Moro!
Vastaavasta nyt on varmasti monta threadia jo olemassa, mutta en löytänyt oikein sopivaa mistään. Linja-autokuskin uraa aatellu vakavasti ja miettinyt kumpi otsikon vaihtoehdoista on parempi? Vai onko nykyisessä työllisyystilanteessa edes mahdollista tehdä moista valintaa? Kuullut kummastakin omat hyvät ja huonot puolensa ja kaipaisinkin alan ammattilaisilta näkemystä asiaan.
Asiallisiin kysymyksiin asialliset vastaukset, kiitos.
Tilausajokuskiksi vai vuoroliikenteeseen?
28
455
Vastaukset
- *busdriver stadi*
Bussiin rattiin kannattaa tarttua vasta sitten kun on varma asioista, mitä elämässään haluaa. Kun asiaa pitää kysyä ventovierailta ihmisiltä ja vielä netistä, niin älykkyysosamääräsi ei varmaankaan riitä bussin kuljettamiseen.
Ne henkilöt jotka ovat varmoja ja joilla on itseluottamusta, niin heille suosittelen bussi uraa. He kyllä tietävät ajavatko vuoroa vai tilausajoa kysymättä asiaa ventovierailta.- ehkäpä bussin rattii
Joo täältä ei näköjään auta kysyä yhtään mitään mistään. Varmuutta ja itseluottamusta löytyy mutta kyselethän sinäkin varmasti esim. autoa ostaessasi ensin myyjältä autosta ennenkuin lyöt rahat tiskiin. Tässä on vähän sama tilanne että ammatinvalinta olisi selvillä mutta haluaisi vielä hieman lisäinfoa ennen lopullisen päätöksen tekemistä.
- sekakuljettaja
Yritetään nyt antaa asiallinen vastaus:
Itse pikkupoikana haaveilin kuljettajan ammatista ja tilausajohommathan mielletään kaikkialla vähän ns. paremmiksi hommiksi. (ainakin 'amatöörien' keskuudessa). Itse menin kurssin käytyäni sellaiseen taloon, missä oli tarjolla sekä linjaa että tilausajoa. Ajoin pääosin linjaa, tilausajoihin kun oli nää omat sepät. Tein vain joitain tuurauksia sesonkiaikoihin (pikkujoulut, koulujen luokkaretket keväällä yms. ja sit joskus jos oli joku pieni keikka minkä pystyi ajaa iisisti sarjan päälle) Äkkiä oppi sen, että tilausajolle ei koskaan lähdetä niinkuin linjalle lähdetään : kun tulet töihin, linjalle mennessä riittää että tulet kun työaika alkaa ja kaikki tarvittava tieto löytyykin sarjakirjasta. Tilausajossa on monesti paljon selvitettävää etukäteen, reitit yms, jotka ainakin muualta pk-seudulle tulleelle on monesti hiukan hankalaa. Kaikesta kuitenkin selviää kyselemällä ja paneutumalla asiaan. Työajat on sitten myös se epävarma tekijä keikkahommissa. Tähän ei siis oikeastaan voi kuin vastata että kokeilemalla selviää! Itse tykkäsin olla talossa jossa oli kaikkea tarjolla, mutta kaikkea vain kohtuudella ;) - kaiken kokenut
no joo käyhän ajamassa vaikka lätkäjengin faneja peliin. jos sen kestät. voit ajaa ihan mitä vaan.
- Sininen bussi
Kannattaa unohtaa koko linja-autonkuljettajan hommat. Saa ne eurot helpomminkin. Kuuuntele pomon kitinää, joka saat... pienestä asiastakin.
Voi perk.... jos autoon tulee pienikin jälki , mikä saat.... mökä siitä nousee vaikka ei itsessä oisi vikaa.
Kuuntele asikaitten vittuilua päivästä toiseen. :( :(
Ammatti vaatii saat.... rautaiset hermot tai rauhoittavat lääkkeet...... :)- ehkäpä bussin rattii
Jep,jep,,,, taidan unohtaa koko homman . Kiitos.
- ehkäpä bussin rattii
ehkäpä bussin rattii kirjoitti:
Jep,jep,,,, taidan unohtaa koko homman . Kiitos.
Ennen kuin varastaa toisen nimimerkin, niin kannattaisi hieman katsoa sitä kirjoitusasua ja kielioppia. Et kyllä vakuuttanut tällä kertaa. Taas kerran tuli todistettua että tältä paskapalstalta ei kannata kysyä yhtään mitään. Yksi ainoa asiallinen vastaus tuli muutaman päivän sisään. Varmasti voi ansaita elantonsa helpommallakin, mutta se on sitten eri asia pitääkö siitä työstään. Jos kaikki tykkäisivät samasta niin ei tarvitsisi tehdä valintoja ollenkaan. Täytyy kai itse käydä toteamassa, että onko se niin hirveä ammatti kuin te väitätte. Tämän keskustelun jatkamisesta ei ole enää mitään hyötyä.
- ehkäpä bussin rattii
Minulla on lisäksi ollut paniikkihäiriö lapsesta asti, joka varmaan johtui siitä, kun olin insesti uhri. Kun vaaditaan hyviä hermoja, niin niitä multa ei löydy, vapisen ja pelkään melko paljon. Suolisto toimii yliherkästi, eli paskat tulee herkästi housuun, joten vessaan pitää usein päästä. En usko että musta tulee bussi kuskia, mutta kiitos teille vastauksista kuitenkin.
- kokemusta on
No rupee vaan bussikuskiksi. Jos olet poikamies niin tottakai tilausajoon,siellä ei tartte olla ilman seuraa koskaan ei edes yöllä. Ukkomiehelle suosittelen vain säännöllistä linjaliikennetä ja yöt kotona.
- Ala Vaihdettu
Eipä sulla kokemusta kuitenkaan riittävästi ole kun satuja kerrot että ukkomiehille , yleensä kenellekään , löytyy säännöllistä linjaliikennettä ja yöt kotona.
Aiemmin niin säännöllinen työvuorojärjestelmä ja liikennöinti on muuttunut säännöttömän epäsäännöttömäksi. On huomioitava että missään sopimuksessa ei lue että työntekijälle pakko sallia kotona asuminen , edes yöpyminen.
- ehkäpä bussin rattii
Se vielä piti kysyä, että haittaako se mitään, kun olen kiinnostunut pojista ja miehistä, en naisista vaikka olen mies. Olen siis peräsmies, homppeli. Kerran olen ollut naisen kanssa "sillai", mutta siinä kävi hassusti, kun aloin paneen häntä takaapäin, niin vaikka tähtäsin pimpsa looraan, niin pippelini viimehetkellä nytkähtikin pykälän ylöspäin ja kakkosessa oltiin.
- Mitä jos
Kävisit lähimmällä lääkärillä ja hakisit uudet lääkkeet?
- ex-pölhö.
Mieti tarkkaan, tilauspuolella voi olla inhimillisempi tahti, jos meinaat linjapuolelle ja pääkaupunkiseudun lähiliikenteeseen, niin Pölhölän liikennettä en suosittele, siellä on simputusmeininki ja naismaiset violetinpunaiset vaatteet, neideiksi ne kutsuu Pölhölän kuskeja, vaikka ei se kaikkien kuskien vika ole on siellä ihan normaalejakin miehiä ajamassa, mutta työnantaja valinnut heille naisten vaatteet.
- Kauniimpi kuljettaja
http://i2.aijaa.com/b/00956/8958815.jpg
Mikäs meitin kauniissa vaatteissa mättää? - ehkäpä bussin rattii
Haittaako se mitään, jos persoonallisuus on jakautunut useaan osaan? Minussa asuu monta persoonaa. Yksi on tunnollinen, toinen on äkäinen, vihainen ja vaarallinen. Mulla on kyllä lääkitys vaivaani, mutta ei oikein tehoa kuitenkaan. Testasin kerran isäni skitsofrenia- ja äitini psykoosilääkkeitä, mutta niistä tuli vain zombi olo, ei parantavaa vaikutustusta.
No, pitää ny miettiä tätä bussialaa, olisiko musta pussin rattiin vai ei?
Siis onko hulludesta mitään hyötyä, kun pussia ajaa? iiii
- sikakuski
Hulluudesta on nimenomaan hyötyä erittäin paljon. Sä et yksinkertaisesti pärjää siinä myllytyksessä jos olet täydellä järjellä varustettu. Sen on mentävä ihan niinkuin huomaamatta itsekseen. Muuten ei sitä kukaan jaksa.
- ehkäpä bussin rattii
Ehkä luovun koko aaveestani,ja jatkan jaskan perän jyystämistä. Mistähän mahtaa johtua että terskan pää punoittaa ja sitä kutiaa valtavasti?
- ehkäpä bussin rattii
Minulla on salainen bussi haave. Kun on viimeinen matkustaja kyydissä, en päästäkkään sitä ulos, vaan ajan bussini syrjäiselle paikalle. Kävelen kohti penkkiä jossa istuu matkustaja, jota en päästänyt ulos. Avaan sepalukseni ja otan pikku prinssini esiin...
nii sitten, matkustaja ottaa partaveitsen esille ja leikkaa sun prinssin irti, sitten lyö sen sun kurkkuun..
ja sinä kuoleet kuin vesikauhukoira
tarina loppu..
Älä lannistu NM. ehkäpä bussin rattii ! Ei alassa mitään vikaa ole, ja molemmat vaihtoehdot ovat kiinni vain siitä, mitä haluat tehdä. Tilauspuolella hihna voi kärähtää useammin, kuin vuoroliikenteessä. Vuoroliikenteessä oli se sitten paikallisliikennettä tai ns. pitkäälinjaa sulla on kuitenkin päivät tiedossa mitä teet. Tilauspuolella nuo "rahdit" saattaa muuttaa suunnitelmiaan miten vain ja vaikka tietty ns. paluuaika ylittyisi, niin se on vaan kestettävä.
Ala on varsinkin P- seudulla erittäin turvallinen työllistymisen suhteen ja mahdollisuudet omanmieleisen elämän järjestämiseen mitä mainioimmat. On pitkälti itsestäsi kiinni miten haluat toimia, sillä tänäpäivänä otetaan paljolti huomioon mahdollisia toivomuksia, jotka peilaavat sun omaa elämääsi. Toki se ei tarkoita, että voit ihan mitenvain sanella mitä tai miten asioista teet,(niinkuin tälläkin palstalla moni tahtoisi) mutta kyllä sun toiveesi huomioidaan.
Toteuta ammatilliset tavoitteesi niillä arvoilla, kuin katsot itsellesi tärkeiksi. Älä kuuntele liikaa näitä ns. "ammattilaisia" sillä heillä monella on liian paljon omia antipatioita mukana, kun luotaavat kuvaa joukkoliikenneammatista.
Tärkeintä on, että sulla on sekä kykyä että halua toimia asiakaspalvelulähtöisesti, sillä sitä tämä ammatti on. Tervetuloa alalle.- Kelokalle
Koskas koirannaamasta on tullut bussiyhtiöitten rekrytointia hoitava henkilö kun toivottaa tervetulleeksi alalle. Kirjoittaa kuin isäntä vaikka renki pelkästään on jolla hameen alla vain tuulen huuhtoma perse.
- kelo sä olet
Kelokalle kirjoitti:
Koskas koirannaamasta on tullut bussiyhtiöitten rekrytointia hoitava henkilö kun toivottaa tervetulleeksi alalle. Kirjoittaa kuin isäntä vaikka renki pelkästään on jolla hameen alla vain tuulen huuhtoma perse.
vaan katkera vanha raakki, joten älä ota kantaa asioihin jotka sulle ei kuulu. Sua vaan vituttaa, kun Soini jäi ilman pistesijaa ja persujen alamäki on tosiasia. Kepu ja demarit ajaa teidän soini örhöjen ohi vilkut palaen ja sille et mahda mitään.
- Kelokalle
kelo sä olet kirjoitti:
vaan katkera vanha raakki, joten älä ota kantaa asioihin jotka sulle ei kuulu. Sua vaan vituttaa, kun Soini jäi ilman pistesijaa ja persujen alamäki on tosiasia. Kepu ja demarit ajaa teidän soini örhöjen ohi vilkut palaen ja sille et mahda mitään.
Aina toi sama. Kelo sä oot vanha raakki ...kelo sä oot reppana...kelo sä oot ameeba jne. Ton ameeeban sä doggyasshole unohdit mut mä muistutin sua.
Ei kuule vitututututa yhtikäs ja olen perussuomalaisten kannattaja toisin kuin joku satelliitin virkaa kantava puolueloikkari mikä kuuluu mitä ilmeisemmin selkärangattomiin. Miksikäs sitä lajia taas kutsuttiinkaan.
Enkä tietääkseni äskeisessä kommentissa politikoinut vaan muistutin eräälle kenen joukoissa seisoo ja kenen lippua kantaa.
- Partajugi
Kovastppa tuo entinen Persu haukkuu ameebaksi ja vaikka miksi tuoden esille omaa mukamas tietämystään.
Ei kuitenkaan kerro kuinka tutustui alkometriin jokunen vuosi sitten Nobinalla.
Eikä suostu sovintokaljoille Helmigrilliin kanssamme.
Ei vaikka saisi tuoda Juhanansa mukaan jonka juoksupoikana on ,sekä patjana nykyään.
Pasilalla uhittelee, vaan eipä ole kuulunut. Eikä kuulukaan.
Mutta siinä se nähdään kokoomuspelle Käde millainen on todellisuudessa. - Anonyymi
Helmigrilli on vaihtunut Ilanoksi ja me , Hanurilan Hymyweikot kokoonnumme nykyään rav Pikkulinnussa, niin ikään Kontulassa jonne odottelemme yhä tuota koirannaama-Kähärää tekemään sovintoa kanssamme ja tarjotaan kaljat päälle.
Tervetuloa seuraanmaan tapahtumaa tänäänkin perjantaina alk. klo 18.
Parta-Jugi & Hanurilan Hymyweikot - Anonyymi
Joo taas se eilen nähtiin millaisia tissiposkia ja neitejä ovat kun työpaikalla uhoavat pukukaappien luona yksikseen, mutta eivät uskalla miesten pariin tulla kantojansa kertomaan.
Meitähän oli vaan tämä kantaporukka. Ei näkynyt sitä Kähärää, ei Helbinneitiä, Pitkää Jiitä, eikä Syvästi ketään muutakaan.
Helbheikki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462