Lukekaas tämä juttu, Googletin:
"Lieksassa Pielisjärvellä on mitattu 1900-luvun (1919) joulukuun Suomen pakkasennätys - 47,0 astetta pakkasta, mutta Lieksassa on myös mitattu yksi Suomen kaikkien aikojen korkeimmista lämpötiloista, sillä Lieksan Pielisjärvellä mitattiin 35,6 astetta vuonna 1934, joten Lieksan lämpötilavaihtelu on ollut peräti huikeat 82,6 astetta. Lieksassa on tiettävästi ollut myös kylmenpää kuin - 47 astetta , mikä on Lieksan joulukuun pakkasennätys."
Sanooko vielä joku, että ei ilmasto ole lämmennyt tai haluaako joku takaisin nämä ilmastot? Minä en muuten taitaisi haluta.
Etteikö ole lämmennyt?
7
77
Vastaukset
- 1234567890
Mitenkähän ihmiset tarkenivat noissa pakkasissa hatarissa torpissaan? Hyi olkoon, aika kurjaa elämää se on ollut.
- EZPkKo8j
Tilaisin yhden lanttukukon, kiitos.
Jotkut sanovat, että teillä oli toimitusvaikeuksia noin sata vuotta sitten.
Toivottavasti siitä ei tule tapa. - vanha on ennätys
Ei ole lämmennyt. Lämpöennätys on kohta 80 v vanha eli eipä ole ainakaan kesät lämmenneet vaikka talvet vähän olisivatkin.
- hölömö oot
Käsittääkseni 2010 mitattiin todellinen huippulukema 37,2 astetta?
- 4+8
Ei mitattu Lieksassa.
- hölömö oot
No mutta miksi arvioidaan kesien lämpenemistä yhden paikkakunnan ääriarvon perusteella.
- mitäs mie jo sanoin
Vaan entäpä jos arvioitaisiinkin talvien lämpenemistä monen talven arvojen perusteella. Aika vaikeaa kuvitella, että nykyilmastossa noinkin etelässä mitattaisiin jo joulukuussa tuollaisia pakkasia, lähes 50 astetta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701