Hoviväkeä ?

16+18=34

Nyt kun olen saanut jonkinlaisen käsityksen siitä millaisia narstit ovat niin jäin miettimään, millaisia ihmisiä sitten ovat nämä hoviväken kuuluvat.

ilmeisesti he tällä palstalla komppaavat, jakavat plussiaan aina kun uhreista kirjoitetaan negatiiviseen sävyyn.

Aito narsistihan pyrkii käyttymään täälläkin sivistyneesti, viljelee paljon sivistyssannoja, snobbailee tietämyksellään.

mutta entä hoviväki, ovatko he narsisteja, katekeruuteen jääneitä uhreja vai keitä he ovat ja onko heidän tarkoituksensa sitte tehdä se "likainen" työ, kiusata ja halventaa uhreja narsistin puolesta.

Mitä nämä ihmiset saavat palkkioksi kuulumisestaan narsistin hoviin.

51

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johdeltavissa

      Luusereita, surkimuksia, joilla ei ole omaa mielipidettä, eikä ajatusta mistään. Ovat tahdottomia, aivottomia, perässä hiihtäjiä ja kaikessa ohjailtavissa olevia luusereita. Eivät ole ilkeitä, mutta eivät kilttejäkään, mutta heillä ei ole omaa tahtoa, eikä minuutta. Ovat raukat hukassa kuin ??????

    • Jaa, vastaan kun näen hovin jossain, vielä en ole sellaiseen ainakaan netissä törmännyt... :)

      • xcch

        Jaa, mielen kiintoista. No voisit kokeilla, avaa tuntemattomalla nimimerkillä keskustelu jossa mollaat uhreja oikein kunnolla, vihjaile siinä että uhreilla on oma rooli narsistin käyttäytymiseen ja vielä se että narsisti on syyntakeeton onnettoman lapsuuden takia, niin huomaat kuin plussaa virtaa sisälle ja olet kuin oletkin löytänyt narsistin hovin :)

        Ja jos haluat miinuksia hovilta, niin vastaa omaan avaukseen toisella nimerkillä jossa kerrot että "nasset on oikeita pahanilman lintuja, jotka tekevät uhreja kakista jotka tielle sattuvat" Hovi vihaa eniten sitä kun kertoo että narsuilla on elämän aika paljon uhreja, silloin hovilla on vaikea puolustaa narsua. Ainoa mitä voivat tehdä, on kierrellä kotona eri koneilla miinustella moinen narskua loukkaava mielipide oikein kunnon määrällä miinuksia. :)


      • juu,
        xcch kirjoitti:

        Jaa, mielen kiintoista. No voisit kokeilla, avaa tuntemattomalla nimimerkillä keskustelu jossa mollaat uhreja oikein kunnolla, vihjaile siinä että uhreilla on oma rooli narsistin käyttäytymiseen ja vielä se että narsisti on syyntakeeton onnettoman lapsuuden takia, niin huomaat kuin plussaa virtaa sisälle ja olet kuin oletkin löytänyt narsistin hovin :)

        Ja jos haluat miinuksia hovilta, niin vastaa omaan avaukseen toisella nimerkillä jossa kerrot että "nasset on oikeita pahanilman lintuja, jotka tekevät uhreja kakista jotka tielle sattuvat" Hovi vihaa eniten sitä kun kertoo että narsuilla on elämän aika paljon uhreja, silloin hovilla on vaikea puolustaa narsua. Ainoa mitä voivat tehdä, on kierrellä kotona eri koneilla miinustella moinen narskua loukkaava mielipide oikein kunnon määrällä miinuksia. :)

        mielenkiintoista, kerroit tässä juuri omista tekemisistäsi.


      • 7+13=20
        xcch kirjoitti:

        Jaa, mielen kiintoista. No voisit kokeilla, avaa tuntemattomalla nimimerkillä keskustelu jossa mollaat uhreja oikein kunnolla, vihjaile siinä että uhreilla on oma rooli narsistin käyttäytymiseen ja vielä se että narsisti on syyntakeeton onnettoman lapsuuden takia, niin huomaat kuin plussaa virtaa sisälle ja olet kuin oletkin löytänyt narsistin hovin :)

        Ja jos haluat miinuksia hovilta, niin vastaa omaan avaukseen toisella nimerkillä jossa kerrot että "nasset on oikeita pahanilman lintuja, jotka tekevät uhreja kakista jotka tielle sattuvat" Hovi vihaa eniten sitä kun kertoo että narsuilla on elämän aika paljon uhreja, silloin hovilla on vaikea puolustaa narsua. Ainoa mitä voivat tehdä, on kierrellä kotona eri koneilla miinustella moinen narskua loukkaava mielipide oikein kunnon määrällä miinuksia. :)

        No plussat ja miinukset ny eivät sinällään kerro mitään, niitä kun voi laitella ihan huvikseen mihin milloinkin jos niin haluaa, enempi keskenkasvuisten touhua se.

        Samoin kuin sellainen roolinvaihto, josssa itse kysyy ja vastaa, mielummin keskustelen jonkun toisen kanssa kuin itseni. Oli se toinen täällä sitten narsisti, uhri tai hovia mitä lie.

        Mutta kirjoituksestasi voisi päätellä, että hovikin koostuisi sitten narsisteista, mutta jos narsisti ei halua kuulua joukkoon niin voisko ajatella, että hovi koostuu sitten koko joukosta "aseettomia"narsisteja, joilla ei ole mitään omaa elämää ja sanottavaa.


      • :D
        juu, kirjoitti:

        mielenkiintoista, kerroit tässä juuri omista tekemisistäsi.

        Xcch. unohdit korostaa sitä, että hovi hyökkää heti syyttelemään, että "ite oot" sellanen ja sellanen, jos joku, kuka EI ole narsisti, kirjoittaa siitä, MINKÄLAISIA narsisti tai hovi on. :D


      • ?
        :D kirjoitti:

        Xcch. unohdit korostaa sitä, että hovi hyökkää heti syyttelemään, että "ite oot" sellanen ja sellanen, jos joku, kuka EI ole narsisti, kirjoittaa siitä, MINKÄLAISIA narsisti tai hovi on. :D

        Xcc:n oma kommentti?


      • nää,
        :D kirjoitti:

        Xcch. unohdit korostaa sitä, että hovi hyökkää heti syyttelemään, että "ite oot" sellanen ja sellanen, jos joku, kuka EI ole narsisti, kirjoittaa siitä, MINKÄLAISIA narsisti tai hovi on. :D

        hän ompi ihan itse kertonut monesti juoksennelleensa koneelta toiselle, jotta on saanut miinuksia vähenneltyä sekä myös feikkiuhriviestejä on laitellut, ainakin sanojensa mukaan. Tiedä sitten, mikä on totta ja mikä ei.


      • :D
        nää, kirjoitti:

        hän ompi ihan itse kertonut monesti juoksennelleensa koneelta toiselle, jotta on saanut miinuksia vähenneltyä sekä myös feikkiuhriviestejä on laitellut, ainakin sanojensa mukaan. Tiedä sitten, mikä on totta ja mikä ei.

        Älä taas valehtele, en ole ainakaan ikinä nähnyt hänen niin kirjoittavan. Yleensäkin hän kirjoittaa ihan asiaa verrattuna useimpiin täällä. Ja en ole xcch, mutta teillehän on ihan turha sitä sanoa, koska voitte näköjään väittää kuinka törkeästi tahansa sitä soopaa, mitä sattuu mieleenne tulemaan. Narsisti on rajaton ihminen, joka valehtelee ilman mitään rajaa, on siis patologinen valehtelijakin eikä kärsi valheistaan eikä välitä siitä mitä toisille aiheuttaa tekemisillään.


      • no,
        :D kirjoitti:

        Älä taas valehtele, en ole ainakaan ikinä nähnyt hänen niin kirjoittavan. Yleensäkin hän kirjoittaa ihan asiaa verrattuna useimpiin täällä. Ja en ole xcch, mutta teillehän on ihan turha sitä sanoa, koska voitte näköjään väittää kuinka törkeästi tahansa sitä soopaa, mitä sattuu mieleenne tulemaan. Narsisti on rajaton ihminen, joka valehtelee ilman mitään rajaa, on siis patologinen valehtelijakin eikä kärsi valheistaan eikä välitä siitä mitä toisille aiheuttaa tekemisillään.

        saat ihan vapaasti minua valehtelijaksi syytellä, ole hyvä vain, kun se sinulle näyttää tyydytystä tuottavan.


      • M.B.
        :D kirjoitti:

        Älä taas valehtele, en ole ainakaan ikinä nähnyt hänen niin kirjoittavan. Yleensäkin hän kirjoittaa ihan asiaa verrattuna useimpiin täällä. Ja en ole xcch, mutta teillehän on ihan turha sitä sanoa, koska voitte näköjään väittää kuinka törkeästi tahansa sitä soopaa, mitä sattuu mieleenne tulemaan. Narsisti on rajaton ihminen, joka valehtelee ilman mitään rajaa, on siis patologinen valehtelijakin eikä kärsi valheistaan eikä välitä siitä mitä toisille aiheuttaa tekemisillään.

        Istutteko te samlla koneella kenties, kun ihan TAAS mielestäsi joku valehtelee.. Ei muuten, mutta itsekin kun tuota laumahauskanpitoa olen miettinyt joidenkin kirjoittelijoiden harrastavan, toisinaan enemmänkin....


    • En kuulu kenenkään hoviin.

    • Olen kaikkien hovien vakionäyttelijä.

      • 8+2=10

        Niin itsekin pohdin tuota hoviväkeä siltä kannalta, että LUULEN ettei "minun" narsistillani ollut juurikaan ns. kavereita, ystävistä puhumattakaan.
        Kertoi monista ihmissuhteistaan siten, että alkoi epäilyttämään, oliko niitä ollenkaan olemassa.

        Mutta kuitenkin esim. Vakninin mainitsee tuon hovin ja onhan se mainittu täälläkin.

        Oletin sitten että heitä täällä palstalla olisi, päättelin heidän jakelevan plussia narsistien kirjoituksiin ja mollaavan uhreja.

        Vaikka voihan kuka tahansa täällä esiintyä millaisena tahansa.
        joskus täällä kyllä tulee ihan skitso olo.


      • :D
        8+2=10 kirjoitti:

        Niin itsekin pohdin tuota hoviväkeä siltä kannalta, että LUULEN ettei "minun" narsistillani ollut juurikaan ns. kavereita, ystävistä puhumattakaan.
        Kertoi monista ihmissuhteistaan siten, että alkoi epäilyttämään, oliko niitä ollenkaan olemassa.

        Mutta kuitenkin esim. Vakninin mainitsee tuon hovin ja onhan se mainittu täälläkin.

        Oletin sitten että heitä täällä palstalla olisi, päättelin heidän jakelevan plussia narsistien kirjoituksiin ja mollaavan uhreja.

        Vaikka voihan kuka tahansa täällä esiintyä millaisena tahansa.
        joskus täällä kyllä tulee ihan skitso olo.

        "Oletin sitten että heitä täällä palstalla olisi, päättelin heidän jakelevan plussia narsistien kirjoituksiin ja mollaavan uhreja."

        Luulen, että osuit ihan oikeaan arvailussasi. :D


      • 7+19=26

        no tiedetään kuninkailla on hovinsa, mutta nyt oli kyse hivenen vaatimattomammasta persoonasta jonka yhteydessä myös hovi mainitaan.


      • M.B.
        7+19=26 kirjoitti:

        no tiedetään kuninkailla on hovinsa, mutta nyt oli kyse hivenen vaatimattomammasta persoonasta jonka yhteydessä myös hovi mainitaan.

        No mutta jos kuvan kuningas on oikeasti alasti?

        Ihminenhän se kunkkukin on..


    • Tempun tamputhukassa

      Ne hoviväesä olevat ovat täysin narsistin johdateltavissa jos et ole et todellakaan kuulu hoviväkijoukkioon.
      Juurikin noin se menee heidän tarkoituksena on hoitaa narsistin likaiset duunit, jos narsisti joutuu muuttamaan niin hän lähettää oman hovihenkilonsä valvomaan tilannetta.
      Joko hoviväki ei tiedä narsismista mitään tai sitte tietävät ja on parempi pysyä siellä vaikka ahdistais hoviväessä.

    • läpinäkyväää

      Totta kai niitä omia useita nimimerkkejä ylistetään, ei siinä hoveja pahemmin tartte jos itte on sellanen.

      • turhuutta

        On myös minulle tullut vahva tunne että täällä suurin osa ylistäjistä on narsistin/narsistien omia nimimerkkejä. No onhan sekin jotain sairasta tarkoitusta elämään kun sen tuhlaa täyttämällä tällaista narsistien palstaa jatkuvilla kirjoituksillaan joista ei ole niin väliä mitä soopaa kirjoittaa. Ikävää vain että asiasta tietämättömät ihmiset voivat uskoa noihin juttuihin kun ne useat on kirjoitettu näennäisen tietävän tuntuisesti mutta toisaalta asiasta kiinnostuneet uhrit lukevat varmaan muitakin kirjoituksia narsisteista täältä netistä, että tulee tunne, että turhaan ne narsistit täällä jauhavat jatkuvasti jotain omia teorioitaan.


      • 12+13=25
        turhuutta kirjoitti:

        On myös minulle tullut vahva tunne että täällä suurin osa ylistäjistä on narsistin/narsistien omia nimimerkkejä. No onhan sekin jotain sairasta tarkoitusta elämään kun sen tuhlaa täyttämällä tällaista narsistien palstaa jatkuvilla kirjoituksillaan joista ei ole niin väliä mitä soopaa kirjoittaa. Ikävää vain että asiasta tietämättömät ihmiset voivat uskoa noihin juttuihin kun ne useat on kirjoitettu näennäisen tietävän tuntuisesti mutta toisaalta asiasta kiinnostuneet uhrit lukevat varmaan muitakin kirjoituksia narsisteista täältä netistä, että tulee tunne, että turhaan ne narsistit täällä jauhavat jatkuvasti jotain omia teorioitaan.

        No itse ajattelisin vähän niinkin, että kun lukee sellaista asiallista/virallista tietoa niin se aina ihan avaudu, mene perille,ajattelee ettei tuollaista voi olla.

        mutta kun lukee näitä tämän palstan kirjoituksia joiden taustalla on ihan tavallisia ihmisiä niin sitä paremmin vielä uskoo totuudeksi tuon asiallisen/virallisemmankin tiedonkin, että oikeasti sellaisia ihmisiä on olemassa.

        kun se "totuus" on ikäänkuin täällä meidän keskuudessamme.


    • psykologi

      Te tiedätte narsismista kaiken joten minun on turha liittyä keskusteluun.

    • Minusta tuo on taas niiden vainoharhaisten levittämiä höpinöitä tuo hoviajattelu. Kuuluu samaan putkinäkö- ja ulkoistamiskategoriaan kuin ajatusmalli multinikkeilystä. Kertoo suvaitsemattomuudesta ja halusta lokeroida ihmiset omille paikoilleen itsenäkemällään ja mieleisellään tavalla.

      Kysymys on vaan keskustelupalstasta ja kommenteista. Omia ajatuksia tai jos ei ajatuksia niin ainakin jotain mitä ITSE tuotetaan.

      Jos toisella tai useammalla kirjoittajalla on samoja ajatuksia tai löytyy niinsanottu yhteinen sävellaji (huom kyse on ohuen kiitävästä hetkestä tässä maailmankaikkeudessa) niin saahan tuota olla smaa mieltä ja kompatakin niin halutessaan. Ei se ole pois keneltäkään. Se ei tarkoita silti että tarvitsee myydä omia mielipiteitä. Eikä se tarkoita, että ollakseen yksilö, tarvitsee myydä toisiakaan kirjoittajia; olla hyväksymättä toisen ajatuksia.

      Ja vaikka allekirjoittanut pitää joistakin henkilöistä, se ei sulje pois sitä ettenkö voisi olla eri mieltä. Ei myöskään sitä, ettenkö voisi olla samaa mieltä jonkun kanssa, joka useimmiten aiheuttaa kommenteillaan vastarintaa.

    • 8+19=27

      No tuo hovin olemassaoleminen ny kutistui vain kiistelyksi täällä keskustelupalstalla, kuka on mitäkin, ja kuka kenestäkin tykkkää

      Vaikka aloittajan tarkoitus oli herättää keskustelua, että onko narsisteilla oikeasti tällainen hovi, ja keitä, millaisia ihmisiä siihen mahdollisesti kuuluu ja mikä rooli heillä on, kun hovi nyt kuitenkin mainitaan joissain asiallisemmissakin tiedon lähteissäkin.

      • No vastataan.
        Mutta koska mulla ei tuollaista ole, käytän jälleen eksääni esimerkkinä... :)
        Hänen "hovinsa" koostui lähinnä pikkukriminaaleista ja sen sellaisista, vähän tyhmemmänkin puoleisista ihmisistä, mutta oli sitten taas näitä samankaltaisia ihmisiä kuin hän itse, joita ihaili ( ja myös oletettavasti pelkäsi. )
        Eli hän ei siis ollut tämän "hovinsa" kingi, vaikka sitä usein pyrki esittämäänkin, vaan pikemminkin näiden häntä vanhempien ja jollain tapaa rohkeampienkin henkilöiden "alamainen"...Näistä sitten puhui, kuin he olisivat joitain jumalia, mutta toisia kavereitaan taas haukkui idiooteiksi yms...
        Oli sitten myös joitain taviksen oloisiakin kavereita, joille piti kulissia yllä...Minkä vuoksi minäkään en näitä tavannut. Ei halunnut ilmeisestikään ottaa riskiä, että paljastaisin eksästäni näille asioita ja sitten toisakseen tiedän eksän puhuneen näille melko paljon p*skaa minusta...Eli pistäneen kaikki erot ja muut minun syyksi.
        Eli se ns. "hovi" koostui siis erilaisista kerroksista...
        Niistä, jotka tiedostivat hänen luonteensa eivätkä välittäneet siitä, koska heillä oli paljon yhteisiä juttuja, niistä, jotka eivät tiedostaneet ja pitivät häntä kunnon ihmisenä ja niistä, jotka olivat kavereita ilmeisesti vain pelosta ja jonkunlaisesta halusta "kuulua johonkin kovis porukkaan..." Näitä ehkä kävi jo vähän sääliksikin...Ei minkäänlaista itsekunnioitusta, eikä omaa tahtoa. :)

        Siihen lisätään vielä mahdolliset sivusäädöt, mitä harrasti selkäni takana, tai jos ei harrastanut, niin ainakin piti näihin yhteyttä kaiken varalta..(. jotka eivät myös arvatenkaan tienneet mitään eksäni todellisesta elämästä, eivätkä minusta, yhtään mitään... )
        Niin huh, varmasti oli rankkaa vetää erilaisia rooleja kaiken aikaa. :D
        Ilmankos luonne vaihtuikin viikon välein...
        Siitä kyllä kätevästi aina tiesi, millaisen henkilön kanssa äijä oli ollut viimeksi tekemisissä. ;)


      • Narsistin hovi näkyy varmaan paremmin ryhmittymissä ja yhteisöissä, työpaikat saattavat olla tälläisiä. Jotain viitteitä itsekin olen hovirakenteesta nähnyt työssä, mutta mistään pataluhanarsistista ei voida puhua. Narsistisia piirteitä kun ihmisillä on , mikä piirre sitten aktivoituu missäkin. Erityisesti tuo valta-ajattelu saa ihmisen näyttämään narsistiselle, ketä tuetaan sen idealogian perusteella, mitä on edustanut. Keinot vain alkavat haiskahtaa, kun mennään tarpeeksi kovaa ja peli etenee. Siihen saattaa mennä kannattajatkin mukaan huomaamattaan tai koska ovat kertakaikkiaan samaa mieltä. Jos ja silloin kun peli menee likaiseksi, niin...

        Saapasjalan kanssa en tavannut minkäänlaista hovia. Eihän me ylipäätään nähty juuri ihmisiä ollenkaan. Tavallaan eristyksessä... kaikesta. Syynä oli tietysti kaikkien kaksinaamaisuus ja valehtelu, jonka kohteeksi hän ei halunnut joutua. Mutta tuli mieleen; voisiko olla niin, että tuon hoviajattelu lähtee narsistisesta itsestään? Eli hän näkee että ihmiset komppaavat, palvovat, ihailevat jne häntä? Tämähän oli vakuuttunut siitä, että kaikki olivat rakastuneet häneen. Jos se hovi on vain itsensä ihailun tarpeen kuvitelma?


      • 10+15=25
        elisakettu kirjoitti:

        Narsistin hovi näkyy varmaan paremmin ryhmittymissä ja yhteisöissä, työpaikat saattavat olla tälläisiä. Jotain viitteitä itsekin olen hovirakenteesta nähnyt työssä, mutta mistään pataluhanarsistista ei voida puhua. Narsistisia piirteitä kun ihmisillä on , mikä piirre sitten aktivoituu missäkin. Erityisesti tuo valta-ajattelu saa ihmisen näyttämään narsistiselle, ketä tuetaan sen idealogian perusteella, mitä on edustanut. Keinot vain alkavat haiskahtaa, kun mennään tarpeeksi kovaa ja peli etenee. Siihen saattaa mennä kannattajatkin mukaan huomaamattaan tai koska ovat kertakaikkiaan samaa mieltä. Jos ja silloin kun peli menee likaiseksi, niin...

        Saapasjalan kanssa en tavannut minkäänlaista hovia. Eihän me ylipäätään nähty juuri ihmisiä ollenkaan. Tavallaan eristyksessä... kaikesta. Syynä oli tietysti kaikkien kaksinaamaisuus ja valehtelu, jonka kohteeksi hän ei halunnut joutua. Mutta tuli mieleen; voisiko olla niin, että tuon hoviajattelu lähtee narsistisesta itsestään? Eli hän näkee että ihmiset komppaavat, palvovat, ihailevat jne häntä? Tämähän oli vakuuttunut siitä, että kaikki olivat rakastuneet häneen. Jos se hovi on vain itsensä ihailun tarpeen kuvitelma?

        Niin, muistan joskus lukeneeni jostain ettei narsisti halua kuulua joukkoon...ja se "minun" narsistini ei juurikaan puhunut muista normaleista ihmissuhteistaan kuin naisistaan, jotka kaikki rakastuivat häneen palavasti.


      • 3+6=9
        dizel kirjoitti:

        No vastataan.
        Mutta koska mulla ei tuollaista ole, käytän jälleen eksääni esimerkkinä... :)
        Hänen "hovinsa" koostui lähinnä pikkukriminaaleista ja sen sellaisista, vähän tyhmemmänkin puoleisista ihmisistä, mutta oli sitten taas näitä samankaltaisia ihmisiä kuin hän itse, joita ihaili ( ja myös oletettavasti pelkäsi. )
        Eli hän ei siis ollut tämän "hovinsa" kingi, vaikka sitä usein pyrki esittämäänkin, vaan pikemminkin näiden häntä vanhempien ja jollain tapaa rohkeampienkin henkilöiden "alamainen"...Näistä sitten puhui, kuin he olisivat joitain jumalia, mutta toisia kavereitaan taas haukkui idiooteiksi yms...
        Oli sitten myös joitain taviksen oloisiakin kavereita, joille piti kulissia yllä...Minkä vuoksi minäkään en näitä tavannut. Ei halunnut ilmeisestikään ottaa riskiä, että paljastaisin eksästäni näille asioita ja sitten toisakseen tiedän eksän puhuneen näille melko paljon p*skaa minusta...Eli pistäneen kaikki erot ja muut minun syyksi.
        Eli se ns. "hovi" koostui siis erilaisista kerroksista...
        Niistä, jotka tiedostivat hänen luonteensa eivätkä välittäneet siitä, koska heillä oli paljon yhteisiä juttuja, niistä, jotka eivät tiedostaneet ja pitivät häntä kunnon ihmisenä ja niistä, jotka olivat kavereita ilmeisesti vain pelosta ja jonkunlaisesta halusta "kuulua johonkin kovis porukkaan..." Näitä ehkä kävi jo vähän sääliksikin...Ei minkäänlaista itsekunnioitusta, eikä omaa tahtoa. :)

        Siihen lisätään vielä mahdolliset sivusäädöt, mitä harrasti selkäni takana, tai jos ei harrastanut, niin ainakin piti näihin yhteyttä kaiken varalta..(. jotka eivät myös arvatenkaan tienneet mitään eksäni todellisesta elämästä, eivätkä minusta, yhtään mitään... )
        Niin huh, varmasti oli rankkaa vetää erilaisia rooleja kaiken aikaa. :D
        Ilmankos luonne vaihtuikin viikon välein...
        Siitä kyllä kätevästi aina tiesi, millaisen henkilön kanssa äijä oli ollut viimeksi tekemisissä. ;)

        Ai, sinä olet nainen, jostain syystä kuvittelin sinut mieheksi...


      • 10+15=25 kirjoitti:

        Niin, muistan joskus lukeneeni jostain ettei narsisti halua kuulua joukkoon...ja se "minun" narsistini ei juurikaan puhunut muista normaleista ihmissuhteistaan kuin naisistaan, jotka kaikki rakastuivat häneen palavasti.

        Toinen narsisti haluaa välttää laumasieluisuutta ja selkeästi erottua joukosta, kun taas toinen haluaa paistatella erikoisuudellaan joukon keskellä. Voi olla niinkin että haluaa luikkia omiin oloihinsa välttääkseen hankaluuksia tai peitellessään/salatessaan/joutumatta kiusallisiin tilanteisiin. Mutta luulisin, että kyse on silloin noista kerrostumista, joista Dizel mainitsi, vaikken hovia nyt varsinaisesti tarkoitakaan.

        Ihmisryhmittymiä, joita N:n läheisyydessä on erilaisia ja käyttäytyminen erilaista riippuen mitä se ryhmittymä antaa hänelle. Toiset ovat hyödykekelpoisia, joille näytetään priimaa, ja esiintymishaluinen pääsee oikein vauhtiin tässä seurassa. Hän pukee parhaat vetimet ja on erityisen huolellinen esim ulkonäön suhteen mennessään tapaamaan tätä ryhmää.

        Jokin muu ryhmittymä taas tuottaa tunteen, että onkin alakynnessä; hän välttelee näitä tilanteita ja valehtelee tarvirttaessa välttääkseen näiden seuraa. Valehtelu saa eri muotoja; syy on milloin missäkin ja mitä ahtaammalla N on valeidensa kanssa sitä törkeämpiä ne alkavat olla. Hermostuu myös helposti jos asia otetaan toistuvasti puheeksi. Sama homma jos ryhmittymä on tietoinen nassen toimintatavoista ts näkevät läpi. Väittämät heistä ovat silloin vielä pahempia.

        En tiedä voiko sitten näitä ryhmittymiä tai yksittäisiä jäseniäkään syyttää "hovistelusta". Eihän se heidän vika ole jos eivät tiedosta häntä esimerkiksi kaltoinkohtelijaksi. Eihän useimmiten ns uhrikaan sitä tiedosta.

        Muuta palataan vielä siihen rakastuneiden naisten ja miesten laumaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että narsistinen itse luo sen kuvitelman laumasta, joka ihailee häntä, haluavat jättää entiset kumppaninsa hänen vuokseen. Tekevät sitä ja tätä, jne. Miksi narsistinen pitää käydä tätä puhelua sitten itsensä kanssa (tai kumpaaninsa, joka ikävämpi juttu)? Hän haluaa pitää illuusiota yllä, se on tärkeää hänelle. Hän haluaa olla ihailtu, rakastettu, kaivattu, jopa vaikka laumoina esiintyvät jopa vastakkaiseen sukupuoleen asti mennen (vaikka väittää olevansa hetero ja inhoaa sydänjuuriaan myöten homoseksuaaleja)mutta kunhan hän on Huomattu. Ajattelin ennen että N tekee vain tahallaan kiusaa; kehuu näillä suhteilla yrittäessään satuttaa (voi olla osatotuus, mutta ei yksin).


      • M.B.
        3+6=9 kirjoitti:

        Ai, sinä olet nainen, jostain syystä kuvittelin sinut mieheksi...

        Mulla on Diisselin ulkoisesta habituksesta Lisbet Salandermainen kuva.. :)

        Viksu, sitkeä ja kyvykäs..


      • 14+6=20
        M.B. kirjoitti:

        Mulla on Diisselin ulkoisesta habituksesta Lisbet Salandermainen kuva.. :)

        Viksu, sitkeä ja kyvykäs..

        No toivottavasti hän ei ole kuitenkaan se sisarussarjan kaunein silmien räpsyttelijä.


      • dizel kirjoitti:

        No vastataan.
        Mutta koska mulla ei tuollaista ole, käytän jälleen eksääni esimerkkinä... :)
        Hänen "hovinsa" koostui lähinnä pikkukriminaaleista ja sen sellaisista, vähän tyhmemmänkin puoleisista ihmisistä, mutta oli sitten taas näitä samankaltaisia ihmisiä kuin hän itse, joita ihaili ( ja myös oletettavasti pelkäsi. )
        Eli hän ei siis ollut tämän "hovinsa" kingi, vaikka sitä usein pyrki esittämäänkin, vaan pikemminkin näiden häntä vanhempien ja jollain tapaa rohkeampienkin henkilöiden "alamainen"...Näistä sitten puhui, kuin he olisivat joitain jumalia, mutta toisia kavereitaan taas haukkui idiooteiksi yms...
        Oli sitten myös joitain taviksen oloisiakin kavereita, joille piti kulissia yllä...Minkä vuoksi minäkään en näitä tavannut. Ei halunnut ilmeisestikään ottaa riskiä, että paljastaisin eksästäni näille asioita ja sitten toisakseen tiedän eksän puhuneen näille melko paljon p*skaa minusta...Eli pistäneen kaikki erot ja muut minun syyksi.
        Eli se ns. "hovi" koostui siis erilaisista kerroksista...
        Niistä, jotka tiedostivat hänen luonteensa eivätkä välittäneet siitä, koska heillä oli paljon yhteisiä juttuja, niistä, jotka eivät tiedostaneet ja pitivät häntä kunnon ihmisenä ja niistä, jotka olivat kavereita ilmeisesti vain pelosta ja jonkunlaisesta halusta "kuulua johonkin kovis porukkaan..." Näitä ehkä kävi jo vähän sääliksikin...Ei minkäänlaista itsekunnioitusta, eikä omaa tahtoa. :)

        Siihen lisätään vielä mahdolliset sivusäädöt, mitä harrasti selkäni takana, tai jos ei harrastanut, niin ainakin piti näihin yhteyttä kaiken varalta..(. jotka eivät myös arvatenkaan tienneet mitään eksäni todellisesta elämästä, eivätkä minusta, yhtään mitään... )
        Niin huh, varmasti oli rankkaa vetää erilaisia rooleja kaiken aikaa. :D
        Ilmankos luonne vaihtuikin viikon välein...
        Siitä kyllä kätevästi aina tiesi, millaisen henkilön kanssa äijä oli ollut viimeksi tekemisissä. ;)

        Mulla Deen kanssa ihan sama kokemus noista "kerrostumista" yms.

        Ja luonne todellakin vaihtuu...musiikkimaku, elämäntavat, sanojen käyttötapa/puhetapa, elehdintäkin osin, arvot, kiinnostuksen kohteet jne.
        Ärsyttävää =)

        Ne "wanna be that man"-väen ihmiset olivat todellakin surkuhupaisimpia ja epätoivoisia. Heidän kanssaan on kuitenkin helpoin tuntea itsensä vähintäänkin mafiosoksi. Ongelmia tulikin kun "isot pojat" oikeasti sattuivat samaan aikaan pöytään...sitten alkoi joko kaupankäynti tai "kriisi".


      • elisakettu kirjoitti:

        Toinen narsisti haluaa välttää laumasieluisuutta ja selkeästi erottua joukosta, kun taas toinen haluaa paistatella erikoisuudellaan joukon keskellä. Voi olla niinkin että haluaa luikkia omiin oloihinsa välttääkseen hankaluuksia tai peitellessään/salatessaan/joutumatta kiusallisiin tilanteisiin. Mutta luulisin, että kyse on silloin noista kerrostumista, joista Dizel mainitsi, vaikken hovia nyt varsinaisesti tarkoitakaan.

        Ihmisryhmittymiä, joita N:n läheisyydessä on erilaisia ja käyttäytyminen erilaista riippuen mitä se ryhmittymä antaa hänelle. Toiset ovat hyödykekelpoisia, joille näytetään priimaa, ja esiintymishaluinen pääsee oikein vauhtiin tässä seurassa. Hän pukee parhaat vetimet ja on erityisen huolellinen esim ulkonäön suhteen mennessään tapaamaan tätä ryhmää.

        Jokin muu ryhmittymä taas tuottaa tunteen, että onkin alakynnessä; hän välttelee näitä tilanteita ja valehtelee tarvirttaessa välttääkseen näiden seuraa. Valehtelu saa eri muotoja; syy on milloin missäkin ja mitä ahtaammalla N on valeidensa kanssa sitä törkeämpiä ne alkavat olla. Hermostuu myös helposti jos asia otetaan toistuvasti puheeksi. Sama homma jos ryhmittymä on tietoinen nassen toimintatavoista ts näkevät läpi. Väittämät heistä ovat silloin vielä pahempia.

        En tiedä voiko sitten näitä ryhmittymiä tai yksittäisiä jäseniäkään syyttää "hovistelusta". Eihän se heidän vika ole jos eivät tiedosta häntä esimerkiksi kaltoinkohtelijaksi. Eihän useimmiten ns uhrikaan sitä tiedosta.

        Muuta palataan vielä siihen rakastuneiden naisten ja miesten laumaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että narsistinen itse luo sen kuvitelman laumasta, joka ihailee häntä, haluavat jättää entiset kumppaninsa hänen vuokseen. Tekevät sitä ja tätä, jne. Miksi narsistinen pitää käydä tätä puhelua sitten itsensä kanssa (tai kumpaaninsa, joka ikävämpi juttu)? Hän haluaa pitää illuusiota yllä, se on tärkeää hänelle. Hän haluaa olla ihailtu, rakastettu, kaivattu, jopa vaikka laumoina esiintyvät jopa vastakkaiseen sukupuoleen asti mennen (vaikka väittää olevansa hetero ja inhoaa sydänjuuriaan myöten homoseksuaaleja)mutta kunhan hän on Huomattu. Ajattelin ennen että N tekee vain tahallaan kiusaa; kehuu näillä suhteilla yrittäessään satuttaa (voi olla osatotuus, mutta ei yksin).

        Mulla on kanssa tuo sama ajatus hovista, eli "hovista"... eli suurin osa ei oikeasti omaa syytä suhtautua tähän ihmiseen mitenkään negatiivisesti. Onko se todellakaan silloin "hovistelua" ?

        Jopa ne ihailijat...noh, olivat ihailijoita jotka näkivät elämässään menestyneen, varakkaan, älyllisesti lahjakkaan, sosiaalisesti taitavan, seksikkään naistenmiehen... joka oli todella mukavaa seuraa.

        Usein "alapuolella" ihailivat alemmuudentunteesta kärsivät "köyhät", ujot, vähemmän vetävät tai muut vastaavat.

        Kaikkein raivostuttavimpia mielestäni ovat kuitenkin olleet ne tilanteet, kun toinen "samanlainen" istuu pöytään ja ne alkaa kaveeraamaan ja kilpaa nostattamaan toisiaan ihan helkutin älyttömillä jutuilla ja sitä saakelin selkään paiskimista ja nuolentaa jatkuu maailman tappiin asti. Siinä on sellainen molemminpuolinen hyötyajattelu silloin käynnissä mutta sitä on karmaisevaa seurata sivusta - kuin jotain falskia...oh hoh... olen monta kertaa jättänyt pöydän alta parin minuutin kun se taas alkaa. Ei jaksa ei.


      • 14+6=20 kirjoitti:

        No toivottavasti hän ei ole kuitenkaan se sisarussarjan kaunein silmien räpsyttelijä.

        Onpa sellaistakin sanottu. ;D


      • M.B. kirjoitti:

        Mulla on Diisselin ulkoisesta habituksesta Lisbet Salandermainen kuva.. :)

        Viksu, sitkeä ja kyvykäs..

        Tykkään sen tyylistä kyllä. :)


      • dizel kirjoitti:

        Onpa sellaistakin sanottu. ;D

        Tai no unohdetaan tuo silmien räpsyttely. Sellaista en harrasta.


      • M.B.
        dizel kirjoitti:

        Tai no unohdetaan tuo silmien räpsyttely. Sellaista en harrasta.

        =D Sitkee 24/7 - tuijotus räpäyttämättä kertaakaan.. Silmät kuivuivat auki-asentoon..

        Myönnä pois, kyllä sinäkin joskus räpsyttelet. Vaikka tuo tarkoituksellinen silmien räpsyttely, jotta saa miehen ylipäätään toimimaan jotenkin, on aivan kammottavaa.. Ja valitettavan toimivaa. Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin.. Mitä kaikkea elkeilyä siihen kuulukaan. Kiherrystä tyhjästä vaikka ei oikeasti edes naurattaisi.

        Vastikään seurasin sivusta tapahtumaketjua... Huh.


      • A
        M.B. kirjoitti:

        =D Sitkee 24/7 - tuijotus räpäyttämättä kertaakaan.. Silmät kuivuivat auki-asentoon..

        Myönnä pois, kyllä sinäkin joskus räpsyttelet. Vaikka tuo tarkoituksellinen silmien räpsyttely, jotta saa miehen ylipäätään toimimaan jotenkin, on aivan kammottavaa.. Ja valitettavan toimivaa. Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin.. Mitä kaikkea elkeilyä siihen kuulukaan. Kiherrystä tyhjästä vaikka ei oikeasti edes naurattaisi.

        Vastikään seurasin sivusta tapahtumaketjua... Huh.

        > Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin..

        Kuulostaa jumalhakuisuudelta, vaikeastitavoitettavuusfetissiltä siis.


      • lynett kirjoitti:

        Mulla on kanssa tuo sama ajatus hovista, eli "hovista"... eli suurin osa ei oikeasti omaa syytä suhtautua tähän ihmiseen mitenkään negatiivisesti. Onko se todellakaan silloin "hovistelua" ?

        Jopa ne ihailijat...noh, olivat ihailijoita jotka näkivät elämässään menestyneen, varakkaan, älyllisesti lahjakkaan, sosiaalisesti taitavan, seksikkään naistenmiehen... joka oli todella mukavaa seuraa.

        Usein "alapuolella" ihailivat alemmuudentunteesta kärsivät "köyhät", ujot, vähemmän vetävät tai muut vastaavat.

        Kaikkein raivostuttavimpia mielestäni ovat kuitenkin olleet ne tilanteet, kun toinen "samanlainen" istuu pöytään ja ne alkaa kaveeraamaan ja kilpaa nostattamaan toisiaan ihan helkutin älyttömillä jutuilla ja sitä saakelin selkään paiskimista ja nuolentaa jatkuu maailman tappiin asti. Siinä on sellainen molemminpuolinen hyötyajattelu silloin käynnissä mutta sitä on karmaisevaa seurata sivusta - kuin jotain falskia...oh hoh... olen monta kertaa jättänyt pöydän alta parin minuutin kun se taas alkaa. Ei jaksa ei.

        "Jopa ne ihailijat...noh, olivat ihailijoita jotka näkivät elämässään menestyneen, varakkaan, älyllisesti lahjakkaan, sosiaalisesti taitavan, seksikkään naistenmiehen... joka oli todella mukavaa seuraa. "

        Ajattelin noita mainitsemiasi toistensa ihailijoita jotka näkevät maailman tuon lainatun tavalla. *sormet-kurkkuun-refleksi*

        Se vaan että nyky-yhteiskunnassa juuri nuo arvot nuoremman, alle keski-ikäisten - jotka itse ovat vetokelkan päässä - joukossa ovat taas noususuunnassa. Lähinnä hirvittää mitä seuraumiksia sille on myöhäisimmille vaiheille.


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        "Jopa ne ihailijat...noh, olivat ihailijoita jotka näkivät elämässään menestyneen, varakkaan, älyllisesti lahjakkaan, sosiaalisesti taitavan, seksikkään naistenmiehen... joka oli todella mukavaa seuraa. "

        Ajattelin noita mainitsemiasi toistensa ihailijoita jotka näkevät maailman tuon lainatun tavalla. *sormet-kurkkuun-refleksi*

        Se vaan että nyky-yhteiskunnassa juuri nuo arvot nuoremman, alle keski-ikäisten - jotka itse ovat vetokelkan päässä - joukossa ovat taas noususuunnassa. Lähinnä hirvittää mitä seuraumiksia sille on myöhäisimmille vaiheille.

        > Kaikkein raivostuttavimpia mielestäni ovat kuitenkin olleet ne tilanteet, kun toinen "samanlainen" istuu pöytään ja ne alkaa kaveeraamaan ja kilpaa nostattamaan toisiaan ihan helkutin älyttömillä jutuilla ja sitä saakelin selkään paiskimista ja nuolentaa jatkuu maailman tappiin asti.

        - Mitä pahaa tuossa on?


      • M.B.
        A kirjoitti:

        > Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin..

        Kuulostaa jumalhakuisuudelta, vaikeastitavoitettavuusfetissiltä siis.

        Ai kun vierestä seuraa niin mulla on jumalhakuisuus ja vaikeastitavoitettavuusfetissi??

        Mielestäni tuo peli vaan on niin julmetun läpinäkyvää, että kukaan täysjärkinen ei oikeasti vaan voi valittaa, että vaimonsa räpsytteli ripsiään ja antoi ymmärtää olevansa enkeli...

        Tai siis tietenkin voi. Mutta se jumalhakuisuus on silloin kyllä muualla kuin minussa, vaikeastitavoitettavuusfetissistä en tiedä, kun tuntuu moni räpsyttelijä olevan ihan mielissään kun räpsyttely tuottaa tulosta, että missä se on se vaikeastitavoitettavuus...

        Ehkä voisi vain todeta, että ihmiselläkin on omat soidintanssinsa ja nähdä asia puhtaasti sellaisena. Tarkoitushakuisena toimintana puolin ja toisin. Ja kun tiedostaa asian todellisen luonteen voi tanssia menemään lankeilematta loviin ja välttyä jälkikäteen valittamiselta. Tai voi langeta ja olla valittamatta jälkikäteen kun tiesi mihin ryhtyi..

        Tai jotain yhtä huonosti muotoiltua.. =D


      • A
        M.B. kirjoitti:

        Ai kun vierestä seuraa niin mulla on jumalhakuisuus ja vaikeastitavoitettavuusfetissi??

        Mielestäni tuo peli vaan on niin julmetun läpinäkyvää, että kukaan täysjärkinen ei oikeasti vaan voi valittaa, että vaimonsa räpsytteli ripsiään ja antoi ymmärtää olevansa enkeli...

        Tai siis tietenkin voi. Mutta se jumalhakuisuus on silloin kyllä muualla kuin minussa, vaikeastitavoitettavuusfetissistä en tiedä, kun tuntuu moni räpsyttelijä olevan ihan mielissään kun räpsyttely tuottaa tulosta, että missä se on se vaikeastitavoitettavuus...

        Ehkä voisi vain todeta, että ihmiselläkin on omat soidintanssinsa ja nähdä asia puhtaasti sellaisena. Tarkoitushakuisena toimintana puolin ja toisin. Ja kun tiedostaa asian todellisen luonteen voi tanssia menemään lankeilematta loviin ja välttyä jälkikäteen valittamiselta. Tai voi langeta ja olla valittamatta jälkikäteen kun tiesi mihin ryhtyi..

        Tai jotain yhtä huonosti muotoiltua.. =D

        Se kuulostaa vaikeastitavoitettavuusfetissiltä, että "miehen arvostus lopahtaa" jos se mies "menee juttuun kuin juttuun mukaan".

        Loppu oli ihan asiaa. Ihan eri asiaa. *söpö hymy ja viaton*

        ---

        > Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin..

        Kuulostaa jumalhakuisuudelta, vaikeastitavoitettavuusfetissiltä siis.


      • 7+5=12
        elisakettu kirjoitti:

        Toinen narsisti haluaa välttää laumasieluisuutta ja selkeästi erottua joukosta, kun taas toinen haluaa paistatella erikoisuudellaan joukon keskellä. Voi olla niinkin että haluaa luikkia omiin oloihinsa välttääkseen hankaluuksia tai peitellessään/salatessaan/joutumatta kiusallisiin tilanteisiin. Mutta luulisin, että kyse on silloin noista kerrostumista, joista Dizel mainitsi, vaikken hovia nyt varsinaisesti tarkoitakaan.

        Ihmisryhmittymiä, joita N:n läheisyydessä on erilaisia ja käyttäytyminen erilaista riippuen mitä se ryhmittymä antaa hänelle. Toiset ovat hyödykekelpoisia, joille näytetään priimaa, ja esiintymishaluinen pääsee oikein vauhtiin tässä seurassa. Hän pukee parhaat vetimet ja on erityisen huolellinen esim ulkonäön suhteen mennessään tapaamaan tätä ryhmää.

        Jokin muu ryhmittymä taas tuottaa tunteen, että onkin alakynnessä; hän välttelee näitä tilanteita ja valehtelee tarvirttaessa välttääkseen näiden seuraa. Valehtelu saa eri muotoja; syy on milloin missäkin ja mitä ahtaammalla N on valeidensa kanssa sitä törkeämpiä ne alkavat olla. Hermostuu myös helposti jos asia otetaan toistuvasti puheeksi. Sama homma jos ryhmittymä on tietoinen nassen toimintatavoista ts näkevät läpi. Väittämät heistä ovat silloin vielä pahempia.

        En tiedä voiko sitten näitä ryhmittymiä tai yksittäisiä jäseniäkään syyttää "hovistelusta". Eihän se heidän vika ole jos eivät tiedosta häntä esimerkiksi kaltoinkohtelijaksi. Eihän useimmiten ns uhrikaan sitä tiedosta.

        Muuta palataan vielä siihen rakastuneiden naisten ja miesten laumaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että narsistinen itse luo sen kuvitelman laumasta, joka ihailee häntä, haluavat jättää entiset kumppaninsa hänen vuokseen. Tekevät sitä ja tätä, jne. Miksi narsistinen pitää käydä tätä puhelua sitten itsensä kanssa (tai kumpaaninsa, joka ikävämpi juttu)? Hän haluaa pitää illuusiota yllä, se on tärkeää hänelle. Hän haluaa olla ihailtu, rakastettu, kaivattu, jopa vaikka laumoina esiintyvät jopa vastakkaiseen sukupuoleen asti mennen (vaikka väittää olevansa hetero ja inhoaa sydänjuuriaan myöten homoseksuaaleja)mutta kunhan hän on Huomattu. Ajattelin ennen että N tekee vain tahallaan kiusaa; kehuu näillä suhteilla yrittäessään satuttaa (voi olla osatotuus, mutta ei yksin).

        "Muuta palataan vielä siihen rakastuneiden naisten ja miesten laumaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että narsistinen itse luo sen kuvitelman laumasta, joka ihailee häntä, haluavat jättää entiset kumppaninsa hänen vuokseen. Tekevät sitä ja tätä, jne. Miksi narsistinen pitää käydä tätä puhelua sitten itsensä kanssa (tai kumpaaninsa, joka ikävämpi juttu)? Hän haluaa pitää illuusiota yllä, se on tärkeää hänelle. Hän haluaa olla ihailtu, rakastettu, kaivattu, jopa vaikka laumoina esiintyvät jopa vastakkaiseen sukupuoleen asti mennen (vaikka väittää olevansa hetero ja inhoaa sydänjuuriaan myöten homoseksuaaleja)mutta kunhan hän on Huomattu. Ajattelin ennen että N tekee vain tahallaan kiusaa; kehuu näillä suhteilla yrittäessään satuttaa (voi olla osatotuus, mutta ei yksin)."

        Niin tutun kuuloista tuo...suhteemme loppuvaiheissa hän tosiaan marssitti "eteeni" koko joukon naisia, jotka olivat rakastuneet häneen. Ei toki itse sanonut rakastuneensa heihin, mutta saattoi kyllä pohtia tyyliin, että ottaisko sen vai sen.

        Yhdestä kertoessaan enemmänkin jäi mieleeni se, että kun en heti kommentoinut mitenkään hän puuskahti, että USKO nyt että se on totta.

        Alkuun luulin, että hän yritti tehdä minut mustikseksi, mutta kun rakastuneita naisia alkoi olla niin monta, en enää tiennyt mitä ajatella.

        En tiedä vieläkään, mutta tuntuu oudolta, että päällepäin suht järkevä ihminen voi elää niin totaalisesti mielikuvitusmaailmassa. Mitä se on...uskooko hän itse niihin vaiko tietääkö hän sisimmässään että se ei ole totta.


      • 18+18=36
        dizel kirjoitti:

        Tai no unohdetaan tuo silmien räpsyttely. Sellaista en harrasta.

        no sisarussarjan kaunein silmien räpsyttelijä on se jonkun miehen narsistinen vaimo, jota mies on varoittanut, että jos tulee ongelmia hän vaihtaa vaimonsa uuteen pehmoleluun. Että viisain unohtaa se silmien räpsyttely.


      • 7+5=12 kirjoitti:

        "Muuta palataan vielä siihen rakastuneiden naisten ja miesten laumaan. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että narsistinen itse luo sen kuvitelman laumasta, joka ihailee häntä, haluavat jättää entiset kumppaninsa hänen vuokseen. Tekevät sitä ja tätä, jne. Miksi narsistinen pitää käydä tätä puhelua sitten itsensä kanssa (tai kumpaaninsa, joka ikävämpi juttu)? Hän haluaa pitää illuusiota yllä, se on tärkeää hänelle. Hän haluaa olla ihailtu, rakastettu, kaivattu, jopa vaikka laumoina esiintyvät jopa vastakkaiseen sukupuoleen asti mennen (vaikka väittää olevansa hetero ja inhoaa sydänjuuriaan myöten homoseksuaaleja)mutta kunhan hän on Huomattu. Ajattelin ennen että N tekee vain tahallaan kiusaa; kehuu näillä suhteilla yrittäessään satuttaa (voi olla osatotuus, mutta ei yksin)."

        Niin tutun kuuloista tuo...suhteemme loppuvaiheissa hän tosiaan marssitti "eteeni" koko joukon naisia, jotka olivat rakastuneet häneen. Ei toki itse sanonut rakastuneensa heihin, mutta saattoi kyllä pohtia tyyliin, että ottaisko sen vai sen.

        Yhdestä kertoessaan enemmänkin jäi mieleeni se, että kun en heti kommentoinut mitenkään hän puuskahti, että USKO nyt että se on totta.

        Alkuun luulin, että hän yritti tehdä minut mustikseksi, mutta kun rakastuneita naisia alkoi olla niin monta, en enää tiennyt mitä ajatella.

        En tiedä vieläkään, mutta tuntuu oudolta, että päällepäin suht järkevä ihminen voi elää niin totaalisesti mielikuvitusmaailmassa. Mitä se on...uskooko hän itse niihin vaiko tietääkö hän sisimmässään että se ei ole totta.

        Totuuden tarkastelu ei ole yksiseltteinen juttu. Välillä sen vaan tietää, mutta silloin ei kosketa aihetta. Totuus on subjektiivinen tunne. Hyvin voimakas sellainen. Eikä sitä murra edes tieto. Se pitää ymmärtää, sisäistää.


      • 13+13=26
        elisakettu kirjoitti:

        Totuuden tarkastelu ei ole yksiseltteinen juttu. Välillä sen vaan tietää, mutta silloin ei kosketa aihetta. Totuus on subjektiivinen tunne. Hyvin voimakas sellainen. Eikä sitä murra edes tieto. Se pitää ymmärtää, sisäistää.

        No tästä aiheesta on jäänyt kyllä mieleen, että "minun" narstini kyllä silloin tällöin käytti sanontaa, että kun kolmesti valehtelee niin uskoo jo itsekin.

        Mutta palaan vielä tuohon hoviväkeen, kun löysin aiheesta tämmöisen esimerkin.

        Narsisti ja hännystelijät

        Narsistin on vaikea toimia ja olla yksin. Koska häneltä puuttuu tervettä narsismia, hän tarvitsee ympärillensä ihmisiä, jotka ovat omien puutteidensa ja heikkouksiensa vuoksi valmiita antamaan hänelle ihailua ja palvontaa. Omien etujensa ajamiseen muiden kustannuksella hän muodostaa oman joukon hännystelijöitä. Joukko on elintärkeä narsistille, sillä se vahvistaa narsistia siten, ettei tämä masennu

        Toisaalta taas tuo hännystely...liehakoida, mielistellä, makeilla, pyrkiä jonkun suosioon... on narsistin oma keino päästä suhteisiin jonkun kanssa.

        Jäin miettimään tuota hovia siten, että ollaanko "me uhrit" sitten tavallaan tuota hovia, vaikka suhde olisi päättynytkin, että narsisti voi pitää hovinaan kaikkia häntä joskus ihailleita, vaikka ihailu olisi päättynytkin.

        Että hovi koostuu ainakin osaksi menneistä ihmisistä, jotka ihailivat...vaikka todellisuudessa nuo loiston päivät olisivatkin ohi...eikä siitä syystä hyväksy, ota vastaan mitään negatiivisia asioita/arvostelua itsestään vaikka ne olisivatkin ihan siinä hänen silmiensä edessä konkreettisesti nähtävinä/kuultavina.


      • A kirjoitti:

        > Kaikkein raivostuttavimpia mielestäni ovat kuitenkin olleet ne tilanteet, kun toinen "samanlainen" istuu pöytään ja ne alkaa kaveeraamaan ja kilpaa nostattamaan toisiaan ihan helkutin älyttömillä jutuilla ja sitä saakelin selkään paiskimista ja nuolentaa jatkuu maailman tappiin asti.

        - Mitä pahaa tuossa on?

        Se, että se koko esitys on pelkkiä valheita valheiden perään.


      • siis..
        A kirjoitti:

        Se kuulostaa vaikeastitavoitettavuusfetissiltä, että "miehen arvostus lopahtaa" jos se mies "menee juttuun kuin juttuun mukaan".

        Loppu oli ihan asiaa. Ihan eri asiaa. *söpö hymy ja viaton*

        ---

        > Tosin se miehen arvostus lopahtaa silloin kun huomaa toisen menevän juttuun kuin juttuun mukaan jos toinen vaan vaivautuu hieman räpsyttelemään, kenottamaan päätään, muikistamaan suutaan ja jotakin..

        Kuulostaa jumalhakuisuudelta, vaikeastitavoitettavuusfetissiltä siis.

        kenellä on vaikeastitavoitettavuusfetissi?


      • A
        siis.. kirjoitti:

        kenellä on vaikeastitavoitettavuusfetissi?

        Sellasilla voi olla joilla "miehen arvostus lopahtaa" jos se mies "menee juttuun kuin juttuun mukaan".


      • A
        lynett kirjoitti:

        Se, että se koko esitys on pelkkiä valheita valheiden perään.

        Ahaa.

        Minä taisin sinisilmäisyyttäni uskoa ne todeksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe