Siionin laulut

ihana.

139

10383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alexandra,,
      • muistoja.

Joo, tuo on aivan ihana... Muistelen erään vanhan miehen pitäneen tuosta laulusta. Hän oli nuorena sairastunut pahaan tautiin ja äiti rukoili nuoren miehen puolesta. Mies ei tuolloin ollut uskovainen, mutta teki parannuksen ja parani pahasta taudista. Mutta ei koskaan palautunut järjeltään normaaliksi. Hän kulki pitkiä matkoja pyörällä, laski mäkeä jne. "Hän tulisessa pätsissä tietä johdattaa." Sopii monelle erinomaisesti, varmaan kaikillekin uskovaisille jossain elämäntilanteessa.

• peku?

Mukava kuunnella ,rauhoittaa mieltä kun lukee tämän hilpeän väen tarinoita.

• Melskeessä

Ja kun käy seuroissa ja lukee keskiviikkona saapuvan Päivämies -lehden, niin tulee rauhallinen olo tässä melskeessä.

• peku?

Siis laulujen kuuntelu rauhoittaa, ei tämän palstan tarinat.

• suvarit.
    • 11+11
      • 11+11

• Nataliya

• 55588322

• 22

mitä hienoa on lauluissa, jotka väheksyy sinua ihmisenä ?

-et ole mitään
      -mutta jos hyväksyt jeesuksen niin kuoltuasi olet jotain

pyh!
      Jotain arvoa meillä on jo nyt. Kuoleman jälkeinen juttu on toisarvoinen eikä vaadi minkäänlaista painoarvoa elämässämme. Huolehditaan siitä vasta sen jälkeen kun olemme kuolleet.

• +

joo, se valinta on vain tehtävä jo täällä eläessä,
        kuoleman jälkeen se on myöhäistä.

• anndyy

Uskon kautta avautuu aivan erilainen näköala. Samalla myös matkalla saa olla ihmeellisen hyvyyden ja rauhan osallisuudessa ja kohdata kuoleman ilman kuolemanpelkoa, ja elävä usko vahvistuukin kuolemaan asti. Kuollut usko taas heikkenee kuoleman lähestyessä. Ei auta turvautua siihenkään, että elää maailman menojen jälkeen omien mielihalujen mukaan vanhuuteen saakka, jolloin aattelee tekevänsä parannuksen. Parannus pitää tehdä, kun kuulee armokutsun seurakunnasta: tee parannus ja usko evankeliumi semmoisena kuin olet. Sinun pitää omilla korvilla kuulla se uskovaisen ihmisen huulilta. Toista kertaa sitä ei välttämättä ihmiselle esitetä. Se on hirvittävä asia huomata vanhuudessa, ettei Taivaallinen Isä kuulekaan enää rukouksia, ja vielä hirvittävämpi on kuoleman jälkeen herätä loppumattomissa kuoleman tuskissa ja kauhuissa. Itse parannuksen armon saaneena pidän tätä uskoa niin kalliina, että toivon aina saavani säilyttää sen kuolemaan asti. Jos koet, ettet ole osallinen tästä uskosta, tässä sinulle neuvo: hylkää tiesi ja tekosi, ja etsi Jumalan valtakunta. Se on vielä täällä maan päällä. Minä monissa hengellisyyksissä riepotelluksi tulleena tiedän sen olevan vanhoillislestadiolaisten seurakunnassa. Sain ja saan edelleen kokea siellä ääretöntä armoa ja rakkautta, kun siellä kuuluu syntien anteeksi antamus Pyhän Hengen saarnaviran kautta julistettuna. Ei sen kautta saatua rauhaa ole missään muualla, sitä on turha etsiä muualta. Juuri tämä halveksittu joukko kantaa maan päällä sitä Pyhää evankeliumia, jonka kautta ihmisen sielu saa aivan kaiken mitä tarvitsee. Lieköhän yhtään sellaista, joka kokee suurta hätää turvasta sielullensa? Sellaiselle juuri uskon salaisuus usein avautuu. Lutherkin koki suuren hädän ja hukkumavaaransa ensin. Vanhan testamentin mies Korneliuskin koki tätä hätää. Niin koki profeetta Jesajakin: "Voi minua, minä hukun!". Minäkin koin pitkän kuoleman tuskan ja synnin hädän, kauhean määrän toivotonta epätoivon itkua ja kuoleman tuomion alaisuuden tuntoa. Ajattelin lopulta, että syystäkin joudun kadotukseen, ja mahdollisuudet minulta ovat menneet. Sain lopulta täysin yllätyslahjana uskoa evankeliumin eli synninpäästön uskovaiselta julistettuna. Se tuleekin lahjana Taivaasta, ja ihminen kuin kertalaakista yhdistyy silloin samaan uskoon ja rakkauteen Jumalan seurakunnan kanssa. Kuka ihminen voisi tuota ihmettä tekaista itse? Jos tunnet tuskien hiilloksen polttavan tunnollasi, minä rohkaisen sinua: käy rohkeasti uskovaisten tykö ja valita vaivasi. Tätä lukee varmasti moni, joka pitää tätä aivan hulluutena. Sinullekin kuuluu sama kehotus: tee parannus. Luther kertoo siitä yksityiskohtaisemmin!

• Anonyymi
        anndyy kirjoitti:

Uskon kautta avautuu aivan erilainen näköala. Samalla myös matkalla saa olla ihmeellisen hyvyyden ja rauhan osallisuudessa ja kohdata kuoleman ilman kuolemanpelkoa, ja elävä usko vahvistuukin kuolemaan asti. Kuollut usko taas heikkenee kuoleman lähestyessä. Ei auta turvautua siihenkään, että elää maailman menojen jälkeen omien mielihalujen mukaan vanhuuteen saakka, jolloin aattelee tekevänsä parannuksen. Parannus pitää tehdä, kun kuulee armokutsun seurakunnasta: tee parannus ja usko evankeliumi semmoisena kuin olet. Sinun pitää omilla korvilla kuulla se uskovaisen ihmisen huulilta. Toista kertaa sitä ei välttämättä ihmiselle esitetä. Se on hirvittävä asia huomata vanhuudessa, ettei Taivaallinen Isä kuulekaan enää rukouksia, ja vielä hirvittävämpi on kuoleman jälkeen herätä loppumattomissa kuoleman tuskissa ja kauhuissa. Itse parannuksen armon saaneena pidän tätä uskoa niin kalliina, että toivon aina saavani säilyttää sen kuolemaan asti. Jos koet, ettet ole osallinen tästä uskosta, tässä sinulle neuvo: hylkää tiesi ja tekosi, ja etsi Jumalan valtakunta. Se on vielä täällä maan päällä. Minä monissa hengellisyyksissä riepotelluksi tulleena tiedän sen olevan vanhoillislestadiolaisten seurakunnassa. Sain ja saan edelleen kokea siellä ääretöntä armoa ja rakkautta, kun siellä kuuluu syntien anteeksi antamus Pyhän Hengen saarnaviran kautta julistettuna. Ei sen kautta saatua rauhaa ole missään muualla, sitä on turha etsiä muualta. Juuri tämä halveksittu joukko kantaa maan päällä sitä Pyhää evankeliumia, jonka kautta ihmisen sielu saa aivan kaiken mitä tarvitsee. Lieköhän yhtään sellaista, joka kokee suurta hätää turvasta sielullensa? Sellaiselle juuri uskon salaisuus usein avautuu. Lutherkin koki suuren hädän ja hukkumavaaransa ensin. Vanhan testamentin mies Korneliuskin koki tätä hätää. Niin koki profeetta Jesajakin: "Voi minua, minä hukun!". Minäkin koin pitkän kuoleman tuskan ja synnin hädän, kauhean määrän toivotonta epätoivon itkua ja kuoleman tuomion alaisuuden tuntoa. Ajattelin lopulta, että syystäkin joudun kadotukseen, ja mahdollisuudet minulta ovat menneet. Sain lopulta täysin yllätyslahjana uskoa evankeliumin eli synninpäästön uskovaiselta julistettuna. Se tuleekin lahjana Taivaasta, ja ihminen kuin kertalaakista yhdistyy silloin samaan uskoon ja rakkauteen Jumalan seurakunnan kanssa. Kuka ihminen voisi tuota ihmettä tekaista itse? Jos tunnet tuskien hiilloksen polttavan tunnollasi, minä rohkaisen sinua: käy rohkeasti uskovaisten tykö ja valita vaivasi. Tätä lukee varmasti moni, joka pitää tätä aivan hulluutena. Sinullekin kuuluu sama kehotus: tee parannus. Luther kertoo siitä yksityiskohtaisemmin!

"vielä hirvittävämpi on kuoleman jälkeen herätä loppumattomissa kuoleman tuskissa ja kauhuissa"

Tuo tarkoittaisi että Jumala on saatanaakin pahempi olento ja järjetön egoisti, jos pikku synneistäkin tuonne loppumattomiin tuskiin tuomitsisi. Ehkä Lusifer aikoinaan tietäessään luojastaan enemmän, ryhtyi juuri hänen pahuutensa ja äärimmäisen liiottelunsa takia kapinaan, ja nyt ihmiset syyttävät sitä kaikesta pahasta. Hah.

• Katiya
    • Virsi
    • ++++++++
    • Mariya
    • kaunis tämäkin
      • totta on

todella kaunis!

• Yljän tunteminen
    • Virsi 195
    • Jeesuksessa kootaan
    • Nataliya
    • 49+22

Ja tämä: "Vain yksin Jeesus, Hän mulle riittävi,"

• +++

• enkeli.

• maan korvessa

• enkeli.
        enkeli. kirjoitti:

Enkeli. Tämä nyt ei ole Siionin laulu, mutta ihana silti.
        http://www.youtube.com/watch?v=T0jse9rKX3M&feature=related

Alkuperäiset sanat tuohon Enkeli-lauluun tosin on kirjoittanut vl (Vatanen Aaro). Eräs säe alkuperäisenään kuuluu näin:
        "Sinä lapsemme pieni ja kultainen,
        olet enkeli parvessa enkelten.
        Sinut, lapsosen kantoivat helmassaan
        pois Taivahan enkelit murheista maan.
        Kultakruunuasi,
        kenkään ryöstää ei voi enää kutreiltasi. "

• enkeli.
        enkeli. kirjoitti:

Alkuperäiset sanat tuohon Enkeli-lauluun tosin on kirjoittanut vl (Vatanen Aaro). Eräs säe alkuperäisenään kuuluu näin:
        Kultakruunuasi,

Tuohon loppuun (Kultakruunuasi,
        kenkään ryöstää ei voi enää kutreiltasi.) sointuisi laulettuna paremmin
        esim: -Ja kruunua päässäs kultaista
        ei kenkään voi ryöstää kutreiltas.

• enkeli.
        enkeli. kirjoitti:

Kultakruunuasi,

Tuon laulettuna version on kirjoittanut ilmeisesti Karin Liesmaa v. 1959 . Vatasen kirjoittama toisenlaisen version vuodesta ei ole tietoa, mutta vanhahan Vatainen jo on. Onko jollakulla? Mahdollista, että Vatainen on myöhemmin kirjoittanut, jolloinka Liesmaan versio olisi aikaisempi ja siten alkuperäinen. Toisaalta kuka näitä tietää, mistä Liesmaa taas olisi saanut vaikutteita.

• Oi katsohan lintua oksalla puun

1. Oi, katsohan lintua oksalla puun.
      Se laulaa niin kauniisti aina.
      Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun.
      Sen mieltä ei huolet ne paina.
      Se laulaen Luojaansa kiittää.

2. Ei kylvä, ei niitä, ei myös kokoa.
      Se vastaisten päivien ruokaa.
      Vaan aina sen mieli on riemuisena.
      Ei huomisen huolista huokaa.
      Vaan silti ei puutetta kärsi.

3. Se laulaen aamulla alkavi työt.
      Ja päättää ne laululla illoin.
      Niin rauhassa oksalla nukkuu se yöt.
      Kuin vuode ois peitetty villoin.
      Ja kattona sillä on taivas.

4. Oi, jospa kuin lintunen päiväni vain.
      Myös kiittäen alkaa mä voisin.
      Ja murheetta, vaikkakin puuttehissa.
      Mä ain Isän hoidossa oisin.
      Ei lapsensa tarvitse surra.

Sigismund C. Dick, 1815-1882
      Jonas Andersson, 1851-1913

Tämä on yksi suosikkilauluistani.

• virsi.
    • Siionin Laulut ovat minullekin rakkaita lauluja.Niissä on tuttua ja turvallista.Kuuntelen niitä vieläkin mielelläni nukkumaan mennessä ja silloin kun oikein ahdistaa.Monesti musiikilla päästään lähemmäs ihmistä kuin pelkällä sanalla.Nämä laulut ovat lääkitseviä ja rauhoittavia.Luenpa Päivämiehenkin kirjastossa kun käyn.Eikä siinä ole sen kummempaa.Tietääpähän missä mennään.

• Mariya
    • Mariya

Laulun nimi unohtui: Oi kuulkaatte ystävät rakkaat..

• Nataliya
    • virsi
    • ratki taivaassa
      • on autuus määrätön

Tämä laulettiin isäni hautajaisissa: paljon kauniita mustoja tuli mieleeni...

• +++
      • Brita Kajsa

...ei mitään puutu multa, kun Hän on minulla...

...kun omansa saan olla, en muusta huolikaan...

Ylistys Jeesukselle, Hän ei kysy ymmärryksen määrää, Se, että tahtoo uskoa, riittää. Ei tarvitse miettiä osaako nuori kristitty8yhtälailla vanha) vastata opillisesti dogmaattisiin kysymyksiin, saa olla sellaisenaan, epäilyksineen, puutteellisena, riittää kun tahtoo uskoa. Kiitos Jeesukselle! Tämä aukeni juuri tämän virren aikana, tiedä häntä miksi.

Kaunis virsi

• siinä.
    • +++++
    • Ystävän muistolle +
    • toivomus.

Onnea oi verratonta! Kauniit sanat ja sävel. Taivasikävää kuvastava.
      Onnea oi verratonta Herran lasten kotona,
      kukaan ei voi kuvaella heidän siellä iloaan.
      ;Jeesuksessa, Jeesuksessa kun he kootaan kunniaan.;

Toivottavasti näitä sanoja ei poisteta ja ihana lohdullista nuottia myöskään.

• 8+4

Eikö Siion kuulu juutalaisille, ainakin se on juutalaisten idea.

Siitä puhutaan VT:n puolella.

Oletteko te varkaita ja ryöväreitä.

• tulee.
        8+4 kirjoitti:

Eikö Siion kuulu juutalaisille, ainakin se on juutalaisten idea.

Siitä puhutaan VT:n puolella.

Oletteko te varkaita ja ryöväreitä.

Juutalaisille tulee vielä etsikonaika, kunhan pakanain etsikonaika päättyy. Tosin maailman lopulla viimeisimmäksi kirjoitettu etsikonaika on Juutalaisille lyhyt. Mutta kumminkin se tulee, käsittääkseni sodan jälkeen.

• linkki.

• 10+20
        tulee. kirjoitti:

Juutalaisille tulee vielä etsikonaika, kunhan pakanain etsikonaika päättyy. Tosin maailman lopulla viimeisimmäksi kirjoitettu etsikonaika on Juutalaisille lyhyt. Mutta kumminkin se tulee, käsittääkseni sodan jälkeen.

Mitä juutalaisten pitää etsiä ?

Jumala asuu Siionissa, Israel on noussut ylös, kolmannella vuosituhannella ja kansa on Jumalan kasvojen edessä.

Jumala on pelastanut kansan kristittyjen käsistä, he ovat turvassa Siionissa; Jerusalemissa.

Ihmisisinä ihmisten joukossa.

• Brita Kajsa
        10+20 kirjoitti:

Mitä juutalaisten pitää etsiä ?

Jumala asuu Siionissa, Israel on noussut ylös, kolmannella vuosituhannella ja kansa on Jumalan kasvojen edessä.

Jumala on pelastanut kansan kristittyjen käsistä, he ovat turvassa Siionissa; Jerusalemissa.

Ihmisisinä ihmisten joukossa.

Niin juutalaisen kuin pakanoidenkin pelastuakseen, täytyy löytää ja tunnustaa Herra Jeesus Vapahtajakseen.

Se, että Israel on valittu kansa, kyllä, valittu, monesti kärsimysten tielle. Mitä sitten tapahtuu viimeisinä aikoina, ilmeisesti Jeesus Messiaana ja ylösnousseena ilmestyy heille, millä tavalla, julistettu on heillekin Sanaa. Ei tämäkään kansa automaattisesti pelastu. Se, että tämän kansan kautta meille on annettu kirjoitukset, hyvä niin. Mutta ei siinä kansassa kaikki uskoneet. Eivätkä ne pelastu, jotka eivät usko. Kyllä tämä menee sydämeltä sydämelle, tämä usko. Ihmiseen katsomatta. Mutta on meille annettu kehoitus siunata Israelia, saamme siunata. Myös kaikkia muita kansoja. Kristitty on kutsuttu siunaamaan lähimmäisiään.

BK

• tuolla.
      • korjaus.

korjaan Rainio

• ......,,

Ilosanoma Siionin vapahduksesta.

Heräjä, Heräjä, pukeudu voimaasi , Siion;
      pukeudu juhlapukuusi Jerusalem, sinä Pyhä kaupunki.

Siionissa minä annan pelastuksen, annan kirkkauteni Israelille.

• yrkällä

Muistan tämän, kun pikkutyttönä kävin äidin kanssa Oulun vanhalla yrkällä ja niin ihanasti vejettiin, pitkään ja hartaasti, mittään kiirettä ei ollu. Miksi tämäkin poistettiin?
      http://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI&lr=1

Muistan Oulun yrkältä, kun monesta siionin laulusta oli vahdettu sanat ja vanhat mummut ja papat vaan lauloin vanhoilla sanoilla, niin siitäkö elämä nousi, ne ovat väärässä hengessä, Kemppaisen pariskuntakin.

• Sl.
    • Brita Kajsa

Kiitos teille kaikille rakkaille Jumalan lapsille, jotka jaksatte kylvää siementä, laulujen, linkkien ja oman todistustenne kautta.

Olkaa uskolliset ja rohkeat, joskus se siemen menee hyvään maahan. Siihen, joka on muokattu rukousten kautta.

BK

• Kodista laulun mä...
    • kiitosvirren
    • täällä.
    • Kaikki.

Kauniita lauluja

• Ylkäni kasvoja
    • jääry

Löytyykö jostain netistä "kohta mustaan hautaan lasketaan".

• Ei taida

löytyä laulettuna, en ainakaan itse löytänyt.

• virsi
    • Jeesuksesta laulan
      • ?

Kiitoksia teille kaikille tästä mahtavasta ketjusta!

En ole vl, mutta olen kuullut näitä samoja virsiä ja lauluja - ja nyt olen kuunnellut niitä taas.

Kiitoksia!

? kirjoitti:

Kiitoksia teille kaikille tästä mahtavasta ketjusta!

En ole vl, mutta olen kuullut näitä samoja virsiä ja lauluja - ja nyt olen kuunnellut niitä taas.

Kiitoksia!

ole hyvä vaan!!

• Sampan laulu

Äsken, ennen radio Pookin seuroja, kuului kanavalta kauniita Siionin lauluja. Mielestäni ne ovat parasta koko vl-uskossa nykyisin.
      Saarnat ovat menneet niin mitäänsanomattomiksi ja samojen tekstien ja tiettyjen sanontojen toisinnoksi, etteivät ne minua, kaipa jonkun mielestä jo "paatumuksen rauhaan" joutunutta puhuttele monestikaan.
      Laulu "Kaipuuni maa", kuulosti kuoron esittämänäkin kauniilta. Olen kuullut sen vain Heikki Rainion laulamana. Muistelen vanhempiani, erikoisesti isääni tuon laulun kuullessani. Sukuni hautajaisissa aina laulamme tuon laulun.

• Hesa Ry:tä
    • virsi....
    • tämäki.
    • Valeria
    • hyviä

Kaikki tyynni....

• laulu.
    • Alexandra..
      • Brita Kajsa

Tää on miu favourite...

ollu aina.

Blessings Alexandra

Brita

• laulu.
    • 22+44

Yksi suurista suosikeistani on:

Pauhatkoonpa elonmeri, purtein kestää sen...

• SL:
    • virsi
    • laulu.
    • Nataliya

Kiitos rauhoittavasta iltalaulusta.

• o.n.e.llinen
    • edellinen jälleen
    • kaikki yhtä...

Tuolla joku aiemmin kirjoitti,että Siionin laulujen kuuntelu rauhoittaa.
      Sama on kohdallani.Tulen niin onnelliseksi =autuaaksi kun kuuntelen niitä ja laulelen mukana.
      "Jokainen tulee uskollaan autuaaksi" Vaarini oli uusherännäinen,suvussa on esikoislestadiolaisia,äitini oli vanhoillislestadiolainen.Kaikki ovat tulleet uskollaan autuaaksi.
      Itselle riittää kauniit laulut ja muutama puhe nettiradiosta,ja sillä tulen autuaaksi.Lestadiolaisuudessa on ollut paljon eri haaroja ja kaikilla samat juuret.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oGIJII34oVU

• Hieno äänitys
      • vähän ihmetyttää

Videossa lukee SRK:n laulukirja, onko Siionin laulut muuttuneet SRK:n lauluiksi?

• kfldkfd

Tarkemmin katsoessa voi nähdä tuttuja.

• SRK:n laulukirja????

Laulu Herra Jeesus verellänsä äänitettynä latuillalla Kallion kirkossa 26.5.2008. Laulu löytyy SRK:n laulukirjasta numerolla 144.

• luonnollisia
    • *sirkka

Kiitos teille, jotka olette linkittäneet tänne vanhoja siioninlauluja! Olen kuunnellut niitä mielelläni samalla sukkaa lapsenlapselle kutoen, niinkuin mummujen tapana on:)

Muutamien vanhojen laulujen sanojaja säveliäkin on (ikävä kyllä) muutettu ja säkeistöjäkin lisätty.
      Olin jo poistunut Ry:n piiristä hoitokokousten vuoksi kun tuolloin uusittu laulukirja on otettu käyttöön.

Kuten olen täällä toistanutkin, yksi syyte minua kohtaan oli oma pahoitteluni vanhojen siioninlaulujen poistamisista. Silloinen hyvä ystäväni ja työtoverini oli "juorunnut" pahoitteluni eräälle tutulle SRK:n vaikuttajalle (nykyinenkin saarnamies), joka ystäväni kertoman mukaan oli tuominnut minun olevan "väärässä hengessä".

"Satamaan kun saapuu laiva, Koti taivaan aukeaa, Unhoittuupi tuska, vaiva Nauttiessa kunniaa."

• Kiitos kirjoituksest

Sirkka, joku on ottanut pois plussan, jonka laitoin kirjoitukseesi.

• ti.i.n.a
      • aloittaja.

Mahtavaa! Eipä olisi voinut arvata aloittaessani tätä ketjua, että tästä tulee näin suosittu!

• ti.i.n.a
    • Mariya
    • kauniit muistot
    • pannari

VITTU OOTTE HULLUJA hankkikaa elämä

• Joko alako

..omatunto kolokuttaa, kun tällä palstalla sinäkin pakana roikut? Tiiät kyllä miten saat rauhan sytämelle..

• sureva...
    • Katiya
    • kuuntelija...
    • gfgdf
    • gdfgd

On lepopaikka suloinen. http://www.youtube.com/watch?v=CXJrOMHf_EU&feature=plcp&context=C445c6e1VDvjVQa1PpcFOWDDsMhEzDOrapkCH2Pvqf7teid3KNXQM=

• Katiya
    • Mariya
    • Nataliya
    • etsijä..
    • Virsi 289
    • Virsi 315
    • siionin laulu
      • Lopen uupunut

Sitä varmaan joikataan kohta kiitoradalla, jonka käyttö alkuperäiseen tarkoitukseensa estetään.

• voisinpa.
    • yx.

Sua kohti Herrani. http://www.youtube.com/watch?v=SNXScHlTVrI Joku uskovainen vanhus oli varoittanut sitä lestadiolais-uskovaista pariskuntaa lähtemästä sinne Titanic-matkalle ja sanonut että siellä tapahtuu onnettomuus.

• ainokaarina

Iso kiitos tästä laulujen "rimpsusta".
        Laulut ja virret ovat meille lapsuuden kristityille RAKKAITA...

• Katiya
    • **
    • Valeria

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe