Ihan tositilanne: henkilöpaperit jäänyt postiin ja mitään muuta ei ole, kun postista tullut kirje jossa lukee että, jäi tänne kun hait paketin.
Äänestämisen kieltäminen ilman henkilöpapereita on ainakin virkailijalta laitonta, jos on äänioikeutettu. Henkilötodistusta ei saa edes vaatia.
Mutta jollain tavalla pitää todentaa henkilöllisuus.
Kai toimii väliaikaisena todistuksena tuollainen kirje sitten kunnes hakee sieltä postista se juttu. On jotain muita papereita lompsassa sitten joilla voi todentaa henkilön.
Tässä poliisille hyvä mietintä.
4
165
Vastaukset
- .......
Tarkistas vaikka mitä vaalilaki sanoo... Henkilölliyys pitää voida todeta luotettavasti virallisesta KUVALLISESTA dokumentista (passi, ajokortti, henkilöllisyystodistus)
- Vaalivirkailija
Ja mitenkä tämä asia kuuluu poliisille? Vaalivirkailija ei ole poliisi.
- toinen vaalivirk..
No ei ole. Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että se henkkarit tarkistava vaalivirkailija on poliisi? Herrajestas... Tuo kyllä toisaalta selittäisi ne ihme kysymykset ja höpötykset, joita ainakin meikäläinen on kuullut joskus vaalivirkailijana ollessaan... Hahahaaa...
Niin ja kyllä se henkilöllisyys pitää voida todeta voimassaolevasta ja kuvallisesta dokumentista, niinkuin edellä jo vastattiin. Niin lukee äänioikeutetuille postitse tulleessa ilmoituksessa isolla, jos viitsii sen LUKEA. Ja siellä lukee myös, mitkä dokumentit hyväksytään... Voi hyvänen aika, kun ihmiset lukisivat saamansa ohjeet joskus!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 78992
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm75763J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81725- 119724
- 54709
- 108656
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111573- 46552
- 41498
- 18498