Liian kylmä autoiluun!

Kyllästynyt autoiluu

Ai että mua v*tuttaa se joka aamuinen ja iltapäiväinen skrabaus. Sitten hyppäät kylmään autoon hytisemään ja jonottamaan ruuhlkiin. Kädet ja jalat tärisee vieläkin kun -20C pakkasta ulkona. Radiosta tulee ne samat saatanan biisit joka päivä. Mä en jaksa enää. Sama hemmetin rumba joka päivä. Pitääkö myydä auto pois ja tilata taksi?

7

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • break the routines

Voit helpottaa autoilun arkea hankkimalla esim. autopeitteen tai esim. vain tuulilasin peitteen jotta vältyt raappaamiselta edes sen verran, laitat auton käyntiin lämmityslaite sisäkierrolle ja takalasinlämmitin päälle jolloin jää lähtee helpommin raapalla pois.

Jos autossasi on istuinlämmitin, se lämmittää mukavasti jo aivan hetken päästä ennenkuin auton lämmityslaite alkaa lämmittämään. Eihän sinun tarvitse sitä puhallintakaan aivan täysillä pitää paitsi jos alkaa tuulilasi huurtumaan jolloin jäätävä viima auton sisällä vähenee.

Radiota ei ole pakko kuunnella, autossasi lienee cd/mp3 soitin josta voit kuunnella mielimusiikkiasi tai voihan sen laitteen sammuttaakin.

Käy ajamassa välillä joku muukin lenkki kuin se sama jokapäiväinen työmatka.

• 9+10

Terapiaa:

Oon ajellu jo muutaman viikon radio kiinni kokonaan.

työmatka 30 minuuttia, ehtii mietiskellä kaikenlaisia asioita tai ihan puhua vaikka puhelimessa kaverien kanssa.

CD/MP3 = melusaaste

Kokeile!

• olis jos olis, mutta

Niinpä, valinta on sun. Mitä sitä täällä itkemään. Mene naamakirjaan, siellä on muitakin yhtä fiksuja ihmisiä.

• voi hellanlettat

No polokase pyörällä, siinä kunto kasvaa ja mieli virkistyy. Jos asut liian kaukana, muuta lähemmäs JA lopeta valittaminen !

• se on talvi nyt

Junassa oli ihan lämmintä aamulla. Ei musiikkia, ei muutakaan häiriötä.

Eilen bussissa sama juttu. Ja se oli vielä aikataulussa.

Ihan hyvä idea myydä auto pois jos ei jaksa sitä vaivaa mikä sen käyttämisestä tulee. ;-)

Viimeinen vinkki: Pue talvivaatteet kun lähdet ulos. Ei tarvi täristä ja autossakin on silleen mukavampaa.

• Antrea_

Radiota ei kannata kuunnella, koska se lyhentää akun kestoa todella paljon.

Istuinlämmitintä ei kannata käyttää, koska sekin lyhentää akun kestoa dramaattisen paljon.

• dieselillä

Moottorin käydessä latauageneraattori tuottaa virtaa ja akku ei tiedä yhtään mitään mitä sähkölaitteita autossa käyetään.

Tosin pakkasella kannattaa dieseleissä jo ennen virtojen päälle kääntöä sammutella takalasinlämmittimet, istuinlämmittimet, valot parkeille jos ajovaloautomatiikka, puhallin nollille jne. sitten kun on hehkutettu ja käynnistetty niin sitten laittaa kaikki takaisin päälle.

Laturi tuottaa riittävästi virtaa kaikkien sähkölaitteiden käyttöön, ja lataa samalla akkua. Moottorin käydessä voi huoletta käyttää sähkölaitteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe