myös koirien kanssa liikkunut eri aikoihin enkä ole koskaan kokenut pelkoa tai vaaraa en myöskään ostarin kulmilla. Ihan tavallista rauhallista eloa ja mukavia ihmisiä. Tosin minulla ei ole kokemusta kaupungin taloista eikä niitä ihan naapurissakaan ole. Eli ihan hyvin viihdymme.

    • Raiskihahto

      Jamppalaiset kovikset ja narkkarit jos laittaa asumaan pohjanmaahan, Vaasan Ristinummelle, maine reppanoilta lähtee.

      Itse asun jampassa, mutta kun vierailee Pohjanmaalla, varsinkin Vaasan Ristinummella, siä nostetaan yksitellen kovikset naulakkoon.

      Jos joku väittää vastaan, sinne vain onnea koittamaan.

    • hohhoijaajjaa

      Aina sitä tämmöisiä kehyskunta seutuja haukutaan, mutta jos sattuu vaikka kalliosta omistamaan asunnon niin jo ollaan niin paremmalla seudulla vaikka huumeidenmyyjät käyttäjät ja juopot ja maahanmuuttajat ja kännisekoilijat arvaamattomat päähän potkijat mellastavat ympäriillä.

    • rivatrol

      romanian romanien rivatrol bisnes pyörii jampassa.sekakäyttäjiä paljon

    • Kedonkaunokki

      Nyt on ostarilta penkit poissa ja siellä ei juopot istuskele, he eli juopot ovat todella vähentyneet onneksi Jampasta. Kauppa on siisti ja monipuolinen ja kauppiaspariskunta mukava. Muutenkin mukavia ihmisiä 97 prosenttisesti. Koiran kanssa mukava ulkoilla. Asumiskokemusta 16v.
      Junalla pääsee nopeasti Hesaan.

      • Edistystä

        Se oli hyvä asia, että ottivat ne penkit pois pankkiautomaatin takaa.


    • joooei

      puli ja huumeporukat on muuttaneet pois jampasta keskustaan ja eripuolille järvenpäätä,keskustan alue on rauhaton nykyisin

      • Samaamieltä

        Järvenpään keskusta on rauhattomampi kuin Jamppa


      • Nääääin
        Samaamieltä kirjoitti:

        Järvenpään keskusta on rauhattomampi kuin Jamppa

        Toki keskustassa on vilinää ja välskettä koska onhan se keskusta. Mutta en lähtisi vertaamaan keskustaa jamppaan. Jamppa on ja tulee aina olemaan se rauhattomin paikka Järvenpäässä.


      • Rauhatonta
        Nääääin kirjoitti:

        Toki keskustassa on vilinää ja välskettä koska onhan se keskusta. Mutta en lähtisi vertaamaan keskustaa jamppaan. Jamppa on ja tulee aina olemaan se rauhattomin paikka Järvenpäässä.

        Kyllä keskusta ja Rantapuisto ovat rauhattomampia tiettyihin aikoihin. Rantapuistossa oli puukotus vähän aikaa sitten.


    • Kerttuliini

      Olisi muutto työn perässä Järvenpäähään. Asunnot ovat kortilla, mutta Jampassa niitä tuntuu olevan vapaana. Varmaan kertoo suuresta vaihtuvuudesta joka taas ei kerro hyvää alueesta. Vai mitä mieltä? Millainen on nykyään? Noin koirien kanssa myöhään ulkonaliikkuvan naisen näkökulmasta tätä mietin. Töissä on stressiä tarpeeksi niin kotona haluaisi edes olla rauhassa. Rivitaloalueelta kämppää

      • muutavaan

        Hei,

        Uskalta aliikkua vapaasti. Toki jos yöunia arvostat niin Jampankaari 17 ja 15 kannattaa kiertää kaukaa. Muutama mökääjä. 10-v asunut itse ja ihana alue. Toivotaan itse että löydettäisi rauhallisempi pihapiiri jampasta ja jos ei, niins itten keskustaan päin karkuun :D


      • Jamppalainen

        Jamppa on parempi kuin netflix. Toimintaa saa katsomalla ikkunasta ulos. Poliisiautokin ajaa Jampan pyöräteitä pitkin vähän väliä.

        Kyllä Jamppa muuten ihan rauhallinen taitaa olla. Mitä nyt joskus ollut jotain puukotuksia ja ammuskeluja, kun vanhoja uutisia lukee.

        Jos aikoo liikkua ulkona pimeällä, niin kannattaa ainakin jonkinlaista harjoittelua tehdä itsepuolustuksen kannalta. Tai pitää jotain välinettä siihen tarkoitukseen mukana.


      • Anonyymi

        Älä muuta Jamppaan. Koiria on jo tarpeeksi!


      • Anonyymi
        muutavaan kirjoitti:

        Hei,

        Uskalta aliikkua vapaasti. Toki jos yöunia arvostat niin Jampankaari 17 ja 15 kannattaa kiertää kaukaa. Muutama mökääjä. 10-v asunut itse ja ihana alue. Toivotaan itse että löydettäisi rauhallisempi pihapiiri jampasta ja jos ei, niins itten keskustaan päin karkuun :D

        Samaa mieltä, muuttanut ja taas muuttohousut jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, muuttanut ja taas muuttohousut jalkaan.

        Pöytäalhossa haisi vahva kannabis ja joka vkl yläkerran naapuri ajeli sohvalla pitkin olkkaria, oli makeeta lähtee aamulla 5:30 junalla stadiin töihin valvonneena, jampassa haisee meta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jamppa on pahentunut. Ammuskelua,natseja ja somalit ryöstävät kaupan pihalla ihmisiä. Narkit pyörii joka rakennuksessa diilaamassa...ja ihmisä seurataan autoilla ja ahdistellaan. Helvettiin jampasta vauhdilla. Ja kerrostaloissa murtaudutaan kellareihin

    • Anonyymi

      Jamppa on hyvä paikka asua. Keskustassa on vain tuulipukumummoja ja pappoja. Antaa muuten hyvän kuvan Järvenpäästä kun yritetään rakentaa nuorekkaasti korkeita taloja ja kadulla kävelee päivällä tuulipukuzombeja kyyläämässä. Oikeastaan aika persereikä koko kylä.

      • Anonyymi

        Eniten huumehörhöjä koko pääkaupunkiseudulla.


    • Anonyymi

      Jampassa on pyromaanivaara ja liikaa meluavia koiria

    • Anonyymi

      Järvenpää on pahempi paikka kun joku Kouvola. Sielläkin on sivistyneempää porukkaa. Missään ei ole niin junttia porukkaa kun Jäkessä.

      • Anonyymi

        Tuo kertoo vain siitä, millaisissa porukoissa liikut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kertoo vain siitä, millaisissa porukoissa liikut.

        Menikö maalaisella tunteisiin? Itseasiassa Kouvola puolet isompi kun Järvenpää niin vähän huono vertaus, joku Juva varmaan lähempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö maalaisella tunteisiin? Itseasiassa Kouvola puolet isompi kun Järvenpää niin vähän huono vertaus, joku Juva varmaan lähempänä.

        Juva on kärpäsen paskan kokoinen. Tai asuuko siellä melkein 50 000 ihmistä, kuten Järvenpäässä?


    • Anonyymi

      parasta a-luokkaa ei asu muita kuin hyvin toimeen tulevia etten sanoisi kellään ei ole kellokorttia on äveriästä sakkia joo

    • Anonyymi

      Ihan kuin asuisin eri Jampassa kuin suurin osa yllä olevista. Sen jälkeen kun yksi omien sääntöjensä mukaan elänyt poppoo pistettiin talosta pihalle, täällä on ollut niin hiljaista ja rauhallista, että on ihan tylsää. Pitää vissiin lähteä etsimään vaihtelua elämään sieltä huonommasta Jampasta. Paitsi että minähän olen asunut siellä jo 15 vuotta. Omistan asuntoja useammasta taloyhtiöstä ja muutamasta kaupungista. Olen myös asunut aika monessa paikassa vähintään osa-aikaisesti. Näillä kokemuksilla Jamppa on ihan tavallinen lähiö. Jos käy nätisti pyytämässä, niin aina löytyy joku, joka suostuu ottamaan senkan nenästä. Sama onnistuu ihan varmasti jokaisessa suomalaisessa lähiössä. Ihan yhtälailla jokaisessa suomalaisessa lähiössä pystyy asumaan oman turvallisuutensa vaarantumatta.

      Jampan suurin haaste on se, että kaikenlaisten huhujen levittelijöiden ja liioittelijoiden jäljiltä asuntojen arvo on varsin alhaalla. Tilannetta ei yhtään paranna se, että hyväuskoisia asuntosijoittajaksi ryhtyviä huiputettiin WK76 myynnin yhteydessä. Loppuun käytetty talo myytiin hyvin pidettyjen hinnalla maksimaalisella yhtiölainalla. Nyt pitäisi sitten ruveta kuromaan remonttivelkaa kiinni, mutta mistään ei saa enää lisää lainaa. Osakkaat yrittävät päästä kämpistään eroon, mutta kukaan ei osta. Pitkä lista noin 1000 €/m2 hintaisia asuntoja myynnissä syö alueen muidenkin asuntojen arvoa ja siinä sivussa myös alueen arvostusta.

    • Anonyymi

      Tänäänkin niin sanotulla elintarvikkeiden jättteiden väliaikaisella kierrätys asemalla pilvi leijaili.ja asukkaita kehoitettiin menemään sisälle.tapahtuma aika noin kello 17 ja ilmoitus tv tuli19:30.pikkuisen myöhässä oli.tilanne jo ohi kello 18.on se kumma että elintarvikkeet syttyy nykyään tuleen jo kolmannen kerran tänä vuonna.no ei syty.mutta kun siellä on nykyään vaarallisten aineiden väliaikainen säilytyspaikka.ne kyllä syttyy.palolaitoskin rakennettin tarkoituksella siihen viereen.lain mukaan tälläistä rakennusta ei saa rakentaa asuinalueelle eikä 500 metriä lähemmäksi asuin rakennuksia.vain jäkessä kaikki on mahdollista kuin muutamat näin päättävät.tässä kaiken takana alunperin oli tämän alueen suurin veronmaksaja

      • Anonyymi

        Aika kujalla olet tapahtumista. Ko. laitos ei käsittele elintarvikejätteitä eikä se ole koskaan sellaisia käsitellytkään. Se on kemikaalijätteiden käsittelylaitos. Kemikaalilla ei ole mitään tekemistä kaalin kanssa, jos niin luulit.

        Jätehapposeoksen neutraloinnissa tapahtuneen virheen vuoksi aihetuvasta vaarallisen aineen onnettomuudesta hätäkeskukseen ilmoitettiin kello 18.08. Päätös väestön varoittamisesta tehtiin noin 18.40 ja aluksi varoitus annettiin vain lähimmille rakennuksille. Koko Jamppaa ja Saunakalliota koskevaksi varoitus laajennettiin vähän myöhemmin. 112-sovellus välitti vaaratiedotteen kello 19.09 ja yleisradio välitti sen 19.12.

        Paloasema on nykyisellä paikallaan siksi, että sille alun perin suunniteltu tontti oli liian lähellä pohjavedenottamoa. Selvityksiä tehtiin varsin perusteellisesti ja niissä todettiin, että esimerkiksi paloautojen peseminen yms. ei olisi millään järjestelyillä mahdollista alkuperäisen suunnitelman mukaisella tontilla. Nykyisen sijainnin merkittävä etu on se, että Jokelan taajama tavoitetaan tavoiteajassa. Alkuperäisen suunnitelman mukainen paikka lähes kaksi kilometriä idempänä olisi johtanut toimintavalmiusajan pitenemiseen Jokelassa nykyiseen verrattuna. Se, että Jamppa ja Wärtsilän teollisuusalue tavoitetaan nyt nopeammin on vain sivuvaikutus. Palvelutasopäätöksen mukainen vaatimus on osoitteesta riippuen 6 tai 10 minuuttia.

        Sellaista lakia, joka kieltäisi kemikaalivaraston sijoittamisen alle 500 metrin päähän asuinrakennuksesta ei ole. Ympäristölupaa haettaessa selvityslomakkeella on ilmoitettava, jos 300 metrin säteellä on asutusta, koulu tai päiväkoti, sairaala, pohjavedenottamo tai muuta vastaavaa. Velvollisuus ilmoittaa aluehallintovirastolle häiriölle herkän kohteen olemassa olosta ei välttämättä estä ympäristöluvan saamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kujalla olet tapahtumista. Ko. laitos ei käsittele elintarvikejätteitä eikä se ole koskaan sellaisia käsitellytkään. Se on kemikaalijätteiden käsittelylaitos. Kemikaalilla ei ole mitään tekemistä kaalin kanssa, jos niin luulit.

        Jätehapposeoksen neutraloinnissa tapahtuneen virheen vuoksi aihetuvasta vaarallisen aineen onnettomuudesta hätäkeskukseen ilmoitettiin kello 18.08. Päätös väestön varoittamisesta tehtiin noin 18.40 ja aluksi varoitus annettiin vain lähimmille rakennuksille. Koko Jamppaa ja Saunakalliota koskevaksi varoitus laajennettiin vähän myöhemmin. 112-sovellus välitti vaaratiedotteen kello 19.09 ja yleisradio välitti sen 19.12.

        Paloasema on nykyisellä paikallaan siksi, että sille alun perin suunniteltu tontti oli liian lähellä pohjavedenottamoa. Selvityksiä tehtiin varsin perusteellisesti ja niissä todettiin, että esimerkiksi paloautojen peseminen yms. ei olisi millään järjestelyillä mahdollista alkuperäisen suunnitelman mukaisella tontilla. Nykyisen sijainnin merkittävä etu on se, että Jokelan taajama tavoitetaan tavoiteajassa. Alkuperäisen suunnitelman mukainen paikka lähes kaksi kilometriä idempänä olisi johtanut toimintavalmiusajan pitenemiseen Jokelassa nykyiseen verrattuna. Se, että Jamppa ja Wärtsilän teollisuusalue tavoitetaan nyt nopeammin on vain sivuvaikutus. Palvelutasopäätöksen mukainen vaatimus on osoitteesta riippuen 6 tai 10 minuuttia.

        Sellaista lakia, joka kieltäisi kemikaalivaraston sijoittamisen alle 500 metrin päähän asuinrakennuksesta ei ole. Ympäristölupaa haettaessa selvityslomakkeella on ilmoitettava, jos 300 metrin säteellä on asutusta, koulu tai päiväkoti, sairaala, pohjavedenottamo tai muuta vastaavaa. Velvollisuus ilmoittaa aluehallintovirastolle häiriölle herkän kohteen olemassa olosta ei välttämättä estä ympäristöluvan saamista.

        Täysin paskapuhetta.taas joku kirjoittanut .eli sellainen taho joka tästä asiasta on hyötynyt jo rahallisesti aika paljon ja tulee hyötymään.lähiasukkaille kyllä ilmoitettiin että tänne rakennetaan elintarvikkeiden väliaikainen säilytyspaikka.ja mitä noihin ilmoituksiin tulee nekään ei pidä paikkaansa.kyllä tuo asema lopetetaan vuoden sisällä.ja sen jälkeen siellä kierrätetään vain sitä mikä on taajama alueeella luvallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin paskapuhetta.taas joku kirjoittanut .eli sellainen taho joka tästä asiasta on hyötynyt jo rahallisesti aika paljon ja tulee hyötymään.lähiasukkaille kyllä ilmoitettiin että tänne rakennetaan elintarvikkeiden väliaikainen säilytyspaikka.ja mitä noihin ilmoituksiin tulee nekään ei pidä paikkaansa.kyllä tuo asema lopetetaan vuoden sisällä.ja sen jälkeen siellä kierrätetään vain sitä mikä on taajama alueeella luvallista.

        Siis elintarvike jätteiden väliaikainen säilytyspaikka jatkokäsittelyä varten


    • Anonyymi

      376 Markus Kuotesaho

      https://www.youtube.com/watch?v=g1VaMMVM-E0

    • Anonyymi

      Hörhöjä täys.

    • Anonyymi

      Onneksi raamattupiiri kasvattaa suosiotaan.

      • Anonyymi

        Mutta onneksi kristinusko on laskussa


    • Anonyymi

      Jamppa ei ole entisellään. Neulasbaari on kaadettu ja ostari on tuhottu.
      Alepa ei sovi Jamppaan koska on liian kallis kauppa ja keltainen väri ei
      oikein ole Jampassa tuttua. Jamppa oli kerran aito. Nykyään jäljellä on
      vain menneisyys...

      • Anonyymi

        Neulasbaarin hävittäminen oli kaupungilta vikatikki. Pitää olla todella lapsellinen kuvitellakseen, että keppanan latkimisesta itselleen uuden "työuran" ottaneet vaihtaisivat "ammattiaan" siksi, että enää ei voi istua kannon nokassa tai kiven päällä ihmisten katseilta piilossa. Vanhaan aikaan saattoi ihan sujuvasti kuvitella, että Jampassa ei ole lähes jokaiseen lähiöön kuuluvaa kaljakööriä. Piti vain olla kurkkimatta Neulasbaarin suuntaan. Nyt nämä maiseman "kaunistukset" ovat sitten keväästä syksyyn Jampan näkyvimmällä paikalla joka päivä ainakin 7-15.30.

        Mitä tulee Jampan levottomuuteen, niin ihan tavallinen lähiö tämä on. Juuri sellainen, joissa asuu noin miljoona suomalaista.


    • Anonyymi

      Juu kyllä sinne vielä yksi valintatalo ja postipankki mahtuisi : )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe