Miksi Jumala loi halkiomadot?

-222-

Kyseessä on eläin, joten Jumala on luonut ne.

Jumala loi halkiomadot joko viidentenä tai kuudentenä päivänä.
Tässä vaiheessa Aatami ei vielä ollut syönyt väärästä puusta, joten rangaistukseksi hän ei ole näitä luonut.

"Aikuiset yksilöt loisivat verisuonistossa, munat leviävät virtsan tai ulosteen mukana veteen, mistä toukkavaiheen yksilöt voivat tunkeutua uuteen uhriin kaivautumalla tämän ihon lävitse"

"Maailman terveysjärjestön mukaan ne ovat malarian jälkeen ihmisen toiseksi pahimpia loistauteja, joista kärsivät sadat miljoonat ihmiset"

28

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä loi

      Tuo sadismia harrastava Jumalahan ne tosiaan loi, kuten petoeläimet, loiset ja kaikki sairaan karmivat jutut täällä pallolla.

    • kalaverkko

      Sadismia harrastaa lähinnä ihmiset, jotka raiskaavat pikkulapsia ja ihmiset tuhoavat tätä maapalloa. Kaikelle elolliselle on oma paikkansa tässä maapallolla ihmskunnan hyödyksi joskus jopa tuhoksi.
      Ihminen on kehittänyt paljon pahempia taudin aiheuttajia, joten Raamatun ilmoitus pitää paikkansa, maa saastuu jaljojemme alla. Ihmisen tuhot ovat paljon suuremat kuin malarian aiheuttamat tuhot.

      • kalaverkko

        Anteeksi mitä, tuo on loukkaava herjaus että harjoittasin lasten raiskaamista, näen että luet tekstiäni törkeällä tavalla! ilmoitan asiattomasta viestistäsi.


      • *
        kalaverkko kirjoitti:

        Anteeksi mitä, tuo on loukkaava herjaus että harjoittasin lasten raiskaamista, näen että luet tekstiäni törkeällä tavalla! ilmoitan asiattomasta viestistäsi.

        Itselleni ei tule ensimmäisenä mieleen lapsien raiskaaminen kun mietin ihmiskuntaa. En ymmärrä miten lapsien raiskaminen edes liittyy keskustelun aiheeseen. Ja vaikka liittyisikin aiheeseen, niin tuo argumentti on täysin turha koska kaksi pahaa ei tee yhtä hyvää.


    • kalaverkko

      Vastaukseni liittyi sadismia harrastavaan Jumalaan, sadismia harrastaa lähinnä ihmiskunta toinen toistansa kohtaan ja saa aikaan paljon enemmän tuhoa kuin malaria aiheuttava ötökkä.

      • *

        Tämä ei nyt ole mikään kilpailu siitä kuka saa enemmän pahaa aikaiseksi maailmassa. Vaikka ihminen saisi enemmän pahaa aikaiseksi kuin Jumalan luomat loiset (olen tästä eri mieltä), se ei poista sitä tosiasiaa että Jumalan luoman loisen ansiosta sadat miljoonat ihmiset kärsivät ja kuolevat.

        Hyvä, rakastava, kaikkivoipa Jumala ei toimisi näin.
        Joko Jumala on sadisti jai sit hän ei ole kaikkivoipa.
        Nämä ovat ne vaihtoehdot.


      • Slodi

        Malaria on maailman johtavia infektiotauteja, johon kuolee vuosittain 1,5-2,5 miljoonaa ihmistä.

        Malaria ja muut sadisti-Jumalasi luomat taudit tappavat tuhat kertaa enemmän ihmisiä, kun me ihmiset itse tapamme toisiamme.

        Lisäksi sinun sadisti-Jumalasi loi meidät imiset sellaisiksi, jotta kykenemme sopivissa oloissa tappamaan lajitoverimme. On satoja muitakin eläinlajeja, jotka sadisti-Jumalasi "suunnitteli" samalla tavalla "väärin".


      • trumpettimato
        Slodi kirjoitti:

        Malaria on maailman johtavia infektiotauteja, johon kuolee vuosittain 1,5-2,5 miljoonaa ihmistä.

        Malaria ja muut sadisti-Jumalasi luomat taudit tappavat tuhat kertaa enemmän ihmisiä, kun me ihmiset itse tapamme toisiamme.

        Lisäksi sinun sadisti-Jumalasi loi meidät imiset sellaisiksi, jotta kykenemme sopivissa oloissa tappamaan lajitoverimme. On satoja muitakin eläinlajeja, jotka sadisti-Jumalasi "suunnitteli" samalla tavalla "väärin".

        Läntisellä pallon puoliskolla olisi rahaa (yltäkyllin) lopettaa tuokin Malaria-tauti. Ihmiset vain eivät halua niin tehdä. AIDS.in kyllä kylvetään rahoja, se on ajankohtaisempi tauti, joka koskee monia länsimaalaisia.


      • tyuiop767676
        trumpettimato kirjoitti:

        Läntisellä pallon puoliskolla olisi rahaa (yltäkyllin) lopettaa tuokin Malaria-tauti. Ihmiset vain eivät halua niin tehdä. AIDS.in kyllä kylvetään rahoja, se on ajankohtaisempi tauti, joka koskee monia länsimaalaisia.

        Miksi ihminen pitää korjata Jumalan virheet?


      • maan matonen

        Tämä tuntemamme elämä kehdosta hautaan on paratiisia, verrattuna siihen mitä on Helvetti, joka on ikuista kauhua ja liekkien polttavaa tuskaa matojen kanssa, jotka eivät kuole. Sinne joutuneet haluavat päästä puoleksi minuutiksi maan päälle, että voisivat katua ja ottaa vastaan Jeesuksen pelastavan sovintoveren.


      • herran pelko
        tyuiop767676 kirjoitti:

        Miksi ihminen pitää korjata Jumalan virheet?

        Viruksiin ja bakteereihin kuolee myöskin vuosittain paljon ihmisiä, , joka on loinen. eikä sille voida mitään. Puhumattakaan syövästä. Näen asian niin, että ihminen on luotu heikoksi, joka kaipaa Jumalan suojelua. Se miten elää. Elääkö uskoen Jumalaan vai ei, määrittää kohtalomme. Taivaassa tai Manalassa. Se on se tärkein. Vanhurskaan pöydästä ei leipä lopu. Lupaa Jumala. Kuten myös että isien pahat teot Minä Herra kostan kolmanteen ja neljänteen sukupolveen.


      • amerikakampamaneetti
        Slodi kirjoitti:

        Malaria on maailman johtavia infektiotauteja, johon kuolee vuosittain 1,5-2,5 miljoonaa ihmistä.

        Malaria ja muut sadisti-Jumalasi luomat taudit tappavat tuhat kertaa enemmän ihmisiä, kun me ihmiset itse tapamme toisiamme.

        Lisäksi sinun sadisti-Jumalasi loi meidät imiset sellaisiksi, jotta kykenemme sopivissa oloissa tappamaan lajitoverimme. On satoja muitakin eläinlajeja, jotka sadisti-Jumalasi "suunnitteli" samalla tavalla "väärin".

        Miten olisi sellanen teoria, että malaria ei ole alkuperäisesti ollut noissa maissa, missä on ilmeisen suotuisat olosuhteet sen leviämiselle ja tarttumiselle isäntäeläimestä ihmiseen, vaan se on sinne levinnyt jostain muualta, ihmisen toimesta, missä sitä on esiintynyt vähäisesti ja nyt se on vitsauksen ominaisesti levinnyt, hallitsemattomaksi uudella madon suotuisella elinympäristöllä.

        Jos jonkin eläin ei ole alkuperäisesti kuulunut jollekin alueelle, se voi levitessään, mitä usein tapahtuu ihmisen toimesta moderninteknologian ansiosta, tehdä jollekin muulle kantaeliölle suuret tuhot.

        Piti laittaa tähän esimerkkinä Amerikan kampamaneetti Itämeressä, mutta se olikin vain ollut 2008 viherpropaganda pelottelua, jota ei julkisuudessa viitsitty korjata jälkeenpäin, kuten yleensä on.


      • *
        herran pelko kirjoitti:

        Viruksiin ja bakteereihin kuolee myöskin vuosittain paljon ihmisiä, , joka on loinen. eikä sille voida mitään. Puhumattakaan syövästä. Näen asian niin, että ihminen on luotu heikoksi, joka kaipaa Jumalan suojelua. Se miten elää. Elääkö uskoen Jumalaan vai ei, määrittää kohtalomme. Taivaassa tai Manalassa. Se on se tärkein. Vanhurskaan pöydästä ei leipä lopu. Lupaa Jumala. Kuten myös että isien pahat teot Minä Herra kostan kolmanteen ja neljänteen sukupolveen.

        Saahan sitä aina kaivata, mutta ei se ketään auta.
        Vai onko niin että uskovaiset kuolee harvemmin syöpään kuin ei-uskovaiset?


    • kalaverkko

      Viestisi on kunniaa loukkaava ja armoton. Tämä juuri kertoo mitä on ihmiskunta. Sanat voivat olla tuhoisimmat kuin moni muu asia. Ja tämä kertoo sen että on olemassa kaksi valtakuntaa, pahan ja hyvän. Jumala on rakkaus, mutta jonkun imiset puheet eivät sitä ole. Tmän palstan jätän jälleen, tällaisia loukkauksia ei lue muuta kuin täällä. Ei siis kannata tuhlata aikaansa henkilöihin joilta puuttuu käsitys toisen ihmisen tunteista ja kunnioittamisesta. Toivon että sinäkin jonain päivänä ymmärrät Jumalan rakkauden. :)

      • *

        Tällä palstalla ei saa loukata muita kuin homoseksuaaleja.
        Heistä saa sanoa mitä tahansa koska heillähän ei ole ihmisarvoa muutenkaan.

        Toivon että sinäkin jonain päivänä ymmärrät Jumalan homorakkauden.


    • kalaverkko

      Minä en ole loukannut homoja, Jumala rakastaa kaikkia syntisiä ihmisiä. Älä tee vääriä johtopäätöksiä koska et tunne minua, yllä oleva teksti kertoo armottomasta ja syyttelevästä mielenlaadusta. Syytät sellaista sadismista jota et nähtävästi tunne henkilökohtaisena vapahtajanasi. Jumala on sanonut kymmenessä käskyssä, älä tapa, älä tee, huorin, älä varasta jne. meillä on valinta omasta ja toisen elämästä, mitä sillä teemme. Jumalaa ei voi syyttää omista teoistamme, vaan katsoa silloin omaan napaamme. Lopeta nyt tähän. Tällaiset on tuuleen puhuttuja koska niillä ei ole muuta kuin Jumalan löytäminen silloin kun jotain pahaa tapahtuu, mutta kun kaikki on hyvin, ei Jumalaakaan tunneta, mutta syytökset yleensä osoitetaan silloin kun itsellä on vaikeaa. Ihminen on vain kumma epele. Epäuskoinen löytää usein Jumalan, mutta millä tavalla. Tapaan ihmisiä päivittäin ja sieltä nousee yleensä silloin syytös Jumalalle vaikka elämä on kaikkea muuta kuin Kristuskeskeistä, syytöksiä, missä Jumala oli silloin, jne. aika hassua muuten tällaiset tilanteet.

      • Raamatun horinat

        Jumala ei ole "sanonut" yhtään mitään. Kaikki mitä Raamatussa lukee on taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksimää potaskaa.

        Teidätös muuten mistä nuo kymmenen käskyä on Raamattuun plagioitu?


      • *

        Mitä kohtaa et ymmärrä?

        - Jumala loi eläimet.
        - Halkiomadot ovat eläimiä.
        - Halkiomadoista kärsivät sadat miljoonat ihmiset.


    • Loogista, eikö totta

      - Kun ihminen luo biologisia aseita, tuhoamme mapallon.
      - Kun Jumala luo tappavia loisia, emme ymmärrä Jumalan rakkautta.

    • * Jumala ei niitä luonut, varsinkaan ennen lankeemusta? Mistä muuten olet tietävinäsi, että ne luotiin ennen lankeemusta? Olitko ehkä Paratiisissa silloin?

      * Kaikki mitä ihmiskunta saa tuta pahaa, sairauksineen sotineen vitsauksineen, ovat synnin seurausta, eli Aadamin lankeemus aiheutti esm. Haavistonkin sukupuolisen poikkeavuuden, ja Niinistön sukkavihan.:) ?

      * Jumala loi täydellisen ihmisen, joka olisi elänyt ianakaikkisesti, eikä se olisi mahdollista, jos olisi ollut jo esiin tuomasi " halkiomadot", ynnämuut loiset ja lukemattomat sairaudet.

      • *

        Jos Jumala ei luonut halkiomatoa tässä kohtaa, niin kerro missä kohtaa hän sen loi:

        - Viidentenä päivänä hän loi meren elävät ja linnut
        - Kuudentena päivänä hän loi maaeläimet, sekä miehen ja naisen

        Tästä tulee taas täysin typerä väittely, mutta eihän satukirjasta voi järkevää väittelyä saadakan aikaiseksi.


      • hortonami
        * kirjoitti:

        Jos Jumala ei luonut halkiomatoa tässä kohtaa, niin kerro missä kohtaa hän sen loi:

        - Viidentenä päivänä hän loi meren elävät ja linnut
        - Kuudentena päivänä hän loi maaeläimet, sekä miehen ja naisen

        Tästä tulee taas täysin typerä väittely, mutta eihän satukirjasta voi järkevää väittelyä saadakan aikaiseksi.

        Eikö luomakunnassa tapahdu eläimissä ristetyksiä ja jalostumista, joka auttaa yksilöä selviytymään paremmin.

        Mistä kukaan voi tietää, että halkiomatoja olisi ollut maailman luomisesta asti, voivathan ne olleet jossain luolassa kotelovaiheessa horroksessa ja kuoriutuneet vasta vuosia myöhemmin ulos, jonkun nisäkkään verenkiertoon joutuessa esim. lepakon.

        Uusia lajeja löytyy esim amatsonin sademetsistä vähän väliä, siinä missä joku laji kuolee sukupuuttoon jossain päin maailmaa.


      • *
        hortonami kirjoitti:

        Eikö luomakunnassa tapahdu eläimissä ristetyksiä ja jalostumista, joka auttaa yksilöä selviytymään paremmin.

        Mistä kukaan voi tietää, että halkiomatoja olisi ollut maailman luomisesta asti, voivathan ne olleet jossain luolassa kotelovaiheessa horroksessa ja kuoriutuneet vasta vuosia myöhemmin ulos, jonkun nisäkkään verenkiertoon joutuessa esim. lepakon.

        Uusia lajeja löytyy esim amatsonin sademetsistä vähän väliä, siinä missä joku laji kuolee sukupuuttoon jossain päin maailmaa.

        "Eikö luomakunnassa tapahdu eläimissä ristetyksiä ja jalostumista, joka auttaa yksilöä selviytymään paremmin. "

        Noh noh! Et kai sä vaan vihjaa että olisi tapahtunut evoluutio?
        Pois tuollaiset syntiset ajatukset!

        Nyt Jeesus-lasit takaisin päähän ja koita käyttäytyä!


    • tärkeä korjaus

      Pieni korjaus. Aatami yksin ei syönyt väärästä puusta eikä ensiksi, vaan hänen kumppaninsa Eeva, jonka käärme (Satana) vietteli. Eeva vietteli Aatamin.

      • Sumerilaisten satu

        Noinhan ne sumerilaiset aikoinaan satuilivat. Käyttivät vain Aatamista ja Eevasta eri nimiä.


    • Kuuluisikohan...

      ...nuo kaikki sairaudet siihen synnin seuraukseen, johon kuuluu myös kuolema. Alunperin ihmisen ei ollut tarkoitus kuolla, ehkä ei siis ollut tarkoitus myöskään sairastua. Kuolema ja sairaudet tulivat synnin seurauksena.

      Jos ihminen ei ymmärrä jotain asiaa, miten Jumala sen on tehnyt, niin tarkoittaako se sitä, ettei sitä ole voinut tapahtua? Silloinhan Jumalasta tehtäisiin yhtä pieni kuin ihminen. Vaan Jumala on paljon suurempi, Hänen ymmärryksensä on paljon ihmisen ymmärrystä suurempi. Siksi en usko, että koskaan ihmiset löytäisivät ihan täsmälleen selitystä kaikelle, mitä maailmassa on.

      • *

        Jos ihminen ei ymmärrä jotain asiaa, onko Jumala kuitenkin automaattisesti asian takana? Kuulostaa aukkojen-jumala argumentiltä joka on virhepäätelmä.


    • Jotainhan

      sen madonkin on syötävä elääkseen. Luojamme on säätänyt jopa niinkin, että lopuksi meistä kaikista tulee madonruokaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe