On muotia nimitellä ihmisiä joista ei pidä, tai joiden kanssa ei tule toimeen NARSISTEIKSI !
Kummallista kun vasta 2000 luvulla alkoi ilmaantua NARSISTIEN UHREJA !
Narsisteja on kohta kaikkialla !
15
134
Vastaukset
- Ota iisisti!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Oli se hyvä, että syylle ja oireilulle keksittiin NIMI! - xcch
Joo, alkoholistit tuli jo 50 luvulla, olivat aiemmin juoppoja. Uhrit heille havaittiin paljon myöhemmin, esm. A-klinikalla uhreja ei ole vielä havaittu, minnesota hoidoissa omaisille on annettu hoitoa jo ainakin 30 vuotta.
Bakteeri tuli olemassa oloon jo 1800 luvulla, mutta virukset kai vasta 1950 luvulla jne.
Psykopaatteja on ollut jo 1800 luvulta asti. Amerikkalaiset diagnosoivat Hitlerin psykopaatiksi 1943.
Narsistit on tunnettu jo pitkään joissakin piireissä, mutta yleiseen tietoisuuteen se tuli tosiaan 2000 luvulla, ADHD taisi tulla olemassa oloon niihin aikoin myös tai sitten 1990 luvun lopulla.
Laktoosi intoranssi oli täysin tuntematon vielä 1970 luvulla samoin kuin keliakia.
On se hyvä että narsisti on virallisesti tunustettu olemassa olevaksi kummajaikseksi, joka hoveineen saa paljon pahaa aikaan.- Turha palsta jo
temppuilija kirjoitti:
www.dsm5.org
Ajat ja käsitteet muuttuvat.Narsisti poistuu tautiluokituksesta seuraavassa DSM versiossa. Tästä on tänne jo aiemmi kirjoitettukin. Käsite on osoitettu liian laajaksi ja toimimattomaksi, erityisesti USAssa ja länsimaissa jossa moderni elämä kasvattaa ja vaatii kaikkia toimimaan tavallaan.
Turha palsta jo kirjoitti:
Narsisti poistuu tautiluokituksesta seuraavassa DSM versiossa. Tästä on tänne jo aiemmi kirjoitettukin. Käsite on osoitettu liian laajaksi ja toimimattomaksi, erityisesti USAssa ja länsimaissa jossa moderni elämä kasvattaa ja vaatii kaikkia toimimaan tavallaan.
Ei välttämättä poistu. Katsitaan mihin päätyvät, kun käsite kuitenkin on olemassa. Itse seuraan kehitystä mielenkiinnolla.
- estoinen_ihmisperse
Narsisti poistuu tautiluokituksesta seuraavassa DSM versiossa. Tästä on tänne jo aiemmi kirjoitettukin. Käsite on osoitettu liian laajaksi ja toimimattomaksi, erityisesti USAssa ja länsimaissa jossa moderni elämä kasvattaa ja vaatii kaikkia toimimaan tavallaan.
Siis persehäiriöt osa niistä on tiputettu pois ja jäljelle jäi:
epävakaus
skitsotypaalinen
estynyt
narsistinen
pakko-oireinen
epäsosiaalinen
Nuo kaikki pisteytetään erikseen.
Eli eristäytyvä, epäilevä, huomionhakuinen ja riippuvainen tipautetaan pois.
Multakin tippuu yksi häiriö pois eli eristäytyvä. Nyt olen enää sairaalloisen pelokas persoona. Onpas terve olo! :-) Vaikka en ole itseäni varsinaisesti eristäytyvänä pitänytkään, kun olen ollut niin pelokas.
http://www.dsm5.org/ProposedRevisions/Pages/PersonalityandPersonalityDisorders.aspx
T0x-alkuiset - ++++++
"Narsisti poistuu tautiluokituksesta seuraavassa DSM versiossa. "
Jaa.
Poistuuks se tosielämän henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen, toisten kustannuksella elävä, silmittömästi valehteleva ja pettävä, alistava ja mitätöivä ja omista teoistaan toisia syyttävä uuno turhapuro auervaarakin jonnekin??????????? - estoinen_ihmisperse
++++++ kirjoitti:
"Narsisti poistuu tautiluokituksesta seuraavassa DSM versiossa. "
Jaa.
Poistuuks se tosielämän henkisesti ja fyysisesti väkivaltainen, toisten kustannuksella elävä, silmittömästi valehteleva ja pettävä, alistava ja mitätöivä ja omista teoistaan toisia syyttävä uuno turhapuro auervaarakin jonnekin???????????Ei ole poistumassa. katso ylempänä oleva viesti ja linkki. Sitä oltiin tiputtamassa puolisen vuotta sitten. Se löysi tiensä takaisin.
estoinen_ihmisperse kirjoitti:
Ei ole poistumassa. katso ylempänä oleva viesti ja linkki. Sitä oltiin tiputtamassa puolisen vuotta sitten. Se löysi tiensä takaisin.
T05 toistaiseksi. :D
- ex uhri
"On muotia nimitellä ihmisiä joista ei pidä, tai joiden kanssa ei tule toimeen NARSISTEIKSI ! "
Narsisti itse taitaa olla se, joka toimii mainitsemallasi tavalla.
Psykiatriassa ei narsistia määritellä ihmiseksi, josta joku ei pidä, joten juttusi on ihan tuulesta temmattu.
On hyvä että asiasta tiedotetaan aina vain enemmän. Viimeinkin. Ja tieto tulee koko ajan lisääntymään asiasta, halusitte tai ette. Ja hyvä niin.- Narsisti varmaan
Tosiaan tarkoitin sitä, että kuka vain ei voi nimitellä ihmistä josta EI pidä automaattisesti NARSISTIKSI !
Tässä ollaan muuten kaikki narsisteja. Mä en tykkää tosta se vain kiusaa mua ja on muutenkin niin vittumainen ja saa pahaa aikaan Se on Narsisti !
Nyt on nuorisolla muotia nimitellä narsistiksi ihmisiä, ilman mitään Dg !
- Kivanick
Mua ottaa henk.koht enemmän päähän se,että et voi sanoa ihmistä narsistiksi(persoonallisuushäiriöiseksi) ellet ole lääkäri.Kaikki me tehdään havaintoja toisistamme,joten on täysin loogista että jotkut ihmiset joutuvat narsku-leiman alle.
Aloittajan kanssa samaa mieltä olen siitä,että narsistit ovat nousseet muotikäsitteeksi,kohta varmaan lähikaupan kassakin joka ei moikannut kuuluu klaaniin.
Plus se että vaikka psykoloisikin jonkun narskuksi,mutta muistaa ettei ole valtuuksia virallista diagnoosia antaa.- 5+4
Minä tunnen kolme, joten kyllä niitä on ja paljon. Mistä sen virallisen diagnoosin saa kun eivät mene nuppilääkärille? Kas, siinäpä kysymys.
- hienovaraisuutta
5+4 kirjoitti:
Minä tunnen kolme, joten kyllä niitä on ja paljon. Mistä sen virallisen diagnoosin saa kun eivät mene nuppilääkärille? Kas, siinäpä kysymys.
Kuten tuolla edellä sanottiin toisia narsistiksi haukkuva on usein itse sitä.
Varovaisuutta lausuntoihin.
- keltainen narsissi
Pikkuisen ihmettelen tuota usein-sanaa kommentissasi? Kun ihminen hakeutuu tämän aiheen keskusteluihin, niin todennäköisimmin kyseessä on uhri. Luuletko tosiaan, että kovin montaa narsistia kiinnostaa koko aihe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473