Niin...

narsisti ja uskonto

6

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus

      Narsistit ja psykopaatit käyttävät myös Raamatun sanaa keinonaan alistaa uhrinsa otteeseensa ja vääristelevät sitä korostaakseen omaa valtaansa uhreihin. Lukevat "kuin piru Raamattua"?

      • YAK-42

        Joo, uskontojen tarkoitushan on aina ollut ihmillisen narsismin hillitseminen. Valitettavasti moni narsisti on kuitenkin valinnut papin, opettajan, psykiatrin, tuomarin ym. naamion. He ovat susia lampaiden vaatteissa.


      • M.B.
        YAK-42 kirjoitti:

        Joo, uskontojen tarkoitushan on aina ollut ihmillisen narsismin hillitseminen. Valitettavasti moni narsisti on kuitenkin valinnut papin, opettajan, psykiatrin, tuomarin ym. naamion. He ovat susia lampaiden vaatteissa.

        Uskonnot ovat politiikan ja vallan mellestyskenttää silloin kun se alkaa rakentua institutionaaliseen muotoon ylempineen ja alempineen. Noin muuten ihmisessä lienee ihan universaalisti se henkinenkin puoli, jolle monet uskonnot ovatkin päässeet rakentumaan.

        Henkisyys ja hengellisyys ok - kaik muu on ihan persiistä laumoineen ja johtajineen, parempineen ja huonompineen ja vihoviimeisenä se, kun aletaan elämää ja toisten tekemiä ratkaisuja penkomaan raamatun kautta. Kun pilkku pilkulta käydään läpi toisen rikkomuksia raamattua ja jumalaa vastaan, niin kyllä tällä sudella ainakin nousee villat lampaanturkista ja tiikerin raidatkin kalpenevat silkasta kauhusta ja se susi sisällä alkaa äristä. Kuuluvasti valitettavan usein.

        *mokoma sanonta pilaa meidän kunnon sekasikiöitten maineen, perskile sentään*


      • YAK-42
        M.B. kirjoitti:

        Uskonnot ovat politiikan ja vallan mellestyskenttää silloin kun se alkaa rakentua institutionaaliseen muotoon ylempineen ja alempineen. Noin muuten ihmisessä lienee ihan universaalisti se henkinenkin puoli, jolle monet uskonnot ovatkin päässeet rakentumaan.

        Henkisyys ja hengellisyys ok - kaik muu on ihan persiistä laumoineen ja johtajineen, parempineen ja huonompineen ja vihoviimeisenä se, kun aletaan elämää ja toisten tekemiä ratkaisuja penkomaan raamatun kautta. Kun pilkku pilkulta käydään läpi toisen rikkomuksia raamattua ja jumalaa vastaan, niin kyllä tällä sudella ainakin nousee villat lampaanturkista ja tiikerin raidatkin kalpenevat silkasta kauhusta ja se susi sisällä alkaa äristä. Kuuluvasti valitettavan usein.

        *mokoma sanonta pilaa meidän kunnon sekasikiöitten maineen, perskile sentään*

        Uskonnoissa on juuri se ongelma, että niiden ympärille on rakennettu maallisia instituutioita. Niiden tulisi olla, ihan kuten avioliitto- ja perheinstituutionkin, sellaisten ihmisten yhteenliittymiä, jotka rakastavat ensiksi Jumalaa ja sitten vasta toisiaan. Muuten joku korottaa itsensä Jumalaksi muiden yläpuolelle ja mukaan tulee mm. tuo toisten ihmisten syyllistäminen. Raamatun mukaan ihmisellä ei ole lupaa tuomita toista, joten syyllistäminen on väärin.


      • YAK-42
        YAK-42 kirjoitti:

        Uskonnoissa on juuri se ongelma, että niiden ympärille on rakennettu maallisia instituutioita. Niiden tulisi olla, ihan kuten avioliitto- ja perheinstituutionkin, sellaisten ihmisten yhteenliittymiä, jotka rakastavat ensiksi Jumalaa ja sitten vasta toisiaan. Muuten joku korottaa itsensä Jumalaksi muiden yläpuolelle ja mukaan tulee mm. tuo toisten ihmisten syyllistäminen. Raamatun mukaan ihmisellä ei ole lupaa tuomita toista, joten syyllistäminen on väärin.

        Lisättäköön vielä, että niin maalliset kuin uskonnolliset instituutiot ovat toki tarpeellisia ja että ongelman ydin on pikemminkin johtajuudessa. Hyvä johtaja ymmärtää olevansa laumansa PALVELIJA. Hänen tehtävänsä on huolehtia esim. laumansa turvallisuuden tunteesta, hyvästä maineesta ja materiaalisista tarpeista - ei toisinpäin.


      • M.B.
        YAK-42 kirjoitti:

        Lisättäköön vielä, että niin maalliset kuin uskonnolliset instituutiot ovat toki tarpeellisia ja että ongelman ydin on pikemminkin johtajuudessa. Hyvä johtaja ymmärtää olevansa laumansa PALVELIJA. Hänen tehtävänsä on huolehtia esim. laumansa turvallisuuden tunteesta, hyvästä maineesta ja materiaalisista tarpeista - ei toisinpäin.

        Kaunis ajatus. Erityisesti näin vaalien alla.. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe