Ongelmia suhteessa, toimiiko tämä?

Tuskastunut..

Olemme olleet yhdessä nyt vuoden ja olen alkanut miettiä että tuleeko tästä oikeasti mitään? Itse olen ollut työttömänä puoli vuotta ja pian saan aloittaa työkkärin kurssin ja alan saada hiukan tulojakin, tähän asti en ole yhteen muuttomme jälkeen saanut ollenkaan tukea miehen tulojen vuoksi, eli mies on joutunut antamaan minulle rahaa kaupassa käyntiin yms. vastaavaan. Olemme sopineet että minä hoidan kaupassa käynnin, kodin puhtauden ja ruoat ja mies vastaavasti raha-asiat.

Alusta asti mieheni on ottanut kaikki negatiiviset asiat itseensä raskaasti.
Jos on tullut paljon laskuja ja rahaa menee, hän kokee että KAIKKI asiat kaatuu hänen niskoilleen. Nyt olemme lääkärin kanssa keskustelleet että minulle pitäisi aloittaa uusi lääkitys joka on todella kallis (kolmelta päivältä n. 200€), keskustelimme mieheni kanssa tästä ja päädyimme siihen ettei meillä ole todellakaan sellaiseen varaa ja luulin jo että asia oli loppuunkäsitelty mutta mies ahdistui siitä mielettömästi ja sanoi jälleen kerran että kaikki kaatuu taas hänen niskaansa.. Minua alkaa niin nyppiä tuo itsensä surkuttelu kun asia ei todellakaan niin ole. Kerran jo päätin etten sitä lääkettä ota kun ei oo varaa niin eihän se nyt J*******A hänen niskaansa ole kaatumassa kun ei ole mitään mitä kaataakaan!
Tämäkin oli siis vain yksi esimerkki. Toisinaan mies käyttäytyy kuin lapsi ja minun pitäisi olla aina häntä lellimässä ja lohduttelemassa enkä tosiaan jaksa sellaista kun herra on minua viisi vuotta vanhempi ja käyttäytyy kuin pieni lapsi!

Lisäksi kun minulla ei työttömänä juuri muuta aktiviteettia ole kuin kodin siivous, kaupassa käynti ja tietokone niin mies on järjettömän katkera siitä että minulla on paljon vapaa-aikaa ja valittaa minulle kuinka hänkin haluaisi niin paljon vapaa-aikaa kuin minulla on. Enhän minä tätä ole valinnut! Haluan syksyllä vielä opiskelemaan ja kurssi alkaa viikon päästä niin ei tässä parin kuukauden takia ole viittiny töihin lähteä sen vuoksi että toisella olisi vain parempi mieli!
Miten tästä osaisi puhua miehelle niin ettei hän vaan koe että taas kaikki kaatuu hänen niskaansa?

9

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskastunut..

Vai onko tämä nyt tuomittu epäonnistumaan koko suhde?

• 7

Kyllä tuossa tapauksessa itsekin kokisin että kaikki kaatuu niskaani koska kaiken joutuisin maksamaan. Näin se vain on.
      Tiedän koska olen elänyt vastaavassa tapauksessa ja elättänyt vaimoa, kyllä se kuules joskus alkaa tosissaan nyppimään.

Sitä odottaa että molemmat ottaisivat tasapainoisesti osaa kaikkeen kun kerran yhdessä ollaa, myös taloudenpitoon rahallisesti.

Minulla tilanne on ollut ilmeisesti hieman erilainen kuin teillä koska rahasta ei ole ollut puutetta koskaan, mutta kyse onkin kohdallani enemmän periaatteesta.
      Alussa tuohon ei juurikaan kiinnittänyt huomiota mutta kun työhaluja ei ilmennyt niin hieman se ajattelemaan pisti.

Myöhemmin tosin selvisi että olikin alun perin halunnut vain rikkaisiin naimisiin.
      Että sellaisiakin naisia on.

• fjkgfkhfkggf

Itekki ollu yli vuoden työttömänä (masennuksen takia) ja kun siitä olen päässyt aika hyvin jo yli ja töitä alkanut hakea, eipä niitä töitä saa... Helppoa se on mieheni sanoa, että "mene töihin". Ei sinne työpaikkaan vaan kävellä ja olla silleesti "morjens mä tulin ny tänne töihin!" :D prkl.

• turhautunut..

7:lle selvennöksenä ettei meilläkään ole rahasta tiukkaa. Minun miehelläni se on ihan silkkaa itsekkyyttä, on itsekin myöntänyt että on hirveän itsekäs mutta on luvannut yrittää parantaa tapojaan ja olen sen hyväksynyt ja luvannut ymmärtää ja ymmärränkin. Mutta minä en näe mitään järkeä sellaisessa kiukuttelussa. Tottakai sen ymmärtää että se sivaltaa aina vähä ko pittää maksaa laskut, kaikkiahan se nappasee.
      Sitäpaitsi mä alan itse saada edes jotain tuloja ettei miehen tartte olla kokoajan laittamassa rahaa minulle. Ja itse hän on valinnut asiat niin että jatkossakin pysytään samalla linjalla että minä hankin ruoat ja hän maksaa laskut. Onko tämä sitten syy siihen että saa oikeutetusti kiukutella? Ei minusta.

fjkgfkhfkggf, niinpäniin, ei se helppoa ole. Kovin on luettu ja kuultu sitä että "mene ees siivoojaksi, ois ees jotain työtä!" - Vaan helppoa se on heillä sanoa. Kovinkaan moni ei ole tullut sitäkään ajatelleeksi että minäkin olen vahvasti allerginen ihminen eikä mun iho kestä mitään siivoustyötä, koettu on.

• okko

Hirveän itsekäs mies maksaa kaikki laskut ja sinä anteliaana saatat tätä itaruutta ymmärtää, kunhan parantaa tapansa.

• turhautunut..

okko, ehkäpä minä en sitä noin tarkoittanut miten sinä sen ymmärrät. En minäkään laskujen maksamisesta tykkää ja se ärsyttää mutta minä en silti kiukuttele siitä kenellekkään.

• ei toimi

yhteistyö. Eihän siitä mitään tule jos toinen ei osaa tukea silloin kun tukea eniten tarvitsee. Ei ole hääviä olla työtön ja rahaton. Jos miehesi oikeasti rakastaisi sinua, hän maksaisi pakolliset asiat mukisematta, jos tahtoo sinut pitää elämässään ja saman katon alla. Varsinkin jos ja kun hoidat kodin asiat.

Sitten voisi alkaa toinen tuntua loiselta, jos ei työttömänä jouten ollessaan tekisi tikkua ristin eteen... vaan nukkuisi pitkään ja surffaisi netissä söisi ja likastaisi kämpän. Sellainen ansaitsisi potkun perseelle. Niitäkin tapauksia on. Tiedän pariskunnan, jossa mies loisii naisen kämpillä, syö, nukkuu pitkään aamuisin, eikä ikinä tiskaa vaikka aikaa olisi.... Että näin. Muija hoitaa kaiken kotiin päästessään pitkän päivän jälkeen.

Ei kannata sotkea raha-asioita keskenään, eikä muuttaa yhteen asumaan ennen kuin on arvioinut toisen läpikotaisin nimenomaan siinä, että onko toinen yhteistyökykyinen vai ei kriisien sattuessa.

• turhautunut..

Nii'in, olisihan tuo pitänyt tajuta jo kauan aikaisemmin ettei yhteenmuutto kannattaisi, mutta minkäs teet.
      Mulla ei edes omatunto kestäis tommosta lois elämää. Minusta tää on kaikkee muuta ku mukavaa ku on vaan kotona ja pitää kotii puhtaana.
      Itseni kannalta se kurssi on tosi hieno juttu, pääsen välillä pois kotoo ja saan tekemistä ja kaikenlisäks mulle maksetaan siitä! Mutta jälleen kerran, mies huolehtii siitä enemmän kuin tarttis. En oikee tiiä haluaako se että oon kotona vai haluaako se et mä oon töissä/koulussa/kurssilla? Välillä se on tosi kannustava ja sitte se taas ahistuu siitä ja murehtii että kuka täällä sitte siivoaa,käy kaupassa ja tekee ruokaa ku en mäkään voi kaikkea jaksaa ja hän on aina töissä....huoh.
      Jospa tää tästä tasaantuis kun oon saanu sen kurssin alotettua...

• 11+9

Tai sitten ei, miksikäs se muuttuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      244
      3268
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      36
      2962
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2188
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      35
      2095
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      74
      1970
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1756
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      38
      1634
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      122
      1517
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1424
    10. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1269
    Aihe