Moni tuttu on hommannut prätkän viimesen 2-3vuoden aikana, tuttua kaikille? isoa customia ja muita aika raakojakin laitteita
Kehutaan lähinnä sitä kuinka hienoa tuntea se moottorin käynti ja tutina kun kääntää kahvasta. Kova ääni plussaa...
Onko tämä nyt seurausta liian mukavista autoista vai mistä?
20vuotiaat autot tuottaa kans samanmoisia tunteita.
Liian mukava auto
22
178
Vastaukset
- iki-motoristi
Minä en saa autolla ajamisesta kertakaikkiaan yhtään mitään nautintoa.
Vaimon uudehkolla autolla käyn asioita toimittelemassa noin 2 000 km vuodessa. Velimies osti uuden Audin justiinsa. Kävin velvollisuudentunteesta kokeilemassa. Olihan siinä tikkuvaihteita, älyavaimia sun muita hilavitkuttimia vaikka huru mykke, mutta parhaan vaikutuksen tekivät stereot. Muuten kiinnosti peli yhtä paljon kuin Lampisen puusukset -- kummallakaan ei meno ns. maita.
Moottoripyörällä saan yhteyden ympärilläni olevaan maailmaan. Autossa elämä kulkee kuin filmi tuulilasin takana. Mitä tuhlausta! - Sitä ja tätä.
Mulla on vanhassa (-08)premium autossa sport-alusta, tämä on pakkasilla kuin kivireki.
Lämmin toki tuo, tallista lähden ja työpaikalla johtoon . Mutta moottoripyöräilyssä en mukavuuksia kaipaa, mitä vaikeempaa on meno sen enempi nautin..märkä, kylmä ja vilu..aaah..mutta lämmin kuppi höyryävää iltanuotiolla..aaah sitä kaipaan ! - >>TurbotOn<<
Minulla on ollut iso moottoripyörä vasta vuodesta 1991 mutta koko sen ajan olen miettinyt sitä miten mukavalta pyörillä ajaminen on. Pitkille reissuille on päästävä kun se on niin pirun mukavaa. Minulle pyörällä ajaminen tuottaa seuraavia "mukavuuksia":
- Kädet,jalat ja niska väsyy viimeistään 50 km:n ajon jälkeen.
- Meteli on sitä luokkaa että vartin ajon jälkeen kun kypärän ottaa pois päästä niin kuulo palautuu vasta sen toisen vartin jälkeen normaaliksi.
- Aina pitää ottaa huomioon sateen mahdollisuus.
- Mitään tavaraa et juurikaan pysty kuljettamaan mukana ilman hirveänkokoisia ja näköisiä laukkuja.
-Jne...
Jos ottaa ne fanaattiset moottoripyöräfanin-lasit päästä niin voi huomata että kyllä se matkanteko autolla on paljon MUKAVAMPAA ja VAIVATOMPAA. On hiljaista,lämmintä,kuivaa,asento ei puuduta kroppaa ja tavaraakin saa mukaan tarvittaessa. Nämä argumentit useimmat motoristit unohtavat tai eivät halua huomioida kun sitä vaan pitää ajaa pyörällä kun se on niin pirun mukavaa ja samalla sitä saa todisteltua itselleen sen pyörän hankkimista. Pakkohan siihen mukavuuteen on yhtyän kun AINA kaikki muutkin on sitä mukavuutta kehunut.
Näistäkin asioista huolimatta tulen itse ensikikesänäkin ajamaan omilla pyörilläni. Mukavaahan se on kotinurkilla kierrellä mutta millekään pidemmälle matkalle en aio lähteä ja vaikka lähtisinkin niin en väittäisi sitä ajotapahtumana minään järin mukavana. Eteenkään toisella turbo-fighterillä.- 89479mp
Jos mukavuutta hakee, niin on parasta istua kotisoffalla Idolsia katsellen ja ryystää kaljaa.
Hemmetin mukavaa, mutta ah niin tylsää. Vähän niinkuin nykyauton ratissa.
Mutta kun luin tuossa alussa luettelemasi epämukavuudet prätkällä ajamisessa, niin heti rupesi kevättä ja viimaa kaipaamaan!
Haluan tuneta olevani elossa niinkauan kuin olen elossa! - keskiluokan harrastu
Mulla on puulämmitteinen sauna, vaikka meille kyllä tulee sähkötkin sinne..heh.
Saunanlämmitys on rituaali, puiden asettelu, hakkuu jne. kuullu tähän saunariittiin joka huipentuu voipuneena juotuun olueen.
Mikä yhteys näillä asioilla on ? Näennäisesti ei mikään, mutta ihminen voi tehdä valintoja jos siihen on varaa.
Valitettavasti maailma on väärällään ihmiskohtaloita ja kurjuutta, joilla ei ole minkäänlaista valinnanvapautta, on vain selviydyttävä päivästä päivään.
- jäläs
Kyllä se niin on , hyviähän nuo nyky autot on , mutta
ajaminen on tylsää. Cruise päälle ja se on sitten siinä,
minkä vähän ratista tiellä pitelee.
Toista se oli LADAlla talvi kelissä ennen muinoin,
kädet vispas kun tuulimyllyn siivet.
Motukalla on kaikki aivan toisin,fiilistä tulee
monista asioista. - 2kk kauden alkuun
En ole omistanut arki autoa lähes tulkoon viiteen vuoteen kun en saa niistä mitään fiiliksiä. Talvisin palvelee paikallisliikenne ja kesät fiilistellään motskarilla.
- ei jalkaisin
Ei autossa olekkaan fiiliksistä kysymys, se vaan on lähes pakollinen lisävaruste joillekkin.
- 900honta
Aloittaja varmaan tarkoitti sitä että onko porukka kyllästynyt mukavuuksiin niin että haluavat välillä tätä körmymeininkia. Miksi muuten 100000euron vuosituloilla oleva työnjohtaja viettää kesälomaansa harrikan sarvissa ja yöt jossain kälysessä lautamökissä yöpyen.
Mulla 94vuoden eskorrtti siinä riittää jännitystä näillä keleillä ja pyöränä ehkä jotenkin mukava 900hornet. Tulot alle keskitasoo.
Pari sataa kilsaa ajelin audin a6 autolla ja olihan se mukava kaikin puolin. Tylsä mutta melko ripeä.Testosteronitaso laskisi varmasti jos tuolla ajelis vuoden pari.... - Nämä tuo fiiliksen
Itellä mukava amerikkalinen auto. Kohtuu hiljainen ja automaatti/iso kone hieno yhdistelmä.
Motskareissa se fiiliksen tuoja on se vääntö ja sopivan matala pakoääni.
Nyt luulette et joku juppeilee mutta ei ,autona neljän tonnin vanha jenkki ja 1100yamaha. - Sanon vaan...
Ajan pohjoismaisella diesel-sedanilla ja japanilaisella isokuutioisella äijäpyörällä...on italiaano pyöräkin tallissa, ei ole oikein ajossa se..liian kyykky.
Asiaan ei liity mitään erityisiä arvoja, tarkoitus on viihdyttää vain itseään, kun ei näin ikämiehenä enää kehtaa pullistella naisillekkaan, on tullut viimeinkin järki päähän..eikä käteen, kuten nuoremmilla. - vm 51
Min näen aika suurenkin yhteyden mukavan elämän ja moottoripyöräilyn välillä.
Nyt mennään mönkimään mönkijöillä ehdoin tahdoin kuraavelliin tai sitten ostetaan vanha epämukava museoauto ja ajetaan sillä kesäisin.
Jotkut ostavat sitten sen motskarin, rajoja kokeillaan esim rautaperse ajossa.
50vuotta sitten oltais menty vaan puumetsään ja motskarilla olisi hoidettu arkiajot ei huviajoa. - Offroad racing
Sanonpa teille pullamössö moottoripyöräilijöille sellasen jutun, että se tuolla maanteillä ajelunne on aivan yhtä tylsää kuin autolla ajelu. "pörinä, tuuli ja tuiverrus tuntuu kivalta" Tosimiehet ajaa enduroa tai motocrossia, mutta siihenhän teistä ei ole koska teillä pitää aina olla kivaa kun ajetaan motskarilla moottoritietä 200kmh.
Te ette edes uskalla kokeilla mitä on ajaa offroadia, kun siinä väsyy kädet.
Jääkää kotiin itkemään ja menkää viltin alle piiloon.- Offfoad,off head
Sinun mielestäsi siis porukka joka ei halua kaltaisesi tapaan ajaa pyörällä paikoissa joissa rikkoo päivittäin pyöränsä,katkoo jalkojaan,käsiään,sormiaan ja kylkiluita kuuluu mennä kotion itkemään? Jos olet niin tyhmä ettet huomaa lajisi olevan jokseenkin tyhmä niin miksi silti tuomitset muut jotka kyseisen asian ovat jo huomanneet? Kyllä minä ajan mieluummin terveenä,kaikki paikat ehjänä maantiellä iöman että jokaisen ajokerran jälkeen tarvii suoristella ohjaustankoa,lokasuojia,vaihdella renkaita ja vaihdella/väännellä kahvoja ja polkimia niin että niillä taas seuraavalla kerralla pystyy ajamaan.
- HÖh--
... enduroa tai motocrossia,???
Tuohan on urheilua,
Ei sillä paljoakaan ole tekemistä motoretkeilyn kanssa, johon tavallista viihdeajotyyppistä motoilua voisi rinnastaa.
Sama kuin kilpasuunnistajaa vertaisi vaeltajaan tai puistossa kävelijään.
- fiilis ja mukavuus
Näinhän se elämässä on laajemminkin, se kaikkein mukavin vaihtoehto ei ole useinkaan se, jossa on parhaat fiilikset.
Eihän moottoripyörä mukavimmillaankaan vastaa lähellekään mukavuudeltaan autoa, jossa on parempi äänieristys, ollaan sateelta suojassa ja istutaan pehmeällä penkillä.
Moni haluaa kiivetä vuoren huipulle, vaivalloisesti, fyysisesti haasteellisella tavalla, vaikka olisi paljon mukavampaa mennä sinne helikopterilla.
Seksiäkin harrastetaan monesti tavalla, joka ei ole se kaikkein "mukavin", mutta fiilikset on toisella tavalla paljon paremmat.
Monissa vanhoissa autoissa on myös fiilis omaa luokkaansa, esim. vanhat jenkit tai joku rättisitikka on fiilikseltään harrasteajossa aivan eri luokkaa kuin uusi perheauto, mikä on varmasti kovastikin mukava.
Fiilisasiat ovat sellaisia, joita ei ehkä edes kannattaisi ruveta analysoimaan. Mikä tuntuu hyvältä, tuntuu hyvältä. Kaikki ei saa mitään fiiliksiä prätkällä ajosta, ei kaikki saa hevosella ratsastamisestakaan. Etkö itse saa mistään "epärationaalisesta" fiiliksiä? Sääli.- elinkautinen..
Ei ole moottoripyöräily sohvaperunan harrastus.
Vaivalloistahan moottoripyöräily on, sanoo asiantuntija ( vaimoni). Vaimo menettää malttinsa yleensä jo hikisen pukeutumisurakan aikana. Into häneltä lopahtaa viimeistään auringossa seisoskellessa ja hikoillessa, kun isäntä etsii pakaasikääröjen alta " jonnekin tänne minä sen pakkasin " - tarvikkeita.
Tähän moottoripyöräilyn elinkautisten - tuomittujen rinkiin ajautuvat rauhattomat sielut. Sellaiset eivät jaksa olla kotona, vaan sielua tie kutsuu ja maailma. - Hontamiääs
elinkautinen.. kirjoitti:
Ei ole moottoripyöräily sohvaperunan harrastus.
Vaivalloistahan moottoripyöräily on, sanoo asiantuntija ( vaimoni). Vaimo menettää malttinsa yleensä jo hikisen pukeutumisurakan aikana. Into häneltä lopahtaa viimeistään auringossa seisoskellessa ja hikoillessa, kun isäntä etsii pakaasikääröjen alta " jonnekin tänne minä sen pakkasin " - tarvikkeita.
Tähän moottoripyöräilyn elinkautisten - tuomittujen rinkiin ajautuvat rauhattomat sielut. Sellaiset eivät jaksa olla kotona, vaan sielua tie kutsuu ja maailma.Vanhemmiten (nyt 36v) olen tullut auttamattomasti mukavuuden haluiseksi.
Periaatteena on että ajan aina täysissä turvavarusteissa, mutta se varusteiden pukeminen ja riisuminen on laiskalle liian työlästä (vaihtoehtona ei ole farkuilla/shortseilla ajaminen sen olen kolarin kautta oppinut). Pihalla on myös auto ja useimmiten hyppäänkin siihen ja ajan paikkaan B.
Mikäli on tarkoitus lähteä räppäilemään ja fiilistelemään on m.pyöräily ihan ok, mutta en jaksa enään käyttää prätkää ns. hyötyajoon, koska olen tullut vanhaksi, laiskaksi ja mukavuuden haluiseksi :)
Kerrotaan taustatietona että nyt alkava kausi on 13. >125cc pyörällä.
- Siinäpä se..
Niin..joskus on mukavaa tehdäkkin jotain , vaikka se olisi epämukavaa.
- 8kausi alkaa 2kk pää
Minä laitan auton kesäksi aina seisontaan. Tulee ajettua pärrällä näin enemmän. Liki 10tkm monena vuotena.Toki meillä on toinenkin auto mutta emännän käytössä. Muksut saa siirrettyä sillä.
On tullut tehtyä monet kauppareissut ja mummola reiisut motskarilla. välillä kyrpii pirusti. Menet kauppaan repun kanssa,pistät kypärän lukolla kiinni. raotat takkia ja siltikin hikoilet kaupassa. Tunget maitopurkkia,makkaraa ,leipää reppuun. Reppu painaa selkää koko kotimatkan ja onhan se jotenkin huteraakin ajaa painavan repun kanssa. Kyrpii kyrpii mutta pakko vaan ajaa....
Toinen ääripää on se kun meet sateessa aamulla töihin ja iltapäivällä 28 aurinko paistaa täysiä. Silloin on huippua lähteä töistä pärrällä! - Vanha HD
Liian mukava elämä on tylsä.
Liian mukava, liian hyvä ajettava pyörä voi olla tylsä, paitsi ehkä jossain radalla äärirajoilla.
Mukavampi mennä vaikka sitten vanhalla tuutin hondalla tai harrikalla, joita sentään saa ja pitää ajaa, eikä nukahtaa tankoon. - ......paikan armahan
Toki pitkänmatkan-ajossa vanhemmiten alkaa arvostaa luotettavuutta ja mukavuutta sopivasti. Tosiasiassa ei niin mukavaa moottoripyörää olekkaan, että ajoa voisi pitemmän päälle mukavaksi sanoa, semmosta se on se reissumiehen elämä..ainoa mukava paikka on lämmin kylki ja sänky.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473