Sivut tökkii?

anjaniina_

Aina ja aina vaan?
Onhan tää ny parantunut vuosien takaisesta, kun sivut rymähti alas tämän tästä, mut...
Tää on vähän kuin firman sap, aina nurin ja toimimaton ja jos toimii, niin hitaasti?
Joskus panee ihmetteleen, et kun on semmonen juttu kuin ebay, jossa tapahtuu kymmeniä miljoonia tapahtumia vuorokaudes, ni se toimii moitteettomasti, mut tällänen pikkuportaali konttaa polvillaan?
Aivan kuin toisessa olis asiansa tunteva ylläpito ja toisessa ei?
Eiks ne maksa tän porttaalin ihmisille tarpeeks?

14

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On hieman vaikea ymmärtää mistä tämä tökkiminen johtuu. FB:ssä on 500 miljoonaa käyttäjää ja harvoin siellä mikään tökkii. Tässä palvelussa on yhtäaikaa paikalla korkeintaan muuta kymmnentuhatta ja aina reistailee. Tiedän, että se johtuu palvelinkapasiteetista, jota ei ole riittävästi. Esim. Google vuokrasi kokonaisen tehdashallin Haminasta, palvellaakseen mm. Venäjän käyttäjiä. Enirolla.....tai mikä taho sen nyt omistaakin ei ole varaa sellaisiin investoineihin ja halua laittaa rahaa siihen.

• Tais itten ylläpito koostuu kesä ja talviharjoittelijoista.
        Oletko koskaan ajatellut miksi tämä ainoana portaalina on niin häirikkömyönteinen.
        On palstoja joilla sama trollaaja suoltaa sontaa päivästä ja yöstä toiseen, mutta ylläpitto ei korbaansa lotjkauta, vaikak kirjoittajat yrittävät kaikilla konstein antaa palautetta niin palstoilla kuin suoraan yllikselle?
        Olen tuolla nyt seurannut yhtä palstaa jolle tulee törkyä aina vaan ja vaik kirjoittajat kuin ponnistelee, saa sama häirikkö jatkaa vuodesta toiseen?

• ...
        anjaniina_ kirjoitti:

Tais itten ylläpito koostuu kesä ja talviharjoittelijoista.
        Oletko koskaan ajatellut miksi tämä ainoana portaalina on niin häirikkömyönteinen.
        On palstoja joilla sama trollaaja suoltaa sontaa päivästä ja yöstä toiseen, mutta ylläpitto ei korbaansa lotjkauta, vaikak kirjoittajat yrittävät kaikilla konstein antaa palautetta niin palstoilla kuin suoraan yllikselle?
        Olen tuolla nyt seurannut yhtä palstaa jolle tulee törkyä aina vaan ja vaik kirjoittajat kuin ponnistelee, saa sama häirikkö jatkaa vuodesta toiseen?

Sellaista se on kun ei ole moderointia. Nykyään tämä on jo niin hiljainen paikka, että ei tänne tarvittaisi kuin muutama palkattu mode. Kun käy vaikkapa lehtien palstoilla, viestejä on päivittäin todella paljon ja kaikki viestit kuitenkin tarkastetaan ennen julkaisemista. Hah, täällä useita satoja "seriffejä", jotka eivät tee kerrassaan mitään. Tämä niinkuin ruokkii itseään, mitä vähemmän käyttäjiä, sen vähemmän tämä kiinnostaa ketään. Ja kun kerrran käyttäjät vähenee jatkuvasti, sen vähemmän Allerilla on kiinnostusta panostaa tähän. Kuoleva saitti.

=DW=

• ... kirjoitti:

Sellaista se on kun ei ole moderointia. Nykyään tämä on jo niin hiljainen paikka, että ei tänne tarvittaisi kuin muutama palkattu mode. Kun käy vaikkapa lehtien palstoilla, viestejä on päivittäin todella paljon ja kaikki viestit kuitenkin tarkastetaan ennen julkaisemista. Hah, täällä useita satoja "seriffejä", jotka eivät tee kerrassaan mitään. Tämä niinkuin ruokkii itseään, mitä vähemmän käyttäjiä, sen vähemmän tämä kiinnostaa ketään. Ja kun kerrran käyttäjät vähenee jatkuvasti, sen vähemmän Allerilla on kiinnostusta panostaa tähän. Kuoleva saitti.

=DW=

Ennakkosensuuri voi olla parempi kuin jälkimoderointi....
        Eli jokainen viesti menis tarkistuksen läpi, niin ne tekee lehdissäkin.
        Vaan kyl mä muistan senkin ajan kun oli automaatti sensuroimassa ja aiheutti koomisia tilanteita sekin ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Tais itten ylläpito koostuu kesä ja talviharjoittelijoista.

Menin 60 -palstalle viikonloppuna ja siellä ei ole sefua ollenkaan ja törkyä tuli oikein olan takaa. Samat "mene pois" ja "huspois" tyypit siellä jyllää. Poikkeuksellisesti tällä kertaa vastasin jokaiseen törkyviestiin ja sitten pillastuivat ne, jotka eivät muuten törkyä heitä. Olen nyt sitten riidan haastaja, vaikka vain vastasin samalla mitalla.:-)

Mun päältä se valuu kuin vesi hanhen selästä ja pahkat välitän siitä.

• ...

Saaneet myydyksi mainoksia, net tästä raskaan tekee. Flashit vilkkuu ja välkkyy ja popupit hyppii silmille. Näyttääpi kokolailla järjestään kuvat olevan jpeg.iä, vaikka suuri osa kuvista on jotain kaksvärisiä, jotka toimis nopeemmin ja paremmin ihan giffinä.

Tää perussaitti on edelleen sirkuksen aikaista koodaamista, tätä vaan on sorkittu ja "paranneltu", että raskaammaksi on tullut senkin takia. Mä en nyt tiedä, missä servereillä tämä sijaitsee, aikanaan kun siirsivät ruotsiin eniron servereille, vauhti hyytyi kovasti. Oletettavasti sivut sijaitsee nykyään jossain muualla kuin ruotsissa tai suomessa. Siitä voi tulla ongelmia, vaikka palvelimet ois itsessään nopeita ja tilaakin olisi, jos hyppii kovin monen välipalvelimen kautta, se ja sama minkä verran jengaa jossain on, jos yhteys vaan on tukkoinen.

Mulla kymmenmegainen yhteys nyt, tahtoo nalkuttaa, että käytän ilmeisesti mobiilia. Joopajoo, mittasin muutamalla mittarilla, kaikissa mittareissa nopeus yli 9 megaa, eli mulla toimii yhteys hyvin, jonnekin solmukohtaan saakka tän saitin tapauksessa.

Muutama nopeustesti, kertoo siis sun liittymän nopeuden, tökkiminen voi johtua ihan muusta:

http://www.speedtest.net/

http://www.kasenet.fi/nopeustesti/

http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/laajakaistat/nopeustesti?s_kwcid=TC|6650|nopeustesti||S|p|8808911190

=DW=

• Joo, samaa mieltä tuosta, että tiedostomuodot vois olla vähemmän tilaasyöviä.
        Olisko näin, et yllis ei olekaan pysynyt ajantasalla?

• anjaniina_ kirjoitti:

Joo, samaa mieltä tuosta, että tiedostomuodot vois olla vähemmän tilaasyöviä.
        Olisko näin, et yllis ei olekaan pysynyt ajantasalla?

Ja niin joo, mulla pitäs liittymän olla 24, vaan 10 pukkaa...luulis silä kuitenkin tällaista palstaa edes kohtuullisen nopeestilukevan ;)

• Tää on tällaista terapiaistuntoa, kasvattaa pitkäjänteisyyttä ja ymmärtämistä :)) Oisko ebayn takana vähän useampi euro. Rahalla saa ja hev...

• Aivan, tulee mullekin mieleen, et niillä on varaa ostaa kunnon ohjelmistot ja niiden hoitajat.
        Siellä kun ostajat ja myyjät viestittelevät keskenään, huudot päivittyvät sekunttien tarkkuudella, Paypalilla maksetaan ja kaikki pelaa kuin junan vessa (vaiks junan vessa ei koskaan pelaa )

• anjaniina_ kirjoitti:

Aivan, tulee mullekin mieleen, et niillä on varaa ostaa kunnon ohjelmistot ja niiden hoitajat.
        Siellä kun ostajat ja myyjät viestittelevät keskenään, huudot päivittyvät sekunttien tarkkuudella, Paypalilla maksetaan ja kaikki pelaa kuin junan vessa (vaiks junan vessa ei koskaan pelaa )

Täällä on jotenkin hulvaton meno tänään? Säkin menit kihloihin? ;D Sä oot kuule yhet polttarit velkaa kohta.

• miss.fire kirjoitti:

Täällä on jotenkin hulvaton meno tänään? Säkin menit kihloihin? ;D Sä oot kuule yhet polttarit velkaa kohta.

No niin on, joku löys mulle sulhasen ;)
        Mut eihän siinä mitään, onhan se mulla facessakin kaverina ;)
        Ei paha, ei paha ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

No niin on, joku löys mulle sulhasen ;)
        Mut eihän siinä mitään, onhan se mulla facessakin kaverina ;)
        Ei paha, ei paha ;)

Se on ihan hyvä että palstavalvojille vähän duunia, muuten ne turhautuu ja poistelee kaikennäköiset muut ;))

Nyt sun pitää ruveta säästää rahaa että saat sulhasesi ostamaan kihlasormuksen ;D

• miss.fire kirjoitti:

Se on ihan hyvä että palstavalvojille vähän duunia, muuten ne turhautuu ja poistelee kaikennäköiset muut ;))

Nyt sun pitää ruveta säästää rahaa että saat sulhasesi ostamaan kihlasormuksen ;D

Nii....voisin kuvitella, että häät vietetään sitte vaiks Kakslauttasessa, katsellaan tähtitaivasta lasikaton läpi koko yö...Haluan samanlaiset kärpännahkaviitat kuin Tuksukin ;)
        ja minä maksan! Tietysti ;)

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe